Trænerjagt

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Trænerjagt

Indlæg af jonas386 » 28. maj 2024, 19:39

Van Dams træner-CV er ikke dårligere end Xabi Alonsos, da han overtog i Leverkusen, eller Guardiolas, da han begyndte i Barcelona. Ift. vores egen u19 træner, er der jo nok en grund til at Koppmeier har valgt Van Dam, og ikke bare rykket Løvenkrands op.

EDIT: Et andet varmt trænernavn i det tyske, Hoeness fra Stuttgart, havde heller ikke noget voldsomt imponerende CV, da Stuttgart hev ham ind. Mere konkret erfaring i form af to sæsoner hos Hoffenheim, men derefter gik han også arbejdsløs i næsten et år, før Stuttgart tog chancen. Nu er de blevet nummer 2 efter en enkelt sæson. Stuttgart kunne vel have valgt 100 andre, og mere erfarne trænere, men det havde nok ikke været den samme succes (er mit gæt).
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5723
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Trænerjagt

Indlæg af R Rosenberg » 28. maj 2024, 19:48

doukas skrev:
28. maj 2024, 17:08
R Rosenberg skrev:
28. maj 2024, 17:06
Forza skrev:
28. maj 2024, 16:40
Falkeren skrev:
28. maj 2024, 16:07
Menno lægger meget vægt på familiefølelse må man sige
https://x.com/aabsportdk/status/1795453261337518285
Lyder jo som en fed taktik hvis man kan få den indført. Kan dog stadig frygte hvor meget det hænger sammen med backs der ikke kan forsvare, et langsomt midterforsvar og en svag centrale midtbane.

Lad os håbe transfervinduet løser de udfordringer.
Altså familietaktikken? Druk, hor og slagsmål?
Kender ikke til familie-taktikken, men har godt hørt om fætter-kusine-taktikken nede i Herning.
Ja, det er dén familietaktik, jeg mener. Druk, hor og slagsmål. Og traktorer.
Ædruelighedens stemme

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3271
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Trænerjagt

Indlæg af Gnu » 28. maj 2024, 20:14

Dennis Nielsen skrev:
28. maj 2024, 15:15
doukas skrev:
27. maj 2024, 18:05
Mikkel Ottesen virker IKKE imponeret :thumbsdown: og skriver på X
Lad os håbe den nye gaffer sætter sig solidt i sædet og skaber den spillemæssige udviking, der skal til. Dels for at skabe sportslig fremdrift, dels for at skabe økonomi i #superaab.

Jeg bemærker, at klubben fremhæver i deres egen omtale af ansættelsen, at van Dam kommer med fuld accept af, at han ikke har sportsligt frie hænder på banen.

Jeg bemærker også, at klubbens nye træner (igen) ikke har den fornødne licens.

Onde tunger ville kalde det en grøn yes-man. Andre vil sige en lovende teamplayer.

Begge dele kan man argumentere for.

Laat ons wat totaalvoetbal zien, Menno!

En welkom.
Må indrømme, at jeg synes det er en helt vild negativ udlægning af en ganske ordinær pressemeddelelse, men det er nok bare mig :S især den del med, at han kan læse ud af det, at vores træner ikke har sportslig frie hænder på banen finder jeg lettere grotesk.
men det har han jo heller ikke - der skal spilles efter et koncept. Så dette er jo sandt nok.

Rent faktisk kunne Van Dam ansættelsen saves midt over, da det næsten kan kategoriseres som forrykt, at man hyrer træner med begrænset erfaring til at sørge for overlevelse. En u19 træner..

Man kunne have skrevet, at alle de fine ord, Van Dam får med på vejen, ikke er andet end ord og det der ofte skrives ift ansættelsen, det omhandler arbejdet med unge spillere og talentudvikling. Nævn lige en u19 træner, der ikke har erfaring med lige præcis det??

Jeg håber, at vi har fundet nålen i høstakken, men den her ansættelse stinker da af lige så meget af spareøvelse, som det stinker af Van Dams evner - der med rette kan stilles store spørgsmålstegn ved.

Jeg håber virkelig, at den sportslige sektor bakker Van Dam op og skaber nogle præmisser for, at det er deres retning, der skal følges. Der skal ikke meget til, før en træner - med så begrænset et cv - kommer til at kæmpe for at få den nødvendige respekt.
Det er da kun glædeligt, hvis AaB endelig lægger sig fast på et koncept. I snart mange år har et alvorligt problem i AaB jo været at trænere med vidt forskellige spillefilosofier har afløst hinanden samtidig med at man har hentet spillere i øst og vest. Under Inge Andre hed det sig også at man skulle spille med højt pres og øjeblikket efter hentede han så Lars Kramer og den ene mellemrumsspiller efter den anden. Ikke så sært at det var en gigantisk rodebutik.

Så kom endelig med et koncept, og det skal gennemsyre hele spillerudviklingen, rekrutteringen og de trænere, der ansættes. Så må vi se, hvordan det går. Det første år har ikke været for godt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Raptorr
Allstar
Allstar
Indlæg: 1150
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Trænerjagt

Indlæg af Raptorr » 28. maj 2024, 20:16

Hanga skrev:
28. maj 2024, 17:12
Forza skrev:
28. maj 2024, 16:40
Falkeren skrev:
28. maj 2024, 16:07
Menno lægger meget vægt på familiefølelse må man sige
https://x.com/aabsportdk/status/1795453261337518285
Lyder jo som en fed taktik hvis man kan få den indført. Kan dog stadig frygte hvor meget det hænger sammen med backs der ikke kan forsvare, et langsomt midterforsvar og en svag centrale midtbane.

Lad os håbe transfervinduet løser de udfordringer.
Begejstringen stråler heller ikke ligefrem ud af Thelander eller Kramer - men ok, det lader til at være generelt for rummet, og de har jo nok hørt de her taler lidt for mange gange de seneste år.
Kramer og Thelander ved godt, at de kommer til kort med en sådan spillestil. Deres attitude skal ses i sammenhæng med, at Menno nævner (meget) høj bagkæde.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6512
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Trænerjagt

Indlæg af FlæskeFrank » 28. maj 2024, 20:20

Vores træner siger det og det siger andre også om hans evne til at skabe sammenhold og spille som et hold. De oprykkerhold som kan det, overlever oftest.
- FlæskeFrank

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Trænerjagt

Indlæg af Alpa Chino » 28. maj 2024, 20:32

FlæskeFrank skrev:
28. maj 2024, 20:20
Vores træner siger det og det siger andre også om hans evne til at skabe sammenhold og spille som et hold. De oprykkerhold som kan det, overlever oftest.
Præcis

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 359
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Trænerjagt

Indlæg af Kempes » 28. maj 2024, 20:36

Raptorr skrev:
28. maj 2024, 20:16
Hanga skrev:
28. maj 2024, 17:12
Forza skrev:
28. maj 2024, 16:40
Falkeren skrev:
28. maj 2024, 16:07
Menno lægger meget vægt på familiefølelse må man sige
https://x.com/aabsportdk/status/1795453261337518285
Lyder jo som en fed taktik hvis man kan få den indført. Kan dog stadig frygte hvor meget det hænger sammen med backs der ikke kan forsvare, et langsomt midterforsvar og en svag centrale midtbane.

Lad os håbe transfervinduet løser de udfordringer.
Begejstringen stråler heller ikke ligefrem ud af Thelander eller Kramer - men ok, det lader til at være generelt for rummet, og de har jo nok hørt de her taler lidt for mange gange de seneste år.
Kramer og Thelander ved godt, at de kommer til kort med en sådan spillestil. Deres attitude skal ses i sammenhæng med, at Menno nævner (meget) høj bagkæde.
Jeg er en enig. Men helt ærligt, hvem har AaB, der vil være gode til at spille med et højt pres udover Pedro? (eller hov ham sendte vi jo hjem igen)

Frygter vi bliver slagtet med den taktik.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 8067
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Trænerjagt

Indlæg af Forza » 28. maj 2024, 22:28

Dennis Nielsen skrev:
28. maj 2024, 19:28
Forza skrev:
28. maj 2024, 18:58
Dennis Nielsen skrev:
28. maj 2024, 18:18
Maglau skrev:
28. maj 2024, 15:41
Dennis Nielsen skrev:
28. maj 2024, 15:15
doukas skrev:
27. maj 2024, 18:05
Mikkel Ottesen virker IKKE imponeret :thumbsdown: og skriver på X



Må indrømme, at jeg synes det er en helt vild negativ udlægning af en ganske ordinær pressemeddelelse, men det er nok bare mig :S især den del med, at han kan læse ud af det, at vores træner ikke har sportslig frie hænder på banen finder jeg lettere grotesk.
men det har han jo heller ikke - der skal spilles efter et koncept. Så dette er jo sandt nok.

Rent faktisk kunne Van Dam ansættelsen saves midt over, da det næsten kan kategoriseres som forrykt, at man hyrer træner med begrænset erfaring til at sørge for overlevelse. En u19 træner..

Man kunne have skrevet, at alle de fine ord, Van Dam får med på vejen, ikke er andet end ord og det der ofte skrives ift ansættelsen, det omhandler arbejdet med unge spillere og talentudvikling. Nævn lige en u19 træner, der ikke har erfaring med lige præcis det??

Jeg håber, at vi har fundet nålen i høstakken, men den her ansættelse stinker da af lige så meget af spareøvelse, som det stinker af Van Dams evner - der med rette kan stilles store spørgsmålstegn ved.

Jeg håber virkelig, at den sportslige sektor bakker Van Dam op og skaber nogle præmisser for, at det er deres retning, der skal følges. Der skal ikke meget til, før en træner - med så begrænset et cv - kommer til at kæmpe for at få den nødvendige respekt.
Fuldstændig uenig - han er valgt på de rette kvalifikationer
Hvilke?

Kom gerne med en konkret beskrivelse, der får Van Dam til at adskille sig fra fx vores egen u19 træner eller Fcks eller eller eller.

Hans cv er jo nærmest til grin.

Jeg håber satme, at han smadrer min bekymringer godt og grundigt, men intet taler i min verden for, at han skulle være noget exceptionelt.
Okay. Hvem skulle AaB så vælge? Havde du foretrukket Andreas Alm? Han gjorde det elendigt i OB og i sin nye klub og har en anden tilgang til fodbold end den strategi AaB har lagt. Til gengæld har han den erfaring du har så travlt med.

De emner AaB kan få har altid mangler. Og folk som dig vil til evig tid brokke sig.

Nu har man fundet en kandidat der til fulde passer på profilen. Det vælter ind med rosende ord om hans kompetencer og præstation i BIF. Der bliver tænkt på den langsigtet strategi frem for endnu en træner med en ny tilgang, hvor klubben skal sadle om.

Om han har trænet en middel klub i DK, Sverige eller Norge afgører slet ikke hans træner kompetencer. FCK har selv solgt deres u-19 træner til Rosenborg. Den vej kan man altså sagtens gå.
Det var sgu lidt et svagpisser svar. Det kan du godt gøre bedre!
Modent svar.

Du kan vel læse på de svar du har fået at du er helt off på den her.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Munken83
2. div
2. div
Indlæg: 164
Tilmeldt: 6. aug 2017, 18:58
Favoritspiller: Würtz - Thelander -
Geografisk sted: Ikast (fraflytter fra Brønderslev)

Re: Trænerjagt

Indlæg af Munken83 » 28. maj 2024, 22:37

Det er jo lidt som ude i det normale erhvervsliv, hvor man ser nogen der søger efter erfaring +20, men ansøgeren må ikke være ældre end 25år gammel.
Hvis man ikke giver nogen en chance, så er dertil sidst ikke flere tilbage med erfaring!

Jeg synes det er fedt at de tør og at de henter et talent på denne måde.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5689
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Trænerjagt

Indlæg af Jakobsen » 28. maj 2024, 22:59

Hanga skrev:
28. maj 2024, 19:37
Alpa Chino skrev:
28. maj 2024, 19:35
Begrænset erfaring? Du er klar over at han har over 10 års erfaring som træner? Hiljemark havde 0.

Hvis du vil vide mere om hans faglighed, så se Brøndby inside.

Barcelona skulle aldrig have ansat den uerfarne B-holdstræner ved navn Pep.
Ellers Mainz der satte ham der Klopp i spidsen da han stoppede sin aktive karriere. Mere relaterbart kunne man også nævne Neestrup i Viborg.

Selvfølgelig havde det været rart med en mere proven træner men Van Dam kan sagtens være super dygtig og den helt rigtige til at trække os i den rigtige retning. Jeg synes han virker til at have en god tilgang til tingene.
Vores to permanent ansatte trænere med højest pointsnit siden Kent er hhv. Jacob Friis og Marti Cifuentes. De to grønneste af de trænere vi har haft i kluben.
SSE22 Indexet

Anti1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Pro
Kommentar: Kan lide, at de er strategisk faste og ikke mindst, at de gør lige hvad de siger de vil gøre. Jeg tror på der bygges et sundt fundament.

Raptorr
Allstar
Allstar
Indlæg: 1150
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Trænerjagt

Indlæg af Raptorr » 28. maj 2024, 23:01

Munken83 skrev:
28. maj 2024, 22:37
Det er jo lidt som ude i det normale erhvervsliv, hvor man ser nogen der søger efter erfaring +20, men ansøgeren må ikke være ældre end 25år gammel.
Hvis man ikke giver nogen en chance, så er dertil sidst ikke flere tilbage med erfaring!

Jeg synes det er fedt at de tør og at de henter et talent på denne måde.
Enig, og jeg føler mig overbevist om, at de har gjort deres forarbejde.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Trænerjagt

Indlæg af Pollack2 » 28. maj 2024, 23:38

Kempes skrev:
28. maj 2024, 20:36
Raptorr skrev:
28. maj 2024, 20:16
Hanga skrev:
28. maj 2024, 17:12
Forza skrev:
28. maj 2024, 16:40
Falkeren skrev:
28. maj 2024, 16:07
Menno lægger meget vægt på familiefølelse må man sige
https://x.com/aabsportdk/status/1795453261337518285
Lyder jo som en fed taktik hvis man kan få den indført. Kan dog stadig frygte hvor meget det hænger sammen med backs der ikke kan forsvare, et langsomt midterforsvar og en svag centrale midtbane.

Lad os håbe transfervinduet løser de udfordringer.
Begejstringen stråler heller ikke ligefrem ud af Thelander eller Kramer - men ok, det lader til at være generelt for rummet, og de har jo nok hørt de her taler lidt for mange gange de seneste år.
Kramer og Thelander ved godt, at de kommer til kort med en sådan spillestil. Deres attitude skal ses i sammenhæng med, at Menno nævner (meget) høj bagkæde.
Jeg er en enig. Men helt ærligt, hvem har AaB, der vil være gode til at spille med et højt pres udover Pedro? (eller hov ham sendte vi jo hjem igen)

Frygter vi bliver slagtet med den taktik.
Svært at være uenig i, at der skal sættes en klar retning og et system for holdet, men det er jo åbenlyst, at vi ikke har spillerne pt til højt pres - hverken i angreb, i særdeleshed på midten og slet ikke i forsvaret til at spille det. Så enten kan man forsøge at gøre spillerne til noget, de ikke er (har vi dårlige erfaringer med) eller købe et halvt nyt hold. Hvad tror I der er mest sandsynligt i AaB lige nu?

Raptorr
Allstar
Allstar
Indlæg: 1150
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Trænerjagt

Indlæg af Raptorr » 29. maj 2024, 06:50

Pollack2 skrev:
28. maj 2024, 23:38
Kempes skrev:
28. maj 2024, 20:36
Raptorr skrev:
28. maj 2024, 20:16
Hanga skrev:
28. maj 2024, 17:12
Forza skrev:
28. maj 2024, 16:40
Falkeren skrev:
28. maj 2024, 16:07
Menno lægger meget vægt på familiefølelse må man sige
https://x.com/aabsportdk/status/1795453261337518285
Lyder jo som en fed taktik hvis man kan få den indført. Kan dog stadig frygte hvor meget det hænger sammen med backs der ikke kan forsvare, et langsomt midterforsvar og en svag centrale midtbane.

Lad os håbe transfervinduet løser de udfordringer.
Begejstringen stråler heller ikke ligefrem ud af Thelander eller Kramer - men ok, det lader til at være generelt for rummet, og de har jo nok hørt de her taler lidt for mange gange de seneste år.
Kramer og Thelander ved godt, at de kommer til kort med en sådan spillestil. Deres attitude skal ses i sammenhæng med, at Menno nævner (meget) høj bagkæde.
Jeg er en enig. Men helt ærligt, hvem har AaB, der vil være gode til at spille med et højt pres udover Pedro? (eller hov ham sendte vi jo hjem igen)

Frygter vi bliver slagtet med den taktik.
Svært at være uenig i, at der skal sættes en klar retning og et system for holdet, men det er jo åbenlyst, at vi ikke har spillerne pt til højt pres - hverken i angreb, i særdeleshed på midten og slet ikke i forsvaret til at spille det. Så enten kan man forsøge at gøre spillerne til noget, de ikke er (har vi dårlige erfaringer med) eller købe et halvt nyt hold. Hvad tror I der er mest sandsynligt i AaB lige nu?
Som der var en anden bruger, der skrev herinde for nogle dage siden, så tror jeg på en midtbane spiller og en i midterforsvaret hentet udefra.

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 430
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Trænerjagt

Indlæg af DenGamleMand » 29. maj 2024, 09:17

Hanga skrev:
28. maj 2024, 17:12
Forza skrev:
28. maj 2024, 16:40
Falkeren skrev:
28. maj 2024, 16:07
Menno lægger meget vægt på familiefølelse må man sige
https://x.com/aabsportdk/status/1795453261337518285
Lyder jo som en fed taktik hvis man kan få den indført. Kan dog stadig frygte hvor meget det hænger sammen med backs der ikke kan forsvare, et langsomt midterforsvar og en svag centrale midtbane.

Lad os håbe transfervinduet løser de udfordringer.
Begejstringen stråler heller ikke ligefrem ud af Thelander eller Kramer - men ok, det lader til at være generelt for rummet, og de har jo nok hørt de her taler lidt for mange gange de seneste år.
Kramer ligner mest en uoplagt teenager. Det er tåkrummende.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 968
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Trænerjagt

Indlæg af Dennis Nielsen » 29. maj 2024, 10:25

jonas386 skrev:
28. maj 2024, 19:39
Van Dams træner-CV er ikke dårligere end Xabi Alonsos, da han overtog i Leverkusen, eller Guardiolas, da han begyndte i Barcelona. Ift. vores egen u19 træner, er der jo nok en grund til at Koppmeier har valgt Van Dam, og ikke bare rykket Løvenkrands op.

EDIT: Et andet varmt trænernavn i det tyske, Hoeness fra Stuttgart, havde heller ikke noget voldsomt imponerende CV, da Stuttgart hev ham ind. Mere konkret erfaring i form af to sæsoner hos Hoffenheim, men derefter gik han også arbejdsløs i næsten et år, før Stuttgart tog chancen. Nu er de blevet nummer 2 efter en enkelt sæson. Stuttgart kunne vel have valgt 100 andre, og mere erfarne trænere, men det havde nok ikke været den samme succes (er mit gæt).
Stop nu!

Guardiola stod for Barcelona b, som spiller i ligaen under primera division. Det samme gjorde Alonso.

Du ka simpelthen ikke sammenligne det med u17 og u19 trænere.

Dette er ikke møntet på dig, men der er satme mange mentale fisser på dette forum, der ikke rigtig kan tåle et andet perspektiv.

Det cv er ringe. Det kan der vel ikke være delte meninger om, men det ændrer ikke på, at han

1. Skal have en chance.
2. Godt kan få succes.

Personligt glæder jeg mig faktisk til, at han starter, da han taler ind i en stil, der passer godt ind i mit eget syn på fodbold.

Nå. Eod herfra.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3271
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Trænerjagt

Indlæg af Gnu » 29. maj 2024, 11:05

Dennis Nielsen skrev:
29. maj 2024, 10:25
jonas386 skrev:
28. maj 2024, 19:39
Van Dams træner-CV er ikke dårligere end Xabi Alonsos, da han overtog i Leverkusen, eller Guardiolas, da han begyndte i Barcelona. Ift. vores egen u19 træner, er der jo nok en grund til at Koppmeier har valgt Van Dam, og ikke bare rykket Løvenkrands op.

EDIT: Et andet varmt trænernavn i det tyske, Hoeness fra Stuttgart, havde heller ikke noget voldsomt imponerende CV, da Stuttgart hev ham ind. Mere konkret erfaring i form af to sæsoner hos Hoffenheim, men derefter gik han også arbejdsløs i næsten et år, før Stuttgart tog chancen. Nu er de blevet nummer 2 efter en enkelt sæson. Stuttgart kunne vel have valgt 100 andre, og mere erfarne trænere, men det havde nok ikke været den samme succes (er mit gæt).
Stop nu!

Guardiola stod for Barcelona b, som spiller i ligaen under primera division. Det samme gjorde Alonso.

Du ka simpelthen ikke sammenligne det med u17 og u19 trænere.

Dette er ikke møntet på dig, men der er satme mange mentale fisser på dette forum, der ikke rigtig kan tåle et andet perspektiv.

Det cv er ringe. Det kan der vel ikke være delte meninger om, men det ændrer ikke på, at han

1. Skal have en chance.
2. Godt kan få succes.

Personligt glæder jeg mig faktisk til, at han starter, da han taler ind i en stil, der passer godt ind i mit eget syn på fodbold.

Nå. Eod herfra.
LOL. Hvem er det lige, der jamrer bare fordi en eller anden halvbagt påstand ikke automatisk bliver modtaget som de rene visdomsord? Apropos mental fisse.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Trænerjagt

Indlæg af jonas386 » 29. maj 2024, 11:24

Jeg huskede det faktisk også som, at Guardiola havde en sæson i den næstbedste række med Barcelona B, men der er tilsyneladende tale om den dengang 4. Bedste række, som man dog vandt klart. Alonso tilsvarende med 2 sæsoner i tredjebedste række, og en enkelt i næstbedste, hvor de endte sidst ifølge Wiki.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Trænerjagt

Indlæg af doukas » 29. maj 2024, 11:45

DenGamleMand skrev:
29. maj 2024, 09:17
Hanga skrev:
28. maj 2024, 17:12
Forza skrev:
28. maj 2024, 16:40
Falkeren skrev:
28. maj 2024, 16:07
Menno lægger meget vægt på familiefølelse må man sige
https://x.com/aabsportdk/status/1795453261337518285
Lyder jo som en fed taktik hvis man kan få den indført. Kan dog stadig frygte hvor meget det hænger sammen med backs der ikke kan forsvare, et langsomt midterforsvar og en svag centrale midtbane.

Lad os håbe transfervinduet løser de udfordringer.
Begejstringen stråler heller ikke ligefrem ud af Thelander eller Kramer - men ok, det lader til at være generelt for rummet, og de har jo nok hørt de her taler lidt for mange gange de seneste år.
Kramer ligner mest en uoplagt teenager. Det er tåkrummende.
Håber vores nye træner også formår at give de spillere, som ikke har præsteret så godt over en lang periode, et ordentlig mentalt los i røven. Det er der sgu flere spillere, der trænger til.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 968
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Trænerjagt

Indlæg af Dennis Nielsen » 29. maj 2024, 12:39

Gnu skrev:
29. maj 2024, 11:05
Dennis Nielsen skrev:
29. maj 2024, 10:25
jonas386 skrev:
28. maj 2024, 19:39
Van Dams træner-CV er ikke dårligere end Xabi Alonsos, da han overtog i Leverkusen, eller Guardiolas, da han begyndte i Barcelona. Ift. vores egen u19 træner, er der jo nok en grund til at Koppmeier har valgt Van Dam, og ikke bare rykket Løvenkrands op.

EDIT: Et andet varmt trænernavn i det tyske, Hoeness fra Stuttgart, havde heller ikke noget voldsomt imponerende CV, da Stuttgart hev ham ind. Mere konkret erfaring i form af to sæsoner hos Hoffenheim, men derefter gik han også arbejdsløs i næsten et år, før Stuttgart tog chancen. Nu er de blevet nummer 2 efter en enkelt sæson. Stuttgart kunne vel have valgt 100 andre, og mere erfarne trænere, men det havde nok ikke været den samme succes (er mit gæt).
Stop nu!

Guardiola stod for Barcelona b, som spiller i ligaen under primera division. Det samme gjorde Alonso.

Du ka simpelthen ikke sammenligne det med u17 og u19 trænere.

Dette er ikke møntet på dig, men der er satme mange mentale fisser på dette forum, der ikke rigtig kan tåle et andet perspektiv.

Det cv er ringe. Det kan der vel ikke være delte meninger om, men det ændrer ikke på, at han

1. Skal have en chance.
2. Godt kan få succes.

Personligt glæder jeg mig faktisk til, at han starter, da han taler ind i en stil, der passer godt ind i mit eget syn på fodbold.

Nå. Eod herfra.
LOL. Hvem er det lige, der jamrer bare fordi en eller anden halvbagt påstand ikke automatisk bliver modtaget som de rene visdomsord? Apropos mental fisse.
Din mor jamrer!

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1677
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Trænerjagt

Indlæg af Debatjuntaen » 29. maj 2024, 13:07

Det kan I godt gøre bedre. Hæv niveauet, tak!

Besvar