Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gaarde6 » 21. jul 2012, 10:16

frederikshavneren skrev:
Elscorpio skrev:Det lyder lidt som en afløser for Helenius hvis han skulle ryge i dette transfervindue.

Er han fri af sin kontrakt nede i Freiburg?
Hvis Helenius bliver solgt i dette transfervindue så tvivler jeg godt nok på, at Lukal Spalvis kan overtage Helenius´plads i front. Spalvis er altså kun 17-18 år gammel (ud fra en bold.dk artikel hvor han var 17 år i april). Spalvis har gjort det godt under prøvetræning, men at formode at en så ung angriber umiddelbart vil kunne overtage efter en af superligaens mest spændende unge angribere, det vil godt nok være noget af en gambling.

Det er muligt at Spalvis kan overraske positivt, jeg må indrømme at jeg aldrig har set ham. Hvis Helenius bliver solgt så håber jeg godt nok at der vil være økonomi til at hente en mere etableret angriber. Spalvis er muligvis et stort talent på sigt, men her og nu tvivler jeg på at han kan gå direkte ind i startopstillingen hvis Helenius bliver solgt.
Jeg er helt enig.
Synes man skulle skrive med Spalvis (hvis han er så spændende som han lyder til)
Og finde en fuldgod erstatning for Helenius ved siden af.
Ved godt vi har andre unge angribere, som står på spring.
Men ingen med samme statur som Spalvis.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Rams » 13. aug 2012, 13:08

Spalvis tilbage i dagens startopstilling på reserveholdet. Så det kunne godt ligne en done deal med mindre han har spist for mange litauiske kålretter i ferien. Er opført som U-19 spiller.

Picasso har for øvrigt snart trænet med i evigheder. Han må da snart komme i karambolage med udlændingestyrelsen i forhold til opholds-/arbejdstilladelse. Mener at have læst tidligere, at han ikke var i nærheden af en kontrakt, men bare trænede med.
In verbis simus faciles

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. aug 2012, 13:53

Rams skrev:Spalvis tilbage i dagens startopstilling på reserveholdet. Så det kunne godt ligne en done deal med mindre han har spist for mange litauiske kålretter i ferien. Er opført som U-19 spiller.

Picasso har for øvrigt snart trænet med i evigheder. Han må da snart komme i karambolage med udlændingestyrelsen i forhold til opholds-/arbejdstilladelse. Mener at have læst tidligere, at han ikke var i nærheden af en kontrakt, men bare trænede med.
Jeg mener at have læst på et tidspunkt at Picasso og co. skulle være her i 3 mdr.

Spændende hvis vi henter Spalvis ind som U-19 spiller, det lugter jo langt væk af en billig løsning, og samtidig en perfekt måde at få at se om der er fremtidsperspektiver i knægten.

Jeg må sige at jeg er voldsomt tilfreds med den måde tingene foregår på Hornevej for tiden :)

Milfix
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 6. jan 2011, 22:28
Favoritspiller: Puyol
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Milfix » 13. aug 2012, 15:02

Det lyder spændende med Spalvis, men underligt der ikke bliver meldt et eller andet ud...
AaB 4-4-2: J. Nielsen - M. Jakobsen, J. Høgh, D. Califf, S. Thorst - S. Solbakken, T. Augustinussen, H. Rasmussen, J. Grønkjær - F. Strandli, R. Prica
Schmeichel - Puyol, Maldini, Carlos, Ferdinand - Xavi, Iniesta, M. Laudrup - Messi, Stoichkov, Villa

AMRDK
2. div
2. div
Indlæg: 237
Tilmeldt: 13. jul 2010, 01:37
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AMRDK » 16. aug 2012, 23:18

Milfix skrev:Det lyder spændende med Spalvis, men underligt der ikke bliver meldt et eller andet ud...
Jeg har været i kontakt med Lukas via hans Facebook. Han har skrevet under med os for 1 år :-)

Keri
Drenge
Drenge
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13. aug 2012, 20:03
Favoritspiller: Kusk

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Keri » 17. aug 2012, 14:40

AMRDK skrev:
Milfix skrev:Det lyder spændende med Spalvis, men underligt der ikke bliver meldt et eller andet ud...
Jeg har været i kontakt med Lukas via hans Facebook. Han har skrevet under med os for 1 år :-)

ISjovt eller mærkeligt der ikke bliver meldt et eller andet ud?

Håber da ikke dette har noget at gøre med Helenius :S

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af thomasjn » 18. aug 2012, 02:38

Han kan vidst godt endeligt bekræftes som en del af spillertruppen. Fik lige den ide at kaste et blik på vores ungdomshold og han står opført som en del af U-19 truppen.

http://aabaf1885.dk/page.aspx?id=6560" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af YesAaBcan » 20. aug 2012, 17:55

Scoring
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af mich1596 » 2. okt 2012, 22:35

Syntes han lyder som en type vi ikke lige har på beding.og som vi derudover åbentbart har svært ved at fostre heroppe.
en stor (godtnok endnu) tung type :thumbsup: det er så godt nok. Dog savner jeg know how omkring boldfasthed , teknik.mm men det kunne godt blive mere end ok på sigt.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
Stiffmeister
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 26. jan 2013, 15:14

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Stiffmeister » 27. jan 2013, 14:58

Nu må i ikke feje mig ned når jeg siger det her

I Football Manager 2013 står Lukas Spalvis til at have fået en kontrakt i AaB.

