Lucas Andersen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Lucas Andersen

Indlæg af Gamen » 6. jul 2016, 23:04

KJ skrev:En anden forklaring er at Lucas Andersen bare ikke er bedre. Han har fået masser af spilletid i Holland men aldrig rigtigt braget igennem. Mentalt og fysisk mangler han for meget for at blive rigtig god. Jeg mener AaB fik glimrende pris for ham. Ja vi kunne godt have brugt ham de sidste tre sæsoner, men vi har altså også hentet gode spillere ind for de 11 mio. kr.
Nu er de 11 mio. næppe gået til spillere, men nærmere til at lukke et hul i kassen...
Vi solgte et af de største talenter vi nogensinde har fostret, for pebernødder. AGF om igen.

Oestergaard
Miniput
Miniput
Indlæg: 7
Tilmeldt: 2. aug 2011, 20:15

Re: Lucas Andersen

Indlæg af Oestergaard » 6. jul 2016, 23:12

Lucas skulle i sin tid have valgt at blive i AaB, han var lige begyndt at lave mål og assists for os inden han rejste. Jeg er sikker på, at hvis han var blevet et år mere hos os og dermed havde fået en bærende rolle på holdet. Så ville han have været mere klar til udlandet og blevet større end han er i øjeblikket..

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Lucas Andersen

Indlæg af Yankee » 7. jul 2016, 07:16

Buzz Killington skrev:Jeg hader de her bakspejlsanalyser, og vores klub stod i en speciel situation dengang, og hvem kunne spaa om fremtiden osv osv osv... men ffs i helvede mand, 10 millioner ender salget paa, for et af DK's stoerste talenter i mange aar. Det tyder jo paa vi fik alt for lidt for Lucas i sin tid i forhold til hvis vi havde beholdt ham, og udviklet paa ham. Det viser ogsaa med al tydelighed at visse spillere skal stoppe med at vaere saa fucking forhippede med at komme til udlandet. Uanset hvor dygtige Ajax er til talentudvikling, saa er der meget der tyder paa Lucas ikke var klar til at tage springet, da hans udviklingskurve jo naesten har vaeret helt flad siden afgangen.
Men så vidt jeg husker solgte vi ham for ca. 15 millioner kroner. Regnestykket har vel været, at hvis man beholdte ham ville han alligevel aldrig blive solgt for mere end 20-25 millioner kroner som AaB-spiller - og det endda kun hvis man virkelig ramte den rigtige timing.

Lucas kunne sikkert have ført os til store resultater, men selv store resultater medfører jo ikke at vores spillere for alvor stiger i pris - se bare salgspriserne på vores doublehold. Så kan man satse på at han kunne have ført os i CL, men det er godt nok et langskud. Det var og er en no-brainer at sælge en 17-årig spiller for 15 millioner kroner. Det vil AaB aldrig komme til at sige nej til, og det skal man selvfølgelig heller ikke.

Endelig synes jeg også det er for nemt altid at snakke om at danske talenter har det svært mentalt, at de kommer ud for tidligt eller at de ikke er tough nok. I Lucas Andersens tilfælde er situationen for mig at se at han ikke har haft talentet til at tage det næste skridt. Han fik en masse kampe for Ajax, men var ikke god nok til at blive en europæisk topspiller, hvilket selvfølgelig skal til i en klub som Ajax.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Lucas Andersen

Indlæg af Alexis » 7. jul 2016, 08:23

Jeg er bestemt også nået det punkt hvor jeg har erkendt at Lucas aldrig bliver nogen stjernespiller. Han har spillet masser af kampe i Holland og endda en del i Champions League, men er gået fuldstændig i stå de seneste 2 år, hvor han nærmest ikke har udviklet sig. Jeg er helt sikker på at Lucas problem er lidt af det samme problem som Kusk havde. Der mangler noget attitude, og er for meget skoledreng

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Lucas Andersen

Indlæg af Pastorius » 7. jul 2016, 08:32

I giver fandme hurtigt op. Lucas er verdensklasse og han skal nok få det vist, det tager bare lidt længere end ventet.

Oestergaard
Miniput
Miniput
Indlæg: 7
Tilmeldt: 2. aug 2011, 20:15

Re: Lucas Andersen

Indlæg af Oestergaard » 7. jul 2016, 11:48

Der må jeg sige, at jeg er uenig. For mig står det klart at Lucas har haft talentet og måske stadig har det, til at blive en god spiller for en top 5 klub i de store ligaer. Jeg tror bare, han havde haft godt af at blive et år mere i AaB, for at få lidt mere "hår på brystet". Jeg ved godt, man altid kan være bagklog, men den holdning havde jeg faktisk også dengang han blev solgt. Han blev jo stadig udfordret i Suppen og han ville helt sikkert komme til at spille langt de fleste kampe. Hvor han vil opleve et pres, som han også ville gøre i udlandet. For vi fans forventede jo noget af ham, den eneste forskel ville blot være, at han ikke ville blive smidt på bænken eller buh'et af, hvis han nu gjorde det dårligt.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Lucas Andersen

Indlæg af birk » 7. jul 2016, 17:46

Lucas A er da fandens god spiller Desværre kom han ikke med til U 21 mesterskaberne, fordi Jes Thorup er helt håbløs
Håber han får gang i karrieren i Grasshoppers

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Lucas Andersen

Indlæg af mich1596 » 27. nov 2016, 19:07

Pastorius skrev:I giver fandme hurtigt op. Lucas er verdensklasse og han skal nok få det vist, det tager bare lidt længere end ventet.
:thumbsup: Right ;-) håber han slår igennem, han var bedst, syntes jeg, når han spillede hængende angriber.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Besvar