Lucas Andersen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. jan 2012, 12:15

Brent skrev:update, ifølge min kilde forhandles der stadig med to klubber, en tysk og en italiensk, den italienske klub er angiveligt Juventus. Men min kilde var ikke helt sikker. Vender tilbage når der er nyt.
Billede

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Funky » 15. jan 2012, 12:23

Jesper Schmidt skrev:
Brent skrev:update, ifølge min kilde forhandles der stadig med to klubber, en tysk og en italiensk, den italienske klub er angiveligt Juventus. Men min kilde var ikke helt sikker. Vender tilbage når der er nyt.
Billede
If ya gotta be a troll - be a gøltroll...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Gaarde6 » 15. jan 2012, 13:03

Provst i Brovst skrev:Jeg ved at Lucas skifter til Somaliland, nærmere bestemt storklubben Puntland Mudug Jihadis for mange millioner Somalisk shillings (SOS!!!). Skiftet bliver gennemført når det næste rederi udbetaler løsessum eller FN giver en check.

Lulululululululululululu Lucas!!!
Billede
Tror ikke på dig!!
Du skrev nemlig ikke at du havde en TROVÆRDIG kilde!!!!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Provst i Brovst » 15. jan 2012, 13:08

Gaarde6 skrev:
Provst i Brovst skrev:Jeg ved at Lucas skifter til Somaliland, nærmere bestemt storklubben Puntland Mudug Jihadis for mange millioner Somalisk shillings (SOS!!!). Skiftet bliver gennemført når det næste rederi udbetaler løsessum eller FN giver en check.

Lulululululululululululu Lucas!!!
Billede
Tror ikke på dig!!
Du skrev nemlig ikke at du havde en TROVÆRDIG kilde!!!!
Billede
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af A_Strandfelt » 15. jan 2012, 14:39

Interessant at læse kommentarerne på følgende link, hvordan Ajax-fans er meget interesserede i Lucas. Om de kender andet til ham end hans omtale i artiklen, ved jeg ikke, men han er da ved at skabe sig et navn, må man sige.

http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=156427

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af jydenfranord » 15. jan 2012, 14:43

A_Strandfelt skrev:Interessant at læse kommentarerne på følgende link, hvordan Ajax-fans er meget interesserede i Lucas. Om de kender andet til ham end hans omtale i artiklen, ved jeg ikke, men han er da ved at skabe sig et navn, må man sige.

http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=156427
Jeg så Danmark - Norge via norsk tv idag, og selvom han ikke var på banen talte de også en del om ham, og sluttede med at sige det blev spændende om han ikke fik spilletid i næste kamp

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af AllanPedersen » 15. jan 2012, 15:24

jeg håber de ved hvad de laver i den kontrakt...
jeg er klar over at AaB mangler penge lige nu.. men hvis jeg var boss..ville jeg sælge ham til mindre men sørge for at få en ordentlig andel
i procenter den dag han bliver solgt videre igen.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Brent » 15. jan 2012, 16:33

Update, min kilde siger at Juvesalget er gået i vasken, men der er stadig én meget seriøs bejler, det er en tysk klub, som der pt. forhandles med. Vender tilbage når jeg hører mere fra min kilde.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Elscorpio » 15. jan 2012, 17:38

AaB kommer til at skyde sig selv i foden hvis Lucas ryger nu. Hvem har vi ellers i truppen der kan lave det uventede?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Yankee » 15. jan 2012, 17:49

Elscorpio skrev:AaB kommer til at skyde sig selv i foden hvis Lucas ryger nu. Hvem har vi ellers i truppen der kan lave det uventede?
Men hvornår har Lucas' "uventede ting" gjort en forskel i kamp? Han har hverken lavet mål eller assists og har i mine øjne kun spillet rigtig godt ude mod Lyngby sidste forår. Det er ikke nogen kritik af Lucas, men en erkendelse af at hans spillestil slet ikke passer til vores nuværende hold, hvorfor han sandsynligvis heller ikke vil få ret meget spilletid i 2012.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Gaarde6 » 15. jan 2012, 19:01

Yankee skrev:
Elscorpio skrev:AaB kommer til at skyde sig selv i foden hvis Lucas ryger nu. Hvem har vi ellers i truppen der kan lave det uventede?
Men hvornår har Lucas' "uventede ting" gjort en forskel i kamp? Han har hverken lavet mål eller assists og har i mine øjne kun spillet rigtig godt ude mod Lyngby sidste forår. Det er ikke nogen kritik af Lucas, men en erkendelse af at hans spillestil slet ikke passer til vores nuværende hold, hvorfor han sandsynligvis heller ikke vil få ret meget spilletid i 2012.
Jeg er helt enig Yankee!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Funky » 15. jan 2012, 19:47

Jeg tror ikke det har alverden med Lucas's spillestil at gøre; knægten er 17 og var igennem et hårdt program, og er bare ikke blevet vurderet af trænerne til at være en spiller der kan eller skal gå ind og bære en hel masse i efteråret 2011. Samtidig har Rolfe gjort det ganske udmærket.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Brodernumsi » 15. jan 2012, 20:45

Yankee skrev:
Elscorpio skrev:AaB kommer til at skyde sig selv i foden hvis Lucas ryger nu. Hvem har vi ellers i truppen der kan lave det uventede?
Men hvornår har Lucas' "uventede ting" gjort en forskel i kamp? Han har hverken lavet mål eller assists og har i mine øjne kun spillet rigtig godt ude mod Lyngby sidste forår. Det er ikke nogen kritik af Lucas, men en erkendelse af at hans spillestil slet ikke passer til vores nuværende hold, hvorfor han sandsynligvis heller ikke vil få ret meget spilletid i 2012.
Lad nu lige knægten udvikle sig, det er da alt for tidligt at sige hvilken spillestil han vil passe til. AaB har i den grad brug for kreative typer, og typer som Lucas har AaB ikke råd til når de er færdigudviklet. Så jeg håber vi kan beholde ham 3 år endnu, så vi kan komme med en seriøs bedømmelse af ham.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Elscorpio » 15. jan 2012, 20:55

Vi mangler kreative typer som Lucas og Wichmann på midtbanen hvis begge to forsvandt.

Hvis begge to forsvandt sammen med Kayke ville vi have et problem med at finde nogle fra midtbanen der kan score lige så meget som f.eks. Greven gjorde i sin tid i AaB.
Det er meget meget sjældent man ser Augo eller Würtz skabe noget frem af banen.

Det er/var en kæmpe skuffelse at vi ikke fik fat i Risgård da han ville hjem til Danmark, da han kunne spille fra boks til boks. Vi var dog godt besat på de pladser han kan spille da han var fri på markedet.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Yankee » 15. jan 2012, 23:23

Elscorpio skrev:
Hvis begge to forsvandt sammen med Kayke ville vi have et problem med at finde nogle fra midtbanen der kan score lige så meget som f.eks. Greven gjorde i sin tid i AaB.
Hvem snakker om at sælge Kayke og Wichmann?!

Iøvrigt laver vi pænt med mål fra midtbanen. Würtz og Wichmann lavede hver 2, Augu 3 og Rolfe 4 i efteråret. Faktisk har vores midtbane lavet lige så mange mål som vores angribere (12 hver).

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Gaarde6 » 16. jan 2012, 05:26

Brodernumsi skrev:
Yankee skrev:
Elscorpio skrev:AaB kommer til at skyde sig selv i foden hvis Lucas ryger nu. Hvem har vi ellers i truppen der kan lave det uventede?
Men hvornår har Lucas' "uventede ting" gjort en forskel i kamp? Han har hverken lavet mål eller assists og har i mine øjne kun spillet rigtig godt ude mod Lyngby sidste forår. Det er ikke nogen kritik af Lucas, men en erkendelse af at hans spillestil slet ikke passer til vores nuværende hold, hvorfor han sandsynligvis heller ikke vil få ret meget spilletid i 2012.
Lad nu lige knægten udvikle sig, det er da alt for tidligt at sige hvilken spillestil han vil passe til. AaB har i den grad brug for kreative typer, og typer som Lucas har AaB ikke råd til når de er færdigudviklet. Så jeg håber vi kan beholde ham 3 år endnu, så vi kan komme med en seriøs bedømmelse af ham.
I en verden, hvor penge ikke har noget at sige, kunne vi gøre som du skriver.
Beholde ham og lige se, hvad der sker.

Men vi ejer ikke kongens krone, så derfor må vi sælge mens interessen er der.

Venter vi og Lucas bliver skadet eller hans udvikling går i stå.
Hvad gør vi så ?

damp
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 28. jul 2006, 10:32

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af damp » 16. jan 2012, 09:30

Får vi et godt bud på Lucas Andersen, så sælg ham.
Han har vist prøver på sit store talent, men mangler endnu at træde i karakter, og ser ham stadig ikke som andet end indhopper.
Pga af hans alder og nuværende status som liga landsholds spiller, så er han måske mere værd nu, end han nogensinde vil blive.
Det er et sats at beholde ham, hvis man feks. afviser et bud på 10 millioner på ham.
Håber man får ham skudt afsted til en god pris, plus nogle klausuler.
I stedet for kan man så hente 1-2 rutinerede spillere til holdet, da vi har nok af talenter.
AaB skal ikke gå efter at blive et top 4 hold, det har vi ikke råd til.
Vi skal skabe et billigt hold, der ikke rykker ned, og når/hvis der kommer styr på økonomien, så kan vi tænke på at bygge noget op igen.
Derfor vil det at bruge talenter og sælge dem, være en god plan for AaB
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

Flemming
2. div
2. div
Indlæg: 133
Tilmeldt: 24. aug 2005, 12:13

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Flemming » 16. jan 2012, 10:03

Kan godt følge dine tanker langt hen af vejen, Damp. Vi bliver som fans nødt til at indse at AaB's økonomi på nuværende tidspunkt ikke er til topfodbold i DK. Er bange for at vi kommer til at se afvikling fremfor udvikling de næste par år. Vi må i mellemtiden håbe på at der kommer tilstrækkelig mange og gode talenter frem, som kan holde klubben kørende såvel sportsligt som økonomisk. Men det er hele tiden at balancere på en knivsæg, fra næste sæson hedder to oprykkere Randers og Esbjerg, så kan jeg i hvert fald ikke se en oplagt nedrykker efter sæsonen 2012/13. Så på et tidspunkt skal AaB også frem på banen og investere i truppen, ellers kan jeg godt få bange anelser når jeg kigger 1,5 år frem i tiden.
Mht. Lucas Andersen står man igen i et dilemma. Er der blevet budt 10-12 mio., så er det i givet fald et tilbud der er svært at sige nej til. Han er ikke fast mand på vores hold, endnu, det er mange penge for en reserve. Givet er det dog også at Lucas med den rigtige fremføring på holdet, måske fast om et års tid og i periferien af A-landshold, givet kan have fordoblet sin værdi

Brugeravatar
MONKEY
Drenge
Drenge
Indlæg: 39
Tilmeldt: 14. jan 2011, 11:39
Geografisk sted: København

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af MONKEY » 17. jan 2012, 10:08

Yankee skrev:
Elscorpio skrev:AaB kommer til at skyde sig selv i foden hvis Lucas ryger nu. Hvem har vi ellers i truppen der kan lave det uventede?
Men hvornår har Lucas' "uventede ting" gjort en forskel i kamp? Han har hverken lavet mål eller assists og har i mine øjne kun spillet rigtig godt ude mod Lyngby sidste forår. Det er ikke nogen kritik af Lucas, men en erkendelse af at hans spillestil slet ikke passer til vores nuværende hold, hvorfor han sandsynligvis heller ikke vil få ret meget spilletid i 2012.

Knægten er kun 17 år. Han spillede i sin tid fantastisk i den famøse 3-3 kamp i Farum, hvor han blev indskiftet. Og så er det alt alt for tidligt at konkludere noget om Lucas passer ind i spillestilen. Han kan jo dække en fløj også, hvilket er godt for bredden.
Jeg synes også han gjorde det fint i enhjemmekamp, hvor han var tæt på at score. Og kan han komme frem til chancerne har han altså også klassen!

Yderligere er jeg ikke enig med dem, der mener at truppen ikke har spillere, der kan gøre det uventede. Vi har en Kayke, som jeg har store forventninger til i den kommende halvsæson. Han må formodes at komme i form (endelig!). Rolfe kan også byde ind med noget uventet og er absolut en af de bedste fløje i suppen.

Iøvrigt kan Wichmann også byde indmed mere kreativt spil end eksempelvis Würtz, der dog harhaft sine assists. Det handler isoleret set bare om, at Kent N. slækker lidt på de stramme tøjler og giver plads til de kreative typer. Men det gør han formentlig også i takt med at banerne bliver bedre OG såfremt der opnås en god balance på holdet.
Endvidere er der masser af talent i truppen, der venter på at blive prøvet af. Jeg forventer en Dalsgaard, der får en rigtig god halvsæson, idet han har fået mere selvtillid og erfaring samt fysik ikke at forglemme. Det samme kan siges om Helenius. Og kommer Curth i form er han garant for en god indstilling og assists..
Så længe spillerne får tillid fra trænerteamet skal de nok få selvtillid nok til at holde en midterplacering.
Jeg ser nu gerne at Kenneth Emil løfter sit spil og undgår hjerneblødninger. Nu må vi se hvordan samarbejdet med Lasse bliver. De har jo træningskampene at spille sammen i.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Elscorpio » 17. jan 2012, 19:07

MONKEY skrev: Iøvrigt kan Wichmann også byde indmed mere kreativt spil end eksempelvis Würtz, der dog harhaft sine assists. Det handler isoleret set bare om, at Kent N. slækker lidt på de stramme tøjler og giver plads til de kreative typer. Men det gør han formentlig også i takt med at banerne bliver bedre OG såfremt der opnås en god balance på holdet.
Det er der jeg frygter at Kent som gammel forsvarsspiller holder alt for meget fast i en Würtz-Augo konstellation på midtbanen og det kommer til at koste vi ikke scorer mål(håber jeg selvfølgelig ikke).

Kan ikke huske de præcise kampe fra her i efteråret, men i nogle kampe har det været bedre med en Augo-Wichmann eller Würtz-Wichmann. Denne diskussion om den centrale midtbane hører dog til i en seperat tråd.

.

Besvar