9520AaB skrev: ↑20. maj 2024, 18:43
Kunji skrev:Og vi er jo slet ikke færdige med at rydde op.
Det er bare ikke alle ting, som er ligetil. Jeg ved, at man gerne vil af med Helenius, men man hænger på en tåbelig løn. Og medmindre Helenius pludselig begynder at have ambitioner om fodbold igen, så trækker han jo nok bare checken hjem hver måned. Han er med andre ord umulig at komme af med, medmindre han 1) selv ønsker det eller 2) man løser ham fra kontrakten med tæt på fuld kontraktsum.
Dertil har vi også høje lønninger bundet på et midterforsvar, som heller ikke passer ind i det vi helst vil, men som dog trods alt kan bidrage, hvis vi tilpasser os til dem.
At skrive som om Helenius ikke gider at spille er vist en fri fortolkning.
Trænerne har valgt at spille på en måde, der i den grad ikke tilgodeser forrige års superligatopscorer, det skriger til himlen at man ikke har lagt offensiv an, så hans kvaliteter kommer i spil.
Det sidste man fandt på var at købe/leje to hurtige kanter(Adedeji og Toku), som løber rundt med total skyggeklapper for øjnene, og ALDRIG spiller medspillere gode. Den sidste hurtige kant(M Jørgensen), viste sig at være en succes, men ikke i at gøre sin angriber god, men til at omsætte fart til scoring.
Så summasumarum. Jeg er enig i at Helenius ikke har vist et ok niveau(men hvem har det), men det er satme ikke fordi han ikke gider.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nu har han jo af gode grunde ikke spillet i foråret. Men ligesom tilfældet var med Lucas Andersen, kunne jeg kun udtrykke undren over den manglende brug af Helenius. Sågar
efter, at vi havde mistet Sousa. Og
før vi havde erhvervet Mathias Jørgensen.
Ganske vist faldt halvdelen af hans 7 mål på straffespark, men han var utvivlsomt vores farligste mand i efteråret. Han spillede en rædderlig pokalkamp mod Fredericia og tidligere hjemme mod Næstved. Han har sine udfald, men han har utvivlsomt været kampafgørende i flere tilfælde med en 15-20 minutter på banen eller tæt på at være det, som f.eks. hjemme mod Helsingør. Sammen med Lucas Andersen medvirkede han til fuldstændig at vende den indtil da komplet bizarre hjemmekamp mod HB Køge i et sådant omfang, at man nærmest skulle tro, at der var tale om to forskellige hold i forhold til dem, der havde spillet de første 75 minutter (hvor et decideret sølle AaB-hold havde haft 2 afslutninger inden for målrammen, begge uden for straffesparksfeltet og ingen - siger og skriver -
ingen den første halve time af 2. halvleg!)
Under en anden og mere kompetent ledelse - eller såmænd blot en ledelse styret af almindelig sund fornuft - kunne jeg sagtens have set Nicklas Helenius brage en 15-20 kasser i mål i denne sæson. Det er ganske enkelt på månen, at spillere som Lucas Andersen og Nicklas Helenius har rådnet op på bænken - og det altså efter Sousa og før Mathias Jørgensen - på et hold, der til sidst dårligt kunne sætte to afleveringer sammen på modstanderens banehalvdel og lignede et trafikuheld i slowmotion.
Der må simpelthen være grænser for, hvor mange ugidelige og elendige profiler denne klub har været i stand til at skrabe sammen!