Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Maglau » 15. jan 2016, 13:28

Gnu skrev:
Freddie skrev:Mener du da, at det er noget Gaarde og før ham Lynge forlanger at få med i en ny kontrakt?
Du behøver ikke svare. Det er naturligvis en del af forhandlingsforløbet, og måske havde vi slet ikke haft Spalvis nu, hvis ikke der var blevet indføjet en klausul i den sidste kontrakt. Jeg ser det som en del af prisen for at holde et forholdsvis lavt lønniveau, at spillerne så ikke er stavnsbundet i halvdelen af deres karriere.
Spalvis var 19 år og med et halvt års superligafodbold under bæltet, da hans kontrakt blev forlænget i maj 2014. Selvfølgelig skal AaB være i stand til at lande en forlængelse uden klausuler med sådan en spiller. Alt andet er dårligt arbejde.
Selvfølgelig er de i stand til at lande en kontrakt uden klausuler - det er normalt ikke noget problem, men det har sin pris på den ene eller anden måde.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af frederikshavneren » 15. jan 2016, 13:29

Gnu skrev:
Freddie skrev:Mener du da, at det er noget Gaarde og før ham Lynge forlanger at få med i en ny kontrakt?
Du behøver ikke svare. Det er naturligvis en del af forhandlingsforløbet, og måske havde vi slet ikke haft Spalvis nu, hvis ikke der var blevet indføjet en klausul i den sidste kontrakt. Jeg ser det som en del af prisen for at holde et forholdsvis lavt lønniveau, at spillerne så ikke er stavnsbundet i halvdelen af deres karriere.
Spalvis var 19 år og med et halvt års superligafodbold under bæltet, da hans kontrakt blev forlænget i maj 2014. Selvfølgelig skal AaB være i stand til at lande en forlængelse uden klausuler med sådan en spiller. Alt andet er dårligt arbejde.
Enig. AaB er bestemt ikke lønførende, men det burde være muligt at forlænge Spalvis' kontrakt i '14 uden en klausul. Hvis AaB ikke engang kan forlænge uden en klausul med en spiller der har spillet 10-15 gode kampe på daværende tidspunkt, hvornår i alverden er det så være muligt?

Én ting er lønnen, jeg tror ligeså meget at det er AaBs holdning som spiller ind (behandle spillerne ordentligt, ikke stå i vejen mv.) Det signal opfanger agenter og andre klubber naturligvis og bruger det til at presse AaB.
Mig bekendt havde Bruninho ikke en frikøbsklausul i Farum og nordsjællænderne betaler næppe meget mere end hvad vi ville være i stand til.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Maglau » 15. jan 2016, 13:30

gravballe skrev:Med mindre vi snakker 20-30m for spalvis, så er det simpelthen ambitiøst at sælge ham nu. Klubben vil ikke få en lige så farlig angriber, som bytte, og vi skal bruge tid på at gøre Helenius skarp.. = man ofre en mulig top placering. AaB er en sports klub, og hvis de ønsker folk på stadion, så er de nød til at levere sportslige resultater, at klubben har 200m på kiste bunden, og konsekvent spiller om 5 pladser får næppe flere på stadion. Så jo jeg vil fortrække en top placering i år, og et salg af Spalvis på 10m, frem for et salg nu af Spalvis på 20m og en 5/6 plads....

Med forbehold at intet er sikkert, og både med splanvis kan vi falde igennem, og at vi uden ham kan vinde et mesterskab... Så fortrækker jeg at man stadig tør at gå efter at vinde...
110% enig.
Sportslig succes over alt andet tak.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 15. jan 2016, 13:54

Maglau skrev: Jeg kan egentligt ikke forstå hvorfor det er så overraskende.
Der en overordnet ufravigelig strategi i AaB om ikke at lade lønningerne løbe løbsk. Det er for høje driftsomkostninger der dræber og dræner klubbers økonomi og det VIL man ikke risikere. Så alternativet er at give klausuler eller andre "goder".

