Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Helenius

Indlæg af FlæskeFrank » 29. apr 2013, 08:23

Det eneste positive ved en sådan handel, er at AaB vil få rigtig gode penge for det. Modsat Silberbauerhandel m.v. så tror jeg helt klart, at der vil blive puttet rigtig mange penge i AaBs pengetank. Hvis sådan en handel bliver til noget hedder det minimum 20 mio.

De vil gerne vise, at de er den store og er vant til at betale uhyggelige transfersummer for angribere. Samtidig er det klart, at Vetokele og Santin ikke er løsningen, ligesom ham nordmanden de har udlejet.

Jeg er begyndt at tvivle på, at vi får meget mere end 15 mio kr. for ham, hvis han ryger til udlandet.

Men det vil være helt hul i hovedet at handle ham nu og ikke vente til sommerens vindue. Tror også godt, at vi kan sælge ham efter evt. europæiske kampe i august.

Laver han hattrick i aften så glem mit indlæg.
- FlæskeFrank

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Helenius

Indlæg af birk » 29. apr 2013, 20:26

Kristian, hvis du tror Helenius når verdens toppen, tror jeg lige din realitetssans skal justeres en hel del

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 3. maj 2013, 00:34

Yankee skrev:I sidste ende er vurderingen jo hvor meget det er værd, at han spiller for os de næste tolv måneder. Optimistisk sat betyder han to placeringer bedre, 500 ekstra tilskuere pr. hjemmekamp og en vis branding-værdi. Vi snakker måske 6-8 millioner (minus hans løn) - og det er endda højt sat.

Derfor - hvis vi står i slutningen af august, og han ikke er solgt, vil vi stensikkert sige ja til 10 millioner kroner. Derfor bør vi uden tøven sige ja til 15 millioner her og nu. Sådan er vilkårene når han nærmer sig kontraktudløb.

Hvis der mod forventning slet ikke kommer nogle bud eller henvendelser på Nicklas er der jo også en mulighed for at lave en kortsigtet forlængelse. Jeg tror ikke det er fuldstændig urealistisk hvis der vitterligt ikke ligger nogle konkrete bud. Frikøbsklausulen vil dog nok være tættere på 2 end 4 millioner Euro.
Synes det er helt absurd du mener vi bør sige ja til 10 millioner..
han bør mindst være 15 værd.. han har allerede været inde om landsholdet, han er meget ung.. bliver kæmpe rost i medierne og mange klubber scouter ham
Derudover bliver han ofte fremhæver af alle danske profiler for at være noget specielt, have et speciel farlig spark, være speciel farlig at spille imod.

Aron Johansson blev solgt for 11millioner.
Der med alt respekt, scorede halvdelen af sine superliga mål i en enkelt kamp!

tror også Andreas Laudrup lå deromkring.. hvis ikke mere

så at bare spytte i hånden og sige ja tak til 10millioner er da alt for lavt
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. maj 2013, 03:04

AllanPedersen skrev:
Yankee skrev:I sidste ende er vurderingen jo hvor meget det er værd, at han spiller for os de næste tolv måneder. Optimistisk sat betyder han to placeringer bedre, 500 ekstra tilskuere pr. hjemmekamp og en vis branding-værdi. Vi snakker måske 6-8 millioner (minus hans løn) - og det er endda højt sat.

Derfor - hvis vi står i slutningen af august, og han ikke er solgt, vil vi stensikkert sige ja til 10 millioner kroner. Derfor bør vi uden tøven sige ja til 15 millioner her og nu. Sådan er vilkårene når han nærmer sig kontraktudløb.

Hvis der mod forventning slet ikke kommer nogle bud eller henvendelser på Nicklas er der jo også en mulighed for at lave en kortsigtet forlængelse. Jeg tror ikke det er fuldstændig urealistisk hvis der vitterligt ikke ligger nogle konkrete bud. Frikøbsklausulen vil dog nok være tættere på 2 end 4 millioner Euro.
Synes det er helt absurd du mener vi bør sige ja til 10 millioner..
han bør mindst være 15 værd.. han har allerede været inde om landsholdet, han er meget ung.. bliver kæmpe rost i medierne og mange klubber scouter ham
Derudover bliver han ofte fremhæver af alle danske profiler for at være noget specielt, have et speciel farlig spark, være speciel farlig at spille imod.

Aron Johansson blev solgt for 11millioner.
Der med alt respekt, scorede halvdelen af sine superliga mål i en enkelt kamp!

tror også Andreas Laudrup lå deromkring.. hvis ikke mere

så at bare spytte i hånden og sige ja tak til 10millioner er da alt for lavt
Hvis der ikke kommer bud på 15 mio. kan det blive mere end almindelig svært at sælge Helenius for den pris - hvad skal man så gøre, lade kontrakten løbe ud så han kan skifte klub gratis?

Står den rigtige klub der med 10 mio. er jeg ret sikker på man siger ja tak. Skulle nogen være i tvivl om grunden, kan jeg anbefale at man kaster et blik på AaB's egenkapital.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Helenius

Indlæg af Yankee » 3. maj 2013, 09:08

AllanPedersen skrev: Synes det er helt absurd du mener vi bør sige ja til 10 millioner..
han bør mindst være 15 værd.. han har allerede været inde om landsholdet, han er meget ung.. bliver kæmpe rost i medierne og mange klubber scouter ham
Derudover bliver han ofte fremhæver af alle danske profiler for at være noget specielt, have et speciel farlig spark, være speciel farlig at spille imod.
Ja, alt andet lige er Helenius da 15 millioner værd. Mindst. Men du forholder dig slet ikke til min argumentation. Hvis vi står i slutningen i august måned og han ikke er solgt - hvor meget er han så værd? Hvor meget værdi kan han generere på ti måneder?

Der kan selvfølgelig være en vigtig signalværdi i at vi ikke paniksælger spillere. At vi følger planen og kun sælger til den rette pris. Men 10 millioner kontant er utroligt mange penge for det nye AaB, og vil med et snuptag løse likviditet og bundlinje for både 2013 og 2014.

JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: Helenius

Indlæg af JLB » 3. maj 2013, 09:21

Yankee skrev:
AllanPedersen skrev: Synes det er helt absurd du mener vi bør sige ja til 10 millioner..
han bør mindst være 15 værd.. han har allerede været inde om landsholdet, han er meget ung.. bliver kæmpe rost i medierne og mange klubber scouter ham
Derudover bliver han ofte fremhæver af alle danske profiler for at være noget specielt, have et speciel farlig spark, være speciel farlig at spille imod.
Ja, alt andet lige er Helenius da 15 millioner værd. Mindst. Men du forholder dig slet ikke til min argumentation. Hvis vi står i slutningen i august måned og han ikke er solgt - hvor meget er han så værd? Hvor meget værdi kan han generere på ti måneder?

Der kan selvfølgelig være en vigtig signalværdi i at vi ikke paniksælger spillere. At vi følger planen og kun sælger til den rette pris. Men 10 millioner kontant er utroligt mange penge for det nye AaB, og vil med et snuptag løse likviditet og bundlinje for både 2013 og 2014.
Han kan vel generere en del værdi.
TV-pengetråden skrev:Da nr. 12 også får placeringspenge må vi formode at en 1. plads efter 11 runder giver i nærheden af 10 millioner. Hvis den samme fordelingsnøgle bruges er dette et gæt:

1. 10 millioner
2. 7 millioner
3-4. 5,5 millioner
5-6. 4 millioner
7-8. 2,5 millioner
9-10. 1,5 millioner
11-12. 0,5 millioner
Med hans mål og assist, er han vel et par placeringer værd, hvis der ikke kommer en fuldblods erstatning ind. Og med de nye tv-penge er der en del at spille om i løbet af en sæson. Fra nummer 3-4 til 7-8 giver 9mio på en sæson.
Hvem der bare var irsk

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Helenius

Indlæg af Rams » 3. maj 2013, 10:42

Helenius skal selvfølgelig skydes af, hvis det giver mening for AaB og for Helenius. En pris på mellem 10-15 mio kan jo være fin nok, alt efter hvordan den skrues sammen, I dag er det jo sjældent at hele beløbet falder upfront, men i stedet udløses ved førsteholdsdebut, x-antal kampe eller videresalgsklausul.

Det vigtigste må være at AaB kommer i en situation, hvor der er sammenhæng mellem de flyvefærdige unger der skydes af, og det antal æg AaB har i reden. Et sammenfald mellem nogle meget talentfulde nordjyske årgange og Figo's og PEA's kyndige yngelpleje, gør at Gaarde får overdraget en meget velfungerende rugecentral.

Personligt håber jeg på:
Sommer transfervindue --> Farvel til Helenius og Lasse (fordi jeg under ham det)
Vinter transfervindue --> Kusk
Sommertransfer vindue --> Jakob Ahlman/Dalsgaard ell. Nicolai Larsen

Så bliver der mulighed for at udruge Thelander, Rye, Blåbjerg, V. Ahlman, Spalvis, Bruhn, Kahr, Børsting, Pohl m.fl. samtidig med, at der er mulighed for at supplere op med indenlandske og udenlandske talenter samt evt. en rollemodel, der kan supplere Augo, Würtz og KEP.
In verbis simus faciles

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Helenius

Indlæg af jonas386 » 3. maj 2013, 11:59

Lasse ville jeg heller ikke have noget imod skiftede. Ikke fordi jeg har noget imod ham, langt fra da, men jeg synes også han har gjort sit og nu fortjener han at prøve noget nyt. Hvem ved, måske han vender tilbage en dag. Jeg er i øvrigt fuldt ud tryg ved Rasmus Rhelander som erstatning for Lasse. Måske det egentlig vil være godt for "Det nye AaB" at sælge Lasse.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Helenius

Indlæg af Yankee » 3. maj 2013, 23:44

JLB skrev: Med hans mål og assist, er han vel et par placeringer værd, hvis der ikke kommer en fuldblods erstatning ind. Og med de nye tv-penge er der en del at spille om i løbet af en sæson. Fra nummer 3-4 til 7-8 giver 9mio på en sæson.
Så selv hvis Nicklas ene mand med statsgaranti rykker os fire pladser, vil han ikke være 10 millioner værd. I virkelighedens verden kan han jo også blive skadet eller ramme en formnedgang som sidst han gik glip af et sommerskifte.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 20. maj 2013, 22:52

Helenius vil sælges.. og derfor bliver han solgt..

og vi skal have købt et eller andet talent ind i stedet til bredden, og så bliver jeppe curth og søren frederiksen nok de nye startere.. vi får ikke råd til en top superliga angriber i hvert fald.

jeg ved ikke hvad Helenius indbringer, men han er med i brutto truppen til landsholdet, han har scoret 15 mål, og lavet mange assists.
Han er den i årets sæson der har været med i flest mål, og så er han jo faktisk også blevet lidt en landskendt fodbold spiller, med hans specielle sparketeknik
og hans super driblinger..

jeg tror ikke det er helt urimeligt at tro vi kan få 15 måske helt op til 20 millioner for ham.
Jeg vil bestemt mene 10 er for lidt, men tror heller ikke vi kan få +20
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Valsted
2. div
2. div
Indlæg: 179
Tilmeldt: 7. mar 2006, 15:56
Geografisk sted: 9240

Re: Helenius

Indlæg af Valsted » 21. maj 2013, 09:36

http://nordjyske.dk/nyheder/helenius-ve ... eb2/1/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg må nok sige at jeg personligt hellere så han blev et år mere, og gik gratis, hvis salgsprisen ligger mellem 10 og 15 mill.

Men det er jo selvfølgelig et sats, da det ikke er til at sige hvad han kan betyde i tv - og præmiepenge.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Helenius

Indlæg af Yankee » 21. maj 2013, 10:43

Vi har jo en åbenlys fordel ift. Helenius på grund af vores yderst tidlige Europa-opstart. Hvis Helenius ikke allerede bliver solgt indenfor de næste fire uger, hvilket ville være et drømmescenarie i sig selv, starter han jo inde 18. juli, når vi starter vores Europa-kampagne. Dermed er han Europa-spærret, hvilket vil udelukke en del interesserede klubber. Jeg kan ikke forestille mig at Helenius ligefrem nægter at spille disse kampe.

Samtidig har vi også en klar fordel i at trække et salg af Nicklas så længe som muligt. For det første afvikles der inden 31. august hele 6 Superliga-runder, og vi kan dermed til den tid være godt på vej til en god pose TV-penge efter 11. runde. Men hvad mere vigtigt er, skal alle kvalifikationsrunderne til Europa League-gruppespillet afvikles i august måned, og vores største behov for Nicklas eksisterer derfor i løbet af selve transfervinduet.

På den måde er der både fordele ved at sælge ham tidligt (afklaring og større transfersum) og sent (Europa-spærring og styrkelse i kvalkampene) i transfervinduet. Vi står med en reel mulighed for at gå i det gruppespil, og Helenius kan afgjort gøre en direkte forskel mod mellemstærke europæiske hold, som vi står til at rende ind i.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af Pastorius » 21. maj 2013, 11:26

Yankee skrev:Vi har jo en åbenlys fordel ift. Helenius på grund af vores yderst tidlige Europa-opstart. Hvis Helenius ikke allerede bliver solgt indenfor de næste fire uger, hvilket ville være et drømmescenarie i sig selv, starter han jo inde 18. juli, når vi starter vores Europa-kampagne. Dermed er han Europa-spærret, hvilket vil udelukke en del interesserede klubber. Jeg kan ikke forestille mig at Helenius ligefrem nægter at spille disse kampe.

Samtidig har vi også en klar fordel i at trække et salg af Nicklas så længe som muligt. For det første afvikles der inden 31. august hele 6 Superliga-runder, og vi kan dermed til den tid være godt på vej til en god pose TV-penge efter 11. runde. Men hvad mere vigtigt er, skal alle kvalifikationsrunderne til Europa League-gruppespillet afvikles i august måned, og vores største behov for Nicklas eksisterer derfor i løbet af selve transfervinduet.

På den måde er der både fordele ved at sælge ham tidligt (afklaring og større transfersum) og sent (Europa-spærring og styrkelse i kvalkampene) i transfervinduet. Vi står med en reel mulighed for at gå i det gruppespil, og Helenius kan afgjort gøre en direkte forskel mod mellemstærke europæiske hold, som vi står til at rende ind i.
Jeg tror ikke han kommer til at spille EL-kvalkampe (hvis han stadig er her til den tid), og det tror jeg er noget AaB bestemmer.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Helenius

Indlæg af Yankee » 21. maj 2013, 11:57

Pastorius skrev:Jeg tror ikke han kommer til at spille EL-kvalkampe (hvis han stadig er her til den tid), og det tror jeg er noget AaB bestemmer.
Det kan jeg simpelthen ikke forestille mig. Det vil være den største falliterklæring i klubbens historie.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Helenius

Indlæg af frederikshavneren » 21. maj 2013, 12:05

Yankee skrev:
Pastorius skrev:Jeg tror ikke han kommer til at spille EL-kvalkampe (hvis han stadig er her til den tid), og det tror jeg er noget AaB bestemmer.
Det kan jeg simpelthen ikke forestille mig. Det vil være den største falliterklæring i klubbens historie.
Det er slet ikke utænkeligt at Helenius spiller EL-Kvalkampe for AaB. Hvis Helenius bliver solgt, så bliver det næppe til en klub som skal spille europæisk fodbold. Helenius har gradvist udviklet sig og er en enorm vigtig spiller for os, men realistisk set så vil et skifte til en hollandsk/belgisk midterklub nok være fornuftigt (bortset fra at sådanne klubber næppe kan betale de store transfersummer).

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Helenius

Indlæg af jonas386 » 21. maj 2013, 12:35

Kan man ikke spille for 2 europæiske klubber på en sæson, eller hvordan?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Helenius

Indlæg af frederikshavneren » 21. maj 2013, 13:22

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/su ... 3/side/0/2" onclick="window.open(this.href);return false;

Helenius og Kusk er på forårets hold hos Tipsbladet (ikke hos brugerne). Helenius har spillet ustabilt, men det er fortjent at han er udtaget til forårets hold. Kusk derimod er lidt af en overraskelse. Kusk har været god i nogle kampe, men især her i sæsonslutningen er han faldet voldsomt i niveau.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af Pastorius » 21. maj 2013, 13:25

Yankee skrev:
Pastorius skrev:Jeg tror ikke han kommer til at spille EL-kvalkampe (hvis han stadig er her til den tid), og det tror jeg er noget AaB bestemmer.
Det kan jeg simpelthen ikke forestille mig. Det vil være den største falliterklæring i klubbens historie.
Hvis det nu ligger fast at han vil væk, så plejer det ikke at ligne AaB at holde på folk mod deres vilje. Så hvis en EL-kvalkampe på nogen måde forringer hans mulige salgsværdi, så tror jeg ikke scenariet er urealistisk. Men det kan godt være han så vil stå på skadelidtes eller der findes en anden undskyldning.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Helenius

Indlæg af Yankee » 21. maj 2013, 14:42

Pastorius skrev:Hvis det nu ligger fast at han vil væk, så plejer det ikke at ligne AaB at holde på folk mod deres vilje. Så hvis en EL-kvalkampe på nogen måde forringer hans mulige salgsværdi, så tror jeg ikke scenariet er urealistisk. Men det kan godt være han så vil stå på skadelidtes eller der findes en anden undskyldning.
Jeg håber og tror godtnok ikke, AaB tænker på denne måde. Indtil der foreligger et konkret og tilfredsstillende tilbud er Nicklas AaB-spiller, og skal selvfølgelig spille hver gang.

Vi har ikke råd til at være blødsødne og Nicklas' værdi er ubetinget steget efter vi har kvalificeret os til Europa. Vi har altså en reel mulighed for at gå i det gruppespil, og hvis vi midt i forløbet skal sælge vores suverænt vigtigste spiller skal vi have en passende pris.

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: Helenius

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 21. maj 2013, 14:59

Yankee skrev:
Pastorius skrev:Hvis det nu ligger fast at han vil væk, så plejer det ikke at ligne AaB at holde på folk mod deres vilje. Så hvis en EL-kvalkampe på nogen måde forringer hans mulige salgsværdi, så tror jeg ikke scenariet er urealistisk. Men det kan godt være han så vil stå på skadelidtes eller der findes en anden undskyldning.
Jeg håber og tror godtnok ikke, AaB tænker på denne måde. Indtil der foreligger et konkret og tilfredsstillende tilbud er Nicklas AaB-spiller, og skal selvfølgelig spille hver gang.

Vi har ikke råd til at være blødsødne og Nicklas' værdi er ubetinget steget efter vi har kvalificeret os til Europa. Vi har altså en reel mulighed for at gå i det gruppespil, og hvis vi midt i forløbet skal sælge vores suverænt vigtigste spiller skal vi have en passende pris.
Nu er Lynge jo væk, så det er ikke sikkert at vi kan regne med fortiden, men hans to mærkesager var at lade unge talenter få plads (bl.a. derfor Bruce Rioch blev fyret, da han ikke gjorde dette), og ikke at holde på spillere mod deres vilje (Hvis AaB kunne etablere sig et navn som en klub, der var god som springbræt, ville det være lettere at tiltrække nye talenter).

Besvar