Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Helenius

Indlæg af Kenneth K » 14. maj 2014, 09:04

Jeg kan lide tanken om både Helenius og Lucas Andersen, og det er selvfølgelig bare med at slå til, hvis det kan lade sig gøre.

Men hvordan er det nu med det der homegrown-status og Lucas Andersen... nu hastede Ajax jo en handel med Lucas Andersen igennem, før han fyldte 18, fordi at han så netop kunne opnå status som homegrown-spiller for Ajax i europæisk sammenhæng, efter at have været i klubben i tre år. Og den mulighed mister de vel, selv hvis de vælger bare at udleje ham, som vel er det mest realistiske?

En sæson med en offensiv, der både talte Kusk, Thomsen, Risgård, Helenius, AK og Spalvis dog... føj, det kunne blive giftigt.

9000beats
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 23
Tilmeldt: 3. aug 2009, 16:51

Re: Helenius

Indlæg af 9000beats » 14. maj 2014, 09:30

Mht. Helenius vil jeg tro, at der er noget om snakken.
Helenius havde på sin egen facebook-profil i går linket til Onside.dk med rygtet om, at han var på vej tilbage til AaB og over linket selv skrevet noget ala, at nu var der gode nyheder.
Den post er nu væk - sikkert noget han har fået besked på at fjerne.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Helenius

Indlæg af le Cid » 14. maj 2014, 09:31

9000beats skrev:Mht. Helenius vil jeg tro, at der er noget om snakken.
Helenius havde på sin egen facebook-profil i går linket til Onside.dk med rygtet om, at han var på vej tilbage til AaB og over linket selv skrevet noget ala, at nu var der gode nyheder.
Den post er nu væk - sikkert noget han har fået besked på at fjerne.
Det er ikke hans egen profil - det er en fan.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Helenius

Indlæg af hje1980 » 14. maj 2014, 09:46

Kenneth K skrev:Jeg kan lide tanken om både Helenius og Lucas Andersen, og det er selvfølgelig bare med at slå til, hvis det kan lade sig gøre.

Men hvordan er det nu med det der homegrown-status og Lucas Andersen... nu hastede Ajax jo en handel med Lucas Andersen igennem, før han fyldte 18, fordi at han så netop kunne opnå status som homegrown-spiller for Ajax i europæisk sammenhæng, efter at have været i klubben i tre år. Og den mulighed mister de vel, selv hvis de vælger bare at udleje ham, som vel er det mest realistiske?

En sæson med en offensiv, der både talte Kusk, Thomsen, Risgård, Helenius, AK og Spalvis dog... føj, det kunne blive giftigt.
Korrekt... udlejnings perioden skal trækkes fra i den status.

Mastrup
Miniput
Miniput
Indlæg: 4
Tilmeldt: 2. maj 2014, 20:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Helenius

Indlæg af Mastrup » 14. maj 2014, 22:41

Sporting Lissabon var ude efter ham før han skiftede til Villa.
Der er noget der siger mig, at de er igen.
Og deres bud/løn kan vi nok ikke matche.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Helenius

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 17. maj 2014, 11:52

Har siddet og vendt med mig selv, om jeg syntes at Helenius skal tilbage i AaB-folden. På den ene side så har vi to gode angribere i AK og Spalvis, som jeg har svært ved at skulle bænke. De har efter min mening ikke fundet melodien sammen de to, men deres individuelle færdigheder er gode og de er begge garant for for mål. Med lidt mere spilletid sammen tror jeg også, at de kan finde samspillet. Det er lidt sjovt med Spalvis, for før han begyndte at banke kasserne ind, så virkede han utroligt uselvisk og lagde jo også op til et par stykker inden der kom hul på bylden. Efter målene er begyndt at komme, er han blevet mere selvisk. Hvilket ikke er så ringe endda. Derudover har Jönsson jo udtalt, at han gerne vil blive, hvilket måske ikke kan lade sig gøre, men som jeg personligt ville være glad for (hvis han kan komme sig over sin skade). Hvis Helenius kommer tilbage, så bliver Jönsson her dog ikke.

