ABC90 skrev: ↑16. jan 2025, 11:59
Jimmy1 skrev: ↑16. jan 2025, 11:51
DenSataniskeHest skrev: ↑16. jan 2025, 08:32
PFA skrev: ↑16. jan 2025, 08:09
Alpa Chino skrev: ↑16. jan 2025, 08:07
I de sidste 10 år har vi godt nok været dårlige til at scoute angribere.
Succeshistorier:
- Spalvis
- Enevoldsen
- Helenius
Revl og krat:
- Iredale
- Kasper Høgh
- Marco Ramkilde
- Tom van weert
- Rufo
- Prica
- Makaric
- Nkada
- Safranko
- Sylvestr
I min verden falder Helenius hurtigt helt i bunden af din revl og krat liste, han har ikke været meget hver mål mæssigt de to gange han er hentet retur desværre. Og jeg har nok Tom Van Weert på den anden, man blev brugt helt forkert men var i min optik en okay mand i angrebet.
Jeg holder stadig på at Makaric var en ganske habil angriber, som man brugte forkert, og ikke gav tillid. Han lavede reglmæssigt mål fra dag 1, og havde fint blik for spillet, men han blev sagt til at jagte bolde i dybden, og ude i hjørnerne frem for at være forand mål hvor han har hans force...og enig i at Tom van weert var en super god spiller, som man igen brugte som kant og alt muligt andet underligt... det alene fortæller alt om Jakob Friis...
Godt nok hårdt at kategorisere Tom van Weert og Kasper Høgh (som man i øvrigt tjente på, og som er en succes for de norske mestre), som revl og krat...
Jeg syntes mere det er klubben der burde kigge ind ad her. For Hvorfor blomstre vores tidligere spillere når de kommer andre steder hen?? (Høgh, Helenius, Kaufmann osv)
Måske skal vi prøve at booste vores angriberes ego noget mere, i stedet for parolen "Vi er alle lige i AaB's rige".
Ville elske at have nogle spillere med noget mere kant
Den der fortælling holder sgu ikke.
Der vil altid være spillere, som ikke passer ind i kulturen og spillestilen i en klub på et givent tidspunkt, som så blomstrer andetsteds. Ronni Schwartz er et andet eksempel.
Der hvor vi skal kigge indad, er i vores scouting. Alt imens vi har forsøgt os med spillere fra alverdens obskure ligaer, er et utalt af danske divisionsspillere udviklet i andre danske klubber eller i Sverige og Norge for efterfølgende at blive profiler over flere år og mange er solgt med stor fortjeneste.
Kaufmann og Helenius er da to kæmpesuccer i AaB-kontekst. Den ene fik et gennembrud og leverere inden salg til PL, Kaufmann blev solgt for 20 mil. Hans karriere efterfølgende har ikke været imponerende.
Det er muligt Kasper Høgh gør det godt i Norge, men hans kvaliter minder mest af alt om Iredales.
Det generelle billede af de spillere der ikke præstere i AaB, er at deres karrierer efterfølgende har pil ned. Altså er det bare dårlige spillere, og ikke vores evner til at få dem til at præstere eller udvikle sig, der er problemet.