Lucas Andersen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Provst i Brovst » 31. aug 2012, 11:40

Funky skrev:
Provst i Brovst skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Eksil skrev:Ajax har en meget bestemt måde at spille på, som kører ned gennem deres hold (det er her DBUs "røde tråd" projekt kommer fra). Ungdomspillerne bliver opflasket i at spille sådan, så det nemmere kan glide ind på holdet når de er gode nok. Derfor giver det ingen mening for dem at udleje Lucas, hvis de køber ham, da han skal skoles ind i deres system.
Ajax købte Zlatan i Malmø da denne var 2 år ældre end Lucas er nu. Malmø lå i næstbedste række. Zlatan spillede en sæson mere i Malmø inden han tog til Amsterdam. Pris : 85 millioner...
Jamen man har lyst til at kratte sine øjne ud.

Jesper Grønkjær, solgt 1998, 24 millioner (svarer til 31 millioner i 2012 penge).
Lucas Andersen, solgt 2012, angiveligt 10 millioner.

---
(85 millioner i 2001 svarer til 104,5 millioner i 2012....)
Ikke for at være røvkedelig, men et eller andet sted afspejler det vel meget godt hvor meget mere dødt og pengefattigt transfer-markedet er blevet her efter den økonomiske krises indtog.
Jeg kan ikke genkende det døde transfer marked og at påstå at priserne generelt er bombet tilbage til 1998 er helt vildt usagligt!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2190
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Sauer » 31. aug 2012, 11:40

KJ skrev:Det er jo lidt ti fugle på taget eller én i hånden....

Selvfølgelig lyder kr. 10.000.000 ikke fantastisk når Lucas lige har spillet tre knivskarpe kampe, men omvendt skal vi ikke langt tilbage før han konstant faldt ud af kampene og driblede boldene ud til indkast. Vi har haft tre nemme kampe hvor nærmest alle AaB'ere lignede Real Madrid-potentiale, men der kommer også kampe, hvor vi bliver presset i bund og ikke få plads til vores offensive spil. Fx i aften mod SønderjyskE.

Det er købers marked, og når en etableret landsholdsprofil som Krohn-Dehli ryger til Spanien for kr. 7,5 mio. er det sgu ikke tosset med med 10 mio. for Lucas. Desuagtet investorgruppe og nyt forretningsfokus kæmper AaB en hård økonomisk kamp, og her er 10 mio. et væsentligt beløb.

Og ikke mindst spiller han vel den plads, der er allernemmest at finde erstatning til i truppen - Curth, Kayke, Toft, Thomsen (og nej, de er selvfølgelig/formentligt ikke lige så gode som Lucas, men vi har trods alt folk der kan spille pladsen ganske fornuftigt...).
Der skal jo stadig foregå en vurdering af om man så mener at de 10 mio. kr. svarer til Lucas' værdi for vores hold i øjeblikket. Så kan det godt være han har driblet bolden ud over sidelinjen tidligere, men jeg mener bare at han lige nu er for vigtig for holdet til at 10 mio. kr. er en rimelig kompensation, når man også tager hans alder og potentiale i betragtning. Jeg synes det ville være ret ærgerligt.

Det hænger bare ikke rigtigt sammen med at man i forbindelse med regnskabet i går sagde, at man var i en position hvor man kun solgte hvis det både var godt for spilleren og AaB.

Brugeravatar
556
1. div
1. div
Indlæg: 372
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:54
Geografisk sted: 2000

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af 556 » 31. aug 2012, 11:43

Køllen I Møllen skrev:
Eksil skrev:Ajax har en meget bestemt måde at spille på, som kører ned gennem deres hold (det er her DBUs "røde tråd" projekt kommer fra). Ungdomspillerne bliver opflasket i at spille sådan, så det nemmere kan glide ind på holdet når de er gode nok. Derfor giver det ingen mening for dem at udleje Lucas, hvis de køber ham, da han skal skoles ind i deres system.
Ajax købte Zlatan i Malmø da denne var 2 år ældre end Lucas er nu. Malmø lå i næstbedste række. Zlatan spillede en sæson mere i Malmø inden han tog til Amsterdam. Pris : 85 millioner...
Njaa.. Prisen var 82,5 SEK og kursen i juli 2001 lå på ca. 0,76. Så de har fået ca. 63 millioner... stadig langt op.. men jeg tror at Ajax var en større og rigere klub dengang.

/556
-Nej tak til plastikbaner i Superligaen

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5073
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Kunji » 31. aug 2012, 11:45

556 skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Eksil skrev:Ajax har en meget bestemt måde at spille på, som kører ned gennem deres hold (det er her DBUs "røde tråd" projekt kommer fra). Ungdomspillerne bliver opflasket i at spille sådan, så det nemmere kan glide ind på holdet når de er gode nok. Derfor giver det ingen mening for dem at udleje Lucas, hvis de køber ham, da han skal skoles ind i deres system.
Ajax købte Zlatan i Malmø da denne var 2 år ældre end Lucas er nu. Malmø lå i næstbedste række. Zlatan spillede en sæson mere i Malmø inden han tog til Amsterdam. Pris : 85 millioner...
Njaa.. Prisen var 82,5 SEK og kursen i juli 2001 lå på ca. 0,76. Så de har fået ca. 63 millioner... stadig langt op.. men jeg tror at Ajax var en større og rigere klub dengang.

/556
Og salget af Zlatan blev præsenteret i marts, og han skiftede i sommervinduet. Zlatan var et talent af en helt anden størrelse end Lucas.

Lucas kan i højere grad sammenlignes med vores egen Grønkjær.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Klaus » 31. aug 2012, 11:50

10 milioner svarer til et helt års entreindtægter. Det svarer til det meste af første halvårs underskud. Det er det dobbelte af vores nuværende egenkapital. For os er 10 milioner mange penge, og med de rigtige klausuler er prisen godkendt. I den ideelle verden får vi lov til at beholde ham en sæson mere inden han tiltræder i Ajax. Men sådan spiller klaveret nok ikke - desværre....

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af AaBlover4ever » 31. aug 2012, 11:51

...

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af BoT » 31. aug 2012, 11:52

Ifølge denne børsmeddelelse, har FCK fået ca. 11. mio. kr. for Oviedo. En spiller med mere rutine, og som har vist sit værd også i internationale kampe. Men dog også med kontraktudløb et halvt år tidligere end Lucas.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5073
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Kunji » 31. aug 2012, 11:53

AaBlover4ever skrev:FCK før ca. 11 mio. for salg af Oviedo til Everton.. Hvordan sætter folk det i perspektiv i forhold til Lucas?

Jeg synes selv, at det burde give en højere pris på Lucas, da han trods alt er frem år yngre og dermed stadig har en del udvikling til gode!! Samtidig med at midtbane/offensiv spillere næsten altid plejer at være dyrere end forsvarsspillere!?
En dygtig offensiv venstrebenet venstreback er absolut ikke billig.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Provst i Brovst » 31. aug 2012, 11:55

Kunji skrev:
AaBlover4ever skrev:FCK før ca. 11 mio. for salg af Oviedo til Everton.. Hvordan sætter folk det i perspektiv i forhold til Lucas?

Jeg synes selv, at det burde give en højere pris på Lucas, da han trods alt er frem år yngre og dermed stadig har en del udvikling til gode!! Samtidig med at midtbane/offensiv spillere næsten altid plejer at være dyrere end forsvarsspillere!?
En dygtig offensiv venstrebenet venstreback er absolut ikke billig.
Hov, har AaB ikke lige solgt sådan en ung spiller til Juventus. Dengang var forklaringen på at han blev solgt for peanuts at han var forsvarspiller og derfor nærmest værdiløs.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5073
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Kunji » 31. aug 2012, 11:57

Provst i Brovst skrev:
Kunji skrev:
AaBlover4ever skrev:FCK før ca. 11 mio. for salg af Oviedo til Everton.. Hvordan sætter folk det i perspektiv i forhold til Lucas?

Jeg synes selv, at det burde give en højere pris på Lucas, da han trods alt er frem år yngre og dermed stadig har en del udvikling til gode!! Samtidig med at midtbane/offensiv spillere næsten altid plejer at være dyrere end forsvarsspillere!?
En dygtig offensiv venstrebenet venstreback er absolut ikke billig.
Hov, har AaB ikke lige solgt sådan en ung spiller til Juventus. Dengang var forklaringen på at han blev solgt for peanuts at han var forsvarspiller og derfor nærmest værdiløs.
Hvor har du set den forklaring?

Barrett var end ikke i nærheden af førsteholdstruppen i en klub, der fattes penge. Selvfølgelig går han for peanuts (1-3 mill.)
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Provst i Brovst » 31. aug 2012, 11:59

Kunji skrev:
Provst i Brovst skrev:
Kunji skrev:
AaBlover4ever skrev:FCK før ca. 11 mio. for salg af Oviedo til Everton.. Hvordan sætter folk det i perspektiv i forhold til Lucas?

Jeg synes selv, at det burde give en højere pris på Lucas, da han trods alt er frem år yngre og dermed stadig har en del udvikling til gode!! Samtidig med at midtbane/offensiv spillere næsten altid plejer at være dyrere end forsvarsspillere!?
En dygtig offensiv venstrebenet venstreback er absolut ikke billig.
Hov, har AaB ikke lige solgt sådan en ung spiller til Juventus. Dengang var forklaringen på at han blev solgt for peanuts at han var forsvarspiller og derfor nærmest værdiløs.
Hvor har du set den forklaring?

Barrett var end ikke i nærheden af førsteholdstruppen i en klub, der fattes penge. Selvfølgelig går han for peanuts (1-3 mill.)
Se selv i den relevante tråd.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Shrug
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 22. sep 2009, 11:52

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Shrug » 31. aug 2012, 12:00

Jeg tror ikke helt jeg forstår Lynges udtalelser på det seneste, hvis han vitterligt sælger Lucas Andersen for 10 mio kr. Medmindre man selvfølgelig acceptere at det er ok at lyve for at presse prisen på spillerne op.

Bliver da spændende om man river en erstatning ind. Måske lejer Søren Frederiksen fra FCK.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13663
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Funky » 31. aug 2012, 12:01

Provst i Brovst skrev: Jeg kan ikke genkende det døde transfer marked og at påstå at priserne generelt er bombet tilbage til 1998 er helt vildt usagligt!
What? Jeg har vist udtrykt mig uklart, for du har da fået vendt det jeg ville sige helt forkert. Hvad jeg mente var, at der - som jeg eks. hører Lynge - var mange flere penge i omløb før krisen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Provst i Brovst » 31. aug 2012, 12:02

BoT skrev:Ifølge denne børsmeddelelse, har FCK fået ca. 11. mio. kr. for Oviedo. En spiller med mere rutine, og som har vist sit værd også i internationale kampe. Men dog også med kontraktudløb et halvt år tidligere end Lucas.
Nej der står at det påvirker resultatet med ca 11 millioner, det vil vel sige 11 millioner plus hvad end FCK har prissat ham til i deres regnskab nøjagtigt som Dame salget.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af AaBlover4ever » 31. aug 2012, 12:03

Shrug skrev:Jeg tror ikke helt jeg forstår Lynges udtalelser på det seneste, hvis han vitterligt sælger Lucas Andersen for 10 mio kr. Medmindre man selvfølgelig acceptere at det er ok at lyve for at presse prisen på spillerne op.

Bliver da spændende om man river en erstatning ind. Måske lejer Søren Frederiksen fra FCK.
Lynge har udtalt, at han ikke sælger nogle spillere MEDMINDRE der kom fantastiske tilbud. I og med vi ikke kender til salgsprisen og evt. andre aftaler (klausuler osv.) er der ingen af os der ved, hvor godt tilbuddet er.. Enig i at 10 mio. lyder af lidt.. MEN..

Det kunne jo også være Lucas har fået afvide, at tilbuddet var der og at han så selv har sagt at det vil han gerne. Så holder man næppe tilbage!

Om at hente Søren Frederiksen ind? Så hellere gode gamle Søren Evigglad ;) Ej, jeg synes at AaB har fine alternativer der er helt på niveau med Søren Frederiksen, så ham ser jeg ingen logik i at hente som erstatning!

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5073
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Kunji » 31. aug 2012, 12:04

Provst i Brovst skrev:
Kunji skrev:
Provst i Brovst skrev:
Kunji skrev:
AaBlover4ever skrev:FCK før ca. 11 mio. for salg af Oviedo til Everton.. Hvordan sætter folk det i perspektiv i forhold til Lucas?

Jeg synes selv, at det burde give en højere pris på Lucas, da han trods alt er frem år yngre og dermed stadig har en del udvikling til gode!! Samtidig med at midtbane/offensiv spillere næsten altid plejer at være dyrere end forsvarsspillere!?
En dygtig offensiv venstrebenet venstreback er absolut ikke billig.
Hov, har AaB ikke lige solgt sådan en ung spiller til Juventus. Dengang var forklaringen på at han blev solgt for peanuts at han var forsvarspiller og derfor nærmest værdiløs.
Hvor har du set den forklaring?

