Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Helenius

Indlæg af limey » 27. jul 2012, 16:34

Nu tænkte jeg ikke så meget på hans topfart, men ligeså meget eksplosivitet, igangsættelse osv. Men det er da muligt, at hans statur får ham til at virke langsommere. Jeg har i hvert fald svært ved at forestille ham drøne fra forsvarsspillerne i eksempelvis PL.

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: Helenius

Indlæg af rAaBe » 27. jul 2012, 16:51

limey skrev:Nu tænkte jeg ikke så meget på hans topfart, men ligeså meget eksplosivitet, igangsættelse osv. Men det er da muligt, at hans statur får ham til at virke langsommere. Jeg har i hvert fald svært ved at forestille ham drøne fra forsvarsspillerne i eksempelvis PL.
Jeg lagde også mærke til de 33.*km/t (er ikke engang sikker på om det ikke var med bolden) som 3+ havde målt en af hans aktioner til, og må indrømme at jeg var lidt overrasket over at han var SÅ hurtig. Jeg tror bestemt det er muligt at hans statur snyder lidt i vurderingen af både hans hastighed og eksplosivitet.

Var det iøvrigt via LiveCast vi plejede at kunne se spillernes topfart?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. jul 2012, 01:57

rAaBe skrev:
limey skrev:Nu tænkte jeg ikke så meget på hans topfart, men ligeså meget eksplosivitet, igangsættelse osv. Men det er da muligt, at hans statur får ham til at virke langsommere. Jeg har i hvert fald svært ved at forestille ham drøne fra forsvarsspillerne i eksempelvis PL.
Jeg lagde også mærke til de 33.*km/t (er ikke engang sikker på om det ikke var med bolden) som 3+ havde målt en af hans aktioner til, og må indrømme at jeg var lidt overrasket over at han var SÅ hurtig. Jeg tror bestemt det er muligt at hans statur snyder lidt i vurderingen af både hans hastighed og eksplosivitet.

Var det iøvrigt via LiveCast vi plejede at kunne se spillernes topfart?
Jeg ved ikke helt hvor meget man skal lægge i de dersens nye fornemme topfarts statistikker de fyrede af i sidste runde, f.eks. var der en kamp hvor den ene målmand skulle have løbet en del hurtigere end mange af markspillerne... det tillader jeg mig at tvivle på var rigtigt, og dermed tvivler jeg også på alle de andre målinger er det :)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Helenius

Indlæg af Hanga » 2. aug 2012, 14:24

AaB har afvist bud fra Sheffield Wednesday, og det lyder til, at der er flere andre Championsship og Premier League klubber, der er interesserede.

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/sh ... a-helenius
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af Reto » 2. aug 2012, 15:17

Hanga skrev:AaB har afvist bud fra Sheffield Wednesday, og det lyder til, at der er flere andre Championsship og Premier League klubber, der er interesserede.

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/sh ... a-helenius

Det er godt nok ikke lige the Championship, jeg ser som et perfekt match for Helenius.

Jeg har ikke set fodbold fra den liga i lang tid, men formoder det stadig er enormt fysisk betonet og med mange indlæg til 2 meter mænd i boksen.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Helenius

Indlæg af limey » 2. aug 2012, 18:14

Reto skrev:
Hanga skrev:AaB har afvist bud fra Sheffield Wednesday, og det lyder til, at der er flere andre Championsship og Premier League klubber, der er interesserede.

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/sh ... a-helenius

Det er godt nok ikke lige the Championship, jeg ser som et perfekt match for Helenius.

Jeg har ikke set fodbold fra den liga i lang tid, men formoder det stadig er enormt fysisk betonet og med mange indlæg til 2 meter mænd i boksen.
Det markerede har du i hvert fald ret i. Jeg tror til gengæld at Championship kunne blive et rigtigt godt sted for Helenius. Hans boldomgang ville skulle foregå i et højere tempo og han ville være tvunget til at bruge mere af sin fysik, som han da må have gemt eet eller andet sted.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 17. aug 2012, 19:30

Ren spekulation..

Jeg tror ikke Helenius bliver solgt, fordi vi har slet ikke bragt nogle andre angribere ind på banen..
Rolf Toft har slet ikke fået noget, og Jeppe Curth kun begrænset spilletid..

Umiddelbart ville jeg bare tro hvis planen var Helenius skulle væk i det her vindue at vi gerne ville holde en anden spiller klar!?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Helenius

Indlæg af Brodernumsi » 17. aug 2012, 23:16

AllanPedersen skrev:Ren spekulation..

Jeg tror ikke Helenius bliver solgt, fordi vi har slet ikke bragt nogle andre angribere ind på banen..
Rolf Toft har slet ikke fået noget, og Jeppe Curth kun begrænset spilletid..

Umiddelbart ville jeg bare tro hvis planen var Helenius skulle væk i det her vindue at vi gerne ville holde en anden spiller klar!?
Hvis der kommer et bud på 30mil+ bliver han solgt ligemeget om Curth og Rolf er skadet. Vi har ikke råd til at beholde ham er jeg bange for.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Helenius

Indlæg af Klaus » 17. aug 2012, 23:31

Helenius er god, men han har stadigvæk noget at lære. Derfor er det utroligt vigtigt for hans udvikling, at han spiller fast i en klub. Kommer han til en storklub, vil han ryge på bænken, og det tror jeg godt kan bremse hans karriere. Jeg er sikker på, at der vil være bedst for Helenius at tage en sæson mere i AaB, hvor han er sikker på en startplads hver gang. At det så også vil være godt for AaB er en anden snak... Med hensyn til Lucas stiller sagerne sig nok lidt anderledes. Hvis han bliver solgt nu, kan han optræde som "home-grown", hvilket muligvis kan være med til at presse hans nuværende værdi så højt op, at der kan være god fornuft i at sælge.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Helenius

Indlæg af Funky » 17. aug 2012, 23:40

Klaus skrev:Helenius er god, men han har stadigvæk noget at lære. Derfor er det utroligt vigtigt for hans udvikling, at han spiller fast i en klub. Kommer han til en storklub, vil han ryge på bænken, og det tror jeg godt kan bremse hans karriere. Jeg er sikker på, at der vil være bedst for Helenius at tage en sæson mere i AaB, hvor han er sikker på en startplads hver gang. At det så også vil være godt for AaB er en anden snak... Med hensyn til Lucas stiller sagerne sig nok lidt anderledes. Hvis han bliver solgt nu, kan han optræde som "home-grown", hvilket muligvis kan være med til at presse hans nuværende værdi så højt op, at der kan være god fornuft i at sælge.
Det er i sidste ende noget som Helenius og hans rådgivere må forholde sig til. AaB skal forholde sig til en skrantende økonomi.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 18. aug 2012, 00:04

Det der argument "han har stadig meget at lære" sorry men det er der altså ingen spillere der nogensinde går efter..

Nærmest hver eneste gang en spiller skifter til en klub tror han at han skal have masser af spilletid, lige indtil han ikke får det.
Det der kan bremse et Nicklas Helenius salg er en kombination af 2 ting..
at de bud der kommer ikke er gode nok, og at Lynge vurderer at vi ikke sportsligt må miste ham.

30mill + er en overdrivelse.. så meget kan vi ikke få for ham.. men vil faktisk gerne tro på han nærmer sig 20millioner..
Lynge ville i hvert fald nok sige nej til 10..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af Flower » 20. aug 2012, 10:36

AllanPedersen skrev:Det der argument "han har stadig meget at lære" sorry men det er der altså ingen spillere der nogensinde går efter..

Nærmest hver eneste gang en spiller skifter til en klub tror han at han skal have masser af spilletid, lige indtil han ikke får det.
Det der kan bremse et Nicklas Helenius salg er en kombination af 2 ting..
at de bud der kommer ikke er gode nok, og at Lynge vurderer at vi ikke sportsligt må miste ham.

30mill + er en overdrivelse.. så meget kan vi ikke få for ham.. men vil faktisk gerne tro på han nærmer sig 20millioner..
Lynge ville i hvert fald nok sige nej til 10..
Fik i lørdags af vide at Lynge blankt har afvist et bud på 21mil fra en engelsk klub. Hvor meget man så vil lægge i det, er op til en selv.
Jeg tror ikke selv på den, man har vel ikke råd til at sige nej til 21mil - man kan jo nå at hente en spiller ind til det halve.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Helenius

Indlæg af Hanga » 20. aug 2012, 10:42

Flower skrev: Fik i lørdags af vide at Lynge blankt har afvist et bud på 21mil fra en engelsk klub. Hvor meget man så vil lægge i det, er op til en selv.
Jeg tror ikke selv på den, man har vel ikke råd til at sige nej til 21mil - man kan jo nå at hente en spiller ind til det halve.
En ting er helt sikkert. Kommer der et bud i den størrelsesorden, trykker Lynge omgående på knappen, smider panfløjte CD'en på og åbner en karton papvin, og tænker "så er det regnskab reddet".
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Helenius

Indlæg af astonvilla » 20. aug 2012, 11:26

Hanga skrev:
Flower skrev: Fik i lørdags af vide at Lynge blankt har afvist et bud på 21mil fra en engelsk klub. Hvor meget man så vil lægge i det, er op til en selv.
Jeg tror ikke selv på den, man har vel ikke råd til at sige nej til 21mil - man kan jo nå at hente en spiller ind til det halve.
En ting er helt sikkert. Kommer der et bud i den størrelsesorden, trykker Lynge omgående på knappen, smider panfløjte CD'en på og åbner en karton papvin, og tænker "så er det regnskab reddet".
Jeg har også hørt at der er kommet et konkret bud fra en engelsk klub (fra The Championship) - men at der dog var tale om et bud LANG under det du nævner dér.

Såfremt der bliver lagt et bud ind på 21 mDKK så er han naturligvis "gone" hurtigere end du kan stave til rejemad. Og sådan skal det da også være.

Helenius' markedsværdi er jo ikke ligefrem blevet mindre i den forløbne uge! Debut på landsholdet og en pragtpræstation 46 timer senere på Communale... Jeg tror desværre han ryger inden vinduet lukker. Jeg havde gerne set ham sæsonen ud i den rød/hvide, meeen beløbene der tikker ind i denne uge på Lynges kontor er nok desværre af en størrelse at han ikke kan sige nej. Der var jo en hær af scouts på plads i fredags...
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Helenius

Indlæg af Provst i Brovst » 20. aug 2012, 13:36

Jeg håber bare at AaB kan få en lakridspibe for Helenius men så er det også godt gået af Lynge, som det jo altid er! Mindre kan jo også gøre det...
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Helenius

Indlæg af astonvilla » 20. aug 2012, 14:17

Provst i Brovst skrev:Jeg håber bare at AaB kan få en lakridspibe for Helenius men så er det også godt gået af Lynge, som det jo altid er! Mindre kan jo også gøre det...
Sidder du og drikker på sådan en helt almindelig mandag, eller? Du er - for mig - lidt svær at forstå....
Bienvenu Bassogog!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Helenius

Indlæg af frederikshavneren » 20. aug 2012, 14:42

astonvilla skrev:
Hanga skrev:
Flower skrev: Fik i lørdags af vide at Lynge blankt har afvist et bud på 21mil fra en engelsk klub. Hvor meget man så vil lægge i det, er op til en selv.
Jeg tror ikke selv på den, man har vel ikke råd til at sige nej til 21mil - man kan jo nå at hente en spiller ind til det halve.
En ting er helt sikkert. Kommer der et bud i den størrelsesorden, trykker Lynge omgående på knappen, smider panfløjte CD'en på og åbner en karton papvin, og tænker "så er det regnskab reddet".
Jeg har også hørt at der er kommet et konkret bud fra en engelsk klub (fra The Championship) - men at der dog var tale om et bud LANG under det du nævner dér.

Såfremt der bliver lagt et bud ind på 21 mDKK så er han naturligvis "gone" hurtigere end du kan stave til rejemad. Og sådan skal det da også være.

Helenius' markedsværdi er jo ikke ligefrem blevet mindre i den forløbne uge! Debut på landsholdet og en pragtpræstation 46 timer senere på Communale... Jeg tror desværre han ryger inden vinduet lukker. Jeg havde gerne set ham sæsonen ud i den rød/hvide, meeen beløbene der tikker ind i denne uge på Lynges kontor er nok desværre af en størrelse at han ikke kan sige nej. Der var jo en hær af scouts på plads i fredags...
Personligt mener jeg at Helenius spillede en kamp på det jævne mod FC Midtjylland. Han scorede godt nok et mål, men afslutningen var bestemt ikke særlig god. Helenius fik et dårligt træf på bolden, men heldigvis kunne Løssl lige akkurat ikke nå bolden. Derudover brændte Helenius 2 kæmpe chancer, samt havde en del fejlafleveringer mv. Tror bestemt ikke at han solgte sig selv i denne kamp!

Der var mange scouts på stadion i fredags, men mon ikke en del af dem var på stadion for at se på nogle af midtjydernes spillere. Især Svitjenko skulle være meget ombejlet i det store udland. Det er ikke kun os der har interessante unge spillere på holdet.

Vi har nogle interessante unge spillere på holdet, hvor især Helenius skiller sig ud. Der kan ikke herske tvivl om at udenlandske klubber er interesseret i at købe ham, men jeg tror på ingen måde at vi kan få 21 mio. kr. for ham som en anden debattør har hævdet. Dels er transferpriserne lave, men derudover er der stadigvæk plads til forbedring hos Helenius. Han skal være mere træfsikker samt arbejde med fysikken/hovedspillet og førsteberøringerne. Hvis har kan fortsætte udviklingen og forstærke disse punkter så kan Helenius udvikle sig til en klasseangriber, men der er stadigvæk et stykke arbejde der skal gøres.

Spørgsmålet er også hvor Helenius kan udvikle sig bedst. Det er muligt at han kan udvikle sig yderligere hos os, men historikken viser at unge stortalenter har haft svært ved at ta´det sidste store skridt hos os
(Ene, MJ, Silberbauer mv.) Vi har desværre tidligere set stortalenter der er stagneret i deres udvikling hos os, hvilket har betydet at de er blevet solgt til en væsentligt lavere pris end håbet. For mig at se skal Helenius til en ny klub for at fortsætte udviklingen. En mellemklub i Holland/Belgien vil være et fornuftigt valg, her er niveauet lidt højere hvormed Helenius har en god chance for at opnå spilletid. Helenius er ikke klar til engelsk fodbold, her vil han blive mast på fysikken og tempoet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af Pastorius » 20. aug 2012, 14:48

frederikshavneren skrev:
astonvilla skrev:
Hanga skrev:
Flower skrev: Fik i lørdags af vide at Lynge blankt har afvist et bud på 21mil fra en engelsk klub. Hvor meget man så vil lægge i det, er op til en selv.
Jeg tror ikke selv på den, man har vel ikke råd til at sige nej til 21mil - man kan jo nå at hente en spiller ind til det halve.
En ting er helt sikkert. Kommer der et bud i den størrelsesorden, trykker Lynge omgående på knappen, smider panfløjte CD'en på og åbner en karton papvin, og tænker "så er det regnskab reddet".
Jeg har også hørt at der er kommet et konkret bud fra en engelsk klub (fra The Championship) - men at der dog var tale om et bud LANG under det du nævner dér.

Såfremt der bliver lagt et bud ind på 21 mDKK så er han naturligvis "gone" hurtigere end du kan stave til rejemad. Og sådan skal det da også være.

Helenius' markedsværdi er jo ikke ligefrem blevet mindre i den forløbne uge! Debut på landsholdet og en pragtpræstation 46 timer senere på Communale... Jeg tror desværre han ryger inden vinduet lukker. Jeg havde gerne set ham sæsonen ud i den rød/hvide, meeen beløbene der tikker ind i denne uge på Lynges kontor er nok desværre af en størrelse at han ikke kan sige nej. Der var jo en hær af scouts på plads i fredags...
Personligt mener jeg at Helenius spillede en kamp på det jævne mod FC Midtjylland. Han scorede godt nok et mål, men afslutningen var bestemt ikke særlig god. Helenius fik et dårligt træf på bolden, men heldigvis kunne Løssl lige akkurat ikke nå bolden. Derudover brændte Helenius 2 kæmpe chancer, samt havde en del fejlafleveringer mv. Tror bestemt ikke at han solgte sig selv i denne kamp!

Der var mange scouts på stadion i fredags, men mon ikke en del af dem var på stadion for at se på nogle af midtjydernes spillere. Især Svitjenko skulle være meget ombejlet i det store udland. Det er ikke kun os der har interessante unge spillere på holdet.

Vi har nogle interessante unge spillere på holdet, hvor især Helenius skiller sig ud. Der kan ikke herske tvivl om at udenlandske klubber er interesseret i at købe ham, men jeg tror på ingen måde at vi kan få 21 mio. kr. for ham som en anden debattør har hævdet. Dels er transferpriserne lave, men derudover er der stadigvæk plads til forbedring hos Helenius. Han skal være mere træfsikker samt arbejde med fysikken/hovedspillet og førsteberøringerne. Hvis har kan fortsætte udviklingen og forstærke disse punkter så kan Helenius udvikle sig til en klasseangriber, men der er stadigvæk et stykke arbejde der skal gøres.

Spørgsmålet er også hvor Helenius kan udvikle sig bedst. Det er muligt at han kan udvikle sig yderligere hos os, men historikken viser at unge stortalenter har haft svært ved at ta´det sidste store skridt hos os
(Ene, MJ, Silberbauer mv.) Vi har desværre tidligere set stortalenter der er stagneret i deres udvikling hos os, hvilket har betydet at de er blevet solgt til en væsentligt lavere pris end håbet. For mig at se skal Helenius til en ny klub for at fortsætte udviklingen. En mellemklub i Holland/Belgien vil være et fornuftigt valg, her er niveauet lidt højere hvormed Helenius har en god chance for at opnå spilletid. Helenius er ikke klar til engelsk fodbold, her vil han blive mast på fysikken og tempoet.
Du er da helt væk....

Helenius har fået landsholdsdebut og gjort det godt der. Han har virkelig lagt på sit spil i løbet af sommeren. Specielt er han blevet rigtig god til at tage imod og holde på bolden, selvom han bliver lidt presset.

Det er rigtigt at han havde et par kiksede afslutninger (deriblandt målet), men alligevel scorede han altså et mål og havde flere andre gode aktioner (bla. et skud der tog ydersiden af stolpen) og en ret flot frispilning til Kusk's mål.

Jeg synes ikke det lyder helt urealistisk at Lynge har sagt nej til et bud i omegnen af 20 mill (selvom det så nok har været den samlede aftale), specielt hvis en del af aftalen går ud på at alle pengene ikke falder med det samme.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Helenius

Indlæg af frederikshavneren » 20. aug 2012, 14:56

Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev:
astonvilla skrev:
Hanga skrev:
Flower skrev: Fik i lørdags af vide at Lynge blankt har afvist et bud på 21mil fra en engelsk klub. Hvor meget man så vil lægge i det, er op til en selv.
Jeg tror ikke selv på den, man har vel ikke råd til at sige nej til 21mil - man kan jo nå at hente en spiller ind til det halve.
En ting er helt sikkert. Kommer der et bud i den størrelsesorden, trykker Lynge omgående på knappen, smider panfløjte CD'en på og åbner en karton papvin, og tænker "så er det regnskab reddet".
Jeg har også hørt at der er kommet et konkret bud fra en engelsk klub (fra The Championship) - men at der dog var tale om et bud LANG under det du nævner dér.

Såfremt der bliver lagt et bud ind på 21 mDKK så er han naturligvis "gone" hurtigere end du kan stave til rejemad. Og sådan skal det da også være.

Helenius' markedsværdi er jo ikke ligefrem blevet mindre i den forløbne uge! Debut på landsholdet og en pragtpræstation 46 timer senere på Communale... Jeg tror desværre han ryger inden vinduet lukker. Jeg havde gerne set ham sæsonen ud i den rød/hvide, meeen beløbene der tikker ind i denne uge på Lynges kontor er nok desværre af en størrelse at han ikke kan sige nej. Der var jo en hær af scouts på plads i fredags...
Personligt mener jeg at Helenius spillede en kamp på det jævne mod FC Midtjylland. Han scorede godt nok et mål, men afslutningen var bestemt ikke særlig god. Helenius fik et dårligt træf på bolden, men heldigvis kunne Løssl lige akkurat ikke nå bolden. Derudover brændte Helenius 2 kæmpe chancer, samt havde en del fejlafleveringer mv. Tror bestemt ikke at han solgte sig selv i denne kamp!

Der var mange scouts på stadion i fredags, men mon ikke en del af dem var på stadion for at se på nogle af midtjydernes spillere. Især Svitjenko skulle være meget ombejlet i det store udland. Det er ikke kun os der har interessante unge spillere på holdet.

Vi har nogle interessante unge spillere på holdet, hvor især Helenius skiller sig ud. Der kan ikke herske tvivl om at udenlandske klubber er interesseret i at købe ham, men jeg tror på ingen måde at vi kan få 21 mio. kr. for ham som en anden debattør har hævdet. Dels er transferpriserne lave, men derudover er der stadigvæk plads til forbedring hos Helenius. Han skal være mere træfsikker samt arbejde med fysikken/hovedspillet og førsteberøringerne. Hvis har kan fortsætte udviklingen og forstærke disse punkter så kan Helenius udvikle sig til en klasseangriber, men der er stadigvæk et stykke arbejde der skal gøres.

Spørgsmålet er også hvor Helenius kan udvikle sig bedst. Det er muligt at han kan udvikle sig yderligere hos os, men historikken viser at unge stortalenter har haft svært ved at ta´det sidste store skridt hos os
(Ene, MJ, Silberbauer mv.) Vi har desværre tidligere set stortalenter der er stagneret i deres udvikling hos os, hvilket har betydet at de er blevet solgt til en væsentligt lavere pris end håbet. For mig at se skal Helenius til en ny klub for at fortsætte udviklingen. En mellemklub i Holland/Belgien vil være et fornuftigt valg, her er niveauet lidt højere hvormed Helenius har en god chance for at opnå spilletid. Helenius er ikke klar til engelsk fodbold, her vil han blive mast på fysikken og tempoet.
Du er da helt væk....

Helenius har fået landsholdsdebut og gjort det godt der. Han har virkelig lagt på sit spil i løbet af sommeren. Specielt er han blevet rigtig god til at tage imod og holde på bolden, selvom han bliver lidt presset.

Det er rigtigt at han havde et par kiksede afslutninger (deriblandt målet), men alligevel scorede han altså et mål og havde flere andre gode aktioner (bla. et skud der tog ydersiden af stolpen) og en ret flot frispilning til Kusk's mål.

Jeg synes ikke det lyder helt urealistisk at Lynge har sagt nej til et bud i omegnen af 20 mill (selvom det så nok har været den samlede aftale), specielt hvis en del af aftalen går ud på at alle pengene ikke falder med det samme.
Helenius spillede ganske udmærket i sin landsholdsdebut, men desværre ærgeligt at det danske hold blev ramt af et kollaps i 2. halvleg, som betød dårlige arbejdsbetingelser til Helenius. Du har ret i at Helenius havde en række gode aktioner mod midtjylland, men der var altså også en række dårlige aktioner (især de 2 brændte kæmpechancer). Hvis vi kan få 20 mio. kr. for Helenius vil det være fantastisk, men jeg tror desværre at det bliver meget svært at opnå en så stor transfersum. Transferpriserne er altså ikke hvad de har været, derudover er interesserede klubber også orienteret om vores økonomiske situation, hvilket interesserede klubber selvfølgelig vil bruge til at presse prisen ned.
I sidste ende afhænger prisen også af hvilke klubber der byder på ham samt om der kommer en "budkrig".
Helenius har gennemgået en stor udvikling, men der er stadigvæk plads til forbedring.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Helenius

Indlæg af Provst i Brovst » 20. aug 2012, 15:09

astonvilla skrev:
Provst i Brovst skrev:Jeg håber bare at AaB kan få en lakridspibe for Helenius men så er det også godt gået af Lynge, som det jo altid er! Mindre kan jo også gøre det...
Sidder du og drikker på sådan en helt almindelig mandag, eller? Du er - for mig - lidt svær at forstå....
Synes du en lakridspibe er for højt sat?

52 millioner kroner for 27 årige Dame N'Doye og 37 mio for 24 årige Djiby Fall i 2009, så på den baggrund skal Helenious koste minimum 40 millioner (ægte aalborg pris.). Helenious har alderen som gør han kan sælges videre. Ellers er det for slapt Aalborg.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar