Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af Gentleman Finn » 11. apr 2012, 15:55

Var playersponsoratet ikke spredt ud over flere spillere og fastmøntet det specifikke beløb vi lånte og ikke %, bl.a. Lucas og Helenius? uanset var lånet medvirkende til vi kunne blive oppe i ligaen.

men nu bevæger vi os vist ud i offtopic...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Helenius

Indlæg af frederikshavneren » 11. apr 2012, 16:08

Gentleman Finn skrev:Var playersponsoratet ikke spredt ud over flere spillere og fastmøntet det specifikke beløb vi lånte og ikke %, bl.a. Lucas og Helenius? uanset var lånet medvirkende til vi kunne blive oppe i ligaen.

men nu bevæger vi os vist ud i offtopic...

Det er lidt uklart da AaB aldrig er kommet med en helt konkret udmelding (sidste forår kom de med en "ulden forklaring").
Playersponsorerne var vigtige sidste forår da det betød at der var penge til at hente Dunken, Lumb, Augu og Kayke, hvilket var medvirkende til at sikre den livsvigtige overlevelse i superligaen.

Rygterne går på at playersponsorerne til gengæld fik pant i nogle af de unge spillere (Lasse, Wichmann og Helenius). Om Lucas også er delvist ejet af playersponsorer er uklart, men det er klart at AaB ikke ønsker at melde dette ud (af hensyn til en forhandlingssituation ved et fremtidigt salg).

Emnet er måske lidt off topic, men ikke desto mindre har det stor betydning for AaB at playersponsorer napper om mod 50% ved et salg af Helenius. Ved en transferpris op mod 7 mio. kr. "stjæler" playersponsorerne 50% af transferprisen
(dvs. 3,5 mio. kr.) Regnestykket bliver mere uldent ved en pris på over 7 mio. kr., men også her napper playersponsorerne en pæn stor del af transferbeløbet.

Det er derfor tydeligt hvorfor det kun er klubber der er økonomisk på røven der indgår playersponsorater. Det er jo også afgørende hvem der bestemmer om Helenius skal sælges hvis der kommer et konkret købstilbud. Lynge har selvfølgelig meget at skulle sige her, men det er nok ikke utænkeligt at Nordea el. playersponsorerne vil gennemtrumfe et salg hvis eks. Roda byder 1 mio. euro...

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af Gentleman Finn » 11. apr 2012, 16:13

Det kommer selvfølgelig også an på hvad det er for nogle mennesker vi har lånt pengene af. Det virkede til at være rimelig goodwill det der skete før sidste forår, så tvivler på de står og har voldsom medindflydelse på hvornår og til hvad pris der skal sælges.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Helenius

Indlæg af frederikshavneren » 11. apr 2012, 16:23

Gentleman Finn skrev:Det kommer selvfølgelig også an på hvad det er for nogle mennesker vi har lånt pengene af. Det virkede til at være rimelig goodwill det der skete før sidste forår, så tvivler på de står og har voldsom medindflydelse på hvornår og til hvad pris der skal sælges.
Som jeg husker det lige nu er det aldrig blevet offentliggjort hvilke virksomheder/personer der indgik playersponsoratet vinteren/foråret 2011. Men alt andet lige har det kæmpe betydning at der skal tages hensyn til at en spiller er delvist ejet af playersponsorer.

Jeg tror at det har kæmpe betydning at Helenius er delvist ejet af playersponsorer. Vi kan tage et eksempel for at tydeliggøre det. Hvis vi f.eks. antager at der kommer et el. flere bud på Helenius til sommer i omegne af 7-10 mio. kr., kan det sagtens tænkes at playersponsorer/Nordea vil udøve et voldsomt pres på AaB for at sælge Helenius.
Kan AaB i en sådan situation sige nej til at sælge Helenius hvis klubben ønsker det (pga. et håb om at han bliver mere værd i fremtiden)?

Jeg tvivler

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 474
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Helenius

Indlæg af AnyFellow » 11. apr 2012, 19:18

frederikshavneren skrev:Som jeg husker det lige nu er det aldrig blevet offentliggjort hvilke virksomheder/personer der indgik playersponsoratet vinteren/foråret 2011. Men alt andet lige har det kæmpe betydning at der skal tages hensyn til at en spiller er delvist ejet af playersponsorer.

Jeg tror at det har kæmpe betydning at Helenius er delvist ejet af playersponsorer. Vi kan tage et eksempel for at tydeliggøre det. Hvis vi f.eks. antager at der kommer et el. flere bud på Helenius til sommer i omegne af 7-10 mio. kr., kan det sagtens tænkes at playersponsorer/Nordea vil udøve et voldsomt pres på AaB for at sælge Helenius.
Kan AaB i en sådan situation sige nej til at sælge Helenius hvis klubben ønsker det (pga. et håb om at han bliver mere værd i fremtiden)?

Jeg tvivler
Umiddelbart ser jeg ikke nogle problemer i denne sammenhæng, idet AaB kun kan dele oplysninger om en nært forestående handel såfremt de gør det med alle, og altså ikke kun ejerne af playersponsoraterne.

Som A/S er AaB forpligtet til at informere alle på lige fod, såfremt man vurdere at kursen vil blive påvirket.

Tidligere tror jeg ikke nødvendigvis AaB ville have vurderet en spillerhandel af den størrelse ville påvirke kursen, men da Helenius er et af vores bedste salgsobjekter, og mest scorende i øjeblikket, tror jeg vurderingen er anderledes.

Uden at vide det, kunne jeg heller ikke forestille mig at der er noget i kontrakterne omkring playersponsoraterne, der giver ejerne nogen som helst form for medbestemmelse omkring AaBs valg, idet dette igen skulle være meddelt børsen, da det i høj grad må anses at være viden der skal deles med aktionærene.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af Elscorpio » 11. apr 2012, 21:40

birk skrev:Tror ikke man er i nærheden af 10 mill for ham, omkring 3-4 mill kr. Det er hvad Simon Makienok ifølge rygterne blev solgt for 3,5 -4 mill kr- Vil tro Helenius og Simon Makienok er i samme prisklasse
Er helt enig med dig. For det første er Lynge ikke nogen god fodboldkøbmand på samme måde som de er nede i Møgjylland. For det andet mangler Helenius stadig at blive en stabil målscorer i hver kamp og ikke bare score 3 mål i en kamp mod Silkeborg. For det tredje har han stadig mangler, bl.a. i sit hovedspil hvor han burde være en del bedre pga sin højde.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Helenius

Indlæg af Buzz Killington » 11. apr 2012, 22:27

Elscorpio skrev:
birk skrev:Tror ikke man er i nærheden af 10 mill for ham, omkring 3-4 mill kr. Det er hvad Simon Makienok ifølge rygterne blev solgt for 3,5 -4 mill kr- Vil tro Helenius og Simon Makienok er i samme prisklasse
Er helt enig med dig. For det første er Lynge ikke nogen god fodboldkøbmand på samme måde som de er nede i Møgjylland. For det andet mangler Helenius stadig at blive en stabil målscorer i hver kamp og ikke bare score 3 mål i en kamp mod Silkeborg. For det tredje har han stadig mangler, bl.a. i sit hovedspil hvor han burde være en del bedre pga sin højde.
På den anden side er en relativt flittig målscorer (superligaens 3 bedste) vel mere end 2 millioner værd for AaB i kraft af placering og tv-penge, som er hvad der ryger i AaB's pose ved et evt. salg på 3-4 mil. Så enten bliver han solgt for minimum de 10, eller også bliver han slet ikke solgt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Helenius

Indlæg af PeterS » 12. apr 2012, 14:20

Vi har så åbenbart haft fingrene ude efter Makienok !?

http://www.bold.dk/nyt/AaB-havde-kig-paa-Makienok" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Helenius

Indlæg af Provst i Brovst » 12. apr 2012, 14:49

PeterS skrev:Vi har så åbenbart haft fingrene ude efter Makienok !?

http://www.bold.dk/nyt/AaB-havde-kig-paa-Makienok" onclick="window.open(this.href);return false;
Prisen var åbenbart så langt nede at det nærmest var penge i banken.
"Vi gjorde det med Makienok, som man i vores branche kalder prikkede, for at finde ud af, om vi skulle have, eller om vi skulle af med penge, smiler Lynge Jakobsen."
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af Elscorpio » 12. apr 2012, 16:07

MHJ skrev:
Elscorpio skrev:
birk skrev:Tror ikke man er i nærheden af 10 mill for ham, omkring 3-4 mill kr. Det er hvad Simon Makienok ifølge rygterne blev solgt for 3,5 -4 mill kr- Vil tro Helenius og Simon Makienok er i samme prisklasse
Er helt enig med dig. For det første er Lynge ikke nogen god fodboldkøbmand på samme måde som de er nede i Møgjylland. For det andet mangler Helenius stadig at blive en stabil målscorer i hver kamp og ikke bare score 3 mål i en kamp mod Silkeborg. For det tredje har han stadig mangler, bl.a. i sit hovedspil hvor han burde være en del bedre pga sin højde.
På den anden side er en relativt flittig målscorer (superligaens 3 bedste) vel mere end 2 millioner værd for AaB i kraft af placering og tv-penge, som er hvad der ryger i AaB's pose ved et evt. salg på 3-4 mil. Så enten bliver han solgt for minimum de 10, eller også bliver han slet ikke solgt.
Hvis vi kan bytte Helenius med Prica lige over, ville jeg slå til med det samme. Selvom ham den lange scorer 3 mål mod SIF er Curth og Prica i min optik stadig det bedste angreb vi har haft i lang tid.

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Helenius

Indlæg af YesAaBcan » 13. apr 2012, 08:33

Lynge er på Bold.dk ude med et flot skudsmål til Helenius. Sat i forhold til prissætning på gutten, så har jeg simpelhen svært ved at forestille mig Lynge, på den ene side skamrose, og på den anden "forære" ham væk til 3 - 5 -7 mill. Jeg mener Lynge lægger jo i høj grad pres på sig selv og købmandsevner. Og ja, jeg er klar over at denne type udmeldinger er en del af gamet.

Så mit bud: 10 - 15 mill.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Helenius

Indlæg af frederikshavneren » 17. apr 2012, 13:45

Rart at se at Helenius fortsatte den positive udvikling i gårsdagens kamp mod agf. Dels scorede han et flot mål, derudover arbejdede han hårdt for holdet samt var en god opspilsstation. Hvis Helenius kan fastholde de takter han har vist i de seneste kampe så tvivler jeg på at AaB kan holde på ham ret meget længere.

Det bliver meget interessant at se om der bliver afgivet bud på ham til sommer. Ifølge rygterne bliver han scoutet af klubber som Feyenoord, Club Brügge, Twente og Roda. De førstnævnte er alle meget store klubber hvor Helenius i givet fald skal kæmpe hårdt for at opnå spilletid. Et skifte til en mindre klub som Roda vil måske være optimalt da han her alt andet lige lettere vil kunne opnå spilletid, men set fra AaBs side vil et skifte til en af de større klubber måske være at foretrække da de har råd til at betale en større transfer (playerinvest skal jo desværre have deres store del af kagen).

Spørgsmålet er om AaB har råd til at beholde Helenius hvis der bliver afgivet konkrete købstilbud på ham til sommer. Jeg tvivler med tanke på den økonomiske situation. Måske salgsværdien øges hvis Helenius bliver og spiller godt i den kommende sæson, men på den anden side gælder det om at "smede mens jernet er varmt" (der kan hurtigt komme formdyk, skader mv. til der forringer salgsværdien hvis han bliver i den kommende sæson).

MikkelPa
Drenge
Drenge
Indlæg: 40
Tilmeldt: 1. sep 2010, 10:07

Re: Helenius

Indlæg af MikkelPa » 3. maj 2012, 16:40

http://www.bold.dk/nyt/Tyske-mestre-syner-Helenius" onclick="window.open(this.href);return false;

De har i hvert fald penge :)

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Helenius

Indlæg af YesAaBcan » 3. maj 2012, 16:52

MikkelPa skrev:http://www.bold.dk/nyt/Tyske-mestre-syner-Helenius

De har i hvert fald penge :)
Hvis der bare er lidt kød på den fugl, så tror jeg nok lige prisen gik lidt op på den gode Helenius.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: Helenius

Indlæg af rAaBe » 13. maj 2012, 12:34

Video interview på kanalsport.dk - Lynge's syn på muligt Helenius salg:
http://kanalsport.dk/indslag/5-plads-ka ... enius-salg

Omtrent det svar jeg forventede fra Lynge, men også værd at bemærke at en evt. 5.plads muligvis kan sikre at vi ikke skal af med spillere, hvilket er lidt af en våd drøm for mig.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Helenius

Indlæg af Jacob » 13. maj 2012, 13:45

rAaBe skrev:Video interview på kanalsport.dk - Lynge's syn på muligt Helenius salg:
http://kanalsport.dk/indslag/5-plads-ka ... enius-salg

Omtrent det svar jeg forventede fra Lynge, men også værd at bemærke at en evt. 5.plads muligvis kan sikre at vi ikke skal af med spillere, hvilket er lidt af en våd drøm for mig.
Jo, og enig i at det er en våd drøm at holde på alle de unge talenter da man må forvente at de præstere endnu bedre næste sæson, men han bekræfter vel også det mange af os regner med - nemlig at alt andet end en 5.plads og derved europæisk fodbold er lig med mindst et spillersalg for at overleve. Det er desværre en ret skidt position ifht hvor meget vi kan forlange for f.eks. Helenius :(
Life is good..... AaB is better!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Helenius

Indlæg af Maglau » 13. maj 2012, 18:07

Jacob skrev:
rAaBe skrev:Video interview på kanalsport.dk - Lynge's syn på muligt Helenius salg:
http://kanalsport.dk/indslag/5-plads-ka ... enius-salg

Omtrent det svar jeg forventede fra Lynge, men også værd at bemærke at en evt. 5.plads muligvis kan sikre at vi ikke skal af med spillere, hvilket er lidt af en våd drøm for mig.
Jo, og enig i at det er en våd drøm at holde på alle de unge talenter da man må forvente at de præstere endnu bedre næste sæson, men han bekræfter vel også det mange af os regner med - nemlig at alt andet end en 5.plads og derved europæisk fodbold er lig med mindst et spillersalg for at overleve. Det er desværre en ret skidt position ifht hvor meget vi kan forlange for f.eks. Helenius :(
Hvorfor er det en skidt situation ift til prisen. Om vi er på røven eller ej ændrer ingenting. Jeg er sikker på efterspørgelsen på ham er så stor at prisen nok skal blive så høj som vi ønsker. Udbud og efterspørgelsen bestemmer prisen og der er helt sikkert efterspørgelse nok.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Helenius

Indlæg af Jacob » 14. maj 2012, 06:08

Maglau skrev:
Jacob skrev:
rAaBe skrev:Video interview på kanalsport.dk - Lynge's syn på muligt Helenius salg:
http://kanalsport.dk/indslag/5-plads-ka ... enius-salg

Omtrent det svar jeg forventede fra Lynge, men også værd at bemærke at en evt. 5.plads muligvis kan sikre at vi ikke skal af med spillere, hvilket er lidt af en våd drøm for mig.
Jo, og enig i at det er en våd drøm at holde på alle de unge talenter da man må forvente at de præstere endnu bedre næste sæson, men han bekræfter vel også det mange af os regner med - nemlig at alt andet end en 5.plads og derved europæisk fodbold er lig med mindst et spillersalg for at overleve. Det er desværre en ret skidt position ifht hvor meget vi kan forlange for f.eks. Helenius :(
Hvorfor er det en skidt situation ift til prisen. Om vi er på røven eller ej ændrer ingenting. Jeg er sikker på efterspørgelsen på ham er så stor at prisen nok skal blive så høj som vi ønsker. Udbud og efterspørgelsen bestemmer prisen og der er helt sikkert efterspørgelse nok.
Alt andet lige, så betyder det at vi er klemt på økonomien, at vi bliver nødt til at acceptere et fornuftigt bud, men ikke har muligheden for at spille alt for hårde i forhandlingerne. Dels sætter det en øvre grænse for hvad vi kan tillade os i en forhandling og dels kender evt købende klubber sikkert godt vores økonomiske situation.

Det er desværre en urealistisk fantasi at tro, at bare der er nok klubber interesseret i ham, så bliver prisen også højere og højere - de andre klubber mærke også krisen og ved også hvad de maksimalt vil betale for ham i en transfer fra AaB i den nuværende situation. Lad os nu være ærlige - selvom Helenius viser lovende takter for os, så ligger de nok ikke søvnløse i f.eks. Dortmund m.m. hvis de ikke får fat i ham. Der er sikkert også andre gode unge angribere på markedet som de også kan gå efter til en fornuftig penge, hvis vi presser prisen for meget.
Life is good..... AaB is better!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Helenius

Indlæg af frederikshavneren » 29. jun 2012, 13:36

Måske bedre hvis vi samler rygterne om Helenius i den rette tråd:
http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... id=2782788" onclick="window.open(this.href);return false;

Helenius er en meget spændende spiller der har udviklet sig meget i sidste sæson, men han har
stadigvæk svagheder som der skal arbejdes med (opspilsstation, fysik og hovedspil).
Når det er sagt så er det selvfølgelig positivt, at der er så mange klubber der følger Helenius!

Angående rygterne om interesse fra de engelske klubber Fulham, Norwich og WBA så tvivler jeg på,
at Helenius skifter til England. Jeg tror ikke at Helenius er klar til et skifte til Premier League,
udviklingsmæssigt vil han nok have godt af et skifte til en klub i Tyskland, Holland eller Belgien.

Hvis det skulle ende med et skifte til en af ovennævnte Premier League klubber så enden han
med stor sandsynlighed som bænkevarmer. I England vil Helenius få problemer med farten,
fysikken og i hovedspillet. Men hvis det rette tilbud kommer til AaB og Helenius så kan jeg sagtens
forstå hvis det vil være meget svært at sige nej da Premier League er helt unik.

Nu har der gennem længere tid været mange rygter vedr. Helenius og det er selvfølgelig positivt da det
vidner om den store interesse der er for ham, men der er langt fra at udvise interesse for en spiller til at
afgive et konkret købstilbud! Klubberne i især Premier League følger utroligt mange spillere, men byder
kun på et fåtal af de spillere som de følger.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 4. jul 2012, 09:54

Jeg tror lige Kent Nielsen med en udtalelse har røbet Helenius er så godt som væk...

Lucas Andersen blive prøvet af som frontløber.

- Han bliver sat på tavlen som angriber, men vi ved godt, at han er en anden type offensiv spiller end Jeppe Curth og Rolf Toft. Så det bliver en anden type spil vi søger, og en anden type spil vi får, siger Nielsen til Nordjyske.



Hvorfor nævner han Rolf toft og Curth, men ikke Helenius?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Besvar