Lufthavns rygter :-)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Lufthavns rygter :-)

Indlæg af FIDEL » 19. apr 2017, 07:31

Jakobsen skrev:
FIDEL skrev:
Lindmark skrev:Gaarde spottet i CPH tidligt i morges!
Hehe så skal der gang i rygtemøllen påny. Gaarde kan have flere i kikkerten fra dk, men han kan selvfølgelig også have været udenlands. :danmarkfan:
Jeg elsker det her.

Af realistiske emner fra dk:
Kasper Kusk
Pascal Gregor (kontraktudløb til nytår)
En ny 10´er B. Blume eller M. Rygaard fra Lyngby
Thomas G. Christensen - Lyngby (kontraktudløb til sommer)
Lasse Petry - Fcn (kontraktudløb til nytår)
Kim Christensen - fck (kontraktudløb til sommer)
PÅ den liste kan du roligt afskrive alle andre end Kusk og evt. Gregor.
At hente resten ville være uambitiøst fra en side af. Bror Blume synes jeg ikke har vist nok Rygaard er en tryghedsspiller der først har fundet niveau i en sen alder. Teknisk er han spændende, men det kunne godt blive et projekt at integrere ham og det kan vi ikke bruge tid på lige nu.
Thomas G. Christensen er en divisionsnomade og ikke betydeligt bedre end Kasper P og Blåbjerg.
Ifht. Petry så tror jeg ikke på det. Vi har jo MC til at tage overfor Würtz så hvorfor pokker skulle vi hente Petry?
Kim Christensen - hans niveau er totalt ukendt efter mange år uden kampe. Derudover tror jeg egentlig AaB ville vælge noget med mere fremtid i.
Argumenterne for Rygaard og Christensen synes jeg ikke holder vand. F.eks. slog Rene Henriksen først igennem i en sen alder. Men jeg er da enig i at de ikke virker som oplagte emner.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lufthavns rygter :-)

Indlæg af Martino » 19. apr 2017, 08:37

FIDEL skrev:
Jakobsen skrev:
FIDEL skrev:
Lindmark skrev:Gaarde spottet i CPH tidligt i morges!
Hehe så skal der gang i rygtemøllen påny. Gaarde kan have flere i kikkerten fra dk, men han kan selvfølgelig også have været udenlands. :danmarkfan:
Jeg elsker det her.

Af realistiske emner fra dk:
Kasper Kusk
Pascal Gregor (kontraktudløb til nytår)
En ny 10´er B. Blume eller M. Rygaard fra Lyngby
Thomas G. Christensen - Lyngby (kontraktudløb til sommer)
Lasse Petry - Fcn (kontraktudløb til nytår)
Kim Christensen - fck (kontraktudløb til sommer)
PÅ den liste kan du roligt afskrive alle andre end Kusk og evt. Gregor.
At hente resten ville være uambitiøst fra en side af. Bror Blume synes jeg ikke har vist nok Rygaard er en tryghedsspiller der først har fundet niveau i en sen alder. Teknisk er han spændende, men det kunne godt blive et projekt at integrere ham og det kan vi ikke bruge tid på lige nu.
Thomas G. Christensen er en divisionsnomade og ikke betydeligt bedre end Kasper P og Blåbjerg.
Ifht. Petry så tror jeg ikke på det. Vi har jo MC til at tage overfor Würtz så hvorfor pokker skulle vi hente Petry?
Kim Christensen - hans niveau er totalt ukendt efter mange år uden kampe. Derudover tror jeg egentlig AaB ville vælge noget med mere fremtid i.
Argumenterne for Rygaard og Christensen synes jeg ikke holder vand. F.eks. slog Rene Henriksen først igennem i en sen alder. Men jeg er da enig i at de ikke virker som oplagte emner.
Bror Blume synes jeg er en dygtig spiller, men kan vi så ikke ligeså godt tage en chance med en U19 spiller som Alexander Tved eller Anders Østergård?
Kasper Kusk er selvfølgelig velkommen tilbage.
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lufthavns rygter :-)

