Kent vil ha AaB angriber til OB

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Frygah » 8. jul 2015, 23:50

Jeg prøver altid at være positiv og have ja-hatten på, med ovenpå sådan en melding, synes jeg virkelig ikke vi skylder AK en skid. I min verden skal OB bare hoste op med et ganske fint beløb for ham, i betragtning af at han er i Aalborg et halvt år mere, eller også må han på bænken og være reserve/træningsspiller, medmindre ALLE andre går i stykker.

Jeg er med på at vi skal bevare et godt ry blandt fodboldspillere. Jeg er også med på at vi, som fx med Augo, laver nogle gentleman-aftaler i forhold til udlandsdrømme, og lader ham komme afsted. Jeg er med på, at vi ikke skal pisse på spillere. Men vi skal fandme også snart til at være lidt konsekvente. Det kan ikke passe, at det stort set ALTID er os som klub der står med håret i postkassen, når det kommer til denne her slags situationer. Det er fair nok at AK ikke vil forlænge, og gerne ville prøve sin udenlandsdrøm. Men nu skifter han så til en, i min verden, direkte konkurrenter i næste sæson til kampen om potentielle pladser i europa. Så skal vi altså ikke til at lege flinkeskole og lade ham smutte for ingenting, eller hvad han og OB nu drømmer om. Glem det!

Vi bliver på et tidspunkt også nødt til at vise at vi er en klub man ikke bare kan holde hen med kontraktsnak, og så skride til direkte konkurrenter. AaB tog altså også et gamble med Hr. AK, der ikke havde udløst sit SL-målscorerpotentiale i andre Suppeklubber, så vi skylder ham intet, nærmere tværtimod i min verden. Så vis nogle nosser AaB, og kræv 1-2 millioner for ham (L'easy må jo proppe mange penge i det fynske hold), eller også må han bruge sit sidste halve år på at være en træningsspiller der skal gøre vores egne spillere bedre, and that's it!

EDIT: Og så er jeg godt klar over at vi kommer til at hænge på hans løn det næste halve år, men det synes jeg ærlig talt er prisen værd for at banke hånden bare lidt ned i bordet og signalere over for spiller, agenter og omverdenen generelt, at vi ikke netop bare er flinkeskolen hvor vi altid indretter os efter andres ønsker.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Freddie » 8. jul 2015, 23:58

Gamen skrev:
Giver da ellers mening, i og med at OB ikke har en decideret højre back. Men det er selvfølgelig efterhånden blevet små-kriminelt at stille krav om rettidig omhu i AaB. Med to profiler der har kontraktudløb til vinter, og ikke vil forlænge, så havde Randers og Peter Christiansen nok hentet spillere på forhånd eller præsenteret nogle samme dag. Heroppe panikker vi bare, og undskylder os med dit og dat.
HVIS der er hold i det, og Dalsgaard også ryger, så er det her transfervindue på forhånd en mindre katastrofe.
Slap nu af. Man er jo næsten ved at tro at en del af AaBs fans er en flok nervøse kællinger. Vi er stærkt rustet til sæsonstarten med en homogen og stærk trup, og der vil selvfølgelig komme nyt blod til.
Transfervinduet er åbent til udgangen af august, og selvfølgelig er Allan Gaarde forberedt. Han har vidst at det vil komme, men han kan jo ikke agere før der er sket noget. Der er da ingen grund til at gå totalt i selvsving. Jeg har skrevet det før. Med Dalsgaard har AaB tre højt kvalificerede højre backer. Vi vil end ikke mærke det, hvis han forsvinder. Randers kan da hente hvad de vil. AaB er forberedt på en afgang fra Dalsgaard.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9620
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Buzz Killington » 9. jul 2015, 00:04

Gamen skrev:
Kristian skrev:
Det der er så nemt at skrive. Tror simpelthen ikke på det.
Giver da ellers mening, i og med at OB ikke har en decideret højre back. Men det er selvfølgelig efterhånden blevet små-kriminelt at stille krav om rettidig omhu i AaB. Med to profiler der har kontraktudløb til vinter, og ikke vil forlænge, så havde Randers og Peter Christiansen nok hentet spillere på forhånd eller præsenteret nogle samme dag. Heroppe panikker vi bare, og undskylder os med dit og dat.

HVIS der er hold i det, og Dalsgaard også ryger, så er det her transfervindue på forhånd en mindre katastrofe.
Og det der er også for let at slynge ud. Med AK har man ville snakke med ham siden sommeren 2014. Hvad skulle man have gjort? Og hvis det samme er tilfædet for Dalle, hvad skal man så gøre her?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af NIN » 9. jul 2015, 00:23

Freddie skrev:
Gamen skrev:
Giver da ellers mening, i og med at OB ikke har en decideret højre back. Men det er selvfølgelig efterhånden blevet små-kriminelt at stille krav om rettidig omhu i AaB. Med to profiler der har kontraktudløb til vinter, og ikke vil forlænge, så havde Randers og Peter Christiansen nok hentet spillere på forhånd eller præsenteret nogle samme dag. Heroppe panikker vi bare, og undskylder os med dit og dat.
HVIS der er hold i det, og Dalsgaard også ryger, så er det her transfervindue på forhånd en mindre katastrofe.
Slap nu af. Man er jo næsten ved at tro at en del af AaBs fans er en flok nervøse kællinger. Vi er stærkt rustet til sæsonstarten med en homogen og stærk trup, og der vil selvfølgelig komme nyt blod til.
Transfervinduet er åbent til udgangen af august, og selvfølgelig er Allan Gaarde forberedt. Han har vidst at det vil komme, men han kan jo ikke agere før der er sket noget. Der er da ingen grund til at gå totalt i selvsving. Jeg har skrevet det før. Med Dalsgaard har AaB tre højt kvalificerede højre backer. Vi vil end ikke mærke det, hvis han forsvinder. Randers kan da hente hvad de vil. AaB er forberedt på en afgang fra Dalsgaard.
Jeg håber Gaarde læser med og hvis ikke sælger, så forærer Dalsgaard væk, så vi kan spare lønnen. Det vil være komplet idioti at have en mand i truppen ingen bemærker er der eller ej.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Gamen

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Gamen » 9. jul 2015, 07:47

Buzz Killington skrev:
Og det der er også for let at slynge ud. Med AK har man ville snakke med ham siden sommeren 2014. Hvad skulle man have gjort? Og hvis det samme er tilfædet for Dalle, hvad skal man så gøre her?
Man gør som Randers er eksperter i at gøre, henter en erstatning inden, eller henter nogen der kan tiltræde et halvt år senere. Vi skal altid ud i sidste øjeblik, og virker underligt uforberedte siden vi så står med en lidt amputeret trup her halvanden uge før sæsonstart.

Gamen

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Gamen » 9. jul 2015, 07:54

Freddie skrev: Slap nu af. Man er jo næsten ved at tro at en del af AaBs fans er en flok nervøse kællinger. Vi er stærkt rustet til sæsonstarten med en homogen og stærk trup, og der vil selvfølgelig komme nyt blod til.
Transfervinduet er åbent til udgangen af august, og selvfølgelig er Allan Gaarde forberedt. Han har vidst at det vil komme, men han kan jo ikke agere før der er sket noget. Der er da ingen grund til at gå totalt i selvsving. Jeg har skrevet det før. Med Dalsgaard har AaB tre højt kvalificerede højre backer. Vi vil end ikke mærke det, hvis han forsvinder. Randers kan da hente hvad de vil. AaB er forberedt på en afgang fra Dalsgaard.
2 højt kvalificerede højre backs udover Dalsgaard? Hvem er det? Patrick er indbegrebet af middelmådighed, også på en højre back plads og vil langtfra kunne blive ligeså central i vores spil, som Dalle har været.
Hvis vi så skal gå væk fra at benytte backs som vi har gjort indtil nu, så betyder det mere spil ind omkring midten, og så ved vi hvad der sker. Bagud, til side, lidt fremad, bagud, til siden. Er der noget vores to centrale midtbanespillere i den grad mangler så er det gode fremadrettede pasninger, og hvad gør vi så?

Men så er vi tilbage til, at vi for gud ved hvilken gang risikerer at starte op med en spiller der først skal spilles i form, eller spilles ind på holdet midt under sæsonen. Det dur bare ikke.

AaB vil ikke mærke det hvis Dalsgaard forsvinder? Så er jeg bange for at vi slet ikke har set det samme fodboldhold de seneste par år - i min verden har de dygtige offensive backs været alfa/omega for store dele af vores angrebsspil, og Dalsgaard i særdeleshed helt central for vores måde at spille fodbold på. I min optik klart den bedste højre back vi har haft i de seneste 10-15 år.

seamann

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af seamann » 9. jul 2015, 08:02

Det lyder som en lidt underlig situation med AK.

Kontrakt med OB er lavet fra nytår - indgået en uge efter han frit kunne forhandle (dvs aftalen reelt har været forhandlet tidligere - mens Kent har været i AaB). I mellemtiden har AK gået rundt og sagt han ville til udlandet - en nem måde at holde AaB hen på.

Kontrakten er indgået uden nogen former for orientering/forhandling med AaB om det kommende halvår. Hvorfor har der ikke været en henvendelse inden indgåelse/offentliggørelse af den 5-årige kontrakt, mhp at lave den 5,5 årig ? Det lyder ikke som en særlig tillidsfuld stemning, der er mellem klubberne/ledelserne.

Hvis historien om Dalsgaard til OB holder vand, står Kent i et meget dårligt/usympatisk lys og bør ikke huskes som mestertræner, men som en dybt illoyal tidligere medarbejder.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Tyskeren » 9. jul 2015, 08:07

Hvis Kent får held med at hente Dalsgaard, så må man da bare tage hatten af for det. Det er da ikke illoyalt overhovedet! Han har da spillet sine kort godt - det er jo fuldstændig ens i erhvervslivet. Nej det er sgu da AaB som ikke er hurtige nok - for engang skyld!!

Med den trup som OB har efterhånden, der ser jeg dem som top 4 hold sammen med BIF, FCK, FCM. Vi er ikke i nærheden som jeg ser det nu - Esbjerg har sgu også gjort det godt i dette transfervindue.

seamann

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af seamann » 9. jul 2015, 08:10

Tyskeren skrev:Hvis Kent får held med at hente Dalsgaard, så må man da bare tage hatten af for det. Det er da ikke illoyalt overhovedet! Han har da spillet sine kort godt - det er jo fuldstændig ens i erhvervslivet. Nej det er sgu da AaB som ikke er hurtige nok - for engang skyld!!

Med den trup som OB har efterhånden, der ser jeg dem som top 4 hold sammen med BIF, FCK, FCM. Vi er ikke i nærheden som jeg ser det nu - Esbjerg har sgu også gjort det godt i dette transfervindue.
Nej, det er ikke fudstændig ens i erhvervslivet. Ja, det sker i erhvervslivet, men det huskes også, og vanskeliggør ofte fremtidigt samarbejde.

Gamen

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Gamen » 9. jul 2015, 08:13

seamann skrev:Det lyder som en lidt underlig situation med AK.

Kontrakt med OB er lavet fra nytår - indgået en uge efter han frit kunne forhandle (dvs aftalen reelt har været forhandlet tidligere - mens Kent har været i AaB). I mellemtiden har AK gået rundt og sagt han ville til udlandet - en nem måde at holde AaB hen på.

Kontrakten er indgået uden nogen former for orientering/forhandling med AaB om det kommende halvår. Hvorfor har der ikke været en henvendelse inden indgåelse/offentliggørelse af den 5-årige kontrakt, mhp at lave den 5,5 årig ? Det lyder ikke som en særlig tillidsfuld stemning, der er mellem klubberne/ledelserne.

Hvis historien om Dalsgaard til OB holder vand, står Kent i et meget dårligt/usympatisk lys og bør ikke huskes som mestertræner, men som en dybt illoyal tidligere medarbejder.
Man må max. skrive kontrakter af 5 års varighed, såvidt jeg husker. Så spørgsmålet er om det overhovedet kan lade sig gøre, at OB tilknytter ham nu og her.

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af FCM » 9. jul 2015, 08:36

Gamen skrev:
seamann skrev:Det lyder som en lidt underlig situation med AK.

Kontrakt med OB er lavet fra nytår - indgået en uge efter han frit kunne forhandle (dvs aftalen reelt har været forhandlet tidligere - mens Kent har været i AaB). I mellemtiden har AK gået rundt og sagt han ville til udlandet - en nem måde at holde AaB hen på.

Kontrakten er indgået uden nogen former for orientering/forhandling med AaB om det kommende halvår. Hvorfor har der ikke været en henvendelse inden indgåelse/offentliggørelse af den 5-årige kontrakt, mhp at lave den 5,5 årig ? Det lyder ikke som en særlig tillidsfuld stemning, der er mellem klubberne/ledelserne.

Hvis historien om Dalsgaard til OB holder vand, står Kent i et meget dårligt/usympatisk lys og bør ikke huskes som mestertræner, men som en dybt illoyal tidligere medarbejder.
Man må max. skrive kontrakter af 5 års varighed, såvidt jeg husker. Så spørgsmålet er om det overhovedet kan lade sig gøre, at OB tilknytter ham nu og her.
Det der normalt sker er, at kontrakten bare træder i kraft ½ år før. Så der ændres ikke på længden, men start og slutdato. Så i praksis er det ikke noget problem.

Gamen

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Gamen » 9. jul 2015, 08:41

FCM skrev: Det der normalt sker er, at kontrakten bare træder i kraft ½ år før. Så der ændres ikke på længden, men start og slutdato. Så i praksis er det ikke noget problem.
Også når der allerede ligger en gældende kontrakt? Det virker jo selvfølgelig mest logisk.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Freddie » 9. jul 2015, 09:06

Gamen skrev:
2 højt kvalificerede højre backs udover Dalsgaard? Hvem er det? Patrick er indbegrebet af middelmådighed, også på en højre back plads og vil langtfra kunne blive ligeså central i vores spil, som Dalle har været.
Hvis vi så skal gå væk fra at benytte backs som vi har gjort indtil nu, så betyder det mere spil ind omkring midten, og så ved vi hvad der sker. Bagud, til side, lidt fremad, bagud, til siden. Er der noget vores to centrale midtbanespillere i den grad mangler så er det gode fremadrettede pasninger, og hvad gør vi så?
Prøv nu at høre her. Jeg er og har altid været godt tilfreds med Dalsgaard. Det er ærgerligt hvis han ikke kan blive i folden, og jeg kan lide ham som person og som spiller. Når det nu ser ud til at det kan han ikke, blive i folden altså, er man nødt til at se på, hvad man så har, og med mindre du holdt 6 måneders ferie på Tazmanien eller var på kanindræberkursus i det vestlige Alaska i hele forårsæsonen 2014, har du selvfølgelig set Patricks fantastiske forår, hvor han styrede og dominerede hele højresiden i de kampe hvor mesterskabet blev afgjort, samt i pokalkampene, finalen inkluderet. Så SPILLEMÆSSIGT vil vi ikke komme til at savne Dalsgaard, og det er det jeg kommenterer på i et debatforum af den her art.

Hvis du var hjemme og havde fulgt AaB gennem sidste sæson, er du sikkert klar over at Gillis begyndende gennembrud var et af sæsonens lyspunkter, oven i købet i den forkerte side. Han ligner en spillemæssig klon af Dalsgaard, og vil være klar i løbet af få kampe, hvis han kan overhale Patrick, der selvfølgelig fortjener en fast plads efter at han har ofret sig for holdet i næsten 10 år.

Tilstedeværelsen af Patrick og Gilli i AaB kan være årsagen til, at Dalsgaard ikke kan få den kontrakt han ønsker, netop fordi reglen om udbud og efterspørgsel i så tilfælde regulerer det lønniveau han kan opnå. Man ser på hvilke alternativer der er, og de er i det her tilfælde de flotteste jeg har set i de mere end 130 år jeg har fulgt AaB. Så længe føles det i hvert fald.

Gamen

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Gamen » 9. jul 2015, 09:32

Freddie skrev: Prøv nu at høre her. Jeg er og har altid været godt tilfreds med Dalsgaard. Det er ærgerligt hvis han ikke kan blive i folden, og jeg kan lide ham som person og som spiller. Når det nu ser ud til at det kan han ikke, blive i folden altså, er man nødt til at se på, hvad man så har, og med mindre du holdt 6 måneders ferie på Tazmanien eller var på kanindræberkursus i det vestlige Alaska i hele forårsæsonen 2014, har du selvfølgelig set Patricks fantastiske forår, hvor han styrede og dominerede hele højresiden i de kampe hvor mesterskabet blev afgjort, samt i pokalkampene, finalen inkluderet. Så SPILLEMÆSSIGT vil vi ikke komme til at savne Dalsgaard, og det er det jeg kommenterer på i et debatforum af den her art.

Hvis du var hjemme og havde fulgt AaB gennem sidste sæson, er du sikkert klar over at Gillis begyndende gennembrud var et af sæsonens lyspunkter, oven i købet i den forkerte side. Han ligner en spillemæssig klon af Dalsgaard, og vil være klar i løbet af få kampe, hvis han kan overhale Patrick, der selvfølgelig fortjener en fast plads efter at han har ofret sig for holdet i næsten 10 år.

Tilstedeværelsen af Patrick og Gilli i AaB kan være årsagen til, at Dalsgaard ikke kan få den kontrakt han ønsker, netop fordi reglen om udbud og efterspørgsel i så tilfælde regulerer det lønniveau han kan opnå. Man ser på hvilke alternativer der er, og de er i det her tilfælde de flotteste jeg har set i de mere end 130 år jeg har fulgt AaB. Så længe føles det i hvert fald.
Alene det at du argumenterer for at nogen kan gøre sig fortjent til en fast plads, fordi de har været længe i klubben virker komplet utroværdigt.

Jeg så udmærket godt Patricks forår i 2014, men det må også siges at være højdepunktet på en række år hvor han altid har været det tynde øl.
Sidste sæson viste han absolut intet uanset hvor han spillede. Og Nordjyske (uden de skal være noget pejlemærke) havde ham som forårets ringeste spiller.

Gilli er bare ikke naturlig back, og har aldrig været det i hans tid på Færøerne, så skal han skoles så skal de til at gøre det nu.

Vi har altså en ubekendt i form af en færing der aldrig har spillet pladsen og som i så fald kræver en lang indkøringsperiode, og en allround-spiller som kun har en karriere i AaB i kraft af netop dét, sin alsidighed. Du mener det er flotte alternativer - det gør jeg ikke.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Freddie » 9. jul 2015, 09:44

Gamen skrev: Alene det at du argumenterer for at nogen kan gøre sig fortjent til en fast plads, fordi de har været længe i klubben virker komplet utroværdigt.

Jeg så udmærket godt Patricks forår i 2014, men det må også siges at være højdepunktet på en række år hvor han altid har været det tynde øl.
Sidste sæson viste han absolut intet uanset hvor han spillede. Og Nordjyske (uden de skal være noget pejlemærke) havde ham som forårets ringeste spiller.

Gilli er bare ikke naturlig back, og har aldrig været det i hans tid på Færøerne, så skal han skoles så skal de til at gøre det nu.

Vi har altså en ubekendt i form af en færing der aldrig har spillet pladsen og som i så fald kræver en lang indkøringsperiode, og en allround-spiller som kun har en karriere i AaB i kraft af netop dét, sin alsidighed. Du mener det er flotte alternativer - det gør jeg ikke.
Du har tilsyneladende ikke fulgt ret godt med i hvordan AaB agerer, eller hørt hvordan man ønsker at drive holdet. Man ser på hvad man har, og det vil da være totalt spild af penge at holde folk som Gilli og Patrick i truppen, hvis de ikke skal i spil nu, og slet ikke når man ser på hvor de passer ind, og deres tidligere bedrifter. AaB er ikke hovsaklub som OB eller FC Midtjylland, og den har succes med at bruge de spillere den har, særligt når de er topkvalificerede. Du anerkender ikke de kvaliteter Patrick har vist på højre back og vælger at bedømme ham efter nogle kriterier han selvfølgelig ikke kan leve op til. Det må du selv om, men det synes ikke særlig klogt og slet ikke fair efter min matematikbog.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 970
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Rams » 9. jul 2015, 09:45

AaB har vel netop brugt Gillis skadesfrie perioder det sidste års tid på, at omskole manden til back gennem mange kampe på reserveholdet. Jeg tror han kan blive en fin højre back, og det tror AaB vel også siden de netop har forlænget med ham. Skal det blive succes kræver det selvfølgelig at wingen foran ham er et løbeuhyre - som Thomsen - der også kan dække af defensivt og tag de knap så sexede tilbageløb.

Men vi mangler en venstre back - det kan der ikke være tvivl om.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 9. jul 2015, 09:52

seamann skrev:Det lyder som en lidt underlig situation med AK.

Kontrakt med OB er lavet fra nytår - indgået en uge efter han frit kunne forhandle (dvs aftalen reelt har været forhandlet tidligere - mens Kent har været i AaB). I mellemtiden har AK gået rundt og sagt han ville til udlandet - en nem måde at holde AaB hen på.

Kontrakten er indgået uden nogen former for orientering/forhandling med AaB om det kommende halvår. Hvorfor har der ikke været en henvendelse inden indgåelse/offentliggørelse af den 5-årige kontrakt, mhp at lave den 5,5 årig ? Det lyder ikke som en særlig tillidsfuld stemning, der er mellem klubberne/ledelserne.

Hvis historien om Dalsgaard til OB holder vand, står Kent i et meget dårligt/usympatisk lys og bør ikke huskes som mestertræner, men som en dybt illoyal tidligere medarbejder.
Jamen, for fa'en da. Det er jo himmelråbende oplagt, at den slags situationer ville ske. Det var netop for at undgå habilitetsspørgsmål, at Kent skulle være sparket ud på røv og albuer i vinters. Det var vi altså en del, som i al stilfærdighed gjorde opmærksom på.

Den valgte linje var himmelråbende naiv. Pilen peger i den grad på den sportslige ledelse, som samtidig nu synes at stå handlingslammede, mens holdet smuldrer mellem hænderne på dem.
Fodbold skal ses med hjertet!

Gamen

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af Gamen » 9. jul 2015, 10:10

Rams skrev:AaB har vel netop brugt Gillis skadesfrie perioder det sidste års tid på, at omskole manden til back gennem mange kampe på reserveholdet. Jeg tror han kan blive en fin højre back, og det tror AaB vel også siden de netop har forlænget med ham. Skal det blive succes kræver det selvfølgelig at wingen foran ham er et løbeuhyre - som Thomsen - der også kan dække af defensivt og tag de knap så sexede tilbageløb.

Men vi mangler en venstre back - det kan der ikke være tvivl om.
Ja, venstre back... Når han er højre-benet. Og i min optik giver det mere mening at man nu satser på at benytte ham offensivt, hvis det er tanken at Ene skal spiller angriber og/eller vi mister Thomsen. Han er en udpræget offensiv-spiller, med et stort talent for at bruge sin fart til at finde rum på ydersiden af backs eller kunne trække ind i banen. Det vil jeg hellere se fra ham, for det er noget af det vi mangler.

Og så bruge penge på en rendyrket højre back. En spiller som Gorter, der kan spille i højre side.

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 488
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af AnyFellow » 9. jul 2015, 10:26

AaB 85 95 99 08 skrev: 1) Vigtigste forsvarsspiller (Thelander) er solgt, hvilket dels sænker niveauet, dels gør os uhyggeligt sårbare for skader/karantæner.
2) Mest målfarlige angriber (AK) er væk (godt nok pt. først fra vinter, men hvor er hans hoved det næste halve år?).
3) Betydelig usikkerhed om Dalsgaards fremtid pga. manglende forlængelse og måske også på vej til at blive hapset af Kent (hvor vil hans fokus være i den kommende tid?).
4) Betydelig usikkerhed om vores største tilbageværende kreative krafts fremtid, og Thomsen må således forventes solgt.
4) Gorter som back up på backen er væk.
5) Jacob Ahlmann er ikke i nærheden af 100 pct.
6) Man har endnu ikke fået fyldt det kreative tomrum på midtbanen efter Kusks afgang, hvor man i stedet brugte penge på et svensk fejlkøb.
7) Angrebet består af en i bedste fald lottokupon i forhold til, om han kan nå superliganiveau igen (Helenius), en utroligt svingende Jønnson, som dog har et højt topniveau, stortalentet Spalvis som vil mangle meget før han er tilbage, Ene som jo mest af alt er en fløjspiller, og et par unge, meget uprøvede talenter.
8) Tøjlerne er overladt til en træner, som længe har praktiseret "parker bussen"-taktik, og som i forhold til at levere på topplan i bedste fald kan karakteriseres som et ubeskrevet blad.

At man ét år efter The Double-sæsonen har bragt sig i den situation må enten være et udslag af inkompetence eller at man er blevet selvfed. Under alle omstændigheder kalder det på ansvarlig handling omgående.
1) Vigtigste forsvarsspiller? For os almindelige dødlige, der ikke kan spå, vil jeg nærmere sige at det er uklart hvorvidt Thelander ville generobre sin plads i forsvaret fra KP, eller starte sæsonen på bænken.
2) Hans hoved vil koncentrere sig om at levere på topniveau for AaB, da han ellers kommer til at tilbringe resten af hans tid på bænken eller i reservetruppen. Jeg kan ikke på nogen som helst måde se hvorfor han skulle falde i niveau.
3) Se pkt. 2
4) Lad os endelig tage sorgerne på forskud. Klubbens økonomiske strategi er åbenbart ikke at have 2 profiler til hver plads, så indtil salget er klart må udgangspunktet være at han bliver i AaB. Hvis ikke, er jeg sikker på AaB har navne på blokken man kan kontakte.
5) Nope, men for at komme i nærheden af 100 pct. kræver det kampe på højest niveau, ikke en bænkeplads.
6) Enig i at vi ikke har fået erstattet kusk, men så vidt jeg ved var svenskeren ikke tænkt som afløser, så hvorfor skal han drages ind i den ligning?
7) AaB har skåret ud i pap at der er fokus på økonomi. En angriber på et højere niveau end Helenius er uden for vores rækkevidde. Samtidig er Helenius også på et forholdsvis højt niveau i forhold til vores konkurrenter (om 4-5-6 pladsen). Spalvis ved vi hvad kan præstere. Han kommer ikke derop igen ved at få 10 minutter hist og pist.
8) Du må da tænke på Kent Nielsen? Den beskrivelse passer fint på ham da han startede i AaB. Synes ikke den passer på LS.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 9. jul 2015, 10:37

Jamen, for fa'en da. Det er jo himmelråbende oplagt, at den slags situationer ville ske. Det var netop for at undgå habilitetsspørgsmål, at Kent skulle være sparket ud på røv og albuer i vinters. Det var vi altså en del, som i al stilfærdighed gjorde opmærksom på.

Den valgte linje var himmelråbende naiv. Pilen peger i den grad på den sportslige ledelse, som samtidig nu synes at stå handlingslammede, mens holdet smuldrer mellem hænderne på dem.
Det er også himmelråbende naiv at tro på at AK ville have forlænget med AaB hvis vi bare havde kylet Kent ud FCM style, jeg vil hellere være fan af en klub der behandler deres spillere og trænere med tillid og respekt, og så engange imellem bliver skuffet, end konstant tro at alle i virkeligheden er en undergravende mulvarp for en anden klub. Ak ville gerne hjem til OB og fyn, og det var sikkert sket under alle omstændigheder

Jeg tror heller ikke vores nuværende spillere er en flok hovedløse lemminger der løber efter Kent til OB, men han kan jo være en
faktor i at vælge OB som ny klub, længere er den vel ikke.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Besvar