Lasse Nielsen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Lasse

Indlæg af alithebeast » 16. jan 2014, 21:28

Jeg læste også for et par dage siden, at FCK havde følere ude på en klasse forsvarsspiller i superligaen. Det kan jeg ikke se skulle være andre end Lasse.
Hader København!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lasse

Indlæg af Jesper Schmidt » 16. jan 2014, 22:23

alithebeast skrev:Jeg læste også for et par dage siden, at FCK havde følere ude på en klasse forsvarsspiller i superligaen. Det kan jeg ikke se skulle være andre end Lasse.
Eller Kian Hansen, Scviatchenko, Juelsgaard eller endda måske Dalsgaard eller Ahlmann...

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Lasse

Indlæg af alithebeast » 16. jan 2014, 22:46

Jesper Schmidt skrev: Juelsgaard eller endda måske Dalsgaard eller Ahlmann...
Så er CV mere inkompetent end han hidtil har vist, hvis han henter en af disse som erstatning for en midterforsvarer. Men det kan selvfølgelig være, at han køber en norsk angriber til at spille pladsen.
Hader København!

seamann

Re: Lasse

Indlæg af seamann » 17. jan 2014, 03:51

Jesper Schmidt skrev:
Provst i Brovst skrev:
Ståle Solbakken mener, at AaB også har mulighed for at blande sig i guldkampen.

- Aalborg har et højt niveau. De har en fin balance på holdet, og jeg kan godt lide begge deres kanter (Kasper Kusk og Nicolaj Thomsen, red.). Og hvis Rasmus Jönsson fortsætter, og Risgård er kommet tilbage, og Würtz har været bedre, end jeg har set ham længe, og Lasse Nielsen er en af Superligaens bedste stoppere…
Mit indlæg fortæller vist ganske tydeligt hvad det er jeg mener, og der er på ingen måde modsætninger mellem at Ståle synes Lasse er en af ligaens bedste forsvarsspillere, og det jeg skriver om at jeg på ingen måde tror han er "Ståles type". Han passer som type ikke ind i FCK's system, og derfor er han ikke aktuel eller interessant for FCK eller Ståle.
De mangler vel en med fart ved siden af den gamle de har, og der passer han vel OK. At hans boldomgang så måske er i den ringere ende plus mere vigtigt, at han selv ønsker at spille i en anden liga, gør det vel mindre sandsynligt.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7823
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Lasse

Indlæg af Forza » 17. jan 2014, 10:35

seamann skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Provst i Brovst skrev:
Ståle Solbakken mener, at AaB også har mulighed for at blande sig i guldkampen.

- Aalborg har et højt niveau. De har en fin balance på holdet, og jeg kan godt lide begge deres kanter (Kasper Kusk og Nicolaj Thomsen, red.). Og hvis Rasmus Jönsson fortsætter, og Risgård er kommet tilbage, og Würtz har været bedre, end jeg har set ham længe, og Lasse Nielsen er en af Superligaens bedste stoppere…
Mit indlæg fortæller vist ganske tydeligt hvad det er jeg mener, og der er på ingen måde modsætninger mellem at Ståle synes Lasse er en af ligaens bedste forsvarsspillere, og det jeg skriver om at jeg på ingen måde tror han er "Ståles type". Han passer som type ikke ind i FCK's system, og derfor er han ikke aktuel eller interessant for FCK eller Ståle.
De mangler vel en med fart ved siden af den gamle de har, og der passer han vel OK. At hans boldomgang så måske er i den ringere ende plus mere vigtigt, at han selv ønsker at spille i en anden liga, gør det vel mindre sandsynligt.
Lasse er indiskutabelt en af de bedste forsvarer i ligaen og med hans snarlige kontraktudløb in mente er FCK sikkert interesseret i ham, det ville være en god mand at få en til en favorabel pris.

Jeg tror til gengæld ikke det er særlig aktuelt for Lasse. Grunden til han ønsker at forlade AaB er jo at han ønsker at prøve nye udfordringer, andre stadions at besøge og få sig en på opleveren i udlandet.

Jeg ser det derfor ikke som ret sandsynligt, gudskelov.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lasse

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. jan 2014, 13:29

alithebeast skrev:
Jesper Schmidt skrev: Juelsgaard eller endda måske Dalsgaard eller Ahlmann...
Så er CV mere inkompetent end han hidtil har vist, hvis han henter en af disse som erstatning for en midterforsvarer. Men det kan selvfølgelig være, at han køber en norsk angriber til at spille pladsen.
Nu skrev du intet om at det skulle være en midterforsvarer, og at det var i forbindelse med at erstatte islændingen ;) Men du har ret, det ville i så fald bringe CV's uduelighed mod nye højder.

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1374
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af AaB-Jones » 29. jan 2014, 12:47

Puha - jeg tænkte nok, der lå noget i timingen af Risgaards forlængelse..

Hvis vi er presset til at acceptere 2,1 mio. for Lasse, så er økonomien godt nok vanvittigt stram.
http://www.bt.dk/fodbold/AaB-taet-paa-salg-af-profil" onclick="window.open(this.href);return false;

I modsætning til artiklen her tror jeg ikke på et midterforsvar med KEP og Thelander (både pga. fart og boldomgang) - noget kunne desværre tyde på, at det er det, der kommer til at ske..

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7823
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Forza » 29. jan 2014, 12:51

AaB-Jones skrev:Puha - jeg tænkte nok, der lå noget i timingen af Risgaards forlængelse..

Hvis vi er presset til at acceptere 2,1 mio. for Lasse, så er økonomien godt nok vanvittigt stram.
http://www.bt.dk/fodbold/AaB-taet-paa-salg-af-profil" onclick="window.open(this.href);return false;

I modsætning til artiklen her tror jeg ikke på et midterforsvar med KEP og Thelander (både pga. fart og boldomgang) - noget kunne desværre tyde på, at det er det, der kommer til at ske..
Jeg tror som sådan godt at vi kan klare den med KEP og Thelander i forsvaret og er derfor ikke helt afvisende overfor et salg, men 2,1 mio. er godt nok et lavt bud! Håber Gaarde kan forhandle den op omkring en 4-5 mio. før jeg kan se det positive i sådan et salg.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af frederikshavneren » 29. jan 2014, 12:53

AaB-Jones skrev:Puha - jeg tænkte nok, der lå noget i timingen af Risgaards forlængelse..

Hvis vi er presset til at acceptere 2,1 mio. for Lasse, så er økonomien godt nok vanvittigt stram.
http://www.bt.dk/fodbold/AaB-taet-paa-salg-af-profil" onclick="window.open(this.href);return false;

I modsætning til artiklen her tror jeg ikke på et midterforsvar med KEP og Thelander (både pga. fart og boldomgang) - noget kunne desværre tyde på, at det er det, der kommer til at ske..
Det er sgu tricky. Gaarde kan selvfølgelig sige nej og blankt afvise Nijmegen uanset hvad Lasse mener. Gad vide hvilke tanker Lasse selv gør sig? Jeg håber godt nok at han afviser hollænderne, der er i overhængende nedrykningsfare. Om et halvt år risikerer Nijmegen at spille i den lidet inspirerende hollandske Jupiler League. Lasse bør kunne finde en mere attraktiv klub til sommer.

Jeg er også lunken overfor et midterforsvar bestående af KEP og Thelander af de selvsamme årsager som du skriver.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af frederikshavneren » 29. jan 2014, 12:54

Forza skrev:
AaB-Jones skrev:Puha - jeg tænkte nok, der lå noget i timingen af Risgaards forlængelse..

Hvis vi er presset til at acceptere 2,1 mio. for Lasse, så er økonomien godt nok vanvittigt stram.
http://www.bt.dk/fodbold/AaB-taet-paa-salg-af-profil" onclick="window.open(this.href);return false;

I modsætning til artiklen her tror jeg ikke på et midterforsvar med KEP og Thelander (både pga. fart og boldomgang) - noget kunne desværre tyde på, at det er det, der kommer til at ske..
Jeg tror som sådan godt at vi kan klare den med KEP og Thelander i forsvaret og er derfor ikke helt afvisende overfor et salg, men 2,1 mio. er godt nok et lavt bud! Håber Gaarde kan forhandle den op omkring en 4-5 mio. før jeg kan se det positive i sådan et salg.
Vi får aldrig 4-5 mio. kr. for Lasse. Der er ca. 5 måneder til kontraktudløb, hvilket prisen afspejler.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7823
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Forza » 29. jan 2014, 12:54

Forza skrev:
AaB-Jones skrev:Puha - jeg tænkte nok, der lå noget i timingen af Risgaards forlængelse..

Hvis vi er presset til at acceptere 2,1 mio. for Lasse, så er økonomien godt nok vanvittigt stram.
http://www.bt.dk/fodbold/AaB-taet-paa-salg-af-profil" onclick="window.open(this.href);return false;

I modsætning til artiklen her tror jeg ikke på et midterforsvar med KEP og Thelander (både pga. fart og boldomgang) - noget kunne desværre tyde på, at det er det, der kommer til at ske..
Jeg tror som sådan godt at vi kan klare den med KEP og Thelander i forsvaret og er derfor ikke helt afvisende overfor et salg, men 2,1 mio. er godt nok et lavt bud! Håber Gaarde kan forhandle den op omkring en 4-5 mio. før jeg kan se det positive i sådan et salg.
Ved nærmere eftertanke giver skiftet heller ikke den store mening for Lasse IMO.

1. Venter han 4 måneder med at skifte kan han potentielt slutte med medaljer i AaB.
2. Han kan score et godt signon fee fra den klub der henter ham da han er transferfri til sommer.
3. Et bundhold i Holland er måske ikke det mest attraktive i verdenen for ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7823
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Forza » 29. jan 2014, 12:56

frederikshavneren skrev:
Forza skrev:
AaB-Jones skrev:Puha - jeg tænkte nok, der lå noget i timingen af Risgaards forlængelse..

Hvis vi er presset til at acceptere 2,1 mio. for Lasse, så er økonomien godt nok vanvittigt stram.
http://www.bt.dk/fodbold/AaB-taet-paa-salg-af-profil" onclick="window.open(this.href);return false;

I modsætning til artiklen her tror jeg ikke på et midterforsvar med KEP og Thelander (både pga. fart og boldomgang) - noget kunne desværre tyde på, at det er det, der kommer til at ske..
Jeg tror som sådan godt at vi kan klare den med KEP og Thelander i forsvaret og er derfor ikke helt afvisende overfor et salg, men 2,1 mio. er godt nok et lavt bud! Håber Gaarde kan forhandle den op omkring en 4-5 mio. før jeg kan se det positive i sådan et salg.
Vi får aldrig 4-5 mio. kr. for Lasse. Der er ca. 5 måneder til kontraktudløb, hvilket prisen afspejler.
Men forskellen i tv penge ift. placeringen i ligaen er så stor at det vel dårligt kan svare sig at sælge ham, hvis man potentielt kan sikre en bedre position i ligaen indtil sommer med Lasse.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Hanga » 29. jan 2014, 12:58

2,1 millioner er i mine øjne et forventeligt bud på en dygtig spiller, der kun har 5 måneder tilbage af sin kontrakt, og som stensikkert forlader os til sommer. Hvorvidt vi accepterer det, afhænger af hvor presset vi er økonomisk, og hvor meget vi tør satse på et stærkt forår. Jeg tror personligt at vi slipper ham, både for at opfylde Lasses ønske, men også fordi vi er udmærket dækket ind på pladsen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Funky » 29. jan 2014, 13:01

Prisen er vel skåret lige dér hvor AaB ikke kan undlade at sige til Lasse: "Du bestemmer". 2,1 millioner + en sparet lønsum på, hvad skal vi gætte på, ca. en halv million? Altså godt 2,5 mil, sat op overfor en reel sportslig svækkelse (tydelig, men ikke voldsom), reducerede muligheder for præmie/tv-penge. Og hvis så Lasse også har Nijmegen som sin absolutte drømmeklub, så vil man jo også gerne sikre, at han har lyst til at vende tilbage engang, hvis det bliver relevant.

Jeg tror, som forrige debattør, at det kommer til at hænge mest på, at Nijmegen sgu nok ikke er så farligt attraktiv en klub lige nu, i forhold til at kæmpe om medaljer herhjemme, og være et endnu bedre køb til sommer. Men AaB kommer ikke til at sige nej til 2,5 mil.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af frederikshavneren » 29. jan 2014, 13:04

Hanga skrev:2,1 millioner er i mine øjne et forventeligt bud på en dygtig spiller, der kun har 5 måneder tilbage af sin kontrakt, og som stensikkert forlader os til sommer. Hvorvidt vi accepterer det, afhænger af hvor presset vi er økonomisk, og hvor meget vi tør satse på et stærkt forår. Jeg tror personligt at vi slipper ham, både for at opfylde Lasses ønske, men også fordi vi er udmærket dækket ind på pladsen.
Det bliver spændende at se hvordan Gaarde håndterer buddet. Vil han satse på at beholde truppen intakt og gå benhårdt efter en topplacering og de deraf følgende indtægter, eller vil han efterkomme Lasses ønske om et skifte til udlandet...

Men nu er det jo heller ikke sikkert at Lasse finder Nijmegen interessant. Han kan jo passende få lidt inside info fra Rieks og Conboy. En hollandsk bundklub der risikerer at rykke ned, det lyder umiddelbart ikke særlig ambitiøst. I min optik bør Lasse kunne finde en mere interessant klub til sommer. Hvis det ender med et skifte så håber jeg da godt nok, at Lasse insisterer på at få indført en nedrykningsklausul i kontrakten.

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1374
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af AaB-Jones » 29. jan 2014, 13:12

Hanga skrev:2,1 millioner er i mine øjne et forventeligt bud på en dygtig spiller, der kun har 5 måneder tilbage af sin kontrakt, og som stensikkert forlader os til sommer. Hvorvidt vi accepterer det, afhænger af hvor presset vi er økonomisk, og hvor meget vi tør satse på et stærkt forår. Jeg tror personligt at vi slipper ham, både for at opfylde Lasses ønske, men også fordi vi er udmærket dækket ind på pladsen.
Det gør så bare ondt at læse, at Nantes køber Kian Hansen (som jeg ikke ville bytte med Lasse) for små 8 mio. - begge spilleres kontrakter udløber til sommer, og de har begge meldt ud, at de vil væk fra deres klubber..

2,1 mio. bør afføde et kontant "nej, tak"!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af frederikshavneren » 29. jan 2014, 13:15

AaB-Jones skrev:
Hanga skrev:2,1 millioner er i mine øjne et forventeligt bud på en dygtig spiller, der kun har 5 måneder tilbage af sin kontrakt, og som stensikkert forlader os til sommer. Hvorvidt vi accepterer det, afhænger af hvor presset vi er økonomisk, og hvor meget vi tør satse på et stærkt forår. Jeg tror personligt at vi slipper ham, både for at opfylde Lasses ønske, men også fordi vi er udmærket dækket ind på pladsen.
Det gør så bare ondt at læse, at Nantes køber Kian Hansen (som jeg ikke ville bytte med Lasse) for små 8 mio. - begge spilleres kontrakter udløber til sommer, og de har begge meldt ud, at de vil væk fra deres klubber..

2,1 mio. bør afføde et kontant "nej, tak"!
Ja det gør ondt, men forskellen er jo at Kian Hansen har vist sig fornemt frem i Europa. Det øger salgsprisen når spillere præsterer europæisk, det tæller mere end at gøre det godt i en kamp mod Sønderjyske. Det afspejler prisen på Braithwaite og P. Ankersen også.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2873
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Eksil » 29. jan 2014, 13:16

AaB-Jones skrev:
Hanga skrev:2,1 millioner er i mine øjne et forventeligt bud på en dygtig spiller, der kun har 5 måneder tilbage af sin kontrakt, og som stensikkert forlader os til sommer. Hvorvidt vi accepterer det, afhænger af hvor presset vi er økonomisk, og hvor meget vi tør satse på et stærkt forår. Jeg tror personligt at vi slipper ham, både for at opfylde Lasses ønske, men også fordi vi er udmærket dækket ind på pladsen.
Det gør så bare ondt at læse, at Nantes køber Kian Hansen (som jeg ikke ville bytte med Lasse) for små 8 mio. - begge spilleres kontrakter udløber til sommer, og de har begge meldt ud, at de vil væk fra deres klubber..

2,1 mio. bør afføde et kontant "nej, tak"!
Kian Hansen har udløb i 2016

At få 2.1 mio svarer stadig til 140.000 kr per kamp i foråret (2.100.0000/15 kamp) eller cirka halvdele af det budgeterede salg.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Rams » 29. jan 2014, 13:25

AaB har vel tidligere vedstået, at de har en gentleman-aftale med Lasse om ikke at stå i vejen for et skifte, så mon ikke han smutter. Vi har fire stoppere i truppen med Thelander, KEP, Kasper P og Blåbjerg. Er Thelander og KEP for ens, kan det give muligheder for Kasper P, der er en mere spillende forsvarstype.
In verbis simus faciles

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af 9000AaB » 29. jan 2014, 13:33

Spørg i mig så kan det blive dyrt at sælge ham -medmindre man får en ny ind.

Forstå mig ret, de er gode de spillere der er i truppen MEN kan de klare presset i foråret hvis vi risikere at spille om medaljer?

Hvis de ikke kan holde til presset rykker vi ned på tabellen og hvad bliver det i mistet omsætning?
Tænker tv penge, europæiske kampe, spillerværdi på holdet ved medaljer etc.

2,1 mio er for lidt til at hente en ny spiller ind hvis man satser på at ende i den bedste ende i sæsonen og 2,1 mio er også for lidt til at dække nået som helst underskud i kassen.

Havde beholdt ham eller krævet min 5 mio men det er nok bar mig.

Besvar