Indlæg af FlæskeFrank » 19. apr 2017, 09:09

Der er ingen i Lyngby, som bør være i AaB. Den eneste grund til, at de kan komme i spil, er vores forhåbentlig midlertidige elendighed.
- FlæskeFrank

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Lufthavns rygter :-)

Indlæg af FIDEL » 19. apr 2017, 11:56

FlæskeFrank skrev:Der er ingen i Lyngby, som bør være i AaB. Den eneste grund til, at de kan komme i spil, er vores forhåbentlig midlertidige elendighed.
Jeg tror nu nok at MW gerne vil have Jens Odgaard, som er Lyngbys nyeste guldfugl, men ham sælger de nok ikke lige til en anden dansk klub foreløbig. Og vi skal iøvrigt ikke hente talenter, men derimod nogenlunde erfarne spillere.
Iøvrigt ser Lasse Fosgaard spændende ud synes jeg. Og Jonasson har gjort det fornuftigt.

Men det er svært at vide hvad der foregår i hovedet på MW og Gaarde. :aabfan:

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Lufthavns rygter :-)

Indlæg af Ham der Emil » 19. apr 2017, 12:28

FIDEL skrev:
FlæskeFrank skrev:Der er ingen i Lyngby, som bør være i AaB. Den eneste grund til, at de kan komme i spil, er vores forhåbentlig midlertidige elendighed.
Jeg tror nu nok at MW gerne vil have Jens Odgaard, som er Lyngbys nyeste guldfugl, men ham sælger de nok ikke lige til en anden dansk klub foreløbig. Og vi skal iøvrigt ikke hente talenter, men derimod nogenlunde erfarne spillere.
Iøvrigt ser Lasse Fosgaard spændende ud synes jeg. Og Jonasson har gjort det fornuftigt.

Men det er svært at vide hvad der foregår i hovedet på MW og Gaarde. :aabfan:
Odgaard ville være en drømmesigning - og familien er tilmed AaB fans!
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Lufthavns rygter :-)

Indlæg af Hanga » 19. apr 2017, 12:55

Odgaard er et af Danmarks største talenter. Lyngby sælger ham ikke til AaB og han rykker næppe til Aalborg blot fordi faderen er AaB fan.

Desuden har vi masser af angrebstalent i klubben i forvejen. Vi har derimod brug for en etableret angriber der kan lave 12-15 sæsonmål nu! Derved får Pohl, Grønning og Ramkilde også ro til at udvikle sig inden byrden som førsteangriber rammer deres skuldre.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Lufthavns rygter :-)

Indlæg af FIDEL » 19. apr 2017, 13:17

Hanga skrev:Odgaard er et af Danmarks største talenter. Lyngby sælger ham ikke til AaB og han rykker næppe til Aalborg blot fordi faderen er AaB fan.

Desuden har vi masser af angrebstalent i klubben i forvejen. Vi har derimod brug for en etableret angriber der kan lave 12-15 sæsonmål nu! Derved får Pohl, Grønning og Ramkilde også ro til at udvikle sig inden byrden som førsteangriber rammer deres skuldre.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Jeg er helt enig...
Ang. Odgaard så husker jeg, at MW udtalte ifm. at han blev spottet på Aalborg stadion inden LS´s fyring, at han var på stadion for at kigge på Odgaard.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Lufthavns rygter :-)

Indlæg af Jakobsen » 19. apr 2017, 14:59

Hanga skrev:Odgaard er et af Danmarks største talenter. Lyngby sælger ham ikke til AaB og han rykker næppe til Aalborg blot fordi faderen er AaB fan.

Desuden har vi masser af angrebstalent i klubben i forvejen. Vi har derimod brug for en etableret angriber der kan lave 12-15 sæsonmål nu! Derved får Pohl, Grønning og Ramkilde også ro til at udvikle sig inden byrden som førsteangriber rammer deres skuldre.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Hvorfor ikke? Jeg er med på, at vi ikke kan købe på den måde til hver plads, men Odgaard er jo ikke brudt igennem på et niveau, hvor han for alvor koster kassen eller har stor interesse fra udlandet. Vi har pengene og vi skal kunne nappe et talent fra en bundklub en gang imellem.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Lufthavns rygter :-)

Indlæg af FIDEL » 19. apr 2017, 15:44

Jakobsen skrev:
Hanga skrev:Odgaard er et af Danmarks største talenter. Lyngby sælger ham ikke til AaB og han rykker næppe til Aalborg blot fordi faderen er AaB fan.

Desuden har vi masser af angrebstalent i klubben i forvejen. Vi har derimod brug for en etableret angriber der kan lave 12-15 sæsonmål nu! Derved får Pohl, Grønning og Ramkilde også ro til at udvikle sig inden byrden som førsteangriber rammer deres skuldre.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Hvorfor ikke? Jeg er med på, at vi ikke kan købe på den måde til hver plads, men Odgaard er jo ikke brudt igennem på et niveau, hvor han for alvor koster kassen eller har stor interesse fra udlandet. Vi har pengene og vi skal kunne nappe et talent fra en bundklub en gang imellem.
En bundklub der ligger meget højere i tabellen end os ;) Men du har da ret. Det ville klæde AaB at satse på et stort talent i dk, og betale kassen for ham. Det kan f.eks. være Odgaard eller endda tilbyde Marcondes en monsterløn. Er sikker på, at disse 2 spillere passer perfekt til MW´s filosofi.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Lufthavns rygter :-)

Indlæg af Jakobsen » 19. apr 2017, 15:53

FIDEL skrev:
Jakobsen skrev:
Hanga skrev:Odgaard er et af Danmarks største talenter. Lyngby sælger ham ikke til AaB og han rykker næppe til Aalborg blot fordi faderen er AaB fan.

Desuden har vi masser af angrebstalent i klubben i forvejen. Vi har derimod brug for en etableret angriber der kan lave 12-15 sæsonmål nu! Derved får Pohl, Grønning og Ramkilde også ro til at udvikle sig inden byrden som førsteangriber rammer deres skuldre.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Hvorfor ikke? Jeg er med på, at vi ikke kan købe på den måde til hver plads, men Odgaard er jo ikke brudt igennem på et niveau, hvor han for alvor koster kassen eller har stor interesse fra udlandet. Vi har pengene og vi skal kunne nappe et talent fra en bundklub en gang imellem.
En bundklub der ligger meget højere i tabellen end os ;) Men du har da ret. Det ville klæde AaB at satse på et stort talent i dk, og betale kassen for ham. Det kan f.eks. være Odgaard eller endda tilbyde Marcondes en monsterløn. Er sikker på, at disse 2 spillere passer perfekt til MW´s filosofi.
Ja ved godt, at rollerne desværre er byttet om i år, men logisk set skal AaB være markant foran Lyngby. At vi så ikke er det lige nu peger mest af alt tilbage på dårlige sportslige dispositioner.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Lufthavns rygter :-)

Indlæg af Hanga » 19. apr 2017, 16:21

Jakobsen skrev: Hvorfor ikke? Jeg er med på, at vi ikke kan købe på den måde til hver plads, men Odgaard er jo ikke brudt igennem på et niveau, hvor han for alvor koster kassen eller har stor interesse fra udlandet. Vi har pengene og vi skal kunne nappe et talent fra en bundklub en gang imellem.
Jeg tror du kan være ret sikker på at Odgaard er et navn der står på mange udenlandske klubbers liste over spillere der skal holdes øje med. Han har bl.a. figureret på The Guardians liste over verdens 60 bedste 1999'ere, og hans statistik for u-landsholdene er rigtig pæn. Der har også allerede været interesse fra ret store klubber:

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ter-foerst

Det er ikke en spiller som AaB kan komme og købe for 3-4 millioner kroner, og mere giver vi jo ikke i en transfer, da slet ikke for at købe en 18-årig angriber når vi i forvejen har gode angrebstalenter på vej i AaB.

Og selv hvis AaB skulle få accepteret et bud i Lyngby, tror jeg simpelthen ikke på at han kan se en idé i at forlade Københavnsområdet nu, hvor han er vokset op og hvor han har sin familie og venner, for at drage til Nordjylland og AaB. Han er allerede i en klub hvor han kommer til at få pænt med spilletid, en klub der generelt er dygtige til talentudviklingen, og hvor mulighederne for at tage til en større klub end AaB er rigtig gode.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Lufthavns rygter :-)

Indlæg af FIDEL » 19. apr 2017, 16:30

Hanga skrev:
Jakobsen skrev: Hvorfor ikke? Jeg er med på, at vi ikke kan købe på den måde til hver plads, men Odgaard er jo ikke brudt igennem på et niveau, hvor han for alvor koster kassen eller har stor interesse fra udlandet. Vi har pengene og vi skal kunne nappe et talent fra en bundklub en gang imellem.
Jeg tror du kan være ret sikker på at Odgaard er et navn der står på mange udenlandske klubbers liste over spillere der skal holdes øje med. Han har bl.a. figureret på The Guardians liste over verdens 60 bedste 1999'ere, og hans statistik for u-landsholdene er rigtig pæn. Der har også allerede været interesse fra ret store klubber:

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ter-foerst

Det er ikke en spiller som AaB kan komme og købe for 3-4 millioner kroner, og mere giver vi jo ikke i en transfer, da slet ikke for at købe en 18-årig angriber når vi i forvejen har gode angrebstalenter på vej i AaB.

Og selv hvis AaB skulle få accepteret et bud i Lyngby, tror jeg simpelthen ikke på at han kan se en idé i at forlade Københavnsområdet nu, hvor han er vokset op og hvor han har sin familie og venner, for at drage til Nordjylland og AaB. Han er allerede i en klub hvor han kommer til at få pænt med spilletid, en klub der generelt er dygtige til talentudviklingen, og hvor mulighederne for at tage til en større klub end AaB er rigtig gode.
Nej Odgaard virker urealistisk. Men tror sagtens at MW kunne finde på at ønske Bror Blume. Han har netop de kvaliteter, som MW ønsker i sin filosofi, nemlig hurtige fødder, teknisk dygtig, kan spille i små rum. Han har også en god alder (25 år) og er fri til sommer. Yderligere mangler vi vel en 10´er med tempo. Dog er Blume ikke så målfarlig... Men jeg ser ham som en realistisk signing, og har endda videresalgspotentiale.

Edit: Blume har kontraktudløb sommeren 2019. Hmmm

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Lufthavns rygter :-)

Indlæg af Provst i Brovst » 19. apr 2017, 16:57

FIDEL skrev:
Jakobsen skrev:
FIDEL skrev:
Lindmark skrev:Gaarde spottet i CPH tidligt i morges!
Hehe så skal der gang i rygtemøllen påny. Gaarde kan have flere i kikkerten fra dk, men han kan selvfølgelig også have været udenlands. :danmarkfan:
Jeg elsker det her.

Af realistiske emner fra dk:
Kasper Kusk
Pascal Gregor (kontraktudløb til nytår)
En ny 10´er B. Blume eller M. Rygaard fra Lyngby
Thomas G. Christensen - Lyngby (kontraktudløb til sommer)
Lasse Petry - Fcn (kontraktudløb til nytår)
Kim Christensen - fck (kontraktudløb til sommer)
PÅ den liste kan du roligt afskrive alle andre end Kusk og evt. Gregor.
At hente resten ville være uambitiøst fra en side af. Bror Blume synes jeg ikke har vist nok Rygaard er en tryghedsspiller der først har fundet niveau i en sen alder. Teknisk er han spændende, men det kunne godt blive et projekt at integrere ham og det kan vi ikke bruge tid på lige nu.
Thomas G. Christensen er en divisionsnomade og ikke betydeligt bedre end Kasper P og Blåbjerg.
Ifht. Petry så tror jeg ikke på det. Vi har jo MC til at tage overfor Würtz så hvorfor pokker skulle vi hente Petry?
Kim Christensen - hans niveau er totalt ukendt efter mange år uden kampe. Derudover tror jeg egentlig AaB ville vælge noget med mere fremtid i.
Er Petry ikke mere fremadrettet end MC? Og hvis Sloth skal videre skal vi vel have nyt ind der.
T Christensen er stadig bedre end Blåbjerg og kp.
Har svært ved at se kusk på højrekanten i AaB. Så bliver den højreside meget svag defensiv.
Tror mest på spiller fra en udenlandsk klub...
Hvis man ikke kan have en spiller som Kusk fordi højrekanten bliver for svag defensiv så er det ikke et problem for Kusk men et problem for Mæhle/PK. Så er det vores backs der er for dårlig til at forsvare fremfor det er vores wing der for dårlig defensiv.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lufthavns rygter :-)

Indlæg af martinaalborg » 20. apr 2017, 09:52

Lindmark skrev:Gaarde spottet i CPH tidligt i morges!

- mon ikke han er derovre for at sælge.....

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Lufthavns rygter :-)

Indlæg af AK48hamas » 20. apr 2017, 10:19

Hvad er reglen? Er det køber eller sælger som tager flyveren til den anden klub?

Og hvis Marcondes bliver nævnt én gang til som realistisk AaB emne så flår jeg mine hornhinder ud af hovedet.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lufthavns rygter :-)

Indlæg af white splash » 20. apr 2017, 10:23

AK48hamas skrev:Hvad er reglen? Er det køber eller sælger som tager flyveren til den anden klub?
Hvis det har noget som helst med FCK at gøre, tror jeg godt du kan gå ud fra at man skal til KBH, ligemeget om du køber eller sælger... :)
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Lufthavns rygter :-)

Indlæg af MrBangDK » 20. apr 2017, 10:25

martinaalborg skrev:
Lindmark skrev:Gaarde spottet i CPH tidligt i morges!

- mon ikke han er derovre for at sælge.....
AaB sælger ikke - de lader kontrakterne løber ud. Det ved alle der læser på debatsiden!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Lufthavns rygter :-)

Indlæg af Hanga » 20. apr 2017, 10:33

AK48hamas skrev:Hvad er reglen? Er det køber eller sælger som tager flyveren til den anden klub?
Der er ingen regel. Jeg synes dog det lader til ofte at være os der flyver ud når der skal forhandles, uanset hvilken vej der er tale om.

Jeg er ikke så nervøs for et salg, af den ene årsag, at jeg ikke kan finde en spiller på holdet som er uundværlig.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lufthavns rygter :-)

Indlæg af FlæskeFrank » 20. apr 2017, 10:38

Liverpool kan godt lide usikre målmænd...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Lufthavns rygter :-)

Indlæg af Jakobsen » 20. apr 2017, 10:44

white splash skrev:
AK48hamas skrev:Hvad er reglen? Er det køber eller sælger som tager flyveren til den anden klub?
Hvis det har noget som helst med FCK at gøre, tror jeg godt du kan gå ud fra at man skal til KBH, ligemeget om du køber eller sælger... :)
Hvis ingen risiko for, at vi sælger nogen til FCK lige nu. Vi har dårligt et eneste oplagt saglsobjekt der koster over et par millioner. Flores kan måske trækkke noget pga. navnet, men tvivler på der står mange større klubber klar pt.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Besvar