Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Helenius

Indlæg af le Cid » 12. jun 2014, 12:08

9000AaB skrev:Bryder mig ikke om at der er så stille i AaB...

Hvor bliver spillerne af?...

Skal de gøre opstarten optimal er de nød til at købe/leje spillere med det samme således de kan komme i gang med at lære Kent og Kuhns' koncept med det samme og vi ikke er så sårbare med Thomsen og Kusk salg..

Krydser stadig fingre for Helenius, Ende, evt. Ankaraz (stavet forkert AGF) eller Mensah (Viborg) til kanten og en ekstra VB/Central forsvarer.
Skal transfervinduet ikke lige åbne først? Akharraz nej tak!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Helenius

Indlæg af FlæskeFrank » 12. jun 2014, 12:11

Akharraz - så hellere en 17 årig kontrakt med Ruben Bagger.

Men hvis opstart er på mandag, så ville det være rart et navn snart.
- FlæskeFrank

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7876
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Helenius

Indlæg af Forza » 12. jun 2014, 12:27

FlæskeFrank skrev:Akharraz - så hellere en 17 årig kontrakt med Ruben Bagger.

Men hvis opstart er på mandag, så ville det være rart et navn snart.
Helt enig. Akharraz har slet ikke hovedet med sig. Vi har ikke brug for en person med hans intelligens til at ødelægge det gode sammenhold i truppen. Ydermere føler jeg ikke hans kvaliteter passer specielt godt til vores kantspillere som oftest trækker ind i banen til forskel fra de "normale" kantspillere som jeg vil betegne ham for at være.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af Califfen » 16. jun 2014, 17:57

Helenius set sammen med DC i Fitness World, Dannebrogsgade, i dag.

Hvad kan man lægge i det?

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Helenius

Indlæg af Gaarde6 » 16. jun 2014, 18:03

Califfen skrev:Helenius set sammen med DC i Fitness World, Dannebrogsgade, i dag.

Hvad kan man lægge i det?
At de holder ferie i deres hjemby ?

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af Martino » 16. jun 2014, 18:19

Gaarde6 skrev:
Califfen skrev:Helenius set sammen med DC i Fitness World, Dannebrogsgade, i dag.

Hvad kan man lægge i det?
At de holder ferie i deres hjemby ?
Jeg synes det er sjovere at rygte begge tilbage til AaB. Helenius af åbenlyse grunde og DC som backup på back og kant. :aabfan:
Jeg savner Winsnes

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Helenius

Indlæg af jonas386 » 16. jun 2014, 18:27

Det ville jeg heller ikke blive helt ked af. Men det virker meget naturligt. Er Helenius ikke kærester med DCs søster? Så mon ikke de er i jævnlig kontakt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af Flower » 16. jun 2014, 18:55

jonas386 skrev:Det ville jeg heller ikke blive helt ked af. Men det virker meget naturligt. Er Helenius ikke kærester med DCs søster? Så mon ikke de er i jævnlig kontakt.
Jo Daniels ene søster, danner par med Helenius. Der bør komme en kommende boldspiller ud af det :thumbsup:
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Helenius

Indlæg af Dot Bot » 16. jun 2014, 19:04

Flower skrev:
jonas386 skrev:Det ville jeg heller ikke blive helt ked af. Men det virker meget naturligt. Er Helenius ikke kærester med DCs søster? Så mon ikke de er i jævnlig kontakt.
Jo Daniels ene søster, danner par med Helenius. Der bør komme en kommende boldspiller ud af det :thumbsup:
Vel nok nærmere to. Han skal have tvillinger.

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:36
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Re: Helenius

Indlæg af AMadsen » 16. jun 2014, 19:09

Dot Bot skrev:
Flower skrev:
jonas386 skrev:Det ville jeg heller ikke blive helt ked af. Men det virker meget naturligt. Er Helenius ikke kærester med DCs søster? Så mon ikke de er i jævnlig kontakt.
Jo Daniels ene søster, danner par med Helenius. Der bør komme en kommende boldspiller ud af det :thumbsup:
Vel nok nærmere to. Han skal have tvillinger.
Nej det er trillinger, Bagerens datter har 3 brød i ovnen... Hvis i forstår sådan en lille en!


De bliver vel 197 med en god kuffert! #TykkeRonaldoOnSterioids
Guld? igen, igen...!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Helenius

Indlæg af Erasmus Montanus » 16. jun 2014, 19:33

http://www.bold.dk/nyt/-agent-tror-paa-helenius-til-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

Klar i mælet
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Helenius

Indlæg af Hanga » 16. jun 2014, 19:41

KOM SÅ HJEM DIN HERLIGE KNÆGT!!!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Helenius

Indlæg af Funky » 16. jun 2014, 20:00

Nok en lejeaftale arbejdes der på. Det er vel...fint nok.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Rasmus
Superliga
Superliga
Indlæg: 742
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:46

Re: Helenius

Indlæg af Rasmus » 16. jun 2014, 20:07

Hvis vi ender med Jönsson og Helenius så har vi jo et kæmpe luksus problem :D Vi bør ændre formation til 3-3-4 :P
/ Rasmus

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Helenius

Indlæg af jonas386 » 16. jun 2014, 20:09

Trillinger? Det bliver da det vildeste om 20 år når Helenius jr. 1, 2 og 3 terroriserer superligaen for AaB og bliver solgt for 20+ til det store udland. Jeg glæder mig allerede.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2894
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Helenius

Indlæg af Eksil » 16. jun 2014, 20:37

Lej ham til jul. Rammer vi guld i CL-kvalen, så køb ham fri.

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Indlæg: 402
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af Dissing » 17. jun 2014, 13:52

9000AaB skrev:Krydser stadig fingre for Helenius, Ende, evt. Ankaraz (stavet forkert AGF) eller Mensah (Viborg) til kanten og en ekstra VB/Central forsvarer.
Jeg er lidt utryg ved at købe tidligere AaB'ere som Helenius, Ene eller Lucas tilbage til Aalborg.
For man ved ikke om de er oppe på det niveau de i sin tid blev solgt på - eller om deres udvikling er gået i stå. De har opnået deres store drøm og er blevet solgt til udlandet, men så har de mødt modgang.
Måske slår modgangen deres spil i stykker, som man har set med Cornelius, der ikke har nået sit topniveau efter sin retur til fck - og en fyr som Michael Jakobsen forlod AaB for en klub i Spanien. Det eventyr varede kort tid og han kom tilbage til Danmark - og her har han ikke genfundet det niveau han havde i AaB.

Men kigger vi på Risgård eller Augu, så kom de tilbage med succes efter udlandet. Så det er ikke umuligt at generobre Aalborg. Og så er det sjovest at hente folk der i forvejen kender til AaB og Aalborg - selv om udenbys folk som Jeppe Curth, Thelander, Nicolai Larsen, Kent Nielsen, Hamren og Kuhn alle lærte at elske AaB.

Og der er den fordel at det giver ro fremover, for nu hvor Enevoldsen og Helenius HAR VIST at udlandet ikke er dem, vil de formentlig blive i AaB til de slutter karrieren?

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Helenius

Indlæg af Mogens » 17. jun 2014, 14:06

Dissing skrev:
9000AaB skrev:Krydser stadig fingre for Helenius, Ende, evt. Ankaraz (stavet forkert AGF) eller Mensah (Viborg) til kanten og en ekstra VB/Central forsvarer.
Jeg er lidt utryg ved at købe tidligere AaB'ere som Helenius, Ene eller Lucas tilbage til Aalborg.
For man ved ikke om de er oppe på det niveau de i sin tid blev solgt på - eller om deres udvikling er gået i stå. De har opnået deres store drøm og er blevet solgt til udlandet, men så har de mødt modgang.
Måske slår modgangen deres spil i stykker, som man har set med Cornelius, der ikke har nået sit topniveau efter sin retur til fck - og en fyr som Michael Jakobsen forlod AaB for en klub i Spanien. Det eventyr varede kort tid og han kom tilbage til Danmark - og her har han ikke genfundet det niveau han havde i AaB.

Men kigger vi på Risgård eller Augu, så kom de tilbage med succes efter udlandet. Så det er ikke umuligt at generobre Aalborg. Og så er det sjovest at hente folk der i forvejen kender til AaB og Aalborg - selv om udenbys folk som Jeppe Curth, Thelander, Nicolai Larsen, Kent Nielsen, Hamren og Kuhn alle lærte at elske AaB.

Og der er den fordel at det giver ro fremover, for nu hvor Enevoldsen og Helenius HAR VIST at udlandet ikke er dem, vil de formentlig blive i AaB til de slutter karrieren?
Så hvad hælder du til?

Jeg kan godt se din faldgrube, men er alligevel ikke bekymret for, om de er gået i stå. Der er langt mere positivt end negativt ved at hente dem hjem. Specielt fordi de er så unge. Så har de formentlig IKKE tænkt sig at blive hængende i Aalborg resten af karrieren, og de bliver derfor nødt til at præstere for at vise sig frem, så de atter kan få et udlandseventyr.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Helenius

Indlæg af Rams » 17. jun 2014, 14:29

I min verden er det bedste argument for at hente tidligere AaB'ere eller i hvert fald danske spillere, at vi skal spille europæisk lige om et øjeblik og at superligastarten kommer før vi regner med det. Vi har derfor brug for spillere, der lynhurtigt kan finde sig til rette både på og uden for banen og indgå i kollektivet.

Ift. Ene og Jönsson - hvis det bliver til noget - er der så bare den hage ved det, at de ikke når at komme i omdrejninger inden bolden ruller igen.

Men spændende hvad der kommer til at ske. I øvrigt synes jeg at SønderjyskE ser ud til at handle spændende ind med den permanente tilknytning af Kanstrup og de heftige rygter om at Marxen er på vej fra Horsens. Omvendt falder jeg ikke på halen for OB's indkøb af Lucas Jensen, Lasse Nielsen og Lasse Kryger - det stinker langt væk af middelmådighed
In verbis simus faciles

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Helenius

Indlæg af AaB1978 » 19. jun 2014, 06:47

Gaarde ikke optimistisk med hensyn til at få Helenius hjem :(

http://www.nordjyske.dk/nyheder/gaarde- ... 1/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Besvar