Transferønsker vol. 30 (Vintervinduet 2020/21)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 30 (Vintervinduet 2020/21)

Indlæg af Hanga »

Julgranen skrev: 20. nov 2020, 06:57 Så ligner det et farvel til Magnus:

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... d7bb6fbd1f

Mon ikke Fiorentina eller Gladbach står klar med en kontrakt til Magnus Seitwärts?
Det skal blive godt for både Magnus og AaB... Kontrakt til sommer 2022. Vi får næppe en væsentlig transfersum, men omvendt så håber jeg at hans 8 u21 landskampe gør, at vi måske ikke behøver at lade ham gå helt gratis. Så ringe en salgsvare er han heller ikke.

Stakkels Børsting... så er der kun ham tilbage at hakke på.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen »

Bolsjestriber skrev:Har kigget lidt på de lavere rangerede grupper i nations league her under landsholdpausen, og har der igennem fundet en estisk angriber ved navn Rauno Sappinen. 24 år, 1,77m virker som en spiller med et godt antrit og en god teknik. Vurderet til 400.000 euro på transfermarkt.de

Trods sin unge alder har Sappinen fuldstændig ødelagt den estiske liga siden han var 19 år. Til dagligt spiller han for topholdet Fc Flora, hvor det er blevet til 200 kampe med 106 mål og 43 assist til følge. Derudover har han også 31 kampe for det estiske landshold med 6 mål til følge.

Med den gode Andrés Oper historie i banken, samt den relativt lave transferværdi, så vil jeg i den grad mene, at Sappinen godt kunne være manden, der løser vores målscoringsproblemer, og kan blive manden, der laver 12-17 mål pr. sæson for os over de næste 2-4 år.
Zelinski scorede også i over hver anden kamp for Flora. Jeg tænker, at lavere rangerende nordiske klubber nok havde været der, hvis han kunne begå sig i skandinavisk fodbold. Oper var jo også kun en middel Superligaspiller. Jeg har svært ved at se en spiller gå fra estisk fodbold til superligaen og score det antal mål du tror han kan. Det gjorde hverken Oper eller Zelinski. Der har Tom, som har spillet æresdivision fast meget bedre forudsætninger for at gøre det end en spiller fra en liga der vel svarer til noget 1-2 division. Det er jo heller ikke fordi Esterne har vist, at de kan få meget ud af en lille befolkning som f.eks. Island har

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius »

Hanga skrev: 20. nov 2020, 09:20
Julgranen skrev: 20. nov 2020, 06:57 Så ligner det et farvel til Magnus:

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... d7bb6fbd1f

Mon ikke Fiorentina eller Gladbach står klar med en kontrakt til Magnus Seitwärts?
Det skal blive godt for både Magnus og AaB... Kontrakt til sommer 2022. Vi får næppe en væsentlig transfersum, men omvendt så håber jeg at hans 8 u21 landskampe gør, at vi måske ikke behøver at lade ham gå helt gratis. Så ringe en salgsvare er han heller ikke.

Stakkels Børsting... så er der kun ham tilbage at hakke på.
Arh - det ved jeg nu ikke ;)
Med venlig Hilsen
--
Robert
Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen »

Hanga skrev: 20. nov 2020, 09:20 Stakkels Børsting... så er der kun ham tilbage at hakke på.
Ja, det der med berettiget kritik er farligt. Lad os endelig pakke spillerne ind i vat. Det viste sig jo at Inge konkluderede det samme som jeg og andre, at han var en altoverskyggende svaghed på holdet med den gumpetunge boldomgang, og at vi ikke kunne rykke os spillemæssigt før vi fik en helt anden type ind. Det har gjort en enorm forskel alene på tempoet i boldomgangen for vores chanceskabende spil.

Børsting vil i det mindste en hel masse, og har da en noget højere stjerne hos mig end Magnus.
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga »

Julgranen skrev: 20. nov 2020, 10:51
Hanga skrev: 20. nov 2020, 09:20 Stakkels Børsting... så er der kun ham tilbage at hakke på.
Ja, det der med berettiget kritik er farligt. Lad os endelig pakke spillerne ind i vat. Det viste sig jo at Inge konkluderede det samme som jeg og andre, at han var en altoverskyggende svaghed på holdet med den gumpetunge boldomgang, og at vi ikke kunne rykke os spillemæssigt før vi fik en helt anden type ind. Det har gjort en enorm forskel alene på tempoet i boldomgangen for vores chanceskabende spil.

Børsting vil i det mindste en hel masse, og har da en noget højere stjerne hos mig end Magnus.
Berettiget kritik er helt i orden og jeg er enig i din generelle opfattelse af Magnus Christensen. Men jeg har aldrig forstået behovet for at rakke ned på ham ved hver given lejlighed.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
Brugeravatar
hit666
2. div
2. div
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 »

Hanga skrev: 20. nov 2020, 11:10
Julgranen skrev: 20. nov 2020, 10:51

Berettiget kritik er helt i orden og jeg er enig i din generelle opfattelse af Magnus Christensen. Men jeg har aldrig forstået behovet for at rakke ned på ham ved hver given lejlighed.
just præcis
AaB AaB AaB AaB
Lyngehoevdingen
2. div
2. div
Favoritspiller: Milan Timko

Indlæg af Lyngehoevdingen »

Bolsjestriber skrev: 17. nov 2020, 23:01 Har kigget lidt på de lavere rangerede grupper i nations league her under landsholdpausen, og har der igennem fundet en estisk angriber ved navn Rauno Sappinen. 24 år, 1,77m virker som en spiller med et godt antrit og en god teknik. Vurderet til 400.000 euro på transfermarkt.de

Trods sin unge alder har Sappinen fuldstændig ødelagt den estiske liga siden han var 19 år. Til dagligt spiller han for topholdet Fc Flora, hvor det er blevet til 200 kampe med 106 mål og 43 assist til følge. Derudover har han også 31 kampe for det estiske landshold med 6 mål til følge.

Med den gode Andrés Oper historie i banken, samt den relativt lave transferværdi, så vil jeg i den grad mene, at Sappinen godt kunne være manden, der løser vores målscoringsproblemer, og kan blive manden, der laver 12-17 mål pr. sæson for os over de næste 2-4 år.
Var Oper en succeshistorie? Det synes jeg er diskutabelt.

Noget helt andet er, at det ikke giver mening at bruge en nitten år gammel handel som argument som noget som helst. Det giver ingen mening. Så skulle vi jo ikke hente andet end sydafrikanere, der smiler meget eller rødhårede, der løber rundt i Randers-området.
Jeg synes, vi skal hente Rade Prica. Og Morientes! Og Erik Bo.
9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB »

Lyngehoevdingen skrev:
Bolsjestriber skrev: 17. nov 2020, 23:01 Har kigget lidt på de lavere rangerede grupper i nations league her under landsholdpausen, og har der igennem fundet en estisk angriber ved navn Rauno Sappinen. 24 år, 1,77m virker som en spiller med et godt antrit og en god teknik. Vurderet til 400.000 euro på transfermarkt.de

Var Oper en succeshistorie? Det synes jeg er diskutabelt.

Noget helt andet er, at det ikke giver mening at bruge en nitten år gammel handel som argument som noget som helst. Det giver ingen mening. Så skulle vi jo ikke hente andet end sydafrikanere, der smiler meget eller rødhårede, der løber rundt i Randers-området.
Oper var ikke en udpræget succes, men gav holdet noget “Bassogog faktor”.
Så må andre vurdere om vi skal kalde dem en succes eller en parentes.
Ps. Måske har det noget med alder at gøre, jeg knuselskede Oper, men faldt aldrig rigtig for Bassogog.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!
9000AaB
Superliga
Superliga
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Indlæg af 9000AaB »

Nogle der ved hva der står i Nordjyske artiklen omkring vores lejet forsvarsspiller?

Mon han bliver købt hvis vi sælger Ross til vinter og Okore smutter til sommer.
Og ang. Ross så det sku ikke godt han ikke spiller så meget mere...

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/saad ... aign=sport
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius »

9000AaB skrev: 21. nov 2020, 09:16 Nogle der ved hva der står i Nordjyske artiklen omkring vores lejet forsvarsspiller?

Inge siger, det bare er at trykke på en knap, hvis vi vil tilknytte ham, og han har ikke travlt.
Med venlig Hilsen
--
Robert
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen »

9000AaB skrev: 21. nov 2020, 09:16 Nogle der ved hva der står i Nordjyske artiklen omkring vores lejet forsvarsspiller?

Omvendt kan det det hærde en spiller som Ross, at han ikke bare er sikker på spilletid, men skal oppe sig for at komme tilbage på holdet. Det skal vores unge spillere også kunne håndtere. Det her er meget meget bedre end den der dogmatiske tilgang under Gaarde, hvor du skulle have spilletid hvis du var født nord for Hobro uden at skele til niveauet.
Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza »

Jakobsen skrev: 21. nov 2020, 10:30

Omvendt kan det det hærde en spiller som Ross, at han ikke bare er sikker på spilletid, men skal oppe sig for at komme tilbage på holdet. Det skal vores unge spillere også kunne håndtere. Det her er meget meget bedre end den der dogmatiske tilgang under Gaarde, hvor du skulle have spilletid hvis du var født nord for Hobro uden at skele til niveauet.
Og det er trods alt kun et par kampe Ross har været bænkevarmer.

På længere sigt kan det dog give problemer, da man budgetterer med store spillersalg og han klart er den med det største salgspotentiale.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Uldahl
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Indlæg af Uldahl »

Jakobsen skrev: 21. nov 2020, 10:30

Enig. Der skal ikke være konkurance på alle pladser, det hæver alle spillernes niveau. Og er med til at gøre dem og hele holdet bedre.
Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren »

Sidder lige og ser Silkeborg spille.. De har en offensiv spiller som hedder Sebastian Jørgensen! Shit han ser spændende ud syntes jeg. Overlegent touch, flot løb med bolden og super mål.. Nogle der ved mere om ham?
Lucas Andersen er niveauer over alle andre! Lad os nyde ham imens det er muligt...
Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen »

Tyskeren skrev: 21. nov 2020, 14:45 Sidder lige og ser Silkeborg spille.. De har en offensiv spiller som hedder Sebastian Jørgensen! Shit han ser spændende ud syntes jeg. Overlegent touch, flot løb med bolden og super mål.. Nogle der ved mere om ham?
De har ham, såvidt jeg husker, på kontrakt til 2024 eller 2025, så ham kan vi godt glemme.
McMark
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Kontakt:

Indlæg af McMark »

Julgranen skrev: 21. nov 2020, 17:07
Tyskeren skrev: 21. nov 2020, 14:45 Sidder lige og ser Silkeborg spille.. De har en offensiv spiller som hedder Sebastian Jørgensen! Shit han ser spændende ud syntes jeg. Overlegent touch, flot løb med bolden og super mål.. Nogle der ved mere om ham?
De har ham, såvidt jeg husker, på kontrakt til 2024 eller 2025, så ham kan vi godt glemme.
Han fik debut for Silkeborg tilbage i 2018 i en pokalkamp, hvor han også fik scoret. Spillede en del i deres oprykningssæson, men var meget skadet sidste sæson. Han har kontrakt til udgangen af 2022. Tror ikke umiddelbart han er på vores radar. Det er sjældent, at vi køber spillere fra andre danske klubber udover Patrick Olsen.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen »

McMark skrev: 21. nov 2020, 19:27
Han fik debut for Silkeborg tilbage i 2018 i en pokalkamp, hvor han også fik scoret. Spillede en del i deres oprykningssæson, men var meget skadet sidste sæson. Han har kontrakt til udgangen af 2022. Tror ikke umiddelbart han er på vores radar. Det er sjældent, at vi køber spillere fra andre danske klubber udover Patrick Olsen.
Tjaeh, kan vi plukke store nok talenter på "Silkeborg hylden" er det vel ikke dumt omend vi må betale. Problemet er jo bare vi skal plukke dem der, hvor de stadig er en "dyr lottokupon", mens FCK kan vente til at Robert Skov er en etablieret Superliga-spiller. Der hvor vi kan købe er de måske stadig for meget lottokuponer som er uforholdsvist dyre. Derudover er problemet vel lidt, at der på niveauet under os vel kun er SIF der laver dygtige nok talenter.
McMark
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Kontakt:

Indlæg af McMark »

Jakobsen skrev: 22. nov 2020, 01:36
McMark skrev: 21. nov 2020, 19:27
Tjaeh, kan vi plukke store nok talenter på "Silkeborg hylden" er det vel ikke dumt omend vi må betale. Problemet er jo bare vi skal plukke dem der, hvor de stadig er en "dyr lottokupon", mens FCK kan vente til at Robert Skov er en etablieret Superliga-spiller. Der hvor vi kan købe er de måske stadig for meget lottokuponer som er uforholdsvist dyre. Derudover er problemet vel lidt, at der på niveauet under os vel kun er SIF der laver dygtige nok talenter.
Silkeborg er godt nok en sælgende klub, men de får som regel også rigtig gode priser for deres talenter. Bare se på Mads Emil Madsen for eksempel. Nu er Sebastian Jørgensen selvfølgelig ikke lige så dyr, men han koster helt sikkert stadig et par millioner, hvilket vi ikke rigtig har for vane at smide efter talenter. Derfor tror jeg heller ikke, at vi skal regne med sådan nogle signings.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen »

Vi skal have en angriber, som skaber noger ravage i boksen. Tom er by far vores bedste angriber, men det siger desværre ikke så meget. Vi får jo alt alt for lidt ud af det i dag. Derudover kan man overveje om det var en fejl at tre forreste var så meget på linje og der ikke var noget dynamik, hvor ngoen falder ned og andre løber i dybden. Nu kom vi bare til at spille foran deres tre kæde i meget af kampen.
FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Tim Prica

Indlæg af FIDEL »

Jakobsen skrev: 22. nov 2020, 20:52 Vi skal have en angriber, som skaber noger ravage i boksen. Tom er by far vores bedste angriber, men det siger desværre ikke så meget. Vi får jo alt alt for lidt ud af det i dag. Derudover kan man overveje om det var en fejl at tre forreste var så meget på linje og der ikke var noget dynamik, hvor ngoen falder ned og andre løber i dybden. Nu kom vi bare til at spille foran deres tre kæde i meget af kampen.
Ideelt set skal vi ha en angriber med mere fysik og fart end Tom, til at supplere Kusk og Lucas.
Selvom Nkada ikke har imponeret, kunne jeg godt tænke mig at se ham noget mere sammen med Kusk og Lucas.
Besvar