Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 27. aug 2012, 23:45

Klaus skrev:Er der ikke behov for lige at finde forbindelsen til jordkloden igen..... Helenius er ikke 40 millioner værd, og han vil næppe blive det så længe han spiller hos os, med mindre vi bliver dansk mester, han bliver topscorer og banker et par kasser ind på landsholdet.

Jeg tror, at vi har fået et tilbud på Helenius på mellem 15 og 20 millioner fra en klub, som Helenius ikke ønsker at komme til. Måske den der tyrkiske klub som har været nævnt???? Får vi et bud fra Tyskland eller Holland på 20 millioner, tror jeg helt sikkert vi sælger. Ved sådan et salg er vi sikret mod konkurs de næste par år, og det har vi simpelthen ikke råd til at sige nej til.

Klaus
Men det ved du intet om... no offense.. 'du tror' du ved ikke hvad bud vi har fået.. og du ved ikke hvad vi ville blive nød til at sige ja til
Vi kan kun forholde os til det Lynge siger.. og det er at pt. ser det ikke ud til vi sælger..
Så selvom du ikke synes vi har råd til at sige nej, så har vi tydeligvis haft det alligevel

Husk lige på at stillingen ved vinter pausen kan betyde en stor forskel økonomisk set, pga. af tv penge..
Kan sagtens være hvis Lynge satser på vi bliver top 5 med Helenius på holdet at det i stedet kan give os nogle knaster som de manglede for transferen.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Helenius

Indlæg af Klaus » 28. aug 2012, 00:19

AllanPedersen skrev:
Klaus skrev:Er der ikke behov for lige at finde forbindelsen til jordkloden igen..... Helenius er ikke 40 millioner værd, og han vil næppe blive det så længe han spiller hos os, med mindre vi bliver dansk mester, han bliver topscorer og banker et par kasser ind på landsholdet.

Jeg tror, at vi har fået et tilbud på Helenius på mellem 15 og 20 millioner fra en klub, som Helenius ikke ønsker at komme til. Måske den der tyrkiske klub som har været nævnt???? Får vi et bud fra Tyskland eller Holland på 20 millioner, tror jeg helt sikkert vi sælger. Ved sådan et salg er vi sikret mod konkurs de næste par år, og det har vi simpelthen ikke råd til at sige nej til.

Klaus
Men det ved du intet om... no offense.. 'du tror' du ved ikke hvad bud vi har fået.. og du ved ikke hvad vi ville blive nød til at sige ja til
Vi kan kun forholde os til det Lynge siger.. og det er at pt. ser det ikke ud til vi sælger..
Så selvom du ikke synes vi har råd til at sige nej, så har vi tydeligvis haft det alligevel

Husk lige på at stillingen ved vinter pausen kan betyde en stor forskel økonomisk set, pga. af tv penge..
Kan sagtens være hvis Lynge satser på vi bliver top 5 med Helenius på holdet at det i stedet kan give os nogle knaster som de manglede for transferen.
Det er rigtigt, og jeg tror bestemt også Lynge ved, hvad han gør. I den forbindelse skal man også huske, at Helenius har et ord at skulle have sagt. Det kunne jo være, at det var Helenius og ikke AaB som havde sagt nej.. Jeg tror, i modsætning til andre, at vi ikke har råd til at sige nej til 20 millioner, hvis tilbudet fra den rigige klub kommer. Men igen, du har ret, jeg ved det ikke, og vi må natuligvis stole på Lynge i denne sag, hvilket jeg også gør.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. aug 2012, 00:38

Klaus skrev:
AllanPedersen skrev:
Klaus skrev:Er der ikke behov for lige at finde forbindelsen til jordkloden igen..... Helenius er ikke 40 millioner værd, og han vil næppe blive det så længe han spiller hos os, med mindre vi bliver dansk mester, han bliver topscorer og banker et par kasser ind på landsholdet.

Jeg tror, at vi har fået et tilbud på Helenius på mellem 15 og 20 millioner fra en klub, som Helenius ikke ønsker at komme til. Måske den der tyrkiske klub som har været nævnt???? Får vi et bud fra Tyskland eller Holland på 20 millioner, tror jeg helt sikkert vi sælger. Ved sådan et salg er vi sikret mod konkurs de næste par år, og det har vi simpelthen ikke råd til at sige nej til.

Klaus
Men det ved du intet om... no offense.. 'du tror' du ved ikke hvad bud vi har fået.. og du ved ikke hvad vi ville blive nød til at sige ja til
Vi kan kun forholde os til det Lynge siger.. og det er at pt. ser det ikke ud til vi sælger..
Så selvom du ikke synes vi har råd til at sige nej, så har vi tydeligvis haft det alligevel

Husk lige på at stillingen ved vinter pausen kan betyde en stor forskel økonomisk set, pga. af tv penge..
Kan sagtens være hvis Lynge satser på vi bliver top 5 med Helenius på holdet at det i stedet kan give os nogle knaster som de manglede for transferen.
Det er rigtigt, og jeg tror bestemt også Lynge ved, hvad han gør. I den forbindelse skal man også huske, at Helenius har et ord at skulle have sagt. Det kunne jo være, at det var Helenius og ikke AaB som havde sagt nej.. Jeg tror, i modsætning til andre, at vi ikke har råd til at sige nej til 20 millioner, hvis tilbudet fra den rigige klub kommer. Men igen, du har ret, jeg ved det ikke, og vi må natuligvis stole på Lynge i denne sag, hvilket jeg også gør.
Det har tidligere været fremme at der var interesse fra Tyrkiet som var blevet afvist af Helenius, så det tror jeg bestemt ikke er tilfældet denne gang.

Nej, jeg er sikker på der er kommet bud i en størrelsesorden hvor AaB, den nuværende økonomiske situation taget i betragtning, nøgternt set "burde" sige ja, men hvor man har valgt den rigtige løsning... at have is i maven, og tro på at holdet og de enkelte spillere kan fortsætte det spor man er inde på.

Man gambler med andre ord en smule, og tager en af de chancer som SKAL tages, hvis vi skal tilbage til toppen af dansk fodbold. Denne gang er det bare ikke en gambling i et eller andet forretningsområde, men en sportslig gambling, og jeg kunne ikke selv være mere enig i at det er den vej man skal gå.

Samtidig kan man vel ikke sende en mere tydelig "vi tror på jer!"-hilsen til hele holdet, men i særdeleshed til de ombejlede unge gutter.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Helenius

Indlæg af hje1980 » 28. aug 2012, 07:48

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... l-sporting" onclick="window.open(this.href);return false;

Tror ikke der er mange der ville sige nejbtak til dette tilbud...

Hovedet er vist skruet RIGTIG godt på hovedet...

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:47
Geografisk sted: Færøkroen

Re: Helenius

Indlæg af Jonas K » 28. aug 2012, 08:34

I dagens papirudgave af stiften forklarer Lynge at han har været hos bestyrelsen, og i den forbindelse har han fået lov at afvise for lave bud på flere spillere. Nordjyske gætter på at der er solgt player sponsorat vdr. Kusk, Nicolai Larsen og Ahlmann.

Lynge henviser til halvårsregnskabet som udsendes i denne uge, deri forklares hvordan AaB har klaret denne omgang, og hvordan det skal gøres i fremtiden
Martin P - ægte Aalborg

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2190
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Helenius

Indlæg af Sauer » 28. aug 2012, 11:22

Helenius og hans agent uddyber nogle af de tanker de har haft, da de afviste Sporting Lissabon, overfor Ekstra Bladet.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 815285.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 28. aug 2012, 11:34

Sauer skrev:Helenius og hans agent uddyber nogle af de tanker de har haft, da de afviste Sporting Lissabon, overfor Ekstra Bladet.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 815285.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu lyder det som om at de 14mill bare er en EB journalist der har tænkt "hvad er 2millioner euro i danske kroner?"
Men hvis det nu er rigtigt at budet er 14mill..

så er jeg godt nok glad for Helenius sagde nej.. hvis han får en god efterårssæson skal han da være 20mill værd.
tænk hvis han scorer mod Tjekkiet...
på Bold lægger de vægt på AaB sagde ja til budet.. men samtidig siger Helenius og agenten jo selv her i interviewet at AaB opfordrede ham til at blive..
Så vil tro de har ladet Helenius selv bestemme.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Helenius

Indlæg af Buzz Killington » 28. aug 2012, 12:48

For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 28. aug 2012, 13:06

giver mere mening i forhold til hvad jeg tidligere har hørt Lynge sige
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af Mr. Larsen » 28. aug 2012, 13:58

Fedt at man vælge det sportslige hensyn først denne gang, også måske satser på at hente lidt ind på playerinvest igen, det kan vise sig at være en rigtig god forretning for AaB, hvis nu Helenius forsætter formen og evt. også scorer på landsholdet. 20 - 30 mio er burde være muligt, og det beløb er stadig pebernødder for en klub i PL eller Bundesligaen. hvis de bidder på til vinter.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. aug 2012, 14:16

Lidt fra Politiken om den nye tv-aftale, som jeg også tror er en stor grund til at man kan se en gulerod i at holde sammen på holdet:

http://politiken.dk/sport/fodbold/super ... perligaen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Der er næsten 100 mio. ekstra til fordeling mellem de 12 klubber i forhold til sidste år, og næsten 30 mio. i forskel når det gælder placeringspenge, mellem nr.1 og nr. 12.

Det er iøvrigt et velvalgt tidspunkt vi har ramt til at nærme os ligatoppen, idet den første udbetaling af tv kronerne, af i alt 3, sker allerede efter 11 runder nu. Der er altså med andre ord omkring 10 mio. i forskel på at føre ligaen eller ligge sidst om 4 runder.

Desuden er der blevet indbygget en større andel af kagen for de hold som bliver valgt først af tv stationerne, så hvis man ser bort fra Brøndby, vil der også her automatisk være en ekstra bonus ved at placere sig nær toppen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Helenius

Indlæg af Buzz Killington » 28. aug 2012, 14:29

Jesper Schmidt skrev:Lidt fra Politiken om den nye tv-aftale, som jeg også tror er en stor grund til at man kan se en gulerod i at holde sammen på holdet:

http://politiken.dk/sport/fodbold/super ... perligaen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Der er næsten 100 mio. ekstra til fordeling mellem de 12 klubber i forhold til sidste år, og næsten 30 mio. i forskel når det gælder placeringspenge, mellem nr.1 og nr. 12.

Det er iøvrigt et velvalgt tidspunkt vi har ramt til at nærme os ligatoppen, idet den første udbetaling af tv kronerne, af i alt 3, sker allerede efter 11 runder nu. Der er altså med andre ord omkring 10 mio. i forskel på at føre ligaen eller ligge sidst om 4 runder.

Desuden er der blevet indbygget en større andel af kagen for de hold som bliver valgt først af tv stationerne, så hvis man ser bort fra Brøndby, vil der også her automatisk være en ekstra bonus ved at placere sig nær toppen.
Så virker satset pludselig ikke så hasarderet. Efter syvende runder ligger vi på tredjepladsen, og de næste fire kampe er alle mod overkommelige* modstrandere i SønderjyskE, Randers, Esbjerg og Silkeborg. Det er vel ikke helt urealistisk at vi efter runde 11 ligger i en fornuftig position i forhold til TV-pengene, samt at Lynge også har skelet til dette.

*findes ikke
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 28. aug 2012, 15:04

Man kan så argumentere for det er hasarderet hvis vi kun har råd til at beholde Helenius på baggrund af en forventet slut position til jul..
Hvis nu vi ryger ind i en dårlig stime og slutter nede ved en 8-9 pladsen..

Overvej forresten lige hvis Helenius brækker benet og er ude i en sæson... 15millioner mistet for ham... plus den sportslige succes
og den økonomiske fald på baggrund af det sportslige succes.. det er lige før vi kunne gå konkurs af han brækker benet
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. aug 2012, 15:20

AllanPedersen skrev:Man kan så argumentere for det er hasarderet hvis vi kun har råd til at beholde Helenius på baggrund af en forventet slut position til jul..
Hvis nu vi ryger ind i en dårlig stime og slutter nede ved en 8-9 pladsen..

Overvej forresten lige hvis Helenius brækker benet og er ude i en sæson... 15millioner mistet for ham... plus den sportslige succes
og den økonomiske fald på baggrund af det sportslige succes.. det er lige før vi kunne gå konkurs af han brækker benet
Sådan hænger det selvfølgelig ikke sammen, jeg tror godt jeg tør garantere at man ikke har baseret noget som helst på noget i den retning, man har selvfølgelig sikret sig økonomisk på en eller anden måde, alt andet ville jo være rent selvmord.

Hvis Helenius skulle brække benet og være ude i en sæson, er der jo andre som trænger sig på i køen over salgbare spillere, og Helenius ville stadig være et salgsemne senere, for i sådan en situation vil en forlængelse jo være logisk.

Jeg synes godt nok det var et par voldsomt urealistiske scenarier du måtte sætte op der for at kunne male fanden på væggen...

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Helenius

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 28. aug 2012, 15:20

AllanPedersen skrev:Man kan så argumentere for det er hasarderet hvis vi kun har råd til at beholde Helenius på baggrund af en forventet slut position til jul..
Hvis nu vi ryger ind i en dårlig stime og slutter nede ved en 8-9 pladsen..

Overvej forresten lige hvis Helenius brækker benet og er ude i en sæson... 15millioner mistet for ham... plus den sportslige succes
og den økonomiske fald på baggrund af det sportslige succes.. det er lige før vi kunne gå konkurs af han brækker benet
Hvis man laver forretning baseret på frygt kan det kun gå galt, og spørgsmålet er kun HVOR galt det går. Jeg synes det giver mening både på det sportslige og det økonomiske plan at vente, Helenius spiller forhåbentligt snart i en gældende landskamp og prisen kan næsten kun stige i løbet af efteråret.

Iøvrigt: "Præstationspuljen: Udgør 135 mio. og fordeles efter klubbernes placering og pointantal. Puljen falder over tre omgange efter 11., 22. og 33. spillerunde. Forskellen fra nummer 1 til 12 er op mod 28,5 mio. over en sæson." Der er altså kun få kampe til bonussen bliver udløst, og mod overkommelige modstandere som tidligere nævnt.

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af Flower » 28. aug 2012, 15:21

AllanPedersen skrev:Man kan så argumentere for det er hasarderet hvis vi kun har råd til at beholde Helenius på baggrund af en forventet slut position til jul..
Hvis nu vi ryger ind i en dårlig stime og slutter nede ved en 8-9 pladsen..

Overvej forresten lige hvis Helenius brækker benet og er ude i en sæson... 15millioner mistet for ham... plus den sportslige succes
og den økonomiske fald på baggrund af det sportslige succes.. det er lige før vi kunne gå konkurs af han brækker benet
EN ELLER ANDEN, SMID EN ANTIJINX!!
MIN CAPSLOCKKEY SIDDER FAST.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 28. aug 2012, 15:24

Poker-One-Kenobi skrev:
AllanPedersen skrev:Man kan så argumentere for det er hasarderet hvis vi kun har råd til at beholde Helenius på baggrund af en forventet slut position til jul..
Hvis nu vi ryger ind i en dårlig stime og slutter nede ved en 8-9 pladsen..

Overvej forresten lige hvis Helenius brækker benet og er ude i en sæson... 15millioner mistet for ham... plus den sportslige succes
og den økonomiske fald på baggrund af det sportslige succes.. det er lige før vi kunne gå konkurs af han brækker benet
Hvis man laver forretning baseret på frygt kan det kun gå galt, og spørgsmålet er kun HVOR galt det går. Jeg synes det giver mening både på det sportslige og det økonomiske plan at vente, Helenius spiller forhåbentligt snart i en gældende landskamp og prisen kan næsten kun stige i løbet af efteråret.

Iøvrigt: "Præstationspuljen: Udgør 135 mio. og fordeles efter klubbernes placering og pointantal. Puljen falder over tre omgange efter 11., 22. og 33. spillerunde. Forskellen fra nummer 1 til 12 er op mod 28,5 mio. over en sæson." Der er altså kun få kampe til bonussen bliver udløst, og mod overkommelige modstandere som tidligere nævnt.
men det er da ligeså farligt at basere sin forretning på ren optimise.. vi er vel enige om at AaB ingen penge har.. tror du ikke de forventer at få en top5 position til første udbetaling?.. tror du ikke vi får store problemer hvis vi eks, ryger ned på nr8 inden runde 12.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. aug 2012, 15:43

AllanPedersen skrev:
tror du ikke de forventer at få en top5 position til første udbetaling?
Hold nu op, selvfølgelig gør de da ikke det. Det ville jo være fuldstændig vanvittigt og uansvarligt... og kvoten til at udføre vanvittige og uansvarlige handlinger er da vist forlængst opbrugt.

Mr Alex
2. div
2. div
Indlæg: 188
Tilmeldt: 28. jan 2011, 20:03

Re: Helenius

Indlæg af Mr Alex » 28. aug 2012, 16:59

Hvis oplysningerne i denne artikel er rigtige, så er diskussionen vedr. prisskiltet på Helenius slut.
Lynge udtaler at buddet var stort nok, men de valgte at takke nej fordi at han gerne vil beholde holdet.
Der er både noget positivt og noget negativt i det.
Det positive er at vi med meget stor sandsynlighed beholder Helenius, Lucas, Lasse og Kusk. Men det negative er at buddet, som tilsyneladende var stort nok "kun" var på 14 millioner. Jeg troede godt nok at en spiller af Helenius's kaliber, også set hans alder i betragtning, ville være mere værd. Jeg ved ikke om buddene ligger så lavt, fordi at klubber har et kendskab til vores økonomi og så deved tror, at Lynge vil slippe ham billigere, hvilket Lynge selvfølgelig og heldigvis er klog nok til ikke at gøre.

Lige nu vil jeg mene at intet nyt, må være godt nyt!!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Helenius

Indlæg af Buzz Killington » 28. aug 2012, 17:03

Mr Alex skrev:Hvis oplysningerne i denne artikel er rigtige, så er diskussionen vedr. prisskiltet på Helenius slut.
Lynge udtaler at buddet var stort nok, men de valgte at takke nej fordi at han gerne vil beholde holdet.
Der er både noget positivt og noget negativt i det.
Det positive er at vi med meget stor sandsynlighed beholder Helenius, Lucas, Lasse og Kusk. Men det negative er at buddet, som tilsyneladende var stort nok "kun" var på 14 millioner. Jeg troede godt nok at en spiller af Helenius's kaliber, også set hans alder i betragtning, ville være mere værd. Jeg ved ikke om buddene ligger så lavt, fordi at klubber har et kendskab til vores økonomi og så deved tror, at Lynge vil slippe ham billigere, hvilket Lynge selvfølgelig og heldigvis er klog nok til ikke at gøre.

Lige nu vil jeg mene at intet nyt, må være godt nyt!!
Men, men.... hvordan kan man fastholde at buddet var stort nok, samtidig med at man har sagt nej? Betyder et 'nej' ikke at buddet ikke har været stort nok? Han er en forvirrende kårl ham Lynge.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar