Allan Gaarde

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Pastorius » 15. maj 2017, 14:12

Mephisto2 skrev:
Jeg vil tro, sandheden er, at Gaarde ikke selv syntes, det var nogen god idé - og så efter lange drøftelser er blevet overbevist eller masseret på plads af bestyrelsen herunder sikkert ikke mindst investorerne. Sådan er livet, forretningsverdenen og politik.
Den tro skal du have love til at have - jeg deler den ikke. Selvfølgelig er livets realiteter at uanset formelt ansvar, så er det folkene i toppen der har magten, og Gaarde er ikke allerøverst. Jeg tror ikke Gaarde har syntes at det var nogen voldsomt dårlig idé, og kan ikke se hvorfra man måtte have fået det indtryk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. maj 2017, 22:21

Jeg synes ikke at hele forløbet omkring fyringen var ret kønt, og det bygger jeg først og fremmest på at jeg er overbevist om at beslutningen blev taget tidligt, og at da Wieghorst pludselig var i Aalborg "for at se fodbold", var han til jobsamtale. Måske besluttede man sig for at vente med udskiftningen til der var ro på i vinterpausen fordi der pludselig kom point på kontoen, eller måske var det hele tiden planen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Buzz Killington » 15. maj 2017, 22:43

Jesper Schmidt skrev:Jeg synes ikke at hele forløbet omkring fyringen var ret kønt, og det bygger jeg først og fremmest på at jeg er overbevist om at beslutningen blev taget tidligt, og at da Wieghorst pludselig var i Aalborg "for at se fodbold", var han til jobsamtale. Måske besluttede man sig for at vente med udskiftningen til der var ro på i vinterpausen fordi der pludselig kom point på kontoen, eller måske var det hele tiden planen.
Men stadionbesøget er vel også det eneste du har at basere din formodning på, ikke sandt? Jeg skal ikke udelukke at det vitterligt var derfor han var på besøg, men på den anden side har jeg ekstremt svært ved at tilskrive AaB-lejren, eller Wiggo den grad af uprofessionalisme det kræver, at han tager på stadion umiddelbart før/efter sådan en snak. Det kan kun komme til at se dumt ud.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Jesper Schmidt » 16. maj 2017, 01:04

Buzz Killington skrev:
Jesper Schmidt skrev:Jeg synes ikke at hele forløbet omkring fyringen var ret kønt, og det bygger jeg først og fremmest på at jeg er overbevist om at beslutningen blev taget tidligt, og at da Wieghorst pludselig var i Aalborg "for at se fodbold", var han til jobsamtale. Måske besluttede man sig for at vente med udskiftningen til der var ro på i vinterpausen fordi der pludselig kom point på kontoen, eller måske var det hele tiden planen.
Men stadionbesøget er vel også det eneste du har at basere din formodning på, ikke sandt? Jeg skal ikke udelukke at det vitterligt var derfor han var på besøg, men på den anden side har jeg ekstremt svært ved at tilskrive AaB-lejren, eller Wiggo den grad af uprofessionalisme det kræver, at han tager på stadion umiddelbart før/efter sådan en snak. Det kan kun komme til at se dumt ud.
Korrekt, men hvorfor skulle han ellers være der? Jeg syntes det var lidt for påfaldende til at være tilfældigt, allerede dengang. Du har ret i at det kan virke uprofessionelt, hvis det var tilfældet, men omvendt er det måske ikke noget man har tænkt så meget over.

Under alle omstændigheder lå fyringen allerede på det tidspunkt i kortene, og jeg tror ikke rigtigt på at man har ventet til slutningen af sæsonen med at træffe afgørelsen. Det taler også imod min tese at man jo tilsyneladende havde samtale med Kuhn efterfølgende, og jeg kan da ikke afvise at Wieghorst var på stadion den dag for at gøre sig synlig som mulig kandidat til et job som måske var ved at blive ledigt. Det er vel i virkeligheden også ret sandsynligt.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7876
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Forza » 17. maj 2017, 09:33

Gaarde har i min optik gjort det godt i AaB med undtagelse af de sidste to transfervinduer på indkøbssiden.

I forhold til salg har han lavet nogle klassesalg.

I hans tid har han hentet Ene, Helenius, Jönsson som de fleste herinde alle hungrede efter da de blev nævnt som muligheder.

Det store problem har været når der skulle hentes udlændinge som vi ikke kender på forhånd. Jeg ser derfor scoutingen/tiltroen til agenter er et parameter der virkelig skal ændres på her til sommer.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Martino » 17. maj 2017, 20:48

Både Gaarde og Wieghorst lover indkøb i nedtakten hos Eurosport. På Wieghorst lød det som om man er meget tæt på en angriber, og at der mangler centrale spillere. Her tænker jeg en centerforsvarer og måske en dygtig central midt - hvem ved.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Provst i Brovst » 17. maj 2017, 20:54

Forza skrev:Gaarde har i min optik gjort det godt i AaB med undtagelse af de sidste to transfervinduer på indkøbssiden.

I forhold til salg har han lavet nogle klassesalg.

I hans tid har han hentet Ene, Helenius, Jönsson som de fleste herinde alle hungrede efter da de blev nævnt som muligheder.

Det store problem har været når der skulle hentes udlændinge som vi ikke kender på forhånd. Jeg ser derfor scoutingen/tiltroen til agenter er et parameter der virkelig skal ændres på her til sommer.
Det er helt forkert at se på enkelte dele når vi skal vurdere Gaarde, det må være resultaterne der er styrende når man bedømmer en direktør. Den sportslige sektor har ikke levet op til forventningerne, Gaarde har fejlvurderet truppen i halvandet år, fejlvurderet tre trænere og har derfor ikke kunne levere et slagkraftigt AaB.

Det er tre trænere der er fejlvurderet fordi man ikke skulle have fortsat med Kent nu når han havde fundet anden ansættelse.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7876
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Forza » 17. maj 2017, 20:58

Provst i Brovst skrev:
Forza skrev:Gaarde har i min optik gjort det godt i AaB med undtagelse af de sidste to transfervinduer på indkøbssiden.

I forhold til salg har han lavet nogle klassesalg.

I hans tid har han hentet Ene, Helenius, Jönsson som de fleste herinde alle hungrede efter da de blev nævnt som muligheder.

Det store problem har været når der skulle hentes udlændinge som vi ikke kender på forhånd. Jeg ser derfor scoutingen/tiltroen til agenter er et parameter der virkelig skal ændres på her til sommer.
Det er helt forkert at se på enkelte dele når vi skal vurdere Gaarde, det må være resultaterne der er styrende når man bedømmer en direktør. Den sportslige sektor har ikke levet op til forventningerne, Gaarde har fejlvurderet truppen i halvandet år, fejlvurderet tre trænere og har derfor ikke kunne levere et slagkraftigt AaB.

Det er tre trænere der er fejlvurderet fordi man ikke skulle have fortsat med Kent nu når han havde fundet anden ansættelse.
Selvfølgelig er resultaterne det altafgørende. Jeg synes dog det er helt forkert ikke at kigge på nuancerne inden man blot råber Gaarde raus fordi det går dårligt lige nu. Ellers havde man også skulle fyre Lynge og Kent i visse perioder.

Jeg syntes ikke det var forkert at beholde Kent, vi kunne ikke få nogen bedre trænere på markedet. Søndergaard viste sig at være en fejl. MW har ikke imponeret endnu, men jeg syntes ikke man kan vurdere ham endeligt endnu.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Provst i Brovst » 17. maj 2017, 21:09

Forza skrev:
Provst i Brovst skrev:
Forza skrev:Gaarde har i min optik gjort det godt i AaB med undtagelse af de sidste to transfervinduer på indkøbssiden.

I forhold til salg har han lavet nogle klassesalg.

I hans tid har han hentet Ene, Helenius, Jönsson som de fleste herinde alle hungrede efter da de blev nævnt som muligheder.

Det store problem har været når der skulle hentes udlændinge som vi ikke kender på forhånd. Jeg ser derfor scoutingen/tiltroen til agenter er et parameter der virkelig skal ændres på her til sommer.
Det er helt forkert at se på enkelte dele når vi skal vurdere Gaarde, det må være resultaterne der er styrende når man bedømmer en direktør. Den sportslige sektor har ikke levet op til forventningerne, Gaarde har fejlvurderet truppen i halvandet år, fejlvurderet tre trænere og har derfor ikke kunne levere et slagkraftigt AaB.

Det er tre trænere der er fejlvurderet fordi man ikke skulle have fortsat med Kent nu når han havde fundet anden ansættelse.
Selvfølgelig er resultaterne det altafgørende. Jeg synes dog det er helt forkert ikke at kigge på nuancerne inden man blot råber Gaarde raus fordi det går dårligt lige nu. Ellers havde man også skulle fyre Lynge og Kent i visse perioder.

Jeg syntes ikke det var forkert at beholde Kent, vi kunne ikke få nogen bedre trænere på markedet. Søndergaard viste sig at være en fejl. MW har ikke imponeret endnu, men jeg syntes ikke man kan vurdere ham endeligt endnu.
Ja netop, det var helt grotesk at Lynge kunne sidde som en konge uanset hvordan det gik, Gaarde får sikkert lov til det samme.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Allan Gaarde

Indlæg af MrBangDK » 17. maj 2017, 21:26

Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Kristian » 17. maj 2017, 21:40

MrBangDK skrev:Folk går helt i selvsving!!

https://www.skrivunder.net/smid_allan_gaarde_pa_porten
Hahaha please, er der ikke en der kan forklare den person, at det ikke sker.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Buzz Killington » 17. maj 2017, 22:10

Provst i Brovst skrev:
Forza skrev:Gaarde har i min optik gjort det godt i AaB med undtagelse af de sidste to transfervinduer på indkøbssiden.

I forhold til salg har han lavet nogle klassesalg.

I hans tid har han hentet Ene, Helenius, Jönsson som de fleste herinde alle hungrede efter da de blev nævnt som muligheder.

Det store problem har været når der skulle hentes udlændinge som vi ikke kender på forhånd. Jeg ser derfor scoutingen/tiltroen til agenter er et parameter der virkelig skal ændres på her til sommer.
Det er helt forkert at se på enkelte dele når vi skal vurdere Gaarde, det må være resultaterne der er styrende når man bedømmer en direktør. Den sportslige sektor har ikke levet op til forventningerne, Gaarde har fejlvurderet truppen i halvandet år, fejlvurderet tre trænere og har derfor ikke kunne levere et slagkraftigt AaB.

Det er tre trænere der er fejlvurderet fordi man ikke skulle have fortsat med Kent nu når han havde fundet anden ansættelse.
Jeg plejer ikke at være så uenig med dig som her.

Først og fremmest er det naturligvis ikke kun kortsigtede resultater der skal danne udgangspunkt for sådan en vurdering. Jeg er enig i at de sidste 365 dage har været decideret dårlige, mens jeg syntes det har været godt i det længere perspektiv, med guld, pokal, femteplads og europæisk. Yderligere, en vurdering af sportsdirektøren skal også tage udgangspunkt i de rammer sportsdirektøren arbejder indenfor, rammer som han altså ikke selv har sat. Angående det sidste, så har vi siden 2014 haft et transfer-/spillerbudget som har været meget lavt grundet klubbens priotering af stram økonomisk balance. Det har naturligvis skabt visse udfordringer, og rekruteringsmulighederne har været begrænsede. Problemet bliver ikke mindre når denne rekruteringsstrategi bliver suppleret af en af de mest aggresive ungdomsstrategier i hele europa, hvor en stor del af holdet skal bygges op af egen avl. Det vil kunne ses på resultaterne. Så kan man vurdere om strategien og de økonomiske rammer er fornuftige eller ej, hvilket ikke kun falder tilbage på Gaarde.

Det undskylder dog overhovedet ikke Gaarde for det sidste år, bl.a. fordi der faktisk har været en smule penge til indkøb. Jeg har selv været i "lad os se tiden an" lejren længe, men nu er sæsonen ovre, og det er efterhånden tydeligt at de nye ikke har slået til, nærmest overhovedet. Det har været katastrofalt, og holdet er i en langt værre tilstand end før sæsonen. Det er ikke helt vanvittigt at påstå at vi havde været næsten ligeså godt rustet hvis man ikke havde hentet noget som helst. Men, og dette er godt nok kun et lille "men", de spillere der har forladt os siden mesterskabssæsonen var af en kvalitet hvor det er absurd at tro at man kan erstatte dem gratis eller næsten-gratis spillere. F.eks. ville Thomsen, Kusk, Spalvis, Jønsson gøre underværker på vores hold. "Jamen det er jo Gaarde der skal finde fuldgode erstatninger!". Jovist, men så er vi tilbage ved de økonomiske forudsætninger og talentsatsningen. Man hiver ikke bare den slags spillere op nedefra, eller udefra gratis.

Angående trænerne, så er den eneste tydelige fejl ansættelsen af Lars Søndergaard. Jeg kan ikke se problemet med at beholde Kent. Du må endelig rette mig, men jeg mindes resultaterne var bedre efter Kent offentligjorde sit skifte end før, og at det var forårssæsonen der sikrede os 5-pladsen. Wieghorst tror jeg stadig på, i hvert fald vil jeg vente til han alvorligt har sat sig præg på truppen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Provst i Brovst » 17. maj 2017, 22:41

Buzz Killington skrev:
Angående trænerne, så er den eneste tydelige fejl ansættelsen af Lars Søndergaard. Jeg kan ikke se problemet med at beholde Kent. Du må endelig rette mig, men jeg mindes resultaterne var bedre efter Kent offentligjorde sit skifte end før, og at det var forårssæsonen der sikrede os 5-pladsen. Wieghorst tror jeg stadig på, i hvert fald vil jeg vente til han alvorligt har sat sig præg på truppen.

Det er ganske traditionelt at tophold har det svært i første halvdel af den nye sæson fordi der skal spilles mange europæiske kampe, det efterslæb indhenter de så traditionelt efter vinterpausen. Bare fordi det gik bedre, betyder ikke at det gik godt. Men Kents sidste år var visionsløst og boldtrillen og som med MW endda med en kamp helt uden skud på mål.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Jakobsen » 17. maj 2017, 23:08

Provst i Brovst skrev:
Buzz Killington skrev:
Angående trænerne, så er den eneste tydelige fejl ansættelsen af Lars Søndergaard. Jeg kan ikke se problemet med at beholde Kent. Du må endelig rette mig, men jeg mindes resultaterne var bedre efter Kent offentligjorde sit skifte end før, og at det var forårssæsonen der sikrede os 5-pladsen. Wieghorst tror jeg stadig på, i hvert fald vil jeg vente til han alvorligt har sat sig præg på truppen.

Det er ganske traditionelt at tophold har det svært i første halvdel af den nye sæson fordi der skal spilles mange europæiske kampe, det efterslæb indhenter de så traditionelt efter vinterpausen. Bare fordi det gik bedre, betyder ikke at det gik godt. Men Kents sidste år var visionsløst og boldtrillen og som med MW endda med en kamp helt uden skud på mål.
Det sommervindue var i virkeligheden også forfejlet. Man mistede de solide breddespillere Due og Curth og holdets absolutte stjerne Kusk. I stedet for at finde en kreativ kant der bare kunne erstatte noget af det Kusk kunne valgte man at erstatte de to breddespillere med to skadede og rustne spillere. Jeg er med på Ene og Helenius på papiret var godt, men en god sportsdirektør skal også kunne vurdere om det er godt i virkeligheden. Ellers kunne vi lige så godt hyre Ole Nielsen til at signe spillere Mazou og Djordjic alene på deres CV. Jeg er med på at pengene ikke var store den sommer, men for de penge vi har brugt på Ene og Helenius nægter jeg simpelthen at tro på vi ikke kunne have fået en hæderlig kantspiller vi kunne udvikle bedre i stedet.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Buzz Killington » 17. maj 2017, 23:34

Jakobsen skrev:
Provst i Brovst skrev:
Buzz Killington skrev:
Angående trænerne, så er den eneste tydelige fejl ansættelsen af Lars Søndergaard. Jeg kan ikke se problemet med at beholde Kent. Du må endelig rette mig, men jeg mindes resultaterne var bedre efter Kent offentligjorde sit skifte end før, og at det var forårssæsonen der sikrede os 5-pladsen. Wieghorst tror jeg stadig på, i hvert fald vil jeg vente til han alvorligt har sat sig præg på truppen.

Det er ganske traditionelt at tophold har det svært i første halvdel af den nye sæson fordi der skal spilles mange europæiske kampe, det efterslæb indhenter de så traditionelt efter vinterpausen. Bare fordi det gik bedre, betyder ikke at det gik godt. Men Kents sidste år var visionsløst og boldtrillen og som med MW endda med en kamp helt uden skud på mål.
Det sommervindue var i virkeligheden også forfejlet. Man mistede de solide breddespillere Due og Curth og holdets absolutte stjerne Kusk. I stedet for at finde en kreativ kant der bare kunne erstatte noget af det Kusk kunne valgte man at erstatte de to breddespillere med to skadede og rustne spillere. Jeg er med på Ene og Helenius på papiret var godt, men en god sportsdirektør skal også kunne vurdere om det er godt i virkeligheden. Ellers kunne vi lige så godt hyre Ole Nielsen til at signe spillere Mazou og Djordjic alene på deres CV. Jeg er med på at pengene ikke var store den sommer, men for de penge vi har brugt på Ene og Helenius nægter jeg simpelthen at tro på vi ikke kunne have fået en hæderlig kantspiller vi kunne udvikle bedre i stedet.
Forfejlet alligevel? Jeg vil nærmere sige det var ikke perfekt. Men jeg syntes bestemt det var godt, betingelserne in mente.

Man kan altså ikke både erstatte vores breddespillere, og satse alt på en erstatning for Kusk. Midlerne må deles mellem de prioriteter. Kusk var jo stjernen i suppen det år, og jeg er meget skeptisk omkring hvorvidt vi kunne erstatte ham bare nogenlunde med de penge.

Anyway: det transfervindue brugte man penge på at hente:

Helenius,
Enevoldsen,
Joensson (skrev permanent kontrakt),
Donny Gorter,
Blomquist,

Af de spillere var Blomquist en fiasko, sådan da (man fik penge for ham). Resten har været en betydelig mængde point værd, både i ligaen og i europa. Hvis man fjerner de ovenstående tilgange fra regnestykket for i stedet at hente en kvallitetserstatning for Kusk, så er jeg ikke sikker på det havde været meget bedre. Denne hypotetiske Kusk-erstatning ville også inkludere en hvis risiko for skade/psykisk nedtur/andet bøvl. På papiret var ovenstående signings i mine øjne ekstremt fornuftige. Man burde naturligvis også ha' afsøgt markedet for en Kusk-erstatning - og det har man sikkert gjort. Men, sådan en spiller var ikke nødvendigvis mulig indenfor det økonomiske råderum, og sådan en tilgang havde heller ikke nødvendigvis været fornuftig, hvis det havde betydet at man skulle sige nej til flere af ovenstående transfers.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Yankee » 18. maj 2017, 10:24

Buzz Killington skrev:[

Forfejlet alligevel? Jeg vil nærmere sige det var ikke perfekt. Men jeg syntes bestemt det var godt, betingelserne in mente.

Man kan altså ikke både erstatte vores breddespillere, og satse alt på en erstatning for Kusk. Midlerne må deles mellem de prioriteter. Kusk var jo stjernen i suppen det år, og jeg er meget skeptisk omkring hvorvidt vi kunne erstatte ham bare nogenlunde med de penge.

Anyway: det transfervindue brugte man penge på at hente:

Helenius,
Enevoldsen,
Joensson (skrev permanent kontrakt),
Donny Gorter,
Blomquist,
Helt enig - det var et glimrende transfervindue i udgangspunktet, hvor vi hentede rigtig stærke folk ind. Den efterfølgende sæson var jo også hæderlig samlet set - dårlig i ligaen, men fantastisk i Europa.

Problemet var at man derfra gik totalt i stå indtil i sommers:

Sommer 14: Helenius, Enevoldsen, Jönsson, Thrane, Gorter (leje), Blomqvist
Vinter 15: -
Sommer 15: Raitala (kort), Bassogog
Vinter 16: -
Sommer 16: Meilinger, Holgersson, Flores, Sloth
Vinter 17: Lucic (leje), Sylvestr (leje)

Problemet er at vi ikke tog hul på genopbygningen allerede i 2015, så vi stog tilbage med en kæmpe udrensning i sommers, der endda faldt sammen med et stort indtag af U19-spillere. Hvis man var begyndt at hente 1-2 langsigtede aktiver i hvert transfervindue allerede i januar 2015 havde man fået en langt mere glidende proces og ikke været tvunget ud i en kold tyrker som denne sæson reelt har været. Man havde heller ikke været så dybt afhængig af at alle fire sommerindkøb skulle præstere fra dag 1 hvis et par af dem havde ½-1½ år i klubben bag sig.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Jakobsen » 18. maj 2017, 11:22

Yankee skrev:
Buzz Killington skrev:[

Forfejlet alligevel? Jeg vil nærmere sige det var ikke perfekt. Men jeg syntes bestemt det var godt, betingelserne in mente.

Man kan altså ikke både erstatte vores breddespillere, og satse alt på en erstatning for Kusk. Midlerne må deles mellem de prioriteter. Kusk var jo stjernen i suppen det år, og jeg er meget skeptisk omkring hvorvidt vi kunne erstatte ham bare nogenlunde med de penge.

Anyway: det transfervindue brugte man penge på at hente:

Helenius,
Enevoldsen,
Joensson (skrev permanent kontrakt),
Donny Gorter,
Blomquist,
Helt enig - det var et glimrende transfervindue i udgangspunktet, hvor vi hentede rigtig stærke folk ind. Den efterfølgende sæson var jo også hæderlig samlet set - dårlig i ligaen, men fantastisk i Europa.

Problemet var at man derfra gik totalt i stå indtil i sommers:

Sommer 14: Helenius, Enevoldsen, Jönsson, Thrane, Gorter (leje), Blomqvist
Vinter 15: -
Sommer 15: Raitala (kort), Bassogog
Vinter 16: -
Sommer 16: Meilinger, Holgersson, Flores, Sloth
Vinter 17: Lucic (leje), Sylvestr (leje)

Problemet er at vi ikke tog hul på genopbygningen allerede i 2015, så vi stog tilbage med en kæmpe udrensning i sommers, der endda faldt sammen med et stort indtag af U19-spillere. Hvis man var begyndt at hente 1-2 langsigtede aktiver i hvert transfervindue allerede i januar 2015 havde man fået en langt mere glidende proces og ikke været tvunget ud i en kold tyrker som denne sæson reelt har været. Man havde heller ikke været så dybt afhængig af at alle fire sommerindkøb skulle præstere fra dag 1 hvis et par af dem havde ½-1½ år i klubben bag sig.
Helt enig, det havde absolut også gjort meget, hvis udskifterne var sket mere løbende og man havde integreret nye folk sådan mere drypvis. At tage tage et halvt U/19 hold op i førsteholdstruppen samtidig med man signer udlændinge i øst og vest har kun gjort en ting og det er at stortset hele truppen er nogen der skal integreres. Et projekt ala. Flores ville f.eks. give meget bedre mening dengang vi have en fungerende stamme at integrere ham i så han selv blev en del af stammen. Men derudover må vi altså også bare se på at kvaliteten mangler hos Sloth, Holger og Meilinger. Sylvestr tror jeg egentlig kunne være god bag en makker ala. Spalvis eller Prica + at udlædninge på korte kontrakter vel er de første der checker ud når det ikke kører. Og der er ting han sagtens kunne have addresseret tidligere - f.eks. det underskud på kvalificerede forsvarsspillere der har plaget os i årevis, en central midt der kan dække for Würtz og/eller Risgård og manglen på en kreativ kant.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Jakobsen » 21. maj 2017, 14:23

Nu hvor sæsonen er slut kan vi i øvrigt konkludere, at trænerfyringen overhovedet ikke var rigtig.
Vi laver færre mål pr. kamp og ligger i snit lidt højere med indkasserede mål pr kamp. Samtidig er vores pointsnit faldet drastisk siden vi gik på julepause ligesom vores andel af sejre er faldet betragteligt.

Dern her trænerfyring er virkelig en ridse i lakken for Gaarde da den ikke har hjulpet og vi åbenlyst ikke har spillerne til det fodbold manden mener vi skal spille. Jeg er egentlig ikke mod Wieghorst, men trænerposten var i hvert fald ikke det største problem og Søndergaard var nok egentlig bedre castet som pragmatisk håndværker til at få point hjem med det her hold.

Billede
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Kristian » 21. maj 2017, 14:41

Jakobsen skrev:Nu hvor sæsonen er slut kan vi i øvrigt konkludere, at trænerfyringen overhovedet ikke var rigtig.
Vi laver færre mål pr. kamp og ligger i snit lidt højere med indkasserede mål pr kamp. Samtidig er vores pointsnit faldet drastisk siden vi gik på julepause ligesom vores andel af sejre er faldet betragteligt.

Dern her trænerfyring er virkelig en ridse i lakken for Gaarde da den ikke har hjulpet og vi åbenlyst ikke har spillerne til det fodbold manden mener vi skal spille. Jeg er egentlig ikke mod Wieghorst, men trænerposten var i hvert fald ikke det største problem og Søndergaard var nok egentlig bedre castet som pragmatisk håndværker til at få point hjem med det her hold.

Billede
En fyring var det eneste rigtige på det tidspunkt og hvem der end havde overtaget sæder efter Søndergaard ville have mere end svært ved at få noget ud af holdet.
------------------
mvh Kristian

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Allan Gaarde

Indlæg af KJ » 21. maj 2017, 14:43

Jakobsen: Hold da op. Du ved simpelthen hvordan tingene havde udviklet sig, hvis vi havde beholdt Lars Søndergaard... Kan du så ikke lige fortælle, hvordan det går holdet og Wieghorst i efteråret? Jeg afventer lige dit klarsyn inden jeg fornyer mit sæsonkort.

Besvar