Spørgsmålet er så hvad man får med Helenius ctr. Jönsson. Begge er høje spillere, der i modsætning til hvad deres statur giver anledning til at tro, ikke er specielt gode med hovedet. Begge er også spillere som gerne vil trække ned i banen, deltage i spillet og holde på bolden. Jönsson er en tand bedre teknisk også selvom jeg egentligt syntes at Helenius også havde høj klasse her, samtidig syntes jeg at Jönsson er bedre til at deltage i småspillet, igen selvom Helenius også havde en del klasse her. Helenius syntes jeg dog nogen gange ødelagde det for de andre, specielt Lucas Andersen da de spillede sammen, ved at trække for tit ned i hans område og tage de bolde som Lucas var bedst med. Her er Jönsson bedre til at positionere sig, så de andre spillere også kan komme med deres løb og aktioner. Nu spillede Helenius jo også topangriber, hvor Jönsson lægger mere bagved, hvilket jeg også har på fornemmelsen er den position Helenius helst vil spille, så dette bliver nok ikke det store problem, hvis vi får Helenius. Hvad Helenius dog kunne i forhold til samspillet, var hans knaldhårde millimeter præcise lange flade afleveringer/stikninger, som gang på gang sønderrev modstandernes forsvar og gav ham en del assister.

Hvad der dog får mit ræsonnement til at pege på Helenius er hans spark. AaB som hold spiller fantastisk fodbold, men vi er stadig for dårlige til at nedbryde de hold som står langt tilbage på banen og bare vil holde nullet. I disse situationer, hvor man ikke kan kombinere sig igennem mangler vi lidt en spiller, der kan høvle igennem udefra. Både for de mål som dette direkte vil give, men også fordi at det ville være fantastisk at have en spiller, hvor modstanderen er nødt til forholde sig til disse skud og derfor er nødt til at bryde ud af kæden for at blokere, dette vil forhåbentligt give det hul i bussen, der gør at vi så igen kan kombinere igennem.

Så ja, jeg er virkelig glad for Jönsson og anser ham allerede som en rigtig AaBer. Jeg tror dog, at vi får lidt mere ud af at få en Helenius ind, end ved at beholde Jönsson. Samtidig er Helenius grundet hans mangel på skadeshistorik vel også det mere sikre kort at satse på.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Helenius

Indlæg af jonas386 » 17. maj 2014, 12:03

100% enig, har gjort mig nogle af de samme tanker selv. Jeg så helt sikkert gerne Helenius komme hjem, men jeg vil godt nok også være ked af at se Jönsson smutte. Helenius kan nogle af de ting vi mangler, og som du også nævner rossi, men Jönsson er bare en meget bedre fodboldspiller, og kan altså nogle ting som Helenius næppe kommer til at lære. Jönsson er feks langt bedre til at få bolden sendt hurtigt videre, så angrebet ikke går i stå, det synes jeg ofte var et problem med Helenius, at han så kompenserede for det ved at score fra 20-30 meter istedet, eller tog en god tur igennem forsvaret er hvad det er. Helenius er helt sikkert en rigtigt dygtig spiller, men jeg er godt nok meget i tvivl om han overhovedet vil passe ind i den måde vi spiller på.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Helenius

Indlæg af Forza » 19. maj 2014, 12:12

http://www.bold.dk/nyt/Agent-Villa-dropper-Helenius" onclick="window.open(this.href);return false;

Giver de ham en fri transfer håber jeg Gaarde sætter alle sejl ind på at hente ham indenfor budgettets rammer. Han er lige hvad vi mangler IMO med hans stærke spark, målscoringsevner samt tekniske kunnen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: Helenius

Indlæg af Lucas Kuskenius » 19. maj 2014, 12:12

Helenius bliver ikke en del af Aston Villa's trup til næste sæson.

http://www.bold.dk/nyt/Agent-Villa-dropper-Helenius" onclick="window.open(this.href);return false;

Det må helt sikkert betyde at han skal videre. Spørgsmålet er bare, om han skal hjem til Aalborg, eller om en hollandsk/tysk/belgisk klub er klar til at overtage?
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Helenius

Indlæg af Eksil » 19. maj 2014, 12:21

Håber vi kan sælge Villa på at sende ham retur for tæt på intet + vidresalg.

Det må også betyde noget for dem at spare lønkroner?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Helenius

Indlæg af FlæskeFrank » 19. maj 2014, 12:24

Hvis vi kan hente Helenius og holde sammen på truppen kvalifikationen igennem, altså undtaget Due, Curth og Jönsson, så kan vi vist ikke håbe på mere.

Men jeg mener, at der skal tre mand ind for de tre som stopper(Due, Curth og Jönsson). En kvalificeret angriber og en reserve til kanten. Derudover skal truppen suppleres med en ekstra - om det er Ahlmann-reserve eller angrebet må afhænger af TRÆNERNES tro på Rolf Toft.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Helenius

Indlæg af troelsh » 19. maj 2014, 13:13

En Helenius signing ville være helt fantastisk. Håber virkelig Gaarde hiver ham hjem!
Han ville kunne forstærke vores angreb markant inden CL kval kampene.
Derudover er jeg overbevist om han igen vil bombe løs i suppen, og derfor kan vi få ham solgt igen for et betragteligt beløb.

Jönsson er en klasse angriber, men hans evigt skadede lyske gør at det er for risikabelt at hente ham på en permanent kontrakt.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Helenius

Indlæg af astonvilla » 19. maj 2014, 13:15

Kom hjem min dreng!
Det ville være så vigtigt at få ham med på holdet.
Jeg håber bare han kan acceptere en voldsom lønnedgang. Det er nok der den kan falde.
Villa bliver ikke noget problem.
Bienvenu Bassogog!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Helenius

Indlæg af Eksil » 19. maj 2014, 13:22

astonvilla skrev:Kom hjem min dreng!
Det ville være så vigtigt at få ham med på holdet.
Jeg håber bare han kan acceptere en voldsom lønnedgang. Det er nok der den kan falde.
Villa bliver ikke noget problem.
Tag et "buy out" i Villa. Kom hjem og køb det hus i Svenstrup du altid har drømt om :P

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Helenius

Indlæg af FlæskeFrank » 19. maj 2014, 13:25

troelsh skrev:Jönsson er en klasse angriber, men hans evigt skadede lyske gør at det er for risikabelt at hente ham på en permanent kontrakt.
Hvis vi kan hente Helenius nu, så kan Jönsson kommer i spil næste år, hvor hans kontrakt udløber.

Hvis Villa blot kræver symbolsk beløb samt stor andel af evt. videresalg af Helenius, så vil CL vel vægte ret højt i forhold til lønnen.

I forhold til sidste sæson har vi til den kommende sæson allerede angriberne klar(AK og Spalvis). Sidst hentede vi AK, Risgaard og Jönsson imens turneringen kørte(Risgaard ugen før). Derfor vil vi være væsentlig mere klar til superligaen denne sæson end sidste.
- FlæskeFrank

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Helenius

Indlæg af hje1980 » 19. maj 2014, 13:33

FlæskeFrank skrev:Hvis vi kan hente Helenius og holde sammen på truppen kvalifikationen igennem, altså undtaget Due, Curth og Jönsson, så kan vi vist ikke håbe på mere.

Men jeg mener, at der skal tre mand ind for de tre som stopper(Due, Curth og Jönsson). En kvalificeret angriber og en reserve til kanten. Derudover skal truppen suppleres med en ekstra - om det er Ahlmann-reserve eller angrebet må afhænger af TRÆNERNES tro på Rolf Toft.
HVIS Helenius hentes hvad vil du så med en anden istedet for Toft??? 3 mand er nok til angrebet... samt der nok er endnu et talent i rækken som nr. 4.

Reserve til kanten. Han findes allerede... Gili Sørensen er vel tænkt til denne plads. Så ikke nødvendigt.

Men ja... der mangler backup på venstre back... Om Gili Sørensen kan trænes til at være reserve her, må Kent/Kuhn vurdere.

Der er jo en grund til man mener Due og Curth kan stoppe i AaB nu... at man føler at de næste står klar i kulisen til at steppe op, og begynder deres rejse til 1. holdet...
Netop som vi har gjort med mange af vores faste unge startere i dag...

FREMTIDEN SER LYS UD...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Helenius

Indlæg af frederikshavneren » 19. maj 2014, 13:49

FlæskeFrank skrev:
troelsh skrev:Jönsson er en klasse angriber, men hans evigt skadede lyske gør at det er for risikabelt at hente ham på en permanent kontrakt.
Hvis vi kan hente Helenius nu, så kan Jönsson kommer i spil næste år, hvor hans kontrakt udløber.

Hvis Villa blot kræver symbolsk beløb samt stor andel af evt. videresalg af Helenius, så vil CL vel vægte ret højt i forhold til lønnen.

I forhold til sidste sæson har vi til den kommende sæson allerede angriberne klar(AK og Spalvis). Sidst hentede vi AK, Risgaard og Jönsson imens turneringen kørte(Risgaard ugen før). Derfor vil vi være væsentlig mere klar til superligaen denne sæson end sidste.
Jeg er ret ambivalent angående Helenius. Ja han er en fantastisk spiller på mange måder, men jeg ser hellere at vi går efter en decideret afløser for Jönsson. Uden svenskeren mangler vi kreativitet i front, det har været ret tydeligt i flere af de kampe hvor modstanderne har stået dybt på banen (bl.a. Randers og Esbjerg hjemme samt Slagelse ude). Derudover har Helenius altså næsten ikke spillet bold i ét år! Med andre ord er Helenius meget rusten, hvorfor det er tvivlsomt om han vil kunne gøre en forskel i CL kvalifikationen. Når man ikke spillet bold i så lang tid så tager det altså lang tid at genfinde niveauet igen.

Det kreative trekløver Jönsson, Kusk og Risgård (jeg regner Thomsen som en løbestærk spiller) har været altafgørende for vores spil, nu er Jönsson nok væk og han skal meget gerne erstattes af en tilsvarende teknisk stærk spiller. Helenius har mange kvaliteter, men han kan ikke erstatte Jönsson. Helenius er selvfølgelig mere målfarlig, men han kan ikke erstatte svenskerens kreativitet og visioner.

Jeg håber at Helenius finder sig en fin klub i f.eks. Holland eller Belgien. Det er alt for tidligt hvis han allerede nu vender hjem. Her vil hverdagen hurtigt melde sig igen og spørgsmålet er om han kan genfinde motivationen til at optræde på Haderslev, Silkeborg, Hobro stadion mv.

Brugeravatar
Pete Burns
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 15. maj 2014, 16:11
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: Helenius

Indlæg af Pete Burns » 19. maj 2014, 13:53

Helenius vil være fantastisk at få tilbage. Han er utrolig træfsikker og har derudover mange assists.
I want surprises .... Bam! But i'm in too deep there's no getting out of it.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Helenius

Indlæg af frederikshavneren » 19. maj 2014, 13:59

Pete Burns skrev:Helenius vil være fantastisk at få tilbage. Han er utrolig træfsikker og har derudover mange assists.
Jeg vil klart foretrække at få Lucas hjem.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Helenius

Indlæg af troelsh » 19. maj 2014, 14:09

frederikshavneren skrev:
FlæskeFrank skrev:
troelsh skrev:Jönsson er en klasse angriber, men hans evigt skadede lyske gør at det er for risikabelt at hente ham på en permanent kontrakt.
Hvis vi kan hente Helenius nu, så kan Jönsson kommer i spil næste år, hvor hans kontrakt udløber.

Hvis Villa blot kræver symbolsk beløb samt stor andel af evt. videresalg af Helenius, så vil CL vel vægte ret højt i forhold til lønnen.

I forhold til sidste sæson har vi til den kommende sæson allerede angriberne klar(AK og Spalvis). Sidst hentede vi AK, Risgaard og Jönsson imens turneringen kørte(Risgaard ugen før). Derfor vil vi være væsentlig mere klar til superligaen denne sæson end sidste.
Jeg er ret ambivalent angående Helenius. Ja han er en fantastisk spiller på mange måder, men jeg ser hellere at vi går efter en decideret afløser for Jönsson. Uden svenskeren mangler vi kreativitet i front, det har været ret tydeligt i flere af de kampe hvor modstanderne har stået dybt på banen (bl.a. Randers og Esbjerg hjemme samt Slagelse ude). Derudover har Helenius altså næsten ikke spillet bold i ét år! Med andre ord er Helenius meget rusten, hvorfor det er tvivlsomt om han vil kunne gøre en forskel i CL kvalifikationen. Når man ikke spillet bold i så lang tid så tager det altså lang tid at genfinde niveauet igen.

Det kreative trekløver Jönsson, Kusk og Risgård (jeg regner Thomsen som en løbestærk spiller) har været altafgørende for vores spil, nu er Jönsson nok væk og han skal meget gerne erstattes af en tilsvarende teknisk stærk spiller. Helenius har mange kvaliteter, men han kan ikke erstatte Jönsson. Helenius er selvfølgelig mere målfarlig, men han kan ikke erstatte svenskerens kreativitet og visioner.

Jeg håber at Helenius finder sig en fin klub i f.eks. Holland eller Belgien. Det er alt for tidligt hvis han allerede nu vender hjem. Her vil hverdagen hurtigt melde sig igen og spørgsmålet er om han kan genfinde motivationen til at optræde på Haderslev, Silkeborg, Hobro stadion mv.

Enig i at Jönsson har bedre tekniske færdigheder end Helenius, men en spiller af Jönssons kaliber har vi kun haft råd til grundet hans dårlige lyske.
Jeg tror det ville være et scoop at hente Helenius hjem, udover hans mange mål og træfsikkerhed, laver han også utrolig mange assist, noget som folk har en tendens til at overse.
Men en spiller som Helenius har brug for kreative kræfter rundt om sig, derfor er det vigtigt at vi kan holde på Kusk lidt endnu, og et drømme scenarie ville klart være også at hente Lucas hjem på en lejeaftale.

Besvar