Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 21. maj 2020, 14:34

troelsh skrev:
21. maj 2020, 14:32
Utroligt man ikke kan få lavet en lang kontrakt med Tengstedt, han må have nogle urimelige krav enten i form af løn eller klausul, utroligt når han ikke har vist noget på førsteholdsniveau endnu
Der har været et rygte om det ja, men vi ved jo i bund og grund ikke hvorfor der ikke er lavet en aftale. Det kan lige så vel være at Tengstedt er skuffet over spilletiden, som jo har været begrænset, eller at AaB er usikre på ham.

Jeg håber det ender i en aftale, for jeg synes han har set spændende ud i de få chancer han har fået. Desuden er han inde at snuse til u21 landsholdet og det kan ikke være helt skidt for hans markedsværdi.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Tiden siden The Double har været en lang sørgelig omgang og AaB har brug for en ny ledelse der kan trække klubben i en anden og mere ambitiøs retning!

9000AaB
Superliga
Superliga
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Indlæg af 9000AaB » 22. maj 2020, 09:26

Så li listen over spillere med kontraktudløb - nogle der er spændende for os?

En jeg godt gad er Barret fra OB - syntes han er go og meget offensiv VB og passer godt til os.

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/o ... ed-udloeb/

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 22. maj 2020, 09:45

9000AaB skrev:
22. maj 2020, 09:26

En jeg godt gad er Barret fra OB - syntes han er go og meget offensiv VB og passer godt til os.

Enig i at han er en fornuftig spiller, og så er han jo AaB'er.

Spørgsmålet er dog om ikke vi føler os dækket ind med Ahlmann og Lukas Klitten. Sidstnævnte har været skadesplaget men var absolut en af de mest lovende spillere på u17/19. Nåede også at vise sit offensive potentiale i superligaen, mens det kneb mere den anden vej.

Måske afgang til Patrick Kristensen kan åbne op for muligheden, men der tror jeg nu mere at vi går efter en højreback, hvilket vi absolut også bør prioritere!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Tiden siden The Double har været en lang sørgelig omgang og AaB har brug for en ny ledelse der kan trække klubben i en anden og mere ambitiøs retning!

Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 22. maj 2020, 10:21

Hanga skrev:
22. maj 2020, 09:45
9000AaB skrev:

Spørgsmålet er dog om ikke vi føler os dækket ind med Ahlmann og Lukas Klitten. Sidstnævnte har været skadesplaget men var absolut en af de mest lovende spillere på u17/19. Nåede også at vise sit offensive potentiale i superligaen, mens det kneb mere den anden vej.

Måske afgang til Patrick Kristensen kan åbne op for muligheden, men der tror jeg nu mere at vi går efter en højreback, hvilket vi absolut også bør prioritere!
For at Barrett skulle give mening skulle Ahlmann vel videre, hvis der også skal være spilletid til Lukas Klitten. Jeg har ikke set Barrett nok til at vurdere om det ville være en upgradefra AHlmann og jeg har også svært ved at se vi skulle kunne sælge Ahlmann, være interesserede i at sælge ham eller at han selv vil videre. Det mest realistiske udenlandsophold for ham er vel Sverige eller Noge og det er nok ikke fordi Malmö, Rosenborg eller lign, står klar.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 22. maj 2020, 10:35

Jakobsen skrev:
22. maj 2020, 10:21
Hanga skrev:
22. maj 2020, 09:45
9000AaB skrev:

For at Barrett skulle give mening skulle Ahlmann vel videre, hvis der også skal være spilletid til Lukas Klitten. Jeg har ikke set Barrett nok til at vurdere om det ville være en upgradefra AHlmann og jeg har også svært ved at se vi skulle kunne sælge Ahlmann, være interesserede i at sælge ham eller at han selv vil videre. Det mest realistiske udenlandsophold for ham er vel Sverige eller Noge og det er nok ikke fordi Malmö, Rosenborg eller lign, står klar.
Nej enig. Jeg har svært ved at se Ahlmann finde en bedre klub end AaB, så det skal være for at prøve noget andet på sammenligneligt niveau.

Personligt tror jeg at han ender med at spille karrieren færdig i AaB, eller i hvert fald til niveauet ikke er der mere, lidt som Patrick Kristensen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 22. maj 2020, 10:47

Jeg tror ikke der kommer til at ske noget i dette vindue.
Synes faktisk også truppen ser fin nok ud.
Selvfølgelig kunne vi bruge kvalitet på 2-3 pladser, men med vores økonomi i baghovedet, vil det nok være bedst at lade være med at købe.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 22. maj 2020, 10:55

Gaarde6 skrev:
22. maj 2020, 10:47
Selvfølgelig kunne vi bruge kvalitet på 2-3 pladser, men med vores økonomi i baghovedet, vil det nok være bedst at lade være med at købe.
Jah jeg tror der kommer til at ske lidt, vi har trods alt 4 med kontraktudløb og umiddelbart tegner det til at alle forlader os.

Derudover forventer jeg, at vi forsøger at udleje Wessam og Thellufsen igen. Om det så lykkes er en anden sag.

Hvis vi forudsætter at der ikke sker yderligere afgange end overstående, så tror jeg vi går efter:
- En yngre højreback, med sine forcer i det offensive spil... måske ham islændingen.
- En spiller til offensiven, her er jeg mere usikker på hvad det er Friis og co. mener vi mangler. Men vi er for tynde i angrebet efter min mening.
- Tilgange fra u19: Jeppe P og Malthe Højholt (begge midtbane - edit: de har været i truppen siden januar men jo ikke rigtig gjort sig gældende.)

Personligt føler jeg at vi er okay stillet i centerforsvaret, omend et par skader hurtigt giver os udfordringer. Spørgsmålet er også hvor meget vi tror på Bærtelsen som 4. mand.

Hvad økonomien tillader bliver spændende at se. Her må vi godt nok også håbe at Abildgaard handlen går igennem.

Sker der afgange, hvor Lucas, Rinne og Ross må være de mest oplagte salgsemner, så skal der naturligvis ske yderligere.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

9000AaB
Superliga
Superliga
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Indlæg af 9000AaB » 22. maj 2020, 21:26

Hanga skrev:
22. maj 2020, 10:55
Gaarde6 skrev:
22. maj 2020, 10:47
Jah jeg tror der kommer til at ske lidt, vi har trods alt 4 med kontraktudløb og umiddelbart tegner det til at alle forlader os.

Derudover forventer jeg, at vi forsøger at udleje Wessam og Thellufsen igen. Om det så lykkes er en anden sag.

Hvis vi forudsætter at der ikke sker yderligere afgange end overstående, så tror jeg vi går efter:
- En yngre højreback, med sine forcer i det offensive spil... måske ham islændingen.
- En spiller til offensiven, her er jeg mere usikker på hvad det er Friis og co. mener vi mangler. Men vi er for tynde i angrebet efter min mening.
- Tilgange fra u19: Jeppe P og Malthe Højholt (begge midtbane - edit: de har været i truppen siden januar men jo ikke rigtig gjort sig gældende.)

Personligt føler jeg at vi er okay stillet i centerforsvaret, omend et par skader hurtigt giver os udfordringer. Spørgsmålet er også hvor meget vi tror på Bærtelsen som 4. mand.

Hvad økonomien tillader bliver spændende at se. Her må vi godt nok også håbe at Abildgaard handlen går igennem.

Sker der afgange, hvor Lucas, Rinne og Ross må være de mest oplagte salgsemner, så skal der naturligvis ske yderligere.
Hvornår ved vi om handlen med Abildgaard går igennem egentlig?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 22. maj 2020, 21:29

9000AaB skrev:
22. maj 2020, 21:26

Hvornår ved vi om handlen med Abildgaard går igennem egentlig?
Det er der vel ikke så mange der kan svare på udover AaB?

Forlydner i medierne var, at det var financial fair play der gjorde, at Kazan var nød til at leje ham før de kunne købe. Dermed lød det også til, at det absolut var tiltænkt som en handel. Omvendt har det også forlydt at handlen var betinget af X antal kampe, som jo så er blevet forpurret af Corona.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 26. maj 2020, 09:24

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... ej-til-agf

Per Frimann påstår at Okore kan være på vej til AGF.

Det vil ikke give meget mening for mig. Manden har jo siden skiftet til os snakket om at det er udlandet der trækker.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 26. maj 2020, 09:35

Forza skrev:
26. maj 2020, 09:24

Det vil ikke give meget mening for mig. Manden har jo siden skiftet til os snakket om at det er udlandet der trækker.
Jo men nu medfører Corona en helt ny situation på transfermarkedet.

Derudover vil et skifte til AGF være et step op, større klub og by samt en klub med udtalte sportslige ambitioner (top 3).

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 26. maj 2020, 09:45

Aalborg frederikshavner skrev:
26. maj 2020, 09:35
Forza skrev:

Derudover vil et skifte til AGF være et step op, større klub og by samt en klub med udtalte sportslige ambitioner (top 3).
Hvilken situation er det Corona medfører, der er udslagsgivende i forhold til om Okore skifter til AGF, vs. en anden udlandsk klub? AGF er da lige så hårdt ramt økonomisk som alle andre.

Og den der med at AGF er en større klub. Hvilke kriterier er det ud fra du vurderer det? Jeg har svært ved at finde parametre hvor AGF hæver sig udover den samme subtop hvor vi er placeret. Men ja, Aarhus er en større by end Aalborg - men so what?
" Det er vanvittigt dejligt. Jeg kan slet ikke beskrive det. Hold op, hvor er jeg glad. Det er var godt nok fedt. Helt vanvittigt" - Klitten om debuten. :aabfan:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 26. maj 2020, 09:46

Forza skrev:

Hold nu kæft....

- Okore virker ikke til at være rigtig ønsket i AaB. (det kan vi godt diskutere - jeg mener han er ret værdifuld)
- Okore er nok nærmere nødt til at tage hvad han kan få. Han har slet ikke den markedsværdi han har troet han ville få. Det er ikke et spørgsmål om at steppe op - det er et spørgsmål om at afstemme forventningerne med virkeligheden.
- Sæsonen er ikke færdig endnu. AGF har endnu ikke vist et fornuftigt resultat. Lad os se hvad det bliver til, inden vi taler dem op.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Danni
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 26. maj 2020, 11:35

Pastorius skrev:
26. maj 2020, 09:46
Forza skrev:

Hold nu kæft....

- Okore virker ikke til at være rigtig ønsket i AaB. (det kan vi godt diskutere - jeg mener han er ret værdifuld)
- Okore er nok nærmere nødt til at tage hvad han kan få. Han har slet ikke den markedsværdi han har troet han ville få. Det er ikke et spørgsmål om at steppe op - det er et spørgsmål om at afstemme forventningerne med virkeligheden.
- Sæsonen er ikke færdig endnu. AGF har endnu ikke vist et fornuftigt resultat. Lad os se hvad det bliver til, inden vi taler dem op.
Frederikshavneren lyder som en Århusianer, der har oplevet lidt medgang. De sidste 20 år er AGF kun sluttet over AaB 3 gange og det med ligegyldige (for os) 5., 6. og 7. pladser. Det ser fint ud i Århus, men det har det gjort så ofte før, uden det er blevet til alverden, så lad os se, hvad det kan bringe dem. Ift. Okore vil han helt sikkert kunne forstærke dem.
Længe leve arbejderklassen!

jonas386
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af jonas386 » 26. maj 2020, 11:38

Hvis alternativet for ham er GF', OB eller lignende så håber jeg der forlænges. Thelander er god hvis han kan komme i omdrejninger, men jeg stoler ikke på hans ben over en hel sæson - iøvrigt kan vi jo spille med tre forsvare i de kampe hvor det kunne være nødvendigt, noget det virker til at Friis gerne vil gribe til i visse situationer

Hvis Inge har en eller anden superforsvarer i kiggerten samt en dygtig 6'er, så tager jeg dog gerne det istedet..
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE" onclick="window.open(this.href);return false;

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 26. maj 2020, 13:44

jonas386 skrev:
26. maj 2020, 11:38
Hvis Inge har en eller anden superforsvarer i kiggerten samt en dygtig 6'er, så tager jeg dog gerne det istedet..
Det er jeg helt sikker på han har og han hedder Mathias Ross. Baseret på opstarten og de få kampe inden coronakrisen er han AaB's bedste stopper.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 26. maj 2020, 13:52

jonas386 skrev:
Hvis alternativet for ham er GF', OB eller lignende så håber jeg der forlænges. Thelander er god hvis han kan komme i omdrejninger, men jeg stoler ikke på hans ben over en hel sæson - iøvrigt kan vi jo spille med tre forsvare i de kampe hvor det kunne være nødvendigt, noget det virker til at Friis gerne vil gribe til i visse situationer

Ud med Okore! Pengene er bedre brugt andet sted - med mindre han går 50% ned i løn, og det gør han ikke. Vi har nok med forsvarsspillere - 1 super god, 1 etableret og 2 rigtig gode talenter + plus var der en Christiansen i testkampen i forsvaret (??), hvem er det? Det er nok. Vi har brug for en hurtig kant der kan løbe dybt og udfordre. Ellers har vi en rigtig fin trup - og som Lynge ville sige, det er jo ikke forbudt for de spillere der er i truppen at blive bedre - vi har fået et kanon setup der ude nu, med de trænere og sportsdirektør, så lad det lige slå igennem. Plus vi har spillet en okay sæson, og bliver nummer 4 - næste år er det Europa, og vores trup tager mesterskabet!! ;)

jonas386
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af jonas386 » 26. maj 2020, 14:15

Yankee skrev:
26. maj 2020, 13:44
jonas386 skrev:
Det er jeg helt sikker på han har og han hedder Mathias Ross. Baseret på opstarten og de få kampe inden coronakrisen er han AaB's bedste stopper.
Men han skal jo også have en makker, og når/hvis Thelander er ude er jeg ikke særlig tryg ved Kasper P.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE" onclick="window.open(this.href);return false;

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 26. maj 2020, 14:21

Jeg tænker ikke Okore har fået den kredit, han retteligt fortjener for sin tid i AaB. Han har været en ganske sollid ankermand i en til tider yderst vakkelvorn defensiv. Han har fået berettiget kritik for sine manglende evner i opspillet og til tider helt håbløse forsøg på offensive afleveringer, men ellers har kritikken mest gået på et håbløst rødt kort mod Brøndby og en enkelt gang han ikke løb med hjem. Men det ændrer ikke på, at når det kommer til at forsvare har han som regel været bedste mand. Jeg er bange for, at vi vil komme til at savne ham mere end vi forestiller os. Det er ham, der har taget det tungeste ansvar og dækket modstandernes farligste angribere. Forsvinder han, er der en anden spiller, der skal have sin indsats et gear eller to op. Bliver Thelander skadet igen, står vi med Ross og P. P har været svingende siden sit kontraktcirkus, og Ross har også en del udsving, hvilket er naturligt alderen taget i betragtning. Men det sagt er Okore sikkert også blandt de mest løntunge. Og måske kan vi få mere og bedre til en lavere pris. Men isoleret set vil vi godt nok blive svækket ved at miste ham.

Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 26. maj 2020, 14:37

Klaus skrev:
26. maj 2020, 14:21
Jeg tænker ikke Okore har fået den kredit, han retteligt fortjener for sin tid i AaB. Han har været en ganske sollid ankermand i en til tider yderst vakkelvorn defensiv. Han har fået berettiget kritik for sine manglende evner i opspillet og til tider helt håbløse forsøg på offensive afleveringer, men ellers har kritikken mest gået på et håbløst rødt kort mod Brøndby og en enkelt gang han ikke løb med hjem. Men det ændrer ikke på, at når det kommer til at forsvare har han som regel været bedste mand. Jeg er bange for, at vi vil komme til at savne ham mere end vi forestiller os. Det er ham, der har taget det tungeste ansvar og dækket modstandernes farligste angribere. Forsvinder han, er der en anden spiller, der skal have sin indsats et gear eller to op. Bliver Thelander skadet igen, står vi med Ross og P. P har været svingende siden sit kontraktcirkus, og Ross har også en del udsving, hvilket er naturligt alderen taget i betragtning. Men det sagt er Okore sikkert også blandt de mest løntunge. Og måske kan vi få mere og bedre til en lavere pris. Men isoleret set vil vi godt nok blive svækket ved at miste ham.
Jeg er enig så langt, at han har hævet hans niveau betragtligt siden han kom og ramt højt niveau i perioder, men jeg synes stadig stabiliteten, mentaliteten og bundniveauet er et problem. Der er flere ting som jeg ser:

- Hans kæmpe svigt i Farum, hvor han stopper med at løbe.
- Det røde kort mod BIF.
- Racismesagen mod FCM, hvor han hiver racismekortet efter en duel med anden sort spiller. Det virker bare uintelligent.
- Hjemmekampen mod Horsens i december 2018, hvor han fuldstændig idiotisk tænder af og slagter en mand i feltet. Det var unødvendigt og man kunne se katastrofen ske i slow.
- Derudover synes jeg der har været mange episoder hvor han har oversatset og solgt holdet. Det har også været med til stabilisere bagkæden. Jeg medgiver, at det er op at bakke når ens makker er Blåbjerg, men det er jo her Okore skulle være lederen.

Jeg ser det nok sådan, at Okore er soldaten og vi har brug for en general. Derfor det ikke noget jeg sådan for alvor ønsker mig at vi forlænger med ham selvom det omvendt ville være surt at se ham shine for en konkurrent.

Besvar