Domantas Simkus

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Domantas Simkus

Indlæg af Danni » 28. jul 2013, 13:40

Jeg er meget lidt inde i Lithauisk fodbold. Jeg var selv på stadion i Kaunas i sin tid og tænkte ikke på matchfixing overhovedet, men derfor kan det da godt ha' været tilfældet. Men skal man ikke tilbydes overordentlig mange penge for at "jøile" en champions league-kvalifikation væk? At komme i CL giver da ret mange penge. Samtidig kunne man vel ikke få så vældig gode odds på Kaunas-nederlag. Det kan da godt være, man er lidt romantisk, men det er da et par pointer,der får mig til at tro, det er gået retfærdigt til.
Længe leve arbejderklassen!

BUDDHA
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 17
Tilmeldt: 17. jul 2013, 15:01
Favoritspiller: Spalvis

Re: Domantas Simkus

Indlæg af BUDDHA » 28. jul 2013, 14:16

Tænk at I gider at gå op i d nu... Det er jo fløjtende ligegyldigt nu. Brug dog jeres krudt på at støtte de røde pikhoveder. ;)

Fnidder...

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Domantas Simkus

Indlæg af Jacob » 29. jul 2013, 13:54

AalborgTrendies skrev:
FlæskeFrank skrev:Min pointe var netop også, at de røde kort var umotiveret. Men alle de andre omstændigheder kan ikke henføres til spillesyndikat mistanker.
Som i at der ingen logisk forklaring var på det røde kort. Medmindre nogen havde spillet på det, eller ville svække holdet. Især det røde kort på Enevoldsen var helt hen i vejret.

Nej, men det kan henføres til det faktum at der både i Hearts og Kaunas har foregået flere suspekte ting under Romanovs ejerskab. Og at Romanov på den tid bestak dommere og vandt titler gennem korruption.
Læsestof her: http://soccerlens.com/chaos-in-kaunas-t ... ire/27087/" onclick="window.open(this.href);return false;
Så selvfølgelig forstærker det mistanken om at man var involveret i noget.

Men jaja, hvis man lukker øjnene og ikke tror på at det kan ske, så er det fint nok. Fakta er bare at flere af de baltiske hold er kendt for at være temmelig suspekte i deres europæiske kampe - bl.a. estiske Trans Narva.
Du vil åbenbart ikke forholde dig til hvad der er min pointe i mine indlæg her, nemlig at du meget arrogant afskriver den litauiske liga for at være korrupt, uden at forholde dig til, at der meget vel kan være samme niveau af korruption i DK.

Ifht dine pointer - ja, din nyheds kilde, Baltic Times, som du linkede til er stadigvæk anset som ikke særlig seriøst. Den svarer lidt til en forsinket metroexpres gratis avis eller lignende der kun printer telegrammer fra forskellige kilder, dog løber de ofte med halve sandheder uden at facttjekke dem. Det er/var kun udlændige som ikke kunne følge med andre steder, der læste den.

Ifht Kaunas's niveau, så vil jeg vove at påstå, at jeg nok kendte det en hel del bedre end dig i 2008, da jeg boede i Lituaen og så en del af deres kampe. Så skal vi ikke bare antage, at medmindre du var i en tilsvarende situation, så er jeg nok bedre egnet til at vurdere deres normale niveau og det var hvad de viste i kampene imod os, hvilket er hvorfor jeg siger at der ikke var noget unormalt i resultaterne der. Hvis du søger her på siden, vil du også kunne se, at jeg inden kampene beskrev dem på et niveau tilhørende den øverste halvdel af 1. division og værende et hold som AaB burde kunne slå med ca 2-0. At de så laver en super præstation runden inden, kan så skyldes flere ting, enten at de præsterede fantastisk der eller svindel. Det skal jeg ikke kunne sige, da jeg accepterer, at der sker ting i Litauen og i litauisk fodbold der ikke altid er helt pænt i de klubber der har russiske penge involveret (min pointe er stadig at det ikke virker til at være i større omfang end i de næstbedste rækker i DK). Jeg har dog svært ved din argumentation, at fordi de spillede godt i deres runde før os og slår et på papiret bedre hold, så må det at de taber til os, da være fordi de smider kampene imod os. Det vil svare til f.eks., at da DK efter at have vundet EM i 1992 så spillede uafgjort i første efterfølgende VM kvalifikationskamp imod Letland også skulle have svindlet og smidt kampen. Du kan godt selv høre at det lyder lidt skidt, ikke?

Hør nu her - det eneste jeg siger er følgende:
1) Der er intet i resultatet af vores kampe imod Kaunas der giver anledning til undren. Ej heller i deres niveau ifht hvordan de spillede i den litauiske liga på daværende tidspunkt. Om der er noget suspekt omkring de røde kort - tjahh, det kan da godt være, at det er der der er nogen der har hentet lidt penge. (Forøvrigt kom begge kort ikke lynhurtigt i anden kamp, som du skriver. Det første var efter en halv time og det andet kom midt i anden halvleg)

2) Der er, som jeg har nævnt, med stor sandsynlighed problemer i enkelte klubber i Litauen, men at anlægge en tone at vi i Danmark er væsentlig renere, holder jeg stadigvæk fast i som værende forkert, tenderende til naivt.

Forsæt endelig din argumentation, men du er endnu ikke kommet med noget der modsiger, hvad jeg skriver her. Fra min side stopper debatten her med mindre du kan komme med noget der gør det. Der er for mange andre ting at tage sig til ude i den virkelige verden :)
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Domantas Simkus

Indlæg af Erasmus Montanus » 5. nov 2013, 16:17



Lille fyr, men han ser lovende ud. Jeg husker at Figo Larsen forklarede, at han havde en meget væver spiller til den centrale midtbane på u19, og at han derfor kun brugte ham som indskifter, selvom han var meget talentfuld. Det kunne da sagtens være ham her, som så kun agerer reserve indtil vinter eller næste sæson. Han udtalte det i forbindelse med hvordan forskellen var mellem u13-u17 og så u19.

Han spiller både i nr. 8 og nr. 7 i videoen, men han er ikke så stor, og folkene bag videoen, har klippet den fint sammen, så man ikke er i tvivl om hvem der fokuseres på. Spalvis er også at finde fra tid til anden i videoen.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Re: Domantas Simkus

Indlæg af BBS » 15. jun 2015, 22:59

Er der nogen der ved lidt om udviklingen hos ham her?

Så vidt jeg kan se, så er han stadig tilknyttet vores U-19 hold.

Sambaman
2. div
2. div
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12. mar 2013, 20:28

Re: Domantas Simkus

Indlæg af Sambaman » 15. jun 2015, 23:15

BBS skrev:Er der nogen der ved lidt om udviklingen hos ham her?

Så vidt jeg kan se, så er han stadig tilknyttet vores U-19 hold.
Man kan se på DBU Jylland, at han har spillet med U-19s 2.hold en del gange her i sæsonen, hvilket ikke umiddelbart tegner særlig godt.

Besvar