Christian Bassogog

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Christian Bassogog

Indlæg af le Cid » 22. jan 2017, 21:53

Breezer skrev:1,2,3 HOLGERSON ER EN MUR!
Der dér er denondenlynme sjovt! :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Kokkefar » 22. jan 2017, 21:53

Breezer skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Lindvang skrev:
Køllen I Møllen skrev:
aaballday skrev:Anonym 1 halvleg fra bass og generelt dårlig kamp indtil videre
Ja. Men et par rigtig gode aktioner fra ham her i starten af anden halvleg som er ved at åbne en trist kamp.
Han har et forrygende drive og udfordrer stærkt. Men han skal også ned på kanten i AaB, især hvis Wieghorst vil spille med offensive backs, kan det blive rigtig godt.
Basso på en kant foran Mähle? Nu skal vi også lige huske at modstanderen også spiller for at score mål. Hvem dækker af bagude? :)
1,2,3 HOLGERSON ER EN MUR!
Han er mere som et stødhegn der ikke er slået til - ingen respekterer det og alle kan komme forbi :thumbsup:

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Kokkefar » 22. jan 2017, 21:58

Desuden nægtede et stolpeskud efterfulgt af en klasseredning i 93. minut os at få Basso hjem igen.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Pollack2 » 22. jan 2017, 22:09

Kokkefar skrev:Desuden nægtede et stolpeskud efterfulgt af en klasseredning i 93. minut os at få Basso hjem igen.
Kommentatoren kaldte Basse for kampens bedste spiller... Jeg tror vi måske får en spiller hjem, der er kommet et skridt videre i sin udvikling!

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Kokkefar » 22. jan 2017, 22:17

Pollack2 skrev:
Kokkefar skrev:Desuden nægtede et stolpeskud efterfulgt af en klasseredning i 93. minut os at få Basso hjem igen.
Kommentatoren kaldte Basse for kampens bedste spiller... Jeg tror vi måske får en spiller hjem, der er kommet et skridt videre i sin udvikling!
Jeg håber det. I så fald har vi en spiller der, efter min overbevisning, snart har gjort sig fortjent til en ny kontrakt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. jan 2017, 22:21

Køllen I Møllen skrev:
Kokkefar skrev:
Lindvang skrev:
Breezer skrev:Er hans præstationer udtryk for han har rykket sig endnu mere, eller at han også spiller på et lavere niveau en superligaen? Jeg har ikke set noget af kampene, så spørgsmålet går egentlig bare på om han kan få samme slutprodukt på herhjemme.
Væsentligt højere niveau end superligaen, men heller ikke så stramt disciplineret som SL.
Synes du det er højere niveau? Det er da forfærdeligt at se på. Det er lige før Basso er den spiller på banen med de største taktiske færdigheder.
Enig. Niveauet er godt nok ikke særlig højt. Men det er også et afbudsramt Cameroun-hold mod et skod-hold fra Gabon.

Og nu udskiftes Basso. Småskadet, ser det ud til.
Jeg skal ikke prale af på nogen måde at have styr på hvor de forskellige afrikanske spillere på diverse storhold i Europa hører hjemem ren landsholdsmæssigt, men mon ikke der var nogle stykker fra store klubber på banen i dag også? Udover Dortmunds Aubameyang som er topscorer i Bundesligaen.

Det kan godt ske at det generelle spillemæssige niveau er en smule "anderledes" end vi er vant til, men det er da nogle pæne navne Bassogog overstråler... som jeg synes han gjorde i dag, på den 2. halvleg. Gigantiske skridt han har taget siden i sommer, og hvor bliver det spændende at se ham i foråret, forhåbentlig på kanten, hvor det er SÅ tydeligt at han hører hjemme.

Officielt kåret Man of the match i sidste rundes kamp, og mon ikke han igen er et godt bud, selv om Camerouns ellers ret tvivlsomme målmand måske får den for den afgørende redning til sidst.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Gnu » 23. jan 2017, 09:08

dyhrmaN skrev:
Gnu skrev:
Lindvang skrev:
McMark skrev:
Martino skrev:Overhørte lidt sladder på Hornevej angående Basso. En fransk og en italiensk klub, men det er ikke noget som min kilde har hørt noget om, så ved ikke rigtig om jeg selv tror på den. Fransk klub lyder dog ret logisk.
Hvis der kommer et bud på et tocifret millionbeløb, så er det i hvert fald værd at overveje :)
Jeg synes fandme, den er svær. Bassogog har nogle helt klare mangler, men han har også noget af det vildeste potentiale, som jeg ikke har set mange gange i AaB tidligere.
Så på den ene side ville det lune i det nordjyske muldvarpeskind, der er som syet fast i lommen, men på den anden side, kunne han måske udvikle sig til at blive det vildeste.
Det er da den nemmeste i verden. Sælg, for satan! Tocifrede millionbeløb i transfer er jo noget nær utopisk i AaB
Vi kunne knap nok få et tocifret millionbeløb for Spalvis, som var en noget mere færdig pakke og superligatopscorer. Bassogog har endnu sit superligagennembrud til gode og har kun undtagelsesvist spillet 90 minutter.

Vi skal sælge mens hypen er der og ikke vente på at et højst usikkert potentiale måske/måske ikke forløses.
Så det betyder så, at vi får et mindre to-cifret millionbeløb, som vi kan sætte ind på kontoen sammen med det ganske store to-cifrede millionbeløb, vi allerede har, og som vi åbenlyst ikke har tænkt os at bruge.
Hvad er i så fald win-win og hvad grunden til at jagte endnu flere likvide midler, som vi kan sætte i obligationer?
Godt sagt! Vi beholder ham til kontraktudløb, så vi kan sende ham pænt videre til OB på en fri transfer.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Gamen » 23. jan 2017, 09:16

Gnu skrev:
Vi skal sælge mens hypen er der og ikke vente på at et højst usikkert potentiale måske/måske ikke forløses.
Lettere talentløse Michael Olunga fra Djurgården er ved at blive solgt for 32 millioner til kinesisk fodbold. Hvis vi får sådan et bud, så er det bare om at sælge. De elsker afrikanske spillere.
Det kan blive fugl og fisk med Bassogog - til tider forsvinder han så meget ud af kampene, at man kan have sine tvivl om hvorvidt han overhovedet er kommet ud af tunnellen.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Gaarde6 » 23. jan 2017, 09:17

Manden må da ryge i det her vindue.
Der må da sidde et hav af klubber som kan se, hvilke spidskompetencer Basso har. Samtidig kan de gå ind og tjekke ud hvad vi normalt tager for en spiller.
det kan da kun give et salg med tanke på den præstation han leverer dernede i øjeblikket!

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Lindvang » 23. jan 2017, 09:18

Kokkefar skrev:
Lindvang skrev:
Breezer skrev:Er hans præstationer udtryk for han har rykket sig endnu mere, eller at han også spiller på et lavere niveau en superligaen? Jeg har ikke set noget af kampene, så spørgsmålet går egentlig bare på om han kan få samme slutprodukt på herhjemme.
Væsentligt højere niveau end superligaen, men heller ikke så stramt disciplineret som SL.
Synes du det er højere niveau? Det er da forfærdeligt at se på. Det er lige før Basso er den spiller på banen med de største taktiske færdigheder.
Ja, jeg synes, at niveauet er væsentligt højere. Taktisk lader det en del tilbage at ønske, men kig du lige på en gennemsnitlig SL-kamp bagefter og sammenlign tempo, teknik og fodboldmæssige evner.

cwinn
2. div
2. div
Indlæg: 106
Tilmeldt: 8. feb 2006, 16:10

Re: Christian Bassogog

Indlæg af cwinn » 23. jan 2017, 20:42

Resultatet af lidt Twitter nørderi:

1.Basso roses til skyerne og sammenlignes med Messi. Lyder virkelig til at have imponeret - se artikel nedenfor.
2. Han er tvivlsom til kvartfinalen med en mindre skade.
3. Det koger igen over med morsomheder om hans alder kontra ansigt :)


Læs bla. http://www.cameroon-info.net/article/af ... 79765.html

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Hanga » 23. jan 2017, 20:47

Gaarde6 skrev:Manden må da ryge i det her vindue.
Der må da sidde et hav af klubber som kan se, hvilke spidskompetencer Basso har. Samtidig kan de gå ind og tjekke ud hvad vi normalt tager for en spiller.
det kan da kun give et salg med tanke på den præstation han leverer dernede i øjeblikket!
Som Yankee var inde på, må man håbe at AaB er aktive her, og ikke bare sidder og venter på at der sker noget. Vi taler om en spiller som vi ikke er specielt sportsligt afhængige af, og som lige nu modtager en pæn mængde hype til en stor turnering med pæn bevågenhed. Det skal vi altså forsøge at udnytte til et sjældent pænt salg i AaB.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Jesper Schmidt » 23. jan 2017, 21:06

Hanga skrev:
Gaarde6 skrev:Manden må da ryge i det her vindue.
Der må da sidde et hav af klubber som kan se, hvilke spidskompetencer Basso har. Samtidig kan de gå ind og tjekke ud hvad vi normalt tager for en spiller.
det kan da kun give et salg med tanke på den præstation han leverer dernede i øjeblikket!
Som Yankee var inde på, må man håbe at AaB er aktive her, og ikke bare sidder og venter på at der sker noget. Vi taler om en spiller som vi ikke er specielt sportsligt afhængige af, og som lige nu modtager en pæn mængde hype til en stor turnering med pæn bevågenhed. Det skal vi altså forsøge at udnytte til et sjældent pænt salg i AaB.
Eller vi skal tro på at vi kan evne at få det gigantiske potentiale der er i Bassogog til at folde sig ud i AaB, og skabe en spiller som kan gøre en kæmpe forskel i de kommende år. Bassogogs topniveau er langt over hvad vi normalt ser i superligaen, og jeg tror vi vil få at se en eksplosiv udvikling i løbet af det næste år, når han forhåbentlig også kommer ud på den fløj hvor han så tydeligt hører hjemme.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Kempes » 23. jan 2017, 21:21

Jesper Schmidt skrev:
Hanga skrev:
Gaarde6 skrev:Manden må da ryge i det her vindue.
Der må da sidde et hav af klubber som kan se, hvilke spidskompetencer Basso har. Samtidig kan de gå ind og tjekke ud hvad vi normalt tager for en spiller.
det kan da kun give et salg med tanke på den præstation han leverer dernede i øjeblikket!
Som Yankee var inde på, må man håbe at AaB er aktive her, og ikke bare sidder og venter på at der sker noget. Vi taler om en spiller som vi ikke er specielt sportsligt afhængige af, og som lige nu modtager en pæn mængde hype til en stor turnering med pæn bevågenhed. Det skal vi altså forsøge at udnytte til et sjældent pænt salg i AaB.
Eller vi skal tro på at vi kan evne at få det gigantiske potentiale der er i Bassogog til at folde sig ud i AaB, og skabe en spiller som kan gøre en kæmpe forskel i de kommende år. Bassogogs topniveau er langt over hvad vi normalt ser i superligaen, og jeg tror vi vil få at se en eksplosiv udvikling i løbet af det næste år, når han forhåbentlig også kommer ud på den fløj hvor han så tydeligt hører hjemme.
Jeg tror næppe Bassogog bliver mere værd på transfermarkedet end han er den næste uge. Om han så kan skaffe os point og derved TV-penge er en anden sag.

Ud fra de to træningskampe ser det desværre ud til, at Wieghorst har fået skrevet ind i hans kontrakt at AaB SKAL spille 4-4-2 - så Basso kommer ikke til at spille fløj. Hvilket efter min mening, er hul i hovedet med den trup vi har pt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Hanga » 23. jan 2017, 21:26

Jesper Schmidt skrev:
Eller vi skal tro på at vi kan evne at få det gigantiske potentiale der er i Bassogog til at folde sig ud i AaB, og skabe en spiller som kan gøre en kæmpe forskel i de kommende år. Bassogogs topniveau er langt over hvad vi normalt ser i superligaen, og jeg tror vi vil få at se en eksplosiv udvikling i løbet af det næste år, når han forhåbentlig også kommer ud på den fløj hvor han så tydeligt hører hjemme.
Jeg må bare konstatere at jeg langt fra er lige så overbevist om hans potentiale i superligaen, som flere andre er herinde. I hvert fald ikke så overbevist, at jeg tør sige nej til et to-cifret millionbeløb.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Lindvang » 23. jan 2017, 21:28

Jesper Schmidt skrev:
Hanga skrev:
Gaarde6 skrev:Manden må da ryge i det her vindue.
Der må da sidde et hav af klubber som kan se, hvilke spidskompetencer Basso har. Samtidig kan de gå ind og tjekke ud hvad vi normalt tager for en spiller.
det kan da kun give et salg med tanke på den præstation han leverer dernede i øjeblikket!
Som Yankee var inde på, må man håbe at AaB er aktive her, og ikke bare sidder og venter på at der sker noget. Vi taler om en spiller som vi ikke er specielt sportsligt afhængige af, og som lige nu modtager en pæn mængde hype til en stor turnering med pæn bevågenhed. Det skal vi altså forsøge at udnytte til et sjældent pænt salg i AaB.
Eller vi skal tro på at vi kan evne at få det gigantiske potentiale der er i Bassogog til at folde sig ud i AaB, og skabe en spiller som kan gøre en kæmpe forskel i de kommende år. Bassogogs topniveau er langt over hvad vi normalt ser i superligaen, og jeg tror vi vil få at se en eksplosiv udvikling i løbet af det næste år, når han forhåbentlig også kommer ud på den fløj hvor han så tydeligt hører hjemme.
Jeg melder mig lige i det kor. Desuden er vi vel med den nuværende økonomiske (ekstremt jyske) politik nået et sted, hvor vi ikke er afhængige af hele tiden at skyde vores potentielt gode spillere af. Ergo kunne man begynde at tænke på fodbold i stedet for penge.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Gaarde6 » 23. jan 2017, 21:35

Lindvang skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Hanga skrev:
Gaarde6 skrev:Manden må da ryge i det her vindue.
Der må da sidde et hav af klubber som kan se, hvilke spidskompetencer Basso har. Samtidig kan de gå ind og tjekke ud hvad vi normalt tager for en spiller.
det kan da kun give et salg med tanke på den præstation han leverer dernede i øjeblikket!
Som Yankee var inde på, må man håbe at AaB er aktive her, og ikke bare sidder og venter på at der sker noget. Vi taler om en spiller som vi ikke er specielt sportsligt afhængige af, og som lige nu modtager en pæn mængde hype til en stor turnering med pæn bevågenhed. Det skal vi altså forsøge at udnytte til et sjældent pænt salg i AaB.
Eller vi skal tro på at vi kan evne at få det gigantiske potentiale der er i Bassogog til at folde sig ud i AaB, og skabe en spiller som kan gøre en kæmpe forskel i de kommende år. Bassogogs topniveau er langt over hvad vi normalt ser i superligaen, og jeg tror vi vil få at se en eksplosiv udvikling i løbet af det næste år, når han forhåbentlig også kommer ud på den fløj hvor han så tydeligt hører hjemme.
Jeg melder mig lige i det kor. Desuden er vi vel med den nuværende økonomiske (ekstremt jyske) politik nået et sted, hvor vi ikke er afhængige af hele tiden at skyde vores potentielt gode spillere af. Ergo kunne man begynde at tænke på fodbold i stedet for penge.
Problemet er vel lidt at så snart vi har en spiller, som kan det mindste så vil han gerne afsted og tjene større penge end dem i AaB (hvilket vel er fair nok)
Det bekymrende er så at vi ikke evner at erstatte de spillere med noget bedre (tvært i mod)
På den måde vil vi heller ikke blive så satans populære at spille for. Det bliver en ond spiral pga vores manglende evne til at holde os i toppen.
Kunne man for fanden da bare erstatte vores profiler lidt bedre og dermed kunne blive et fast tophold. Så tror jeg tingene ville se meget anderledes ud og vi ville være. Mere attraktive at spille for.
Men som en anden bruger skrev herinde. Vi har mistet Lasse, Thelander og KEP og erstattet dem med Kasper P, Blåbjerg og Holgersson. Så tror da pokker vi ikke kan etablere os fast i toppen :-(

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Jesper Schmidt » 23. jan 2017, 21:41

Kempes skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Hanga skrev:
Gaarde6 skrev:Manden må da ryge i det her vindue.
Der må da sidde et hav af klubber som kan se, hvilke spidskompetencer Basso har. Samtidig kan de gå ind og tjekke ud hvad vi normalt tager for en spiller.
det kan da kun give et salg med tanke på den præstation han leverer dernede i øjeblikket!
Som Yankee var inde på, må man håbe at AaB er aktive her, og ikke bare sidder og venter på at der sker noget. Vi taler om en spiller som vi ikke er specielt sportsligt afhængige af, og som lige nu modtager en pæn mængde hype til en stor turnering med pæn bevågenhed. Det skal vi altså forsøge at udnytte til et sjældent pænt salg i AaB.
Eller vi skal tro på at vi kan evne at få det gigantiske potentiale der er i Bassogog til at folde sig ud i AaB, og skabe en spiller som kan gøre en kæmpe forskel i de kommende år. Bassogogs topniveau er langt over hvad vi normalt ser i superligaen, og jeg tror vi vil få at se en eksplosiv udvikling i løbet af det næste år, når han forhåbentlig også kommer ud på den fløj hvor han så tydeligt hører hjemme.
Jeg tror næppe Bassogog bliver mere værd på transfermarkedet end han er den næste uge. Om han så kan skaffe os point og derved TV-penge er en anden sag.

Ud fra de to træningskampe ser det desværre ud til, at Wieghorst har fået skrevet ind i hans kontrakt at AaB SKAL spille 4-4-2 - så Basso kommer ikke til at spille fløj. Hvilket efter min mening, er hul i hovedet med den trup vi har pt.
Vores spillere skal vel først og fremmest skaffe sportslig succes, eller hvad? Er det vigtigere at de tjener penge til aktieselskabet?

Basso kan sagtens spille fløj i en 4-4-2, og har jo også forsvaret derude i en del kampe i efteråret.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4760
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Maglau » 23. jan 2017, 21:57

Now we are talking sense.
Jeg har sagt det 100 gange - som fans kan vi være fløjtende ligeglade med hvor mange penge der står på kontoen (sålænge vi ikke er luknings truet) det er pointene der skaber glæde.
Siden mesterskabet har vi solgt ud i hobetal og vi er ikke blevet bedre på banen mildest talt. Men til gengæld er vi blevet rige.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Christian Bassogog

Indlæg af Hanga » 23. jan 2017, 22:03

Hvis I tror at jeg mener vi skal sælge Basso for at placere pengene i flere obligationer, så tager I fejl. I min optik bør der være gode chancer for at optimere holdet bedre med et to-cifret millionbeløb at geninvestere sportsligt, fremfor at beholde Basso, der stadig mangler at levere slutprodukt i AaB.

Der er jo ingen der siger at vi skal sælge for at konsolidere os.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar