Lucas Andersen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af AaB1978 » 26. jan 2012, 14:32

Meget mere positivt kan man vel ikke udtale sig om en spiller, end det Ajax chefscout siger i det her interview

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aj ... nteressant" onclick="window.open(this.href);return false;

Mon ikke Ajax afgiver et officielt bud i løbet af foråret/sommeren?

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Glenn Francisco » 26. jan 2012, 15:00

AaB1978 skrev:Meget mere positivt kan man vel ikke udtale sig om en spiller, end det Ajax chefscout siger i det her interview

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aj ... nteressant" onclick="window.open(this.href);return false;

Mon ikke Ajax afgiver et officielt bud i løbet af foråret/sommeren?
Jo mon ikke han ryger til sommer - drømmescenariet ville jo nok være at han spillede foråret for os og gjorde det rigtig godt og så bliver solgt til sommer for 10+ millioner - ved ikke lige hvordan han står mht. kontraktlængde osv - også taget in mende hvor gode AaB er til at få penge for vores spillere, så skal vi nok være tilfredse med alt over 10 mille?? :-)
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af jonas386 » 31. jan 2012, 15:07

Rimeligt overraskende må man sige...
Jeg nægter at tro prisen er rigtig, men flot solgt Lynge :-)

http://www.skybet.com/cms/breaking-tran ... s+Andersen" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af thomasjn » 31. jan 2012, 15:18

jonas386 skrev:Rimeligt overraskende må man sige...
Jeg nægter at tro prisen er rigtig, men flot solgt Lynge :-)

http://www.skybet.com/cms/breaking-tran ... s+Andersen" onclick="window.open(this.href);return false;
Høhø og man kan åbenbart også komme til Barca selvom han har lidt sul på kroppen og nu spiller Serie 2 - http://www.skybet.com/cms/breaking-tran ... Peter+Degn" onclick="window.open(this.href);return false;

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af jonas386 » 31. jan 2012, 15:28

thomasjn skrev:
jonas386 skrev:Rimeligt overraskende må man sige...
Jeg nægter at tro prisen er rigtig, men flot solgt Lynge :-)

http://www.skybet.com/cms/breaking-tran ... s+Andersen" onclick="window.open(this.href);return false;
Høhø og man kan åbenbart også komme til Barca selvom han har lidt sul på kroppen og nu spiller Serie 2 - http://www.skybet.com/cms/breaking-tran ... Peter+Degn" onclick="window.open(this.href);return false;
Fin mulighed for Hr Degn. :D
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af YesAaBcan » 31. jan 2012, 15:29

Hihi - go lir. Fik dog varme øreflipper lige et par sek.

Kæft jeg glæder mig til sæsonstart :aabfan:
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
Akarita
Drenge
Drenge
Indlæg: 39
Tilmeldt: 23. nov 2011, 12:27
Favoritspiller: Rasmus Würtz
Geografisk sted: Shanghai, China

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Akarita » 3. feb 2012, 13:59

Sell him to the Ajax this summer(good for both after all) and take the money then train his brother who's in the U12 LOL. :D

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af frederikshavneren » 13. feb 2012, 14:52

Rygter har længe linket Lucas Andersen til Ajax Amsterdam.
Nu melder den danske angriber Viktor Fischer sig også på banen, med et ønske om at Lucas skifter til Ajax til sommer
http://tipsbladet.dk/nyhed/generelle/fi ... s-til-ajax" onclick="window.open(this.href);return false;

Det bliver meget spændende at følge Lucas i forårssæsonen. Efter nogle gode indskiftninger det foregående forår (2011), synes jeg ikke at han kunne holde niveau i efterårssæsonen (overbeviste heller ikke på ligalandsholdet). Han er naturligvis stadigvæk meget ung og har meget at lære, men hvis han skal sælges til sommer så skal han hæve efterårets niveau samt vise bedre stabilitet.

Hvis han hæver niveauet er et sommerskifte til Ajax bestemt ikke utænkeligt, spørgsmålet er i så fald om det er det rigtige valg. Ajax er en anerkendt talentfabrik (C. Eriksen, N. Boilesen, V. Fischer mv.), men det nuværende Ajax hold er et af de ringeste Ajax hold i mange år. Den lidet flatterende plads i æresdivisionen viser tydeligt dette, holdet har bestemt heller ikke overbevist internationalt. Tror at det nuværende Ajax mandskab vil få store problemer hvis de spillede mod FCK, FCN, OB mv.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Meelsen » 13. feb 2012, 15:16

Lucas Andersen skulle trænes igennem fysisk i efteråret, efter at han kom op og trænede med fuld tid. Derfor de svage præstationer - det var ventet at han ikke ville være lige så sprudlende.

På ligalandsholdet var han, i mine øjne, den mest iøjnefaldende spiller i den sidste kamp. Sammen med Helenius. Virkelig stor 2. halvleg af vores 2 unge kometer og man kunne se hvor god han var med bolden da han endelig fik lov at spille frit.

Faktum er at efter et år som prof i AaB har han været med til at holde klubben oppe i ligaen, spillet VM for U-hold, blevet den yngste spiller nogensinde på landsholdet i DK og i det nye år har han været bedste mand i 3 ud af 4 træningskampe. Lucas bliver kæmpe stor er jeg overbevist om.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af jonas386 » 13. feb 2012, 16:51

Muligt at holdet Ajax er dårligere end længe set, men derfor er ligaen og faciliteterne stadig betydeligt bedre end i Danmark, og derved også udviklingsmulighederne. Dog kunne jeg godt se Lucas tage den skridtet videre. Feks den franske liga, her må der vel også være et hold eller 3 der kan bruge det han kan.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af JFL » 13. feb 2012, 18:08

jonas386 skrev:Muligt at holdet Ajax er dårligere end længe set, men derfor er ligaen og faciliteterne stadig betydeligt bedre end i Danmark, og derved også udviklingsmulighederne. Dog kunne jeg godt se Lucas tage den skridtet videre. Feks den franske liga, her må der vel også være et hold eller 3 der kan bruge det han kan.
Skridtet videre, er det vel knap nok at tage til Frankrig og spille for et hold ingen kender. Han kommer nok ikke lige frem på Lyons, Marseilles eller PSG's hold.. Det absolut optimale er at komme i gang hos Ajax og hvis talentet er der, så kan han tage skridtet videre, hvilket så må blive en større klub i England, Italien eller Spanien. Som jeg ser det, kan kun skader holde Lucas fra at blive solgt til sommer - og det forhåbentligt til Ajax.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af jonas386 » 13. feb 2012, 18:12

Den franske liga er nu noget stærkere end den hollandske, vil jeg mene. En sub-top klub er vel også fint.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af JFL » 13. feb 2012, 18:45

jonas386 skrev:Den franske liga er nu noget stærkere end den hollandske, vil jeg mene. En sub-top klub er vel også fint.
Men står han med valget om at tage til Ajax eller en subtopklub i Frankrig, så er det da på ingen måde at tage skridtet videre at vælge subtopklubben i Frankrig fremfor Ajax, når man tager Lucas' situation i betragtning. Han er ung og skal have mulighed for at udvikle sig, og på sigt komme videre end en subtop fransk klub. Ajax har tradition for at benytte talenter, og spillere, der kommer til Ajax har renomé som værende blandt de største talenter, der findes i Europa. At blive hentet af Ajax er et kvalitetsstempel, som andre klubber i Europa også kiger efter. Det samme gælder ikke subtop klubber i Frankrig, som ikke har traditioner for talenter, eller i hvert fald ikke har traditioner for at udvikle danske talenter.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af jonas386 » 13. feb 2012, 19:44

En klub som Nice, Lille eller Auxerre er nu også ret gode til at benytte deres unge spillere. Der er altså andre klubber i verden end Ajax for unge spillere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3262
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Brodernumsi » 14. feb 2012, 01:36

Der er 3 danskere i Ajax, ikke meget ældre end ham selv, for en ung spillere er det et kæmpe plus. De fjollede franskmænd taler heller ikke engelsk. Ajax vil efter min mening være det bedste valg.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Walther » 14. feb 2012, 09:38

Brodernumsi skrev:Der er 3 danskere i Ajax, ikke meget ældre end ham selv, for en ung spillere er det et kæmpe plus. De fjollede franskmænd taler heller ikke engelsk. Ajax vil efter min mening være det bedste valg.
Helt enig. Jeg kan slet ikke se hvorfor den franske liga er blandet ind i den her diskussion.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3169
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Gnu » 14. feb 2012, 09:55

Det er bare Jonas, der vrøvler. Selvfølgelig vil det være mest optimalt for Lucas at komme til Ajax. Klubbens akademi har i årtier været kendt for at udvikle talenter, og det samme kan man vist ikke sige om Nice, Lille og Auxerre, selvom de måtte give talenterne en chance lige nu. Setuppet i Ajax er bare noget helt, helt andet.

Desuden er Lucas så ung, at han vel knapt nok har hår på pjorten. Så er det altså lidt federe at komme til Amsterdam, hvor alle taler engelsk frem for at sidde i et eller andet gudsforladt fransk hul som Lille.

Det skader nok heller ikke en mulig landsholdskarriere at blive skolet i Ajax' måde at spille på.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Yankee » 14. feb 2012, 10:05

Gnu skrev:Det er bare Jonas, der vrøvler. Selvfølgelig vil det være mest optimalt for Lucas at komme til Ajax. Klubbens akademi har i årtier været kendt for at udvikle talenter, og det samme kan man vist ikke sige om Nice, Lille og Auxerre, selvom de måtte give talenterne en chance lige nu. Setuppet i Ajax er bare noget helt, helt andet.
Utroligt så meget man kan skrive om noget, man ikke aner noget om. Auxerre har udviklet topspillere som Laurent Blanc, Enzo Scifo, Basile Boli, Bruno Martini, Eric Cantona og Phillippe Mexés. Det er intet mindre en hån mod en af de allerstørste talentfabrikker i europæisk fodbold.

Ligeledes har Lille været et springbræt for verdensklassespillere som Gervinho, Michel Bastos, Jocelyn Angloma Moussa Sow og selvfølgelig Eden Hazard, mens Nice må huskes for spillere som Just Fontaine (for 60 år siden, ganske vist), Ederson Campos og Hugo Lloris, så det er ganske enkelt noget vrøvl du skriver.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3169
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Gnu » 14. feb 2012, 10:33

Ja, bevares. Så kan du jo lige liste de spillere, Ajax har udviklet. Bare lige til sammenligning, du ved.

Dertil kommer spillestil, sprog, kultur, osv., og det taler stadig klart for Ajax som det bedste valg.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Pastorius » 14. feb 2012, 10:47

Gnu skrev: Dertil kommer spillestil, sprog, kultur, osv., og det taler stadig klart for Ajax som det bedste valg.
Fransk er ikke et voldsomt svært sporg - selv børn taler det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar