Allan Gaarde

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Søgaard » 16. dec 2016, 11:16

Jakobsen skrev:
Søgaard skrev: Der er vist nogen der er gode til at kigge i bakspejlet.

Man har netop kigget på midterforsvaret, ved at dømme KEP for ringe ift. pris og forsøge at finde en ny lederskikkelse i form af Holgersson. Det er ikke at satse på et KP/Blåbjerg midterforsvar, men at en af dem kunne spille sammen med en profil. Køb en Brøndby-trøje, hvis i ikke magter at holde med et hold, der giver deres talenter chancen. At projektet Holgersson ikke er gået godt og midterforsvarer som resultat sejler, er en anden side af sagen som man med rette kan klandre Gaarde/scouts for, da den manglede fart/teknik har vist sig for stor en hæmsko, til trods for forcerne i bl.a. hovedspillet, som vi i den grad sukkede efter.

Man har ikke fundet den rigtige midterforsvarer i Holgersson, men man kan aldrig vide sig sikker med en transfer, så det er fair nok - jeg begynder først at pege fingre, hvis han er her efter sommerferien og det stadig ser skidt ud. Håber man forsøger at bytte ham ud allerede her til vinter.
Man har holdt fast i de to alt alt for længe og så vidt jeg husker (Kan ikke finde link) var det netop for øje, at de skulle være vores fremtidige stopperpar. De har jo fået tonsvis af chancer hver for sig uden at bestå og som duo er de heller ikke bestået. Det kan kun være rent politisk når man holder fast i to spillere der ikke er gode nok over så mange sæsoner og derfor tilllader jeg mig at kalde det et prestigeprojekt. Jeg magter skam nok, at AaB bruger talenter af egen avl, det er en del af charmen ved vores klub, men man bør også drage konsekvensen, hvis de spillere vi udvikler ikke er gode nok. Vi er stadig en stor klub i Danmark, hvor top 6 er den absolut laveste acceptable målsætning over tid. Holgersson er jo derudover bare et gedigent fejlcast som falder tilbage på Gaarde sammen med Ene, Helenius og Blomqvist samt de erstatninger han har forsømt at hente.
Hvad er alt for længe? Skal vi cutte spillere som 19'årige, hvis ikke der er interesse fra Premier League og de spiller fast? Kan du vurdere Kasper P. bedre end Pylle?
Der er jo ikke nogen der siger, hvornår det har været ambitionen at de skal være vores stopperpar. Ligesom med LS for en uge siden, så skal der altid udtrykkes fuld tillid til de spillere vi har på kontrakt, og hvis ikke ambitionen med dem er at de kan blive faste SL-spillere, så skal de jo ikke være her. Blåbjerg er 21 år. Kasper P er 23 år. Bliver hhv. 22/24 i starten af næste år. Det er reelt set kun Kasper P. vi kan tage stilling til nu her. Hvornår var den udmelding du refererer til? Jeg er enig i at Kasper P. bør vejes for let, til at være fremtidig starter - men jeg forventer at han enten er videre eller reserve senest til sommer og derfor har jeg tålmodighed lidt endnu. Primært fokus har været at finde en central figur i forsvaret - det har vi pt. problemer med i Holgersson og det ser jeg langt hellere løst.

Det er fint nok, du kan kigge i bakspejlet og nævne et par transfers. Ja, der er nogle der ikke har passset ind eller tilpasset sig i spillestil eller taktisk, som Holger og Blomqvist. Men prøv at se på Møgjylland eller Brøndby, hvor mange penge de smider ud og hvor få brugbare spillere de får fat i. Prøv at fjerne lidt af romantikken omkring Lynge og husk godt tilbage (Tracy, Beauchamp, Fredheim Holm, Vilakazi, Shelton, Mota... you name it!). Det er ikke nogen eksakt videnskab at købe ind til et fodboldhold. Videre skal Gaarde hente spillere baseret på en ikke-eksisterende scouting-funktion, hvor det seneste vi har hentet udenfor Skandinavien vel nærmest er Chris Rolfe i vinteren 09/10. Vores transfer-spend har været HELT nede og suge grundvand.

Jeg er enig i at meget af det der er hentet ind, ikke har performet godt nok, inkl. LS på trænerposten, men jeg kan godt lide professionalismen og ræsonnementet for at hente samt afskedige ham igen. Selvfølgelig har Gaarde en stor del af skylden, men jeg mener også at der er andre ting der spiller ind, som træner, scouting etc. Når så vores grundstamme (Larsen, tidl. KEP, Ris) i store perioder heller ikke performer, bliver det heller ikke nemmere for disse nyindkøb. Videre er vores økonomi kun lige kommet på ret spor, og sidste sommervindue er vel førte gang Gaarde har haft lidt penge at lege med i sin tid som sportsdirektør. Jeg siger ikke, der ikke kan forbedres noget, jeg siger blot at jeg synes Gaade gør det solidt og der er perspektiv i tingene. Hos mig har han stadig lang snor.
Aalborg BK 1885!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Jesper Schmidt » 16. dec 2016, 11:31

Jeg synes også at Gaarde, overordnet set, har gjort det glimrende. Men jeg synes at strategien i det sidste år har givet lidt skrammer i lakken, og han skal altså præstere en vinter uden fejlskud nu, både hvad angår den nye træner, og spillere ind og ud. Det er ikke fordi jeg som sådan synes at han har lavet en masse fejltransfers, faktisk synes jeg kun at Holgersson falder i den kategori, men de overordnede strategiske valg i forbindelse med den store udskiftning i truppen, synes jeg kunne være klaret bedre, og bør være grund til selvransagelse også hos Gaarde. Også selv om det er nemt at se klart i bagklogskabens lys.

Havde man hentet KEP's afløser sidste vinter, håndteret salget af Spalvis anderledes, forudset Ahlmanns fortsatte skadesproblemer i foråret, reageret på Ene's skade og Pohl's sygdom i sommer, og måske endda undladt at sælge Thomsen, samt have set at der i sommer var brug for mere "her-og-nu" forstærkning end vi har fået, så kunne mange ting måske have set anderledes ud.

Jeg synes i højere grad der har været tale om forkerte valg, end deciderede fejltransfers, og de valg og beslutninger som har vist sig at være forkerte i mine øjne, tror jeg sådan set ikke er beslutninger Gaarde har taget alene, så selv om det er hans ansvar i sidste ende, er det ikke nødvendigvis hans vurderinger alene, som ligger bag.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Martino » 16. dec 2016, 11:44

Jesper Schmidt skrev:Jeg synes også at Gaarde, overordnet set, har gjort det glimrende. Men jeg synes at strategien i det sidste år har givet lidt skrammer i lakken, og han skal altså præstere en vinter uden fejlskud nu, både hvad angår den nye træner, og spillere ind og ud. Det er ikke fordi jeg som sådan synes at han har lavet en masse fejltransfers, faktisk synes jeg kun at Holgersson falder i den kategori, men de overordnede strategiske valg i forbindelse med den store udskiftning i truppen, synes jeg kunne være klaret bedre, og bør være grund til selvransagelse også hos Gaarde. Også selv om det er nemt at se klart i bagklogskabens lys.

Havde man hentet KEP's afløser sidste vinter, håndteret salget af Spalvis anderledes, forudset Ahlmanns fortsatte skadesproblemer i foråret, reageret på Ene's skade og Pohl's sygdom i sommer, og måske endda undladt at sælge Thomsen, samt have set at der i sommer var brug for mere "her-og-nu" forstærkning end vi har fået, så kunne mange ting måske have set anderledes ud.

Jeg synes i højere grad der har været tale om forkerte valg, end deciderede fejltransfers, og de valg og beslutninger som har vist sig at være forkerte i mine øjne, tror jeg sådan set ikke er beslutninger Gaarde har taget alene, så selv om det er hans ansvar i sidste ende, er det ikke nødvendigvis hans vurderinger alene, som ligger bag.

Det sidste du skriver er spot on. Talte med Gaarde i sommers, og han sagde at han OG trænerteamet var tilfredse med spillertruppen og mente den var stærk nok til at ende i top 6. Måske måske ikke ville LS gerne have en angriber mere, men jeg tror at Pohl har en stor stjerne hos Gaarde, og at han blev syg var lidt en bet. De sendte også to glimrende afrikanske prøvespillere tilbage fordi de var tilfredse med hvad de havde. At den defensive afrikaner så måske skulle have haft en halv eller hel årig kontrakt nu Rokkedal ser ud til at være langt fra holdet, var jo svært at forudsige. Det havde givet lidt flere valgmuligheder defensivt. Den anden afrikaner var dygtig, men igen han spillede samme position som Flores, Thellufsen blandt andet så det ville være at sætte Thellufsen bag i køen(iøvrigt en spiller jeg håber får fler chancer under en ny træner i stedet for en spiller som Abildgaard)
Jeg savner Winsnes

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Hovedet » 16. dec 2016, 22:34

Jesper Schmidt skrev:Jeg synes også at Gaarde, overordnet set, har gjort det glimrende. Men jeg synes at strategien i det sidste år har givet lidt skrammer i lakken, og han skal altså præstere en vinter uden fejlskud nu, både hvad angår den nye træner, og spillere ind og ud. Det er ikke fordi jeg som sådan synes at han har lavet en masse fejltransfers, faktisk synes jeg kun at Holgersson falder i den kategori, men de overordnede strategiske valg i forbindelse med den store udskiftning i truppen, synes jeg kunne være klaret bedre, og bør være grund til selvransagelse også hos Gaarde. Også selv om det er nemt at se klart i bagklogskabens lys.

Havde man hentet KEP's afløser sidste vinter, håndteret salget af Spalvis anderledes, forudset Ahlmanns fortsatte skadesproblemer i foråret, reageret på Ene's skade og Pohl's sygdom i sommer, og måske endda undladt at sælge Thomsen, samt have set at der i sommer var brug for mere "her-og-nu" forstærkning end vi har fået, så kunne mange ting måske have set anderledes ud.

Jeg synes i højere grad der har været tale om forkerte valg, end deciderede fejltransfers, og de valg og beslutninger som har vist sig at være forkerte i mine øjne, tror jeg sådan set ikke er beslutninger Gaarde har taget alene, så selv om det er hans ansvar i sidste ende, er det ikke nødvendigvis hans vurderinger alene, som ligger bag.
Jeg synes, at Gaardes første transfervindue efter mesterskabet var det måske bedste, AaB nogensinde har præsteret - altså set i lyset af de daværende økonomiske rammer, der var endog meget stramme; Helenius, Enevoldsen og Jönsson og kun Kusk tabt. Det lignede et regulært superhold på papiret, men den holdt så desværre ikke i virkeligheden. Vi havde braget i Zagreb at lune os på, men hold da op hvor blev post-mesterskabssæsonen et antiklimaks af de store, og det er aldrig kommet op at ringe igen siden blamagen på Cypern fraset den sidste måneds tid sidste efterår, men det fik vi jo intet ud af.

Generelt har jeg været tilfreds med Gaarde, der jo også skulle gå i en kæmpes fodspor. Bevares, Lynge havde selvfølgelig også fejlskud, men er jo en af de allerstørste personligheder overhovedet i dansk fodbolds historie på linje med Don Ø. og Per Bjerregaard. Og han kom noget bedre ud af dansk fodbold end de to førnævnte trods feriepengesagen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Jakobsen » 16. dec 2016, 23:47

Hovedet skrev:
Jesper Schmidt skrev:Jeg synes også at Gaarde, overordnet set, har gjort det glimrende. Men jeg synes at strategien i det sidste år har givet lidt skrammer i lakken, og han skal altså præstere en vinter uden fejlskud nu, både hvad angår den nye træner, og spillere ind og ud. Det er ikke fordi jeg som sådan synes at han har lavet en masse fejltransfers, faktisk synes jeg kun at Holgersson falder i den kategori, men de overordnede strategiske valg i forbindelse med den store udskiftning i truppen, synes jeg kunne være klaret bedre, og bør være grund til selvransagelse også hos Gaarde. Også selv om det er nemt at se klart i bagklogskabens lys.

Havde man hentet KEP's afløser sidste vinter, håndteret salget af Spalvis anderledes, forudset Ahlmanns fortsatte skadesproblemer i foråret, reageret på Ene's skade og Pohl's sygdom i sommer, og måske endda undladt at sælge Thomsen, samt have set at der i sommer var brug for mere "her-og-nu" forstærkning end vi har fået, så kunne mange ting måske have set anderledes ud.

Jeg synes i højere grad der har været tale om forkerte valg, end deciderede fejltransfers, og de valg og beslutninger som har vist sig at være forkerte i mine øjne, tror jeg sådan set ikke er beslutninger Gaarde har taget alene, så selv om det er hans ansvar i sidste ende, er det ikke nødvendigvis hans vurderinger alene, som ligger bag.
Jeg synes, at Gaardes første transfervindue efter mesterskabet var det måske bedste, AaB nogensinde har præsteret - altså set i lyset af de daværende økonomiske rammer, der var endog meget stramme; Helenius, Enevoldsen og Jönsson og kun Kusk tabt. Det lignede et regulært superhold på papiret, men den holdt så desværre ikke i virkeligheden. Vi havde braget i Zagreb at lune os på, men hold da op hvor blev post-mesterskabssæsonen et antiklimaks af de store, og det er aldrig kommet op at ringe igen siden blamagen på Cypern fraset den sidste måneds tid sidste efterår, men det fik vi jo intet ud af.

Generelt har jeg været tilfreds med Gaarde, der jo også skulle gå i en kæmpes fodspor. Bevares, Lynge havde selvfølgelig også fejlskud, men er jo en af de allerstørste personligheder overhovedet i dansk fodbolds historie på linje med Don Ø. og Per Bjerregaard. Og han kom noget bedre ud af dansk fodbold end de to førnævnte trods feriepengesagen.
På papiret er det jo rigtigt, at det var et godt vindue. Jeg synes dog også det kendetegner en god sportsdirektør at han kan se udover, hvad der ser godt ud på papiret. Jeg går ud fra, at man umiddelbart har kendt til Helenius's personlige problemer og Enevoldsen har ikke for alvor lignet en der gider det her på noget tidspunkt. Økonomien var måske lille, men jeg er sikker på, at vi kunne have fået på papiret dårligere spillere som ville performe bedre for det samme end de to. Det er Gaardes job at kende sådanne spillere og derudover have evnen til at se Helenius og Ene i øjenene og se de ikke var rigtige for AaB. Det havde været bedre at finde nogle sultne spillere der var foran deres gennembrud fremfor to skrantende venner af huset. Helt på skideren kan vi i øvrigt ikke have været økonomisk. Enevoldsen går næppe rundt i AaB for peanuts og Helenius er jo også kommet med et godt CV og læg dertil vi jagtede Tobias Sana. Det tror jeg ikke vi havde gjort uden en økonomi, hvor man troede på det var realistisk.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Hovedet » 17. dec 2016, 01:59

Jakobsen skrev:
Hovedet skrev:
Jesper Schmidt skrev:Jeg synes også at Gaarde, overordnet set, har gjort det glimrende. Men jeg synes at strategien i det sidste år har givet lidt skrammer i lakken, og han skal altså præstere en vinter uden fejlskud nu, både hvad angår den nye træner, og spillere ind og ud. Det er ikke fordi jeg som sådan synes at han har lavet en masse fejltransfers, faktisk synes jeg kun at Holgersson falder i den kategori, men de overordnede strategiske valg i forbindelse med den store udskiftning i truppen, synes jeg kunne være klaret bedre, og bør være grund til selvransagelse også hos Gaarde. Også selv om det er nemt at se klart i bagklogskabens lys.

Havde man hentet KEP's afløser sidste vinter, håndteret salget af Spalvis anderledes, forudset Ahlmanns fortsatte skadesproblemer i foråret, reageret på Ene's skade og Pohl's sygdom i sommer, og måske endda undladt at sælge Thomsen, samt have set at der i sommer var brug for mere "her-og-nu" forstærkning end vi har fået, så kunne mange ting måske have set anderledes ud.

Jeg synes i højere grad der har været tale om forkerte valg, end deciderede fejltransfers, og de valg og beslutninger som har vist sig at være forkerte i mine øjne, tror jeg sådan set ikke er beslutninger Gaarde har taget alene, så selv om det er hans ansvar i sidste ende, er det ikke nødvendigvis hans vurderinger alene, som ligger bag.
Jeg synes, at Gaardes første transfervindue efter mesterskabet var det måske bedste, AaB nogensinde har præsteret - altså set i lyset af de daværende økonomiske rammer, der var endog meget stramme; Helenius, Enevoldsen og Jönsson og kun Kusk tabt. Det lignede et regulært superhold på papiret, men den holdt så desværre ikke i virkeligheden. Vi havde braget i Zagreb at lune os på, men hold da op hvor blev post-mesterskabssæsonen et antiklimaks af de store, og det er aldrig kommet op at ringe igen siden blamagen på Cypern fraset den sidste måneds tid sidste efterår, men det fik vi jo intet ud af.

Generelt har jeg været tilfreds med Gaarde, der jo også skulle gå i en kæmpes fodspor. Bevares, Lynge havde selvfølgelig også fejlskud, men er jo en af de allerstørste personligheder overhovedet i dansk fodbolds historie på linje med Don Ø. og Per Bjerregaard. Og han kom noget bedre ud af dansk fodbold end de to førnævnte trods feriepengesagen.
På papiret er det jo rigtigt, at det var et godt vindue. Jeg synes dog også det kendetegner en god sportsdirektør at han kan se udover, hvad der ser godt ud på papiret. Jeg går ud fra, at man umiddelbart har kendt til Helenius's personlige problemer og Enevoldsen har ikke for alvor lignet en der gider det her på noget tidspunkt. Økonomien var måske lille, men jeg er sikker på, at vi kunne have fået på papiret dårligere spillere som ville performe bedre for det samme end de to. Det er Gaardes job at kende sådanne spillere og derudover have evnen til at se Helenius og Ene i øjenene og se de ikke var rigtige for AaB. Det havde været bedre at finde nogle sultne spillere der var foran deres gennembrud fremfor to skrantende venner af huset. Helt på skideren kan vi i øvrigt ikke have været økonomisk. Enevoldsen går næppe rundt i AaB for peanuts og Helenius er jo også kommet med et godt CV og læg dertil vi jagtede Tobias Sana. Det tror jeg ikke vi havde gjort uden en økonomi, hvor man troede på det var realistisk.
Vi havde ganske vist forvundet feriepengesagen og var ude af konkursfare, men det var før emission og EL-kvalifikation, så der var ikke en klejne - sådan groft sagt - at gøre godt med. Tobias Sana blev først et tema efter aktieemission og Europa League og blev opgivet, da Champions League - drømmen brast.

Vi ville jo have korset os, hvis AaB havde hentet nogle ukendte "sultne" spillere på det tidspunkt, og der var jo udbredt tilfredshed med at hente Jönsson (fremragende som permanent halvskadet) og Enevoldsen og Helenius. Navnlig i betragtning af, at vi på det tidspunkt i flere år kun havde frygtet, hvor mange spillere vi skulle miste i transfervinduer.

Det har ganske rigtigt på papiret set bedre ud, end det har vist sig at være i virkeligheden. Gaarde skylder et par pletskud i dette transfervindue, selv om jeg bestemt mener, der knytter sig et hav af nuancer til fejlskuddene med undtagelse af ham Blomquist. Det fattede jeg aldrig en meter af.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. dec 2016, 19:52

Hovedet skrev:... med undtagelse af ham Blomquist. Det fattede jeg aldrig en meter af.
Det som gør Blomquist transferen så uforståelig, er vel først og fremmest den store transfersum, som egentlig blot er et rygte ophøjet til sandhed. Jeg læste at der et andet sted blev nævnt 1 mio. svenske kroner, hvilket giver noget mere mening for hvad AaB fra starten kaldte en udviklingsspiler. Måske er beløbet et helt tredje... nogle gange har diverse medier ret store problemer med at finde rede i hvilken valuta de tal de opfanger er i.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Hovedet » 19. dec 2016, 00:36

Jesper Schmidt skrev:
Hovedet skrev:... med undtagelse af ham Blomquist. Det fattede jeg aldrig en meter af.
Det som gør Blomquist transferen så uforståelig, er vel først og fremmest den store transfersum, som egentlig blot er et rygte ophøjet til sandhed. Jeg læste at der et andet sted blev nævnt 1 mio. svenske kroner, hvilket giver noget mere mening for hvad AaB fra starten kaldte en udviklingsspiler. Måske er beløbet et helt tredje... nogle gange har diverse medier ret store problemer med at finde rede i hvilken valuta de tal de opfanger er i.
Mig bekendt var beløbet vist omkring 1,5 million kr., og det er selvfølgelig til at overse. Det var blot mystisk, at når man for første gang i hundrede år rent faktisk betalte transfer for en ny spiller, var det meget underligt, at man anvendte disse midler på en 23-årig svensk udviklingsspiller (hvor meget udviklingsspiller bør man i øvrigt være i dén alder, kunne man så spørge?) - altså når vi nu i forvejen har så mange unge udviklingsspillere fra vores eget bagland?

Derfor forstod jeg aldrig meningen med den transfer. At den så også blev en massiv fiasko, er så en anden sag.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Søgaard » 19. dec 2016, 09:17

Hovedet skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Hovedet skrev:... med undtagelse af ham Blomquist. Det fattede jeg aldrig en meter af.
Det som gør Blomquist transferen så uforståelig, er vel først og fremmest den store transfersum, som egentlig blot er et rygte ophøjet til sandhed. Jeg læste at der et andet sted blev nævnt 1 mio. svenske kroner, hvilket giver noget mere mening for hvad AaB fra starten kaldte en udviklingsspiler. Måske er beløbet et helt tredje... nogle gange har diverse medier ret store problemer med at finde rede i hvilken valuta de tal de opfanger er i.
Mig bekendt var beløbet vist omkring 1,5 million kr., og det er selvfølgelig til at overse. Det var blot mystisk, at når man for første gang i hundrede år rent faktisk betalte transfer for en ny spiller, var det meget underligt, at man anvendte disse midler på en 23-årig svensk udviklingsspiller (hvor meget udviklingsspiller bør man i øvrigt være i dén alder, kunne man så spørge?) - altså når vi nu i forvejen har så mange unge udviklingsspillere fra vores eget bagland?

Derfor forstod jeg aldrig meningen med den transfer. At den så også blev en massiv fiasko, er så en anden sag.
Han var 22 år og transferbeløbet er benævnt alle steder som omkring 1 million, det vildeste jeg kan finde er 1,1 million dkk her: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ter-gratis
Mange har dog svært ved det der 'svenske kr' og 'danske kr' og omregning heraf...

Han var nu ikke 23 men 22 da vi hentede ham, havde landskampe på CV'et og spillede fast i Allsvenskan. Vi har også set i Norrköping at han altså godt kan spille bold på et højt niveau. Han virkede dog til at mangle tempo i sit spil og fysik ift. at passe ind i SL, men det kan jo være det man regnede med han ville bygge på og derfor måske prædikatet 'udviklingsspiller'.

Jeg synes egentlig det var en fin transfer, der som sagt blev en fiasko. Ja, vi har selv udviklingsspillere, men vi havde ingen på de centrale midtbane-pladser på det tidspunkt, Augo var på vej ud og Wichmann på vej videre, Abildgaard og Kakeeto kommer vel til i løbet af sommeren. Vi havde brug for noget dybde i truppen. Fordi han så ikke var god nok, ender Abildgaard og en del andre med at få kampe på den centrale midt i løbet af sæsonen 15/16. Men der var reelt et behov i truppen.
Aalborg BK 1885!

Gamen

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Gamen » 19. dec 2016, 09:47

Søgaard skrev: Han var 22 år og transferbeløbet er benævnt alle steder som omkring 1 million, det vildeste jeg kan finde er 1,1 million dkk her: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ter-gratis
Mange har dog svært ved det der 'svenske kr' og 'danske kr' og omregning heraf...

Han var nu ikke 23 men 22 da vi hentede ham, havde landskampe på CV'et og spillede fast i Allsvenskan. Vi har også set i Norrköping at han altså godt kan spille bold på et højt niveau. Han virkede dog til at mangle tempo i sit spil og fysik ift. at passe ind i SL, men det kan jo være det man regnede med han ville bygge på og derfor måske prædikatet 'udviklingsspiller'.

Jeg synes egentlig det var en fin transfer, der som sagt blev en fiasko. Ja, vi har selv udviklingsspillere, men vi havde ingen på de centrale midtbane-pladser på det tidspunkt, Augo var på vej ud og Wichmann på vej videre, Abildgaard og Kakeeto kommer vel til i løbet af sommeren. Vi havde brug for noget dybde i truppen. Fordi han så ikke var god nok, ender Abildgaard og en del andre med at få kampe på den centrale midt i løbet af sæsonen 15/16. Men der var reelt et behov i truppen.
Ja, jeg synes som sagt heller ikke der var så meget odiøst over købet af Blomqvist. Når det så er sagt, så får du godt nok også pyntet lidt på det. Han spillede for det absolutte bundhold i Allsvenskan - og på bundholdene i AS går reservespillere fra Superligaen fuldstændig ubesværet ind i startopstillingen.
Derfor siger det ikke så meget, at han spillede fast i Allsvenskan. Det fortæller heller ikke så meget, at han havde fået lidt minutter på det svenske ligalandshold - ligeså lidt som det fortæller om Holgersson at Hamrén udtog ham til en svensk landsholdssamling, fordi man var i voldsomt bekneb for centerforsvarere.

Jeg kan egentlig godt lide ham som spiller og han har også gjort det ganske habilt for Norrköping, men han fik heller aldrig chancen i AaB. Med tanke på hvordan Søndergaard har insisteret på, at binde Risgård op på en helt anden rolle end den hvor han har haft succes i mange år, og ikke mindst hvordan har han flyttet spiller efter spiller rundt på holdet efter forgodtbefindende, så forestiller jeg mig også at træneren kan være en del af årsagen til at han aldrig fik succes.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Søgaard » 19. dec 2016, 10:36

Gamen skrev:
Søgaard skrev: .......
Ja, jeg synes som sagt heller ikke der var så meget odiøst over købet af Blomqvist. Når det så er sagt, så får du godt nok også pyntet lidt på det. Han spillede for det absolutte bundhold i Allsvenskan - og på bundholdene i AS går reservespillere fra Superligaen fuldstændig ubesværet ind i startopstillingen.
Derfor siger det ikke så meget, at han spillede fast i Allsvenskan. Det fortæller heller ikke så meget, at han havde fået lidt minutter på det svenske ligalandshold - ligeså lidt som det fortæller om Holgersson at Hamrén udtog ham til en svensk landsholdssamling, fordi man var i voldsomt bekneb for centerforsvarere.

Jeg kan egentlig godt lide ham som spiller og han har også gjort det ganske habilt for Norrköping, men han fik heller aldrig chancen i AaB. Med tanke på hvordan Søndergaard har insisteret på, at binde Risgård op på en helt anden rolle end den hvor han har haft succes i mange år, og ikke mindst hvordan har han flyttet spiller efter spiller rundt på holdet efter forgodtbefindende, så forestiller jeg mig også at træneren kan være en del af årsagen til at han aldrig fik succes.
Det er vel facts det hele, prøver ikke at tale det op, der er bare nogle der lyder som om at det var en hjerneblødning af dimensioner at betale en million for ham og det mener jeg ikke det var. Vi gav også omkring 700.000 for AK som jeg husker det, det er der ingen der græder snot over i dag, fordi det gik godt. Men jeg er enig, det siger ikke noget i sig selv, og selvom det er kampe fra svenskernes-vintertur med liga-landsholdet eller hvad det er og et bundhold i SE, er det vel et tegn på hans talent var til stede.

Ja, træneren kan også have haft noget at sige, og måske var han blomstret hvis han havde fået lidt spilletid. Men han må jo vitterligt ikke have vist noget, med alle de konstellationer vi ellers forsøgte på midtbanen. Det var bare ikke et match og vi kom alligevel fra det med skindet på næsen. Derfor er jeg også træt af at læse om, at Gaarde er håbløs som resultat heraf.
Aalborg BK 1885!

emil_kj
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 77
Tilmeldt: 23. jan 2015, 09:33

Re: Allan Gaarde

Indlæg af emil_kj » 21. dec 2016, 10:40

Gaarde får besøg i dag.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Allan Gaarde

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 23. jan 2017, 10:17

Gaarde startede i sommeren 2013 med en vindue, som Lynge også var inde over, hvor der skete en almindelig og afbalanceret udskiftning i truppen.

Allerede i vinteren 2014 begynder det at gå galt med bærende kræfter i forsvaret, som virkelig er blevet udsultet under Gaarde. Lasse Nielsen bliver solgt til en ikke særlig god pris, og der skaffes ingen erstatning. I sommeren 2015 gentager denne historie sig med Thelander, mens det i vinteren 2016 sker med Dalsgaard, og i sommeren 2016 lader man KEP gå på en fri transfer. KEP var på det tidspunkt blevet ganske ringe, men han havde tidligere ind i mellem været et bærende led i forsvaret. Eneste indkøb til at stabilisere midterforsvaret i Gaardes blev foretaget først i sommeren 20165 og var så et af de største fejlindkøb i lang tid, nemlig Holgersson.

Offensivt skiftede Kusk i sommeren 2014 væk for peanuts, mens to afdankede, men tidligere kulturbærende kræfter, som man ikke havde fået erstattet løbende, stoppede (Due og Curth). I vinteren 2015 forsvinder Søren Frederiksen, og i sommeren 2016 ryger (foruden KEP) også Thomsen, Spalvis og Jønsson, som alle er profiler eller bærende kræfter. Desuden stopper kulturbærer Augo, og marginalspillerne Bruhn og Thrane rejser.

Nogle halvhjertede lappeløsninger har modsat været inde på holdet (fx Gorter og Raittalla), samtidig med at man har satset blindt på unge kræfter uden forståelsen for, at det tager tid og kræver en rutineret stamme.

Eneste nogenlunde succesfulde indkøb indtil videre siden sommeren 2013 er Meilinger. Derimod tæller forsøget på at købe profiler en lang liste af flops: Helenius, Blomqvist, Sloth, Holgersson (som nævnt), Enevoldsen (til dels) og indtil videre også Flores.

Lige nu står vi - bedømt udefra - handlingslammede og uden en plan for det nuværende vigtige transfervindue, som ud over de generelle mangler skyldes en al for sen erkendelse af, at træneren skulle ud.

Læg dertil en meget mystiks ansættelse af hans gode forbindelse Søndergaard som træner efter et meget mystisk forløb.

I mine øjne er tiden under Gaarde samlet set meget, meget tæt på dumpekarakter.

Men jeg hører gerne (objektive, ikke person-angribende) vurderinger af ovenstående.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Hanga » 23. jan 2017, 10:36

AaB 85 95 99 08 skrev:
Men jeg hører gerne (objektive, ikke person-angribende) vurderinger af ovenstående.
Jeg er enig i nogle af dine kritikpunkter, og uenige i andre.

Det sjove er at det nærmest er en tro kopi af dine kritikpunkter mod Lynge, som altså så åbenbart alligevel var manden, der førte os til the double? Du var jo også meget anti Lynge! Hvordan er det helt præcist æren for the double skal fordeles i din bog, når nu det altså ikke er var den siddende sportsdirektør?

Du kan vælge at se dette som et personangreb eller som et reelt spørgsmål, der er relevant i forhold til den større debat om hvad vores sportsdirektører skal kunne levere.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Allan Gaarde

Indlæg af De Fem » 23. jan 2017, 10:38

Forhold dig nu til de kontrakter han overtog og det uheldige faktum at der kom en double i hus, klubbens bedste sæson nogensinde.

Der har været gode indkøb og dårlige indkøb, men samlet set er jeg tilfreds. I min optik er det største problem de manglende indkøb i forsvaret, som til tider har kostet på muligheden for at spille offensivt.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Martino » 23. jan 2017, 10:51

AaB 85 95 99 08 skrev:Gaarde startede i sommeren 2013 med en vindue, som Lynge også var inde over, hvor der skete en almindelig og afbalanceret udskiftning i truppen.

Allerede i vinteren 2014 begynder det at gå galt med bærende kræfter i forsvaret, som virkelig er blevet udsultet under Gaarde. Lasse Nielsen bliver solgt til en ikke særlig god pris, og der skaffes ingen erstatning. I sommeren 2015 gentager denne historie sig med Thelander, mens det i vinteren 2016 sker med Dalsgaard, og i sommeren 2016 lader man KEP gå på en fri transfer. KEP var på det tidspunkt blevet ganske ringe, men han havde tidligere ind i mellem været et bærende led i forsvaret. Eneste indkøb til at stabilisere midterforsvaret i Gaardes blev foretaget først i sommeren 20165 og var så et af de største fejlindkøb i lang tid, nemlig Holgersson.

Offensivt skiftede Kusk i sommeren 2014 væk for peanuts, mens to afdankede, men tidligere kulturbærende kræfter, som man ikke havde fået erstattet løbende, stoppede (Due og Curth). I vinteren 2015 forsvinder Søren Frederiksen, og i sommeren 2016 ryger (foruden KEP) også Thomsen, Spalvis og Jønsson, som alle er profiler eller bærende kræfter. Desuden stopper kulturbærer Augo, og marginalspillerne Bruhn og Thrane rejser.

Nogle halvhjertede lappeløsninger har modsat været inde på holdet (fx Gorter og Raittalla), samtidig med at man har satset blindt på unge kræfter uden forståelsen for, at det tager tid og kræver en rutineret stamme.

Eneste nogenlunde succesfulde indkøb indtil videre siden sommeren 2013 er Meilinger. Derimod tæller forsøget på at købe profiler en lang liste af flops: Helenius, Blomqvist, Sloth, Holgersson (som nævnt), Enevoldsen (til dels) og indtil videre også Flores.

Lige nu står vi - bedømt udefra - handlingslammede og uden en plan for det nuværende vigtige transfervindue, som ud over de generelle mangler skyldes en al for sen erkendelse af, at træneren skulle ud.

Læg dertil en meget mystiks ansættelse af hans gode forbindelse Søndergaard som træner efter et meget mystisk forløb.

I mine øjne er tiden under Gaarde samlet set meget, meget tæt på dumpekarakter.

Men jeg hører gerne (objektive, ikke person-angribende) vurderinger af ovenstående.
Jeg synes det er dejligt at du er begyndt at argumentere sagligt.
Jeg er ikke helt enig i alle dine betragtninger, men jeg er da enig i at gaarde ligesom Lynge har lavet nogle fejlskud, men ellers er jeg ret fint tilfreds. Måske er der nogle forlængelser af kontrakter som jeg ikke ville have lavet feks med Patrick og Kakeeto.
En spiller som Thelander synes jeg ikke var dårligt købmandskab. Alle på hornevej vidste at hans ben ikke kunne klare topfodbold og det har jo også vist sig i Grækenland. KEP var rigtig ikke at give en stor pose penge - at erstatninger så ikke var så god som håbet, er en streg i regningen.
Flores og Meilinger kan jeg rigtig godt lide og Gaarde hev også Basso ind fra ingenting, ligesom han tør stole på spillere som Mæhle, MC og Pohl plus de andre unge som alle kan blive dygtige Superliga spillere. Da jeg går meget op i talentudvikling er det vigtigt for mig at AaB følger denne kurs - ikke blindt, men trofast.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Gaarde6 » 23. jan 2017, 11:49

AaB 85 95 99 08 skrev:Gaarde startede i sommeren 2013 med en vindue, som Lynge også var inde over, hvor der skete en almindelig og afbalanceret udskiftning i truppen.

Allerede i vinteren 2014 begynder det at gå galt med bærende kræfter i forsvaret, som virkelig er blevet udsultet under Gaarde. Lasse Nielsen bliver solgt til en ikke særlig god pris, og der skaffes ingen erstatning. I sommeren 2015 gentager denne historie sig med Thelander, mens det i vinteren 2016 sker med Dalsgaard, og i sommeren 2016 lader man KEP gå på en fri transfer. KEP var på det tidspunkt blevet ganske ringe, men han havde tidligere ind i mellem været et bærende led i forsvaret. Eneste indkøb til at stabilisere midterforsvaret i Gaardes blev foretaget først i sommeren 20165 og var så et af de største fejlindkøb i lang tid, nemlig Holgersson.

Offensivt skiftede Kusk i sommeren 2014 væk for peanuts, mens to afdankede, men tidligere kulturbærende kræfter, som man ikke havde fået erstattet løbende, stoppede (Due og Curth). I vinteren 2015 forsvinder Søren Frederiksen, og i sommeren 2016 ryger (foruden KEP) også Thomsen, Spalvis og Jønsson, som alle er profiler eller bærende kræfter. Desuden stopper kulturbærer Augo, og marginalspillerne Bruhn og Thrane rejser.

Nogle halvhjertede lappeløsninger har modsat været inde på holdet (fx Gorter og Raittalla), samtidig med at man har satset blindt på unge kræfter uden forståelsen for, at det tager tid og kræver en rutineret stamme.

Eneste nogenlunde succesfulde indkøb indtil videre siden sommeren 2013 er Meilinger. Derimod tæller forsøget på at købe profiler en lang liste af flops: Helenius, Blomqvist, Sloth, Holgersson (som nævnt), Enevoldsen (til dels) og indtil videre også Flores.

Lige nu står vi - bedømt udefra - handlingslammede og uden en plan for det nuværende vigtige transfervindue, som ud over de generelle mangler skyldes en al for sen erkendelse af, at træneren skulle ud.

Læg dertil en meget mystiks ansættelse af hans gode forbindelse Søndergaard som træner efter et meget mystisk forløb.

I mine øjne er tiden under Gaarde samlet set meget, meget tæt på dumpekarakter.

Men jeg hører gerne (objektive, ikke person-angribende) vurderinger af ovenstående.
Jeg er så tæt på at være 100 % enig i alt det du skriver!
Dog kan jeg overhovedet ikke se noget ekstra ordinært i Meilinger! Bevares.. manden er dá ok. Men han er LANGT fra at være på Thomsen eller Kusks niveau! Jeg tænker tit når han får bolden. Nå ja han er også med. Simpelthen fordi han har været så anonym! Jeg tror aldrig han bliver en profil for os.

Jeg tror stadig på Sloth! Jeg synes han i glimt har vist hvad han kan. Han har ikke passet ind i Søndergaards måde at spille, men jeg tror godt han kunne få en god tid under Wighorst.

Flores håber jeg virkelig også på kunne få et gennembrud for os. Jeg er usikker på om han passer ind i dansk fodbold. Men jeg håber vi kan få ham spillet ind på holdet i den form man ser ham i alle videoerne af ham.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Yankee » 23. jan 2017, 12:21

Martino skrev: En spiller som Thelander synes jeg ikke var dårligt købmandskab. Alle på hornevej vidste at hans ben ikke kunne klare topfodbold og det har jo også vist sig i Grækenland.
Thelander har i de foregående tre sæsoner alligevel spillet 60 kampe. I sin første sæson for Panathinaikos spillede han 18 kampe - langt de fleste 90 minutter. I efteråret var han skadet men siden nytår har han startet tre kampe og virker til at have generobret sin plads på holdet. Det er langt ude at påstå at Thelander ikke holder til topfodbold.

Til gengæld er det også langt ude at Panathinaikos kunne købe en af vores stamspillere for 2-4 mio. kr. Det fremstår for mig stadig som et kæmpe mysterium - ikke mindst fordi vores centerforsvar har været helt til rotterne lige siden.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Gnu » 23. jan 2017, 12:37

Yankee skrev:
Martino skrev: En spiller som Thelander synes jeg ikke var dårligt købmandskab. Alle på hornevej vidste at hans ben ikke kunne klare topfodbold og det har jo også vist sig i Grækenland.
Thelander har i de foregående tre sæsoner alligevel spillet 60 kampe. I sin første sæson for Panathinaikos spillede han 18 kampe - langt de fleste 90 minutter. I efteråret var han skadet men siden nytår har han startet tre kampe og virker til at have generobret sin plads på holdet. Det er langt ude at påstå at Thelander ikke holder til topfodbold.

Til gengæld er det også langt ude at Panathinaikos kunne købe en af vores stamspillere for 2-4 mio. kr. Det fremstår for mig stadig som et kæmpe mysterium - ikke mindst fordi vores centerforsvar har været helt til rotterne lige siden.
Hvad bilder du dig egentlig ind at komme rendende med fakta, når nogen møjsommeligt forsøger at bygge sit argument op om synes-ninger?

Prisen for Thelander er ganske rigtigt et mysterium. Det er fuldstændig absurd lavt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Martino » 23. jan 2017, 13:04

Gnu skrev:
Yankee skrev:
Martino skrev: En spiller som Thelander synes jeg ikke var dårligt købmandskab. Alle på hornevej vidste at hans ben ikke kunne klare topfodbold og det har jo også vist sig i Grækenland.
Thelander har i de foregående tre sæsoner alligevel spillet 60 kampe. I sin første sæson for Panathinaikos spillede han 18 kampe - langt de fleste 90 minutter. I efteråret var han skadet men siden nytår har han startet tre kampe og virker til at have generobret sin plads på holdet. Det er langt ude at påstå at Thelander ikke holder til topfodbold.

Til gengæld er det også langt ude at Panathinaikos kunne købe en af vores stamspillere for 2-4 mio. kr. Det fremstår for mig stadig som et kæmpe mysterium - ikke mindst fordi vores centerforsvar har været helt til rotterne lige siden.
Hvad bilder du dig egentlig ind at komme rendende med fakta, når nogen møjsommeligt forsøger at bygge sit argument op om synes-ninger?

Prisen for Thelander er ganske rigtigt et mysterium. Det er fuldstændig absurd lavt.
Mig bekendt døjede han med en fodskade on/off i al den tid han var i AaB. Hvis det endelig er lykkedes ham at slippe af med den, er det da fantastisk.
Angående prisen. Jeg kender ikke noget til de kontraktlige forhold eller hvor pressede vi var på det tidspunkt men en spiller med hans potentiale burde koste mere, men måske skaderne også her spillede ind ?
Jeg savner Winsnes

Besvar