Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af FlæskeFrank » 10. aug 2016, 23:11

Jeg var havnet i en situation, hvor jeg ikke rigtigt passede ind i AaB’s taktiske filosofi
Det mener jeg Helenius har ret i.

Han var ganske enkel ikke høj nok. :cool:

Hvis ret skal være ret, så spiller vi anderledes end da han toppede hos os, og har derfor nok haft lidt sværere ved at finde tilbage på det helt gode spor, selvom en del af skylden jo også er den manglende "flere kampe fra start".
- FlæskeFrank

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Patmand » 10. aug 2016, 23:18

BT.dk skrev:
Silkeborgs sportschef, Jesper Stüker, mener, at den 195 centimeter høje Helenius er skræddersyet til Silkeborgs trup.
http://www.bt.dk/fodbold/nicklas-heleni ... -maalkrise

Så er den gal igen. På aabsport.dk er han 196 cm høj. De får lige lidt ekstra højde i AaB.

http://fodbold.aabsport.dk/spillergalle ... enius.aspx

Gamen

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Gamen » 10. aug 2016, 23:23

Provst i Brovst skrev:
Det stiller os ikke anderledes end de sidste kampe.
... hvor vi stadig ikke er noteret for ét eneste angriber-mål :-) I realiteten mangler vi formentlig en klasseforward, hvis vi vil holde vores målsætning. Men enig i at det er en svær situation, med gode unge kræfter på spring.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Buzz Killington » 10. aug 2016, 23:33

Gamen skrev:
Provst i Brovst skrev:
Det stiller os ikke anderledes end de sidste kampe.
... hvor vi stadig ikke er noteret for ét eneste angriber-mål :-) I realiteten mangler vi formentlig en klasseforward, hvis vi vil holde vores målsætning. Men enig i at det er en svær situation, med gode unge kræfter på spring.
Basso er da angriber?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Gamen » 11. aug 2016, 00:02

Buzz Killington skrev:
Basso er da angriber?
My bad. Det er han selvfølgelig blevet nu.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Jesper Schmidt » 11. aug 2016, 01:03

Patmand skrev:
BT.dk skrev:
Silkeborgs sportschef, Jesper Stüker, mener, at den 195 centimeter høje Helenius er skræddersyet til Silkeborgs trup.
http://www.bt.dk/fodbold/nicklas-heleni ... -maalkrise

Så er den gal igen. På aabsport.dk er han 196 cm høj. De får lige lidt ekstra højde i AaB.

http://fodbold.aabsport.dk/spillergalle ... enius.aspx
Var der ikke noget med nogle rygproblemer? Hvis han har fået lidt skæv ryg, kan den gode Helenius vel godt være krympet en enkelt cm. Men ellers er det vel meget almindeligt at man lige kigger op og ned af en spiller når kontrakten skrives under, og sjusser sig frem til hvor høj spilleren er. I Silkeborg fik de det så til 195 - jeg mener personligt at han er 180, hvilket jeg også kan underbygge med hvor ringe han er i hovedspillet.

Held og lykke til Helenius fremover, jeg håber han finder den gamle Helenius frem igen. En skam det ikke blev i AaB, men det er jo tydeligt for alle at det bare ikke skulle være sådan.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 11. aug 2016, 02:50

Så fik vi lukket det kapitel, som ligger i top 3 over Gaardes største fejl.

Vi er nogle, som nærmest fra dag 1 kunne se, at Gaarde havde købt katten i sækken, og at Helenius ikke længere havde psyken og/eller motivationen til topfodbold. Det synspunkt har godt nok kastet mange decideret hadske reaktioner af sig (men Administrator har lukket øjnene). Gad vide om der nu kommer et par beklagelser.

Nu hvor det endegyldigt er erkendt, at Helenius ikke er superliga-angriber, går jeg ud fra, at vi hurtigst muligt skal have købt sådan en.

Vildt sats af Silkeborg i øvrigt. Helt vildt.
Fodbold skal ses med hjertet!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Jesper Schmidt » 11. aug 2016, 02:59

AaB 85 95 99 08 skrev:Så fik vi lukket det kapitel, som ligger i top 3 over Gaardes største fejl.

Vi er nogle, som nærmest fra dag 1 kunne se, at Gaarde havde købt katten i sækken, og at Helenius ikke længere havde psyken og/eller motivationen til topfodbold. Det synspunkt har godt nok kastet mange decideret hadske reaktioner af sig (men Administrator har lukket øjnene). Gad vide om der nu kommer et par beklagelser.

Nu hvor det endegyldigt er erkendt, at Helenius ikke er superliga-angriber, går jeg ud fra, at vi hurtigst muligt skal have købt sådan en.

Vildt sats af Silkeborg i øvrigt. Helt vildt.
Man får som oftest kommentarer efter fortjeneste, også i denne omgang. Put up or shut up.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13643
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Funky » 11. aug 2016, 06:52

Jesper Schmidt skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Så fik vi lukket det kapitel, som ligger i top 3 over Gaardes største fejl.

Vi er nogle, som nærmest fra dag 1 kunne se, at Gaarde havde købt katten i sækken, og at Helenius ikke længere havde psyken og/eller motivationen til topfodbold. Det synspunkt har godt nok kastet mange decideret hadske reaktioner af sig (men Administrator har lukket øjnene). Gad vide om der nu kommer et par beklagelser.

Nu hvor det endegyldigt er erkendt, at Helenius ikke er superliga-angriber, går jeg ud fra, at vi hurtigst muligt skal have købt sådan en.

Vildt sats af Silkeborg i øvrigt. Helt vildt.
Man får som oftest kommentarer efter fortjeneste, også i denne omgang. Put up or shut up.
Det er jo en ren win-win for ham. Går det ad h til for Helenius i Silkeborg kan han sige "se bare, jeg havde ret". Går det godt for Helenius kan han sige "se bare hvor ringe LS og Gaarde er". Der er dækket op, og festen VIL blive afholdt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af gravballe » 11. aug 2016, 08:26

AaB 85 95 99 08 skrev:Så fik vi lukket det kapitel, som ligger i top 3 over Gaardes største fejl.

Vi er nogle, som nærmest fra dag 1 kunne se, at Gaarde havde købt katten i sækken, og at Helenius ikke længere havde psyken og/eller motivationen til topfodbold.
Et ur der er gået i stå, har også ret 2 gange om i døgnet...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af FlæskeFrank » 11. aug 2016, 08:36

Held og lykke til Helenius.

Det bliver mærkeligt at se ham i Silkeborgtrøjen.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af alithebeast » 11. aug 2016, 09:40

gravballe skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Så fik vi lukket det kapitel, som ligger i top 3 over Gaardes største fejl.

Vi er nogle, som nærmest fra dag 1 kunne se, at Gaarde havde købt katten i sækken, og at Helenius ikke længere havde psyken og/eller motivationen til topfodbold.
Et ur der er gået i stå, har også ret 2 gange om i døgnet...
Det kommer an på om det er et digitalt 24-timers ur.
Hader København!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Pastorius » 11. aug 2016, 10:05

alithebeast skrev:
gravballe skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Så fik vi lukket det kapitel, som ligger i top 3 over Gaardes største fejl.

Vi er nogle, som nærmest fra dag 1 kunne se, at Gaarde havde købt katten i sækken, og at Helenius ikke længere havde psyken og/eller motivationen til topfodbold.
Et ur der er gået i stå, har også ret 2 gange om i døgnet...
Det kommer an på om det er et digitalt 24-timers ur.
Hvilket får mig til at drømme om at kunne vende en bit på ham.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Gamen » 11. aug 2016, 11:21

AaB 85 95 99 08 skrev:
Vildt sats af Silkeborg i øvrigt. Helt vildt.
Det er det bedste de kan få. De har åbenbart været vildt meget i panik over, at konkurrenterne har fået de spillere de havde udset sig.
Jeg ved ikke om det er et sats. Jeg må bare erklære mig vildt skuffet over, at Silkeborg nu for 2. gang i træk rykker op med et sekunda-hold, og ikke forstærker sig selvom enhver idiot kan se at de har brug for det. Jeg vil næsten håbe at de rykker ud med et brag. Selv en klub som Horsens, med lavere budget, har hentet den erfaring der skal til for at begå sig i Superligaen.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Yankee » 11. aug 2016, 12:08

Gamen skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
Vildt sats af Silkeborg i øvrigt. Helt vildt.
Det er det bedste de kan få. De har åbenbart været vildt meget i panik over, at konkurrenterne har fået de spillere de havde udset sig.
Jeg ved ikke om det er et sats. Jeg må bare erklære mig vildt skuffet over, at Silkeborg nu for 2. gang i træk rykker op med et sekunda-hold, og ikke forstærker sig selvom enhver idiot kan se at de har brug for det. Jeg vil næsten håbe at de rykker ud med et brag. Selv en klub som Horsens, med lavere budget, har hentet den erfaring der skal til for at begå sig i Superligaen.
Helt enig - det er en decideret skændsel at de ikke kommer med mere. Desværre er der ikke mange bedre bud i 1. division, hvor vi let kan ende med at Helsingør eller Roskilde skal spille opryknings-playoff.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af FlæskeFrank » 11. aug 2016, 12:23

alithebeast skrev:
gravballe skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Så fik vi lukket det kapitel, som ligger i top 3 over Gaardes største fejl.

Vi er nogle, som nærmest fra dag 1 kunne se, at Gaarde havde købt katten i sækken, og at Helenius ikke længere havde psyken og/eller motivationen til topfodbold.
Et ur der er gået i stå, har også ret 2 gange om i døgnet...
Det kommer an på om det er et digitalt 24-timers ur.
Tror I ikke nærmere, at han er et solur, som står konstant i skyggen ?
- FlæskeFrank

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Brent » 11. aug 2016, 16:18

AaB 85 95 99 08 skrev:Så fik vi lukket det kapitel, som ligger i top 3 over Gaardes største fejl.

Vi er nogle, som nærmest fra dag 1 kunne se, at Gaarde havde købt katten i sækken, og at Helenius ikke længere havde psyken og/eller motivationen til topfodbold. Det synspunkt har godt nok kastet mange decideret hadske reaktioner af sig (men Administrator har lukket øjnene). Gad vide om der nu kommer et par beklagelser.

Nu hvor det endegyldigt er erkendt, at Helenius ikke er superliga-angriber, går jeg ud fra, at vi hurtigst muligt skal have købt sådan en.

Vildt sats af Silkeborg i øvrigt. Helt vildt.
Ja et megasats med et lejemål sæsonenen ud hel vild og fuldkomment vanvittigt, de er da kørt helt af sporet
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Søgaard » 11. aug 2016, 20:51

Held og lykke til Helenius. Det virkede ikke til LS ville give ham fuld tillid og der er self. noget om mismatchet med spillestilen, selvom en Helenius pre-Aston Villa ville pynte på de fleste hold. Det fik vi desværre ikke set i denne omgang, af mange grunde lyder det til. Jeg kan godt unde ham lidt succes i Silkeborg og så måske en chance mere i 2. bundesliga, det virkede til han passede godt ind dernede.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af NIN » 11. aug 2016, 21:00

Søgaard skrev:Held og lykke til Helenius. Det virkede ikke til LS ville give ham fuld tillid og der er self. noget om mismatchet med spillestilen, selvom en Helenius pre-Aston Villa ville pynte på de fleste hold. Det fik vi desværre ikke set i denne omgang, af mange grunde lyder det til. Jeg kan godt unde ham lidt succes i Silkeborg og så måske en chance mere i 2. bundesliga, det virkede til han passede godt ind dernede.
Ja, held og lykke til ham. Ang. 2. bundesliga. Så virker det underligt, at ingen har bidt på, har han imponeret nogen i Tyskland. Nu han kunne erhverves for stort set ingenting, samt er kontraktfri efter endt lejemål.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Søgaard » 11. aug 2016, 21:05

NIN skrev:
Søgaard skrev:Held og lykke til Helenius. Det virkede ikke til LS ville give ham fuld tillid og der er self. noget om mismatchet med spillestilen, selvom en Helenius pre-Aston Villa ville pynte på de fleste hold. Det fik vi desværre ikke set i denne omgang, af mange grunde lyder det til. Jeg kan godt unde ham lidt succes i Silkeborg og så måske en chance mere i 2. bundesliga, det virkede til han passede godt ind dernede.
Ja, held og lykke til ham. Ang. 2. bundesliga. Så virker det underligt, at ingen har bidt på, har han imponeret nogen i Tyskland. Nu han kunne erhverves for stort set ingenting, samt er kontraktfri efter endt lejemål.
Enig. Men det kan jo være han selv har prioriteret at blive boende i Aalborg lidt endnu, han har vel et par unger der ikke er så gamle. Vi får det nok aldrig at vide.
Aalborg BK 1885!

Besvar