Feedback Forum

Her kan brugerne indgå i debat med Debatjuntaen, komme med konstruktiv kritik, forslag til ændringer og forbedringer.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Feedback Forum

Indlæg af Køllen I Møllen » 3. sep 2009, 21:00

Debatjuntaen skrev:
AaB1978 skrev:Den officielle kamptråd for den næste kamp her på den debatsiden er blevet rigtig god her på seneste, hvor forskellige brugere har gjort sig meget umage mht info om kampen, modstandere, statistik m.m. Jeg tænkte, om ikke det var muligt for administrator at "sticky" kamptråden, så den kom op under de officielle meddelelser fra debatjuntaen og ASC i debatforummet AaB Fodbold?

Det som man glæder sig allermest til ved at følge AaB, er jo klart den næste kamp. Når AaB har spillet en kamp, begynder man straks at kigge frem mod den næste. Hvis man kigger på især udenlandske klubfora, er den officielle kamptråd noget af det allerhelligste og mange steder vælger man derfor at sticky den, så den er noget af det første, man som bruger får øje på.

PS:
Ved ikke lige, hvad det danske ord for "sticky" er :oops:
Det er såmænd en meget god pointe, men tror næppe det bliver noget vi vil gøre. Dels fordi det skal være op til brugerne at holde en tråd i live, men endnu højere grad fordi niveauet i de startende indlæg ofte er meget varierende, og det hurtig vil kunne se ud som forskelsbehandling af brugere, hvis nogle brugeres tråde blive sticky, mens andre ikke bliver.

Men vi vender den da lige internt. En anden mulighed var at vi oprettede tråden med et tomt første indlæg og lavede den sticky, og så lod brugerne om at komme med oplæg osv.
Efter min mening er der ALT for mange sticky-indlæg allerede nu. Hvis en kamptråd bliver brugt flittigt kommer den jo pr automatik op i toppen, hvis den ikke bliver brugt flittigt har den ikke noget at lave i toppen...

Jeg vil faktisk hellere foreslå at I skruer KRAFTIGT ned på antallet af sticky`er, bla kan jeg ikke rigtig se at billigbilletter til en landskamp i Parken mod Portugal skal på som sticky...

Jeg vil egentlig også gerne klage min nød over at kamptrådene ofte drukner i beskeder omhandlende hvor kampen kan ses på nettet. Ofte har èn bruger et link som han tilbyder at sende pr PB og så går der hurtigt 2 sider tråd på at 117 andre bruger beder om en PB magen til....
Janteloven eksisterer IKKE!

Elegia

Re: Feedback Forum

Indlæg af Elegia » 4. sep 2009, 07:50

Køllen I Møllen skrev:
Debatjuntaen skrev:
AaB1978 skrev:Den officielle kamptråd for den næste kamp her på den debatsiden er blevet rigtig god her på seneste, hvor forskellige brugere har gjort sig meget umage mht info om kampen, modstandere, statistik m.m. Jeg tænkte, om ikke det var muligt for administrator at "sticky" kamptråden, så den kom op under de officielle meddelelser fra debatjuntaen og ASC i debatforummet AaB Fodbold?

Det som man glæder sig allermest til ved at følge AaB, er jo klart den næste kamp. Når AaB har spillet en kamp, begynder man straks at kigge frem mod den næste. Hvis man kigger på især udenlandske klubfora, er den officielle kamptråd noget af det allerhelligste og mange steder vælger man derfor at sticky den, så den er noget af det første, man som bruger får øje på.

PS:
Ved ikke lige, hvad det danske ord for "sticky" er :oops:
Det er såmænd en meget god pointe, men tror næppe det bliver noget vi vil gøre. Dels fordi det skal være op til brugerne at holde en tråd i live, men endnu højere grad fordi niveauet i de startende indlæg ofte er meget varierende, og det hurtig vil kunne se ud som forskelsbehandling af brugere, hvis nogle brugeres tråde blive sticky, mens andre ikke bliver.

Men vi vender den da lige internt. En anden mulighed var at vi oprettede tråden med et tomt første indlæg og lavede den sticky, og så lod brugerne om at komme med oplæg osv.
Efter min mening er der ALT for mange sticky-indlæg allerede nu. Hvis en kamptråd bliver brugt flittigt kommer den jo pr automatik op i toppen, hvis den ikke bliver brugt flittigt har den ikke noget at lave i toppen...

Jeg vil faktisk hellere foreslå at I skruer KRAFTIGT ned på antallet af sticky`er, bla kan jeg ikke rigtig se at billigbilletter til en landskamp i Parken mod Portugal skal på som sticky...

Jeg vil egentlig også gerne klage min nød over at kamptrådene ofte drukner i beskeder omhandlende hvor kampen kan ses på nettet. Ofte har èn bruger et link som han tilbyder at sende pr PB og så går der hurtigt 2 sider tråd på at 117 andre bruger beder om en PB magen til....
Som den gode drengespejder, jeg jo er, har jeg prøvet at imødekomme sidstnævnte ved at oprette denne tråd:
viewtopic.php?f=6&t=12661" onclick="window.open(this.href);return false;

Det BURDE tage toppen af den ligegyldige trafik af indlæg - om ikke andet kan man da henvise til tråden, hvor folk så må hjælpe hinanden med tips og links.

Brugeravatar
KK5700
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 8. okt 2006, 17:13
Geografisk sted: Svendborg

Re: Feedback Forum

Indlæg af KK5700 » 16. sep 2009, 15:21

Kunne man ikke lave en "ENIG" knap som folk kunne trykke paa, i stedet for at der tit oprettes indlaeg med hvor enig man er. Lidt efter samme princip som Ekstrabladet.dk's + vs. - system under artiklerne.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Feedback Forum

Indlæg af Dot Bot » 16. sep 2009, 15:38

KK5700 skrev:Kunne man ikke lave en "ENIG" knap som folk kunne trykke paa, i stedet for at der tit oprettes indlaeg med hvor enig man er. Lidt efter samme princip som Ekstrabladet.dk's + vs. - system under artiklerne.
Jeg synes at sådan en "ENIG" knap er ubrugelig. Det kan da godt være at man er enig, men kan det ikke være lige meget, om en anden debattør er enig med en selv? Hvorimod hvis en anden bruger lavet et ordentligt indlæg, og kommer med sin egen vurdering, er det helt på plads. At den så ligger meget op af din egen mening, er sådan set lige meget, men har bare aldrig forstået princippet i den knap :)

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Feedback Forum

Indlæg af 634 » 16. sep 2009, 15:42

KK5700 skrev:Kunne man ikke lave en "ENIG" knap som folk kunne trykke paa, i stedet for at der tit oprettes indlaeg med hvor enig man er. Lidt efter samme princip som Ekstrabladet.dk's + vs. - system under artiklerne.
Hvorfor er det nødvendigt at skrive at man er enig, hvis man stopper med at skrive i en tråd er det jo fordi man ikke har mere at tilføje, og man er enig i debattens udvikling, eller man har tydeligt skrevet sin mening, men det er tilsyneladende svært at blive enige om det.
Jeg er selvfølgelig udmærket klar over at der findes to slags skribenter, Chatter og Debattører.
For chatterne er det vigtigt at skrive flest indlæg, og alle indlæg er et nyt hits til den personlige CV.
For debattører er det vigtigst at blive husket for gode debatskabende indlæg.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
KK5700
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 8. okt 2006, 17:13
Geografisk sted: Svendborg

Re: Feedback Forum

Indlæg af KK5700 » 16. sep 2009, 15:54

634 skrev:
KK5700 skrev:Kunne man ikke lave en "ENIG" knap som folk kunne trykke paa, i stedet for at der tit oprettes indlaeg med hvor enig man er. Lidt efter samme princip som Ekstrabladet.dk's + vs. - system under artiklerne.
Hvorfor er det nødvendigt at skrive at man er enig, hvis man stopper med at skrive i en tråd er det jo fordi man ikke har mere at tilføje, og man er enig i debattens udvikling, eller man har tydeligt skrevet sin mening, men det er tilsyneladende svært at blive enige om det.
Jeg er selvfølgelig udmærket klar over at der findes to slags skribenter, Chatter og Debattører.
For chatterne er det vigtigt at skrive flest indlæg, og alle indlæg er et nyt hits til den personlige CV.
For debattører er det vigtigst at blive husket for gode debatskabende indlæg.
En Evt enig knap var ment som en maade at undgaa alle de indlaeg hvor der netop ikke staar noget nyt eller uddybende. Vi kommer nok ikke indlaeg som "trykker paa enig knappen" eller "Enig kanppen hamret i bund" til livs, men det kunne vaere at det kunne minimere disse indlaeg.

Brugeravatar
JSJ
Allstar
Allstar
Indlæg: 8289
Tilmeldt: 13. jul 2005, 17:39
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Kontakt:

Re: Feedback Forum

Indlæg af JSJ » 28. sep 2009, 22:13

Hvor tit er det egentlig lige at i, Juntaen, logger ind på Debatten..??

Ved da godt at i kan se hvad der sker, uden at være logget ind, men det er da pisse irreterende, at man den 24-09 sendte jer en PB, som stadig står i min udbakke, fordi i ikke gider logge ind! Det er sgu ikke i orden, og det burde der strammes gevaldigt op på.. ASAP!

/Jesper
"Fodbold er en kampsport, og kan man ikke tåle mosten, så må man sgu spille ludo."

Citat: Preben Elkjær

FCM fans: Fodboldens svar på jehovas vidner...

www.clubnews.dk

Brugeravatar
John Deacon
Allstar
Allstar
Indlæg: 2172
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:04
Geografisk sted: I runde tal 135 km fra Herning - fandme dæjle... :D

Re: Feedback Forum

Indlæg af John Deacon » 29. sep 2009, 07:41

JSJ skrev:Hvor tit er det egentlig lige at i, Juntaen, logger ind på Debatten..??

Ved da godt at i kan se hvad der sker, uden at være logget ind, men det er da pisse irreterende, at man den 24-09 sendte jer en PB, som stadig står i min udbakke, fordi i ikke gider logge ind! Det er sgu ikke i orden, og det burde der strammes gevaldigt op på.. ASAP!

/Jesper
Du skal vel ret beset også henvende dig her: debatadmin@AaB-support-club.dk ;)
Alle dyr er lige. Men nogle dyr er mere lige end andre.
George Orwell

Brugeravatar
JSJ
Allstar
Allstar
Indlæg: 8289
Tilmeldt: 13. jul 2005, 17:39
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Kontakt:

Re: Feedback Forum

Indlæg af JSJ » 29. sep 2009, 08:10

Du kan ha' en pointe - Men nu var det jo ikke sådan en krise-situation jeg var ude i, så gik udfra at det var nok lige at smide en PB - Men kan da godt se at det ikke var nok..

Grunden til at jeg så smed et indlæg herind, er netop at det ikke var sikkert at de loggede på, men blot læste med - Og derved ville de så se mit indlæg herinde.. :)

/Jesper

Edit: Efter at jeg smed mit indlæg herinde, kan jeg så også se at Juntaen har logget på og modtaget min PB - Så mon ikke de har læst mit indlæg herinde.. ;)
"Fodbold er en kampsport, og kan man ikke tåle mosten, så må man sgu spille ludo."

Citat: Preben Elkjær

FCM fans: Fodboldens svar på jehovas vidner...

www.clubnews.dk

Brugeravatar
John Deacon
Allstar
Allstar
Indlæg: 2172
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:04
Geografisk sted: I runde tal 135 km fra Herning - fandme dæjle... :D

Re: Feedback Forum

Indlæg af John Deacon » 29. sep 2009, 08:30

JSJ skrev: Edit: Efter at jeg smed mit indlæg herinde, kan jeg så også se at Juntaen har logget på og modtaget min PB - Så mon ikke de har læst mit indlæg herinde.. ;)
:thumbsup: Super!

/Jesper
Alle dyr er lige. Men nogle dyr er mere lige end andre.
George Orwell

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Feedback Forum

Indlæg af Køllen I Møllen » 30. okt 2009, 13:15

Jeg vil faktisk gerne, på denne sorgens dag, rose juntaen for bruge af mange, lange snore de sidste 24 timer efter blamagen i Hobro. Mange har skrevet ting som de normalt ville få advarsler osv for, men juntaen lader til at have tilladt det velvidende at folk havde en masse frustrationer der skulle ud. Fremragende arbejde!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Feedback Forum

Indlæg af jernskjorten » 2. nov 2009, 17:03

Ja, det var sikkert OK, at I - juntaen - gav lang snor til vredesudbrudene i torsdags efter Hobro-kampen. Til gengæld savner jeg virkelig jeres tilstedeværelse de efterfølgende dage (fredag-mandag...). Man har virkelig kvalme efter at have læst flere af trådene med "K*R*I*S*E"-tråden i top.

Hvordan kan folk få lov til at køre tilsvininger side på side, uden at I griber ind? Jeg hører selv til dem, der af erfaring har lært at ignorere et par debattører, men det er jo ligegyldigt, for de skal nok få startet de slagsmål, som de tilsyneladende er ude efter. Jeg synes, at I lige burde give jer til kende i et par af trådene, og få stoppet de værste børnehave-slagsmål. Det har intet med debat at gøre.

For at citere Peter Sommer: Vi er vel voksne mennesker.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Feedback Forum

Indlæg af Debatjuntaen » 2. nov 2009, 17:34

jernskjorten skrev:Ja, det var sikkert OK, at I - juntaen - gav lang snor til vredesudbrudene i torsdags efter Hobro-kampen. Til gengæld savner jeg virkelig jeres tilstedeværelse de efterfølgende dage (fredag-mandag...). Man har virkelig kvalme efter at have læst flere af trådene med "K*R*I*S*E"-tråden i top.

Hvordan kan folk få lov til at køre tilsvininger side på side, uden at I griber ind? Jeg hører selv til dem, der af erfaring har lært at ignorere et par debattører, men det er jo ligegyldigt, for de skal nok få startet de slagsmål, som de tilsyneladende er ude efter. Jeg synes, at I lige burde give jer til kende i et par af trådene, og få stoppet de værste børnehave-slagsmål. Det har intet med debat at gøre.

For at citere Peter Sommer: Vi er vel voksne mennesker.
Hvordan kan du vide, hvad der foregår bag sitet?
F.eks. blev en bruger tildelt 1 uges udelukkelse igår, og andre brugere er heller ikke fredet.

/Juntaen

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Feedback Forum

Indlæg af jernskjorten » 2. nov 2009, 17:51

Debatjuntaen skrev:Hvordan kan du vide, hvad der foregår bag sitet?
F.eks. blev en bruger tildelt 1 uges udelukkelse igår, og andre brugere er heller ikke fredet.

/Juntaen
Ja, det ved jeg jo så heller ikke :)

Min kritik kører også mere på, at tilsviningerne får lov at køre over 3 siders penge i en af trådene uden reaktioner. Jeg har før set jer gå ind og lige dæmpe gemmytterne med et enkelt indlæg, hvilket har haft rigtig god effekt. Jeg er godt klar over, at I ikke kan følge med hele tiden, men er bare lidt rystet over, at en ellers relevant debat bliver ødelagt af et par få "debattører". Dette hjælper karantænerne sådan set ikke rigtig på.

Med hensyn til karantænerne: jeg har før foreslået, at det blev offentliggjort, hvem der får karantæne og for hvad. Er det helt udelukket?

Tak for hurtigt svar.

Brugeravatar
JSJ
Allstar
Allstar
Indlæg: 8289
Tilmeldt: 13. jul 2005, 17:39
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Kontakt:

Re: Feedback Forum

Indlæg af JSJ » 2. nov 2009, 17:53

Debatjuntaen skrev:
jernskjorten skrev:Ja, det var sikkert OK, at I - juntaen - gav lang snor til vredesudbrudene i torsdags efter Hobro-kampen. Til gengæld savner jeg virkelig jeres tilstedeværelse de efterfølgende dage (fredag-mandag...). Man har virkelig kvalme efter at have læst flere af trådene med "K*R*I*S*E"-tråden i top.

Hvordan kan folk få lov til at køre tilsvininger side på side, uden at I griber ind? Jeg hører selv til dem, der af erfaring har lært at ignorere et par debattører, men det er jo ligegyldigt, for de skal nok få startet de slagsmål, som de tilsyneladende er ude efter. Jeg synes, at I lige burde give jer til kende i et par af trådene, og få stoppet de værste børnehave-slagsmål. Det har intet med debat at gøre.

For at citere Peter Sommer: Vi er vel voksne mennesker.
Hvordan kan du vide, hvad der foregår bag sitet?
F.eks. blev en bruger tildelt 1 uges udelukkelse igår, og andre brugere er heller ikke fredet.

/Juntaen
Tror måske at der efterlyses, at i direkte skriver i diverse tråde, at her stopper legen..! På den måde er man som bruger opmærksom på, at i har set hvad der sker, samt at der vil blive taget hånd om det..

Hvilke saktioner i så efterfølgender kommer frem til, rager selvfølgelig ikke andre - Men så da også gerne at i rent faktisk gav jer tilkende i diverse tråde, som i tidligere med succes har gjort.. :)

/Jesper
"Fodbold er en kampsport, og kan man ikke tåle mosten, så må man sgu spille ludo."

Citat: Preben Elkjær

FCM fans: Fodboldens svar på jehovas vidner...

www.clubnews.dk

Brugeravatar
JSJ
Allstar
Allstar
Indlæg: 8289
Tilmeldt: 13. jul 2005, 17:39
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Kontakt:

Re: Feedback Forum

Indlæg af JSJ » 2. nov 2009, 17:54

jernskjorten skrev:
Debatjuntaen skrev:Hvordan kan du vide, hvad der foregår bag sitet?
F.eks. blev en bruger tildelt 1 uges udelukkelse igår, og andre brugere er heller ikke fredet.

/Juntaen
Ja, det ved jeg jo så heller ikke :)

Min kritik kører også mere på, at tilsviningerne får lov at køre over 3 siders penge i en af trådene uden reaktioner. Jeg har før set jer gå ind og lige dæmpe gemmytterne med et enkelt indlæg, hvilket har haft rigtig god effekt. Jeg er godt klar over, at I ikke kan følge med hele tiden, men er bare lidt rystet over, at en ellers relevant debat bliver ødelagt af et par få "debattører". Dette hjælper karantænerne sådan set ikke rigtig på.

Med hensyn til karantænerne: jeg har før foreslået, at det blev offentliggjort, hvem der får karantæne og for hvad. Er det helt udelukket?

Tak for hurtigt svar.
...Ellers er der jo også altid den mulighed, at du kan anmelde et indlæg til Juntaen - Der sidder sådan en fin lille knap til det :) På den måde er du ihvertfald sikker på at Juntaen for set tråden..

/Jesper
"Fodbold er en kampsport, og kan man ikke tåle mosten, så må man sgu spille ludo."

Citat: Preben Elkjær

FCM fans: Fodboldens svar på jehovas vidner...

www.clubnews.dk

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Feedback Forum

Indlæg af Debatjuntaen » 2. nov 2009, 19:28

Det der er problemet lige pt, er egentlig at os Juntaer er med til mange kampe. Der gik lang tid før undertegnede var hjemme fra Hobro, og allerede der var der 15 nye tråde, og en kamptråd på 25 sider, og trådene voksede minut for minut.

Så der er såmænd ikke så meget revolutionerende, vi ved godt vi skal være hurtigere inde over. Men det er dælme svært så hurtigt som det sker herinde under og lige efter kampene. Det tager noget tid at få ryddet op i det hele, og det kan nogen gange gå udover responstid og aktivitet i trådene.

Men vi arbejder på det, helt sikkert!

/Juntaen

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Feedback Forum

Indlæg af Flower » 3. nov 2009, 11:20

Jeg ved ikke lige hvor mange juntaer der eksistere på debatten her, men kunne man ikke "ansætte" et par stykker mere?
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Feedback Forum

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. nov 2009, 11:39

Jeg har for tiden problemer med at når jeg trykker på den "dims" i en tråd der skulle bringe mig hen til de seneste ikke-læste indlæg så springer den over flere indlæg og viser måske de sidste 4-5 indlæg selvom der er 15 jeg ikke har læst...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
9000guldglans
Allstar
Allstar
Indlæg: 1240
Tilmeldt: 9. maj 2008, 21:02

Re: Feedback Forum

Indlæg af 9000guldglans » 10. nov 2009, 16:08

Debatjuntaen skrev:
jernskjorten skrev:Ja, det var sikkert OK, at I - juntaen - gav lang snor til vredesudbrudene i torsdags efter Hobro-kampen. Til gengæld savner jeg virkelig jeres tilstedeværelse de efterfølgende dage (fredag-mandag...). Man har virkelig kvalme efter at have læst flere af trådene med "K*R*I*S*E"-tråden i top.

Hvordan kan folk få lov til at køre tilsvininger side på side, uden at I griber ind? Jeg hører selv til dem, der af erfaring har lært at ignorere et par debattører, men det er jo ligegyldigt, for de skal nok få startet de slagsmål, som de tilsyneladende er ude efter. Jeg synes, at I lige burde give jer til kende i et par af trådene, og få stoppet de værste børnehave-slagsmål. Det har intet med debat at gøre.

For at citere Peter Sommer: Vi er vel voksne mennesker.
Hvordan kan du vide, hvad der foregår bag sitet?
F.eks. blev en bruger tildelt 1 uges udelukkelse igår, og andre brugere er heller ikke fredet.

/Juntaen
Jep jeg fik sørme en lille hilsen der, ups.
I siger jeg har fået flere advarsler via mail. Grunden til jeg ikke har set dem må være at jeg må have tilmeldt mig forumet her via en mail som jeg ikke længere bruger og som jeg på stående fod overhovedet ikke kan huske. Hvis i vil være flinke at sende mig den via pb ville det være fedt. Så har jeg mulighed for at se evt. fremtidige advarsler :D hvis jeg altså kan huske koden til den forbandede mailadd.

Edit. Glem det bare igen. Laver en ny mail og opdaterer min brugerinstillinger

Besvar