Thomas Enevoldsen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Enevoldsen kommer hjem

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. jun 2014, 15:47

Arendt skrev:
frederikshavneren skrev:
Mini-p skrev:Har ene trænet med i dag ?
Nej. Ene er skadet nok engang og han skal i gang med et genoptræningsforløb. Det er lidt uklart hvornår han bliver skaderne kvit, det er bl.a. derfor jeg er kritisk overfor at hente Ene hjem.
Jeg respekterer din kritiske tilgang, da det kan være med til at hæve overliggeren. I forhold til Enevoldsen har han løbet og styrketrænet, så denne skade kan ikke være særlig alvorlig i foden. Artiklen er på Aabsport.dk.

Giv ham nu chancen og lad ham komme i form. Hvis han forbliver uendeligt skadet, så har du retten til at sige, hvad sagde jeg. Hvis han derimod bliver en succes, så må du sluge alle dine kritiske ord. Er det en aftale, Frederikshavneren? ;)
Jeg synes nu ikke det plejer være noget problem for frederikshavneren at sluge sine ord og stå ved at han har taget fejl... det sker bare så voldsomt tit at han må sluge sine negative tanker, at det er ret trivielt...

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Enevoldsen kommer hjem

Indlæg af 9000AaB » 29. jun 2014, 14:49

Tænkte er det ikke underligt at der stadig ikke er kommet en officiel erklæring omkring alt det med Ene er klaret osv?

I deres presse meddelse stod der "at det forventer han snart skriver under, og bagateller mangler"...

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Provst i Brovst » 20. jul 2014, 10:52

"Jeg er nok mere direkte og kan være en skudtrussel med mit langskud, siger Thomas Enevoldsen."
Thomas Enevoldsen: Jeg er ikke en Kusk-kopi
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Funky » 20. jul 2014, 10:55

Provst i Brovst skrev:"Jeg er nok mere direkte og kan være en skudtrussel med mit langskud, siger Thomas Enevoldsen."
Thomas Enevoldsen: Jeg er ikke en Kusk-kopi
Mere direkte end Kusk? Der er vist noget vedr. Kusks spil, jeg er gået glip af...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Søgaard » 5. aug 2014, 13:27

Om han skulle blive skadet igen, er ikke til at vide, men ind til videre ser det ud til, at man har vurderet ham korrekt i forhold til at være godt igennem skaderne. Heldigvis.

247 minutters fodbold og 3/4 starter, synes jeg er rigtig fint klaret. Det er ikke den gamle Enevoldsen vi har set fra start, men han har vist i glimt, at det stadig er gemt i ham. Jeg synes stadigvæk det her ser ud til at være en helt god handel for os - og Ene. Han er på rette spor, glæder mig til at se hvor langt han er om en måned.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Mogens » 5. aug 2014, 22:41

Søgaard skrev:Om han skulle blive skadet igen, er ikke til at vide, men ind til videre ser det ud til, at man har vurderet ham korrekt i forhold til at være godt igennem skaderne. Heldigvis.

247 minutters fodbold og 3/4 starter, synes jeg er rigtig fint klaret. Det er ikke den gamle Enevoldsen vi har set fra start, men han har vist i glimt, at det stadig er gemt i ham. Jeg synes stadigvæk det her ser ud til at være en helt god handel for os - og Ene. Han er på rette spor, glæder mig til at se hvor langt han er om en måned.

/Søgaard
Jeg er meget enig. Man har taget en chance/risiko (efter temperament) og selvfølgelig er han (ligesom Helenius) ikke i topform endnu. Vi kan dog med rette forvente en del af dem om ca. den måned, som du også nævner. Så har de haft en god rum tid til at træne igennem, ligesom de også har haft en del kampe for at genvinde skarpheden. Når de rammer topformen, og alle forhåbentlig er ved at være skadesfri, så synes jeg bestemt, at tegningen til noget stort er der. Så vil det største problem være det klassiske nordjyske (AaB´ske) - at præstere sæsonen efter en stor sæson.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af frederikshavneren » 27. okt 2014, 04:17

Der er et interview på vej med Ene i Nordjyske, hvor han eftersigende udtaler, at det ikke er sikkert at han nogensinde igen rammer tidligere tiders topniveau.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af hje1980 » 27. okt 2014, 06:19

frederikshavneren skrev:Der er et interview på vej med Ene i Nordjyske, hvor han eftersigende udtaler, at det ikke er sikkert at han nogensinde igen rammer tidligere tiders topniveau.
Hvis han endnu ikke er i topform og han kan bygge på hans indsats fra i torsdag, så er det heller ikke så ringe endda... :thumbsup:

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af frederikshavneren » 27. okt 2014, 06:41

hje1980 skrev:
frederikshavneren skrev:Der er et interview på vej med Ene i Nordjyske, hvor han eftersigende udtaler, at det ikke er sikkert at han nogensinde igen rammer tidligere tiders topniveau.
Hvis han endnu ikke er i topform og han kan bygge på hans indsats fra i torsdag, så er det heller ikke så ringe endda... :thumbsup:
Efter nogle sløje indsatser spillede Ene godt i torsdags, men det er meget symptomatisk at han så igen må sidde over pga. en drilsk skade.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Arendt » 29. apr 2015, 13:10

http://www.bold.dk/nyt/agent-enevoldsen ... r-ikke-AaB

Den er 50-50, hvorvidt om Thomas Enevoldsen bliver i klubben. Forhåbentligt kigger de udenlandske klubber på, at han er 28 år, tidligere har været meget skadesplaget og om han virkelig har kvaliteten til at starte inde i en midterklub i enten Belgien eller Holland.
Forhåbentligt vender de udenlandske klubber tommelfingeren nedad, så vi kan skrive kontrakt med ham. Hans form har været opadgående siden han kom, og han har potentiale til at blive en stor profil i næste sæson.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af troelsh » 29. apr 2015, 13:24

Jeg må indrømme jeg er lidt splittet om hvorvidt det er en god idé at hente Ene hjem, han er en god spiller, men tvivler på de udenlandske klubber stå i kø for at signe ham. Hvis vi henter ham på en permanent kontrakt, men han egentlig hellere vil spille i udlandet, kunne man godt frygte han mister sulten og lysten til at spille og give den 100% til træning hver gang. Derudover må man forvente han vil blive en af vores absolut mest løntunge spillere.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Hanga » 29. apr 2015, 15:38

troelsh skrev:Jeg må indrømme jeg er lidt splittet om hvorvidt det er en god idé at hente Ene hjem, han er en god spiller, men tvivler på de udenlandske klubber stå i kø for at signe ham. Hvis vi henter ham på en permanent kontrakt, men han egentlig hellere vil spille i udlandet, kunne man godt frygte han mister sulten og lysten til at spille og give den 100% til træning hver gang. Derudover må man forvente han vil blive en af vores absolut mest løntunge spillere.
Enig. Vi kan kun bruge Ene, hvis han er motiveret for at være her, vi skal helst ikke være "nødløsningen". Derudover har Ene vel heller ikke imponeret voldsomt denne sæson. I efteråret var han god i europa-kampene, men svag og direkte anonym i ligaen. Det har været bedre her i foråret hvor Ene også har fået scoret et par gode mål, men han er stadig noget svingende. Derudover kan vi risikere at han render ind i nye skadesproblemer.

En motiveret Ene i topform vil dog være guld værd for holdet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af thomasjn » 29. apr 2015, 20:12

Jeg har det blandet med Ene. Ingen tvivl om, at han er eng od spiller og potentielt har et højt topniveau, men;
- Han har været alt for meget skadet
- Virker ikke 100% gift med tanken om at blive i AaB
- Der er langt imellem han rammer sit niveau.
- Jeg synes ikke nødvendigvis Ene tager ansvar i modgang. Det har vi set i denne sæson, men atittuden var også noget blandet i 08/09 sæsonen, hvor han nærmest kun var god i Europa. Generelt synes jeg det er af de store problemer med ene, at han ikke rammer et stabilt højt niveau eller er den der går forrest/skaber noget.
De tre grunde gør, at jeg har det noget blandet med det. På papiret vil det være "Sign for fanden", men virkeligheden er noget mere broget. Jeg er ikke sikker på jeg turde tage chancen, hvis jeg var sportsdirektør.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Arendt » 29. apr 2015, 23:37

thomasjn skrev:Jeg har det blandet med Ene. Ingen tvivl om, at han er eng od spiller og potentielt har et højt topniveau, men;
- Han har været alt for meget skadet
- Virker ikke 100% gift med tanken om at blive i AaB
- Der er langt imellem han rammer sit niveau.
- Jeg synes ikke nødvendigvis Ene tager ansvar i modgang. Det har vi set i denne sæson, men atittuden var også noget blandet i 08/09 sæsonen, hvor han nærmest kun var god i Europa. Generelt synes jeg det er af de store problemer med ene, at han ikke rammer et stabilt højt niveau eller er den der går forrest/skaber noget.
De tre grunde gør, at jeg har det noget blandet med det. På papiret vil det være "Sign for fanden", men virkeligheden er noget mere broget. Jeg er ikke sikker på jeg turde tage chancen, hvis jeg var sportsdirektør.
Jeg er ikke uenig i, at han ud fra sine udmeldinger, hellere vil spille i udlandet end i Danmark. Det er enhver fodboldspillers drengedrøm, så det forstår jeg godt.

Derimod synes jeg, at når Ene har spillet 22 ud af 25 kampe i Superligaen, mens han endvidere har spillet 8 Euro League kampe, må betragtes som en fit spiller. Især her i foråret har han ikke været ramt af skader, mens han har lavet henholdsvis 4 mål i Superligaen og to mål i Euro League. Det må siges at være godkendt, når han har spillet hængende angriber og kant.

Umiddelbart har jeg ikke været opmærksom på, hvorvidt han tager ansvar i modgang. Om et par måneder når Ene har fundet ud af, at der ikke står en udenlandsk klub med en stor kontrakt klar til ham, så laver han forhåbentlig en 3-årige aftale.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Forza » 8. maj 2015, 10:34

Jeg synes vi skal forlænge med Ene.

Han bliver uden tvivl en dyr herre men han har nogle vigtige kvaliteter vi får stor brug for:

Han kan score mål i modsætningen til de fleste af vores midtbanespillere. Han har høj klasse på venstrekanten og Thomsen må forventes at være fortid senest om et år hvilket vil gøre det oplagt at beholde Ene.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Arendt » 12. maj 2015, 15:02

Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Kenneth K » 12. maj 2015, 18:41

Det kunne godt lyde som om, at han har spillet sin sidste kamp for AaB (i hvert fald i denne ombæring). Fandeme ærgerligt med det spil, som han er begyndt at vise.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Arendt » 4. jun 2015, 15:13

Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. jun 2015, 15:57

Der står lidt mere her:

http://www.bt.dk/superligaen/enevoldsen ... AaB-aftale

Det ser jo bestemt ud til at de bliver enige, og at AaB er højest på Ene's prioritetsliste. Måske er det lige præcist den afklaring som han har manglet.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Gaarde6 » 4. jun 2015, 19:03

Jeg er ikke et sekund i tvivl om Ene løfter sit niveau endnu et hak i næste sæson!
Han er ikke den type spiller jeg føler vi mangler. Men han er satme kanon at have :-)

Besvar