Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 5. feb 2016, 16:27

FCM skrev: Du skal altså lige læse lidt op på hvad træningskompensation og solidaritetsbidrag er.
Hint1: I får ingen træningskompensation

Så hvis I sælger Spalvis til 12 mio ender I med at få under 12 mio.
"Training Compensation is due:

i) when a player is registered for the first time as a Professional; or,
ii) when a Professional is transferred between clubs of two different Associations (whether during or at the end of his contract) before the end of the Season of his 23rd birthday."

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 5. feb 2016, 16:34

Gamen skrev:
FCM skrev: Du skal altså lige læse lidt op på hvad træningskompensation og solidaritetsbidrag er.
Hint1: I får ingen træningskompensation

Så hvis I sælger Spalvis til 12 mio ender I med at få under 12 mio.
"Training Compensation is due:

i) when a player is registered for the first time as a Professional; or,
ii) when a Professional is transferred between clubs of two different Associations (whether during or at the end of his contract) before the end of the Season of his 23rd birthday."
Selvom det er rigtigt vi får et par procenter der, (skal deles med klubber han har været i siden Van var 12) så Smider vi stadig størstedelen i de 5% ud af vores transfer i solidaritet og slutter altså på under 12 og ikke dine vanvids 14
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Cx
Allstar
Allstar
Indlæg: 1213
Tilmeldt: 14. aug 2005, 10:22

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Cx » 5. feb 2016, 16:35

AllanPedersen skrev:Det er en typisk holdning jeg møder herinde at man ikke behøver uddybe hvorfor jeg tager fejl
men det gør jeg bare.... fordi sådan er det.....

så det er fint du tager jeg ikke så tungt :)
Det er i orden! Jeg konkluderer blot at du ikke kan se, at din lommefilosofi ikke er fuldstændig. Hvis man tror at ting er sorte og hvide - og hiver lidt info fra ekstrabladet, lidt fra transferregler, lidt fra sin egen verden - og ophøjer det til sandhed, så er man i min bog lommefilosof! Og det er i og for sig fint nok!

At du tilmed så trækker offer-kortet, gør det alt sammen endnu mere perfekt! Det kunne blot være en forslag, at du ikke tænkte dine argumenter som fuldstændige!

/Lures
"Vi vinder guld i år...."

Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 5. feb 2016, 16:45

AllanPedersen skrev: Selvom det er rigtigt vi får et par procenter der, (skal deles med klubber han har været i siden Van var 12) så Smider vi stadig størstedelen i de 5% ud af vores transfer i solidaritet og slutter altså på under 12 og ikke dine vanvids 14
Nej, vi lander på 14 mio. og vi får ikke et par procenter. Træningskompensationen ligger fast! Se selv FIFA's regelsæt, hvor der også ligger en tabel over hvordan beløbet udregnes. Det løber op i godt 2 mio. for den tid han har været i AaB.

Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 5. feb 2016, 16:55

P.S.


AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 5. feb 2016, 17:03

Gamen min søde ven..

Du forstår stadig ikke solidaritets bidraget er taget ud af vores transfer..

I det regnestykke du har sat op der ender i 14.040.000kr
Trækker du 5% fra den samlet transfer?
Nej... Det gør du ikke.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 5. feb 2016, 17:16

AllanPedersen skrev:Gamen min søde ven..

Du forstår stadig ikke solidaritets bidraget er taget ud af vores transfer..

I det regnestykke du har sat op der ender i 14.040.000kr
Trækker du 5% fra den samlet transfer?
Nej... Det gør du ikke.
Det er den købende klub, der skal betale solidaritetsbidraget. 5 % af transfersummen, det er 600.000 kr. - af dem er vi berettiget til 40 %.

Det er selvfølgelig rigtigt at de resterende penge trækkes fra vores andel, hvilket jeg havde overset. Så lander vi på omkring 13,6 mio.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 5. feb 2016, 17:54

Bare lige kort..

Vi er enige om alle de her ting du udregner er ting vi også havde fået oven i hvis transferen var Eks .20mill.
så det også havde været 22mill..

Ikke?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 5. feb 2016, 18:20

AllanPedersen skrev:Bare lige kort..

Vi er enige om alle de her ting du udregner er ting vi også havde fået oven i hvis transferen var Eks .20mill.
så det også havde været 22mill..

Ikke?
Ja, det er klart. Men det er ikke desto mindre penge som en klub selvfølgelig regner med, når de tænker over hvad de skal kræve for en spiller. Der er før klubber der har stejlet over, at skulle hente en spille transferfrit, og så lige pludselig opdage at det er en for dyr løsning når de ser på hvad spillerens tidligere klubber skal have i træningskompensation + solidaritetsbidrag. Så det tænker den sælgende klub selvfølgelig ind.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Hanga » 5. feb 2016, 19:04

Gamen skrev:P.S.

Forkert tråd... But oh... my... god...
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Lindvang » 5. feb 2016, 19:59

Gamen skrev:P.S.


Tak! 3 minutter af mit liv, jeg aldrig får igen...

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Mogens » 5. feb 2016, 23:29

AllanPedersen skrev:Er simpelthen så træt af den der 'under de omstændigheder' som om det er noget der er faldet ned fra himlen.
Og dermed aldrig noget vi kunne have rettet op på.


Jeg er sikker på Gaarde gør sit bedste under omstændigheder..
Vi må jo se på de omstændigheder der er..
Omstændigheder han selv har skabt.

når jeg brager ind i en bil i morgen fordi jeg kører spritkørsel..
brækker 3 ribben og min arm..
Så er det under omstændighederne ret godt klaret hvis jeg formår efterfølgende at drikke min kaffe færdig..

1: Gaarde laver en elendig klausul, fordi han fejlbedømmer Spalvis potentielle værdi.
Det handler ikke om lønloft, for hvordan har vi så råd til de kæmpe signings vi laver efterfølgende? I samme vindue.
Og der er jo ingen herinde der tror Spalvis er en af vores mest løntunge. så han var aldrig i nærheden af det loft.
Det handler om man bare vil spare nogle penge, og tilbyder klausulen i stedet for mere løn.
Løn man havde råd til at give.

2: Så er et salg af Spalvis inden klausulen træder i kraft, det bedste Gaarde kan gøre under omstændighederne.
Det får han ikke gjort...

Så lukker vinduet..
3: Så er et salg af Spalvis med en lille bonus måske det bedste Gaarde kan gøre under omstændighederne.
Det er afventer så...

Hvis så Spalvis til sommer skifter for 10mill til Sporting..
Og vi ikke fik skrevet fordelagtig kontrakt inden

4: Så ender det hele med At Gaarde lige fra dag 1.. intet kunne have gjort anerledes.. D
Det hele var det bedste han kunne have gjort under omstændighederne.

P.S. Forbeholder mig ret til ikke at juble hvis Gaarde annoncerer et salg af Spalvis til Sporting inden vinduet åbner til samme pris som klausul prisen
bare med et par bonus justeringer.


Billede
Hvis klausulen var nødvendig for at signe Ene og Helenius senere, så er det sgu fint nok. Nu vil nogen sige, at Helenius intet har vist (hvilket jeg ikke kan modsige), men det kunne ingen vide. Ene har vist sig at være en god investering, og hvem ved om Spalvis havde været lige så god uden Ene ved sin side. Der må satses nogle gange - specielt når man ikke har en guldrandet økonomi og/eller er ejet af en pengeglad mand, der bare har brug for et legetøj.

Kig lidt dybere i stedet for kun at lede efter fejl ved Gaarde.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af KJ » 7. feb 2016, 16:20

Det er sjovt, som tingene kan ændre sig. Prøv at gå ind på Økonomi-tråden, og læs de første 10-15 sider. Og nu sidder vi her i 2016 med et fuldstændig holdbart økonomisk setup, topplacering og underholdende spil, og et hav af store talenter på vej fra U19, og bitcher over om vi får 10 eller 13 mio. for Spalvis. Fuck ledelsen - der er jo ikke styr på noget, eller hvad?

Hvis vi kan konkludere noget, må det være, at nordjyder altid kan og vil finde noget at brokke sig over...

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af YesAaBcan » 7. feb 2016, 17:14

KJ skrev:Det er sjovt, som tingene kan ændre sig. Prøv at gå ind på Økonomi-tråden, og læs de første 10-15 sider. Og nu sidder vi her i 2016 med et fuldstændig holdbart økonomisk setup, topplacering og underholdende spil, og et hav af store talenter på vej fra U19, og bitcher over om vi får 10 eller 13 mio. for Spalvis. Fuck ledelsen - der er jo ikke styr på noget, eller hvad?

Hvis vi kan konkludere noget, må det være, at nordjyder altid kan og vil finde noget at brokke sig over...
Spot on KJ. :thumbsup:
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 7. feb 2016, 19:05

ja 10 eller 13 millioner.

Det er nemlig den difference der har været talt om...... :S :S :S
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. feb 2016, 19:38

AllanPedersen skrev:ja 10 eller 13 millioner.

Det er nemlig den difference der har været talt om...... :S :S :S
Du har lige selv siddet og diskuteret flere sider i træk om diverse bidrag skal trækkes fra eller lægges til transferen, og om klausulen dermed skulle ende på mere end 12 mio. eller mindre end 12, ligesom det jo åbenbart også er en sandhed at klausulen enten lyder på 12 mio. uden videresalgsklausuler eller 10 mio. med... Så jo Allan, det er den difference der har været talt om, blandt et utal af andre som er grebet endnu mere ud af den blå luft end klausul tallene.

I øvrigt skal man vist ikke være raketforsker for at kunne se at tallene ikke just var pointen i indlægget.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 7. feb 2016, 20:53

Nej vi snakker om 10-12 millioner eller 20+ .. som han er værd.... følg nu med.. stram op
det er differencen...

og nu er det slut, du sidder jo bare og jagter mine posts hvor end de er.. :cheers:
blokket
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Trickster » 7. feb 2016, 20:56

Er det muligt at blokere alle kommentarer, der på nogen måde citerer AllanPedersen?
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Pete Burns
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 15. maj 2014, 16:11
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Pete Burns » 8. feb 2016, 00:01

AllanPedersen skrev:og nu er det slut, du sidder jo bare og jagter mine posts hvor end de er.. :cheers:
blokket
Nej Allan.... Det er bare umuligt at undgå dine posts ligemeget hvilken tråd man bevæger sig rundt i :cheers:
I want surprises .... Bam! But i'm in too deep there's no getting out of it.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af FlæskeFrank » 8. feb 2016, 00:46

Hvornår har Spalvis sidst scoret ?

Det er vist på tide han kommer på bænken. Utroligt at AaB igen har dummet sig og givet en spiller, som kun viser noget i få sekunder, så høj en hyre.

Og ja det er ironisk ment.
- FlæskeFrank

Besvar