Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Buzz Killington » 5. feb 2016, 13:00

AllanPedersen skrev:
Spanky skrev:
AllanPedersen skrev:Det er også for billigt spanky.. at i konstant vil sætte det op sådan at
LIGE PRÆCIS grænsen på vores løn budget gik ved Spalvis løn..

den første signing vi lavede.. Som om vi vidste ned til kroner og ører, hvad Enevoldsene og Helenius ville ende på
og det var afmålt.

Lad mig spørge dig om noget direkte.. Tror du Spalvis er af af vores løntunge..
Og hvis svaret er nej. Tror du vi havde råd til at give ham mere i løn sommeren 2014, og stadig holde budgettet?
Jeg tror ikke, at Spalvis er en af de løntungeste efter hans forlængelse. Og jeg tror Gaarde havde mulighed for at give ham mere i løn i sin tid. Men Gaarde havde sikkert også allerede en ide om, at det vil blive muligt at lave aftaler med Ene og Helenius inden CL-kvalen. Gaarde vurdede så, at pengene på lønbudgettet skulle fordeles mellem de tre. Ene og Helenius er helt sikkert i toppen af lønhierarkiet. Og vi alle på debatside er pt., set i bakspejlet, enig om, at fordeleningen af lønnen mellem de tre skulle være anderledes - men det er sgu altid nemt at være bagklog! ;)

Det kan være at vi om et halvt år, efter Helenius har bombet os i CL, at vi ser anderledes på det! :)
Det her handler ikke om at være bagklog hvem der klarer sig bedst.

Det handler om den klausul man laver.. på det tidspunkt.. bør man være bevidst omkring nærmest kun kan være for lille
det bør man vide mens man sidder og skriver den.

For en angriber i superligaen der laver mange mål, og er ung.. bliver aldrig solgt for under 10mill...
Tværtimod er det den dyreste plads på en fodbold bane, og Makienok går til 20, Swartz til 15, Helenius til 11-12?(Som vi nok var en del syntes var ret billigt)

og så sidder man gudhjælpemig med et kæmpe talent og laver en klausul på 10mill.. når 20 minutters indblik i markedet burde være nok til at sige det er for lavt.

Og vi snakker altså om det er midt i Kusk fadæsen..
Du forholder dig vist ikke helt til hvad han skriver. Vi havde et lønbudget. Det kan vi så diskutere om var korrekt sat af klubben. Det budget har Gaarde ansvar for at administrere. Hvis vi vil have både Helenius, Enevoldsen, Jönsson og Spalvis i klubben, så skal pengene fordeles mellem dem mest effektivt. Hvis du mener at alternativet til at imødekomme Spalvis' uden klausul umuliggjorde at hente de andre spillere, mener du så, med hvad vi vidste dengang, at vi skulle ha' sagt nej tak til de andre spillere for kun at beholde Spalvis?

Så kan vi diskutere om der var plads nok i lønbudgettet til at beholde alle spillerne, med samme kontraktlængde, uden at give Spalvis en klausul. Det store spørgsmål er så - hvorfor agerede Gaarde så som han gjorde? Med mindre vi skal tilskrive ham en ekstrem grad at inkompetence, så ligger det lige for, med de nævnte antagelser, at der simpelthen ikke var råd til at forlænge uden en klausul - altså hvis man havde i sinde at forstærke truppen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 5. feb 2016, 13:02

Spanky skrev: Jeg er med. Og det er der hvor ringen slutter ved den nye bestyrelse/ejerkreds, som har givet udtryk for, at lige meget hvad (og det var lige meget hvad!), så skal budgetterne hænge sammen. Så må Gaarde "trylle" indenfor de rammer han har fået bevilget. Det endte så ud med en klausul til Spalvis. Vi kan håbe og tro på, at ejerkredsen, som betaler gillet, ser anderledes på det idag.
I og med at der var plads til tre, må man formode, "tæt på million"-lønninger et par måneder senere, så handlede det næppe om at trylle, men om prioriteringer. Det her var så en dårlig priotering :-) Om han så skal bebrejdes for det eller ej, er vel op til en selv at vurdere.

Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 5. feb 2016, 13:15

Sønderhof skrev: Min research viser nu at Uth røg for 3 mio euro og Gerndt for knap 4 mio euro. Lig dertil at de begge var et par år ældre, end Spalvis er. Synes bestemt at 30 millioner kr. vil være en fair pris for Spalvis. Han har i en ung alder, været fast mand af to omgang, og har begge gange scoret efter behag.
Jeg kunne finde frem til et beløb på godt 2,8 mio. euro for Uth, da jeg i sin tid kiggede efter.

Gerndt blev solgt for 26 mio. s. kr. Dvs. at han blev solgt for 20,5 mio. danske kr. - af dem skulle Gefle endda have 15 %.

Du kan ikke sælge en spiller der har været korsbåndsskadet, med to gode halvsæsæoner og en plads som angriber på et fuldstændig ligegyldigt landshold for 30 mio. kr., medmindre det er til Asien eller UAE. Påstår du det, har du i hvert ikke meget begreb om transfermarkedet.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 5. feb 2016, 13:32

Spanky skrev:
AllanPedersen skrev:
Spanky skrev:
AllanPedersen skrev:Det er også for billigt spanky.. at i konstant vil sætte det op sådan at
LIGE PRÆCIS grænsen på vores løn budget gik ved Spalvis løn..

den første signing vi lavede.. Som om vi vidste ned til kroner og ører, hvad Enevoldsene og Helenius ville ende på
og det var afmålt.

Lad mig spørge dig om noget direkte.. Tror du Spalvis er af af vores løntunge..
Og hvis svaret er nej. Tror du vi havde råd til at give ham mere i løn sommeren 2014, og stadig holde budgettet?
Jeg tror ikke, at Spalvis er en af de løntungeste efter hans forlængelse. Og jeg tror Gaarde havde mulighed for at give ham mere i løn i sin tid. Men Gaarde havde sikkert også allerede en ide om, at det vil blive muligt at lave aftaler med Ene og Helenius inden CL-kvalen. Gaarde vurdede så, at pengene på lønbudgettet skulle fordeles mellem de tre. Ene og Helenius er helt sikkert i toppen af lønhierarkiet. Og vi alle på debatside er pt., set i bakspejlet, enig om, at fordeleningen af lønnen mellem de tre skulle være anderledes - men det er sgu altid nemt at være bagklog! ;)

Det kan være at vi om et halvt år, efter Helenius har bombet os i CL, at vi ser anderledes på det! :)
Det her handler ikke om at være bagklog hvem der klarer sig bedst.

Det handler om den klausul man laver.. på det tidspunkt.. bør man være bevidst omkring nærmest kun kan være for lille
det bør man vide mens man sidder og skriver den.

For en angriber i superligaen der laver mange mål, og er ung.. bliver aldrig solgt for under 10mill...
Tværtimod er det den dyreste plads på en fodbold bane, og Makienok går til 20, Swartz til 15, Helenius til 11-12?(Som vi nok var en del syntes var ret billigt)

og så sidder man gudhjælpemig med et kæmpe talent og laver en klausul på 10mill.. når 20 minutters indblik i markedet burde være nok til at sige det er for lavt.

Og vi snakker altså om det er midt i Kusk fadæsen..
Jeg er med. Og det er der hvor ringen slutter ved den nye bestyrelse/ejerkreds, som har givet udtryk for, at lige meget hvad (og det var lige meget hvad!), så skal budgetterne hænge sammen. Så må Gaarde "trylle" indenfor de rammer han har fået bevilget. Det endte så ud med en klausul til Spalvis. Vi kan håbe og tro på, at ejerkredsen, som betaler gillet, ser anderledes på det idag.
AaB er et aktie selskab, kan vi ikke stoppe med den der sandhed om at der sidder en ejer og som betaler gildet?
jeg ejer AaB.. det gør mange andre herinde sikkert også..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af MrBangDK » 5. feb 2016, 13:35

AllanPedersen skrev:
Spanky skrev:
AllanPedersen skrev:
Spanky skrev:
AllanPedersen skrev:Det er også for billigt spanky.. at i konstant vil sætte det op sådan at
LIGE PRÆCIS grænsen på vores løn budget gik ved Spalvis løn..

den første signing vi lavede.. Som om vi vidste ned til kroner og ører, hvad Enevoldsene og Helenius ville ende på
og det var afmålt.

Lad mig spørge dig om noget direkte.. Tror du Spalvis er af af vores løntunge..
Og hvis svaret er nej. Tror du vi havde råd til at give ham mere i løn sommeren 2014, og stadig holde budgettet?
Jeg tror ikke, at Spalvis er en af de løntungeste efter hans forlængelse. Og jeg tror Gaarde havde mulighed for at give ham mere i løn i sin tid. Men Gaarde havde sikkert også allerede en ide om, at det vil blive muligt at lave aftaler med Ene og Helenius inden CL-kvalen. Gaarde vurdede så, at pengene på lønbudgettet skulle fordeles mellem de tre. Ene og Helenius er helt sikkert i toppen af lønhierarkiet. Og vi alle på debatside er pt., set i bakspejlet, enig om, at fordeleningen af lønnen mellem de tre skulle være anderledes - men det er sgu altid nemt at være bagklog! ;)

Det kan være at vi om et halvt år, efter Helenius har bombet os i CL, at vi ser anderledes på det! :)
Det her handler ikke om at være bagklog hvem der klarer sig bedst.

Det handler om den klausul man laver.. på det tidspunkt.. bør man være bevidst omkring nærmest kun kan være for lille
det bør man vide mens man sidder og skriver den.

For en angriber i superligaen der laver mange mål, og er ung.. bliver aldrig solgt for under 10mill...
Tværtimod er det den dyreste plads på en fodbold bane, og Makienok går til 20, Swartz til 15, Helenius til 11-12?(Som vi nok var en del syntes var ret billigt)

og så sidder man gudhjælpemig med et kæmpe talent og laver en klausul på 10mill.. når 20 minutters indblik i markedet burde være nok til at sige det er for lavt.

Og vi snakker altså om det er midt i Kusk fadæsen..
Jeg er med. Og det er der hvor ringen slutter ved den nye bestyrelse/ejerkreds, som har givet udtryk for, at lige meget hvad (og det var lige meget hvad!), så skal budgetterne hænge sammen. Så må Gaarde "trylle" indenfor de rammer han har fået bevilget. Det endte så ud med en klausul til Spalvis. Vi kan håbe og tro på, at ejerkredsen, som betaler gillet, ser anderledes på det idag.
AaB er et aktie selskab, kan vi ikke stoppe med den der sandhed om at der sidder en ejer og som betaler gildet?
jeg ejer AaB.. det gør mange andre herinde sikkert også..
Så må du hellere stille op til bestyrelsen, nu hvor du er så utilfreds med den stratagi den nuværende bestyrelse har fastsat...
Ska' vi hak'?

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1349
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af white splash » 5. feb 2016, 13:39

Lige et opklarende spørgsmål:

AaB udsendte jo en børsmeddelse, hvori der stod at man forhandler om et salg af Spalvis. Er der udløbsdato på sådan noget? Eller skal man lave en slags "status " på et tidspunkt?
1 2 3 Jimmy er en mur!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 5. feb 2016, 13:40

Gamen skrev:
Sønderhof skrev: Min research viser nu at Uth røg for 3 mio euro og Gerndt for knap 4 mio euro. Lig dertil at de begge var et par år ældre, end Spalvis er. Synes bestemt at 30 millioner kr. vil være en fair pris for Spalvis. Han har i en ung alder, været fast mand af to omgang, og har begge gange scoret efter behag.
Jeg kunne finde frem til et beløb på godt 2,8 mio. euro for Uth, da jeg i sin tid kiggede efter.

Gerndt blev solgt for 26 mio. s. kr. Dvs. at han blev solgt for 20,5 mio. danske kr. - af dem skulle Gefle endda have 15 %.

Du kan ikke sælge en spiller der har været korsbåndsskadet, med to gode halvsæsæoner og en plads som angriber på et fuldstændig ligegyldigt landshold for 30 mio. kr., medmindre det er til Asien eller UAE. Påstår du det, har du i hvert ikke meget begreb om transfermarkedet.

jamen i så fald er Cornelius et levende bevis på du ikke har ret...>
Han opfylder alle de paramterer og blev solgt for 90mill..

Inden du siger han er et special tilfælde.. så stop lige dig selv engang
og overvej hvor mange og store klubber vi har hørt har reel interesse i Spalvis.

Sporting, Russiske, en kinser, Galatasary, Benefica.
Meget er rygte, Samtidig har Gaarde også sagt enormt mange klubber henvender sig om Spalvis.

Du skal ikke fortælle mig at 30mill er et usandsynligt beløb for en ung bomber, bare fordi han tidligere i karrieren har haft en skade.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af MrBangDK » 5. feb 2016, 13:40

white splash skrev:Lige et opklarende spørgsmål:

AaB udsendte jo en børsmeddelse, hvori der stod at man forhandler om et salg af Spalvis. Er der udløbsdato på sådan noget? Eller skal man lave en slags "status " på et tidspunkt?
De skrev at de ville melde ud, hvis han blev solgt eller hvis handlen faldt til jorden. Så måske man stadig har et eller andet kørende?
Ska' vi hak'?

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 5. feb 2016, 13:45

MrBangDK skrev:
white splash skrev:Lige et opklarende spørgsmål:

AaB udsendte jo en børsmeddelse, hvori der stod at man forhandler om et salg af Spalvis. Er der udløbsdato på sådan noget? Eller skal man lave en slags "status " på et tidspunkt?
De skrev at de ville melde ud, hvis han blev solgt eller hvis handlen faldt til jorden. Så måske man stadig har et eller andet kørende?
Det tror jeg da sådan set også.. jeg tror han bliver solgt til Sporting inden vinduet åbner.
men for klausul prisen .. + et par bonusser .. og så en fed onsign til Spalvis
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af hje1980 » 5. feb 2016, 13:49

AllanPedersen skrev:
MrBangDK skrev:
white splash skrev:Lige et opklarende spørgsmål:

AaB udsendte jo en børsmeddelse, hvori der stod at man forhandler om et salg af Spalvis. Er der udløbsdato på sådan noget? Eller skal man lave en slags "status " på et tidspunkt?
De skrev at de ville melde ud, hvis han blev solgt eller hvis handlen faldt til jorden. Så måske man stadig har et eller andet kørende?
Det tror jeg da sådan set også.. jeg tror han bliver solgt til Sporting inden vinduet åbner.
men for klausul prisen .. + et par bonusser .. og så en fed onsign til Spalvis
Det vil være kanon... for vi har ham i foråret og kan igen blande os i topstriden. Kan blive en konge sæson :-)

Medaljer / pokal
Balance i driften
Overskud grundet spillersalg
Overskud grundet Europa gruppespil

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Spanky » 5. feb 2016, 13:50

Allan: Jeg var ved at svare på dit seneste indlæg til mig vedr. ejerkredsen, men ved ikke hvor det er blevet af, her har du svaret:

Sandheden er, at der var en gruppe nordjyske erhvervsfolk som garanterede et vist millionbeløb i emissionen tilbage i 2014. Det ubetinget største krav i den sammenhæng var, at der kom styr på budgetterne og de var realistiske - de gad sgu ikke at smide penge ned i et sort hul! Vi er mange som er aktionærer i AaB, men uden de føromtalte erhvervsfolk, med den nuværende bestyrelsesformand og ham erhvervsmanden fra Brønderslev i spidsen, havde AaB ikke stået i den gunstige position som tilfældet er idag.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 5. feb 2016, 13:51

hje1980 skrev:
AllanPedersen skrev:
MrBangDK skrev:
white splash skrev:Lige et opklarende spørgsmål:

AaB udsendte jo en børsmeddelse, hvori der stod at man forhandler om et salg af Spalvis. Er der udløbsdato på sådan noget? Eller skal man lave en slags "status " på et tidspunkt?
De skrev at de ville melde ud, hvis han blev solgt eller hvis handlen faldt til jorden. Så måske man stadig har et eller andet kørende?
Det tror jeg da sådan set også.. jeg tror han bliver solgt til Sporting inden vinduet åbner.
men for klausul prisen .. + et par bonusser .. og så en fed onsign til Spalvis
Det vil være kanon... for vi har ham i foråret og kan igen blande os i topstriden. Kan blive en konge sæson :-)

Medaljer / pokal
Balance i driften
Overskud grundet spillersalg
Overskud grundet Europa gruppespil
jeg er helt enig i sportsligt har vi stadig alle muligheder.

.... i den danske liga....

Thomsen ryger til sommer må vi virkelig gå ud fra.. Gaarde har snakket om det i 2 vinduer nu han skal ud.
Og Thomsen selv er begyndt at lufte en bitterhed til medierne.
KEP ryger
Spalvis ryger.

Ikke for at hive Dila Gori frem..
Men vi risikerer nok at skulle stille med et helt nyt hold til Europa League.
Og det ved vi jo hvordan kan gå.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Spanky » 5. feb 2016, 13:51

Gamen skrev:
Spanky skrev: Jeg er med. Og det er der hvor ringen slutter ved den nye bestyrelse/ejerkreds, som har givet udtryk for, at lige meget hvad (og det var lige meget hvad!), så skal budgetterne hænge sammen. Så må Gaarde "trylle" indenfor de rammer han har fået bevilget. Det endte så ud med en klausul til Spalvis. Vi kan håbe og tro på, at ejerkredsen, som betaler gillet, ser anderledes på det idag.
I og med at der var plads til tre, må man formode, "tæt på million"-lønninger et par måneder senere, så handlede det næppe om at trylle, men om prioriteringer. Det her var så en dårlig priotering :-) Om han så skal bebrejdes for det eller ej, er vel op til en selv at vurdere.
Ja, det er måske en bedre formulering - mente nogenlunde det samme ;)

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 5. feb 2016, 13:53

Spanky skrev:Allan: Jeg var ved at svare på dit seneste indlæg til mig vedr. ejerkredsen, men ved ikke hvor det er blevet af, her har du svaret:

Sandheden er, at der var en gruppe nordjyske erhvervsfolk som garanterede et vist millionbeløb i emissionen tilbage i 2014. Det ubetinget største krav i den sammenhæng var, at der kom styr på budgetterne og de var realistiske - de gad sgu ikke at smide penge ned i et sort hul! Vi er mange som er aktionærer i AaB, men uden de føromtalte erhvervsfolk, med den nuværende bestyrelsesformand og ham erhvervsmanden fra Brønderslev i spidsen, havde AaB ikke stået i den gunstige position som tilfældet er idag.
Det er muligt.. vil dog sige såvidt jeg ved blev Emissionen en kæmpe succes..
og det var altså mange helt normale folk der bød ind.. som mig selv.
Og købte 200k aktier. eks.

Men Spanky. For mig er det ikke en sandhed at vi var endt i et sort hul og budgettet var krakket, og empire state Building var faldet.
HVIS Spalvis havde fået en højere klausul.

Det er en sandhed vi har brygget herinde.

For jeg ser ikke Spalvis som være i nærheden af at være en løntung.
Jeg ser også vi efterfølgende har forsøgt at give ham løn forhøjelse flere gange som han har afvist (nok med henblik på at hæve klausulen)

så det her med at vi står og skranter med et budget fordi en ny oprykket dreng i truppen skal have sin første professionelle kontrakt.
Den køber jeg ikke..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Provst i Brovst » 5. feb 2016, 13:58

Nogle gange ønsker man at man kunne blokke en tråd...
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 5. feb 2016, 13:59

Provst i Brovst skrev:Nogle gange ønsker man at man kunne blokke en tråd...
Du kan bare lade være med at gå herind drama queen.
Som at læse folk på Ekstrabladet der synes de artikler de lige har læst er uaktuelle.

Så lad være med at læse det.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 5. feb 2016, 14:02

AllanPedersen skrev: jamen i så fald er Cornelius et levende bevis på du ikke har ret...>
Han opfylder alle de paramterer og blev solgt for 90mill..

Inden du siger han er et special tilfælde.. så stop lige dig selv engang
og overvej hvor mange og store klubber vi har hørt har reel interesse i Spalvis.

Sporting, Russiske, en kinser, Galatasary, Benefica.
Meget er rygte, Samtidig har Gaarde også sagt enormt mange klubber henvender sig om Spalvis.

Du skal ikke fortælle mig at 30mill er et usandsynligt beløb for en ung bomber, bare fordi han tidligere i karrieren har haft en skade.
Selvfølgelig findes der særlige undtagelser, og det var Cornelius. Men i bund og grund handler det også om spidskompetencer. Cornelius havde i sit hovedspil en helt exceptionel spidskompetence, som passer perfekt til den engelske liga. Sådan så det i hvert fald ud i den halv-sæson.
Spalvis har ikke vist endnu, at han også fungerer på et dårligt hold, som Makienok f.eks. gjorde i Brøndby.

Du er en anelse påståelig, Allan. Kan du ikke geare lidt ned? Jeg taler pænt til dig.

Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 5. feb 2016, 14:03

Provst i Brovst skrev:Nogle gange ønsker man at man kunne blokke en tråd...
Taget i betragtning af hvor lidt du bidrager med udover links og evig sarkasme, så ville det ikke gøre mig noget.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Spanky » 5. feb 2016, 14:04

AllanPedersen skrev:
Spanky skrev:Allan: Jeg var ved at svare på dit seneste indlæg til mig vedr. ejerkredsen, men ved ikke hvor det er blevet af, her har du svaret:

Sandheden er, at der var en gruppe nordjyske erhvervsfolk som garanterede et vist millionbeløb i emissionen tilbage i 2014. Det ubetinget største krav i den sammenhæng var, at der kom styr på budgetterne og de var realistiske - de gad sgu ikke at smide penge ned i et sort hul! Vi er mange som er aktionærer i AaB, men uden de føromtalte erhvervsfolk, med den nuværende bestyrelsesformand og ham erhvervsmanden fra Brønderslev i spidsen, havde AaB ikke stået i den gunstige position som tilfældet er idag.
Det er muligt.. vil dog sige såvidt jeg ved blev Emissionen en kæmpe succes..
og det var altså mange helt normale folk der bød ind.. som mig selv.
Og købte 200k aktier. eks.

Men Spanky. For mig er det ikke en sandhed at vi var endt i et sort hul og budgettet var krakket, og empire state Building var faldet.
HVIS Spalvis havde fået en højere klausul.

Det er en sandhed vi har brygget herinde.

For jeg ser ikke Spalvis som være i nærheden af at være en løntung.
Jeg ser også vi efterfølgende har forsøgt at give ham løn forhøjelse flere gange som han har afvist (nok med henblik på at hæve klausulen)

så det her med at vi står og skranter med et budget fordi en ny oprykket dreng i truppen skal have sin første professionelle kontrakt.
Den køber jeg ikke..
Ok - lad os afslutte den her, vi bliver ikke enig. Som Gamen skriver har Gaarde prioriteret således, at det samlede lønbudget endte ud med en klausul til Spalvis - det er pisseirriterende set i bakspejlet, men shit happens.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 5. feb 2016, 14:10

Det er din konklusion

min konklusion er Gaarde ville spare penge og derfor fik SPalvis den klausul
Men at vi sagtens kunne have holdt budgettet og givet ham en højere klausul/løn.
Så krøllen er jeg ikke tror vi var gået fallit ved at fjerne den klausul.

pisse irriterende set i bakspejlet.

Shit hap..... hov nej det er så her jeg egentlig bare i starten snakkede om at det burde vi blive bedre til fremadrettet
og det antændte en debat hvor jeg som sædvanlig bare skal stille mig tilfreds med ledelsen i AaB altid træffer de bedste beslutninger.

hvilket personligt er ved at blive lidt en joke.. det med vi ikke kan lave fejl..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Besvar