At få skudt Chanko afsted?

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af BoomZ0R » 23. dec 2011, 22:49

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/5/ ... engene-med" onclick="window.open(this.href);return false;

skriiiid nu!

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Freddie » 24. dec 2011, 12:44

Verden er bare anderledes skruet sammen. Chanko har en kontrakt her, der er lysår bedre end noget han kan få andre steder. Den holder han og hans agent sig selvfølgelig til, og AaB kan bare betale løs de næste 6 måneder.

Jeg spørger bare mig selv, om din bedste anbefaling til Lynge er, at han passivt skal se på, at udbetalingerne skal fortsætte. Jeg vil anbefale ham, at tage en hvilken som helst aftale han kan få, når nu Kent Nielsen ikke vil bruge Chanko. Forudsat at aftalen kan bringe positivt til AaBs financer.

Hvis du nu tænker over situationen en gang til, er jeg også sikker på, at du vil kunne indse, at AaB er i en umulig forhandlingssituation, og at det 100 % er Chanko, der bestemmer, hvornår et tilbud er godt nok. Hvis man skal vælge mellem at kaste 10.000 kr. i Limfjorden hver eneste dag i 180 dage, eller få det reduceret til f. eks. 7.000, er man da topmålt tumpet, hvis man ikke kan se den gode forretning i det. Lynge skal ned på havnen hver eneste dag med penge de næste 6 måneder, uanset om vi piwer eller synger.
Mr. Larsen skrev:
Jeg kan ikke se hvorfor vi skal betale ham for at skride, vi mister en breddespiller også skal vi tilmed betale for det !

Jeg kan godt se at det er træls for Chanko at skulle gå ned i løn, men så man han jo selv afgøre hvad der er vigtigst for ham de næste 6 måneder, penge eller spilletid.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af alithebeast » 24. dec 2011, 14:59

Freddie skrev:Verden er bare anderledes skruet sammen. Chanko har en kontrakt her, der er lysår bedre end noget han kan få andre steder. Den holder han og hans agent sig selvfølgelig til, og AaB kan bare betale løs de næste 6 måneder.

Jeg spørger bare mig selv, om din bedste anbefaling til Lynge er, at han passivt skal se på, at udbetalingerne skal fortsætte. Jeg vil anbefale ham, at tage en hvilken som helst aftale han kan få, når nu Kent Nielsen ikke vil bruge Chanko. Forudsat at aftalen kan bringe positivt til AaBs financer.

Hvis du nu tænker over situationen en gang til, er jeg også sikker på, at du vil kunne indse, at AaB er i en umulig forhandlingssituation, og at det 100 % er Chanko, der bestemmer, hvornår et tilbud er godt nok. Hvis man skal vælge mellem at kaste 10.000 kr. i Limfjorden hver eneste dag i 180 dage, eller få det reduceret til f. eks. 7.000, er man da topmålt tumpet, hvis man ikke kan se den gode forretning i det. Lynge skal ned på havnen hver eneste dag med penge de næste 6 måneder, uanset om vi piwer eller synger.
Mr. Larsen skrev:
Jeg kan ikke se hvorfor vi skal betale ham for at skride, vi mister en breddespiller også skal vi tilmed betale for det !

Jeg kan godt se at det er træls for Chanko at skulle gå ned i løn, men så man han jo selv afgøre hvad der er vigtigst for ham de næste 6 måneder, penge eller spilletid.
Men får du samtidig fiskerettigheder med for de 10.000 kroner, men ikke hvis du betaler 7.000, så er det jo et spørgsmål, om man kan finde en bedre fiskerettighed for 3.000 kroner. Kan man ikke det, så er det topmålt tumpet ikke at blive ved med at fiske i Limfjorden for de 10.000.
Hader København!

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1355
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Kasper » 25. dec 2011, 01:25

Mellem de to transfervinduer er der 15 kampe. Augo, Würtz og Wichmann burde i min optik være nok, risikoen for skader er selvfølgelig tilstede, men ellers er der da et andet godt alternativ til den centrale midt.

Nikolaj Thomsen, 18 år, har spillet fremragende i den håndfuld reserveholdskampe jeg har set. Han har klart overstrålet Chanko i de 3 kampe jeg har set dem side om side på den centrale, de to andre har været med Lucas. Hans omgang med bolden, overblik, dybdeløb og energiske spil ser jeg virkelig frem til på 1. holdet og jeg tror ikke at han vil falde igennem hvis han kom på banen.

Håber inderligt at Lynge satser på de unge/Thomsen, Kusk, Toft og undlader at købe ind i vinduet, pånær hvis Lasse skulle gå hen og blive solgt, så er der brug for en ny. (forudsat at dette er vores salgsemner: Lolo Chanko, Jacob Laursen, Lasse Nielsen, Lucas Andersen, Nicklas Helenius.) Alle er selvfølgelig til salg det er jeg klar over, men det må være disse fem som er de mest oplagte, hvilket Lynge også har fortalt til diverse medier.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Mr. Larsen » 25. dec 2011, 14:02

Freddie skrev:Verden er bare anderledes skruet sammen. Chanko har en kontrakt her, der er lysår bedre end noget han kan få andre steder. Den holder han og hans agent sig selvfølgelig til, og AaB kan bare betale løs de næste 6 måneder.

Jeg spørger bare mig selv, om din bedste anbefaling til Lynge er, at han passivt skal se på, at udbetalingerne skal fortsætte. Jeg vil anbefale ham, at tage en hvilken som helst aftale han kan få, når nu Kent Nielsen ikke vil bruge Chanko. Forudsat at aftalen kan bringe positivt til AaBs financer.

Hvis du nu tænker over situationen en gang til, er jeg også sikker på, at du vil kunne indse, at AaB er i en umulig forhandlingssituation, og at det 100 % er Chanko, der bestemmer, hvornår et tilbud er godt nok. Hvis man skal vælge mellem at kaste 10.000 kr. i Limfjorden hver eneste dag i 180 dage, eller få det reduceret til f. eks. 7.000, er man da topmålt tumpet, hvis man ikke kan se den gode forretning i det. Lynge skal ned på havnen hver eneste dag med penge de næste 6 måneder, uanset om vi piwer eller synger.
Mr. Larsen skrev:
Jeg kan ikke se hvorfor vi skal betale ham for at skride, vi mister en breddespiller også skal vi tilmed betale for det !

Jeg kan godt se at det er træls for Chanko at skulle gå ned i løn, men så man han jo selv afgøre hvad der er vigtigst for ham de næste 6 måneder, penge eller spilletid.
Jeg vil heller betale hans løn i 6 måneder længere, også ha manden som gadering hvis nu Augo eller Pølsen bliver skadet. Vores bredde er ikke fantastisk, så vi kan sagtens bruge ham i 6 måneder mere, jeg tvivler iøvrigt på at de penge som bliver sparet ved at få sendt Chanko afsted bliver gjort tilgængelig for Lynge, så en erstatning ser jeg heller ikke som nogen mulighed, altså bortset fra talenterne i klubben.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af jydenfranord » 25. dec 2011, 14:53

Mr. Larsen skrev:
Freddie skrev:Verden er bare anderledes skruet sammen. Chanko har en kontrakt her, der er lysår bedre end noget han kan få andre steder. Den holder han og hans agent sig selvfølgelig til, og AaB kan bare betale løs de næste 6 måneder.

Jeg spørger bare mig selv, om din bedste anbefaling til Lynge er, at han passivt skal se på, at udbetalingerne skal fortsætte. Jeg vil anbefale ham, at tage en hvilken som helst aftale han kan få, når nu Kent Nielsen ikke vil bruge Chanko. Forudsat at aftalen kan bringe positivt til AaBs financer.

Hvis du nu tænker over situationen en gang til, er jeg også sikker på, at du vil kunne indse, at AaB er i en umulig forhandlingssituation, og at det 100 % er Chanko, der bestemmer, hvornår et tilbud er godt nok. Hvis man skal vælge mellem at kaste 10.000 kr. i Limfjorden hver eneste dag i 180 dage, eller få det reduceret til f. eks. 7.000, er man da topmålt tumpet, hvis man ikke kan se den gode forretning i det. Lynge skal ned på havnen hver eneste dag med penge de næste 6 måneder, uanset om vi piwer eller synger.
Mr. Larsen skrev:
Jeg kan ikke se hvorfor vi skal betale ham for at skride, vi mister en breddespiller også skal vi tilmed betale for det !

Jeg kan godt se at det er træls for Chanko at skulle gå ned i løn, men så man han jo selv afgøre hvad der er vigtigst for ham de næste 6 måneder, penge eller spilletid.
Jeg vil heller betale hans løn i 6 måneder længere, også ha manden som gadering hvis nu Augo eller Pølsen bliver skadet. Vores bredde er ikke fantastisk, så vi kan sagtens bruge ham i 6 måneder mere, jeg tvivler iøvrigt på at de penge som bliver sparet ved at få sendt Chanko afsted bliver gjort tilgængelig for Lynge, så en erstatning ser jeg heller ikke som nogen mulighed, altså bortset fra talenterne i klubben.
Nej det er meget muligt at pengene ikke bliver sat til rådighed for Lynge, men AaB er i en position hvor man ikke kan tillade sig at være ligeglad med selv "små"-penge som 50.000 kr. Derudover mener jeg ikke det er meget fremtid i at lade ham sidde på bænken et halvt år, bare HVIS der skulle blive brug for ham. Det er han simplethen alt for dyr til, Så er det bedre at flytte om på holdet og lade nogle af de unge spillere komme til.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10783
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af jonas386 » 25. dec 2011, 15:37

Præcis. Jeg vil da også hellere se spillere som Kusk, Toft, eller Thomsen på banen frem for ligegyldige lejesvende der alligevel kun er her for pengenes skyld.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af jydenfranord » 25. dec 2011, 17:23

jonas386 skrev:Præcis. Jeg vil da også hellere se spillere som Kusk, Toft, eller Thomsen på banen frem for ligegyldige lejesvende der alligevel kun er her for pengenes skyld.
Jeg synes det er helt fair spillerne går efter pengene, det som kan pisse mig af, helt generelt og med Chanko, er når en spiller lover en klub evigt troskab, at der kun er den ene klub i landet man vil spille for, hvis man forlader klubben så er det for at skifte til en anden liga, derefter skrifter de så til en konkurrent, F.eks. Martin Ericsson gjorde det med skiftet til brøndby og Ulrik Laursen gjorde med skiftet til FCK. Jeg kan huske Michael Jakobsen i et interview,mens han var i AaB, fortalte at han ikke ville udelukket et skifte til f.eks Brøndby, men omvendt var han også meget glad for AaB. Det har jeg da meget mere respekt for

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10783
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af jonas386 » 25. dec 2011, 17:26

jydenfranord skrev:
jonas386 skrev:Præcis. Jeg vil da også hellere se spillere som Kusk, Toft, eller Thomsen på banen frem for ligegyldige lejesvende der alligevel kun er her for pengenes skyld.
Jeg synes det er helt fair spillerne går efter pengene, det som kan pisse mig af, helt generelt og med Chanko, er når en spiller lover en klub evigt troskab, at der kun er den ene klub i landet man vil spille for, hvis man forlader klubben så er det for at skifte til en anden liga, derefter skrifter de så til en konkurrent, F.eks. Martin Ericsson gjorde det med skiftet til brøndby og Ulrik Laursen gjorde med skiftet til FCK. Jeg kan huske Michael Jakobsen i et interview,mens han var i AaB, fortalte at han ikke ville udelukket et skifte til f.eks Brøndby, men omvendt var han også meget glad for AaB. Det har jeg da meget mere respekt for
Det er jeg bestemt heller ikke uenig i. Jeg siger bare jeg hellere vil have klubbens egne talenter som reserver frem for dyre udlændinge :)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Køllen I Møllen » 25. dec 2011, 19:19

Var jeg i Chankos sko ville jeg sgu blive og hæve mine penge. Og det ville 99% af I andre nok også...
Janteloven eksisterer IKKE!

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af BoomZ0R » 25. dec 2011, 22:22

Køllen I Møllen skrev:Var jeg i Chankos sko ville jeg sgu blive og hæve mine penge. Og det ville 99% af I andre nok også...
Ja, det der mange der ville, men ser man sin karriere som opadgående, så burde spilletid vægte tungere. Det virker dog som om at Chanko har indset han aldrig bliver den, han selv og vi troede han var.

Brugeravatar
John
2. div
2. div
Indlæg: 144
Tilmeldt: 29. okt 2008, 10:42

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af John » 25. dec 2011, 22:25

Køllen I Møllen skrev:Var jeg i Chankos sko ville jeg sgu blive og hæve mine penge. Og det ville 99% af I andre nok også...
Jeg vil gerne være ærlig og indrømme, jeg nok aldrig havde fået penge for at spille fodbold i chankos sko....
o.O

juul77
2. div
2. div
Indlæg: 134
Tilmeldt: 6. mar 2008, 09:51

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af juul77 » 27. dec 2011, 09:35

http://nordjyske.dk/artikel/10/5/5/4037 ... vil%2Dlune" onclick="window.open(this.href);return false;

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Freddie » 27. dec 2011, 09:53

Sagen er jo bare den, at Chanko tilsyneladende ikke er hverken 3. eller 4.-valg til den centrale midtbane. Der skal ske vilde ændringer før han kommer på banen. Han har sikkert en heftig bonusordning også i tilælde af spilletid.
Jeg vil til enhver tid foretrække Wickmann eller Patrick Kristensen på den centrale, hvis der skulle komme skader eller formdyk på Augo eller Würtz. Ud med Chanko. Det kan kun gå for langsomt.
Mr. Larsen skrev:
Jeg vil heller betale hans løn i 6 måneder længere, også ha manden som gadering hvis nu Augo eller Pølsen bliver skadet. Vores bredde er ikke fantastisk, så vi kan sagtens bruge ham i 6 måneder mere, jeg tvivler iøvrigt på at de penge som bliver sparet ved at få sendt Chanko afsted bliver gjort tilgængelig for Lynge, så en erstatning ser jeg heller ikke som nogen mulighed, altså bortset fra talenterne i klubben.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4251
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Klaus » 2. jan 2012, 20:11

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 683678.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

340.000 om måneden vil give en kontant besparelse på 2 millioner i dette forår. Vi har ikke mange spillere, som kan sælges for et større beløb end vi angiveligt betaler Chanko i løn. Jeg forstår ham udmærket, men hvis han er sportsmand, vil han vel også være interesseret i at få spilletid. Så hvis nogen er interesseret i at overtage ham, skal de have lov :)

seamann

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af seamann » 2. jan 2012, 20:47

Klaus skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 683678.ece

340.000 om måneden vil give en kontant besparelse på 2 millioner i dette forår. Vi har ikke mange spillere, som kan sælges for et større beløb end vi angiveligt betaler Chanko i løn. Jeg forstår ham udmærket, men hvis han er sportsmand, vil han vel også være interesseret i at få spilletid. Så hvis nogen er interesseret i at overtage ham, skal de have lov :)
Hold nu op - og så forstå det dog - Chanko's løn fra AaB falder IKKE bort ved et skifte til Syrianska. Den bliver blot nedsat marginalt.

Og jeg tror helt sikkert han er sportsmand, men der står formentlig heller ikke idiot på ryggen af ham.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4251
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Klaus » 2. jan 2012, 23:01

seamann skrev: Og jeg tror helt sikkert han er sportsmand, men der står formentlig heller ikke idiot på ryggen af ham.
Men man kan jo også argumentere for at hans "kommende værdi" bliver mindre og mindre for hver måned han ikke spiller. Derfor kan han måske være interesseret i et "salg" til en klub, der giver mindre i løn. Det kan på den lange bane måske være det økonomisk bedste for ham. En ting er helt sikker, hans fremtidige indtjeningspotentiale vil ikke blive forøget af et halvt år mere på bænken.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af jydenfranord » 3. jan 2012, 07:11

Klaus skrev:
seamann skrev: Og jeg tror helt sikkert han er sportsmand, men der står formentlig heller ikke idiot på ryggen af ham.
Men man kan jo også argumentere for at hans "kommende værdi" bliver mindre og mindre for hver måned han ikke spiller. Derfor kan han måske være interesseret i et "salg" til en klub, der giver mindre i løn. Det kan på den lange bane måske være det økonomisk bedste for ham. En ting er helt sikker, hans fremtidige indtjeningspotentiale vil ikke blive forøget af et halvt år mere på bænken.
Det halve år fra eller til, det betyder nok ikke alverden. Alt tyder på han skifter til Assyriska, for dem betyder endnu et halvt år på bænken nok ikke alverden. Han tjener en mindre formue i AaB, hvorfor ikke få så mange penge som muligt ud af det?
Hvis en sælger bliver fyret, og får valget mellem "du skal møde op hver dag, men må intet have med kunderne at gøre, men får dine 60.000 pr. mdr" eller "du er fyret, der er en anden virksomhed som vil hyrer dig, men de kan kun betale 30.000 kr pr. mdr. Men de vil faktisk gerne ansætte dig når du stopper i din nuværdende virksomhed" hvad vælger sælgeren så?

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3183
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Gnu » 3. jan 2012, 10:43

340.000 kr. ud i lokummet hver evig eneste måned for en nulbon, der knap nok kan tilkæmpe sig en bænkeplads. Man forstår, hvorfor økonomien halter.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. jan 2012, 11:07

Jeg må altså indrømme at synes det er lige voldsomt nok at ophøje oplysninger fra Ekstra Bladet til endegyldig sandhed drenge!

Jeg ved godt at rygterne om en årsløn på omkring 4 mio. årligt har cirkuleret herinde længe, og derfor stemmer meget godt overens med EB's oplysninger... men det KUNNE jo også netop være herfra de har deres tal. Det er jo ikke ligefrem noget som er offentligt tilgængeligt.

Og så må jeg altså indrømme at jeg har svært ved at tro på at en enkelt spiller skulle få udbetalt over 10% af AaB's samlede lønbudget, især med tanke på at vi havde en del andre spillere som man må formode ikke gik for peanuts, da Chanko blev hentet. Desuden virker det absolut ikke logisk at vi på noget tidspunkt skulle have haft økonomi til at have en spiller som er i top 10 på den liste... i en periode hvor vi iøvrigt ikke havde råd til at holde på spillere som Rade, Nomvethe og Greven.

Jeg køber den ganske enkelt ikke, men der er da ingen tvivl om at Chanko får en særdeles god løn som bliver rar at blive foruden.

Besvar