Allan Gaarde

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Jakobsen » 10. apr 2017, 10:33

KJ skrev:Prøv lige at tænk den tanke, at vi havde vundet nede i Viborg og var havnet i top 6. Folk ville have jublet over vores talentarbejde, økonomiske ansvarlighed, salget af Bassogog og at der var plads til nye satsninger som Flores. Men nu gik det, som vi alle ved - og tre kampe senere er alt kulsort ifølge en meget stor del af debatsiden. Realiteten er, at vi har fået den økonomiske bæredygtighed, som man skreg på for få år siden. Og ja, det betyder, at der overvejende bliver hentet billige/transferfri spillere - og ikke så mange nordisk landsholdsspillere i 6-10 mio. klassen. Og ja, det betyder, at vi ikke vinder mesterskabet 9 ud af 10 gange. Men det betyder også, at vi UDEN PROBLEMER vil kunne klare en nedrykning, hvis det skulle komme så vidt, og et par år i 1. division, hvis det skulle gå helt galt.
Der er jo let sagt, pilen havde stadig peget ned på rigtigt mange parametre om så vi var kommet i top seks, men det havde givet luft til at give den gas med eksperimenter. Det har set skidt ud i AaB siden Januar 2016 - det kan vi ikke rende fra. Og der er jo ingen der ikke vil have bæredygtighed, men der er jo rum til mere end man har gjort uden det er uansvarligt og det ser ud til at blive rigtigt rigtigt dyrt at man ikke har udvist rettidig omhu, men i stedet har hentet en masse eksotiske lottokuponer samtidig med man rykker et halvt U19 hold op. Og hold nu med det der med at vinde mesterskaber 9 ud af 10 gange - det er der aldrig nogen herinde der har forventet. Det derimod bekykmrende, at kurverne er nedadgående på alle parametre som omhandler vores eneste aktiv - 1. holdet.
Men AaB er jo ikke en klub der skal rykke ned eller ligge i 1. division uanset, hvor fucking økonomisk bæredygtigt det så måtte være. Vi er en stor klub i Danmark og vi udvikler os kun ved at agere som sådan en og ikke ved at sparre os selv ned på niveau med Silkeborg og lignende skodklubber.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Erasmus Montanus » 10. apr 2017, 10:44

Jakobsen skrev:Og der er jo ingen der ikke vil have bæredygtighed, men der er jo rum til mere end man har gjort uden det er uansvarligt
Jeg er ikke helt sikker på, hvor du har så indgående et kendskab fra.
Er det noget, du vil uddybe?
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Jakobsen » 10. apr 2017, 10:46

Erasmus Montanus skrev:
Jakobsen skrev:Og der er jo ingen der ikke vil have bæredygtighed, men der er jo rum til mere end man har gjort uden det er uansvarligt
Jeg er ikke helt sikker på, hvor du har så indgående et kendskab fra.
Er det noget, du vil uddybe?
At gemme 50 millioner i obligationer er dælme meget for AaB. Jeg siger ikke, at man ikke nødvendigvis kunne have gemt 30 eller 40 millioner, men det de laver er jo overdrevent forsigtigt.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Yankee » 10. apr 2017, 10:57

KJ skrev:Prøv lige at tænk den tanke, at vi havde vundet nede i Viborg og var havnet i top 6. Folk ville have jublet over vores talentarbejde, økonomiske ansvarlighed, salget af Bassogog og at der var plads til nye satsninger som Flores. Men nu gik det, som vi alle ved - og tre kampe senere er alt kulsort ifølge en meget stor del af debatsiden. Realiteten er, at vi har fået den økonomiske bæredygtighed, som man skreg på for få år siden. Og ja, det betyder, at der overvejende bliver hentet billige/transferfri spillere - og ikke så mange nordisk landsholdsspillere i 6-10 mio. klassen. Og ja, det betyder, at vi ikke vinder mesterskabet 9 ud af 10 gange. Men det betyder også, at vi UDEN PROBLEMER vil kunne klare en nedrykning, hvis det skulle komme så vidt, og et par år i 1. division, hvis det skulle gå helt galt.
Bemærk at ingen taler om at bruge flere penge på spillere. Denne diskussion handler om Allan Gaarde, der de sidste 2½ år har truffet en række meget dårlige beslutninger og misrøgtet AaBs Superligahold i en grad, så truppen i dag er i komplet ubalance og at vi til sommer formentlig vil se en delvis udrensning af de selvsamme spillere, som Gaarde har håndplukket. Vi er i gang med en genopbygning, men de eneste grundsten, jeg kan få øje på, er dem, vi har hevet op fra U19-holdet. Gaarde har ikke hentet én eneste spiller udefra, som jeg regner for et sikkert kort i AaB-truppen de næste 2-3 år. Derfor tror jeg det kunne være sundt at supplere med en stærkere fodboldfaglig profil som "head of recruitment" eller "teknisk direktør". Det kunne for eksempel være Jakob Friis, som er en ekstremt dygtig og nytænkende type, som måske ville kunne bruge sine evner endnu bedre i sådan en rolle end som assistenttræner.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Allan Gaarde

Indlæg af FIDEL » 10. apr 2017, 11:25

Yankee skrev:
KJ skrev:Prøv lige at tænk den tanke, at vi havde vundet nede i Viborg og var havnet i top 6. Folk ville have jublet over vores talentarbejde, økonomiske ansvarlighed, salget af Bassogog og at der var plads til nye satsninger som Flores. Men nu gik det, som vi alle ved - og tre kampe senere er alt kulsort ifølge en meget stor del af debatsiden. Realiteten er, at vi har fået den økonomiske bæredygtighed, som man skreg på for få år siden. Og ja, det betyder, at der overvejende bliver hentet billige/transferfri spillere - og ikke så mange nordisk landsholdsspillere i 6-10 mio. klassen. Og ja, det betyder, at vi ikke vinder mesterskabet 9 ud af 10 gange. Men det betyder også, at vi UDEN PROBLEMER vil kunne klare en nedrykning, hvis det skulle komme så vidt, og et par år i 1. division, hvis det skulle gå helt galt.
Bemærk at ingen taler om at bruge flere penge på spillere. Denne diskussion handler om Allan Gaarde, der de sidste 2½ år har truffet en række meget dårlige beslutninger og misrøgtet AaBs Superligahold i en grad, så truppen i dag er i komplet ubalance og at vi til sommer formentlig vil se en delvis udrensning af de selvsamme spillere, som Gaarde har håndplukket. Vi er i gang med en genopbygning, men de eneste grundsten, jeg kan få øje på, er dem, vi har hevet op fra U19-holdet. Gaarde har ikke hentet én eneste spiller udefra, som jeg regner for et sikkert kort i AaB-truppen de næste 2-3 år. Derfor tror jeg det kunne være sundt at supplere med en stærkere fodboldfaglig profil som "head of recruitment" eller "teknisk direktør". Det kunne for eksempel være Jakob Friis, som er en ekstremt dygtig og nytænkende type, som måske ville kunne bruge sine evner endnu bedre i sådan en rolle end som assistenttræner.
Det er dumt at antage det er Gaarde, som ene og alene står for truppens sammensætning og vurdering af potentielle spillere. Vi har jo en sportslig ledelse i klubben, der samarbejder om sådanne ting. PEA, Gaarde og nu Wieghorst.
Jeg er sikker på, at Wieghorst vil gøre det klart for Gaarde, hvilke spillere han ser i truppen såfremt han skal have succes med sin spillestil.

I guder hvor ville jeg gerne have en dygtig boksangriber i startopstillingen, men det er nok ikke MW´s stil. Det behøver jo ikke være et stort og langsomt brød, men kan sagtens være en klog Christian Lundberg-type, som står det rette sted og skubber den ind, og scorer ud af det blå.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Jakobsen » 10. apr 2017, 11:30

Yankee skrev:
KJ skrev:Prøv lige at tænk den tanke, at vi havde vundet nede i Viborg og var havnet i top 6. Folk ville have jublet over vores talentarbejde, økonomiske ansvarlighed, salget af Bassogog og at der var plads til nye satsninger som Flores. Men nu gik det, som vi alle ved - og tre kampe senere er alt kulsort ifølge en meget stor del af debatsiden. Realiteten er, at vi har fået den økonomiske bæredygtighed, som man skreg på for få år siden. Og ja, det betyder, at der overvejende bliver hentet billige/transferfri spillere - og ikke så mange nordisk landsholdsspillere i 6-10 mio. klassen. Og ja, det betyder, at vi ikke vinder mesterskabet 9 ud af 10 gange. Men det betyder også, at vi UDEN PROBLEMER vil kunne klare en nedrykning, hvis det skulle komme så vidt, og et par år i 1. division, hvis det skulle gå helt galt.
Bemærk at ingen taler om at bruge flere penge på spillere. Denne diskussion handler om Allan Gaarde, der de sidste 2½ år har truffet en række meget dårlige beslutninger og misrøgtet AaBs Superligahold i en grad, så truppen i dag er i komplet ubalance og at vi til sommer formentlig vil se en delvis udrensning af de selvsamme spillere, som Gaarde har håndplukket. Vi er i gang med en genopbygning, men de eneste grundsten, jeg kan få øje på, er dem, vi har hevet op fra U19-holdet. Gaarde har ikke hentet én eneste spiller udefra, som jeg regner for et sikkert kort i AaB-truppen de næste 2-3 år. Derfor tror jeg det kunne være sundt at supplere med en stærkere fodboldfaglig profil som "head of recruitment" eller "teknisk direktør". Det kunne for eksempel være Jakob Friis, som er en ekstremt dygtig og nytænkende type, som måske ville kunne bruge sine evner endnu bedre i sådan en rolle end som assistenttræner.
Jeg er ret vild med tanken om en Head of Recruitment. Det ligner vi køber lidt for meget på CV og statistik når vi f.eks. henter Holger som en spillende forsvarer. Jeg hørte en gang i FodboldFM eller lignende Morten Crone nævne, at han havde talt med Gaarde om Holgersson handlen, hvor Gaarde havde vist data om Holger i WyScout at de havde valgt Holger på nogle bestemte statistikker. Det er ret bekymrende for jeg tror ikke man skulle have set mange Holgersson kampe for at se det ikke er en spiller der passer til os. Selv ikke i en Cypriotisk liga hvor det nok er de 2-3 øverste hold der har Superliga-niveau.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Allan Gaarde

Indlæg af KJ » 10. apr 2017, 11:36

Det havde da været fedt, hvis Holgersson havde været bedre. Men hvad er det, som folk sammenligner Holgersson med? Er det de spillere, som FCK og Brøndby henter i Bundesligaen? Holgersson spillede på Cypern, var transferfri og fik en relativ kort kontrakt. Han har næppe kostet det vilde. Så kan man selvfølgelig diskutere, om det ikke bare havde været ebdre at spille med Blåbjerg og Kasper P., og så hive endnu en U19- spiller op som gardering. Det er en anden diskussion.

Når folk klager over spillernes kvaliteter, er det UOMGÆNGELIGT at man inddrager, hvor meget vi har betalt. Pris og kvalitet hænger, i det lange løb, sammen.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Forza » 10. apr 2017, 11:45

KJ skrev:Det havde da været fedt, hvis Holgersson havde været bedre. Men hvad er det, som folk sammenligner Holgersson med? Er det de spillere, som FCK og Brøndby henter i Bundesligaen? Holgersson spillede på Cypern, var transferfri og fik en relativ kort kontrakt. Han har næppe kostet det vilde. Så kan man selvfølgelig diskutere, om det ikke bare havde været ebdre at spille med Blåbjerg og Kasper P., og så hive endnu en U19- spiller op som gardering. Det er en anden diskussion.

Når folk klager over spillernes kvaliteter, er det UOMGÆNGELIGT at man inddrager, hvor meget vi har betalt. Pris og kvalitet hænger, i det lange løb, sammen.
Efter vores målestok er jeg sikker på Holger er i den dyrere ende af lønbudgettet. At man er transferfri kan betyde højere signon fee + højere lønninger så dette betyder ikke nødvendigvis at han er billig.

Vi skal ikke glemme at han trods alt har A-landskampe på CV'et og er en rutineret forsvarsspiller så helt billig er han bestemt ikke.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Jakobsen » 10. apr 2017, 12:19

KJ skrev:Det havde da været fedt, hvis Holgersson havde været bedre. Men hvad er det, som folk sammenligner Holgersson med? Er det de spillere, som FCK og Brøndby henter i Bundesligaen? Holgersson spillede på Cypern, var transferfri og fik en relativ kort kontrakt. Han har næppe kostet det vilde. Så kan man selvfølgelig diskutere, om det ikke bare havde været ebdre at spille med Blåbjerg og Kasper P., og så hive endnu en U19- spiller op som gardering. Det er en anden diskussion.

Når folk klager over spillernes kvaliteter, er det UOMGÆNGELIGT at man inddrager, hvor meget vi har betalt. Pris og kvalitet hænger, i det lange løb, sammen.
Det er vel ok at benchmarke med hvad vi ellers har hentet i nyere tid. Vi kunne hente Wæhler i en nedgangstid - ham vil jeg da meget hellere have end Holger. Vi har haft KEP som nok var en middelmådig spiller, men klart at foretrække i stedet for Holger. Vi hentede en Rasmus Thelander billigt relativt tidligt i hans forløb og han udviklede sig på kort tid til at være bedre end Holger på noget tidspunkt har været.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Provst i Brovst » 10. apr 2017, 14:01

Yankee skrev:Jeg tror slet ikke det er på tale at vælte Gaarde og jeg håber det egentlig heller ikke. AaB har lagt en solid strategi og den langsigtede udvikling er særdeles sund og robust. Til gengæld er der væsentlige spørgsmålstegn at stille ved den kortsigtede udvikling af klubben. Det virker for mig lidt som om man er for fokuseret på den langsigtede udvikling og at Gaarde måske har brug for støtte fra en stærkere fodboldfaglig profil eller "head of recruitment", som man ser i andre klubber.

Et par konkrete kritikpunkter, der peger i den retning:

1) Vi har taget en ordentlig kold tyrker med fire dyre og dårligt castede sommerindkøb oveni en række førsteårsseniorer, som vi er fast besluttet på at presse ind i startopstillingen. Det har givet en trup i svær ubalance med skæv aldersfordeling og elendige sportslige resultater samt - værst af alt - en drastisk nedgang i tilskueropbakningen.

Men de spiller jo pga. de er de bedste og ikke fordi de skal presses ind. De er bare bedre end alternativerne.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Jakobsen » 10. apr 2017, 14:07

Provst i Brovst skrev:
Yankee skrev:Jeg tror slet ikke det er på tale at vælte Gaarde og jeg håber det egentlig heller ikke. AaB har lagt en solid strategi og den langsigtede udvikling er særdeles sund og robust. Til gengæld er der væsentlige spørgsmålstegn at stille ved den kortsigtede udvikling af klubben. Det virker for mig lidt som om man er for fokuseret på den langsigtede udvikling og at Gaarde måske har brug for støtte fra en stærkere fodboldfaglig profil eller "head of recruitment", som man ser i andre klubber.

Et par konkrete kritikpunkter, der peger i den retning:

1) Vi har taget en ordentlig kold tyrker med fire dyre og dårligt castede sommerindkøb oveni en række førsteårsseniorer, som vi er fast besluttet på at presse ind i startopstillingen. Det har givet en trup i svær ubalance med skæv aldersfordeling og elendige sportslige resultater samt - værst af alt - en drastisk nedgang i tilskueropbakningen.

Men de spiller jo pga. de er de bedste og ikke fordi de skal presses ind. De er bare bedre end alternativerne.
Og så er vi jo tilbage ved starten - indkøbene har simpelthen ikke været gode nok. MC og Abildgaard står foran Casper Sloth og Edison Flores og Marco Meilinger fortrænges på skift af Børsten, Mæhle og Thellufsen.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Hovedet » 10. apr 2017, 14:39

KJ skrev:Det havde da været fedt, hvis Holgersson havde været bedre. Men hvad er det, som folk sammenligner Holgersson med? Er det de spillere, som FCK og Brøndby henter i Bundesligaen? Holgersson spillede på Cypern, var transferfri og fik en relativ kort kontrakt. Han har næppe kostet det vilde. Så kan man selvfølgelig diskutere, om det ikke bare havde været ebdre at spille med Blåbjerg og Kasper P., og så hive endnu en U19- spiller op som gardering. Det er en anden diskussion.

Når folk klager over spillernes kvaliteter, er det UOMGÆNGELIGT at man inddrager, hvor meget vi har betalt. Pris og kvalitet hænger, i det lange løb, sammen.
Og vi kunne også have fået en spiller, der var endnu billigere, hvis vi havde handlet i San Marino eller rykket endnu en ynglingespiller op i førsteholdstruppen. Det er ikke pointen.

Problemet er, at vi har et hold, der ganske enkelt er for svagt til at opfylde en i forvejen ikke overmåde ambitiøs målsætning, og at de sidste tre halvsæsoner både spille- og pointmæssigt har været de absolut ringeste i hele Superligaens 26-årige historie. Dertil kommer, at tilskuertallet og den generelle opbakning til AaB vel næppe heller har været lavere i samme periode.

Det er selvsagt dybt utilfredsstillende og skal tages alvorligt. Det er ingen kunst at skabe et dårligt hold for få penge, men det er altså heller ikke et mål i sig selv.

seamann

Re: Allan Gaarde

Indlæg af seamann » 10. apr 2017, 15:00

FIDEL skrev:[

Det er dumt at antage det er Gaarde, som ene og alene står for truppens sammensætning og vurdering af potentielle spillere. Vi har jo en sportslig ledelse i klubben, der samarbejder om sådanne ting. PEA, Gaarde og nu Wieghorst.
Jeg er sikker på, at Wieghorst vil gøre det klart for Gaarde, hvilke spillere han ser i truppen såfremt han skal have succes med sin spillestil.

I guder hvor ville jeg gerne have en dygtig boksangriber i startopstillingen, men det er nok ikke MW´s stil. Det behøver jo ikke være et stort og langsomt brød, men kan sagtens være en klog Christian Lundberg-type, som står det rette sted og skubber den ind, og scorer ud af det blå.
Du mener ligesom Curth i lørdags?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Jakobsen » 10. apr 2017, 15:52

seamann skrev:
FIDEL skrev:[

Det er dumt at antage det er Gaarde, som ene og alene står for truppens sammensætning og vurdering af potentielle spillere. Vi har jo en sportslig ledelse i klubben, der samarbejder om sådanne ting. PEA, Gaarde og nu Wieghorst.
Jeg er sikker på, at Wieghorst vil gøre det klart for Gaarde, hvilke spillere han ser i truppen såfremt han skal have succes med sin spillestil.

I guder hvor ville jeg gerne have en dygtig boksangriber i startopstillingen, men det er nok ikke MW´s stil. Det behøver jo ikke være et stort og langsomt brød, men kan sagtens være en klog Christian Lundberg-type, som står det rette sted og skubber den ind, og scorer ud af det blå.
Du mener ligesom Curth i lørdags?
Du mener ifht. Curths exit. Den er 50-50 synes jeg. Jeg har aldrig ment at Curth skulle være vores starter da han var her, men det var en trupspiller med en fantastisk indstilling og profeissionalisme der kunne bidrage med sit arbejdsindsats. Jeg havde absolut gerne beholdt, men det giver trods alt mening at sende ham videre da 1) Curth og Kent ikke var perlevenner og 2) Curth var på vej op i årene. Jeg havde dog personligt hellere haft en professionelt Curth i truppen de sidste par år end Nicklas Helenius's skygge.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Allan Gaarde

Indlæg af FIDEL » 10. apr 2017, 16:58

seamann skrev:
FIDEL skrev:[

Det er dumt at antage det er Gaarde, som ene og alene står for truppens sammensætning og vurdering af potentielle spillere. Vi har jo en sportslig ledelse i klubben, der samarbejder om sådanne ting. PEA, Gaarde og nu Wieghorst.
Jeg er sikker på, at Wieghorst vil gøre det klart for Gaarde, hvilke spillere han ser i truppen såfremt han skal have succes med sin spillestil.

I guder hvor ville jeg gerne have en dygtig boksangriber i startopstillingen, men det er nok ikke MW´s stil. Det behøver jo ikke være et stort og langsomt brød, men kan sagtens være en klog Christian Lundberg-type, som står det rette sted og skubber den ind, og scorer ud af det blå.
Du mener ligesom Curth i lørdags?
Ja...du siger noget.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Sønderhof » 10. apr 2017, 18:11

Når man tager Gaarde i forsvar, med argumentet om at man ikke kan hente spillere fra samme hylde som FCK, Brøndby og FCM, har man ret!
Et hold vi derimod kan sammenligne os med, er SønderjyskE, eller det er lige ved vi knap kan, da de over de sidste to år, har præsteret resultater som vi kun kan misunde.

En sølvmedalje, en forrygende europæisk indsats og en vandvittig imponerende sidste halvdel af efteråret, og senest en fuld fortjent slutspildsplads. Disse præstationer på trods af store udskiftninger på både træner- og spillersiden. Hans Jørgen Haysens arbejde, er noget af det mest imponerende sportsdirektørarbejde set i dansk fodbold nogenside. Med få midler, har han formået at transformere SøndejyskE fra at være et skrøbeligt bundhold, til at at være et stabilt midterhold med talenter, profiler og ikke mindst bredde i truppen.

SønderjyskE har overhalt alle de store provinsbyer indenom, på trods af et af de lavest budgetter i ligaen og store omvæltninger. Det er ikke så skide svært. Man skal holde sig til de værdier som man ved virker. SønderjyskE har ikke alene fightet sig til resultaterne, de har også spillet bedre og mere attraktiv fodbold end os, OB, EfB og AGF.

Sammenligner man SønderjyskEs indkøb de seneste to år med vores, er det imponerede hvordan de har kunne rykke forbi os. Vi har kigget på CV'et, SønderjyskE på spillere de kendte i forvejen og/eller sikre på kunne bidrage til deres måde at spille på.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Allan Gaarde

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 11. apr 2017, 08:01

KJ skrev:Det havde da været fedt, hvis Holgersson havde været bedre. Men hvad er det, som folk sammenligner Holgersson med? Er det de spillere, som FCK og Brøndby henter i Bundesligaen? Holgersson spillede på Cypern, var transferfri og fik en relativ kort kontrakt. Han har næppe kostet det vilde. Så kan man selvfølgelig diskutere, om det ikke bare havde været ebdre at spille med Blåbjerg og Kasper P., og så hive endnu en U19- spiller op som gardering. Det er en anden diskussion.

Når folk klager over spillernes kvaliteter, er det UOMGÆNGELIGT at man inddrager, hvor meget vi har betalt. Pris og kvalitet hænger, i det lange løb, sammen.
Når folk klager over Holger, er det vel ikke fordi, man kan gøre så meget ved mandens niveau. Det handler snarere om, at han slet ikke skulle have været hentet.

Du mener, man skal lægge vægt på, hvor meget vi har givet for ham, og hvis det ikke er så meget, er det OK, at han ikke er bedre.

Det er nok der, hvor der ofte opstår en misforståelse herinde. For jeg - og mange andre - mener slet ikke, at man skal hente spillere så ringe som Holger, Sloth, Flores, Meilinger, Helenius, Blomquist osv. (fortsæt selv listen af Gaardes fejlkøb), uanset om de er billige. Der vel naturligvis ind imellem opstå en fejlcast ny og næ men når vi i de seneste mange vinduer kun har hentet fiaskoer, er der altså et problem. Det er simpelthen dårligt købmandskab.

Og der er ikke plads til så mange indkøbsfejl med den åreladning af profiler den anden vej, som man samtidig har oplevet i de sidste tre år.
Fodbold skal ses med hjertet!

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 26. jul 2007, 08:56

Re: Allan Gaarde

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 11. apr 2017, 08:58

Sønderhof skrev:Sammenligner man SønderjyskEs indkøb de seneste to år med vores, er det imponerede hvordan de har kunne rykke forbi os. Vi har kigget på CV'et, SønderjyskE på spillere de kendte i forvejen og/eller sikre på kunne bidrage til deres måde at spille på.
den er jeg også med på. Jeg syntes Gaarde måske forståeligt nok som ny sportsdirektør har haft en tendens til at gå efter det "sikre" både i trænervalg og spillerindkøb. Da de signede Sønderggard, kan jeg huske Gaarde snakkede om, at han havde opstillet en række parametre og kvalifikationer, træneren skulle have. Det er en akademisk og sikkert meget brugt tilgang - men jeg tror bare ikke, at det er en metode, der er særlig velegnet til andet end at kunne dække sig ind med, at valget på papiret er det bedst mulige. Der syntes jeg i højere grad en sportsdirektør skal træde i karakter og bruge sin egen intuition og fornemmelse. På samme måde med spillerindkøb.

Han bliver dog nok ikke umiddelbart populær af det på debatsiden. Der er på tilsvarende vis et overvældende ønske om CV-meriter og "sikre" valg, når der skal vælges træner og nye spillere.

hov og så syntes jeg egentlig det skal med, at AaB har sin egen tilgang ved at satse på ungdoms-siden. Jeg syntes stadig, den bliver undervurderet. Det var det sats, der skaffede os the double (det var ikke indkøb udefra) - og som jeg ser det er vi godt igang med en ny gylden ungdom, hvor MC, Thellufsen og Mæhle allerede har vist et stort potentiale.
Um Gandhi Dandy, um grande
milionário socialista

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Allan Gaarde

Indlæg af De Fem » 11. apr 2017, 09:16

Ikke alt har siddet i skabet, men han også som sportdirektøren bag en doublesæson og det mest tossede salg i klubbens historie. Tror han sidder så sikkert i stolen som man nu kan når man er så lang.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. apr 2017, 10:11

MR er den rigtige vinder skrev:
Sønderhof skrev:Sammenligner man SønderjyskEs indkøb de seneste to år med vores, er det imponerede hvordan de har kunne rykke forbi os. Vi har kigget på CV'et, SønderjyskE på spillere de kendte i forvejen og/eller sikre på kunne bidrage til deres måde at spille på.
den er jeg også med på. Jeg syntes Gaarde måske forståeligt nok som ny sportsdirektør har haft en tendens til at gå efter det "sikre" både i trænervalg og spillerindkøb. Da de signede Sønderggard, kan jeg huske Gaarde snakkede om, at han havde opstillet en række parametre og kvalifikationer, træneren skulle have. Det er en akademisk og sikkert meget brugt tilgang - men jeg tror bare ikke, at det er en metode, der er særlig velegnet til andet end at kunne dække sig ind med, at valget på papiret er det bedst mulige. Der syntes jeg i højere grad en sportsdirektør skal træde i karakter og bruge sin egen intuition og fornemmelse. På samme måde med spillerindkøb.

Han bliver dog nok ikke umiddelbart populær af det på debatsiden. Der er på tilsvarende vis et overvældende ønske om CV-meriter og "sikre" valg, når der skal vælges træner og nye spillere.

hov og så syntes jeg egentlig det skal med, at AaB har sin egen tilgang ved at satse på ungdoms-siden. Jeg syntes stadig, den bliver undervurderet. Det var det sats, der skaffede os the double (det var ikke indkøb udefra) - og som jeg ser det er vi godt igang med en ny gylden ungdom, hvor MC, Thellufsen og Mæhle allerede har vist et stort potentiale.
Men hvilken anden træner end Wieghorst kunne Gaarde have valgt? Nu kender vi ikke Gaardes "mavefornemmelse/intuition" omkring dette men jeg har meget svært ved at se andre muligheder medmindre man skulle til det eksotiske udland. Og man hiver vel ikke en lottokupon ind som træner med den tilstand AaB er i pt?
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar