Luis Antonio "Lucho" Rodríguez på fri transfer

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 11 (Sommervinduet 2011)

Indlæg af Walther » 5. jul 2011, 18:00

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 9. apr 2007, 21:43

Re: Transferønsker vol. 11 (Sommervinduet 2011)

Indlæg af Holm-o1 » 5. jul 2011, 18:08

Matovac Strandli skrev:
Kenneth K skrev:Jeg synes nu godt, vi kan hive P frem fra gemmeren.

Han er jo ikke dårlig, og han vil utvivlsomt (stadig) give begge sine arme for, at det skal gå AaB godt. Faldet i niveau eller ej, må man da gå ud fra, at hans rutine stadig gør ham til et mere sikkert kort end Jakob Ahlmann. Vi står jo i en markant anderledes situation nu, end vi gjorde dengang han blev skrottet. Plus at han unægteligt besidder et godt venstreben, som kan kaste et par af de farlige indlæg af sig, som vi ikke har set i mands minde fra vores backs. Desuden kan han næppe være en særlig dyr herre, de sidste par års meritter in mente.

Her er vores nye venstre back Diego Armando
Ifølge Nordjyske, så har du ret...
..

NeverDefeated

Re: Transferønsker vol. 11 (Sommervinduet 2011)

Indlæg af NeverDefeated » 5. jul 2011, 18:08

Så må tiden vise om det er rigtigt at hente en Ahlmann-kopi, der ikke er super pasningsstærk og overbevisende defensivt, men til gengæld har væsentlige offensive kvaliteter.

Thorshauge

Re: Transferønsker vol. 11 (Sommervinduet 2011)

Indlæg af Thorshauge » 5. jul 2011, 18:09

Hvor har han spillet siden nytår?

Brugeravatar
Mogensen
1. div
1. div
Indlæg: 279
Tilmeldt: 28. jun 2007, 17:42
Geografisk sted: Br.slev

Re: Transferønsker vol. 11 (Sommervinduet 2011)

Indlæg af Mogensen » 5. jul 2011, 18:41

han var god sidst vi havde ham også offinsiv mener han scorede og lavede assist i de trænings kampe han spillede for os

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 11 (Sommervinduet 2011)

Indlæg af Gaarde6 » 5. jul 2011, 18:46

Jeg kan godt lide at man går efter ham Argentineren!
Tror ikke han er den dyreste mand at skrive med. Samtidig skulle han være rigtig stærk offensivt, hvilket er en god egenskab ved en back (i mine øjne)
Ind med ham.
Ind med en ultra billig målmand som reserve.

Og så brug resten af dette vindue på at overtale spillere til at smutte gratis, så vi sparer lønningerne (Chanko, Jens-Kristian, Ronnie)
Så kan vi bruge resten af tiden på, at vente på at en sponsor vil træde til med pengene til en stærk angriber.

Sker dette, tror jeg sgu på en ganske fornuftig sæson trods alt. :cool:

Milfix
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 6. jan 2011, 22:28
Favoritspiller: Puyol
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 11 (Sommervinduet 2011)

Indlæg af Milfix » 5. jul 2011, 20:15

Synes det lyder rigtigt fornuftigt med en offensiv venstreback. Vores chancer skal kreeres på kanterne og da vores første valg på kanterne (Due og Rolfe) ikke umiddelbart sætter en mand af alene bliver der brug for offensive takter fra backerne. Den centrale midtbane med Isbjørnen og Pølsen skal vi nok ikke sætte den store lid til hvad angår det offensive spil.
AaB 4-4-2: J. Nielsen - M. Jakobsen, J. Høgh, D. Califf, S. Thorst - S. Solbakken, T. Augustinussen, H. Rasmussen, J. Grønkjær - F. Strandli, R. Prica
Schmeichel - Puyol, Maldini, Carlos, Ferdinand - Xavi, Iniesta, M. Laudrup - Messi, Stoichkov, Villa

jspr
2. div
2. div
Indlæg: 157
Tilmeldt: 28. aug 2006, 00:19
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 11 (Sommervinduet 2011)

Indlæg af jspr » 5. jul 2011, 20:26

Er der nogen der kender noget til manden?

Altså jeg tænker, at hvis han to gange har været til prøvetræning uden det er blevet til en signing - samtidig med at han tilsyneladende ikke har kunnet spille sig til en kontrakt i Djurgården - er det så ikke en billig nødløsning af kaliber, alene af den grund at økonomien ikke er til mere?

Jeg skal ikke dømme ham på forhånd, men det lyder sq ikke ligefrem til at være en eftertragtet spiller med åbenlyse kvaliteter. Jaja, pessimismen længe leve i dag..

Red0fox
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 28. dec 2007, 12:55
Favoritspiller: Erik Bo Andersen, Who else?
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 11 (Sommervinduet 2011)

Indlæg af Red0fox » 5. jul 2011, 20:51

Har der egentlig været andre fra argentina i superligaen? Eller får vi debut?

Tror nu han bliver en gevinst for os, vi har manglet en offensiv venstreback.

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 9. apr 2007, 21:43

Re: Transferønsker vol. 11 (Sommervinduet 2011)

Indlæg af Holm-o1 » 5. jul 2011, 20:54

Red0fox skrev:Har der egentlig været andre fra argentina i superligaen? Eller får vi debut?

Tror nu han bliver en gevinst for os, vi har manglet en offensiv venstreback.
Maurizio Ortiz, angriber der spillede i ÅGF for en del år siden.
..

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 11 (Sommervinduet 2011)

Indlæg af Funky » 5. jul 2011, 20:58

jspr skrev:
Er der nogen der kender noget til manden?

Altså jeg tænker, at hvis han to gange har været til prøvetræning uden det er blevet til en signing - samtidig med at han tilsyneladende ikke har kunnet spille sig til en kontrakt i Djurgården - er det så ikke en billig nødløsning af kaliber, alene af den grund at økonomien ikke er til mere?

Jeg skal ikke dømme ham på forhånd, men det lyder sq ikke ligefrem til at være en eftertragtet spiller med åbenlyse kvaliteter. Jaja, pessimismen længe leve i dag..
Han fik såmænd nogle ganske pæne ord med på vejen ved sidste prøvetræning. Som jeg husker det, så var der lidt skuffelse herinde over, at det ikke blev til en kontrakt.
At det ikke blev til en kontrakt i Djurgården, tjaah...det ER vel virkeligheden for AaB, at vi kommer til at fiske spillere, som ikke er på kontrakter andre steder.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 11 (Sommervinduet 2011)

Indlæg af Yankee » 5. jul 2011, 23:01

NeverDefeated skrev:Så må tiden vise om det er rigtigt at hente en Ahlmann-kopi, der ikke er super pasningsstærk og overbevisende defensivt, men til gengæld har væsentlige offensive kvaliteter.
Hvis min hukommelse ikke svigter mig så var du da relativt begejstret da vi første gang havde ham på besøg efter Tiraspols gode Europa-kampagne. Forhåbentlig kan Rodriguez dog "lave en Rasmus Würtz" hvad dine forventninger angår :thumbsup:

Men lad os nu se. Timingen lugter meget af at Nordjyske har planket den herindefra.

Eiler
Superliga
Superliga
Indlæg: 617
Tilmeldt: 4. maj 2009, 20:37
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 11 (Sommervinduet 2011)

Indlæg af Eiler » 5. jul 2011, 23:05

Nu spørger jeg måske dumt... Men en spiller der to gange har været til prøvetræning, og blevet sendt hjem uden kontrakt... Er det ikke lidt "bob bob" at skrive med ham nu? Det virker godt nok ikke optimalt.

Jeg håber dæleme han er billig!
Kan vi ikke bare være venner alle sammen?

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Transferønsker vol. 11 (Sommervinduet 2011)

Indlæg af A_Strandfelt » 5. jul 2011, 23:09

Eiler skrev:Nu spørger jeg måske dumt... Men en spiller der to gange har været til prøvetræning, og blevet sendt hjem uden kontrakt... Er det ikke lidt "bob bob" at skrive med ham nu? Det virker godt nok ikke optimalt.

Jeg håber dæleme han er billig!
Før vurderede man jo, at man måske havde venstre backs nok, ligesom det jo er klart nok, at man ikke hentede ham i vinters, når man fik kontakt med Lumb.

Nu er vi i den situation, at vores eneste rigtige venstre back er Ahlmann. Derfor er han pludselig meget mere relevant.

NeverDefeated

Re: Transferønsker vol. 11 (Sommervinduet 2011)

Indlæg af NeverDefeated » 5. jul 2011, 23:32

Yankee skrev: Hvis min hukommelse ikke svigter mig så var du da relativt begejstret da vi første gang havde ham på besøg efter Tiraspols gode Europa-kampagne. Forhåbentlig kan Rodriguez dog "lave en Rasmus Würtz" hvad dine forventninger angår :thumbsup:

Men lad os nu se. Timingen lugter meget af at Nordjyske har planket den herindefra.
Det er rigtigt, og jeg synes heller ikke det er en dårlig idé. Men det kan nemt være en Marshall om igen, og vi har altså død og pine brug for flere pasningsstærke spillere i den bagkæde.

Samtidig var det før han var faldet igennem i Djurgården, hvor det fra nogle af fansene netop lød som om han var lidt af en hund i et spil kegler i defensiven. Lige nøjagtig i svensk fodbold, hvor der spilles langsommere og mere omstændeligt end i den danske liga må det helst ikke være til at få øje på.

Men bevares, alt der kan være en forbedring af den nuværende situation er velkomment.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 11 (Sommervinduet 2011)

Indlæg af Freddie » 6. jul 2011, 05:48

Jeg har også noget med hukommelsen omkring Lucho. Han kom til Djurgården fordi de havde et hul i forhold til venstre back. De havde allerede skrevet kontrakt med en anden, og det stod derfor klart, at Lucho ikke ville kunne få forlænget, idet svenskerne ikke havde, eller ikke ville bruge, flere penge på venstre back. Som jeg husker det var der tilfredshed hos de svenske fans, og der var en del ærgrelse over at måtte sige farvel til ham.
Jeg har set ham i mindst to tilfælde, en reserveholdskamp på Hornevej og træningskampen mod Hobro op til dette forår. Begge gange ydede han en engageret indsats, også i defensiven, og lagde blandt andet op til Jeppe Curths hovedstødsmål mod Hobro.
NeverDefeated skrev:
Yankee skrev: Hvis min hukommelse ikke svigter mig så var du da relativt begejstret da vi første gang havde ham på besøg efter Tiraspols gode Europa-kampagne. Forhåbentlig kan Rodriguez dog "lave en Rasmus Würtz" hvad dine forventninger angår :thumbsup:

Men lad os nu se. Timingen lugter meget af at Nordjyske har planket den herindefra.
Det er rigtigt, og jeg synes heller ikke det er en dårlig idé. Men det kan nemt være en Marshall om igen, og vi har altså død og pine brug for flere pasningsstærke spillere i den bagkæde.

Samtidig var det før han var faldet igennem i Djurgården, hvor det fra nogle af fansene netop lød som om han var lidt af en hund i et spil kegler i defensiven. Lige nøjagtig i svensk fodbold, hvor der spilles langsommere og mere omstændeligt end i den danske liga må det helst ikke være til at få øje på.

Men bevares, alt der kan være en forbedring af den nuværende situation er velkomment.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 11 (Sommervinduet 2011)

Indlæg af Yankee » 6. jul 2011, 08:06

Generelt mener jeg også at vi bør holde os fra at signe spillere fra Allsvenskan medmindre der er tale om helt ekstraordinære spillere. Men omstændighederne tillader nok ikke bedre end Lucho. Spørgsmålet er så om vi laver en klassisk Lynge og hiver ham ind på en 6-måneders. Det orker jeg næsten ikke mere. Hvis vi tror på den spiller vi henter ind så giv ham 2-3 år. Ellers bør vi hellere lade helt være.

dutch
1. div
1. div
Indlæg: 283
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:23
Geografisk sted: Mallorca
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 11 (Sommervinduet 2011)

Indlæg af dutch » 6. jul 2011, 08:27

Skal vi give ham 2-3 år ligesom Chanko???? Hvis Lynge ikke er sikker på spilleren kvaliteter, eller regner med at Ahlmann er klar til at sætte sig på pladsen indenfor et år, så passer en 6-12 måneder kontrakt jo glimrende.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 11 (Sommervinduet 2011)

Indlæg af Yankee » 6. jul 2011, 08:34

dutch skrev:Skal vi give ham 2-3 år ligesom Chanko???? Hvis Lynge ikke er sikker på spilleren kvaliteter, eller regner med at Ahlmann er klar til at sætte sig på pladsen indenfor et år, så passer en 6-12 måneder kontrakt jo glimrende.
Hvis Lynge ikke er sikker på spillerens kvaliteter så skal vi da slet ikke bruge penge på ham.

dutch
1. div
1. div
Indlæg: 283
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:23
Geografisk sted: Mallorca
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 11 (Sommervinduet 2011)

Indlæg af dutch » 6. jul 2011, 09:05

Yankee skrev:
dutch skrev:Skal vi give ham 2-3 år ligesom Chanko???? Hvis Lynge ikke er sikker på spilleren kvaliteter, eller regner med at Ahlmann er klar til at sætte sig på pladsen indenfor et år, så passer en 6-12 måneder kontrakt jo glimrende.
Hvis Lynge ikke er sikker på spillerens kvaliteter så skal vi da slet ikke bruge penge på ham.
Alternativet er så at vi KUN har Ahlmann på venstre back???

Jeg føler mig overbevist om at Lynge har flere emner på blokken til pladsen, men eftersom pengene er små, må vi nøjes med Lucho istedet for at hente Lumb tilbage på en lejeaftale.

Meen, lad os nu se om det overhovedet bliver ham og hvor lang kontrakt han i givet fald får.

Besvar