Barrett var end ikke i nærheden af førsteholdstruppen i en klub, der fattes penge. Selvfølgelig går han for peanuts (1-3 mill.)
Se selv i den relevante tråd.
Det eneste, der er i den tråd, er dig, der kæfter op omkring, at prisen er for lav. Jeg gider ikke nærstudere indlæggene, men umiddelbart kan jeg ikke finde nogle, der nævner, at forklaringen er, at han er defensiv, hvis ikke de også nævner, at det er en spiller, der end ikke er testet på seniorniveau.

Du smider påstanden - du må retfærdiggøre den.

Umiddelbart virker det til, at du har et unaturligt forhold til, hvordan AaB eksisterer som aktør på transfermarkedet.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Tyskeren » 31. aug 2012, 12:04

http://nordjyske.dk/nyheder/lynge-bekra ... 0ea/4/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Farvel Lucas...

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Køllen I Møllen » 31. aug 2012, 12:05

Kunji skrev:
556 skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Eksil skrev:Ajax har en meget bestemt måde at spille på, som kører ned gennem deres hold (det er her DBUs "røde tråd" projekt kommer fra). Ungdomspillerne bliver opflasket i at spille sådan, så det nemmere kan glide ind på holdet når de er gode nok. Derfor giver det ingen mening for dem at udleje Lucas, hvis de køber ham, da han skal skoles ind i deres system.
Ajax købte Zlatan i Malmø da denne var 2 år ældre end Lucas er nu. Malmø lå i næstbedste række. Zlatan spillede en sæson mere i Malmø inden han tog til Amsterdam. Pris : 85 millioner...
Njaa.. Prisen var 82,5 SEK og kursen i juli 2001 lå på ca. 0,76. Så de har fået ca. 63 millioner... stadig langt op.. men jeg tror at Ajax var en større og rigere klub dengang.

/556
Og salget af Zlatan blev præsenteret i marts, og han skiftede i sommervinduet. Zlatan var et talent af en helt anden størrelse end Lucas.

Lucas kan i højere grad sammenlignes med vores egen Grønkjær.

Helt enig. Pointen var også bare at han ikke, som en anden påstod, nødvendigvis skulle starte i Ajax fra dag et men ligesåvel kunne blive modnet "hjemme" et år eller 2. Zlatan blev i Malmø selvom han var 2 år ældre end Lucas....

At jeg fik prisen med var mere bare en interessant sammenligning end det var et forsøg på at sammenligne talenterne. Tror næppe Lucas bliver så stor og giftig som den usympatiske svensker :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Jesper Schmidt » 31. aug 2012, 12:06

Jeg undrer mig, det gør jeg virkelig. Jeg synes det giver meget lidt mening hvis Lucas ryger for 10 mio., set i forhold til udmeldingerne i gårsdagens halvårsregnskab, og ikke mindst udtalelserne forleden fra Lynge. Jeg havde ikke set den komme, men thumbs up for infoen til marshmellow (hvis der er hold i historien og alle artiklerne ikke er bygget på rygter fra debatside.dk hehe), og beklager de lidt hårde ord :)

Det bliver da spændende at høre fra Lynge hvad begrundelsen er for salget (hvis det går igennem), for en pris på 10 mio. som der skrives om er ABSOLUT ikke i katagorien "ekstreme bud"!

Nej, jeg synes det er ekstremt skuffende, og det eneste som vil kunne hjælpe bare en smule på humøret ville være at Lynge smutter omkring Bern og henter Silber hjem, det ved jeg bare ikke helt om jeg tror på er realisitisk, for det vil trods alt uden tvivl betyde en stigning i lønbudgettet, og det er vel svært at se man har mulighed for at gøre nu. Men timingen i at der er mulighed for at hente Silber, kunne da være påfaldende.

EDIT: og nu er historien så bekræftet af Lynge :(

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Provst i Brovst » 31. aug 2012, 12:07

Kunji skrev:
Umiddelbart virker det til, at du har et unaturligt forhold til, hvordan AaB eksisterer som aktør på transfermarkedet.
Jeg er udmærket klar over hvordan Lynge begår sig på transfermarkedet, smerteligt bevidst om det. Jeg er også helt på det rene med personkulten i AaBs fanskare.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar