Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af Flower » 18. jun 2013, 11:00

Hvis man tror på skysports, er det ved at være op over nu.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Helenius

Indlæg af Freddie » 18. jun 2013, 11:18

Hvad er det du argumenterer for? Du har jo fattet hele situationen. Kort kontrakt, spilleren vil væk. Hvis han ikke smutter i dette vindue er prisen 0. Hvordan er den generelle efterspørgsel?

Desuden vil jeg hævde et 15 mio i ekstra indtægt på TV og i Europa er pænt mange penge. Måske er Helenius skadet og hvad så.

Jeg har det sådan, at hvis han ikke vil være her, så væk med ham. Gennem tiderne har AaB spillet mere end 3.000 kampe uden Helenius og det har ikke været helt elendigt i dem allesammen, så den går nok.
AllanPedersen skrev:vi sidder bare i en dårlig situation, fordi vi har ikke noget at forhandle med
Helenius vil væk, og har kontrakt udløb om et år.

Samtidig er alt under 15 millioner ligemeget hvordan i ser det, ikke godt nok.

Fordi evt. sejre i Europa League, og placering i superligaen, der skal ikke mange Helenius mål til før de 15 millioner var blevet hentet på en anden måde.
Han er vores ubestridte bedste angriber, og vi har ingen til at tage over.
og efter player invest, og driftsunderskuddet har spist deres bid af kagen, så er der ikke råd til nogen erstatning hvis vi kun får 10-11mill

så min objektive bedømmelse(måske en af de få objektive bedømmelser jeg laver herinde)
Vil være at

alt under 15mill er for lidt
men vi er i en elendig forhandlingssituation og nok må tage til takke med 12mill

Jeg forbeholder mig derudover alt ret til at svine ledelsen til hvis han bliver solgt for under 12mill.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Helenius

Indlæg af frederikshavneren » 18. jun 2013, 11:32

http://tipsbladet.dk/nyhed/premier-leag ... n-24-timer" onclick="window.open(this.href);return false;
Endnu et medie skriver at handlen er lige op over. Helenius gennemgår lægeundersøgelse i dag og bliver senest præsenteret i morgen.

Angående den store diskussion vedr. transferprisen så er jeg ret delt. Jeg må ærligt indrømme at jeg før transfervinduet troede, at Helenius ville blive solgt denne sommer til en hollandsk/belgisk midterklub for ca. 1 mio. euro. I den forstand er det glædeligt hvis Helenius´ skifte til Aston Villa indbringer ca. 12 mio. kr. (plus evt. klausuler oveni). Set i det lys indbringer Helenius faktisk mere end jeg havde forventet.

På den anden side kan jeg også godt være lidt skuffet over prisen da Premier League klubber traditionelt kaster om sig med penge. Se bare hvad samme klub har betalt for Okore. Nu sammenligner jeg selvfølgelig ikke Helenius og Okore, da der er meget der taler for en højere pris for Okore (tophold, landshold, CL), men det er dælme godt solgt hvis FC Rødvin har solgt middelmådige Okore for ca. 35 mio. kr.
At FCK angiveligt har afvist et bud fra Everton på 60 mio. kr. for Cornelius er vildt, det er fuldstændig sygt. Cornelius er totalt overvurderet. I den optik er det virkelig trist at Helenius "kun" indbringer 12 mio. kr.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Helenius

Indlæg af Hanga » 18. jun 2013, 11:42

Yankee skrev:
Har du læst mit indlæg?
Det er forklaret 143 gange, men det er åbenbart ikke nok.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Larstyndskid
1. div
1. div
Indlæg: 413
Tilmeldt: 15. dec 2008, 10:51

Re: Helenius

Indlæg af Larstyndskid » 18. jun 2013, 11:51

http://en.wikipedia.org/wiki/Aleksandar_Tonev" onclick="window.open(this.href);return false;

Er der ikke nogen der kan forklare mig hvordan f**** en polsk klub kan få over det DOBBELTE fra Aston Villa som vi kan for Helenius? Lynge kunne aldrig sælge for rimelige summer, Ørgaard kunne, mon Gaarde kan?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Helenius

Indlæg af frederikshavneren » 18. jun 2013, 12:08

Larstyndskid skrev:http://en.wikipedia.org/wiki/Aleksandar_Tonev

Er der ikke nogen der kan forklare mig hvordan f**** en polsk klub kan få over det DOBBELTE fra Aston Villa som vi kan for Helenius? Lynge kunne aldrig sælge for rimelige summer, Ørgaard kunne, mon Gaarde kan?
Nu er Lech Poznan en rimelig stor klub og Tonev har måske haft lang tid til kontraktudløb. Det kan være forklaringer på prisforskellen. Jeg kan nu godt forstå hvorfor debattørerne på Villatalk er så glade for Helenius handlen. Det er noget af et scoop at lande en god angriber som Helenius for 1,2 mio. £, det er pebernødder for en Premier League klub. Hvis Helenius skulle gå hen og floppe i Aston Villa, hvilket er en reel risiko, så er Aston Villas tab tilmed minimalt.

Jeg har flere gange med et glimt i øjet foreslået at AaB skulle ha´ projektansat Jens Ørgaard i dette transfervindue, med det eneste formål at sælge Helenius. Man kan mene meget om krejleren Ørgaard, men han var dælme god til at sælge spillere til imponerende priser.
Derudover kan AaBs lave transferpriser også hænge sammen med kulturen i AaB. Lynge har været guld værd for AaB, men objektivt set har vi ikke haft de store salgsobjekter. Lynge har hentet mange gode holdspillere, men individuelt har mange af spillerne været meget middelmådige (Augu, Würtz, Prica, Steve O, MJ mv.)

Der er altså bare ikke stor efterspørgsel efter gode holdspillere, som individuelt har mange mangler. Som eksempel er det jo meget tankevækkende at se på hvordan det er gået med spillerne fra det succesrige Champions League hold 2008. De har ikke ligefrem brilleret efterfølgende sagt med mild underdrivelse!
Spillernes individuelle niveau har afspejlet sig i transferpriserne, samt i det ikke ubetydelige faktum at AaB faktisk har en tæt på skræmmende dårlig salgshistorik i forhold til hvordan de solgte spillere efterfølgende har klaret sig i udlandet. Succeshistorierne står ikke ligefrem i kø.

Joker
1. div
1. div
Indlæg: 266
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:07

Re: Helenius

Indlæg af Joker » 18. jun 2013, 12:49

Larstyndskid skrev:http://en.wikipedia.org/wiki/Aleksandar_Tonev

Er der ikke nogen der kan forklare mig hvordan f**** en polsk klub kan få over det DOBBELTE fra Aston Villa som vi kan for Helenius? Lynge kunne aldrig sælge for rimelige summer, Ørgaard kunne, mon Gaarde kan?
Tja, han har spillet OG scoret mål på sit landshold, det har Helenius ikke...endnu

Red0fox
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 28. dec 2007, 12:55
Favoritspiller: Erik Bo Andersen, Who else?
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af Red0fox » 18. jun 2013, 13:06

Det er dyrt at være fattig... længere er den ikke.

Havde AaB flere penge i kassen, så kunne de også tillade sig at gamble mere med prisen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af Pastorius » 18. jun 2013, 13:59

Red0fox skrev:Det er dyrt at være fattig... længere er den ikke.

Havde AaB flere penge i kassen, så kunne de også tillade sig at gamble mere med prisen.
Jeg tror ikke det ville ændre alverden. Jeg tror at samtlige utilfredse med salgsprisen herinde overvurderer efterspørgslen på Hellenius.

Havde der været højere bud eller flere seriøse henvendelser på ham, så ville prisen også være højere. Længere er den ikke. Vi kan så undre os over hvorfor verden ikke har fået øjnene ordentlig op for hvor stort hans potentiale er, men det bliver vi ikke rige af.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 18. jun 2013, 14:19

AnyFellow skrev:
AllanPedersen skrev:Fordi evt. sejre i Europa League, og placering i superligaen, der skal ikke mange Helenius mål til før de 15 millioner var blevet hentet på en anden måde.
Jeg synes du stiller det alt for firkantet op. Det kunne også være målene ikke lige kom, Helenius blev skadet eller fik karantæne i en vigtig kamp. For at opveje 15 millioner skal der alligevel leveres en hel del mål på de rigtige tidspunkter. Det kan også være vi trækker et hold i EL i sidste playoff runde, der er så stærkt, at vi ikke får et ben til jorden. Så er der i hvertfald ingen (eller minimale) indtægter her.

Skal AaB overleve som klub, tror jeg det er fint nok at have fokus på fuglen i hånden i stedet for fuglene på taget.
Kan ikke se det er specielt firkantet sat op, sådan sætter ledelsen det op på samme måde i pressen.

Helenius har scoret 30 mål og lavet 14 assists på 2 sæsonner, må man slet ikke regne den faktor med?
Han har lavet 30% af alle vores mål, Lynge har selv været ude i pressen og sige det skal give mening i forhold til de tv penge vi misser.

Ja Helenius kan blive skadet i 9 måneder, men sådan kan man jo ikke planlægge fremtiden.
Tror du ikke også de i United forventer der er et eller andet antal mål i Van Persie næste sæson?

Vi har ikke en spiller der scorer 16 mål i stedet for Helenius, det ved vi godt, spillerne ved det, og ledelsen ved det.(citat Gaarde)
Hvis ikke vi får en lige så god erstatning(og gør vi nok ikke)
Så er den eneste logiske konklusion man kan drage jo at vi scorer færre mål, og dermed opnår en lavere placering.
Alt kan ske i sport, men helt lodtrækning er det jo ikke.. hvis vi sælger vores bedste angriber.. så misser vi mål.

Og der er sku stor forskel på at ligge nr 8 eller ligge nr 2 som vi gjorde i efteråret i forhold til tv penge.
så vidt jeg lige husker er der 6-7millioner kroners forskel, hver 11. kamp
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2873
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Helenius

Indlæg af Eksil » 18. jun 2013, 14:48

Red0fox skrev:Det er dyrt at være fattig... længere er den ikke.

Havde AaB flere penge i kassen, så kunne de også tillade sig at gamble mere med prisen.
Det handler ikke så meget om, at vi er fattige, men at hans skal skydes af nu og alle ved det. AaB kan ikke gå ud af vinduet med ham på holdet for så for de ingen penge og en utilfreds spiller oveni.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 18. jun 2013, 15:02

Eksil skrev:
Red0fox skrev:Det er dyrt at være fattig... længere er den ikke.

Havde AaB flere penge i kassen, så kunne de også tillade sig at gamble mere med prisen.
Det handler ikke så meget om, at vi er fattige, men at hans skal skydes af nu og alle ved det. AaB kan ikke gå ud af vinduet med ham på holdet for så for de ingen penge og en utilfreds spiller oveni.
Det handler også lidt om vi er fattige. For en rig klub ville nemmere kunne sige 'så beholder vi ham bare og tjener penge på hans mål i stedet(tv penge/europa)
og presse prisen på den måde
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af Pastorius » 18. jun 2013, 15:16

Eksil skrev:
Red0fox skrev:Det er dyrt at være fattig... længere er den ikke.

Havde AaB flere penge i kassen, så kunne de også tillade sig at gamble mere med prisen.
Det handler ikke så meget om, at vi er fattige, men at hans skal skydes af nu og alle ved det. AaB kan ikke gå ud af vinduet med ham på holdet for så for de ingen penge og en utilfreds spiller oveni.
...men også det ville være ret ligegyldigt hvis der stod fire relevante klubber og sloges om hvem af dem der skulle have ham. Det gør der ikke.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Re: Helenius

Indlæg af BBS » 18. jun 2013, 15:33

http://www.avfc.co.uk/page/NewsDetail/0 ... 96,00.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Så er det officielt.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4339
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Helenius

Indlæg af Kristian » 18. jun 2013, 15:43


Tillykke til Helenius og et stort held og lykke herfra:-) håber sq han får noget spilletid fra start og får chancen. Han har dælme givet os nogle super oplevelser på stadion TAK!! og god tur
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Helenius

Indlæg af Funky » 18. jun 2013, 15:46

Grattis Helle. :danmarkfan:
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Uffe
Drenge
Drenge
Indlæg: 39
Tilmeldt: 12. jul 2005, 22:23
Geografisk sted: 8220 Brabrand

Re: Helenius

Indlæg af Uffe » 18. jun 2013, 15:56

Fondsbørmeddelelsen:

AaB sælger Nicklas Helenius til Aston Villa og opjusterer forventningerne til årets resultat

Aalborg Boldspilklub A/S har i dag solgt den 22-årige angriber Nicklas Helenius til den engelske Premier League-klub Aston Villa.

Nicklas Helenius havde kontrakt med AaB indtil 30. juni 2014.

Med salget af Nicklas Helenius opjusterer AaB resultat-forventningerne i 2013 fra et nul-resultat til et positivt resultat.

Forudsætningerne for et positivt resultat er baseret på en midterplacering i Superligaen og et nul-resultat i associeret virksomhed.


Venlig hilsen

Aalborg Boldspilklub A/S
Lynge Jakobsen
Direktør

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af Gentleman Finn » 18. jun 2013, 16:19

Et stort held og lykke skal Nicklas have med på vejen. Han vil altid være velkommen tilbage i Aalborg, når han er færdig med at skyde europa i sænk engang.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Helenius

Indlæg af Gaarde6 » 18. jun 2013, 16:20

Uffe skrev:Fondsbørmeddelelsen:

AaB sælger Nicklas Helenius til Aston Villa og opjusterer forventningerne til årets resultat

Aalborg Boldspilklub A/S har i dag solgt den 22-årige angriber Nicklas Helenius til den engelske Premier League-klub Aston Villa.

Nicklas Helenius havde kontrakt med AaB indtil 30. juni 2014.

Med salget af Nicklas Helenius opjusterer AaB resultat-forventningerne i 2013 fra et nul-resultat til et positivt resultat.

Forudsætningerne for et positivt resultat er baseret på en midterplacering i Superligaen og et nul-resultat i associeret virksomhed.


Venlig hilsen

Aalborg Boldspilklub A/S
Lynge Jakobsen
Direktør
Hvad betyder det ?

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 18. jun 2013, 16:21

ekstrabladet og Nordjydske skriver 11millioner kroner

håber jeg ikke er rigtigt..
15mill ville være rigtig fint, men alt under 12, synes jeg bare er for lidt
for en 22 årig fyr der har været med i 44 mål i 2 sæsonner.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Besvar