Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af Pastorius » 24. aug 2012, 21:23

Spanky skrev:
Pastorius skrev:
Spanky skrev:Udover de maks 8 mio til playerinvestorerne skal vi så ikke også betale de 6 mio tilbage til amatørafdelingen? Nogen der har indsigt i vilkårene for det lån?
Der er nogle klausuler forbundet med lånet, og hvis AaB A/S vil slippe ud af dem skal lånet betales tilbage (er ikke sikker på det er nok). Ellers har jeg ikke hørt om hvad tidsfristen er for tilbagebetaling.
OK. Der er altså ikke nogen af de klausuler som siger at, såfremt vi sælger en spiller, så skal amatørafdelingen også have nogle penge?
Nej, det er noget med at deres skal budgetteres med overskud i driftsregnskabet - uden spillersalg.
Med venlig Hilsen
--
Robert

okay
Landshold
Landshold
Indlæg: 985
Tilmeldt: 11. nov 2005, 23:59

Re: Helenius

Indlæg af okay » 24. aug 2012, 21:49

frederikshavneren skrev:
Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev:
astonvilla skrev:
Hanga skrev:
Flower skrev: Fik i lørdags af vide at Lynge blankt har afvist et bud på 21mil fra en engelsk klub. Hvor meget man så vil lægge i det, er op til en selv.
Jeg tror ikke selv på den, man har vel ikke råd til at sige nej til 21mil - man kan jo nå at hente en spiller ind til det halve.
En ting er helt sikkert. Kommer der et bud i den størrelsesorden, trykker Lynge omgående på knappen, smider panfløjte CD'en på og åbner en karton papvin, og tænker "så er det regnskab reddet".
Jeg har også hørt at der er kommet et konkret bud fra en engelsk klub (fra The Championship) - men at der dog var tale om et bud LANG under det du nævner dér.

Såfremt der bliver lagt et bud ind på 21 mDKK så er han naturligvis "gone" hurtigere end du kan stave til rejemad. Og sådan skal det da også være.

Helenius' markedsværdi er jo ikke ligefrem blevet mindre i den forløbne uge! Debut på landsholdet og en pragtpræstation 46 timer senere på Communale... Jeg tror desværre han ryger inden vinduet lukker. Jeg havde gerne set ham sæsonen ud i den rød/hvide, meeen beløbene der tikker ind i denne uge på Lynges kontor er nok desværre af en størrelse at han ikke kan sige nej. Der var jo en hær af scouts på plads i fredags...
Personligt mener jeg at Helenius spillede en kamp på det jævne mod FC Midtjylland. Han scorede godt nok et mål, men afslutningen var bestemt ikke særlig god. Helenius fik et dårligt træf på bolden, men heldigvis kunne Løssl lige akkurat ikke nå bolden. Derudover brændte Helenius 2 kæmpe chancer, samt havde en del fejlafleveringer mv. Tror bestemt ikke at han solgte sig selv i denne kamp!

Der var mange scouts på stadion i fredags, men mon ikke en del af dem var på stadion for at se på nogle af midtjydernes spillere. Især Svitjenko skulle være meget ombejlet i det store udland. Det er ikke kun os der har interessante unge spillere på holdet.

Vi har nogle interessante unge spillere på holdet, hvor især Helenius skiller sig ud. Der kan ikke herske tvivl om at udenlandske klubber er interesseret i at købe ham, men jeg tror på ingen måde at vi kan få 21 mio. kr. for ham som en anden debattør har hævdet. Dels er transferpriserne lave, men derudover er der stadigvæk plads til forbedring hos Helenius. Han skal være mere træfsikker samt arbejde med fysikken/hovedspillet og førsteberøringerne. Hvis har kan fortsætte udviklingen og forstærke disse punkter så kan Helenius udvikle sig til en klasseangriber, men der er stadigvæk et stykke arbejde der skal gøres.

Spørgsmålet er også hvor Helenius kan udvikle sig bedst. Det er muligt at han kan udvikle sig yderligere hos os, men historikken viser at unge stortalenter har haft svært ved at ta´det sidste store skridt hos os
(Ene, MJ, Silberbauer mv.) Vi har desværre tidligere set stortalenter der er stagneret i deres udvikling hos os, hvilket har betydet at de er blevet solgt til en væsentligt lavere pris end håbet. For mig at se skal Helenius til en ny klub for at fortsætte udviklingen. En mellemklub i Holland/Belgien vil være et fornuftigt valg, her er niveauet lidt højere hvormed Helenius har en god chance for at opnå spilletid. Helenius er ikke klar til engelsk fodbold, her vil han blive mast på fysikken og tempoet.
Du er da helt væk....

Helenius har fået landsholdsdebut og gjort det godt der. Han har virkelig lagt på sit spil i løbet af sommeren. Specielt er han blevet rigtig god til at tage imod og holde på bolden, selvom han bliver lidt presset.

Det er rigtigt at han havde et par kiksede afslutninger (deriblandt målet), men alligevel scorede han altså et mål og havde flere andre gode aktioner (bla. et skud der tog ydersiden af stolpen) og en ret flot frispilning til Kusk's mål.

Jeg synes ikke det lyder helt urealistisk at Lynge har sagt nej til et bud i omegnen af 20 mill (selvom det så nok har været den samlede aftale), specielt hvis en del af aftalen går ud på at alle pengene ikke falder med det samme.
Helenius spillede ganske udmærket i sin landsholdsdebut, men desværre ærgeligt at det danske hold blev ramt af et kollaps i 2. halvleg, som betød dårlige arbejdsbetingelser til Helenius. Du har ret i at Helenius havde en række gode aktioner mod midtjylland, men der var altså også en række dårlige aktioner (især de 2 brændte kæmpechancer). Hvis vi kan få 20 mio. kr. for Helenius vil det være fantastisk, men jeg tror desværre at det bliver meget svært at opnå en så stor transfersum. Transferpriserne er altså ikke hvad de har været, derudover er interesserede klubber også orienteret om vores økonomiske situation, hvilket interesserede klubber selvfølgelig vil bruge til at presse prisen ned.
I sidste ende afhænger prisen også af hvilke klubber der byder på ham samt om der kommer en "budkrig".
Helenius har gennemgået en stor udvikling, men der er stadigvæk plads til forbedring.
du kunne så ikke tage meget mere fejl ifølge rygterne der svirrer pt. desværre...

okay
Landshold
Landshold
Indlæg: 985
Tilmeldt: 11. nov 2005, 23:59

Re: Helenius

Indlæg af okay » 24. aug 2012, 21:52

frederikshavneren skrev:
Provst i Brovst skrev:
frederikshavneren skrev:
Provst i Brovst skrev:
astonvilla skrev:
Provst i Brovst skrev:Jeg håber bare at AaB kan få en lakridspibe for Helenius men så er det også godt gået af Lynge, som det jo altid er! Mindre kan jo også gøre det...
Sidder du og drikker på sådan en helt almindelig mandag, eller? Du er - for mig - lidt svær at forstå....
Synes du en lakridspibe er for højt sat?

52 millioner kroner for 27 årige Dame N'Doye og 37 mio for 24 årige Djiby Fall i 2009, så på den baggrund skal Helenious koste minimum 40 millioner (ægte aalborg pris.). Helenious har alderen som gør han kan sælges videre. Ellers er det for slapt Aalborg.
Nu er det altid svært at sammenligne transferpriser, men N´Doye og Fall blev solgt til rige russiske klubber, som åbenbart har en masse "olie rubler", som de anvender til at betale vilde transfersummer. Der skal åbenbart høje transfers samt rigtig gode lønninger for at lokke spillere til Rusland. Fantastisk transfersum som fck fik for N´Doye. Det hænger nok sammen med at N´Doye har vist højt niveau i Champions League, men derudover får fck altså helt andre transfersummer for deres spillere end vi kan drømme om.

Jeg tvivler stærkt på at vi kan få 20 mio. kr. Helenius er ung og har et stort potentiale, men han skal stadigvæk forbedre sig på en række punkter (træfsikkerhed, fysik, hovedspil og førsteberøringer). Transfermarkedet er hårdt ramt og transfersummerne er bestemt ikke hvad de har været. Vi må desværre heller ikke glemme at hele transfersummen ikke tilfalder AaB da playerinvest jo også skal have deres andel af en transfersum.
Hvilke transferpriser er faldet?
Pape Pate Diouf kom til FCK i juli 2011 efter stor succes i Molde.

Han kostede de daværende danske mestre omkring 18 mio. kr., men den nu 26-årige senegaleser har aldrig slået igennem for alvor hos københavnerne.
Samlet set er transferpriserne faldet, men der er selvfølgelig undtagelser som Man City, PSG og nyrige russiske klubber som køber ind for vilde summer. Fodboldklubberne er hårdt ramt af finanskrisen, se bare på hæderkronede Glasgow Rangers som gik konkurs og som nu er startet i den skotske 3. division (var alligevel imponerende 49.000 tilskuere til
G. Rangers´hjemmepremiere i weekenden).

Pape Pate Diouf nævnes som et eksempel på en høj transfersum midt under den økonomiske krise. 18 mio. kr. var en vild høj pris for P. P. Diouf, men prisen afspejler at det er en forholdsvis rig klub som købte ham (fck).

For at bringe debatten tilbage til sporet så vil prisen altid afhænge af efterspørgslen. Vi kan håbe på at der er stor efterspørgsel efter Helenius da det alt andet lige vil betyde en højere transfersum. Det er meget muligt at jeg vurderer forkert, men hvis vi modtager et bud på 20 mio. kr. så mener jeg at Helenius skal sælges. Vi har ikke råd til at sige nej til et så højt beløb og der er altså ingen garanti for at Helenius fortsætter den positive udvikling hvis han bliver hos os.
Der er ALTID efterspørgsel på en angriber med mål i støvlerne - og det er lige præcis hvad AaB har på hylden.... kom nu ned fra den gren du sidder på og forhold dig til virkeligheden.....

Shrug
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 22. sep 2009, 11:52

Re: Helenius

Indlæg af Shrug » 24. aug 2012, 23:51

Helenius bliver mast, hvis han kommer til PL. Håber for ham, at han ender i Holland, Belgien eller Tyskland.

Er der budt 2 mio euro skal der siges jatak omend det kunne være sjovt at se om holdet kunne fortsætte den stigende formkurve.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 25. aug 2012, 10:03

15mill er ikke nok...

erik bo andersen blev solgt for det.

blev wurtz ikke også solgt for noget der ligner det til FCK?....

Helenius har lige haft landsholds debut.. og står med muligheden for at spille en tunerings kamp om 2 uger..
han er samtidig superligaens mest omdiskuteret spiller.. alle kender talentet Helenius.

det vil være hul... i hovedet at sælge ham til 15mill.. vi skal på +20 ...
altså bare se Dame N'doy blev solgt til 57mill.. nu ved jeg godt han er etableret..
men Helenius var kun 3 scoringer bag ham sidste sæson.

og det ligner jo han denne sæson er startet ud stærkere end nogensinde før..
Den der undskyldning med "jamen han kan jo blive skadet og miste værdien"
det kan alle sku da.. hvis vi køber en erstatning kan han også blive skadet..

og glem nu ikke dette sker i slutningen af transfer vinduet.. de byder hvor AaB ikke kan nå at presse prisen og tiden..
Det er efter min mening de dummeste handler der oftest bliver lavet de sidste par dage af vinduet.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Helenius

Indlæg af Hanga » 25. aug 2012, 10:32

AllanPedersen skrev:15mill er ikke nok...

erik bo andersen blev solgt for det.

blev wurtz ikke også solgt for noget der ligner det til FCK?....

Helenius har lige haft landsholds debut.. og står med muligheden for at spille en tunerings kamp om 2 uger..
han er samtidig superligaens mest omdiskuteret spiller.. alle kender talentet Helenius.

det vil være hul... i hovedet at sælge ham til 15mill.. vi skal på +20 ...
altså bare se Dame N'doy blev solgt til 57mill.. nu ved jeg godt han er etableret..
men Helenius var kun 3 scoringer bag ham sidste sæson.

og det ligner jo han denne sæson er startet ud stærkere end nogensinde før..
Den der undskyldning med "jamen han kan jo blive skadet og miste værdien"
det kan alle sku da.. hvis vi køber en erstatning kan han også blive skadet..

og glem nu ikke dette sker i slutningen af transfer vinduet.. de byder hvor AaB ikke kan nå at presse prisen og tiden..
Det er efter min mening de dummeste handler der oftest bliver lavet de sidste par dage af vinduet.
At sammenligne med prisen på Erik Bo og Würtz er rimelig hul i hovedet. Det er mange år siden, hvor den økonomiske situation var en helt anden - både i AaB og i fodboldverdenen generelt.

Jeg synes heller ikke sammenligningen med N'Doye holder. For det første er AaB i en slem økonomisk krise, der gør at køberne står i en klart bedre position, når de forhandler med os, end når de forhandler med FCK, der ikke er tvunget til spillersalg ligesom vi er. Den eneste grund til at vi er kommet op på et to-cifret beløb er, at der heldigvis er stor efterspørgsel efter Helenius. Køberne ved godt at vi desperat har brug for kapital. For det andet, er det bare et år siden, at mange herinde krævede Helenius på bænken, fordi han spillede som skidt. Helenius har indtil videre kun vist sig som en klasseangriber i en lille sæsons tid, og i øvrigt kun på superliganiveau, og i glimt på u-21 og én halvleg på A-landsholdet. N'Doye derimod viste sin enorme klasse over flere sæsoner både i superligaen og i europæiske turneringer. Af samme årsag er klubberne der er efter Helenius nok lige et trin under dem, der jagtede N'Doye, og det er sandsynligt at deres pengepung ikke er den samme.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af jydenfranord » 25. aug 2012, 10:41

AllanPedersen skrev:15mill er ikke nok...

erik bo andersen blev solgt for det.

blev wurtz ikke også solgt for noget der ligner det til FCK?....

Helenius har lige haft landsholds debut.. og står med muligheden for at spille en tunerings kamp om 2 uger..
han er samtidig superligaens mest omdiskuteret spiller.. alle kender talentet Helenius.

det vil være hul... i hovedet at sælge ham til 15mill.. vi skal på +20 ...
altså bare se Dame N'doy blev solgt til 57mill.. nu ved jeg godt han er etableret..
men Helenius var kun 3 scoringer bag ham sidste sæson.

og det ligner jo han denne sæson er startet ud stærkere end nogensinde før..
Den der undskyldning med "jamen han kan jo blive skadet og miste værdien"
det kan alle sku da.. hvis vi køber en erstatning kan han også blive skadet..

og glem nu ikke dette sker i slutningen af transfer vinduet.. de byder hvor AaB ikke kan nå at presse prisen og tiden..
Det er efter min mening de dummeste handler der oftest bliver lavet de sidste par dage af vinduet.
Nu er det lige dit indlæg jeg slår ned på, men det er ment mere generelt det jeg skriver.

Jeg forstår simpelthen ikke jer der fremhæver hvad Erik Bo er solgt for, hvad andre klubber sælger for osv. Der er jo så mange ting der spiller ind på salgsprisen. Der er en finanskrise, der gør der går mange spillere rundt uden job, det er med til prisen på spillere går ned. AaB er presset på økonomien og det ved de klubber der vil handle med AaB naturligvis, og derfor presser de prisen ned, lige som AaB ville gøre det, hvis det var omvendt.

Der er sammenlignet med at FCK fik over 50 millioner for Dame N'doye, han var betydeligt mere etableret, har spillet CL med succes, osv. Derudover er FCK ikke umiddelbart nær så pressede på økonomien som AaB.

Men vi kan jo også sammenligne det med at Brøndby netop har solgt Krohn-Dehli for 7 millioner, hvor Ajax vist skulle have 50%. Han var en af de største profiler for DK ved EM, han har spillet mere end 20 kampe for landsholdet osv. Man kan argumentere for han kun havde et år tilbage af kontrakten, at han ville væk fra klubben osv. Og naturligvis er det med til at presse prisen meget ned, især når man ved at Brøndby også er maks presset på økonomien.

En ting er dog helt sikkert, AaB/Lynge vil sælge hvilken som helst spiller for den højst mulige pris.

Jeg håber på et evt. salg af Helenius eller hvilken som helst anden spiller i AaB vil være med til give noget ro på økonomien, så vi kan se ind mod fremtiden, uden at stirre i afgrunden.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 25. aug 2012, 10:48

jydenfranord skrev:
AllanPedersen skrev:15mill er ikke nok...

erik bo andersen blev solgt for det.

blev wurtz ikke også solgt for noget der ligner det til FCK?....

Helenius har lige haft landsholds debut.. og står med muligheden for at spille en tunerings kamp om 2 uger..
han er samtidig superligaens mest omdiskuteret spiller.. alle kender talentet Helenius.

det vil være hul... i hovedet at sælge ham til 15mill.. vi skal på +20 ...
altså bare se Dame N'doy blev solgt til 57mill.. nu ved jeg godt han er etableret..
men Helenius var kun 3 scoringer bag ham sidste sæson.

og det ligner jo han denne sæson er startet ud stærkere end nogensinde før..
Den der undskyldning med "jamen han kan jo blive skadet og miste værdien"
det kan alle sku da.. hvis vi køber en erstatning kan han også blive skadet..

og glem nu ikke dette sker i slutningen af transfer vinduet.. de byder hvor AaB ikke kan nå at presse prisen og tiden..
Det er efter min mening de dummeste handler der oftest bliver lavet de sidste par dage af vinduet.
Nu er det lige dit indlæg jeg slår ned på, men det er ment mere generelt det jeg skriver.

Jeg forstår simpelthen ikke jer der fremhæver hvad Erik Bo er solgt for, hvad andre klubber sælger for osv. Der er jo så mange ting der spiller ind på salgsprisen. Der er en finanskrise, der gør der går mange spillere rundt uden job, det er med til prisen på spillere går ned. AaB er presset på økonomien og det ved de klubber der vil handle med AaB naturligvis, og derfor presser de prisen ned, lige som AaB ville gøre det, hvis det var omvendt.

Der er sammenlignet med at FCK fik over 50 millioner for Dame N'doye, han var betydeligt mere etableret, har spillet CL med succes, osv. Derudover er FCK ikke umiddelbart nær så pressede på økonomien som AaB.

Men vi kan jo også sammenligne det med at Brøndby netop har solgt Krohn-Dehli for 7 millioner, hvor Ajax vist skulle have 50%. Han var en af de største profiler for DK ved EM, han har spillet mere end 20 kampe for landsholdet osv. Man kan argumentere for han kun havde et år tilbage af kontrakten, at han ville væk fra klubben osv. Og naturligvis er det med til at presse prisen meget ned, især når man ved at Brøndby også er maks presset på økonomien.

En ting er dog helt sikkert, AaB/Lynge vil sælge hvilken som helst spiller for den højst mulige pris.

Jeg håber på et evt. salg af Helenius eller hvilken som helst anden spiller i AaB vil være med til give noget ro på økonomien, så vi kan se ind mod fremtiden, uden at stirre i afgrunden.

Måske er det fordi jeg ved at så snart Helenius er solgt så er de 15 millioner smidt 'væk' .. så i marts månede eller april igen begynder vi at høre om det driftsunderskud vi skal dække.. Ingen tænker på den økonomiske gevinst det kan give at have sportslig succes

Hvis Helenius kan skaffe os 10-12 mål i denne sæson så kan han være med at måske spille os til europæisk spil og så kan han blive solgt til næste sommer..
så vil vi sagtens stadg kunne hive 15 millioner for ham, og måske faktisk endnu mere hvis han spiller godt på landsholdet.
og samtidig har han sikret os et meget større antal millioner i tv penge og præmie penge og europæisk

Forstår ikke hvorfor folk er så vilde med at sælge ham til 15millioner.. der mangler fandme tit noget selvrespekt i den her klub...
"ja han er jo også for stor til AaB nu..."
"ja sådan er markedet jo"

Helt ærligt altså... vi har intet alternativ.. INTET... Rolf toft går ikke ind og scorer 10 mål.. eller Jeppe Curth
Helenius alene kan afgøre om vi slutter nr3 eller nr 8...
og ham vil folk sælge for 15 millioner.. danmarks største angrebs talent.

og mht til du synes min sammenligning med Erik Bo Andersen er hul i hovedet... hvad så med en sammenligning med en 29 årig spiller der har 1 år tilbage af sin kontrakt..
Helenius har alt foran sig.. Krohn Dehli har alt bag sig...
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Mogensen
1. div
1. div
Indlæg: 279
Tilmeldt: 28. jun 2007, 17:42
Geografisk sted: Br.slev

Re: Helenius

Indlæg af Mogensen » 25. aug 2012, 11:03

15 mill er peanuts
chelsea har givet mellem 80 og 100 mil for Victor Moses ham er der ikke mange mål i men har spillet PL

http://en.wikipedia.org/wiki/Victor_Moses" onclick="window.open(this.href);return false;

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 25. aug 2012, 11:07

Mogensen skrev:15 mill er peanuts
chelsea har givet mellem 80 og 100 mil for Victor Moses ham er der ikke mange mål i men har spillet PL

http://en.wikipedia.org/wiki/Victor_Moses" onclick="window.open(this.href);return false;
Det folk ikke tænker på når de synes 15mill er i orden.. det er at Han er den spiller med største påvirkning på vores sportslige succes.
større påvirkning end vi har set i årevis.

han kommer alene til at afgøre om vi kommer i europæisk spil eller ej... Jeg vil stå i bar røv 90 minutter på spar nord tribunen hvis jeg tager fejl
sælger vi Helenius kommer vi ikke i europæisk.. beholder vi ham gør vi..

Jeppe Curth har ikke de mål i sig.. Rolf Toft er ikke klar til opgaven selvom alle synes det er så sejt han scorer på reserveholdet..

VI har INGEN alternativ til Nicklas Helenius.. og det er mere værd end 15 millioner.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af jydenfranord » 25. aug 2012, 11:10

AllanPedersen skrev:
jydenfranord skrev:
AllanPedersen skrev:15mill er ikke nok...

erik bo andersen blev solgt for det.

blev wurtz ikke også solgt for noget der ligner det til FCK?....

Helenius har lige haft landsholds debut.. og står med muligheden for at spille en tunerings kamp om 2 uger..
han er samtidig superligaens mest omdiskuteret spiller.. alle kender talentet Helenius.

det vil være hul... i hovedet at sælge ham til 15mill.. vi skal på +20 ...
altså bare se Dame N'doy blev solgt til 57mill.. nu ved jeg godt han er etableret..
men Helenius var kun 3 scoringer bag ham sidste sæson.

og det ligner jo han denne sæson er startet ud stærkere end nogensinde før..
Den der undskyldning med "jamen han kan jo blive skadet og miste værdien"
det kan alle sku da.. hvis vi køber en erstatning kan han også blive skadet..

og glem nu ikke dette sker i slutningen af transfer vinduet.. de byder hvor AaB ikke kan nå at presse prisen og tiden..
Det er efter min mening de dummeste handler der oftest bliver lavet de sidste par dage af vinduet.
Nu er det lige dit indlæg jeg slår ned på, men det er ment mere generelt det jeg skriver.

Jeg forstår simpelthen ikke jer der fremhæver hvad Erik Bo er solgt for, hvad andre klubber sælger for osv. Der er jo så mange ting der spiller ind på salgsprisen. Der er en finanskrise, der gør der går mange spillere rundt uden job, det er med til prisen på spillere går ned. AaB er presset på økonomien og det ved de klubber der vil handle med AaB naturligvis, og derfor presser de prisen ned, lige som AaB ville gøre det, hvis det var omvendt.

Der er sammenlignet med at FCK fik over 50 millioner for Dame N'doye, han var betydeligt mere etableret, har spillet CL med succes, osv. Derudover er FCK ikke umiddelbart nær så pressede på økonomien som AaB.

Men vi kan jo også sammenligne det med at Brøndby netop har solgt Krohn-Dehli for 7 millioner, hvor Ajax vist skulle have 50%. Han var en af de største profiler for DK ved EM, han har spillet mere end 20 kampe for landsholdet osv. Man kan argumentere for han kun havde et år tilbage af kontrakten, at han ville væk fra klubben osv. Og naturligvis er det med til at presse prisen meget ned, især når man ved at Brøndby også er maks presset på økonomien.

En ting er dog helt sikkert, AaB/Lynge vil sælge hvilken som helst spiller for den højst mulige pris.

Jeg håber på et evt. salg af Helenius eller hvilken som helst anden spiller i AaB vil være med til give noget ro på økonomien, så vi kan se ind mod fremtiden, uden at stirre i afgrunden.

Måske er det fordi jeg ved at så snart Helenius er solgt så er de 15 millioner smidt 'væk' .. så i marts månede eller april igen begynder vi at høre om det driftsunderskud vi skal dække.. Ingen tænker på den økonomiske gevinst det kan give at have sportslig succes

Hvis Helenius kan skaffe os 10-12 mål i denne sæson så kan han være med at måske spille os til europæisk spil og så kan han blive solgt til næste sommer..
så vil vi sagtens stadg kunne hive 15 millioner for ham, og måske faktisk endnu mere hvis han spiller godt på landsholdet.
og samtidig har han sikret os et meget større antal millioner i tv penge og præmie penge og europæisk

Forstår ikke hvorfor folk er så vilde med at sælge ham til 15millioner.. der mangler fandme tit noget selvrespekt i den her klub...
"ja han er jo også for stor til AaB nu..."
"ja sådan er markedet jo"

Helt ærligt altså... vi har intet alternativ.. INTET... Rolf toft går ikke ind og scorer 10 mål.. eller Jeppe Curth
Helenius alene kan afgøre om vi slutter nr3 eller nr 8...
og ham vil folk sælge for 15 millioner.. danmarks største angrebs talent.

og mht til du synes min sammenligning med Erik Bo Andersen er hul i hovedet... hvad så med en sammenligning med en 29 årig spiller der har 1 år tilbage af sin kontrakt..
Helenius har alt foran sig.. Krohn Dehli har alt bag sig...
Du blander mit og Hanga's indlæg sammen, jeg har på intet tidspunkt skrevet det er hul i hovedet........

Men jeg tror ikke du læser hvad der bliver skrevet, for jeg remser netop en del ting op der gør at Krohn-Dehli blev solgt billigt, men det vælger du let og kanp så elegant at springe hen over.

Du mener simpelthen vi skal se helt bort fra økonomien fra nu af og så til sæsonen er slut? Se det vil jeg meget gerne kalde hul i hovedet, hvis vi gør det, så er der en ganske stor risiko for det er ligegyldigt om vi ville ende som nr. 1 eller 12, vi var gået konkurs alligevel.

Men jeg undre mig bare over du mener du kategorisk kan afvise Rolf Toft, Curth eller en 3. angriber kan slå igennem, hvis du tænker tilbage på 2008 sæsonen, så mente 90% at AaB solgte mesterskabet da man solgte Prica for 20 millioner, men sørme om der ikke var nogle spillere der trådte til og gik foran og tog mesterskabet hjem til nordjylland. Nu vi taler om Prica, han var fantastisk i AaB, dominerede ligaen osv. Han var inde omkring landsholdet, men han blev solgt til 20 millioner. Igen der var en del ting der gjorde prisen blev trykket derned, han ville gerne væk, hans kontrakt stod til at udløbe da AaB skulle smide en ganske stor lønforhøjelse på bordet, af hensyn til forskerordningen ophørte.

Jeg mener forsat at AaB er nød til at tage et bud på 15 millioner ganske alvorligt, og hvis Helenius selv er positiv overfor et skifte, så har AaB ikke råd til at sige nej. For hvis det skulle være forbigået din opmærksomhed, så er AaB på røven økonomisk, der har været brug for at låne penge af amatør afdelingen, for at sikre sig midler til løn osv. Men det er måske netop det vi skal se bort fra og kun se på at vi evt. måske muligvis kan få en kval. kamp til europæisk fodbold?

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 25. aug 2012, 11:17

jydenfranord skrev:
AllanPedersen skrev:
jydenfranord skrev:
AllanPedersen skrev:15mill er ikke nok...

erik bo andersen blev solgt for det.

blev wurtz ikke også solgt for noget der ligner det til FCK?....

Helenius har lige haft landsholds debut.. og står med muligheden for at spille en tunerings kamp om 2 uger..
han er samtidig superligaens mest omdiskuteret spiller.. alle kender talentet Helenius.

det vil være hul... i hovedet at sælge ham til 15mill.. vi skal på +20 ...
altså bare se Dame N'doy blev solgt til 57mill.. nu ved jeg godt han er etableret..
men Helenius var kun 3 scoringer bag ham sidste sæson.

og det ligner jo han denne sæson er startet ud stærkere end nogensinde før..
Den der undskyldning med "jamen han kan jo blive skadet og miste værdien"
det kan alle sku da.. hvis vi køber en erstatning kan han også blive skadet..

og glem nu ikke dette sker i slutningen af transfer vinduet.. de byder hvor AaB ikke kan nå at presse prisen og tiden..
Det er efter min mening de dummeste handler der oftest bliver lavet de sidste par dage af vinduet.
Nu er det lige dit indlæg jeg slår ned på, men det er ment mere generelt det jeg skriver.

Jeg forstår simpelthen ikke jer der fremhæver hvad Erik Bo er solgt for, hvad andre klubber sælger for osv. Der er jo så mange ting der spiller ind på salgsprisen. Der er en finanskrise, der gør der går mange spillere rundt uden job, det er med til prisen på spillere går ned. AaB er presset på økonomien og det ved de klubber der vil handle med AaB naturligvis, og derfor presser de prisen ned, lige som AaB ville gøre det, hvis det var omvendt.

Der er sammenlignet med at FCK fik over 50 millioner for Dame N'doye, han var betydeligt mere etableret, har spillet CL med succes, osv. Derudover er FCK ikke umiddelbart nær så pressede på økonomien som AaB.

Men vi kan jo også sammenligne det med at Brøndby netop har solgt Krohn-Dehli for 7 millioner, hvor Ajax vist skulle have 50%. Han var en af de største profiler for DK ved EM, han har spillet mere end 20 kampe for landsholdet osv. Man kan argumentere for han kun havde et år tilbage af kontrakten, at han ville væk fra klubben osv. Og naturligvis er det med til at presse prisen meget ned, især når man ved at Brøndby også er maks presset på økonomien.

En ting er dog helt sikkert, AaB/Lynge vil sælge hvilken som helst spiller for den højst mulige pris.

Jeg håber på et evt. salg af Helenius eller hvilken som helst anden spiller i AaB vil være med til give noget ro på økonomien, så vi kan se ind mod fremtiden, uden at stirre i afgrunden.

Måske er det fordi jeg ved at så snart Helenius er solgt så er de 15 millioner smidt 'væk' .. så i marts månede eller april igen begynder vi at høre om det driftsunderskud vi skal dække.. Ingen tænker på den økonomiske gevinst det kan give at have sportslig succes

Hvis Helenius kan skaffe os 10-12 mål i denne sæson så kan han være med at måske spille os til europæisk spil og så kan han blive solgt til næste sommer..
så vil vi sagtens stadg kunne hive 15 millioner for ham, og måske faktisk endnu mere hvis han spiller godt på landsholdet.
og samtidig har han sikret os et meget større antal millioner i tv penge og præmie penge og europæisk

Forstår ikke hvorfor folk er så vilde med at sælge ham til 15millioner.. der mangler fandme tit noget selvrespekt i den her klub...
"ja han er jo også for stor til AaB nu..."
"ja sådan er markedet jo"

Helt ærligt altså... vi har intet alternativ.. INTET... Rolf toft går ikke ind og scorer 10 mål.. eller Jeppe Curth
Helenius alene kan afgøre om vi slutter nr3 eller nr 8...
og ham vil folk sælge for 15 millioner.. danmarks største angrebs talent.

og mht til du synes min sammenligning med Erik Bo Andersen er hul i hovedet... hvad så med en sammenligning med en 29 årig spiller der har 1 år tilbage af sin kontrakt..
Helenius har alt foran sig.. Krohn Dehli har alt bag sig...
Du blander mit og Hanga's indlæg sammen, jeg har på intet tidspunkt skrevet det er hul i hovedet........

Men jeg tror ikke du læser hvad der bliver skrevet, for jeg remser netop en del ting op der gør at Krohn-Dehli blev solgt billigt, men det vælger du let og kanp så elegant at springe hen over.

Du mener simpelthen vi skal se helt bort fra økonomien fra nu af og så til sæsonen er slut? Se det vil jeg meget gerne kalde hul i hovedet, hvis vi gør det, så er der en ganske stor risiko for det er ligegyldigt om vi ville ende som nr. 1 eller 12, vi var gået konkurs alligevel.

Men jeg undre mig bare over du mener du kategorisk kan afvise Rolf Toft, Curth eller en 3. angriber kan slå igennem, hvis du tænker tilbage på 2008 sæsonen, så mente 90% at AaB solgte mesterskabet da man solgte Prica for 20 millioner, men sørme om der ikke var nogle spillere der trådte til og gik foran og tog mesterskabet hjem til nordjylland. Nu vi taler om Prica, han var fantastisk i AaB, dominerede ligaen osv. Han var inde omkring landsholdet, men han blev solgt til 20 millioner. Igen der var en del ting der gjorde prisen blev trykket derned, han ville gerne væk, hans kontrakt stod til at udløbe da AaB skulle smide en ganske stor lønforhøjelse på bordet, af hensyn til forskerordningen ophørte.

Jeg mener forsat at AaB er nød til at tage et bud på 15 millioner ganske alvorligt, og hvis Helenius selv er positiv overfor et skifte, så har AaB ikke råd til at sige nej. For hvis det skulle være forbigået din opmærksomhed, så er AaB på røven økonomisk, der har været brug for at låne penge af amatør afdelingen, for at sikre sig midler til løn osv. Men det er måske netop det vi skal se bort fra og kun se på at vi evt. måske muligvis kan få en kval. kamp til europæisk fodbold?

AaB er slet ikke så mege tæt på røven som du gør dem til...
vi manglede 5 mill ved indgangen til transfervinduet korrekt?
og vi solgte Jakob Barett til Juventus? korrekt?
så lad os sige vi mangler det halve nu .. 2.5millioner..

Med talenter som Lucas Andersen og Helenius og Kusk på banen med deres værdi.. tror du så ikke AaB kan holde skruen i vandet?
Lynge har selv sagt... vi ikke behøver sælge.. det er hans ord... Der er ingen her der går konkurs af ikke at sælge Helenius i dette transfer vindue

og det er i virkeligheden hvis ikke dit eneste så det største argument for at sælge ham.,. at ellers går vi konkurs.. og det har lynge afvist
Så i og med vi har råd til at beholde ham en sæson mere.... så fortæl mig du synes 15 millioner for ham nu er en god ide..
når han kontrollere vores sportslige succes så meget som han gør.. og stadig vil være 15mill værd til sommer.

ALDRIG nogensinde.. er en ung spiller gået direkte ind i førsteholds truppen og banket mål ind på samlebånd
tror du bare Rolf toft går ind her om, 2 uger og begynder at lave kasser!?
Undskyld jeg siger det.. men det er en direkte naiv tankegang.. det er aldrig sket.
Det tog Helenius 2 sæsonner med ugentlige indskiftninger at finde superliga niavuet

Hvor god er det lige du tror Rolf Toft er? både Dalsgaard og Sorte Ronnie var målmaskiner udenfor førsteholdstruppen
Vi mister.. 10-14 mål denne sæson ved at sælge Helenius.. og det mener jeg virkelig ikke kan være til diskution


og lige for at slå fast med din rade Prica sammenligning.. måske glemmer du at Jeppe Curth var topscorer i den sæson han blev solgt
Jeppe Curth bankede mål ind.. det er Helenius her der banker mål ind... den opstilling kan du ikke bruge.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af jydenfranord » 25. aug 2012, 11:27

AllanPedersen skrev:
jydenfranord skrev:
AllanPedersen skrev:
jydenfranord skrev:
AllanPedersen skrev:15mill er ikke nok...

erik bo andersen blev solgt for det.

blev wurtz ikke også solgt for noget der ligner det til FCK?....

Helenius har lige haft landsholds debut.. og står med muligheden for at spille en tunerings kamp om 2 uger..
han er samtidig superligaens mest omdiskuteret spiller.. alle kender talentet Helenius.

det vil være hul... i hovedet at sælge ham til 15mill.. vi skal på +20 ...
altså bare se Dame N'doy blev solgt til 57mill.. nu ved jeg godt han er etableret..
men Helenius var kun 3 scoringer bag ham sidste sæson.

og det ligner jo han denne sæson er startet ud stærkere end nogensinde før..
Den der undskyldning med "jamen han kan jo blive skadet og miste værdien"
det kan alle sku da.. hvis vi køber en erstatning kan han også blive skadet..

og glem nu ikke dette sker i slutningen af transfer vinduet.. de byder hvor AaB ikke kan nå at presse prisen og tiden..
Det er efter min mening de dummeste handler der oftest bliver lavet de sidste par dage af vinduet.
Nu er det lige dit indlæg jeg slår ned på, men det er ment mere generelt det jeg skriver.

Jeg forstår simpelthen ikke jer der fremhæver hvad Erik Bo er solgt for, hvad andre klubber sælger for osv. Der er jo så mange ting der spiller ind på salgsprisen. Der er en finanskrise, der gør der går mange spillere rundt uden job, det er med til prisen på spillere går ned. AaB er presset på økonomien og det ved de klubber der vil handle med AaB naturligvis, og derfor presser de prisen ned, lige som AaB ville gøre det, hvis det var omvendt.

Der er sammenlignet med at FCK fik over 50 millioner for Dame N'doye, han var betydeligt mere etableret, har spillet CL med succes, osv. Derudover er FCK ikke umiddelbart nær så pressede på økonomien som AaB.

Men vi kan jo også sammenligne det med at Brøndby netop har solgt Krohn-Dehli for 7 millioner, hvor Ajax vist skulle have 50%. Han var en af de største profiler for DK ved EM, han har spillet mere end 20 kampe for landsholdet osv. Man kan argumentere for han kun havde et år tilbage af kontrakten, at han ville væk fra klubben osv. Og naturligvis er det med til at presse prisen meget ned, især når man ved at Brøndby også er maks presset på økonomien.

En ting er dog helt sikkert, AaB/Lynge vil sælge hvilken som helst spiller for den højst mulige pris.

Jeg håber på et evt. salg af Helenius eller hvilken som helst anden spiller i AaB vil være med til give noget ro på økonomien, så vi kan se ind mod fremtiden, uden at stirre i afgrunden.

Måske er det fordi jeg ved at så snart Helenius er solgt så er de 15 millioner smidt 'væk' .. så i marts månede eller april igen begynder vi at høre om det driftsunderskud vi skal dække.. Ingen tænker på den økonomiske gevinst det kan give at have sportslig succes

Hvis Helenius kan skaffe os 10-12 mål i denne sæson så kan han være med at måske spille os til europæisk spil og så kan han blive solgt til næste sommer..
så vil vi sagtens stadg kunne hive 15 millioner for ham, og måske faktisk endnu mere hvis han spiller godt på landsholdet.
og samtidig har han sikret os et meget større antal millioner i tv penge og præmie penge og europæisk

Forstår ikke hvorfor folk er så vilde med at sælge ham til 15millioner.. der mangler fandme tit noget selvrespekt i den her klub...
"ja han er jo også for stor til AaB nu..."
"ja sådan er markedet jo"

Helt ærligt altså... vi har intet alternativ.. INTET... Rolf toft går ikke ind og scorer 10 mål.. eller Jeppe Curth
Helenius alene kan afgøre om vi slutter nr3 eller nr 8...
og ham vil folk sælge for 15 millioner.. danmarks største angrebs talent.

og mht til du synes min sammenligning med Erik Bo Andersen er hul i hovedet... hvad så med en sammenligning med en 29 årig spiller der har 1 år tilbage af sin kontrakt..
Helenius har alt foran sig.. Krohn Dehli har alt bag sig...
Du blander mit og Hanga's indlæg sammen, jeg har på intet tidspunkt skrevet det er hul i hovedet........

Men jeg tror ikke du læser hvad der bliver skrevet, for jeg remser netop en del ting op der gør at Krohn-Dehli blev solgt billigt, men det vælger du let og kanp så elegant at springe hen over.

Du mener simpelthen vi skal se helt bort fra økonomien fra nu af og så til sæsonen er slut? Se det vil jeg meget gerne kalde hul i hovedet, hvis vi gør det, så er der en ganske stor risiko for det er ligegyldigt om vi ville ende som nr. 1 eller 12, vi var gået konkurs alligevel.

Men jeg undre mig bare over du mener du kategorisk kan afvise Rolf Toft, Curth eller en 3. angriber kan slå igennem, hvis du tænker tilbage på 2008 sæsonen, så mente 90% at AaB solgte mesterskabet da man solgte Prica for 20 millioner, men sørme om der ikke var nogle spillere der trådte til og gik foran og tog mesterskabet hjem til nordjylland. Nu vi taler om Prica, han var fantastisk i AaB, dominerede ligaen osv. Han var inde omkring landsholdet, men han blev solgt til 20 millioner. Igen der var en del ting der gjorde prisen blev trykket derned, han ville gerne væk, hans kontrakt stod til at udløbe da AaB skulle smide en ganske stor lønforhøjelse på bordet, af hensyn til forskerordningen ophørte.

Jeg mener forsat at AaB er nød til at tage et bud på 15 millioner ganske alvorligt, og hvis Helenius selv er positiv overfor et skifte, så har AaB ikke råd til at sige nej. For hvis det skulle være forbigået din opmærksomhed, så er AaB på røven økonomisk, der har været brug for at låne penge af amatør afdelingen, for at sikre sig midler til løn osv. Men det er måske netop det vi skal se bort fra og kun se på at vi evt. måske muligvis kan få en kval. kamp til europæisk fodbold?

AaB er slet ikke så mege tæt på røven som du gør dem til...
vi manglede 5 mill ved indgangen til transfervinduet korrekt?
og vi solgte Jakob Barett til Juventus? korrekt?
så lad os sige vi mangler det halve nu .. 2.5millioner..

Med talenter som Lucas Andersen og Helenius og Kusk på banen med deres værdi.. tror du så ikke AaB kan holde skruen i vandet?
Lynge har selv sagt... vi ikke behøver sælge.. det er hans ord... Der er ingen her der går konkurs af ikke at sælge Helenius i dette transfer vindue

og det er i virkeligheden hvis ikke dit eneste så det største argument for at sælge ham.,. at ellers går vi konkurs.. og det har lynge afvist
Så i og med vi har råd til at beholde ham en sæson mere.... så fortæl mig du synes 15 millioner for ham nu er en god ide..
når han kontrollere vores sportslige succes så meget som han gør.. og stadig vil være 15mill værd til sommer.

ALDRIG nogensinde.. er en ung spiller gået direkte ind i førsteholds truppen og banket mål ind på samlebånd
tror du bare Rolf toft går ind her om, 2 uger og begynder at lave kasser!?
Undskyld jeg siger det.. men det er en direkte naiv tankegang.. det er aldrig sket.
Det tog Helenius 2 sæsonner med ugentlige indskiftninger at finde superliga niavuet

Hvor god er det lige du tror Rolf Toft er?
Jeg kan hører at du sidder med de endegyldige svar på alt hvad der vedr. AaB. Derfor er det jo ligegyldigt hvad alle andre mener, der er kun en mand der tæller i AaB, det er Helenius, han er ene og alene grunden til mulig succes i AaB. Der mangler maks et par millioner og det er ubetydeligt, når bare Helenius er på banen. Så kommer der pr. automatik penge nok i kassen til at kunne klarer udgifterne gennem en sæson.

Og vi ved jo alle at når AaB melder ud "nu er der styr på økonomien" så er det fordi der er styr på økonomien. Jeg mener vi alle skal hylde dig som vores guru og derefter tilbede Helenius, den eneste spiller som har indflydelse på succes i AaB. Han skal koste mindst en milliard, hvis han skal sælges. Alt andet er naivt.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 25. aug 2012, 11:29

Fakta: Lynge siger vi mangler 5 millioner
Fakta: vi sælger Jakob Barett
Fakta: Lynge siger nu behøver vi ikke sælge Helenius eller Lucas

Fakta: Du siger vi går konkurs hvis ikke vi sælger

Konklusion: Lynge er en løgner..

du siger jeg er en Guru med svar på alt? jeg forholder mig bare til det vores egen klub melder ud... i modsætning til dig
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Helenius

Indlæg af Hanga » 25. aug 2012, 11:39

AllanPedersen skrev:Fakta: Lynge siger vi mangler 5 millioner
Fakta: vi sælger Jakob Barett
Fakta: Lynge siger nu behøver vi ikke sælge Helenius eller Lucas

Fakta: Du siger vi går konkurs hvis ikke vi sælger

Konklusion: Lynge er en løgner..

du siger jeg er en Guru med svar på alt? jeg forholder mig bare til det vores egen klub melder ud... i modsætning til dig
Lynge udtalelser omkring salget af Barett blev misforstået. Han sagde at salget "lå indenfor forventningerne til salgsbudgettet", og det er blevet mistolket til, at vi nu havde solgt for omkring de 5 millioner. Det Lynge forsøge at sige var, at salget var i småbeløbs afdelingen.

Vi har IKKE solgt ham for tæt på 5 millioner.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 25. aug 2012, 11:48

Hanga skrev:
AllanPedersen skrev:Fakta: Lynge siger vi mangler 5 millioner
Fakta: vi sælger Jakob Barett
Fakta: Lynge siger nu behøver vi ikke sælge Helenius eller Lucas

Fakta: Du siger vi går konkurs hvis ikke vi sælger

Konklusion: Lynge er en løgner..

du siger jeg er en Guru med svar på alt? jeg forholder mig bare til det vores egen klub melder ud... i modsætning til dig
Lynge udtalelser omkring salget af Barett blev misforstået. Han sagde at salget "lå indenfor forventningerne til salgsbudgettet", og det er blevet mistolket til, at vi nu havde solgt for omkring de 5 millioner. Det Lynge forsøge at sige var, at salget var i småbeløbs afdelingen.

Vi har IKKE solgt ham for tæt på 5 millioner.
Det her har intet med dem der troede Jakob Barett var 5 mill værd at gøre.
Jeg har aldrig sagt vi har solgt ham for ca 5millioner.. nok kun halvdelen..
Men det sætter ikke en rød streg der hvor du sætter den

Lynge har efterfølgende sagt mange gange.. at vi ikke er tvunget til at sælge..
Han har eks sagt fornylig til nordjyske vi ikke behøvede sælge flere og kom med det her citat:
"- Så har vi superligaens bedste angriber. Eller det har han i hvert fald potentialet til at blive, og på den måde så arbejder tiden også for os i forhold til at få den rigtige pris, siger Lynge Jakobsen til Nordjyske."

Lynge har også sagt:
"Der pågår ikke nogen forhandlinger om Helenius, og når vi kommer til slutningen af vinduet, er det måske allerbedst, han bliver her. Han kan blive topscorer i ligaen, så får han den oplevelse med, og så får han også mere at vælge i mellem."
<-- det citat er fra den 2. august, længe efter salget af Barett



Så jeg vil godt høre andre argumenter fra jer end vi går konkurs..
Hvad har i ellers?; at Helenius karriere er ved at gå i stå måske?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af jydenfranord » 25. aug 2012, 11:50

AllanPedersen skrev:Fakta: Lynge siger vi mangler 5 millioner
Fakta: vi sælger Jakob Barett
Fakta: Lynge siger nu behøver vi ikke sælge Helenius eller Lucas

Fakta: Du siger vi går konkurs hvis ikke vi sælger

Konklusion: Lynge er en løgner..

du siger jeg er en Guru med svar på alt? jeg forholder mig bare til det vores egen klub melder ud... i modsætning til dig
Jeg forholder mig til at klubben de sidste mange år har meldt et ud og så er der sket noget andet. Jeg forholder mig til at AaB ikke har mange likvide midler, men værdierne er bundet op i spillere osv.

Det fremgår med al tydelighed at du enten ikke kan eller vil læse hvad der skrives. F.eks. du siger at det udelukkende er Helenius der kan være med til at sikre sportslig succes. Jeg nævner så at langt de fleste supportere, eksperter osv. mente at AaB solgte mesterskabet da man solgte Prica i vinterpausen tilbage i 2008. Men du forstår ikke hvad jeg skriver men trumfer igennem med "Jeppe Curth var topscore i den sæson Prica blev solgt, den opstilling kan du ikke bruge" og jo den opstilling kan jeg jo netop bruge, når jeg vil sammenligne med at du 100% sikkert siger at uden Helenius har vi ikke en chance for succes. Rade Prica spillede 16 kampe i den halv sæson, han scorede 9 mål og lagde op til to. Jeppe Curth var med i 33 kampe i sæsonen scorede 17 mål og lagde op til 3 mål.

Men lad mig skærer det ud i pap for dig: Da AaB solgte Prica, sagde mange at nu mistede AaB muligheden for at vinde mesterskabet, for det var ene og alene Prica der skulle sikre sportslig succes i AaB. Uden ham havde AaB ingen chancer. Da han var solgt skete der dog det at mange fandt ud af der var 10 andre spillere på holdet, disse ti spillere havde også indfyldelse på det. Faktisk endte det med at AaB fik stor succes, ja de vandt mesteskabet og de kom i CL hvor de havde stor succes, alt dette uden Prica, som mange sagde AaB ikke kunne undværer. Du siger AaB ikke kan undværer Helenius og uden ham er det umuligt med succes. Det jeg prøver at fortælle dig er at man tidligere har troet præcis det samme om en anden spiller, men der viste det sig at AaB godt kunne klare sig.

Helenius er et kæmpe talent, og han kan udvikle sig til en fantastisk spiller. Men Simon Bræmer var også fantastisk i en periode, det samme var Zelinski. Helenius har gjort det bedre over en længere periode, det er der ingen tvivl om. Der er heller ingen tvivl om han har større potentiale end de to andre. Men der er ingen garanti for han ikke går i stå. Det jeg til sige er at der er ingen garanti for AaB opnår succes, hvis Helenius er på holdet. Muligheden er der helt bestemt, men der er ingen garanti.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 25. aug 2012, 11:53

jydenfranord skrev:
AllanPedersen skrev:Fakta: Lynge siger vi mangler 5 millioner
Fakta: vi sælger Jakob Barett
Fakta: Lynge siger nu behøver vi ikke sælge Helenius eller Lucas

Fakta: Du siger vi går konkurs hvis ikke vi sælger

Konklusion: Lynge er en løgner..

du siger jeg er en Guru med svar på alt? jeg forholder mig bare til det vores egen klub melder ud... i modsætning til dig
Jeg forholder mig til at klubben de sidste mange år har meldt et ud og så er der sket noget andet. Jeg forholder mig til at AaB ikke har mange likvide midler, men værdierne er bundet op i spillere osv.

Det fremgår med al tydelighed at du enten ikke kan eller vil læse hvad der skrives. F.eks. du siger at det udelukkende er Helenius der kan være med til at sikre sportslig succes. Jeg nævner så at langt de fleste supportere, eksperter osv. mente at AaB solgte mesterskabet da man solgte Prica i vinterpausen tilbage i 2008. Men du forstår ikke hvad jeg skriver men trumfer igennem med "Jeppe Curth var topscore i den sæson Prica blev solgt, den opstilling kan du ikke bruge" og jo den opstilling kan jeg jo netop bruge, når jeg vil sammenligne med at du 100% sikkert siger at uden Helenius har vi ikke en chance for succes. Rade Prica spillede 16 kampe i den halv sæson, han scorede 9 mål og lagde op til to. Jeppe Curth var med i 33 kampe i sæsonen scorede 17 mål og lagde op til 3 mål.

Men lad mig skærer det ud i pap for dig: Da AaB solgte Prica, sagde mange at nu mistede AaB muligheden for at vinde mesterskabet, for det var ene og alene Prica der skulle sikre sportslig succes i AaB. Uden ham havde AaB ingen chancer. Da han var solgt skete der dog det at mange fandt ud af der var 10 andre spillere på holdet, disse ti spillere havde også indfyldelse på det. Faktisk endte det med at AaB fik stor succes, ja de vandt mesteskabet og de kom i CL hvor de havde stor succes, alt dette uden Prica, som mange sagde AaB ikke kunne undværer. Du siger AaB ikke kan undværer Helenius og uden ham er det umuligt med succes. Det jeg prøver at fortælle dig er at man tidligere har troet præcis det samme om en anden spiller, men der viste det sig at AaB godt kunne klare sig.

Helenius er et kæmpe talent, og han kan udvikle sig til en fantastisk spiller. Men Simon Bræmer var også fantastisk i en periode, det samme var Zelinski. Helenius har gjort det bedre over en længere periode, det er der ingen tvivl om. Der er heller ingen tvivl om han har større potentiale end de to andre. Men der er ingen garanti for han ikke går i stå. Det jeg til sige er at der er ingen garanti for AaB opnår succes, hvis Helenius er på holdet. Muligheden er der helt bestemt, men der er ingen garanti.
og du ignorere fuldstændig det faktum at da AaB solgte Prica.. havde vi i forvejen en anden bomber der blev superliga topscorer
hvorimod forrige sæson vidst viste os rimelig tydeligt at vi ikke står i samme luksus problem
Hvis vi sælger Helenius har vi ikke andre der bomber... det havde vi dengang, om du kan lide det eller ej

og så prøv lige at genoverveje dine egne argumenter..

Du er bange for klubben går fallit, selvom Lynge siger vi ikke gør
Du er bange for Helenius karriere måske går i stå, selvom alt peger på det omvendte,..

Hvorfor skal vi lade vores tranfers styres af frygt på den måde?.. forhold dig dog til virkeligheden i stedet for worst case scenarios i hvert eneste tilfælde
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Helenius

Indlæg af Hanga » 25. aug 2012, 11:54

Selvfølgelig er vi ikke tvunget til at sælge uanset hvad prisen er. Det er vel det Lynge prøver at signalere, også for at presse prisen lidt op ad. Men det er klart, at er vi oppe i et to-cifret millionbeløb, så vil de gøre gevaldigt gavn i AaB. Du behøver ikke kigge dybt i vores regnskaber for at finde ud af, at vi er i stærk nød for kapital. Vi kan ikke blive ved med at låne af amatørklubben, som rygterne i øvrigt siger, har stillet yderligere kapital til rådighed for os (jeg kender ikke troværdigheden for dette).

Du skal være velkommen til at mene, at 15 millioner er for lidt, jeg må bare tillade mig samtidig at ryste på hovedet og tænke, at du lever i en anden virkelighed.

Under alle omstændigheder er det lidt en win / win for os. Enten sælger vi til et beløb, der forhåbentlig giver AaB et mindre overskud for første gang i siden CL sæsonen, eller også beholder vi en dygtig angriber der kan udvikle sig yderligere.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 25. aug 2012, 12:03

Hanga skrev:Selvfølgelig er vi ikke tvunget til at sælge uanset hvad prisen er. Det er vel det Lynge prøver at signalere, også for at presse prisen lidt op ad. Men det er klart, at er vi oppe i et to-cifret millionbeløb, så vil de gøre gevaldigt gavn i AaB. Du behøver ikke kigge dybt i vores regnskaber for at finde ud af, at vi er i stærk nød for kapital. Vi kan ikke blive ved med at låne af amatørklubben, som rygterne i øvrigt siger, har stillet yderligere kapital til rådighed for os (jeg kender ikke troværdigheden for dette).

Du skal være velkommen til at mene, at 15 millioner er for lidt, jeg må bare tillade mig samtidig at ryste på hovedet og tænke, at du lever i en anden virkelighed.

Under alle omstændigheder er det lidt en win / win for os. Enten sælger vi til et beløb, der forhåbentlig giver AaB et mindre overskud for første gang i siden CL sæsonen, eller også beholder vi en dygtig angriber der kan udvikle sig yderligere.
Hvis vi står i den fantastiske situation at Lynge tager sine 'bigboy' pants på.. og ikke sælger Helenius.. og han bliver tæt på liga topscorer og klarer sig godt på landsholdet.. og indbringer os en god deal næste sæson..

så vil jeg glæde mig til at besøge denne tråd med jer. hvor i alle ville have solgt danmarks største angrebs talent for 15millioner.
i kan jo så gøre det omvendte hvis vi slutter top 4 uden Helenius... et scenarie jeg tvivler stærkt på i forhold til det første
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Besvar