Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Dingo
1. div
1. div
Indlæg: 299
Tilmeldt: 11. apr 2008, 19:47
Favoritspiller: Kjetil Wæhler
Geografisk sted: Århus

Re: Helenius

Indlæg af Dingo » 26. aug 2012, 21:01

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 814327.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Lynge lover at alle spillerne bliver

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Helenius

Indlæg af Klaus » 26. aug 2012, 21:01

Kunne man forestille sig et salg, hvor en eller flere spillere først tiltræder næste sommer???? Har lige læst Zlatans bog, og det var sådan hans første salg til Ajax foregik (uden sammenligning i øvrigt ;-))

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Helenius

Indlæg af jensemand57 » 26. aug 2012, 21:10

Ang. Salg og ikke salg af spillere i den næste ugestid, tror jeg ikke på noget som helst. Jeg vil afventer se, hvordan truppen ser ud kl. 00.1 den fjerde september.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Helenius

Indlæg af Hanga » 26. aug 2012, 21:31

Dingo skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 814327.ece

Lynge lover at alle spillerne bliver
Er "lover" ikke et lige lovlig stærkt ord at bruge her?

Lynge:
Jeg kan naturligvis ikke afvise, der kan komme et bud, der er så interessant, at man bare må slå til. Men som det ser ud lige nu, så beholder vi spillerne ind til næste transfervindue.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Helenius

Indlæg af Gaarde6 » 26. aug 2012, 21:31

Dingo skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 814327.ece

Lynge lover at alle spillerne bliver
Ja hvis man kun læser overskriften :thumbsup:

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Helenius

Indlæg af PeterS » 26. aug 2012, 21:45

jensemand57 skrev:Ang. Salg og ikke salg af spillere i den næste ugestid, tror jeg ikke på noget som helst. Jeg vil afventer se, hvordan truppen ser ud kl. 00.1 den fjerde september.
Det er vel d. 31 aug. kl 23.59 vinduet lukker, lige bortset fra i DK hvor det fortsætter til og med den 3. september?

Milfix
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 6. jan 2011, 22:28
Favoritspiller: Puyol
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af Milfix » 26. aug 2012, 21:49

Klaus skrev:Kunne man forestille sig et salg, hvor en eller flere spillere først tiltræder næste sommer???? Har lige læst Zlatans bog, og det var sådan hans første salg til Ajax foregik (uden sammenligning i øvrigt ;-))
Grønkjær blev hentet til Ajax på mere eller mindre samme vilkår i sin tid.

Jeg har lidt på fornemmelsen at Lucas kan gå hen at blive handlet på den måde, muligvis endda også til Ajax. Det ville jo være genialt for en købende klub af en 17 årig, at knægten bliver matchet et halv til et helt år. Imens kan tiden bruges fornuftigt til sideløbende at lære det pågældende sprog :)
AaB 4-4-2: J. Nielsen - M. Jakobsen, J. Høgh, D. Califf, S. Thorst - S. Solbakken, T. Augustinussen, H. Rasmussen, J. Grønkjær - F. Strandli, R. Prica
Schmeichel - Puyol, Maldini, Carlos, Ferdinand - Xavi, Iniesta, M. Laudrup - Messi, Stoichkov, Villa

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Helenius

Indlæg af Klaus » 26. aug 2012, 22:02

Milfix skrev:
Klaus skrev:Kunne man forestille sig et salg, hvor en eller flere spillere først tiltræder næste sommer???? Har lige læst Zlatans bog, og det var sådan hans første salg til Ajax foregik (uden sammenligning i øvrigt ;-))
Grønkjær blev hentet til Ajax på mere eller mindre samme vilkår i sin tid.

Jeg har lidt på fornemmelsen at Lucas kan gå hen at blive handlet på den måde, muligvis endda også til Ajax. Det ville jo være genialt for en købende klub af en 17 årig, at knægten bliver matchet et halv til et helt år. Imens kan tiden bruges fornuftigt til sideløbende at lære det pågældende sprog :)
Jeg synes også, det virker ret realistisk. Potentielle købere vil gerne have Lucas nu på grund af alderen, men de vil formentlig ikke bruge ham det næste års tid, men vil omvendt gerne have, at hans udvikling fortsætter. Derfor vil et lejemål tilbage til os være en naturlig og positiv ting for begge parter.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Helenius

Indlæg af jensemand57 » 26. aug 2012, 22:10

PeterS skrev:
jensemand57 skrev:Ang. Salg og ikke salg af spillere i den næste ugestid, tror jeg ikke på noget som helst. Jeg vil afventer se, hvordan truppen ser ud kl. 00.1 den fjerde september.
Det er vel d. 31 aug. kl 23.59 vinduet lukker, lige bortset fra i DK hvor det fortsætter til og med den 3. september?
Selvfølgelig. :cheers:

Brugeravatar
Dingo
1. div
1. div
Indlæg: 299
Tilmeldt: 11. apr 2008, 19:47
Favoritspiller: Kjetil Wæhler
Geografisk sted: Århus

Re: Helenius

Indlæg af Dingo » 26. aug 2012, 22:36

Gaarde6 skrev:
Dingo skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 814327.ece

Lynge lover at alle spillerne bliver
Ja hvis man kun læser overskriften :thumbsup:

Jeg læser det som om at han kun sælger, hvis der kommer et sindsygt højt bud, hvilket han selv mener er urealistisk, og derfor tør han godt love. Han siger i et interview at så vidt han ved, så vil alle spileren være efter 1.sep, og så vidt han ved, så er det ham der ved mest i klubben

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Helenius

Indlæg af Funky » 26. aug 2012, 22:40

Dingo skrev:
Gaarde6 skrev:
Dingo skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 814327.ece

Lynge lover at alle spillerne bliver
Ja hvis man kun læser overskriften :thumbsup:

Jeg læser det som om at han kun sælger, hvis der kommer et sindsygt højt bud, hvilket han selv mener er urealistisk, og derfor tør han godt love. Han siger i et interview at så vidt han ved, så vil alle spileren være efter 1.sep, og så vidt han ved, så er det ham der ved mest i klubben
Men han LOVER jo reelt set ikke noget; han udtaler sig om et øjebliksbillede, som kan forandres i den tid det tager en fax at tikke ind på hans kontor. Om sådan en fax så skal indeholde et 'sindsygt' højt bud, eller bare et lidt bedre end de nuværende, det er så den ubekendte faktor. Som jeg skriver i en anden tråd, så mener jeg bare han sætter et nyt prisskilt på varen med de udtalelser, for naturligvis er samtlige AaB's spillere stadigvæk til salg. Pengene skal bare være iorden.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af Pastorius » 27. aug 2012, 00:17

Funky skrev:
Men han LOVER jo reelt set ikke noget;
Skide værd med hvad han har lovet, bare han holder det!
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 27. aug 2012, 07:10

Tak Lynge. Du er heldigvis klogerer end de fleste herinde
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Helenius

Indlæg af Funky » 27. aug 2012, 08:26

AllanPedersen skrev:Tak Lynge. Du er heldigvis klogerer end de fleste herinde
Vent hellere med at takke ham til vinduet er officielt lukket, hvis dit ønske er at ingen spillere under nogle omstændigheder må sælges. ;)
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 27. aug 2012, 09:58

Mit Ønske er ikke at ingen skal sælges.... men min holdning i modsætning til nærmest alle andre herinde har været
at Helenius skal sælges for mere end 15 millioner.. og det er åbenbart en holdning Lynge deler.. hvis vi da skal tro på der er budt 2 millioner euro på ham
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Helenius

Indlæg af Halil » 27. aug 2012, 09:59

En meget tilfredsstillende tilbagemelding fra Gud.

Problemet har ikke været, at AaB mister spillere. Problemet har været et "underbud"

Økonomien er ikke det som gør, at AaB skal acceptere et bud. Som man ellers kunne frygte.

Buddet skal nu være i den rigtige størrelsesorden, før der bliver solgt i dette vindue.

Jeg gætter på det ligger mellem 20-25 mio for Helenius.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Helenius

Indlæg af Funky » 27. aug 2012, 10:00

AllanPedersen skrev:Mit Ønske er ikke at ingen skal sælges.... men min holdning i modsætning til nærmest alle andre herinde har været
at Helenius skal sælges for mere end 15 millioner.. og det er åbenbart en holdning Lynge deler.. hvis vi da skal tro på der er budt 2 millioner euro på ham
Nu ved ingen jo, hvad Lynge ser som en "fair" pris - eller en "ekstrem", for den sags skyld. De 2 mil euro er indtil videre ikke andet end en avis-påstand.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 27. aug 2012, 10:05

Det er rigtigt størrelsen på budet er et rygte.

Men det er vel fakta at Lynge har meldt ud helenius koster ca 2 mill euro..
og at budet der er kommet har han selv sagt var 'stort nok til at blive taget seriøst


så langt fra de 15mill kan det ikke have været..

Det er bare rart som AaB fan at se Lynge ikke bliver presset, jeg ved godt vi er på røven økonomisk og at Helenius skal sælges i år eller næste år.
Men det er fedt at vi ikke bare siger ja tak til de første der kommer.. for det synes jeg vi har haft tendens til før..
vi er en klub hvor folk underbyder vores spillere fordi de ved "AaB har sku ikke råd til dem alligevel"
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Helenius

Indlæg af Funky » 27. aug 2012, 10:25

AllanPedersen skrev:Det er rigtigt størrelsen på budet er et rygte.

Men det er vel fakta at Lynge har meldt ud helenius koster ca 2 mill euro..
og at budet der er kommet har han selv sagt var 'stort nok til at blive taget seriøst


så langt fra de 15mill kan det ikke have været..

Det er bare rart som AaB fan at se Lynge ikke bliver presset, jeg ved godt vi er på røven økonomisk og at Helenius skal sælges i år eller næste år.
Men det er fedt at vi ikke bare siger ja tak til de første der kommer.. for det synes jeg vi har haft tendens til før..
vi er en klub hvor folk underbyder vores spillere fordi de ved "AaB har sku ikke råd til dem alligevel"
Jeg var ikke klar over at Lynge har meldt ud at Helenius koster ca. 2 millioner euro. Det lyder meget lidt Lynge-agtigt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2174
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Helenius

Indlæg af Sauer » 27. aug 2012, 10:30

AllanPedersen skrev:Det er rigtigt størrelsen på budet er et rygte.

Men det er vel fakta at Lynge har meldt ud helenius koster ca 2 mill euro..
og at budet der er kommet har han selv sagt var 'stort nok til at blive taget seriøst


så langt fra de 15mill kan det ikke have været..

Det er bare rart som AaB fan at se Lynge ikke bliver presset, jeg ved godt vi er på røven økonomisk og at Helenius skal sælges i år eller næste år.
Men det er fedt at vi ikke bare siger ja tak til de første der kommer.. for det synes jeg vi har haft tendens til før..
vi er en klub hvor folk underbyder vores spillere fordi de ved "AaB har sku ikke råd til dem alligevel"
Det du igen henviser til som fakta, er vel stadig bare Ekstra Bladets udlægning af hvad der foregår og derfor lige så meget et rygte som størrelsen på de bud der er kommet ind.

Jeg håber det lykkes at holde på både Helenius og Lucas noget tid endnu, gerne sæsonen ud, men for at vi kan score store millionbeløb på dem begge til den tid, så kræver det formentlig også at man finder ud af at forlænge kontrakterne med dem. Helenius har udløb i sommeren 2014 og Lucas har med udgangen af 2013, og jeg er nok lidt bekymret for at man kan ende i en situation hvor de interesserede klubber og spillerne kan have mest interesse i at lade kontrakterne løbe ud for så at skifte. En trøst er dog at de begge er lokale drenge og har stærke bånd til klubben, og at en forlængelse af kontrakten måske er mere nærliggende end at lade kontrakten løbe ud.

Besvar