Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Pastorius » 27. nov 2015, 13:53

Patmand skrev:Du undgår behændigt at svare på spørgsmålet.
Kan vi ikke blive enig om at en tidligere superliga topscorer med en guldrandet PL kontrakt, der hentes hjem til AaB, er at finde i toppen af lønhieraket i AaB?

Mon ikke den løn er baseret på at AaB har nogle forventninger til, at Helenius skulle være stamspiller i den kontraktperiode. Det tror jeg godt man kan med rimelighed kan antage.
Kan vi ikke også blive enige om at Helenius indtil videre ikke har præsteret ift. det forventede?

Så er det jeg spørger, er det ikke en rimelig dårlig case, når vi tager hensyn til de mange lønkroner, at have en spiller gående i tre år mod at han måske præsterer i det allersidste år af kontrakten?
Der er jo ingen garanti for at han genfinder målformen.

Med et meget begrænset budget ift. vores konkurrenter, så er der bare ikke plads til ret mange fejltrin.
Nej, jeg kender ikke til hans lønniveau, men jeg kender til AaB's påholdenhed.

Til gengæld har jeg rimelig god tillid til at AaB kender den, og tager det med i betragtning, når de skal afgøre hvad de ønsker at gøre med ham.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Gamen » 27. nov 2015, 13:57

Patmand skrev:
Med et meget begrænset budget ift. vores konkurrenter, så er der bare ikke plads til ret mange fejltrin.
Og i den optik er det selvfølgelig ikke optimalt at de to bedst lønnede angribere vi har sidder på bænken. Jönsson skal der i hvert fald ikke forlænges med til en top-løn i AaB, og jeg tvivler meget på at man ser de store perspektiver i Nicklas som det er nu. AaB har arbejdet med hans mentale side siden han var ungdomsspiller - de ved udmærket godt, at han er en spiller der (når han, som nu, ikke spiller og føler sig forbigået) er meget, meget svær at få op på vanligt niveau igen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Buzz Killington » 27. nov 2015, 14:03

Gamen skrev:
Patmand skrev:
Med et meget begrænset budget ift. vores konkurrenter, så er der bare ikke plads til ret mange fejltrin.
Og i den optik er det selvfølgelig ikke optimalt at de to bedst lønnede angribere vi har sidder på bænken. Jönsson skal der i hvert fald ikke forlænges med til en top-løn i AaB, og jeg tvivler meget på at man ser de store perspektiver i Nicklas som det er nu. AaB har arbejdet med hans mentale side siden han var ungdomsspiller - de ved udmærket godt, at han er en spiller der (når han, som nu, ikke spiller og føler sig forbigået) er meget, meget svær at få op på vanligt niveau igen.
Nu har det jo vaeret til diskussion hvor meget Jonsson faar i loen, og saavidt jeg husker fik du dine tal fra EB's postulatmaskine. Ikke at der skal en stor diskussion ud af trovaerdigheden af din kilde, for jeg har ogsaa en formodning om at han er i toppen af loenhierarkiet i AaB. Men, og dette er pointen, en forlaengelse kan da sagtens vaere paa - for AaB - bedre vilkaar end de er nu. Hvis Jonsson f.eks. anerkender at han ikke har naaet det forventede niveau efter skaden, er det da plausibelt at han har justeret sine forventninger i forhold til dette i en forhandlingssituation. Og saa syntes jeg da egentlig der ville vaere mening i en forlaengelse, specielt hvis Spalvis og/eller Helenius smutter. Selv hvis vi koeber en erstatning til Spalvis (tvivler jeg paa), ville det da stadig give mening at forlaenge med Jonsson for en kort periode, indtil en evt. erstatning er blevet ordenligt koert ind paa holdet.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Sauer » 27. nov 2015, 14:37

Buzz Killington skrev:
Gamen skrev:
Patmand skrev:
Med et meget begrænset budget ift. vores konkurrenter, så er der bare ikke plads til ret mange fejltrin.
Og i den optik er det selvfølgelig ikke optimalt at de to bedst lønnede angribere vi har sidder på bænken. Jönsson skal der i hvert fald ikke forlænges med til en top-løn i AaB, og jeg tvivler meget på at man ser de store perspektiver i Nicklas som det er nu. AaB har arbejdet med hans mentale side siden han var ungdomsspiller - de ved udmærket godt, at han er en spiller der (når han, som nu, ikke spiller og føler sig forbigået) er meget, meget svær at få op på vanligt niveau igen.
Nu har det jo vaeret til diskussion hvor meget Jonsson faar i loen, og saavidt jeg husker fik du dine tal fra EB's postulatmaskine. Ikke at der skal en stor diskussion ud af trovaerdigheden af din kilde, for jeg har ogsaa en formodning om at han er i toppen af loenhierarkiet i AaB. Men, og dette er pointen, en forlaengelse kan da sagtens vaere paa - for AaB - bedre vilkaar end de er nu. Hvis Jonsson f.eks. anerkender at han ikke har naaet det forventede niveau efter skaden, er det da plausibelt at han har justeret sine forventninger i forhold til dette i en forhandlingssituation. Og saa syntes jeg da egentlig der ville vaere mening i en forlaengelse, specielt hvis Spalvis og/eller Helenius smutter. Selv hvis vi koeber en erstatning til Spalvis (tvivler jeg paa), ville det da stadig give mening at forlaenge med Jonsson for en kort periode, indtil en evt. erstatning er blevet ordenligt koert ind paa holdet.
Kan der laves en fornuftig aftale med Jönsson, håber jeg, AaB forfølger den mulighed. Han har ikke været god nok indtil videre i denne sæson, men han har altså tidligere vist ting, der gør, at han stadig bør regnes blandt de bedste boldspillere i truppen.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af hje1980 » 27. nov 2015, 14:46

Buzz Killington skrev:
hje1980 skrev:Helenius skal bare væk... han har slet slet slet ikke noget at gøre i AaB mere. Han har INTET socialt med de andre i truppen, og selv på ungdomsholdene bruges han som skræmme eksempel for de unge, om ingen er bedre end holdets styrke!!!

Tror hans ene år i Villa har ødelagt ham fuldstændigt mentalt... løsriv ham fra hans kontrakt og brug pengene andre steder i truppen.

Og NÅR Spalvis en dag skal afsted, så er Helenius IKKE afløseren. Der er slet ikke samme klasse over de 2 - både mentalt og spillemæssigt.
What? hvor fanden har du dog de historier fra? Og nej, med saa alvorlig en anklage kan du sgu ikke bare spise os af med at du kender en der kender en.
Har en kammerat der selv har spillet i AaB og hvis hvis søn spiller på deres ungdomshold. Så det er fra den kant jeg har det fra.

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1373
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af AaB-Jones » 27. nov 2015, 16:17

hje1980 skrev:
Buzz Killington skrev:
hje1980 skrev:Helenius skal bare væk... han har slet slet slet ikke noget at gøre i AaB mere. Han har INTET socialt med de andre i truppen, og selv på ungdomsholdene bruges han som skræmme eksempel for de unge, om ingen er bedre end holdets styrke!!!

Tror hans ene år i Villa har ødelagt ham fuldstændigt mentalt... løsriv ham fra hans kontrakt og brug pengene andre steder i truppen.

Og NÅR Spalvis en dag skal afsted, så er Helenius IKKE afløseren. Der er slet ikke samme klasse over de 2 - både mentalt og spillemæssigt.
What? hvor fanden har du dog de historier fra? Og nej, med saa alvorlig en anklage kan du sgu ikke bare spise os af med at du kender en der kender en.
Har en kammerat der selv har spillet i AaB og hvis hvis søn spiller på deres ungdomshold. Så det er fra den kant jeg har det fra.
Lad nu være med at ophæve sådan noget til sandhed - det er godt nok ofte nogle pinlige personrettede angreb på enkelte spillere, der foregår herinde! Måske en opgave for juntaen at få den slags barberet væk???

Gamen

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Gamen » 27. nov 2015, 18:57

Buzz Killington skrev:
Nu har det jo vaeret til diskussion hvor meget Jonsson faar i loen, og saavidt jeg husker fik du dine tal fra EB's postulatmaskine. Ikke at der skal en stor diskussion ud af trovaerdigheden af din kilde, for jeg har ogsaa en formodning om at han er i toppen af loenhierarkiet i AaB. Men, og dette er pointen, en forlaengelse kan da sagtens vaere paa - for AaB - bedre vilkaar end de er nu. Hvis Jonsson f.eks. anerkender at han ikke har naaet det forventede niveau efter skaden, er det da plausibelt at han har justeret sine forventninger i forhold til dette i en forhandlingssituation. Og saa syntes jeg da egentlig der ville vaere mening i en forlaengelse, specielt hvis Spalvis og/eller Helenius smutter. Selv hvis vi koeber en erstatning til Spalvis (tvivler jeg paa), ville det da stadig give mening at forlaenge med Jonsson for en kort periode, indtil en evt. erstatning er blevet ordenligt koert ind paa holdet.
Med det netværk EB har i klubberne og blandt spilleragenter, så tror jeg ikke der er nogen grund til at betvivle at de har nogenlunde styr på hvad de bedst lønnede spillere får. Heller ikke selvom de skriver meget lort.
Men jeg tror ganske enkelt ikke på at Jönsson vil blive i AaB. Der er en grund til at han ikke spiller, og blev bænket efter nogle rigtigt dårlige kampe i starten af sæsonen.
Han er en spiller der med al garanti vil kunne få nogenlunde det samme i løn i en svensk klub.
Men han er ikke en spiller der laver mål, og han har heller ikke fået sin rolle i det opbyggende spil til at lykkes særligt godt. Han skal ikke være i top 3 i lønhierarkiet i AaB, hvis han ikke spiller. Slet ikke, hvis hans niveau er milevidt fra dét niveau han havde i mesterskabssæsonen - og det er det.
Jeg er ret sikker på at Jönsson er fortid til sommer, og gætter på at han finder en klub som IFK Göteborg eller Helsingborg i en liga der, lige nu, er mere attraktiv end den danske.
Og AaB skyder sig selv i foden, hvis de skyder Thomsen og Spalvis af i samme vindue (vintervinduet). Det ser jeg simpelthen ikke ske.

Gamen

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Gamen » 27. nov 2015, 19:14

Sauer skrev: Kan der laves en fornuftig aftale med Jönsson, håber jeg, AaB forfølger den mulighed. Han har ikke været god nok indtil videre i denne sæson, men han har altså tidligere vist ting, der gør, at han stadig bør regnes blandt de bedste boldspillere i truppen.
Det er efterhånden halvanden sæson siden Jönsson glimrede, og han har ikke vist skyggen af det niveau siden.
Hvad får nogen til at tro, at han kommer op på det niveau igen?
Det vil være hul i hovedet at erstatte en mand der laver mål, med én der ikke gør.
31 kampe, 4 mål og 1 assists i denne kontraktperiode. Det er Jeppe Curth-stats. Når han ikke laver mål, og ikke leverer assists og i øvrigt leverer mere end gennemsnitlige præstationer, så er han ikke en top-løn værd.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Buzz Killington » 27. nov 2015, 19:18

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Nu har det jo vaeret til diskussion hvor meget Jonsson faar i loen, og saavidt jeg husker fik du dine tal fra EB's postulatmaskine. Ikke at der skal en stor diskussion ud af trovaerdigheden af din kilde, for jeg har ogsaa en formodning om at han er i toppen af loenhierarkiet i AaB. Men, og dette er pointen, en forlaengelse kan da sagtens vaere paa - for AaB - bedre vilkaar end de er nu. Hvis Jonsson f.eks. anerkender at han ikke har naaet det forventede niveau efter skaden, er det da plausibelt at han har justeret sine forventninger i forhold til dette i en forhandlingssituation. Og saa syntes jeg da egentlig der ville vaere mening i en forlaengelse, specielt hvis Spalvis og/eller Helenius smutter. Selv hvis vi koeber en erstatning til Spalvis (tvivler jeg paa), ville det da stadig give mening at forlaenge med Jonsson for en kort periode, indtil en evt. erstatning er blevet ordenligt koert ind paa holdet.
Med det netværk EB har i klubberne og blandt spilleragenter, så tror jeg ikke der er nogen grund til at betvivle at de har nogenlunde styr på hvad de bedst lønnede spillere får. Heller ikke selvom de skriver meget lort.
Men jeg tror ganske enkelt ikke på at Jönsson vil blive i AaB. Der er en grund til at han ikke spiller, og blev bænket efter nogle rigtigt dårlige kampe i starten af sæsonen.
Han er en spiller der med al garanti vil kunne få nogenlunde det samme i løn i en svensk klub.
Men han er ikke en spiller der laver mål, og han har heller ikke fået sin rolle i det opbyggende spil til at lykkes særligt godt. Han skal ikke være i top 3 i lønhierarkiet i AaB, hvis han ikke spiller. Slet ikke, hvis hans niveau er milevidt fra dét niveau han havde i mesterskabssæsonen - og det er det.
Jeg er ret sikker på at Jönsson er fortid til sommer, og gætter på at han finder en klub som IFK Göteborg eller Helsingborg i en liga der, lige nu, er mere attraktiv end den danske.
Og AaB skyder sig selv i foden, hvis de skyder Thomsen og Spalvis af i samme vindue (vintervinduet). Det ser jeg simpelthen ikke ske. Lige nu og her er der dog ingen idé i at forlænge med en dyr bænkevarmer, der ikke har været på det niveau klubben forventede, da de skrev kontrakt med ham.
Naa, saa skal vi alligevel tage den med EB's trovaerdighed, selvom jeg egentlig gav dig ret i din vurdering. Jeg er ikke i tvivl om at visse journalister hos EB har ok forbindelser til agentmiljoet, men naar de laver de dersens lister over top loenningerne i diverse klubber, saa vil det naturligvis i mange tilfaelde vaere tale om skoen. Alternativet er bare ikke plausibelt, da det forudsaetter at den paagaeldende journalist for at skrive en artikel, skal have fat i vel en 30 agenter (som alle skal vaere paa god fod med EB af agenter de skal have fat i), hvor nogle af dem endda er udlaendinge, og vel sagtens ikke er chummy med en tilfaeldig EB journalist. Bl.a. er Jonssons agent Svensker. Saa jo, det er sgu stor grund til at betvivle sandheden her. Og naar vi saa snakker om noget saa fortroligt som spillerloenninger, ja, saa er der ikke langt til sammenligningerne med EB's journalistik og toiletpapir.

Som jeg skrev, saa er Jonsson tredjevalg pt. og hvis vi saelger Spalvis, saa maa Jonsson ogsaa kunne se perspektiverne i at fortsaette, og hvis Spalvis ryger i vinterpausen, saa vil Jonsson med hoej sandsynlighed blive fast mand resten af saesonen, hvilket ogsaa aendrer hans prioritering. Derudover, hvis Jonsson er saa daarlig som du syntes at mene, hvorfor skulle andre Svenske klubber da dermed have interesse i at overbyde hvad AaB kan tilbyde, og hvorfor skulle topklubberne dog finde Jonsson interessant? Hvis de finder ham interessant, saa foelger det at AaB ogsaa finder ham interessant, da specielt hvis den svenske liga pludselig er blevet saa meget mere attraktiv som du paastaar, hvilket egentlig ogsaa er en underlig paastand. Hvad baserer du det paa?

Det er en nuanceret situation, og der hvorvidt Jonsson vil forlaenge, og hvorvidt vi skal forlaenge med ham, afhaenger af flere forskellige ting. Det er ikke bare et tydeligt ja/nej spoegsmaal som jeg syntes at laese dig mene.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Gamen » 27. nov 2015, 19:36

Buzz Killington skrev:
Naa, saa skal vi alligevel tage den med EB's trovaerdighed, selvom jeg egentlig gav dig ret i din vurdering. Jeg er ikke i tvivl om at visse journalister hos EB har ok forbindelser til agentmiljoet, men naar de laver de dersens lister over top loenningerne i diverse klubber, saa vil det naturligvis i mange tilfaelde vaere tale om skoen. Alternativet er bare ikke plausibelt, da det forudsaetter at den paagaeldende journalist for at skrive en artikel, skal have fat i vel en 30 agenter (som alle skal vaere paa god fod med EB af agenter de skal have fat i), hvor nogle af dem endda er udlaendinge, og vel sagtens ikke er chummy med en tilfaeldig EB journalist. Bl.a. er Jonssons agent Svensker. Saa jo, det er sgu stor grund til at betvivle sandheden her. Og naar vi saa snakker om noget saa fortroligt som spillerloenninger, ja, saa er der ikke langt til sammenligningerne med EB's journalistik og toiletpapir.

Som jeg skrev, saa er Jonsson tredjevalg pt. og hvis vi saelger Spalvis, saa maa Jonsson ogsaa kunne se perspektiverne i at fortsaette, og hvis Spalvis ryger i vinterpausen, saa vil Jonsson med hoej sandsynlighed blive fast mand resten af saesonen, hvilket ogsaa aendrer hans prioritering. Derudover, hvis Jonsson er saa daarlig som du syntes at mene, hvorfor skulle andre Svenske klubber da dermed have interesse i at overbyde hvad AaB kan tilbyde, og hvorfor skulle topklubberne dog finde Jonsson interessant? Hvis de finder ham interessant, saa foelger det at AaB ogsaa finder ham interessant, da specielt hvis den svenske liga pludselig er blevet saa meget mere attraktiv som du paastaar, hvilket egentlig ogsaa er en underlig paastand. Hvad baserer du det paa?

Det er en nuanceret situation, og der hvorvidt Jonsson vil forlaenge, og hvorvidt vi skal forlaenge med ham, afhaenger af flere forskellige ting. Det er ikke bare et tydeligt ja/nej spoegsmaal som jeg syntes at laese dig mene.
EB skyder næppe flere hundrede-tusinde kroner forkert. Det virker slet ikke unaturligt for mig, at den løn passer når vi tænker på at det var en mand der kom fra en fin hyre i Bundesligaen.

Jeg mener ikke Jönsson nødvendigvis er dårlig. Han er bare ikke en målscorer, og i en AaB-offensiv der er fartfyldt og dynamisk, så passer han ikke ind. Dertil er han alt for langsom. Jeg er ikke i tvivl om, at hans teknik er på et meget højt niveau, men jeg vil helst måle en angriber på hans betydning for holdet. En angriber skal præstere, gerne målt i mål og assists, medmindre man er en Jan Koller-type. Det gør han ikke, og det har han ikke gjort på noget tidspunkt i den her kontraktperiode.
Helsingborg har bejlet til ham de sidste 3-4 år - han er en ønskespiller for dem. IFK Göteborg mangler en type som ham, og spiller en form for fodbold hvor han ikke vil falde igennem. Det ses meget godt på de spillertyper de har bragt ind i det seneste halvandet år. Kenneth Zohore, Thomas Mikkelsen, Martin Boman, til dels Tom Pettersson.

Tjah, senest var Ove Flindt Bjerg ude at sige at den svenske liga qua den store interesse, fyldte stadions, højere intensitet i kampene osv. gjorde den svenske liga mere attraktiv for spillere med drømme om udlandet, end den danske. Derfor var den også mere interessant for scouts som ham.
Ekstra Bladet havde en hel artikelserie hvor de fokuserede på hvordan den danske liga var blevet uattraktiv ifht. den svenske - flere klubbosser har været ude at sige, at Danmark er nødt til at kigge mod Sverige for at se på hvordan Superligaen kan gøres mere attraktiv.
Og når profiler som Vibe, Ankersen, Mads Albæk m.fl. vælger den svenske liga fremfor den danske, så nævner de også intensiteten, de store stadions og generelt mere opmærksomhed omkring fodbolden blandt deres bevæggrunde.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Buzz Killington » 27. nov 2015, 20:22

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Naa, saa skal vi alligevel tage den med EB's trovaerdighed, selvom jeg egentlig gav dig ret i din vurdering. Jeg er ikke i tvivl om at visse journalister hos EB har ok forbindelser til agentmiljoet, men naar de laver de dersens lister over top loenningerne i diverse klubber, saa vil det naturligvis i mange tilfaelde vaere tale om skoen. Alternativet er bare ikke plausibelt, da det forudsaetter at den paagaeldende journalist for at skrive en artikel, skal have fat i vel en 30 agenter (som alle skal vaere paa god fod med EB af agenter de skal have fat i), hvor nogle af dem endda er udlaendinge, og vel sagtens ikke er chummy med en tilfaeldig EB journalist. Bl.a. er Jonssons agent Svensker. Saa jo, det er sgu stor grund til at betvivle sandheden her. Og naar vi saa snakker om noget saa fortroligt som spillerloenninger, ja, saa er der ikke langt til sammenligningerne med EB's journalistik og toiletpapir.

Som jeg skrev, saa er Jonsson tredjevalg pt. og hvis vi saelger Spalvis, saa maa Jonsson ogsaa kunne se perspektiverne i at fortsaette, og hvis Spalvis ryger i vinterpausen, saa vil Jonsson med hoej sandsynlighed blive fast mand resten af saesonen, hvilket ogsaa aendrer hans prioritering. Derudover, hvis Jonsson er saa daarlig som du syntes at mene, hvorfor skulle andre Svenske klubber da dermed have interesse i at overbyde hvad AaB kan tilbyde, og hvorfor skulle topklubberne dog finde Jonsson interessant? Hvis de finder ham interessant, saa foelger det at AaB ogsaa finder ham interessant, da specielt hvis den svenske liga pludselig er blevet saa meget mere attraktiv som du paastaar, hvilket egentlig ogsaa er en underlig paastand. Hvad baserer du det paa?

Det er en nuanceret situation, og der hvorvidt Jonsson vil forlaenge, og hvorvidt vi skal forlaenge med ham, afhaenger af flere forskellige ting. Det er ikke bare et tydeligt ja/nej spoegsmaal som jeg syntes at laese dig mene.
[1]EB skyder næppe flere hundrede-tusinde kroner forkert. Det virker slet ikke unaturligt for mig, at den løn passer når vi tænker på at det var en mand der kom fra en fin hyre i Bundesligaen.

[2]Jeg mener ikke Jönsson nødvendigvis er dårlig. Han er bare ikke en målscorer, og i en AaB-offensiv der er fartfyldt og dynamisk, så passer han ikke ind. Dertil er han alt for langsom. Jeg er ikke i tvivl om, at hans teknik er på et meget højt niveau, men jeg vil helst måle en angriber på hans betydning for holdet. En angriber skal præstere, gerne målt i mål og assists, medmindre man er en Jan Koller-type. Det gør han ikke, og det har han ikke gjort på noget tidspunkt i den her kontraktperiode.
Helsingborg har bejlet til ham de sidste 3-4 år - han er en ønskespiller for dem. IFK Göteborg mangler en type som ham, og spiller en form for fodbold hvor han ikke vil falde igennem. Det ses meget godt på de spillertyper de har bragt ind i det seneste halvandet år. Kenneth Zohore, Thomas Mikkelsen, Martin Boman, til dels Tom Pettersson.

Tjah [3], senest var Ove Flindt Bjerg ude at sige at den svenske liga qua den store interesse, fyldte stadions, højere intensitet i kampene osv. gjorde den svenske liga mere attraktiv for spillere med drømme om udlandet, end den danske. Derfor var den også mere interessant for scouts som ham.
Ekstra Bladet havde en hel artikelserie hvor de fokuserede på hvordan den danske liga var blevet uattraktiv ifht. den svenske - flere klubbosser har været ude at sige, at Danmark er nødt til at kigge mod Sverige for at se på hvordan Superligaen kan gøres mere attraktiv.
Og når profiler som Vibe, Ankersen, Mads Albæk m.fl. vælger den svenske liga fremfor den danske, så nævner de også intensiteten, de store stadions og generelt mere opmærksomhed omkring fodbolden blandt deres bevæggrunde.
Angaaende [1], saa handler det ikke om hvorvidt de skyder rigtigt eller forkert. Det kan vaere deres skud er lige i bullseye, det samme kan vores. Men den kan ogsaa vaere helt ved siden af, og det er muligt kontrakten har store elementer af praestationsbetingelser. Din paastand var at de havde indsigt i disse forhold grundet deres agentnetvaerk. Og jeg gaar ud fra ud fra ovenstaaende at du medgiver, at det ikke behoever vaere tilfaeldet, specielt for en spiller som har Svensk agent. Hvis du goer dette, altsaa medgiver at EB bare gaetter, og derfor kan tage grueligt galt, saa kan vi lade den ligge her.

Angaaende [2], saa syntes jeg ikke det haenger sammen. Du mener den svenske liga er mere attraktiv end den danske (hvorfor Jonsson efter din mening vil vaelge den fremfor AaB), samt at niveauet er hoejere (for det siger Flindt Bjerg). Desuden mener du Jonsson er langtsom og ikke maalfarlig. Godt saa. Hvorfor pokker skulle en svensk klub (som spillere paa et hoejere niveau end AaB) saa vaere interesseret i at kaste en formue (som du mener Jonsson henter i AaB) efter saadan en spiller? Og hvordan haenger sammenligningen med Zohoro og Thomas Mikkelsen sammen her? Mikkelsen er hurtig, og Zohore er stationaer. Jonsson er en mellemrumsspiller, og der er der hans styrker er. Spiller IFK eller Helsingborg shortpassing? Og glemmer du ikkke ogsaa at Jonsson faktisk har fravalgt sverige tidligere til fordel for AaB tidligere, ja, faktisk paa et tidspunkt hvor vi var en midterklub?

Angaaende [3], saa er Flindt Bjerg polemisk som altid, for han har intet at have det i udover at han saa et par kampe med mere intensitet end i superligaen. Det er sikkert ogsaa rigtigt at Svenske kampe er mere intensive, men det samme er vel tilfaeldet i League 2 i England. Vi spiller bare en anden slags fodbold herhjemme, men det betyder ikke niveauet er hoejere i Sverige, ja, tvaertimod fristes man til at sige. Saa det er da muligt kampene har en mere intens atmosfaere, pga. de mange tilskuere. Men i tal, er der intet der tyder paa at Allsvenskan er paa niveau med Superligaen, selv efter Malmoe's praestationer de sidste par aar. F.eks. er den samlede vaerdi af de 12 bedste svenske klubber i spillermateriale (81,73 millioner euro) langt under vaerdien af de 12 bedste danske (104,5 millioner euro). og De danske klubber (staerkt anfoert af FCK) koeber og saelger ogsaa for langt flere penge end de Svenske. Det er da muligt at spillere vaelger klub efter hvor mange tilskuere en liga har, men naar alt kommer til alt, saa er det sportslige niveau, loenchecken samt fremtidige karrieremuligheder nok vigtigere, eller naermest det eneste der taeller.

Anyway, intet i det jeg skriver udelukker at Jonsson vil vaek. Men billedet er paa ingen maade saa entydigt som du goer det til. Og jeg syntes ikke du kan konkludere at vi ikke kan forlaenge med Jonsson til en billigere penge, antaget at han vitterligt haever boksen hver maaned i AaB, hvilket er en yderligere diskussion.

edit: traaden handler om NH, saa jeg stopper her.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Sauer » 27. nov 2015, 20:28

Gamen skrev:
Sauer skrev: Kan der laves en fornuftig aftale med Jönsson, håber jeg, AaB forfølger den mulighed. Han har ikke været god nok indtil videre i denne sæson, men han har altså tidligere vist ting, der gør, at han stadig bør regnes blandt de bedste boldspillere i truppen.
Det er efterhånden halvanden sæson siden Jönsson glimrede, og han har ikke vist skyggen af det niveau siden.
Hvad får nogen til at tro, at han kommer op på det niveau igen?
Det vil være hul i hovedet at erstatte en mand der laver mål, med én der ikke gør.
31 kampe, 4 mål og 1 assists i denne kontraktperiode. Det er Jeppe Curth-stats. Når han ikke laver mål, og ikke leverer assists og i øvrigt leverer mere end gennemsnitlige præstationer, så er han ikke en top-løn værd.
Han har ikke levet op til de forventninger, jeg havde til ham i denne sæson. Men jeg synes slet ikke, han har været så dårlig, som det bliver gjort til hér på siden. Desuden betyder en 'fornuftig aftale' jo ikke, at han skal skubbe til lønloftet. Jeg håber, han bliver - men det skal selvfølgelig være på de rette vilkår.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af limey » 27. nov 2015, 20:40

Slap nu af allesammen. Sidste år blev Ene, her på debatsiden, udnævnt til det største fejlkøb siden Chanko - og Würtz var også ringe i langt tid, da han kom tilbage efter FCK og VB. Vi ved, hvad Helenius potentielt rummer og da han tilsyneladende stadig leverer på reserveholdet, er der intet der indikerer, at han ikke kan ramme fordums styrke igen. Spørgsmålet er nok mere, om AaB og især Helenius selv kan vente på at det sker i Aalborg. Ellers sætter jeg gerne en halv fad på, at det sker et andet sted.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af frederikshavneren » 27. nov 2015, 22:26

limey skrev:Slap nu af allesammen. Sidste år blev Ene, her på debatsiden, udnævnt til det største fejlkøb siden Chanko - og Würtz var også ringe i langt tid, da han kom tilbage efter FCK og VB. Vi ved, hvad Helenius potentielt rummer og da han tilsyneladende stadig leverer på reserveholdet, er der intet der indikerer, at han ikke kan ramme fordums styrke igen. Spørgsmålet er nok mere, om AaB og især Helenius selv kan vente på at det sker i Aalborg. Ellers sætter jeg gerne en halv fad på, at det sker et andet sted.
Helenius har bidraget med en del mål på straffespark i reserveligaen, i åbent spil har han mig bekendt stort set ikke scoret nogen mål.
Han har nu haft halvanden sæson siden han returnerede, og er stadigvæk en skygge af fordums storhed, jeg tvivler på om han kan genfinde niveauet i AaB. Han har også i denne sæson fået en del chancer som han slet ikke har grebet.

Hvis jeg skal tolke på interviewet i EB så lyder Helenius som en der gerne vil væk til vinter (forudsat at Spalvis bliver). Måske en udlejning til vinter vil være en god løsning for begge parter. En ny start i en anden klub er måske lige det han har brug for.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Provst i Brovst » 27. nov 2015, 22:49

- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af frederikshavneren » 27. nov 2015, 23:30

Det var jeg ikke klar over, men jeg synes ikke at det ændrer noget. Det kan godt være at han scorer et mål ny og næ for reserverne, i Superliga regi har han leveret blege indsatser. Senest var han helt væk da han fik chancen i pokalen mod Lyngby

Reserveligaen er og bliver reserveligaen hvor selv notorisk uskarpe Rolf Toft bombede løs for nogle sæsoner siden.

Gamen

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Gamen » 27. nov 2015, 23:46

Buzz Killington skrev:
Angaaende [1], saa handler det ikke om hvorvidt de skyder rigtigt eller forkert. Det kan vaere deres skud er lige i bullseye, det samme kan vores. Men den kan ogsaa vaere helt ved siden af, og det er muligt kontrakten har store elementer af praestationsbetingelser. Din paastand var at de havde indsigt i disse forhold grundet deres agentnetvaerk. Og jeg gaar ud fra ud fra ovenstaaende at du medgiver, at det ikke behoever vaere tilfaeldet, specielt for en spiller som har Svensk agent. Hvis du goer dette, altsaa medgiver at EB bare gaetter, og derfor kan tage grueligt galt, saa kan vi lade den ligge her.

Angaaende [2], saa syntes jeg ikke det haenger sammen. Du mener den svenske liga er mere attraktiv end den danske (hvorfor Jonsson efter din mening vil vaelge den fremfor AaB), samt at niveauet er hoejere (for det siger Flindt Bjerg). Desuden mener du Jonsson er langtsom og ikke maalfarlig. Godt saa. Hvorfor pokker skulle en svensk klub (som spillere paa et hoejere niveau end AaB) saa vaere interesseret i at kaste en formue (som du mener Jonsson henter i AaB) efter saadan en spiller? Og hvordan haenger sammenligningen med Zohoro og Thomas Mikkelsen sammen her? Mikkelsen er hurtig, og Zohore er stationaer. Jonsson er en mellemrumsspiller, og der er der hans styrker er. Spiller IFK eller Helsingborg shortpassing? Og glemmer du ikkke ogsaa at Jonsson faktisk har fravalgt sverige tidligere til fordel for AaB tidligere, ja, faktisk paa et tidspunkt hvor vi var en midterklub?

Angaaende [3], saa er Flindt Bjerg polemisk som altid, for han har intet at have det i udover at han saa et par kampe med mere intensitet end i superligaen. Det er sikkert ogsaa rigtigt at Svenske kampe er mere intensive, men det samme er vel tilfaeldet i League 2 i England. Vi spiller bare en anden slags fodbold herhjemme, men det betyder ikke niveauet er hoejere i Sverige, ja, tvaertimod fristes man til at sige. Saa det er da muligt kampene har en mere intens atmosfaere, pga. de mange tilskuere. Men i tal, er der intet der tyder paa at Allsvenskan er paa niveau med Superligaen, selv efter Malmoe's praestationer de sidste par aar. F.eks. er den samlede vaerdi af de 12 bedste svenske klubber i spillermateriale (81,73 millioner euro) langt under vaerdien af de 12 bedste danske (104,5 millioner euro). og De danske klubber (staerkt anfoert af FCK) koeber og saelger ogsaa for langt flere penge end de Svenske. Det er da muligt at spillere vaelger klub efter hvor mange tilskuere en liga har, men naar alt kommer til alt, saa er det sportslige niveau, loenchecken samt fremtidige karrieremuligheder nok vigtigere, eller naermest det eneste der taeller.

edit: traaden handler om NH, saa jeg stopper her.
1. Hold nu op. Du lyder som om en agent ikke har det fjerneste begreb om at prissætte andre agenters spillere. Selvfølgelig ved de hvad spillere på markedet koster.
Det er deres arbejde! F.eks. når de fra tid til anden bliver bedt af klubber om at finde en spiller i dét og dét prisleje, og agerer mellemmænd.

2. Måske er Jönsson mellemrumsspiller i AaB, men i Helsingborg (da han fik sit gennembrud) var hans rolle en helt anden, og det vil den sandsynligvis også være i en anden klub. Det er dit postulat at Jönsson er mellemrumsspiller, bare fordi det er dér han fungerer bedst i AaB.
Jönsson har fint beskrevet hvorfor han valgte Helsingborg fra til fordel for AaB i et interview: indretningen af Allsvenskan, hvor sæsonen er væsentligt kortere. Noget som ville betyde at han kun kunne nå at få måneders spilletid inden sæsonafslutning, hvilket ikke var hvad han søgte.

3. Ja, selvfølgelig har Danmark bl.a. grundet skattefordele kunnet tiltrække væsentligt dyrere spillere - ingen svenske klubber er ejet af rigmænd eller store koncerner, bl.a. grundet 49/51 ordningen. Klubberne har en væsentligt anderledes økonomi. Men der er da en væsentlig forskel på at spille 10+ kampe om året for 20.000 tilskuere, sammenlignet med herhjemme - det er da også det de danske spillere der har fravalgt Superligaen til fordel for Allsvenskan siger.
Allsvenskan-klubberne mangler bedre økonomi generelt, før de kan holde på deres profiler.

Det eneste vi kan blive enige om, er at være uenige. God aften

Gamen

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Gamen » 27. nov 2015, 23:59

limey skrev:Slap nu af allesammen. Sidste år blev Ene, her på debatsiden, udnævnt til det største fejlkøb siden Chanko - og Würtz var også ringe i langt tid, da han kom tilbage efter FCK og VB. Vi ved, hvad Helenius potentielt rummer og da han tilsyneladende stadig leverer på reserveholdet, er der intet der indikerer, at han ikke kan ramme fordums styrke igen. Spørgsmålet er nok mere, om AaB og især Helenius selv kan vente på at det sker i Aalborg. Ellers sætter jeg gerne en halv fad på, at det sker et andet sted.
Den eneste der savede Ene over var vist thomasjn. Vi var da mange, der var temmeligt enige om at han havde gjort det ganske udmærket. Og han har så også vist sig at være en af de allerbedste hidtil i denne sæson. Med lidt mere kølighed i de første 6-7 kampe, havde han også været på 11-13 mål nu.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af frederikshavneren » 28. nov 2015, 00:07

Gamen skrev:
limey skrev:Slap nu af allesammen. Sidste år blev Ene, her på debatsiden, udnævnt til det største fejlkøb siden Chanko - og Würtz var også ringe i langt tid, da han kom tilbage efter FCK og VB. Vi ved, hvad Helenius potentielt rummer og da han tilsyneladende stadig leverer på reserveholdet, er der intet der indikerer, at han ikke kan ramme fordums styrke igen. Spørgsmålet er nok mere, om AaB og især Helenius selv kan vente på at det sker i Aalborg. Ellers sætter jeg gerne en halv fad på, at det sker et andet sted.
Den eneste der savede Ene over var vist thomasjn. Vi var da mange, der var temmeligt enige om at han havde gjort det ganske udmærket. Og han har så også vist sig at være en af de allerbedste hidtil i denne sæson. Med lidt mere kølighed i de første 6-7 kampe, havde han også været på 11-13 mål nu.
Ene har gjort det super i denne sæson, derudover er det fantastisk at se den vindervilje han udstråler. Ene ligner absolut ikke en 'fortabt søn' som er vendt hjem

Gamen

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Gamen » 28. nov 2015, 00:14

frederikshavneren skrev: Ene har gjort det super i denne sæson, derudover er det fantastisk at se den vindervilje han udstråler. Ene ligner absolut ikke en 'fortabt søn' som er vendt hjem
Helt enig. Han er vokset kolossalt med spilletiden, og absolut blandt mine yndlingsspillere. At han derudover er en utrolig sympatisk fyr er kun bonus - han vil AaB 110%, det kan man se på hans udtryk på banen.

Besvar