Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af FCM » 20. jan 2016, 11:55

Kokkefar skrev:Min bold.dk app har lige givet mig overskriften "Spalvis afviser stort kinesisk bud", men artiklen blev trukket tilbage inden jeg nåede at læse den. Er der nogen der ved noget om det?
Tjek tribunen.com

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af FlæskeFrank » 20. jan 2016, 11:58

Vi flytter os som klub.

Hvis man ser - til fansenes store frustration - så bruger man pt. de ekstra penge på at forbedre udenomsforhold. Udvide trænerstab og faciliteter. Næste skridt(og det er man formentlig også i gang med) er så at udvide lønbudgettet.

Så det sker også. At det så ikke sker så hurtigt som ønskeligt er os fans utålmodighed og ikke AaBs skyld.

I øvrigt forklar mig lige hvorfor Spalvis vil vælge en sibirisk klub til sommer, hvis ikke han vil til den nu ? Det har intet med pengene at gøre. Det har noget med lokaliteten at gøre.
Gamen skrev:...at overtale en mand som hellere vil kunne se Spalvis i TV end se 10 mio. ekstra på AaB's konto... :@
Ja, jeg holder ved, at salg til PrL er langt bedre for AaB-butikken end til obskure asiatiske klubber. Hvis spillerne ved at AaB er gateway til PrL, mens FCN er en gateway til Kina. Så vælger de AaB og lavere løn(!)
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2888
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Eksil » 20. jan 2016, 11:58

http://tribunen.com/2016/01/20/733/

Spalvis siger nej til Kina, men vil gerne til en tysk CL klub. Hvis man ser på tabellen er den eneste klub der er "rimeligt sikre" på CL gruppespil (nr. 2) altså Dortmund. Kæft et hop det ville være.

Brugeravatar
Kallerhauge
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 96
Tilmeldt: 31. okt 2008, 14:12
Geografisk sted: 9982 Ålbæk

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Kallerhauge » 20. jan 2016, 12:01

Det var lige det der kunne ødelægge ens dag. Så kan jeg bedre forstå hvorfor AaB havde så travlt med at få forlænget hans kontrakt. Kan også godt se hvorfor han gerne tager et halvt år mere i klubben. Men håber han er klar over, det ikke altid er godt at blive købt billigt. Nu er det bedste der kan ske, vel at han ryger til en russisk eller kinesisk klub for 30 millioner i dette transfervindue. Men kommer nok ikke til at ske. Da jeg både tror og håber på Spalvis har større ambitioner end det. Men måske pengene kan lokke.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Rams » 20. jan 2016, 12:03

Hertha kunne da være et fint bud, men syd for grænsen kan vel også forstås bredere, og hvis det er syd for den tyske agents grænser, så kunne det jo også være Salzburg, de schweiziske topklubber eller noget fransk, spansk, portugisisk eller italiensk.
In verbis simus faciles

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2888
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Eksil » 20. jan 2016, 12:05

Rams skrev:Hertha kunne da være et fint bud, men syd for grænsen kan vel også forstås bredere, og hvis det er syd for den tyske agents grænser, så kunne det jo også være Salzburg, de schweiziske topklubber eller noget fransk, spansk, portugisisk eller italiensk.
God pointe. Måske var min tolkning for bogstavelig.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 20. jan 2016, 12:07

Utroligt som folk sidder og forsvarer det her

Spalvis havdet spillet en halv sæson.. EN HALV SÆSON for AaB.. var blot et talent..
og så er vi pisket til at indgå en aftale 100% på hans termer?

Det gør os da til en grinagtig klub på alle punkter.. Vi er ikke under krisen mere
Se på de andre klubber omkring os. de sælger spillere til +20mill.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af FlæskeFrank » 20. jan 2016, 12:07

Eksil skrev:http://tribunen.com/2016/01/20/733/

Spalvis siger nej til Kina, men vil gerne til en tysk CL klub. Hvis man ser på tabellen er den eneste klub der er "rimeligt sikre" på CL gruppespil (nr. 2) altså Dortmund. Kæft et hop det ville være.
Det kunne vel ligeså godt være Wolfsburg. De overvejer en angriber. Måske Bayern, når Mario Gomez kunne gøre det godt for Bayern, så kan Spalvis vel også:-)
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Kokkefar » 20. jan 2016, 12:07

Eksil skrev:http://tribunen.com/2016/01/20/733/

Spalvis siger nej til Kina, men vil gerne til en tysk CL klub. Mit bud er Hertha Berlin eller måske Dortmund (!!!).
Hold kæft en klasse agent han har sig:
Hvilken klub er der tale om?

”Det ønsker jeg ikke at fortælle af respekt til de igangværende forhandlinger, men det er en klub syd for grænsen.”

Enten kan han købes fri for 10 millioner kroner plus 15 procent i videresalg til AaB eller erhverves for 12 millioner kroner ’rent’.

”Det ønsker jeg ikke at kommentere på, men det aktuelle bud er bedre end de tal, du nævner der,” siger Henner Jansen.
Han er temmelig meddelsom taget i betragtning af, at han ikke har nogen kommetar til spørgsmålene ;)

Men det lyder som om der er noget under opsejling.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af MrBangDK » 20. jan 2016, 12:09

FlæskeFrank skrev:
Eksil skrev:http://tribunen.com/2016/01/20/733/

Spalvis siger nej til Kina, men vil gerne til en tysk CL klub. Hvis man ser på tabellen er den eneste klub der er "rimeligt sikre" på CL gruppespil (nr. 2) altså Dortmund. Kæft et hop det ville være.
Det kunne vel ligeså godt være Wolfsburg. De overvejer en angriber. Måske Bayern, når Mario Gomez kunne gøre det godt for Bayern, så kan Spalvis vel også:-)
Nu er "syd for grænsen" jo ikke kun Tyskland :D
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1218
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Spanky » 20. jan 2016, 12:18

Maglau skrev:
Gamen skrev:
FCM skrev:I kan jo ikke både blæse og have mel i munden. Jeres lønomkostninger kan jo kun holdes nede grundet klausuler. Længere er den ikke. Så længe jeres lønbudget ikke er større, bliver I nødt til at acceptere denne type klausuler på de største talenter. Så kan jeres pengetank være nok så stor - det handler om lønbudgettet.
Prisen I betaler for at driften kører rundt er lave transferindtægter. Det er en strategi, som både har fordele og ulemper. I løber ikke nogen stor risiko, men afskriver jer derfor også fra de store Jackpots.
Det er klart, og det er min primære anke. Der sidder nogen herinde, og tror at man bare kan blive ved med at have lønbudget som et hold i midterstriden-bunden, selvom man vil være et top 4-hold. Nej, man må steppe op og give spillerne nogle andre incitamenter for at blive. Ellers er det her den pris vi kommer til at betale. Og så kan det betyde uendeligt lidt, at vi kommer ud med et plus på 400.000 kr., når vi mangler 8-10 mio. på transferposten fordi vi er for nærige.
Det er history repeating itself, og det kan investorerne i AaB naturligvis heller ikke være tilfredse med. En forudsætning for at AaB når nogle steder, er selvfølgelig at man får penge for sine bedste spillere OG at man kvalificerer sig til europæisk fodbold i ny og næ.
I har begge fuldstændig ret. Det her er resultatet af AaBs forretningsmæssige strategi som bliver fulgt 100%. En strategi der er lagt af bestyrelsen, som har lovet at AaB aldrig mere kommer i økonomisk uvejr og som FCM skriver, så har livrem og seler også sine ulemper, som at man går glip af jackpot.
Om AaB nogensinde kommer til at lave om på den forsigtige strategi og gå en mere risikobetonet vej kan tiden kun vise. Indtil videre ligger vi med den nuværende strategi nr 2 og er i 1/4 finalen i pokalen så sportslig er vi stadig med overfor vores konkurrenter.
Folk er totalt naive og har manglende indsigt i forhandlinger hvis de tror det her er forhandlings evne spørgsmål og om Gaarde er dygtig nok .
En skriver at det må være en drøm at være agent og forhandle kontraktforlængelser med AaB for man ved at man bare kan få indført en klausul. Det kan ikke være mere forkert, det må være et mareridt at være agent. For man ved at man ikke kan komme igennem med ens klients krav til løn men må tage til takke med en klausul - som måske eller måske ikke bliver brugt og kaster noget af sig, hvis ikke den bliver brugt, så så har man tabt på sin klients og egne veje.
Du kom mig i forkøbet. Pilen peger på bestyrelsen (ikke Gaarde), som følger den nye startegi 100%. Det er deres penge som er på spil (groft sagt). Når alt kommer til alt, så har de besluttet, at vi under ingen omstændigheder skal køre med underskud på driften. Derfor indføre vi klausulerne for at kompensere for en mindre løn. Selvfølgelig vil bestyrelsen gerne sælge dyrt, hvis muligheden opstår, men kravet med positiv drift vægter højere på nuværende tidspunkt.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4759
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Maglau » 20. jan 2016, 12:25

AllanPedersen skrev:Utroligt som folk sidder og forsvarer det her

Spalvis havdet spillet en halv sæson.. EN HALV SÆSON for AaB.. var blot et talent..
og så er vi pisket til at indgå en aftale 100% på hans termer?

Det gør os da til en grinagtig klub på alle punkter.. Vi er ikke under krisen mere
Se på de andre klubber omkring os. de sælger spillere til +20mill.
Du har ret han skulle have haft fingeren til de forhandlinger og fået at vide at han måtte acceptere et tilbud uden klausuler eller så kunne han smutte - til Randers, Brøndby eller et 3. sted.

Vi ER helt til grin i hele fodbold Danmark - den klub ingen vil være, det kan der ikke herske tvivl om.
Kun nr2 i ligaen, skal bruge kræfter på en pokalturnering i foråret, og økonomisk kun ca. 50 mio i likvider.
Afgjort er alt det vi er og står for til grin - sportsligt er vi helt håbløse og økonomisk til rotterne sammenlignet med alle vores konkurrenter.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Buzz Killington » 20. jan 2016, 12:29

Uanset om det er bestyrelsen, investorgruppen eller Gaarde der har det store ansvar her, saa boer vi vente med at doemme ham/hende/dem til vinduet er lukket. Hvis Spalvis faktisk bliver solgt, til en stor sum penge, saa er satset jo lykkes, i nogen grad da. Den er stadig svaer at sluge, specielt i koelvandet paa Kusk-gate.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 20. jan 2016, 12:29

Utroligt som i har indsigt..

Så en 19 årig spiller der har spillet 12-14 Superliga kampe i 2014.. Der kan vi enten vælge en lav klausul
Eller gå fallit.... Fordi hans teenagerens løn så ville vælte hele budgettet.. I kontrast til Eks Enevoldsen eller helenius eller jønssons løn..

Jamen ok. Så har i ret.. I så fald tak!!! Tak gaarde og ledelsen for at give Spalvis en lav klausul så vi ikke gik fallit.. Tak for det..

Men lad os da gå hele vejen næste gang.. Giv wurtz en kontrakt til 10k om måneden og en frikøbs klausul på en Fiat 127 Special i Limegrøn
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Rams » 20. jan 2016, 12:35

Skal vi have en lille gætte konkurrence om, hvor Spalvis ender?

Jeg kalder RB Salzburg til en transfer på 15 mio. kr.
In verbis simus faciles

Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 20. jan 2016, 12:37

Spanky skrev: Du kom mig i forkøbet. Pilen peger på bestyrelsen (ikke Gaarde), som følger den nye startegi 100%. Det er deres penge som er på spil (groft sagt). Når alt kommer til alt, så har de besluttet, at vi under ingen omstændigheder skal køre med underskud på driften. Derfor indføre vi klausulerne for at kompensere for en mindre løn. Selvfølgelig vil bestyrelsen gerne sælge dyrt, hvis muligheden opstår, men kravet med positiv drift vægter højere på nuværende tidspunkt.
Jeg tror ikke 6-800.000 ekstra i løn over 4 år havde væltet læsset for AaB. Derfor er det en lettere naiv måde at forsøge at bortforklare det på. AaB's lønudgifter er IKKE steget synderligt de seneste år.
Man skal ikke være raketforsker for at regne ud, at der skal en ret høj løn til, hvis det skal kunne betale sig at gå glip af store millionbeløb fordi man insisterer på klausuler på tidspunkter hvor det overhovedet ikke burde være nødvendigt. Vi har stadig et lønbudget der er lavt, ifht. de forventninger klubben har sat og som man kan aflæse i strategiplanen. Derfor må der naturligvis være et råderum, der kan udnyttes.

AaB ved da også at der er 2 ting der kan skabe merindtægter. Spillersalg og bedre præstationer på banen end forventet, herunder kval. til europæisk fodbold - ikke at man render og sparer 0,5 % af lønbudgettet årligt ved at være karrig med et talents løn.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4472
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af le Cid » 20. jan 2016, 12:39

Rams skrev:Skal vi have en lille gætte konkurrence om, hvor Spalvis ender?

Jeg kalder RB Salzburg til en transfer på 15 mio. kr.
Jeg er helt sikker på, at hvis han sælges i dette vindue, så ryger prisen et stykker over de 15 mill! Ellers kan man lige så godt beholde ham til sommer og få 12 for ham!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Martino » 20. jan 2016, 12:40

AllanPedersen skrev:Utroligt som i har indsigt..

Så en 19 årig spiller der har spillet 12-14 Superliga kampe i 2014.. Der kan vi enten vælge en lav klausul
Eller gå fallit.... Fordi hans teenagerens løn så ville vælte hele budgettet.. I kontrast til Eks Enevoldsen eller helenius eller jønssons løn..

Jamen ok. Så har i ret.. I så fald tak!!! Tak gaarde og ledelsen for at give Spalvis en lav klausul så vi ikke gik fallit.. Tak for det..

Men lad os da gå hele vejen næste gang.. Giv wurtz en kontrakt til 10k om måneden og en frikøbs klausul på en Fiat 127 Special i Limegrøn
Bliver du aldrig træt af at argumentere så sort/hvidt ?

Med hensyn til Spalvis. Hvis pengene er gode nok, så sælg nu, ellers behold ham indtil sommer. Jeg er klar på at give Helenius og Pohl chancer hvis Spalvis ryger væk nu, istedet for at hente en lottokupon ind her til vinter.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Buzz Killington » 20. jan 2016, 12:44

Rams skrev:Skal vi have en lille gætte konkurrence om, hvor Spalvis ender?

Jeg kalder RB Salzburg til en transfer på 15 mio. kr.
Slet slet ikke noget daarligt bud. Har penge, og spiller i en liga hvor de har raad til at udvikle Spalvis yderligere. De plejer ogsaa at vaere villige til at smide over et par mio euro for spillere. Der er heller ikke saa langt fra spillestilen, plus Soendergaard kan vaere med paa raads. Saavidt jeg ved kan de ogsaa bruge en lidt mere fyldig spiller oppe foran.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Kenneth K » 20. jan 2016, 12:47

Rams skrev:Skal vi have en lille gætte konkurrence om, hvor Spalvis ender?

Jeg kalder RB Salzburg til en transfer på 15 mio. kr.
Hertha Berlin, 18 millioner.

Med dagens nyheder er der vist ikke længere den store grund til at gøre sig forhåbninger om, at Spalvis skal hjælpe os i foråret. Helenius, it's your time to shine now.

Besvar