Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2209
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Sauer » 8. feb 2016, 11:19

Så vidt jeg forstår, kan der være indregnet fx 30 mio. afsat til spillerkøb i den udmelding, vi lige har fået, uden at der skal meldes noget eksplicit ud om det. Den reelle salgspris bliver vi nok ikke meget klogere på med alle de ubekendte, der er skrevet ind i den officielle udmelding.

Men hey, vi har solgt en spiller til en europæisk topklub, og vi beholder ham i et spændende forår, hvor han ikke skal bryde hovedet med en uvis fremtid. Det kan blive rigtig fint, det her.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9620
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Buzz Killington » 8. feb 2016, 11:20

seamann skrev:
Buzz Killington skrev:
AllanPedersen skrev:Lad nu være Buzz.. du piner mig for hele tiden at tage en konstruktiv debat
Så vær selv en del af løsningen...

Jeg mener vi taber det her ved kun at sælge SPalvis til 10.. har jeg gjort tydeligt.
Og flere herinde har gjort det tydeligt de mener vi har gjort alt hvad vi kunne og sådan er det bare.
(nogle sågar han ikke er mere værd end de 10)

Det er diskutionen.. men løsningen vi kan være enige om er vel forhåbentlig vi kan skrue prisen mere op fremadrettet.

Var det ikke hele pointen med den nye økonomi og emission?
Jeg stiller dig et spørgsmål om hvad du mener. Jeg kan ikke se hvad der ikke skulle være konstruktivt ved det.

Uklarheden lå i at jeg ikke mindes nogen herinde der var tilfredse med vores salg hvis det endte på 12 mio, og jeg forstod ikke hvordan du kunne mene at du stod pludselig stod helt alene med det synspunkt. De fleste mener at såfremt Spalvis er blevet solgt til 12, så er det skuffende. Diskussionen tidligere gik på om der havde været andre muligheder dengang, for at undgå Spalvis' klausul, som er hele forudsætningen for skuffelsen. Men, og dette er sgu vigtigt - at være skuffet er konsistent med at det ikke kunne være anderledes, samt at ingen har lavet fejl.

Når vi så alligevel snakker om fejl, så er du og jeg vist blevet enige om tidligere, at den eneste fejl er at Gaarde ikke burde have udset sig at underskrive med Helenius, da dette måske (måske ikke), havde skabt plads nok i budgettet til at hæve Spalvis løn, og dermed undgå klausulen.

Du nærmer dig 30 mere.
Ja, den er sgu tæt på. Men jeg venter lige til isposen er væk fra sidste gang.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Tobias83
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 75
Tilmeldt: 11. jun 2008, 13:33
Geografisk sted: Birkerød

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Tobias83 » 8. feb 2016, 11:26

Han er solgt, godt så er den bekymring ude af hovedet på Spalvis. Nu ser jeg så lige et andet spøgelse.
Vil Splvis spare sig selv nu for at undgå skader og være 100% klar til hans nye hold til sommer?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af FlæskeFrank » 8. feb 2016, 11:28

Hvor mange sure kommentarer vil der komme på foraet den dag AaB vinder Champions League ?

Før var man sur over AaB ikke opfyldte deres egne udmeldinger og genererede underskud på underskud. Nu overholder de budgetterne eller bliver måske nød til at melde "bedre" resultater ud end budgetteret. Så er det også galt.

Når vi vinder Champions League skal der nok være en fløj, som er utilfreds med, at AaB havde ingen lokale spillere fra Uggerhalne på holdet.

Ingen kan gennemskue prisen på Spalvis netop fordi de har fedtet alt mulig ind i regnestykket. Og det er vel først når regnskabet kommer, hvor man kan se transferdelen - der måske kan udledes noget om prisen.

Indtil videre har AaB vel blot sagt, at vi kan ikke nå at bruge alle pengene og derfor opjusterer vi. Men nogle af transferpengene kan jo - med AaBs udmelding - jo sagtens gå til en ny kunststofbane eller indkøb af klassespiller.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2209
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Sauer » 8. feb 2016, 11:28

Tobias83 skrev:Han er solgt, godt så er den bekymring ude af hovedet på Spalvis. Nu ser jeg så lige et andet spøgelse.
Vil Splvis spare sig selv nu for at undgå skader og være 100% klar til hans nye hold til sommer?
Nej

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Lukas Spalvis

Indlæg af Pastorius » 8. feb 2016, 11:29

Maglau skrev:Til Jer der ved noget om børsregler har jeg et spørgsmål.
Hvis vi har solgt for Spalvis 22 mio men hensat 10 mio til en ny forsvarsspiller i sommerpausen så skal det vil ikke meldes ud ifbm Spalvis salget.

Det eneste man er forpligtet til er vel det endelige resultat som vi forventer lige nu - ikke alle mellemregningerne.

EDIT: tror jeg har fået svar
Læs børsmeddelelsen. Der står at yderligere strategiske investeringer (også i spillere) er indeholdt i forventningen. Så sammenholdt med udmeldingen om at KEP skal erstattes og Lukas ikke nødvendigvis skal, betyder det at der sandsynligvis er regnet med en evt transfer på en forsvarsspiller.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Freddie » 8. feb 2016, 11:29

Sauer skrev:Så vidt jeg forstår, kan der være indregnet 30 mio. afsat til spillerkøb i den udmelding, vi lige har fået, uden at der skal meldes noget eksplicit ud om det. Den reelle salgspris bliver vi nok ikke meget klogere på med alle de ubekendte, der er skrevet ind i den officielle udmelding.

Men hey, vi har solgt en spiller til en europæisk topklub, og vi beholder ham i et spændende forår, hvor han ikke skal bryde hovedet med en uvis fremtid. Det kan blive rigtig fint, det her.
Er det nogen, der ved, hvilke bonusser, der er til trænere og andre, der har bidraget til Lukas' udvikling? Det er næppe helt ubetydelige beløb.

Tobias83
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 75
Tilmeldt: 11. jun 2008, 13:33
Geografisk sted: Birkerød

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Tobias83 » 8. feb 2016, 11:32

Sauer skrev:
Tobias83 skrev:Han er solgt, godt så er den bekymring ude af hovedet på Spalvis. Nu ser jeg så lige et andet spøgelse.
Vil Splvis spare sig selv nu for at undgå skader og være 100% klar til hans nye hold til sommer?
Nej
Tak, det er jeg glad for at høre :thumbsup:

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af birk » 8. feb 2016, 11:36

Er ganske sikker på trænere ikke får bonusser og andet , det er kun klubber, der får del af en overgangs sum.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4763
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Maglau » 8. feb 2016, 11:37

Pastorius skrev:
Maglau skrev:Til Jer der ved noget om børsregler har jeg et spørgsmål.
Hvis vi har solgt for Spalvis 22 mio men hensat 10 mio til en ny forsvarsspiller i sommerpausen så skal det vil ikke meldes ud ifbm Spalvis salget.

Det eneste man er forpligtet til er vel det endelige resultat som vi forventer lige nu - ikke alle mellemregningerne.

EDIT: tror jeg har fået svar
Læs børsmeddelelsen. Der står at yderligere strategiske investeringer (også i spillere) er indeholdt i forventningen. Så sammenholdt med udmeldingen om at KEP skal erstattes og Lukas ikke nødvendigvis skal, betyder det at der sandsynligvis er regnet med en evt transfer på en forsvarsspiller.
Det er også sådan jeg har forstået reglerne og deraf har vi naturligvis ikke i teorien den fjerneste idé om hvad salgsprisen for Spalvis har været da der kan være indregnet alle tænkelige andre ekstra udgifter inden vi afslutter året.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Brodernumsi » 8. feb 2016, 11:46

Frygah skrev:Jeg ved snart ikke hvem der smadrer dette forum mest. De besynderlige AllanP indlæg, eller den lille gruppe af brugere der ikke fatter bare at lade være med at svare. Men det er pisseirriterende efterhånden!

Jeg forstår ikke den kryptiske udmelding fra AaB omkring økonomien, må jeg indrømme. Men spændende hvilken effekt det får i foråret, og om det betyder Pohl kan komme mere i spil som indskifter.
100 millioner thumbs up. Ved heller ikke længere, om det er troll'en, eller dem der konstant fodrer den, der er værst.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 651
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Alexis » 8. feb 2016, 11:49

Utroligt i kan blive ved med at diskutere noget vi alle er enige om. Selvom der er hensat penge til køb af en ny spiller (og det ved vi ikke en gang) kommer vi maks til at bruge 2 mil på en ny spiller. Og det er jo ligefrem fordi vi lige investerer 5 mil ekstra i faciliteter bare fordi Spalvis sælges, det er nok nærmere 1 mil. Så om vi har fået 13-14-15 eller 16 millioner for Spalvis er der vel ikke ene eneste der mener det er nok.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Freddie » 8. feb 2016, 11:52

birk skrev:Er ganske sikker på trænere ikke får bonusser og andet , det er kun klubber, der får del af en overgangs sum.
Det er jeg nu 99,99 % sikker på at de gør. Det forklarer vel også at Lars Søndergaard er så ganske afklaret med salget. Hvad mener du så om det nu estimerede overskud indregner selskabsskat, eller ej? De to udgiftstyper er vel ret relevante i forhold til gætterier. Det her er den rigtige verden..

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2900
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Eksil » 8. feb 2016, 12:00

Freddie skrev:
birk skrev:Er ganske sikker på trænere ikke får bonusser og andet , det er kun klubber, der får del af en overgangs sum.
Det er jeg nu 99,99 % sikker på at de gør. Det forklarer vel også at Lars Søndergaard er så ganske afklaret med salget. Hvad mener du så om det nu estimerede overskud indregner selskabsskat, eller ej? De to udgiftstyper er vel ret relevante i forhold til gætterier. Det her er den rigtige verden..
Om nogen skulle PEA, Kent, Kuhn og andre da så få pengene, men har aldrig hørt om sådan en løsning i dansk fodbold.

LS er afklaret med tabet fordi det nu engang er vilkårene i klubben.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af birk » 8. feb 2016, 12:13

Hvis du har ret Freddie, skulle Lucas første træner, da han var dreng vel have bonus ?
Tror ikke, det fungerer sådan

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Freddie » 8. feb 2016, 12:14

Eksil skrev:
Det er jeg nu 99,99 % sikker på at de gør. Det forklarer vel også at Lars Søndergaard er så ganske afklaret med salget. Hvad mener du så om det nu estimerede overskud indregner selskabsskat, eller ej? De to udgiftstyper er vel ret relevante i forhold til gætterier. Det her er den rigtige verden..
Om nogen skulle PEA, Kent, Kuhn og andre da så få pengene, men har aldrig hørt om sådan en løsning i dansk fodbold.

LS er afklaret med tabet fordi det nu engang er vilkårene i klubben.[/quote]

Men så har du hørt om det nu. AaB's strategi er forholdsvis lave lønninger, men pæne bonusser. Det er sikkert derfor, at vi kan holde os i toppen, trods et lavere budget end så mange andre.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Freddie » 8. feb 2016, 12:16

birk skrev:Hvis du har ret Freddie, skulle Lucas første træner, da han var dreng vel have bonus ?
Tror ikke, det fungerer sådan
Det er da helt i orden, at du ikke tror det. Jeg påpeger bare, at man ikke kan gætte på noget, før man har alle parametre med.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 8. feb 2016, 12:24

Freddie skrev:
birk skrev:Hvis du har ret Freddie, skulle Lucas første træner, da han var dreng vel have bonus ?
Tror ikke, det fungerer sådan
Det er da helt i orden, at du ikke tror det. Jeg påpeger bare, at man ikke kan gætte på noget, før man har alle parametre med.

Sådan fungerer det altså aldrig..

Klubberne (også de tidligere) får diverse penge for at have udviklet ham. Solidaritets osv.

Og de klubber aflønner deres træner.. Det trin springes ikke over. Har jeg i hvert fald aldrig set
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Yankee » 8. feb 2016, 12:27

Det kan nu sagtens forekomme, men det er meget, meget sjældent.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1221
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Spanky » 8. feb 2016, 12:39

Jeg mindes Ove P. fik en stor del af kagen da Abdul Sule skiftede fra Herning Fremad til AB for 9 mio! Han griner stadig hele vejen til banken ;)

Besvar