Vi går med livrem og seler - hellere køre med faste lave omkostninger og risikere en for lav indtjening på et salg end høje udgifter og satse jagten på en høj salgspris der måske kommer eller ikke kommer.

Om det er en fornuftig strategi, ved jeg ikke. Det skal man vist have indsigt for at vurdere - men var det mine pensionspenge der var investeret, ville jeg synes det var en fremragende idé. Men var det en legetøjs investering så skulle den have fuld skrue på rouletten.
Nu må I simpelthen til at stoppe. "...Lade lønningerne løbe løbsk." Vores lønbudget er altså langt under 2/3 af hvad det var for 7 år siden! Det giver absolut ingen mening at tale om det på den måde. Selv i forhold til vores konkurrenter giver vi lave lønninger.

Og omvendt kan man også argumentere for lavt lønbudget = dårligere placeringer = ingen europæisk deltagelse = ingen ekstra indtægter. AaB er nødt til på et eller andet tidspunkt at rette ind og finde den hårfine balance imellem at være sportsligt og økonomisk attraktive og så have en pæn bundlinje.
Det skal være slut med de her åndssvage klausuler med mindre vi vil være bundet på hænder og fødder. Vi skal ikke stå i vejen for vores spillere, men vi skal heller ikke forære dem væk.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Freddie » 15. jan 2016, 13:56

[quote=]
Enig. AaB er bestemt ikke lønførende, men det burde være muligt at forlænge Spalvis' kontrakt i '14 uden en klausul. Hvis AaB ikke engang kan forlænge uden en klausul med en spiller der har spillet 10-15 gode kampe på daværende tidspunkt, hvornår i alverden er det så være muligt?

Én ting er lønnen, jeg tror ligeså meget at det er AaBs holdning som spiller ind (behandle spillerne ordentligt, ikke stå i vejen mv.) Det signal opfanger agenter og andre klubber naturligvis og bruger det til at presse AaB.
Mig bekendt havde Bruninho ikke en frikøbsklausul i Farum og nordsjællænderne betaler næppe meget mere end hvad vi ville være i stand til.[/quote]

Så du mener virkelig, at det er noget AaB's forhandler har fundet på? Eller kunne man ikke lige akkurat tænke sig, at det var en betingelse for at Spalvis ville forlænge dengang? Hvis det var sket ville han snart havde været uden kontrakt, og så kunne AaB let have fået en lang næse.

Jeg kan ikke rigtigt se hvad Bruninho har med Spalvis' forhold at gøre. Spalvis har jo tydeligvis fået en klausul ind i sin forlængelse. Det har Nikolaj Thomsen tilsyneladende heller ikke. Det må AaB's forhandler have glemt at foreslå.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Maglau » 15. jan 2016, 14:07

Gamen skrev:
Maglau skrev: Jeg kan egentligt ikke forstå hvorfor det er så overraskende.
Der en overordnet ufravigelig strategi i AaB om ikke at lade lønningerne løbe løbsk. Det er for høje driftsomkostninger der dræber og dræner klubbers økonomi og det VIL man ikke risikere. Så alternativet er at give klausuler eller andre "goder".

Vi går med livrem og seler - hellere køre med faste lave omkostninger og risikere en for lav indtjening på et salg end høje udgifter og satse jagten på en høj salgspris der måske kommer eller ikke kommer.

Om det er en fornuftig strategi, ved jeg ikke. Det skal man vist have indsigt for at vurdere - men var det mine pensionspenge der var investeret, ville jeg synes det var en fremragende idé. Men var det en legetøjs investering så skulle den have fuld skrue på rouletten.
Nu må I simpelthen til at stoppe. "...Lade lønningerne løbe løbsk." Vores lønbudget er altså langt under 2/3 af hvad det var for 7 år siden! Det giver absolut ingen mening at tale om det på den måde. Selv i forhold til vores konkurrenter giver vi lave lønninger.

Og omvendt kan man også argumentere for lavt lønbudget = dårligere placeringer = ingen europæisk deltagelse = ingen ekstra indtægter. AaB er nødt til på et eller andet tidspunkt at rette ind og finde den hårfine balance imellem at være sportsligt og økonomisk attraktive og så have en pæn bundlinje.
Det skal være slut med de her åndssvage klausuler med mindre vi vil være bundet på hænder og fødder. Vi skal ikke stå i vejen for vores spillere, men vi skal heller ikke forære dem væk.
Mit indlæg er ikke et "partsindlæg" jeg tager næsten ikke stilling til om det er rigtigt det AaB har gang i - jeg forklarer bare min version af deres bevæg grunde og hvorfor vi har klausuler.
Men du har ret i at der er en risiko for at vi ikke kan blive ved med at køre så low key som nu - men er nødt til steppe op hvis vi vil være med.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Sanchez94 » 15. jan 2016, 14:43

Martino skrev:Jeg følger Malaga CF en del, og et af mange rygter pt er Spalvis som skal supplere/konkurrere med Charles og Duje Cop om pladsen i front. Duje Cop er ikke specielt god, men Charles vil han nok få svært ved at slå af. Problemet med Malaga CF er at de ikke er en rig klub længere, men hvis der er en klausul giver det pludselig mere mening. Tror egentlig Spalvis vil passe fint til spansk fodbold. Der er mange spillere som ikke er ret gode med hovedet, og der er mere plads til angriberne end i feks England.

EDIT. Kan se at en på Bold.dk har hørt samme rygte.
Enig i at Spalvis ville passe godt til Spansk fodbold, da forsvarene er generelt svagere end så mange andre steder
Forresten, ham Duje Cop.. har AaB ikke stiftet bekendtskab med ham, i kampene mod Dynamo Zagreb?

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Arendt » 15. jan 2016, 14:53

Sanchez94 skrev:
Martino skrev:Jeg følger Malaga CF en del, og et af mange rygter pt er Spalvis som skal supplere/konkurrere med Charles og Duje Cop om pladsen i front. Duje Cop er ikke specielt god, men Charles vil han nok få svært ved at slå af. Problemet med Malaga CF er at de ikke er en rig klub længere, men hvis der er en klausul giver det pludselig mere mening. Tror egentlig Spalvis vil passe fint til spansk fodbold. Der er mange spillere som ikke er ret gode med hovedet, og der er mere plads til angriberne end i feks England.

EDIT. Kan se at en på Bold.dk har hørt samme rygte.
Enig i at Spalvis ville passe godt til Spansk fodbold, da forsvarene er generelt svagere end så mange andre steder
Forresten, ham Duje Cop.. har AaB ikke stiftet bekendtskab med ham, i kampene mod Dynamo Zagreb?
Jo han spillede for Dinamo Zagreb, da vi mødte dem i CHL-kvalen.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af frederikshavneren » 15. jan 2016, 14:58

Arendt skrev:
Sanchez94 skrev:
Martino skrev:Jeg følger Malaga CF en del, og et af mange rygter pt er Spalvis som skal supplere/konkurrere med Charles og Duje Cop om pladsen i front. Duje Cop er ikke specielt god, men Charles vil han nok få svært ved at slå af. Problemet med Malaga CF er at de ikke er en rig klub længere, men hvis der er en klausul giver det pludselig mere mening. Tror egentlig Spalvis vil passe fint til spansk fodbold. Der er mange spillere som ikke er ret gode med hovedet, og der er mere plads til angriberne end i feks England.

EDIT. Kan se at en på Bold.dk har hørt samme rygte.
Enig i at Spalvis ville passe godt til Spansk fodbold, da forsvarene er generelt svagere end så mange andre steder
Forresten, ham Duje Cop.. har AaB ikke stiftet bekendtskab med ham, i kampene mod Dynamo Zagreb?
Jo han spillede for Dinamo Zagreb, da vi mødte dem i CHL-kvalen.
Duje Cop var med for Zagreb i CL kvalen mod AaB. Matchvinderen fra opgøret i Aalborg, Marcelo Brozovic, spiller nu i Inter. Backen Ivo Pinto er netop skiftet til Norwich.
Soudani derimod er stadigvæk i D. Zagreb.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Yankee » 15. jan 2016, 15:01

Det største problem ved alle disse klausuler er jo at de hele tiden giver AaB mindre handlefrihed. Vi er hele tiden påvirket af disse "tikkende bomber" og er måske presset til at sælge på et tidspunkt, hvor det egentlig var bedst for både spiller og klub at vente.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Buzz Killington » 15. jan 2016, 15:44

Oev ved en Klausul til sommer. Det der kunne tale imod er kun at Gaarde ikke har vaeret specielt aktiv i forhold til et salg, modsat f.eks. Thomsen, som han ret aktivt tidligere har forsoegt at skovle til udlandet. Mht. Spalvis har han tonen vaeret "vi bestemmer selv hvornaar Spalvis ryger". Hvis der var en klausul, havde han maaske vaeret en smule mere offensiv paa den front.

Men det er maaske bare oensketaenkning herfra.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Arendt » 15. jan 2016, 16:17

Denne artikel indikerer ikke, at der skulle foreligge en klausul i kontrakten.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB- ... lvis-pris/
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af frederikshavneren » 15. jan 2016, 16:34

Arendt skrev:Denne artikel indikerer ikke, at der skulle foreligge en klausul i kontrakten.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB- ... lvis-pris/
Der er snak om at Spalvis har en klausul til sommer

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Arendt » 15. jan 2016, 16:52

frederikshavneren skrev:
Arendt skrev:Denne artikel indikerer ikke, at der skulle foreligge en klausul i kontrakten.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB- ... lvis-pris/
Der er snak om at Spalvis har en klausul til sommer
Ok. Det finder vi sandsynligvis ikke ud af, før der forekommer et salg af Lukas Spalvis, som er uundgåeligt, medmindre han bliver langtidsskadet.

Ift. til diskussionen vedr. klausuler i kontrakterne, så er jeg af den holdning, at sportslig succes rangeres højere end store spillersalg. Hvis Gaarde kan holde lønbudgettet til en 6. plads pga. klausuler, så har jeg ikke noget problem med det, såfremt truppens kvalitet rækker til mere. Dette gør truppen i hvert fald lige pt., når vi ligger på 2. pladsen.

Med vores økonomiske balance er vi ikke afhængige af spillersalg, hvilket medfører, at hvis vi fik 15, 20 eller 25 mio. kr. tilført til klubben for Lukas Spalvis, så ville de blive geninvesteret i truppen, faciliteter, scouts, trænere eller vores setup. Jeg synes, at det er svært at være utilfreds med AaB lige i øjeblikket med deres sportslige succes og deres succes med talentudviklingen.

Vi kan altid optimere, men det synes jeg også Stephan Schors og Allan Gaarde har formået at gøre siden deres ansættelse i AaB.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. jan 2016, 17:15

Gamen skrev:
Maglau skrev: Jeg kan egentligt ikke forstå hvorfor det er så overraskende.
Der en overordnet ufravigelig strategi i AaB om ikke at lade lønningerne løbe løbsk. Det er for høje driftsomkostninger der dræber og dræner klubbers økonomi og det VIL man ikke risikere. Så alternativet er at give klausuler eller andre "goder".

Vi går med livrem og seler - hellere køre med faste lave omkostninger og risikere en for lav indtjening på et salg end høje udgifter og satse jagten på en høj salgspris der måske kommer eller ikke kommer.

Om det er en fornuftig strategi, ved jeg ikke. Det skal man vist have indsigt for at vurdere - men var det mine pensionspenge der var investeret, ville jeg synes det var en fremragende idé. Men var det en legetøjs investering så skulle den have fuld skrue på rouletten.
Nu må I simpelthen til at stoppe. "...Lade lønningerne løbe løbsk." Vores lønbudget er altså langt under 2/3 af hvad det var for 7 år siden! Det giver absolut ingen mening at tale om det på den måde. Selv i forhold til vores konkurrenter giver vi lave lønninger.

Og omvendt kan man også argumentere for lavt lønbudget = dårligere placeringer = ingen europæisk deltagelse = ingen ekstra indtægter. AaB er nødt til på et eller andet tidspunkt at rette ind og finde den hårfine balance imellem at være sportsligt og økonomisk attraktive og så have en pæn bundlinje.
Det skal være slut med de her åndssvage klausuler med mindre vi vil være bundet på hænder og fødder. Vi skal ikke stå i vejen for vores spillere, men vi skal heller ikke forære dem væk.
Personaleomkostningerne i regnskabet er steget med 11 mio. fra 2013 til 2014, og er iøvrigt på niveau med 2006 og 8 mio. højere end i 2005... at de ikke er på niveau med tallene fra de glade koncerndage med en gigantisk medarbejderstab, de kunstigt høje budgetter som blev holdt oppe af forventede indtægter på bygningssalg, og lige så gigantiske underskud er vel ikke så underligt.

Jeg kan iøvrigt ikke få øje på en eneste god grund til at AaB i sommeren 2014 ikke skulle have sagt "det skal være slut med de åndssvage klausuler som binder os på hænder og fødder", lige midt i at Kusk's klausul blev indløst, og få dage efter mesterskabet og pokaltriumfen... alene de ekstra præmiepenge osv. som man på det tidspunkt vidste man ville få, har jo været tilstrækkeligt til at betale forlængelsen... og det altså i et år hvor man øgede personaleudgifterne med 11 mio.

HVIS der er en frikøbsklausul er det satme skidt arbejde af Gaarde og co. Men indtil andet er bevist køber jeg den sgu ikke udfra et tweet fra Søndergaard, som han endda sørger for at formulere så han ikke behøver stå på mål for noget som helst (siges der)...

ebbejeppe
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 15. maj 2006, 12:25

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af ebbejeppe » 15. jan 2016, 18:10

Jeg køber simpelthen ikke det der med, at AaB ikke forhandlingsmæssigt er gode nok, når spillerne får frikøbskausuler i deres kontrakter. Jeg synes, at flere fuldstændig undervurdere det faktum, at AaB vil forlænge en given spillers kontrakt, fordi spilleren har gjort det fornuftigt - dette betyder givetvis også, at spiller kan være attraktiv for andre klubber. Derfor står spilleren i en god forhandlingsposition. Og ønsker spiller/agent en klausul, ja, så kan det altså være vanskeligt at komme uden om. Et andet forfejlet element i denne diskussion er, at denne debat altid sker, mens vi kigger i bagspejlet - på en spiller, der er solgt eller nærmere sig et salg.

Hvis man i stedet kigger fremad - Enevoldsen, Børsting og Ahlmann har alle kontraktudløb om 1½ år og forhåbentlig får de snart en invitation til kontraktforhandlinger af Gaarde. Hvis fx Ahlmann ønsker en frikøbsklausul på maksimum 1 mio. eller 500.000 euro (bare for at sige et tal) - skal Gaarde så bare sige aldrig i livet og lade hans kontrakt løbe ud? Jeg har læst nok med på debatsiden til at vide, at det selvfølgelig ikke vil være populært. Jeg vil da til hver en tid foretrække en kontraktforlængelse samt muligheden for et salg til en pris, der er i underkanten af, hvad spilleren hypotetisk set kunne være solgt for. Jeg ville da heller ikke klage, hvis Thomsen skrev en ny kontrakt, hvor der var en Kasper-Kusk-lav-klausul.

Min pointe er bare, at i min verden er det meget, meget forsimplet at sige, at frikøbsklausuler pr. automatik er lig med dårlig købmandsskab. Og konkret i forhold til Spalvis - da han forlængede sin kontrakt (med 5 år!) havde han lige scoret 8 kasser på en halvsæson. Det er altså ganske pænt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. jan 2016, 20:32

ebbejeppe skrev:Jeg køber simpelthen ikke det der med, at AaB ikke forhandlingsmæssigt er gode nok, når spillerne får frikøbskausuler i deres kontrakter. Jeg synes, at flere fuldstændig undervurdere det faktum, at AaB vil forlænge en given spillers kontrakt, fordi spilleren har gjort det fornuftigt - dette betyder givetvis også, at spiller kan være attraktiv for andre klubber. Derfor står spilleren i en god forhandlingsposition. Og ønsker spiller/agent en klausul, ja, så kan det altså være vanskeligt at komme uden om. Et andet forfejlet element i denne diskussion er, at denne debat altid sker, mens vi kigger i bagspejlet - på en spiller, der er solgt eller nærmere sig et salg.

Hvis man i stedet kigger fremad - Enevoldsen, Børsting og Ahlmann har alle kontraktudløb om 1½ år og forhåbentlig får de snart en invitation til kontraktforhandlinger af Gaarde. Hvis fx Ahlmann ønsker en frikøbsklausul på maksimum 1 mio. eller 500.000 euro (bare for at sige et tal) - skal Gaarde så bare sige aldrig i livet og lade hans kontrakt løbe ud? Jeg har læst nok med på debatsiden til at vide, at det selvfølgelig ikke vil være populært. Jeg vil da til hver en tid foretrække en kontraktforlængelse samt muligheden for et salg til en pris, der er i underkanten af, hvad spilleren hypotetisk set kunne være solgt for. Jeg ville da heller ikke klage, hvis Thomsen skrev en ny kontrakt, hvor der var en Kasper-Kusk-lav-klausul.

Min pointe er bare, at i min verden er det meget, meget forsimplet at sige, at frikøbsklausuler pr. automatik er lig med dårlig købmandsskab. Og konkret i forhold til Spalvis - da han forlængede sin kontrakt (med 5 år!) havde han lige scoret 8 kasser på en halvsæson. Det er altså ganske pænt.
Selvfølgelig KAN frikøbsklausuler være brugbare, men det må fra klubbens synspunkt være et af de allersidste værktøjer man tager i brug, og det må det i særdeleshed have været i sommeren 2014... iøvrigt ikke længe efter at klubben udtalte at man ikke ønskede at have den slags klausuler.

Det er rigtigt at det selvfølgelig var imponerende hvad Spalvis havde gang i scoringsmæssigt i foråret 2014, men han var altså stadig en helt ung spiller, som gang på gang gav udtryk for hvor glad han var for at være i AaB, og absolut ikke virkede til at have travlt med at komme videre, sikkert også affødt af hans svære tid i Freiburg. Derudover var der som tidligere nævnt også en CL kval at se frem til i AaB, hvilket også må have talt til AaBs fordel. Det var nu i øvrigt kun en forlængelse på 3,5 år, Spalvis havde i forvejen kontrakt til 1. januar 2015 som blev forlænget til sommeren 2018.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Martino » 15. jan 2016, 22:00

Sanchez94 skrev:
Martino skrev:Jeg følger Malaga CF en del, og et af mange rygter pt er Spalvis som skal supplere/konkurrere med Charles og Duje Cop om pladsen i front. Duje Cop er ikke specielt god, men Charles vil han nok få svært ved at slå af. Problemet med Malaga CF er at de ikke er en rig klub længere, men hvis der er en klausul giver det pludselig mere mening. Tror egentlig Spalvis vil passe fint til spansk fodbold. Der er mange spillere som ikke er ret gode med hovedet, og der er mere plads til angriberne end i feks England.

EDIT. Kan se at en på Bold.dk har hørt samme rygte.
Enig i at Spalvis ville passe godt til Spansk fodbold, da forsvarene er generelt svagere end så mange andre steder
Forresten, ham Duje Cop.. har AaB ikke stiftet bekendtskab med ham, i kampene mod Dynamo Zagreb?
Godt husket! Det havde jeg glemt alt om. Troede egentlig han spillede i Italien indtil jeg opdagede ham komme ind for Malaga.
Ja, han ville sagtens kunne blive et hit der. Klubber som Eibar, Levante, Rayo osv har enkelte dygtige spillere men fra nr 5 til 25 i disse trupper er kvaliteten svingende. Tænk bare at Nicki Bille var en ok succes i Elche eller hvor han nu spillede i liga adelante.
Jeg savner Winsnes

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Mogens » 15. jan 2016, 22:26

Gnu skrev:
Freddie skrev:Mener du da, at det er noget Gaarde og før ham Lynge forlanger at få med i en ny kontrakt?
Du behøver ikke svare. Det er naturligvis en del af forhandlingsforløbet, og måske havde vi slet ikke haft Spalvis nu, hvis ikke der var blevet indføjet en klausul i den sidste kontrakt. Jeg ser det som en del af prisen for at holde et forholdsvis lavt lønniveau, at spillerne så ikke er stavnsbundet i halvdelen af deres karriere.
Spalvis var 19 år og med et halvt års superligafodbold under bæltet, da hans kontrakt blev forlænget i maj 2014. Selvfølgelig skal AaB være i stand til at lande en forlængelse uden klausuler med sådan en spiller. Alt andet er dårligt arbejde.
Så enkelt er det jo ikke. Hvis spilleren presser på lønnen og man har nået et maks. som spilleren ikke er tilfreds med, så må man give en anden gode. Ingen kunne vide, at han ville blive så vild, hvorfor man sikkert anså det som værende en fin handel, hvis man kunne få eks. 15 mio. for ham.

At kalde det dårligt arbejde kræver en vis indsigt i forhandlingerne - en indsigt, som jeg gerne vil indrømme, at jeg ikke har.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gnu » 16. jan 2016, 10:16

Mogens skrev:
Gnu skrev:
Freddie skrev:Mener du da, at det er noget Gaarde og før ham Lynge forlanger at få med i en ny kontrakt?
Du behøver ikke svare. Det er naturligvis en del af forhandlingsforløbet, og måske havde vi slet ikke haft Spalvis nu, hvis ikke der var blevet indføjet en klausul i den sidste kontrakt. Jeg ser det som en del af prisen for at holde et forholdsvis lavt lønniveau, at spillerne så ikke er stavnsbundet i halvdelen af deres karriere.
Spalvis var 19 år og med et halvt års superligafodbold under bæltet, da hans kontrakt blev forlænget i maj 2014. Selvfølgelig skal AaB være i stand til at lande en forlængelse uden klausuler med sådan en spiller. Alt andet er dårligt arbejde.
Så enkelt er det jo ikke. Hvis spilleren presser på lønnen og man har nået et maks. som spilleren ikke er tilfreds med, så må man give en anden gode. Ingen kunne vide, at han ville blive så vild, hvorfor man sikkert anså det som værende en fin handel, hvis man kunne få eks. 15 mio. for ham.

At kalde det dårligt arbejde kræver en vis indsigt i forhandlingerne - en indsigt, som jeg gerne vil indrømme, at jeg ikke har.
Jeg er med på mekanismerne, men jeg tror ganske enkelt ikke på, at en 19-årig spiller med et halvt års superliga-erfaring presser så voldsomt på lønnen at AaB ikke kan være med.

Under alle omstændigheder, så brug nogle andre instrumenter end de forpulede frikøbsklausuler. Giv fx spilleren en andel af transfersummen i stedet = kæmpe incitament for både klub og spiller om at lande et godt salg.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Besvar