Thomas Enevoldsen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2174
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Sauer » 17. jun 2015, 15:08

thomasjn skrev:
Sauer skrev:
thomasjn skrev:
Sauer skrev:
Sanchez94 skrev:
le Cid skrev:Så skulle kontrakten med Ene være på plads - vigtigt!

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... il/5611214
Jeg syntes det virker lidt som en lottokupon, hvis han ikke gider at give sig 101% i Superliga kampene, så kunne vi har brugt de lønkroner bedre.
Men spiller han nu som han gjorde i EL, så kan man vel betegne ham som årets transfer
Det er selvfølgelig noget, Søndergaard bliver nødt til at tage til efterretning, hvis Enevoldsen ikke gider kæmpe i Superliga-kampene. Og Spalvis insisterer også på at skulle score to mål pr. kamp, hvis han skal score. Det bør vi også være opmærksomme på.
Latterligt indspark, Enevoldsen har ikke været til stede i mange af Superliga-kampene og derfor er det en fuldt ud berettiget bekymring at rejse. Hvis man kun kan levere i Europa er man ikke den rigtige spiller til AaB. Her skal alle mand kæmpe HVER EVIG ENESTE gang. Hent en sulten, hurtig og kreativ spiller i stedet for afdankede Ene, som ikke gang på sit bedste niveau bringer de kvaliteter vi savner.
Det samme ville du kunne sige om nogle af de sultne, hurtige og kreative spillere, vi har i truppen. Jeg synes, Ene har lignet en mand, der er på vej til at være i ordentlig form. Vi skal ikke spille europæisk til næste sæson. Efter din logik er Ene altså på vej til at skrive under på en kontrakt, hvor han som minimum vil være træt af at gå på arbejde det første år af kontrakten og derfor ikke har tænkt sig at yde sit bedste. Jeg kan forstå din bekymring i forhold til, at han bestemt også havde mindre heldige kampe i den forgangne sæson - men igen gælder det også mange af de andre i truppen. Ene har vist prøver på, at hans topniveau stadig er klasser over Superligaen. Og nå ja, så mener jeg til gengæld, at det er dig, der har stået for de latterlige indspark på det seneste.
Søgt sammenligning. Fordi man ikke er sulten behøves man ikke være træt af at gå på arbejde, men er man ikke sulten bør man ikke spille i AaB.
Sammenligningen er helt på sin plads, når du hæver det over enhver tvivl, at Enevoldsen ikke længere gider kæmpe for sagen i de hjemlige kampe. Som en anden påpeger, må han vel have motivationen på plads, når han er klar til at underskrive en kontrakt - og især når det er så tidligt på sommeren.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af jernskjorten » 17. jun 2015, 15:11

thomasjn skrev:Søgt sammenligning. Fordi man ikke er sulten behøves man ikke være træt af at gå på arbejde, men er man ikke sulten bør man ikke spille i AaB.
Men hvis vi nu antager, at Enevoldsen ikke er 100% motiveret for at spille videre i AaB, hvorfor skriver manden så under på en kontrakt så tidligt i transfervinduet, i stedet for at se om noget federe dukker op?

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Arendt » 17. jun 2015, 15:14

Thomas Enevoldsen er i vores spillertrup den tredjemest scorende spiller med 7 mål, hvor målene henholdsvis er fordelt ved 4 mål i Superligaen, 2 mål i Euro League og 1 mål i pokalturneringen. Han er en klar forstærkning, da han i en alder af 27 år kommer i hans bedste fodboldalder. Herudover har han kunne holde sig skadesfri i hele foråret, så med en god opstart, vil Ene komme op på et endnu højere niveau, end han har vist i denne sæson.

I forhold til Thomasjn og Sanchez, der indikerer, at Enevoldsen ikke skulle have motivation for at spille i superligaen, så er det påstande, som ikke står på mål med virkeligheden. Hvis han ikke havde motivation for at spille i superligaen, så havde han skrevet under med de andre klubber, som har været interesseret i ham. Velkommen hjem til Thomas Enevoldsen, og jeg glæder mig personligt til at følge ham i næste sæson, hvor han kan være en af de bærende kræfter på holdet.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Klaus » 17. jun 2015, 16:09

Det vil være en fantastisk signing, hvis vi kan få Enevoldsen på en længerevarende kontrakt. Jeg tror desværre AK ryger og måske også Thomsen, så vi får brug for noget kontinuitet. Ene har et tårnhøjt topniveau, og han vil blive en af de bærende spillere, hvis altså han forlænger.... Næste projekt må være moderat fysisk tvang for at få Dalle til at forlænge. Jeg så også gerne Helenius fortsætte.... Kunne vi så få en gardering på venstre back samt en kantspiller med speed, ser det godt ud..

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Gaarde6 » 17. jun 2015, 16:54

Klaus skrev:Det vil være en fantastisk signing, hvis vi kan få Enevoldsen på en længerevarende kontrakt. Jeg tror desværre AK ryger og måske også Thomsen, så vi får brug for noget kontinuitet. Ene har et tårnhøjt topniveau, og han vil blive en af de bærende spillere, hvis altså han forlænger.... Næste projekt må være moderat fysisk tvang for at få Dalle til at forlænge. Jeg så også gerne Helenius fortsætte.... Kunne vi så få en gardering på venstre back samt en kantspiller med speed, ser det godt ud..
Tror aldrig jeg har været så enig! :thumbsup:

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Brodernumsi » 17. jun 2015, 19:38

Super dejlig signing, lækkert at få Ene i 2 år mere.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Maglau » 17. jun 2015, 19:49

Brodernumsi skrev:Super dejlig signing, lækkert at få Ene i 2 år mere.
Bare noget pis vi er nødt til sætte ham på bænken eller sælge ham for whatever pris vi kan få allerede om et år når han ikke vil forlænge
Det er jo i princippet kun en et årig kontrakt :cool: :thumbsup:
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af limey » 17. jun 2015, 22:05

Jeg burde måske være blevet mere hårdhudet efter snart ni år på debatsiden, men jeg er sgu alligevel lidt rystet over hvordan nogle modtager nyheden omkring at Ene har skrevet kontrakt med AaB. Han er en af klubbens egne og har blandt andet bidraget med et mesterskab og to-tre fremragende kampagner i Europa hvoraf sidstnævnte var lige efter et meget langvarigt skadesforløb. Alligevel skal han have en spand lort i hovedet - jeg fatter det simpelthen ikke.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Buzz Killington » 17. jun 2015, 23:28

limey skrev:Jeg burde måske være blevet mere hårdhudet efter snart ni år på debatsiden, men jeg er sgu alligevel lidt rystet over hvordan nogle modtager nyheden omkring at Ene har skrevet kontrakt med AaB. Han er en af klubbens egne og har blandt andet bidraget med et mesterskab og to-tre fremragende kampagner i Europa hvoraf sidstnævnte var lige efter et meget langvarigt skadesforløb. Alligevel skal han have en spand lort i hovedet - jeg fatter det simpelthen ikke.
Det er vist hovedsagligt thomasjn det sure løg der brokker sig. Flertallet er så vidt jeg kan overskue meget tilfredse med at Ene vender hjem, igen igen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af thomasjn » 18. jun 2015, 09:23

Buzz Killington skrev:
limey skrev:Jeg burde måske være blevet mere hårdhudet efter snart ni år på debatsiden, men jeg er sgu alligevel lidt rystet over hvordan nogle modtager nyheden omkring at Ene har skrevet kontrakt med AaB. Han er en af klubbens egne og har blandt andet bidraget med et mesterskab og to-tre fremragende kampagner i Europa hvoraf sidstnævnte var lige efter et meget langvarigt skadesforløb. Alligevel skal han have en spand lort i hovedet - jeg fatter det simpelthen ikke.
Det er vist hovedsagligt thomasjn det sure løg der brokker sig. Flertallet er så vidt jeg kan overskue meget tilfredse med at Ene vender hjem, igen igen.
Jeg brokker mig fordi jeg ser på, hvor spilleren er nu og ikke hvad han HAR præsteret. Jeg synes Enes niveau og præstationer har været alt for ringe 3/4 af tiden efter han er kommet hjem, hvilket vi ikke kan bruge til noget hos en rutineret spiller der skal levere stabilt. Endvidere synes jeg slet ikke Enevoldsen er den spillertype AaB har brug for lige nu og så kan have været nok så god for fem år siden. Derfor vil jeg hellere bruge pengene på noget andet og bedre.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af jernskjorten » 18. jun 2015, 15:10

thomasjn skrev:
Buzz Killington skrev:
limey skrev:Jeg burde måske være blevet mere hårdhudet efter snart ni år på debatsiden, men jeg er sgu alligevel lidt rystet over hvordan nogle modtager nyheden omkring at Ene har skrevet kontrakt med AaB. Han er en af klubbens egne og har blandt andet bidraget med et mesterskab og to-tre fremragende kampagner i Europa hvoraf sidstnævnte var lige efter et meget langvarigt skadesforløb. Alligevel skal han have en spand lort i hovedet - jeg fatter det simpelthen ikke.
Det er vist hovedsagligt thomasjn det sure løg der brokker sig. Flertallet er så vidt jeg kan overskue meget tilfredse med at Ene vender hjem, igen igen.
Jeg brokker mig fordi jeg ser på, hvor spilleren er nu og ikke hvad han HAR præsteret. (...)
Mener du så, at fodboldklubber i det hele taget ikke bør købe spillere, der er i en down-periode, men udelukkende spillere, der peaker på købstidspunktet? Er en faktor som spillerens potentiale uvæsentlig?

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 632
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Alexis » 18. jun 2015, 15:19

Vi skal vel heller ikke hente Ene baseret på forskellen i hans niveau nu kontra tidligere. Vi skal hente Ene fordi han er bedre end de andre alternativer vi har med det niveau han har netop nu. Viser det sig så at han bliver endnu bedre og kommer tilbage til tidligere tiders storform, jamen så er det da bare endnu bedre.

Men ud fra transfer af en 27, så er det altså det nuværende niveau der tæller, og der må man bare sige at han er bedre end mange af de andre muligheder vi har

SimonJ
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 22. mar 2011, 08:27

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af SimonJ » 19. jun 2015, 14:06


white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1347
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af white splash » 19. jun 2015, 14:17

Sådan!! Keep 'em coming :danmarkfan:
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Hanga » 19. jun 2015, 14:27

Dejligt at en rigtig AaB dreng vil blive i klubben trods andre muligheder. Jeg var overbevist om, at han søgte mod udlandet, og at det at blive i AaB ikke motiverede ham tilstrækkeligt, men mine formodninger er bragt til skamme. Stærkt, Ene!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Funky » 19. jun 2015, 19:37

Lækker signing, et år for kort men hey, og så synes jeg det er ret interessant, at Ene giver udtryk for, at han som et led i sin beslutning om at blive i AaB har snakket med Søndergaard om at skulle spille angriber... Hvis det holder vand, så kan man nok sagtens forestille sig, at der ikke hives en erstatning ind, hvis AK ryger.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Gaarde6 » 21. jun 2015, 08:13

Funky skrev:Lækker signing, et år for kort men hey, og så synes jeg det er ret interessant, at Ene giver udtryk for, at han som et led i sin beslutning om at blive i AaB har snakket med Søndergaard om at skulle spille angriber... Hvis det holder vand, så kan man nok sagtens forestille sig, at der ikke hives en erstatning ind, hvis AK ryger.
Nu er der selvfølgelig et par "hvis'er" i det her ;)
Men HVIS AK ikke forlænger og HVIS Helenius bliver.
Så synes jeg heller ikke vi skal bruge penge på at hive en angriber mere til klubben alligevel.
Ikke fordi jeg har noget i mod vi er godt besat på den position.
Vi har bare andre mere oplagte steder på banen at forstærke os først.
Synes også Helenius, Spalvis, Jönsson, Ene, Ahlman og Pohl burde kunne dække pladserne godt.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af Elscorpio » 21. jun 2015, 10:59

Dejligt at Ene forlænger :-) Nu kan han starte denne kommende sæson på en frisk uden at være alt for langt bagefter de andre.

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:36
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af AMadsen » 30. nov 2015, 13:25

Guld? igen, igen...!

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1347
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Thomas Enevoldsen

Indlæg af white splash » 4. dec 2015, 11:18

Ene kåret til månedens spiller.. :danmarkfan: :danmarkfan: :danmarkfan:
1 2 3 Jimmy er en mur!

Besvar