Rygte: Chris Rolfe til Brøndby IF

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Rygte: Chris Rolfe til Brøndby IF

Indlæg af Freddie » 19. apr 2012, 10:34

Det tror jeg du har ret i. Det er dog første gang i mine år i AaB, at der er sluppet noget som helst ud om årets budget. Det, der taler for, at det denne gang kan blive anderledes, er dels den viljefasthed, der har præget det sidste år, hvor der er virkelig trukket store beløb ud af den månedlige lønsum, dels at man derfor har grund til at tro, at nødvendige tiltag vil blive taget, hvis budgettet viser tegn på ikke at holde.

Desuden ser jeg mulighed for, at de mange fremragende unge spillere, og den lønstruktur, der formentlig er omkring dem, via gode præstationer vil kunne bringe folk på stadion, og dermed starte en ny god cirkel i stedet for den onde, der historisk har været omkring AaBs finanser. Det er jo åbenlyst for selv en blind, at lomkostningsniveauet er blevet voldsomt skruet ned.
Brent skrev:
Og AaB har en historisk god evne til at holde budgetterne, så man kan rolig tage AaBs budgetudmeldinger for gode vare.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Rygte: Chris Rolfe til Brøndby IF

Indlæg af jensemand57 » 19. apr 2012, 10:47

Freddie skrev:Det tror jeg du har ret i. Det er dog første gang i mine år i AaB, at der er sluppet noget som helst ud om årets budget. Det, der taler for, at det denne gang kan blive anderledes, er dels den viljefasthed, der har præget det sidste år, hvor der er virkelig trukket store beløb ud af den månedlige lønsum, dels at man derfor har grund til at tro, at nødvendige tiltag vil blive taget, hvis budgettet viser tegn på ikke at holde.

Desuden ser jeg mulighed for, at de mange fremragende unge spillere, og den lønstruktur, der formentlig er omkring dem, via gode præstationer vil kunne bringe folk på stadion, og dermed starte en ny god cirkel i stedet for den onde, der historisk har været omkring AaBs finanser. Det er jo åbenlyst for selv en blind, at lomkostningsniveauet er blevet voldsomt skruet ned.
Brent skrev:
Og AaB har en historisk god evne til at holde budgetterne, så man kan rolig tage AaBs budgetudmeldinger for gode vare.
Jeg deler i det store hele dine optimistiske forventninger til AaB. Jeg tror, at vi får åbnet for, hvordan fremtiden ser, når generalforsamlingen er overstået i dag.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Rygte: Chris Rolfe til Brøndby IF

Indlæg af Hanga » 19. apr 2012, 11:20

Freddie skrev:Modsat ville det være rart hvis du kom frem med nogle argumenter, der understøtter dit udsagn bare en lille smule, når du virker så skråsikker. Hvis det er regnskabet, der er dit argument, må man bare sige, at regnskaber beretter om tiden bagud, mens budgetter beretter om fremtiden, og AaB budgetterer efter sigende, støttet af Lynges udtalelser, med et rent 0.
Regnskabet har vi jo analyseret og kunnet konstatere, at forretningen bløder og at likviditeten er ekstremt presset! Så er det rigtigt at det ikke siger alt om fremtiden, og det kunne da være meget interessant at se budgettet for 2012, men det kan man selvfølgelig ikke.

Du kunne i stedet prøve at læse beretningen fra Jesper Møller fra amatørafdelingens generalforsamling, og hans beskrivelse af den redning af AaB A/S, som amatørafdelingen måtte foretage. Jeg synes det var befriende læsning - ikke fordi det var et positivt billede der blev tegnet, men fordi det endelig var ærlig snak! Det kunne AaB A/S jo lære noget af. Jeg kan ikke bruges A/S's udmeldinger til en skid - hverken Poul Sørensens eller Lynges. De er interesserede i at skabe ro og optimisme. Jeg sigeri kke at de direkte lyver, men de vil være farvede i deres udtalelser. Som Brent også påpeger, er AaBs troværdighed når det kommer til økonomi på nulpunktet.

Derimod ligger Jesper Møller, der jo også har plads i AaBs bestyrelse, ikke skjul på, at AaB A/S er en stærkt presset virksomhed, og at lånet til A/S er særdeles risikofyldt. Man ser selvfølgelig også muligheder, og har en tro på, at AaB kan redde sig, men det vil kun ske ved fortsat stenhårdt arbejde og yderligere besparrelser. Derfor har man jo netop stillet kravet, at vi skal kunne lave et yderst sparsomt budget for 2013 - noget jeg tvivler på vi vil være i stand til.

Selvfølgelig skal vi ikke kun have de negative briller på, men Yankee har jo helt ret i, at næsten alt hvad vi foretager os for tiden, er for at holde butikken kørende, og pt. tænker vi meget kortsigtet, da vi simpelthen ikke kan andet i vores situation.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Rygte: Chris Rolfe til Brøndby IF

Indlæg af Yankee » 19. apr 2012, 14:55

Freddie skrev:Det tror jeg du har ret i. Det er dog første gang i mine år i AaB, at der er sluppet noget som helst ud om årets budget. Det, der taler for, at det denne gang kan blive anderledes, er dels den viljefasthed, der har præget det sidste år, hvor der er virkelig trukket store beløb ud af den månedlige lønsum, dels at man derfor har grund til at tro, at nødvendige tiltag vil blive taget, hvis budgettet viser tegn på ikke at holde.

Desuden ser jeg mulighed for, at de mange fremragende unge spillere, og den lønstruktur, der formentlig er omkring dem, via gode præstationer vil kunne bringe folk på stadion, og dermed starte en ny god cirkel i stedet for den onde, der historisk har været omkring AaBs finanser. Det er jo åbenlyst for selv en blind, at lomkostningsniveauet er blevet voldsomt skruet ned.
Årets budget bliver jo meldt ud hvert år i form af det forventede resultat. Og jeg kan vitterligt ikke mindes hvor når det sidst har holdt. Senest gik man 10 millioner under hvad man meldte ud bare efter 3. kvartal.

Jeg er meget enig i dine langsigtede perspektiver for klubben, men vi har vel efterhånden set 15 børs-regnskaber fra AaB, som alle sammen har skuffet fælt. Personligt har jeg helt opgivet tiltroen til ledelsen og bestyrelsen i AaB intet andet er bevist.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Rygte: Chris Rolfe til Brøndby IF

Indlæg af Freddie » 19. apr 2012, 16:23

Jeg undrer mig bare over, at du, når du påpeger, at AaB måtte lave en nedjustering ved 3. kvartal sidste år, ikke er så opmærksom på bemærkningerne til den nedskrivning, at du gider nævne dem. Det skyldtes nemlig lukningen af ishockey, hvor man blev nødt til at tage nogle nedskrivninger før tid. Kort sagt kunne man have undgået nedskrivningen, hvis man bare havde fortsat med ishockey, så det var en investering i fremtiden. Skulle man have fortsat med ishockey og holdt budgettet?

Vedrørende dine 15 år med skuffede forventninger til regnskaberne er jeg enig. De folk, der lavede de budgetter findes jo bare ikke længere i AaB A/S. Man kan jo sagtens blive ved med at hænge i Lars V. Jørgensen, Tom Mathiesen og Per Søndergaard. De tider er forbi og de gutter kommer ikke til at bestemme i AaB igen. Det er nu Lynge Jakobsen, der sidder med det hele, og der bliver ikke taget chancer med budgetlægningen.

Det er dog stadig forventningerne til indtægter, der kan skabe problemer. Bare dommersvindelen som jeg ynder at kalde det, som AaB har været udsat for specielt i 2010-2011, men ellers i et par sæsoner, har kostet et beløb i TV-indtægter, der er større end den samlede nettoindtægt på tilskuersiden ved samtlige turneringskampe. Hvis dommerheld og dommeruheld kommer til at gå lige op, er der fremragende økonomiske tider på vej. Den tror dog ingen på.

Omkring Jesper Møllers bemærkninger, kan man kun være enig. Et lån på 6 mio uden sikkerhed er en risikabel forretning. Det er jo bank- og advokatsprog, og siger ikke alverden om AaB A/Ss evne til at betale tilbage. Kun noget om sikkerheden. Der er jo også sket masser af positive ting siden Jesper Møllers beretning, senest farvel til Chris Rolfe. Man kunne sagtens foestille sig, at alene de sparede lønkroner på Chris ville kunne tilbagebetale det lån i løbet af en ret kort årrække. Hvad med de mange nye spillere, der er poppet op siden Jesper Møllers formandsberetning. Vilkårene ændrer sig simpelthen dag for dag i øjeblikket, indtil videre i positiv retning.
Yankee skrev: Årets budget bliver jo meldt ud hvert år i form af det forventede resultat. Og jeg kan vitterligt ikke mindes hvor når det sidst har holdt. Senest gik man 10 millioner under hvad man meldte ud bare efter 3. kvartal.

Jeg er meget enig i dine langsigtede perspektiver for klubben, men vi har vel efterhånden set 15 børs-regnskaber fra AaB, som alle sammen har skuffet fælt. Personligt har jeg helt opgivet tiltroen til ledelsen og bestyrelsen i AaB intet andet er bevist.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Rygte: Chris Rolfe til Brøndby IF

Indlæg af Yankee » 19. apr 2012, 19:34

Det virker bare yderst spinkelt at basere sin optimisme på at Lynge nu skal styre hele biksen og at dommerne skal dømme vores vej (?).

Om der er grunde til nedjusteringer er for så vidt også ligegyldigt. Resultatet er jo bare et mål på egenkapitalens udvikling, og der er jo for så vidt ikke noget i vejen for at køre med negativ egenkapital. Til gengæld kan vi ikke køre med negativ likviditet - og i sidste ende er det jo manglende likviditet, der fører til betalingsstandsning og konkurs. Og der mener jeg, det er et rigtig sundt signal at vi lader Rolfe gå nu for at spare hans løn. Gid vi havde haft samme klarsyn med folk som Lucho, Justinussen, Curth og Kayke.

Besvar