Trænerjagt

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5723
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Trænerjagt

Indlæg af R Rosenberg » 29. maj 2024, 13:30

doukas skrev:
29. maj 2024, 11:45
DenGamleMand skrev:
29. maj 2024, 09:17
Hanga skrev:
28. maj 2024, 17:12
Forza skrev:
28. maj 2024, 16:40
Falkeren skrev:
28. maj 2024, 16:07
Menno lægger meget vægt på familiefølelse må man sige
https://x.com/aabsportdk/status/1795453261337518285
Lyder jo som en fed taktik hvis man kan få den indført. Kan dog stadig frygte hvor meget det hænger sammen med backs der ikke kan forsvare, et langsomt midterforsvar og en svag centrale midtbane.

Lad os håbe transfervinduet løser de udfordringer.
Begejstringen stråler heller ikke ligefrem ud af Thelander eller Kramer - men ok, det lader til at være generelt for rummet, og de har jo nok hørt de her taler lidt for mange gange de seneste år.
Kramer ligner mest en uoplagt teenager. Det er tåkrummende.
Håber vores nye træner også formår at give de spillere, som ikke har præsteret så godt over en lang periode, et ordentlig mentalt los i røven. Det er der sgu flere spillere, der trænger til.
"VERREKTE MOEDERNEUKER" lige i face på Kramer.
Ædruelighedens stemme

Raptorr
Allstar
Allstar
Indlæg: 1150
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Trænerjagt

Indlæg af Raptorr » 29. maj 2024, 17:13

R Rosenberg skrev:
29. maj 2024, 13:30
doukas skrev:
29. maj 2024, 11:45
DenGamleMand skrev:
29. maj 2024, 09:17
Hanga skrev:
28. maj 2024, 17:12
Forza skrev:
28. maj 2024, 16:40
Falkeren skrev:
28. maj 2024, 16:07
Menno lægger meget vægt på familiefølelse må man sige
https://x.com/aabsportdk/status/1795453261337518285
Lyder jo som en fed taktik hvis man kan få den indført. Kan dog stadig frygte hvor meget det hænger sammen med backs der ikke kan forsvare, et langsomt midterforsvar og en svag centrale midtbane.

Lad os håbe transfervinduet løser de udfordringer.
Begejstringen stråler heller ikke ligefrem ud af Thelander eller Kramer - men ok, det lader til at være generelt for rummet, og de har jo nok hørt de her taler lidt for mange gange de seneste år.
Kramer ligner mest en uoplagt teenager. Det er tåkrummende.
Håber vores nye træner også formår at give de spillere, som ikke har præsteret så godt over en lang periode, et ordentlig mentalt los i røven. Det er der sgu flere spillere, der trænger til.
"VERREKTE MOEDERNEUKER" lige i face på Kramer.
Han hænger vist noget med skuffen og attituden, ham Kramer.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5217
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Trænerjagt

Indlæg af Kunji » 29. maj 2024, 20:46

I øvrigt herligt at Van Dam er 'Van Damme'-fan. Jeg ser frem til de kreative hoveder laver en omskrivning af Andy Dwyers 'Sudden Death'-hyldestsang.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Trænerjagt

Indlæg af doukas » 30. maj 2024, 21:28

MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 14252
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Trænerjagt

Indlæg af Funky » 4. jun 2024, 11:41

Det her hører vel under trænerjagt - at der skal findes en erstatning for Løvenkrantz. Og altsååå...han VILLE egentlig gerne fortsætte, for han er MEGET glad for AaB, men han er ikke smidt ud, det er et stop af 'personlige årsager', men det handler ikke om afstand til Aalborg eller dårligt setup for familien, han er meget åben for andre jobs hvor som helst i DK...

Det lyder sgudda lidt fishy. Men selvfølgelig, respekt for, at manden ikke skal udlevere personlige forhold. Det er bare ærgerligt, hvis han faktisk er en kapacitet, han er glad for AaB, der er et godt setup - men det kan så alligevel ikke fortsætte. Det skulle helst ikke være et problem for AaB at fastholde gode folk.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/1-divis ... soergeligt
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2417
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Trænerjagt

Indlæg af Sauer » 4. jun 2024, 13:18

Funky skrev:
4. jun 2024, 11:41
Det her hører vel under trænerjagt - at der skal findes en erstatning for Løvenkrantz. Og altsååå...han VILLE egentlig gerne fortsætte, for han er MEGET glad for AaB, men han er ikke smidt ud, det er et stop af 'personlige årsager', men det handler ikke om afstand til Aalborg eller dårligt setup for familien, han er meget åben for andre jobs hvor som helst i DK...

Det lyder sgudda lidt fishy. Men selvfølgelig, respekt for, at manden ikke skal udlevere personlige forhold. Det er bare ærgerligt, hvis han faktisk er en kapacitet, han er glad for AaB, der er et godt setup - men det kan så alligevel ikke fortsætte. Det skulle helst ikke være et problem for AaB at fastholde gode folk.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/1-divis ... soergeligt
Var der ikke nogle skriverier om, at han var blevet stillet i udsigt at skulle være arvtageren for Hiljemark? Måske den har noget på sig, så det ikke længere giver mening for ham, når en anden U19-træner har overtaget cheftrænerstolen.

Andre herinde har vist også skrevet, at alle ikke har været imponeret over træningen på U19-holdet under Løvenkrands. Jeg kender intet til Løvenkrands som træner, men synes flere herinde har skrevet om det.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Trænerjagt

Indlæg af jonas386 » 4. jun 2024, 18:13

http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

slammer
2. div
2. div
Indlæg: 144
Tilmeldt: 24. nov 2005, 11:21
Geografisk sted: Malmø

Re: Trænerjagt

Indlæg af slammer » 4. jun 2024, 19:04

jonas386 skrev:
4. jun 2024, 18:13
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... dskille-os

Oftere og mere intensiv træning.
Jeg elsker det! Jeg har altid undret mig over hvorfor de skal træne så lidt i superligaen. De er fultidsprofessionelle og burde sagtens kunne træne to gange om dagen flere dage om ugen.

Masser af atleter som træner flere gange om dagen i andre idrætter - syntes det er spændende

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2417
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Trænerjagt

Indlæg af Sauer » 4. jun 2024, 19:21

slammer skrev:
4. jun 2024, 19:04
jonas386 skrev:
4. jun 2024, 18:13
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... dskille-os

Oftere og mere intensiv træning.
Jeg elsker det! Jeg har altid undret mig over hvorfor de skal træne så lidt i superligaen. De er fultidsprofessionelle og burde sagtens kunne træne to gange om dagen flere dage om ugen.

Masser af atleter som træner flere gange om dagen i andre idrætter - syntes det er spændende
Nogen der ved, om andre SL-hold også træner to gange dagligt?

Umiddelbart er jeg også positiv. Tror man kan opnå meget ved at sikre, at spillerne er i en bedre fysisk form og ganske enkelt kan løbe mere. Synes ofte vi har set tunge ud i denne sæson.

Men er sgu lidt i tvivl om, hvordan man gør det andre steder. Læser indimellem om, at Premier League-spillere nærmest ikke træner midt i sæsonen, fordi de spiller kamp hele tiden. Ten Hag har vist fået høvl for, at de træner for meget, og at Man Utd derfor kæmper med masser af skader. Men PL-holdene må jo gøre et eller andet for at være fysisk overlegne ift. de fleste andre professionelle fodboldspillere.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5723
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Trænerjagt

Indlæg af R Rosenberg » 4. jun 2024, 19:24

slammer skrev:
4. jun 2024, 19:04
jonas386 skrev:
4. jun 2024, 18:13
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... dskille-os

Oftere og mere intensiv træning.
Jeg elsker det! Jeg har altid undret mig over hvorfor de skal træne så lidt i superligaen. De er fultidsprofessionelle og burde sagtens kunne træne to gange om dagen flere dage om ugen.

Masser af atleter som træner flere gange om dagen i andre idrætter - syntes det er spændende
Det var sgu da derfor, man byggede Børge Bach Huset.
Ædruelighedens stemme

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 968
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Trænerjagt

Indlæg af Dennis Nielsen » 4. jun 2024, 19:26

slammer skrev:
4. jun 2024, 19:04
jonas386 skrev:
4. jun 2024, 18:13
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... dskille-os

Oftere og mere intensiv træning.
Jeg elsker det! Jeg har altid undret mig over hvorfor de skal træne så lidt i superligaen. De er fultidsprofessionelle og burde sagtens kunne træne to gange om dagen flere dage om ugen.

Masser af atleter som træner flere gange om dagen i andre idrætter - syntes det er spændende
Det kommer selvfølgelig an på, hvilken slags træning det er. Vi kan ikke, under en superliga sæson, have særligt mange dage, hvor der er 2 træningspas. Det vil simpelthen skabe en for stor belastning.

Der kan selvfølgelig være træningssessioner, der fokuserer på positionering og teknik, hvor der ikke nødvendigvis er høj intensitet.

Det lyder virkelig fint, lidt som når der påpeges, at vi har lavet en innovativ aftale med netcompany ift datadrevet scouting.

Vi kan selvfølgelig justere på sessioner og scouting, men lad os nu være ærlige - vi bliver ikke lige pludselig trendsettere på disse områder.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5689
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Trænerjagt

Indlæg af Jakobsen » 4. jun 2024, 20:19

Dennis Nielsen skrev:
4. jun 2024, 19:26
slammer skrev:
4. jun 2024, 19:04
jonas386 skrev:
4. jun 2024, 18:13
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... dskille-os

Oftere og mere intensiv træning.
Jeg elsker det! Jeg har altid undret mig over hvorfor de skal træne så lidt i superligaen. De er fultidsprofessionelle og burde sagtens kunne træne to gange om dagen flere dage om ugen.

Masser af atleter som træner flere gange om dagen i andre idrætter - syntes det er spændende
Det kommer selvfølgelig an på, hvilken slags træning det er. Vi kan ikke, under en superliga sæson, have særligt mange dage, hvor der er 2 træningspas. Det vil simpelthen skabe en for stor belastning.

Der kan selvfølgelig være træningssessioner, der fokuserer på positionering og teknik, hvor der ikke nødvendigvis er høj intensitet.

Det lyder virkelig fint, lidt som når der påpeges, at vi har lavet en innovativ aftale med netcompany ift datadrevet scouting.

Vi kan selvfølgelig justere på sessioner og scouting, men lad os nu være ærlige - vi bliver ikke lige pludselig trendsettere på disse områder.
Jeg mener, at BIF svinene nærmest havde spillerne i klubben hele dagen da de havde ham den gnavne tysker som træner.
Det kan vel også være, at man kører to træningspas, men de så er kortere, men med højere intensitet eller noget i den dur.

Jeg tror det vigtigste at passe på er, at man ikke kører holdet som EfB gjorde da de var gode.
Der var jo i en af deres sæsoner under Niels Frederiksen, hvor de spillede med så høj intensitet at de gik kold midt i Oktober.
Jeg tænker dog også, at det må være sådan noget som Bernhard Peters's firma har fuldt ud check på.
Det er jo fuldt ud muligt for et dansk hold at træne lige så meget/være i lige så god form som et bundeslgiahold f.eks. Det er bl.a. noget Ove P har praktiseret med hans gode hold.

Derudover har vi jo den fordel i næste sæson, at der ikke bliver mange midt uge kampe så det er vel en god sæson at få trænet holdt rigtigt godt i og få bygget en god basis der.
SSE22 Indexet

Anti1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Pro
Kommentar: Kan lide, at de er strategisk faste og ikke mindst, at de gør lige hvad de siger de vil gøre. Jeg tror på der bygges et sundt fundament.

Raptorr
Allstar
Allstar
Indlæg: 1150
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Trænerjagt

Indlæg af Raptorr » 5. jun 2024, 09:34

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/1-divis ... soergeligt

Uanset hvad årsagen er til Peter Løvenkrands skifte væk fra AaB, så må man sige, at han giver klubben pæne ord med på vejen. Samtidigt siger han også, at han er åben for et andet job i DK uanset geografisk lokation, så "de personlige årsager" må jo næsten have noget med AaB at gøre. Mit gæt er, at han har været blandt ansøgerne til stillingen som cheftræner, og at de ambitioner nu har lidt et knæk. Jeg sætter pris på, at han siger pænt farvel.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3344
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Trænerjagt

Indlæg af Brodernumsi » 5. jun 2024, 09:48

Ville også være et selvmål af dimensioner, at svine AaB til, når han er på markedet, efter et lignende job andetsteds.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Raptorr
Allstar
Allstar
Indlæg: 1150
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Trænerjagt

Indlæg af Raptorr » 5. jun 2024, 09:53

Brodernumsi skrev:
5. jun 2024, 09:48
Ville også være et selvmål af dimensioner, at svine AaB til, når han er på markedet, efter et lignende job andetsteds.
Jo, det er selvfølgelig rigtigt, men der er vel også alternativer, som ikke indebærer en tilsvining. Jeg synes bare han taler temmelig pænt om AaB, og det ville han vel ikke gøre, hvis han ikke mener det?

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Trænerjagt

Indlæg af jayC » 5. jun 2024, 12:20

Hvem mon Van Dam og OJK vælger til den fysiske træning?

Med deres kriterier om mere træning, kræver det en fysisk træner der kan sammensætte programmer til hver enkelt som sikrer den høje intensitet ..

Mit bud er det bliver en tysker, da de er kendt for deres træninger er ned meget højt intensitet med programmet bygget specielt til hvert enkelte spiller ..
AaB - nu, i morgen & altid! :)

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5723
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Trænerjagt

Indlæg af R Rosenberg » 5. jun 2024, 13:26

jayC skrev:
5. jun 2024, 12:20
Hvem mon Van Dam og OJK vælger til den fysiske træning?

Med deres kriterier om mere træning, kræver det en fysisk træner der kan sammensætte programmer til hver enkelt som sikrer den høje intensitet ..

Mit bud er det bliver en tysker, da de er kendt for deres træninger er ned meget højt intensitet med programmet bygget specielt til hvert enkelte spiller ..
Ville være passende med den anden Van Damme!
Ædruelighedens stemme

DenSataniskeHest
Superliga
Superliga
Indlæg: 630
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Trænerjagt

Indlæg af DenSataniskeHest » 5. jun 2024, 14:29


Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 14252
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Trænerjagt

Indlæg af Funky » 8. jun 2024, 21:49

A'propos trænere, så lader det til, at nu hvor Priske skal til Feyenoord, så får Lars Friis lige chancen som cheftræner. Altså den Friis, som vores geniale tidligere ledelse lige skulle smide på porten i det 50/50 "ægte AaB'ere" panik/macho shitshow, som førte til den pinagtige og ydmygende trækken Hamrén af stald, og i sidste ende blev en afgørende faktor i nedrykningen.

Skal jeg finde ro med det (og det er godt nok svært), så må jeg nok indse, at HAVDE man beholdt Friis og dermed reddet sig i ligaen, så havde den daværende ledelse alligevel ikke haft balls nok til at udvikle klubben i den retning, Friis nok ville have sat. Så der SKULLE faktisk nok en nedrykning til for at få ryddet så meget op i ledelsesgangene, at klubben har en chance igen.

Men for satan hvor var det dumt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Raptorr
Allstar
Allstar
Indlæg: 1150
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Trænerjagt

Indlæg af Raptorr » 9. jun 2024, 10:59

Funky skrev:
8. jun 2024, 21:49
A'propos trænere, så lader det til, at nu hvor Priske skal til Feyenoord, så får Lars Friis lige chancen som cheftræner. Altså den Friis, som vores geniale tidligere ledelse lige skulle smide på porten i det 50/50 "ægte AaB'ere" panik/macho shitshow, som førte til den pinagtige og ydmygende trækken Hamrén af stald, og i sidste ende blev en afgørende faktor i nedrykningen.

Skal jeg finde ro med det (og det er godt nok svært), så må jeg nok indse, at HAVDE man beholdt Friis og dermed reddet sig i ligaen, så havde den daværende ledelse alligevel ikke haft balls nok til at udvikle klubben i den retning, Friis nok ville have sat. Så der SKULLE faktisk nok en nedrykning til for at få ryddet så meget op i ledelsesgangene, at klubben har en chance igen.

Men for satan hvor var det dumt.
Jeg kommer ikke til at ærgre mig over alle de "fugle på taget", som LF åbenbart kunne have bragt i hus, havde han bare fået lov at fortsætte. Vi ved det ikke og finder aldrig ud af det. Jeg husker ham for, at han hev et point hjem i 7 kampe i mesterskabsspillet og således satte europæisk deltagelse over styr.

Besvar