Kasper Kusk

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
ThomasLW
2. div
2. div
Indlæg: 131
Tilmeldt: 29. aug 2009, 21:36

Re: Kasper Kusk

Indlæg af ThomasLW » 8. jun 2014, 13:39

sir-kargo skrev:Uha - det er ikke kun os der må slippe profiler for peanuts!

Sikker på FC Muh drengene ikke er tilfreds med det her:

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/av ... -paa-lossl" onclick="window.open(this.href);return false;
Lidt sjovt når nu de fleste midtjydere var sikker på at han var solgt for mindst 10-12 millioner. Men 4 millioner for en okay Superligamålmand er vel også en rimelig fair pris.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Kasper Kusk

Indlæg af A_Strandfelt » 8. jun 2014, 14:50

Provst i Brovst skrev:
duncan88 skrev:Dennis Søndergaard skriver via sin twitter, at alt tyder på at Kusk skal mod Holland :(

https://twitter.com/dsaalborg/status/475328509402169344
Bare han vælger en klub der vil bruge ham og ikke blot som 5 backup for deres stjerne. Håber han kræver så voldsom en løn ingen klub vil hyre ham som reserve for reserven.
Vi har vel også som sælgende klub efterhånden brug for, at en af vore seneste solgte spillere rent faktisk bliver til noget. Det er meget fint, at vi har solgt så mange dygtige spillere, men vores ry bliver først rigtigt godt den dag, at en af vores solgte spillere slår igennem og skaber sig et navn i udlandet.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kasper Kusk

Indlæg af frederikshavneren » 8. jun 2014, 15:02

A_Strandfelt skrev:
Provst i Brovst skrev:
duncan88 skrev:Dennis Søndergaard skriver via sin twitter, at alt tyder på at Kusk skal mod Holland :(

https://twitter.com/dsaalborg/status/475328509402169344
Bare han vælger en klub der vil bruge ham og ikke blot som 5 backup for deres stjerne. Håber han kræver så voldsom en løn ingen klub vil hyre ham som reserve for reserven.
Vi har vel også som sælgende klub efterhånden brug for, at en af vore seneste solgte spillere rent faktisk bliver til noget. Det er meget fint, at vi har solgt så mange dygtige spillere, men vores ry bliver først rigtigt godt den dag, at en af vores solgte spillere slår igennem og skaber sig et navn i udlandet.
Spot on. Vi har faktisk solgt en del spillere til udlandet i de seneste år, men det er skræmmende så dårligt de har klaret sig.
Grønkjær var et hit i Ajax men siden ham og Gaardsøe der klarede sig også fint i England, der har det godt nok set sløjt ud.

Prica, MJ, Helenius, Augu, Risgård og delvist Ene har ikke ligefrem slået til. Lucas har store problemer i Ajax og ligner pt. ikke en kommende profil for hollænderne. Lasse gik fra at være forsvarsstyrmand hos os til et hollandsk bundhold. Han fik godt nok spilletid hos Nijmegen, men han kunne ikke forhindre nedrykning. Lasse var tilmed sat af til de afgørende kampe.

Det er selvfølgelig svært at skifte fra suppen til udlandet, men det kan godt lade sig gøre med succes. Eksempelvis blev Braitwaite straks en succes hos franske Toulouse, mens Albæk også erobrede en plads hos Reims. Hvis interessere klubber studerer vores track record er det nok ikke noget der øger prisen.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Provst i Brovst » 8. jun 2014, 19:45

ThomasLW skrev:
sir-kargo skrev:Uha - det er ikke kun os der må slippe profiler for peanuts!

Sikker på FC Muh drengene ikke er tilfreds med det her:

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/av ... -paa-lossl" onclick="window.open(this.href);return false;
Lidt sjovt når nu de fleste midtjydere var sikker på at han var solgt for mindst 10-12 millioner. Men 4 millioner for en okay Superligamålmand er vel også en rimelig fair pris.

"Hvad handlen med den franske klub indbringer FCM, er ikke offentliggjort, men Jonas Lössl stod i så stærk en forhandlingsposition, da han i september sidste år forlængede sin aftale med FCM, at han fik indskrevet et maksimumbeløb til FCM ved et fremtidigt salg."
http://aoh.dk/artikel/fcm-tjener-millioner-p-lssl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Kasper Kusk

Indlæg af budo » 8. jun 2014, 23:36

A_Strandfelt skrev:
Provst i Brovst skrev:
duncan88 skrev:Dennis Søndergaard skriver via sin twitter, at alt tyder på at Kusk skal mod Holland :(

https://twitter.com/dsaalborg/status/475328509402169344
Bare han vælger en klub der vil bruge ham og ikke blot som 5 backup for deres stjerne. Håber han kræver så voldsom en løn ingen klub vil hyre ham som reserve for reserven.
Vi har vel også som sælgende klub efterhånden brug for, at en af vore seneste solgte spillere rent faktisk bliver til noget. Det er meget fint, at vi har solgt så mange dygtige spillere, men vores ry bliver først rigtigt godt den dag, at en af vores solgte spillere slår igennem og skaber sig et navn i udlandet.
Nu må I lige hjælpe mig her. Hvori ligger fascinationen af den hollandske liga? Er den reelt bedre end den danske, hvis man fraregner Ajax og i så fald, på hvilken måde?

For mig at se, vil der kun være to ting der gør den hollandske liga interessant for Kusk. Pengene og det at det er et fremmet land, og så måske håbet om, at det er lettere at blive opdaget af en europæisk storklub i Holland (ok, det var tre ting). Ud over det, vil et skifte til Holland da ikke flytte ham to meter sportsligt, med mindre han bliver lovet en fast stamplads i Ajax og slåe for hårdt igennem?

Så hvor er ambitionen hvis han rykker til Holland? Fair nok, hvis han bare vil malke koen, men jeg havde bare håbet på lidt mere fra Kusks side. Han har klausulen, så han burde være interessant for en del andre end de hollandske klubber. Jeg håber han overrasker os og viser at han vil noget mere med sit talent.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Onkel Franz
Superliga
Superliga
Indlæg: 577
Tilmeldt: 1. jun 2007, 23:37

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Onkel Franz » 9. jun 2014, 00:45

budo skrev:
A_Strandfelt skrev:
Provst i Brovst skrev:
duncan88 skrev:Dennis Søndergaard skriver via sin twitter, at alt tyder på at Kusk skal mod Holland :(

https://twitter.com/dsaalborg/status/475328509402169344
Bare han vælger en klub der vil bruge ham og ikke blot som 5 backup for deres stjerne. Håber han kræver så voldsom en løn ingen klub vil hyre ham som reserve for reserven.
Vi har vel også som sælgende klub efterhånden brug for, at en af vore seneste solgte spillere rent faktisk bliver til noget. Det er meget fint, at vi har solgt så mange dygtige spillere, men vores ry bliver først rigtigt godt den dag, at en af vores solgte spillere slår igennem og skaber sig et navn i udlandet.
Nu må I lige hjælpe mig her. Hvori ligger fascinationen af den hollandske liga? Er den reelt bedre end den danske, hvis man fraregner Ajax og i så fald, på hvilken måde?

For mig at se, vil der kun være to ting der gør den hollandske liga interessant for Kusk. Pengene og det at det er et fremmet land, og så måske håbet om, at det er lettere at blive opdaget af en europæisk storklub i Holland (ok, det var tre ting). Ud over det, vil et skifte til Holland da ikke flytte ham to meter sportsligt, med mindre han bliver lovet en fast stamplads i Ajax og slåe for hårdt igennem?

Så hvor er ambitionen hvis han rykker til Holland? Fair nok, hvis han bare vil malke koen, men jeg havde bare håbet på lidt mere fra Kusks side. Han har klausulen, så han burde være interessant for en del andre end de hollandske klubber. Jeg håber han overrasker os og viser at han vil noget mere med sit talent.
Den Hollandske liga er en klasse over superligaen - Og det gælder ikke kun Ajax.

Bedre lønninger generelt = Bedre spillere generelt. Rimelig simpelt, egentlig.

Hvad vil du have han skal vælge i stedet? (uden at vi i øvrigt ved hvilke tilbud han har på hånden)

Jeg forstår da fuldt ud spillere, der foretrækker spilletid kontinuerligt over eksempelvis 3 år, end 1 års bænkevarmertjans i England, Spanien hvorefter man så kan returnere til superligaen.
Jomfru Ane gade: AaB's største aktiv i jagten på svenske profiler.

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. jul 2005, 18:51
Geografisk sted: Horsens

Re: Kasper Kusk

Indlæg af larsdahl » 9. jun 2014, 00:51

budo skrev: Nu må I lige hjælpe mig her. Hvori ligger fascinationen af den hollandske liga? Er den reelt bedre end den danske, hvis man fraregner Ajax og i så fald, på hvilken måde?
Er du seriøs???

Sammenligner man de seneste fem års deltagelse i forårets knock-out kampe i UEFAs turneringer, vil jeg mene at AZ Alkmaar, PSV, FC Twente og Ajax alle er en klasse bedre end holdene i superligaen.

13/14
NL: AZ Alkmaar EL kvartfinale, Ajax EL 1/16 finale
DK: Esbjerg EL 1/16 finale

12/13
NL: Ajax EL 1/16 finale
DK: -

11/12
NL: AZ Alkmaar EL Kvartfinale, PSV EL 1/8 finale, Twente EL 1/8 finale, Ajax EL 1/16 finale
DK: -

10/11
NL: PSV EL kvartfinale, Twente EL kvartfinale, Ajax EL 1/8 finale
DK: FCK CL 1/8 finale

09/10
NL: Ajax EL 1/16 finale, Twente EL 1/16 finale, PSV EL 1/16 finale
DK: FCK EL 1/16 finale

Per hold:
AZ: EL 1/4, EL 1/4
Twente: EL 1/4, EL 1/8 EL 1/16
PSV: EL 1/4, EL 1/8, EL 1/16,
Ajax: EL 1/8, EL 1/16, EL 1/16, EL 1/16, EL 1/16

FCK: CL 1/8, EL 1/16
Esbjerg: EL 1/16

Ser man på de gennemsnitlige antal point opnået i de europæiske turneringer i samme periode synes jeg også, det er klart at de hollandske hold er bedre end de danske.

NL: 9,416 11,166 13,600 4,214 5,916
DK: 4,400 6,700 3,100 3,300 3,800

Den hollandske liga har alle år mellem 1995 og 2014 været placeret mellem nummer 5 og nummer 10 på UEFAs rangliste.
I samme periode har den danske liga været placeret mellem nummer 12 og nummer 24!

Kigger man på de gennemsnitlige tilskuertal sidste sæson, ser det således ud i Holland:

Ajax 50.907
Feyenoord 45.818
PSV 33.553
Twente 29.583
Heerenveen 23.105
Groningen 19.781
Vitesse 18.983
NAC Breda 17.915
Utrecht 16.938
AZ Alkmaar 15.574

Der er altså 9 hold i den hollandske liga der gennemsnitlig trækker flere tilskuere end FCK og Brøndby og mere end dobbelt så mange som AaB som ellers er det tredje mest sete danske hold.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Provst i Brovst » 9. jun 2014, 01:06

Kunne være spændende hvis ikke de fleste danske hold blev opløst fra toppen af og ned så snart de opnår det mindste.

Drømmen om et fuldtalligt AaB hold plus Helenius der hærger igennem ligaen og europa er snart væk... :'( :'( :'(
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Kasper Kusk

Indlæg af fish » 9. jun 2014, 17:12

Lad os nu se. Kusk Twitter tilbage til Dennis S at han før har taget fejl :-)

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Erasmus Montanus » 9. jun 2014, 17:29

Har han virkelig det? oooooooooooooooooooooh shiiiiit
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kasper Kusk

Indlæg af hje1980 » 9. jun 2014, 19:23

fish skrev:Lad os nu se. Kusk Twitter tilbage til Dennis S at han før har taget fejl :-)

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
Jo jo... Men kun Kusk kan jo heller ikke sige; "Dennis, du har fuldstændig ret"
Så ødelægger Kusk alle hans egne forhandlinger...

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Kasper Kusk

Indlæg af fish » 9. jun 2014, 19:25

Oldager skrev:Har han virkelig det? oooooooooooooooooooooh shiiiiit
Check out @KasperKusk's Tweet: https://twitter.com/KasperKusk/status/4 ... 3403544576" onclick="window.open(this.href);return false;

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Kasper Kusk

Indlæg af fish » 9. jun 2014, 19:26

hje1980 skrev:
fish skrev:Lad os nu se. Kusk Twitter tilbage til Dennis S at han før har taget fejl :-)

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
Jo jo... Men kun Kusk kan jo heller ikke sige; "Dennis, du har fuldstændig ret"
Så ødelægger Kusk alle hans egne forhandlinger...
Selvfølgelig har du ret, men håbet er lysegrønt :)

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14830
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Hanga » 9. jun 2014, 19:40

hje1980 skrev:
fish skrev:Lad os nu se. Kusk Twitter tilbage til Dennis S at han før har taget fejl :-)

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
Jo jo... Men kun Kusk kan jo heller ikke sige; "Dennis, du har fuldstændig ret"
Så ødelægger Kusk alle hans egne forhandlinger...
Nej men han kunne jo lade vær med at sige noget. Det er en lidt mærkelig tweet at sende såfremt han er tæt på skifte.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2889
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Eksil » 9. jun 2014, 19:59

Jeg håber håber håber, at Kusk har en aftale om at blive i Aalborg til vinter og derefter tage skiftet til hvilken nu hollandsk klub han gerne vil til.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Hovedet » 9. jun 2014, 21:04

Eksil skrev:Jeg håber håber håber, at Kusk har en aftale om at blive i Aalborg til vinter og derefter tage skiftet til hvilken nu hollandsk klub han gerne vil til.
Hvis det var tilfældet, ville AaB næppe kalkulere med 5 millioner i transferindtægt i år. Medmindre da at salgsobjektet er et andet end Kasper Kusk.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Pastorius » 9. jun 2014, 21:09

Hovedet skrev:
Eksil skrev:Jeg håber håber håber, at Kusk har en aftale om at blive i Aalborg til vinter og derefter tage skiftet til hvilken nu hollandsk klub han gerne vil til.
Hvis det var tilfældet, ville AaB næppe kalkulere med 5 millioner i transferindtægt i år. Medmindre da at salgsobjektet er et andet end Kasper Kusk.
Det kunne jo lugte af en aftale er på vej, men først med skifte til vinter. Det ville i hvert fald være perfekt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Hovedet » 9. jun 2014, 21:41

Pastorius skrev:
Hovedet skrev:
Eksil skrev:Jeg håber håber håber, at Kusk har en aftale om at blive i Aalborg til vinter og derefter tage skiftet til hvilken nu hollandsk klub han gerne vil til.
Hvis det var tilfældet, ville AaB næppe kalkulere med 5 millioner i transferindtægt i år. Medmindre da at salgsobjektet er et andet end Kasper Kusk.
Det kunne jo lugte af en aftale er på vej, men først med skifte til vinter. Det ville i hvert fald være perfekt.
Helt enig, men i så fald får AaB vel først pengene for Kusk i næste regnskabsår, eller er det mig, der tager fejl?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Provst i Brovst » 9. jun 2014, 21:49

Hovedet skrev:
Eksil skrev:Jeg håber håber håber, at Kusk har en aftale om at blive i Aalborg til vinter og derefter tage skiftet til hvilken nu hollandsk klub han gerne vil til.
Hvis det var tilfældet, ville AaB næppe kalkulere med 5 millioner i transferindtægt i år. Medmindre da at salgsobjektet er et andet end Kasper Kusk.
Er det ikke bare del af deres budget, at sælge for fem millioner om året?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2889
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Eksil » 9. jun 2014, 22:01

Hovedet skrev:
Pastorius skrev:
Hovedet skrev:
Eksil skrev:Jeg håber håber håber, at Kusk har en aftale om at blive i Aalborg til vinter og derefter tage skiftet til hvilken nu hollandsk klub han gerne vil til.
Hvis det var tilfældet, ville AaB næppe kalkulere med 5 millioner i transferindtægt i år. Medmindre da at salgsobjektet er et andet end Kasper Kusk.
Det kunne jo lugte af en aftale er på vej, men først med skifte til vinter. Det ville i hvert fald være perfekt.
Helt enig, men i så fald får AaB vel først pengene for Kusk i næste regnskabsår, eller er det mig, der tager fejl?
Vi kan jo sælge ham nu til eks. Twente og så kan de leje ham ud til os indtil vinter. Det er en måde at fikse det på.

Alternativt kan vi have en gentleman aftale mellem klubberne og spilleren om, at det går igennem til vinter lige meget hvad.

Besvar