Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 8. feb 2016, 07:59

FlæskeFrank skrev:Hvornår har Spalvis sidst scoret ?

Det er vist på tide han kommer på bænken. Utroligt at AaB igen har dummet sig og givet en spiller, som kun viser noget i få sekunder, så høj en hyre.

Og ja det er ironisk ment.

Jeg troede totalt lige du mente det.. Og tænkte whaaaat... Her i vinter pausen kan han jo ikke score haha..

Men så var det totalt fedt at læse til sidst du bare jokede.. Så endte det godt alligevel.

Casper Christensen watch out.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Spanky » 8. feb 2016, 10:09


Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af MrBangDK » 8. feb 2016, 10:12

Men det er jo umuuuuuuuuuuuuuuligt !!! :D
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Spanky » 8. feb 2016, 10:13

"AaB’s resultatforventninger for regnskabsåret 2016 er et overskud før skat i niveauet 2 - 7 mio. kr. Heri er indeholdt yderligere strategiske investeringer i både kommerciel udvikling, faciliteter og spillere som følge af både dette salg samt tidligere realiseret overskud. Investeringer der vil fortsætte i 2017 og 2018."

Med ovenstående beskrivelse er det svært at vurdere, hvad vi har fået for ham. Men vi opjustere fra -5 mio til 2-7 mio.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Hinrup85 » 8. feb 2016, 10:18

Spanky skrev:"AaB’s resultatforventninger for regnskabsåret 2016 er et overskud før skat i niveauet 2 - 7 mio. kr. Heri er indeholdt yderligere strategiske investeringer i både kommerciel udvikling, faciliteter og spillere som følge af både dette salg samt tidligere realiseret overskud. Investeringer der vil fortsætte i 2017 og 2018."

Med ovenstående beskrivelse er det svært at vurdere, hvad vi har fået for ham. Men vi opjustere fra -5 mio til 2-7 mio.
Jeg bed også mærke i den meget kryptiske formulering, som fuldstændigt skjuler hvad prisen eventuelt er.
Vi opjusterer, som du nævner, men alt derimellem geninvesteres i spillere, setup og faciliteter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Buzz Killington » 8. feb 2016, 10:19

Spanky skrev:"AaB’s resultatforventninger for regnskabsåret 2016 er et overskud før skat i niveauet 2 - 7 mio. kr. Heri er indeholdt yderligere strategiske investeringer i både kommerciel udvikling, faciliteter og spillere som følge af både dette salg samt tidligere realiseret overskud. Investeringer der vil fortsætte i 2017 og 2018."

Med ovenstående beskrivelse er det svært at vurdere, hvad vi har fået for ham. Men vi opjustere fra -5 mio til 2-7 mio.
Lugter af de 10-12 stykker, selvom man ikke gør sig de store anstrengelser for at være tydelig omkring det. Men vanen tro kommer der nok et læk ingen længe.

Men dejligt at få den på plads nu - det giver muligheder i forhold til at scoute forstærkninger de næste 6 måneder.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af KJ » 8. feb 2016, 10:20

Fint at der kom afklaring med Spalvis. Nogen bud på, hvem der bærer risikoen, hvis han bliver skadet i løbet af foråret? Skal han bestå et nyt lægetjek i juni?

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af raekkeettre » 8. feb 2016, 10:21

Spanky skrev:"AaB’s resultatforventninger for regnskabsåret 2016 er et overskud før skat i niveauet 2 - 7 mio. kr. Heri er indeholdt yderligere strategiske investeringer i både kommerciel udvikling, faciliteter og spillere som følge af både dette salg samt tidligere realiseret overskud. Investeringer der vil fortsætte i 2017 og 2018."

Med ovenstående beskrivelse er det svært at vurdere, hvad vi har fået for ham. Men vi opjustere fra -5 mio til 2-7 mio.
Jeg tror du skal se det som - hvis vi ikke invester mere end det vi allerede havde lagt ind i budgettet, fordi vi tror vi har angribere nok, og vi finder den forsvarspiller til de allerede budgetterede omkostninger - så får vi 7 mio i overskud, som giver et salg på 12 mio. Men hvis vi pludselig står i nogle situationer, hvor der er en spiller eller 2, som vil kunne gå direkte ind på vores hold, så har vi nu midlerne til det, og vi sætter 5 mio af til den post, hvis det opstår, og derved opnår vi et overskud på 2 mio....

Det skal ses i lyset af, at der ingen kontraktlige afskrivninger er på Spalvis - som der måske er, da han har 2 år tilbage af hans kontrakt. Men jeg ved ikke hvad man i AaBs bøger har prissat ham til, da man indgik kontrakten - måske 5 mio - som så ville give en afskrivning på ca. 2,5 mio - som gør at salget måske er tættere på de 15 mio....

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2875
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Eksil » 8. feb 2016, 10:24

KJ skrev:Fint at der kom afklaring med Spalvis. Nogen bud på, hvem der bærer risikoen, hvis han bliver skadet i løbet af foråret? Skal han bestå et nyt lægetjek i juni?
Det gør de. De har købt ham og skrevet kontrakt fra sommer.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af MrBangDK » 8. feb 2016, 10:24

Og nu er han så solgt.. Vi har nu en spiller der er afklaret om fremtiden og som kan fokusere på resten af sæsonen. Kan vi så ikke bare komme videre ift. pris, klausuler etc?
Ska' vi hak'?

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 8. feb 2016, 10:25

Som forventet og som de fleste nok havde spået.

Han blev solgt til ca klausul prisen..
Gaarde har tidligere været ude og sige at der er andre ting at forhandle om..

Videresalgs nok ..

Må så også lige lukke den diskussion om at Spalvis og sporing var blevet enige.. Det er jo tydeligt nu
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 8. feb 2016, 10:28

MrBangDK skrev:
Men det er jo umuuuuuuuuuuuuuuligt !!! :D
skrev for en uge siden at Spalvis ville blive solgt til sporting men til klausul prisen..
Du kan bare bladre lidt bagud


Skulle det være en kunst at sælge Spalvis til 10mill?
Tror jeg ligefrem du ville kunne gøre

Fra 25mill til 10mill på 14dage..
Ca 1 million om dagen er vi gået ned til Spalvis blev solgt :)

Men lad os endelig juble
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4460
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af le Cid » 8. feb 2016, 10:29

AllanPedersen skrev:
MrBangDK skrev:
Men det er jo umuuuuuuuuuuuuuuligt !!! :D
skrev for en uge siden at Spalvis ville blive solgt til sporting men til klausul prisen..

Skulle det være en kunst at sælge Spalvis til 10mill?
Tror jeg ligefrem du ville kunne gøre

Fra 25mill til 10mill på 14dage..
Ca 1 million om dagen er vi gået ned til Spalvis blev solgt :)

Men lad os endelig juble
Drop nu den med de 25 mill!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 482
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AnyFellow » 8. feb 2016, 10:29

AllanPedersen skrev:Som forventet og som de fleste nok havde spået.

Han blev solgt til ca klausul prisen..
Gaarde har tidligere været ude og sige at der er andre ting at forhandle om..

Videresalgs nok ..

Må så også lige lukke den diskussion om at Spalvis og sporing var blevet enige.. Det er jo tydeligt nu
Han blev solgt til 20 millioner. Det kan jeg sige lige så håndfast som du kan påstå at han blev solgt til klausul prisen.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 8. feb 2016, 10:32

AnyFellow skrev:
AllanPedersen skrev:Som forventet og som de fleste nok havde spået.

Han blev solgt til ca klausul prisen..
Gaarde har tidligere været ude og sige at der er andre ting at forhandle om..

Videresalgs nok ..

Må så også lige lukke den diskussion om at Spalvis og sporing var blevet enige.. Det er jo tydeligt nu
Han blev solgt til 20 millioner. Det kan jeg sige lige så håndfast som du kan påstå at han blev solgt til klausul prisen.
Hej Mulle..

Årsregnskabet er blevet opjusteret med 7-12 millioner..
fra -5 til +2 til +7

ikke 20 millioner...

:thumbsup:
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Pastorius » 8. feb 2016, 10:32

Spanky skrev:"AaB’s resultatforventninger for regnskabsåret 2016 er et overskud før skat i niveauet 2 - 7 mio. kr. Heri er indeholdt yderligere strategiske investeringer i både kommerciel udvikling, faciliteter og spillere som følge af både dette salg samt tidligere realiseret overskud. Investeringer der vil fortsætte i 2017 og 2018."

Med ovenstående beskrivelse er det svært at vurdere, hvad vi har fået for ham. Men vi opjustere fra -5 mio til 2-7 mio.
Det er vist meget almindeligt at man ikke direkte kan aflæse en transfersum af børsmeddelelserne.

Vi opjusterer med minimum med 7 mio + de beløb vi investerer i spillere og bygninger etc.
På den anden side af ligningen er transferindtægterne (for Spalvis og det løse som jeg læser det) + andre øgede indtægter.

Det ser ikke så tosset ud, men der er flere ubekendte end at vi kan regne transfersummen ud. Yderligere transferindtægter ser ud til helt at kunne gå til geninvesteringer i spillertruppen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af FlæskeFrank » 8. feb 2016, 10:34

Typisk AaB sælger hele holdet til sommer og tænker ikke på de sportslige muligheder, når vi skal ud i Europa :thumbsup:

En klub, som er så ringe til at sælge spillere til de rette spillere regner altså med overskud i 2015 og 2016. FCM som snakker monstersalg har nu i 7 år haft underskud. Men enig i, at de skjuler prisen godt i regnskabet. Så prisen kan vel være mellem 7 mio og 100 mio.

Mon ikke forlængelse med Jönsson pludselig rykkede væsentlig op på dagsordenen.
- FlæskeFrank

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 8. feb 2016, 10:35

Pastorious jeg er ikke ude på et hård debat
jeg undrer mig bare over hvad du ikke mener ser så tosset ud.. er det selve resultatet eller opjusteringering.
for jeg er enig i at resultatet er altid dejligt når det er i plus.


men en opjustering på 7 millioner ved salg af Ligaens bedste angriber... er lidt noget andet
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Maglau » 8. feb 2016, 10:35

AllanPedersen skrev:
AnyFellow skrev:
AllanPedersen skrev:Som forventet og som de fleste nok havde spået.

Han blev solgt til ca klausul prisen..
Gaarde har tidligere været ude og sige at der er andre ting at forhandle om..

Videresalgs nok ..

Må så også lige lukke den diskussion om at Spalvis og sporing var blevet enige.. Det er jo tydeligt nu
Han blev solgt til 20 millioner. Det kan jeg sige lige så håndfast som du kan påstå at han blev solgt til klausul prisen.
Hej Mulle..

Årsregnskabet er blevet opjusteret med 7-12 millioner..
fra -5 til +2 til +7

ikke 20 millioner...

:thumbsup:
Og hvad mener du så det fortæller sådan rent økonomisk salgspris i henhold til børs udmeldinger etc.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Buzz Killington » 8. feb 2016, 10:37

AllanPedersen skrev:Pastorious jeg er ikke ude på et hård debat
jeg undrer mig bare over hvad du ikke mener ser så tosset ud.. er det selve resultatet eller opjusteringering.
for jeg er enig i at resultatet er altid dejligt når det er i plus.


men en opjustering på 7 millioner ved salg af Ligaens bedste angriber... er lidt noget andet
Hvor læser du en opjustering på 7 mio?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar