Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
DarkHorse9000
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

Indlæg af DarkHorse9000 » 16. jan 2025, 19:19

Erasmus Montanus skrev:
16. jan 2025, 18:55
Burde der ikke ske noget i morgen?

Hvad hører du, @baresi?
Hvorfor forventer du der sker noget i morgen?

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af Erasmus Montanus » 16. jan 2025, 19:34

DarkHorse9000 skrev:
16. jan 2025, 19:19
Erasmus Montanus skrev:

Hvad hører du, @baresi?
Jeg erindrer, at de, der hører fodboldpodcasts, kunne melde, at der ville ske noget denne uge.

Men det var måske bare at få papir på den høje tysker?
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

jonas386
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ingen

Indlæg af jonas386 » 16. jan 2025, 20:06

Erasmus Montanus skrev:
16. jan 2025, 19:34
DarkHorse9000 skrev:
16. jan 2025, 19:19
Erasmus Montanus skrev:

Hvad hører du, @baresi?
Jeg erindrer, at de, der hører fodboldpodcasts, kunne melde, at der ville ske noget denne uge.

Men det var måske bare at få papir på den høje tysker?
Jeg tror Ydesen sagde "inden en uge" mht. en 6'er. Det var vist tirsdag. Jeg tror derudover ikke de holder weekend på den måde i løbet af januar, så der kan lige så vel ske noget lørdag eller søndag tænker jeg.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
bonanza
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 16. jan 2025, 20:16

Nogen der kan give lidt kontekst til den Otoa præsentationsvideo Genoa har lagt ud. Otoa story. Endnu en reference jeg ikke forstår.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 16. jan 2025, 20:45

bonanza skrev:
16. jan 2025, 20:16
Nogen der kan give lidt kontekst til den Otoa præsentationsvideo Genoa har lagt ud. Otoa story. Endnu en reference jeg ikke forstår.
Ligner mest en undskyldning for at lave et dårligt ordspil på “You’ve got a friend (Frendrup) in me”:

https://www.instagram.com/share/BAHzNXcXVm

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 16. jan 2025, 20:58

Sauer skrev:
16. jan 2025, 20:45
bonanza skrev:
Ligner mest en undskyldning for at lave et dårligt ordspil på “You’ve got a friend (Frendrup) in me”:

Shit det er cringe :@
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
bonanza
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 16. jan 2025, 21:20

Hanga skrev:
16. jan 2025, 20:58
Sauer skrev:
bonanza skrev:

Og You’ve got a friend in me, er titelsangen til Toystory 4. Alting giver mening for mig nu. Shit det er tåkrummende.. latterligt mediearbejde. Man har stået med et tomt storyboard og bare spejdet panisk rundt i lokalet for en reference eller et rim 😂

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 16. jan 2025, 21:22

bonanza skrev:
16. jan 2025, 21:20
Hanga skrev:
Sauer skrev:
bonanza skrev:

Og You’ve got a friend in me, er titelsangen til Toystory 4. Alting giver mening for mig nu. Shit det er tåkrummende.. latterligt mediearbejde. Man har stået med et tomt storyboard og bare spejdet panisk rundt i lokalet for en reference eller et rim 😂
Enig i det kunne være lavet meget bedre, men jeg synes trods alt det er fedt at prøve noget andet end "I am happy to play for the club and looking forward to play in front of the fans......" pladen.
SSE22 Indexet

Anti1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Pro

michael_nagg
2. div
2. div
Favoritspiller: risgård

Indlæg af michael_nagg » 16. jan 2025, 21:54

Den ringeste præsentationsvideo all time må da alligevel tilfalde Patrick Olsen da han rykkede til polen

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 16. jan 2025, 22:41

Jakobsen skrev:
16. jan 2025, 21:22
bonanza skrev:
16. jan 2025, 21:20
Hanga skrev:
Sauer skrev:
bonanza skrev:

Enig i det kunne være lavet meget bedre, men jeg synes trods alt det er fedt at prøve noget andet end "I am happy to play for the club and looking forward to play in front of the fans......" pladen.
Hvis ikke man har en køreklar og god idé, vil jeg 1000 gange hellere, at man kører en tør AaB-video :)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 16. jan 2025, 23:26

Det er nok lidt mindre søgt i italienske ører. Og så hjælper det at de er elendige engelsk udtale. De ville sige "toh-i" story of ikke "tøj story". Og så kommer det nok lidt tættere på "Otoh-a" story.

Men stadig mega cringe.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

Jimmy1
Junior
Junior
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Indlæg af Jimmy1 » 17. jan 2025, 09:54

Personligt er jeg godt nok træt af at man ikke lykkes med at hente diverse profiler fra vores naboer (læs: Hobro og Vendsyssel). At Laurs Skjellerup nu sælges til 3,5M EUR, og Jonathan Fisher formentlig til mere, efter at AaB har været ude efter dem, er godt nok ærgerligt. Ja, det er name of the game, når man ingen penge har, men nøj hvor var det et hold jeg godt gad at se. Og, så synes jeg at det bekræfter at AaB's scouting efter SS22 kom ind, har været mere end god. Ja, man har også hentet tvivlsomme signings (Toku, John, Ireldale etc), men at man faktisk kigger, og vil have spillere som Skjellerup, Oskar Oenschlager, Jonathan Fisher, Elias Sørensen, Gyamfi osv. (alle uden held), vidner om en tilgang, som jeg mener er mere end godkendt. Nu håber jeg så på at salget af Otoa, og formentlig Widell til sommer, kan give AaB et minimalt transferbudget, som gør at vi for fremtiden kan hente spillere i lokalområdet, der tydeligvis har et top-top potentiale.

swfc
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Midthimmerland

Indlæg af swfc » 17. jan 2025, 10:12

Nogen bud på hvilken midtbanespiller vi er ved at leje? Jvnf. AaB i side.
AaB i hjertet

Laumag
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Ib simonsen

Indlæg af Laumag » 17. jan 2025, 10:12

Jimmy1 skrev:
17. jan 2025, 09:54
Personligt er jeg godt nok træt af at man ikke lykkes med at hente diverse profiler fra vores naboer (læs: Hobro og Vendsyssel). At Laurs Skjellerup nu sælges til 3,5M EUR, og Jonathan Fisher formentlig til mere, efter at AaB har været ude efter dem, er godt nok ærgerligt. Ja, det er name of the game, når man ingen penge har, men nøj hvor var det et hold jeg godt gad at se. Og, så synes jeg at det bekræfter at AaB's scouting efter SS22 kom ind, har været mere end god. Ja, man har også hentet tvivlsomme signings (Toku, John, Ireldale etc), men at man faktisk kigger, og vil have spillere som Skjellerup, Oskar Oenschlager, Jonathan Fisher, Elias Sørensen, Gyamfi osv. (alle uden held), vidner om en tilgang, som jeg mener er mere end godkendt. Nu håber jeg så på at salget af Otoa, og formentlig Widell til sommer, kan give AaB et minimalt transferbudget, som gør at vi for fremtiden kan hente spillere i lokalområdet, der tydeligvis har et top-top potentiale.
Ja men så længe vi har det lønloft vi har nu er det ikke muligt at hente de største emner fra lokalområdet.
Hvorfor skulle nogen vælge os hvis lønnen nemt er mere end 50% højere i andre jydske superliga klubber.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 17. jan 2025, 10:21

Laumag skrev:
17. jan 2025, 10:12
Jimmy1 skrev:
Ja men så længe vi har det lønloft vi har nu er det ikke muligt at hente de største emner fra lokalområdet.
Hvorfor skulle nogen vælge os hvis lønnen nemt er mere end 50% højere i andre jydske superliga klubber.
Og samtidigt sælger både Vendsyssel og Hobro jo deres profiler til omkring 5 mil, hvilket vi heller ikke kan være med i.
Tiden hvor man kunne gafle spillere i 1 div til 500.000 er ovre, medmindre de er 6 måneder fra udløb. De koster et par millioner nu, så det skal man være villig til at give

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 17. jan 2025, 10:25

swfc skrev:
Jeg ved ikke hvem der er tale om, men det her lyder da meget godt
"der skulle være tale om et lejemål meget lig Isak Hansen-Aarøens aftale, hvor man lejer en spiller fra en top fem-liga med det klare formål, at det skal være en spiller, der kan gå ind og hjælpe AaB markant i forårets kamp for en ny billet til Superligaen."

Egentlig er jeg ikke så stor fan af alle de lejeaftaler, men i vores nuværende situation, hvor vores alt overskyggende mål er overlevelse, og vi ikke har kongens mønt på lommen, så kan jeg godt se idéen i det. Ulempen er så vores egne unge spillere kommer bag i køen, i dette tilfælde Kasper Davidsen der ellers har vist gode takter.

Laumag
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Ib simonsen

Indlæg af Laumag » 17. jan 2025, 11:02

Alexis skrev:
17. jan 2025, 10:21
Laumag skrev:
Jimmy1 skrev:
Og samtidigt sælger både Vendsyssel og Hobro jo deres profiler til omkring 5 mil, hvilket vi heller ikke kan være med i.
Tiden hvor man kunne gafle spillere i 1 div til 500.000 er ovre, medmindre de er 6 måneder fra udløb. De koster et par millioner nu, så det skal man være villig til at give
Ja og hvis der er et lønloft på 75000 pr måned er vi også bagefter på hvad mange spillere får i 1 div.
Det er klart at unge udenlandske spillere kan lokkes med gode skatteforhold ved at komme til dk og holde sig indenfor vores struktur.
Men for danske spillere som alle Superliga-klubber kender og der dermed er et helt åbent marked er det fandme svært at konkurrere om de bedste.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 17. jan 2025, 11:10

troelsh skrev:
17. jan 2025, 10:25
swfc skrev:
Jeg ved ikke hvem der er tale om, men det her lyder da meget godt
"der skulle være tale om et lejemål meget lig Isak Hansen-Aarøens aftale, hvor man lejer en spiller fra en top fem-liga med det klare formål, at det skal være en spiller, der kan gå ind og hjælpe AaB markant i forårets kamp for en ny billet til Superligaen."

Egentlig er jeg ikke så stor fan af alle de lejeaftaler, men i vores nuværende situation, hvor vores alt overskyggende mål er overlevelse, og vi ikke har kongens mønt på lommen, så kan jeg godt se idéen i det. Ulempen er så vores egne unge spillere kommer bag i køen, i dette tilfælde Kasper Davidsen der ellers har vist gode takter.
Helt enig det er nok det bedste vi kan i nuværende situation.
Ift. Davidsen så står der i samme artikel at det er planen at han fortsat skal prioriteres og have meget spilletid i foråret. Men forudsat at det er en 6'er vi jagter, hvilet jeg håber det er, så er det klart at det vil betyde at hans plads ikke længere er garanteret. Til de mere offensive pladser har vi Widell, Isak, Bomholt og Jimenez (som jeg synes er for udisciplineret og nem at overspille som 6'er), samt Jasson som artikel siger at klubben ikke vil medregne som midtbanespiller - spørgsmålet er om der hermed menes at tilliden til ham er faldet eller om man blot vil bruge ham på kanterne i stedet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

AaBager
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 17. jan 2025, 11:19

Af nød er det selvfølgelig påtvunget fint at leje spillere der kan forstærke os, men det er sgu fladt at holdet skal bruges til at spille andre klubbers spillere varme, når vi næsten kun kan regne med at andre SL klubber vil tilvælges på vores bekostning, hvis de imponerer i ligaen - da vi ikke kan betale en ordentlig løn.
Legaliser pyro!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 17. jan 2025, 11:23

Det må være Ask der er bud efter fra Cypern ?
Og hvem mon er på vej ind ?

https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... ler-pa-vej

Besvar