Men somsagt er det jo et spil men det kan jo være at han har fået en form af kontrakt :cheers:
AaB, Liverpool, Feyenoord, Barcelona, Galatasaray, Bayern & AC Milan!

"Jeg har ikke lavet penge, Jeg har lavet hestepiger" - Jonny Hefty!

"Et smukt syn? - København i flammer!"

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af thomasjn » 27. jan 2013, 15:45

Stiffmeister skrev:Nu må i ikke feje mig ned når jeg siger det her

I Football Manager 2013 står Lukas Spalvis til at have fået en kontrakt i AaB.

Men somsagt er det jo et spil men det kan jo være at han har fået en form af kontrakt :cheers:
Det har da været kendt i lang tid, at han er på ungdomskontrakt. Hvis jeg ikke husker meget galt er han på en et-årig talentkontrakt for at se om han er god nok til at man vil satse på ham til 1. holdet.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Sv: Lukas Spalvis

Indlæg af A_Strandfelt » 27. jan 2013, 16:06

Det skyldes at man ville se ham an først, ligesom man vil være sikker på, at man ikke skal betale udviklingspenge til hans gamle klubber.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Meelsen » 18. feb 2013, 20:29

2-årig kontrakt til Hr, Spalvis.

Kilde: Søren Olsson's twitter.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Erasmus Montanus » 18. feb 2013, 20:48

Meelsen skrev:2-årig kontrakt til Hr, Spalvis.

Kilde: Søren Olsson's twitter.
Dejlig overraskelse. Tror på han kan blive god, og når AaB nu har problemer med at skabe nordjyske, luftstærke boksangribere, er det rart de kan finde dem andensteds. :-)

Vil han nu blive en del af førsteholdstruppen?
Hvis ja - Kan han så stadig få lov at deltage i u19 kampene?

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af thomasjn » 18. feb 2013, 21:02

Oldager skrev:
Meelsen skrev:2-årig kontrakt til Hr, Spalvis.

Kilde: Søren Olsson's twitter.
Dejlig overraskelse. Tror på han kan blive god, og når AaB nu har problemer med at skabe nordjyske, luftstærke boksangribere, er det rart de kan finde dem andensteds. :-)

Vil han nu blive en del af førsteholdstruppen?
Hvis ja - Kan han så stadig få lov at deltage i u19 kampene?
Godt spørgsmål, men kan han vel godt så længe han er spilleberettiget for AaB vil jeg tro. Når man kan tage U-spillere med på Superligaholdet bør det vel også fungere den omvendte vej. Derudover rigtigt spændende nyhed, at vi nu har en angriber på spring til 1. holdet. Kan ikke forestille mig man signer en udenlandsk ungdomsspiller uden man har ret klare planer for han skal på 1. holdet. Vi er jo trods alt ikke en klub, der signer unge fra alle verdens hjørner til et akademi. Men rigtigt fedt, hvis man kan finde et par stykker fra andre lande en gang imellem og få til AaB og udvikle.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7838
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Forza » 19. feb 2013, 08:22

http://www.sporten.dk/superligaen/AaB-s ... ed-litauer" onclick="window.open(this.href);return false;

Er der nogle der har set ham spille? scorer han mange mål på sit hold? Og hvor ligger hans kompetencer udover hovedspillet?

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Erasmus Montanus » 19. feb 2013, 10:40

Forza skrev:http://www.sporten.dk/superligaen/AaB-s ... ed-litauer

Er der nogle der har set ham spille? scorer han mange mål på sit hold? Og hvor ligger hans kompetencer udover hovedspillet?
Spalvis har efter 13 kampe med AaB’s u19 hold scoret frem mål for holdet. Han har ikke deltaget i alle kampene, da han først kom tilbage da tuneringen var gået i gang, så det pynter lidt ekstra på hans statistik.
Han er en stærk boksangriber, der er god med hovedet. Der var en artikel i Nordjyske for få dage siden, som dog ikke er at finde på nettet. I artiklen beskrev de hans stærke og præcise spark, og kaldte ham en fremtidig angriber for AaB. Desuden har Kuhn også beskrevet ham som en god opspilsstation.
Han har desuden scoret en del mål for reserverne, både som indskrifter, men også (få gange) som starter.
Jeg mener at huske han scorede tre eller 4 mål i Reserveholdstuneringen Nord i år, og sidste år scorede han også et mål, i Reserveholdstuneringen pulje 1.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Erasmus Montanus » 19. feb 2013, 12:13

Han scorede desuden begge AaBs mål i en af de første træningskampe for u19, før han tog med til Portugal. Det var imod Lindholms hold fra Danmarksserien.
Han har fået sin fodboldopdragelse i Tyskland. Det har foregået i SV Weil og SC Freiburg. Jeg ser hans tyske fodboldopdragelse som et ekstra plus.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af mich1596 » 19. feb 2013, 16:39

:thumbsup: Ny kontrakt til Spalvis http://www.sporten.dk/superligaen/AaB-s ... ed-litauer" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af mich1596 » 19. feb 2013, 16:40

mich1596 skrev::thumbsup: Ny kontrakt til Spalvis http://www.sporten.dk/superligaen/AaB-s ... ed-litauer" onclick="window.open(this.href);return false;
Nå sov i timen :o var agt ud

Besvar