Thomas Enevoldsen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Enevoldsen kommer hjem

Indlæg af Buzz Killington » 2. jun 2014, 12:33

Hovedet skrev:Thomas Enevoldsen startede inde for Danmark ved VM-åbningskampen mod Holland i juni 2010. Siden har jeg ikke hørt eller set noget til manden, og 4 år er meget lang tid i fodbold, synes jeg. Derfor er jeg noget loren over for denne endnu potentielle transfer.

Mangler vi overhovedet midtbanespillere? Så vidt jeg kan vurdere, er vi mere end rigeligt dækket ind på dette område, hvorfor jeg frygter, at Enevoldsen skal erstatte en anden profil, formentlig Kusk.

Hvis ikke det er tilfældet, synes jeg, det giver mere mening at satse på en klassespiller defensivt (her trænger vi allermest), eller at få Helenius til angrebet.

EDIT: Han kan selvfølgelig også være tiltænkt som afløser for Jönsson, og så kan man vel sige, at det ene skadeshelvede afløser det andet. Men som sagt skal vi snarere kigge på forsvaret og i mindre omfang angrebet.
Enevoldsen er jo netop ikke skadesfri nu her, saa hvis han foerst er i topform ved aarsskiftet, ligner det jo perfekt timing med at faa ham klar til den tid hvor vi nok senest mister enten Kusk eller Thomsen.

Forresten, saa kan Jonsson om 6 maaneder ogsaa frit forhandle med andre klubber, saa ham nupper vi saa paa en fri transfer til naeste saeson.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Enevoldsen kommer hjem

Indlæg af troelsh » 2. jun 2014, 12:53

Jeg husker Enevoldsen som en af vores helt store profiler i mesterskabssæsonen 08, og da han kun er 26 burde der være mange år i ham. Problemet er bare at han har døjet med skader meget længe, derfor ser jeg en lejeaftale uden overgangssum som det mest optimale. Han er uden tvivl tiltænkt som erstatning for enten kusk eller thomsen, i næste transfervindue.

Hvis vi også henter Helenius hjem, for en lille sum så er jeg virkelig glad :-)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Enevoldsen kommer hjem

Indlæg af frederikshavneren » 2. jun 2014, 14:22

Jeg er bestemt ikke begejstret ved tanken om et gensyn med Ene. Bevares Ene har mange følelser for klubben og han vil sikkert være topmotiveret hvis han vender hjem, men skadeshistorikken gør at vi bør holde os langt væk. Der er jo en årsag til at andre interesserede klubber tilsyneladende har trukket følehornene til sig...

Hvis Ene bliver skaderne kvit og kommer i topform så er han naturligvis en klassespiller som kan forstærke ethvert suppehold, men det vil godt nok være et stort sats at leje Ene. Han har været skadet on/off i ca. 4 år! Det får Jönssons skadeshistorik til at blegne til sammenligning. Ene er pt. nok engang skadet og hvis vi henter ham hvornår kan så overhovedet spille? Keep in mind at han spillede imponerende ca. 195 minutters førsteholdsfodbold for Mechelen i den netop overståede sæson (når han var skadesfri ønskede træneren ikke at bruge ham). Når Ene forhåbentlig bliver helt skadesfri går der et godt stykke tid før han kommer i ordentlig kampform. Der skal mange reserveholdskampe til før han genfinder niveauet og det er selvfølgelig forudsat, at han ikke igen bliver skadet.

Hvis Ene var skadesfri og i topform ville jeg være begejstret ved udsigten til et comeback i den bolsjestribede trøje, men det er jo ikke just tilfældet. Uanset hvordan lejeaftalen strikkes sammen så er det meget risikabelt at bruge et formentlig pænt beløb på at aflønne en så skadesplaget spiller. Ender det med at Gaarde gambler så håber jeg godt nok at Mechelen stadigvæk hænger på en stor del af lønnen, samt at AaBs andel består i et honorar som svarer til en bankelev løn ;) samt bonusser hvis han spiller.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Enevoldsen kommer hjem

Indlæg af astonvilla » 2. jun 2014, 14:54

frederikshavneren skrev:Jeg er bestemt ikke begejstret ved tanken om et gensyn med Ene. Bevares Ene har mange følelser for klubben og han vil sikkert være topmotiveret hvis han vender hjem, men skadeshistorikken gør at vi bør holde os langt væk. Der er jo en årsag til at andre interesserede klubber tilsyneladende har trukket følehornene til sig...

Hvis Ene bliver skaderne kvit og kommer i topform så er han naturligvis en klassespiller som kan forstærke ethvert suppehold, men det vil godt nok være et stort sats at leje Ene. Han har været skadet on/off i ca. 4 år! Det får Jönssons skadeshistorik til at blegne til sammenligning. Ene er pt. nok engang skadet og hvis vi henter ham hvornår kan så overhovedet spille? Keep in mind at han spillede imponerende ca. 195 minutters førsteholdsfodbold for Mechelen i den netop overståede sæson (når han var skadesfri ønskede træneren ikke at bruge ham). Når Ene forhåbentlig bliver helt skadesfri går der et godt stykke tid før han kommer i ordentlig kampform. Der skal mange reserveholdskampe til før han genfinder niveauet og det er selvfølgelig forudsat, at han ikke igen bliver skadet.

Hvis Ene var skadesfri og i topform ville jeg være begejstret ved udsigten til et comeback i den bolsjestribede trøje, men det er jo ikke just tilfældet. Uanset hvordan lejeaftalen strikkes sammen så er det meget risikabelt at bruge et formentlig pænt beløb på at aflønne en så skadesplaget spiller. Ender det med at Gaarde gambler så håber jeg godt nok at Mechelen stadigvæk hænger på en stor del af lønnen, samt at AaBs andel består i et honorar som svarer til en bankelev løn ;) samt bonusser hvis han spiller.
Jeg deler altså dit synspunkt. Jeg har svært ved at svinge mig helt op under loftet over et gensyn med Ene. Derop vil jeg komme hvis vi fik Helenius tilbage vil jeg sige.
Vi vil også i den kommende sæson have en meget smal trup - og såfremt en af de "tunge drenge" skal sidde udenfor det meste af tiden, kan det være svært at få kabalen til at gå op.
Ene er et "nice to have" i min optik. Spørgsmålet er om vi har økonomisk råderum til at have "nice to haves" i Enes prisklasse til at humpe rundt?
Jeg kan naturligvis tage grueligt fejl - Guderne skal vide det er sket før!
Men jeg tror altså ikke Ene bliver en helt billig løsning, om så det bliver leje eller det bliver noget mere permanent. But I could be wrong.
Dertil kommer at det kan jo være at Enes skadeshelvede er vej vejs ende - men igen, så tvivler jeg lidt, da sporene skræmmer.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Enevoldsen kommer hjem

Indlæg af Brodernumsi » 2. jun 2014, 15:10

Der er jo ingen tvivl om at Kusk og/eller Thomsen snart skal videre, og her ser jeg Ene som en perfekt afløser. Så hvis vi tænker scenariet at Kusk/Thomsen bliver til jul, så har Ene et halvt år til at blive sin skade kvit, og komme i form med dvs indhop. Jeg synes dette er en perfekt løsning.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Enevoldsen kommer hjem

Indlæg af Sauer » 2. jun 2014, 18:35

Henning G. bekræfter angiveligt over for folk og fæ på travbanen her til aften, at en aftale snart er på plads.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Enevoldsen kommer hjem

Indlæg af Funky » 2. jun 2014, 19:06

Sauer skrev:Henning G. bekræfter angiveligt over for folk og fæ på travbanen her til aften, at en aftale snart er på plads.
Ny epic transfer spyfeed. Henning G og på travbanen - jeg tror ikke det kan blive vildere.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Enevoldsen kommer hjem

Indlæg af Sauer » 2. jun 2014, 19:17

Funky skrev:
Sauer skrev:Henning G. bekræfter angiveligt over for folk og fæ på travbanen her til aften, at en aftale snart er på plads.
Ny epic transfer spyfeed. Henning G og på travbanen - jeg tror ikke det kan blive vildere.
Det er voksenudgaven af Elikas Pizza, hvor bestyrelsesmedlemmer flyder over med information.

Min hestefyr er i øvrigt bundsolid.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Enevoldsen kommer hjem

Indlæg af Køllen I Møllen » 2. jun 2014, 21:18

Jeg kan høre speakeren ude fra travbanen herhjemme. Synes ikke han har nævnt Enevoldsen endnu...
Janteloven eksisterer IKKE!

seamann

Re: Enevoldsen kommer hjem

Indlæg af seamann » 2. jun 2014, 21:21

Køllen I Møllen skrev:Jeg kan høre speakeren ude fra travbanen herhjemme. Synes ikke han har nævnt Enevoldsen endnu...
Drukner vel i larmen fra anlæg af motorvejen.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Enevoldsen kommer hjem

Indlæg af Køllen I Møllen » 2. jun 2014, 22:25

seamann skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg kan høre speakeren ude fra travbanen herhjemme. Synes ikke han har nævnt Enevoldsen endnu...
Drukner vel i larmen fra anlæg af motorvejen.
Indtil videre er det heldigvis den tasmanske løv-frø der støjer mest herude...
Janteloven eksisterer IKKE!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Enevoldsen kommer hjem

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. jun 2014, 00:35

Epic!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Enevoldsen kommer hjem

Indlæg af Funky » 3. jun 2014, 01:01

Køllen I Møllen skrev:
seamann skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg kan høre speakeren ude fra travbanen herhjemme. Synes ikke han har nævnt Enevoldsen endnu...
Drukner vel i larmen fra anlæg af motorvejen.
Indtil videre er det heldigvis den tasmanske løv-frø der støjer mest herude...
Meget er Henning Gunnar blevet kaldt gennem tiden, men det må være a first.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Enevoldsen kommer hjem

Indlæg af Provst i Brovst » 5. jun 2014, 13:04

"Forhandlingerne mellem AaB og KV Mechelen går fint, og Thomas Enevoldsen er efter alt at dømme snart at finde i AaB, skriver belgisk avis."
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/be ... nart-i-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Enevoldsen kommer hjem

Indlæg af Eksil » 5. jun 2014, 13:47

Provst i Brovst skrev:"Forhandlingerne mellem AaB og KV Mechelen går fint, og Thomas Enevoldsen er efter alt at dømme snart at finde i AaB, skriver belgisk avis."
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/be ... nart-i-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;
Kusk ud, Ene ind. Det er sådan set fint.

Men mangler der ikke en angriber mere?

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Enevoldsen kommer hjem

Indlæg af A_Strandfelt » 5. jun 2014, 14:41

Enevoldsen var eftersigende til lægetjek i lørdags. Men det er vel knap en nyhed længere, at det står på.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Enevoldsen kommer hjem

Indlæg af Mogens » 5. jun 2014, 16:58

Jesper Schmidt skrev:Mon ikke der strikkes en eller anden form for aftale sammen med Ene, hvor man tager højde for skadesproblemerne på en eller anden måde? Jeg kan da simpelthen ikke forestille mig andet, slet ikke med den store grad af ansvarlighed som har indfundet sig i vores klub. Desuden tror jeg nu ikke hans lønkrav er direkte absurde, og at han er villig til at "betale" for at få karrieren på højkant igen, og hvor bedre at gøre det end hjemme i AaB, hvor man langt bedre kan give ham en skræddersyet behandling, og belastning, end man kan i en udenlandsk klub.
Jeg krydser virkelig fingre for det lykkes at blive enige, for Ene kan virkelig give vores spil en ny dimension, og med sin speed være en perfekt afløser for f.eks. Kusk den dag han bliver solgt, uden at det kommer til at betyde vi kommer til at give afkald på hastighed i kontrafasen. Jeg er stor fan af Ene, især af hans målfarlighed og giftighed... kan vi få banket rusten og skaderne af ham, tror jeg han kan blive endnu bedre end før han tog ud. Der er så meget potentiale i ham, også på længere sigt i en central/Risgaard rolle.

I forhold til det med rødt markeret, hvorfor mener du så, at vi skulle være mere kompetente på det område i AaB end i eksempelvis Belgien?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Enevoldsen kommer hjem

Indlæg af thomasjn » 5. jun 2014, 17:36

Eksil skrev:
Provst i Brovst skrev:"Forhandlingerne mellem AaB og KV Mechelen går fint, og Thomas Enevoldsen er efter alt at dømme snart at finde i AaB, skriver belgisk avis."
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/be ... nart-i-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;
Kusk ud, Ene ind. Det er sådan set fint.

Men mangler der ikke en angriber mere?
Der er jeg ikke helt enig. Kan huske fra tidligere, at Ene selv har udtalt at han er klart bedst i venstre side og havde store udfordringer i Gronningen da man forsøgte at omskole ham til højre midt. Så er spørgsmålet så om Thomsen vil være god i højre side. Så nok heller afløse Thomsen, hvis det var eller måske i Jönssons rolle, hvor han spiller mere centralt.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Enevoldsen kommer hjem

Indlæg af Eksil » 16. jun 2014, 13:50

BT skriver, at Enevoldsen er lejet for resten af kontrakten.

http://www.bt.dk/fodbold/enevoldsen-paa-plads-i-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

Forstår ikke rigtigt modellen, men måske er det for at beskytte klubben imod Enevoldsens skader? Håber at han spiller godt i efteråret og så kan AaB skrive en kontrakt med ham i januar der gælder når den anden udløber. Det ville være surt at spille ham i form igen for at se ham smutte gratis.

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Enevoldsen kommer hjem

Indlæg af Anubit » 16. jun 2014, 14:04

Aaaand it's official:
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... -hjem.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Besvar