Allan Gaarde

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Allan Gaarde

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 10. jul 2014, 09:36

Forza skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Due, Curth, Jønsson og formentlig Kusk ud i dette vindue indtil videre.

Og tre af dem er allerede næsten én til én blevet erstattet af:

- Thrane (det er svært at samnenligne en spiller på vej op med en på vej ned, men jeg forventer, at han bidrager med mindst de samme som Due.
- Helenius (et scoop og klart bedre en Curth)
- Enevoldsen (jeg ved godt, at han ikke kaldes en erstatning ofr Kusk, men alligevel. Og jeg synes godt, vi kan forvente, a han leverer på næsten samme niveau som Kusk om en måneds tid.
Det er fantastisk dejligt at se, at Gaarde er så tidligt ude af starthullerne, og på forhånd synes at have en plan for vinduet, modsat det vi har været vant til de sidste mange år. Stor ros herfra. Endelig synes AaB har have lært af tidligere tiders fejl.

Selvom vi så har fået rykket nye unge spillere op, og selvom Bruhn og Kasper P. har fået en halvsæson mere under bæltet, ser truppen dog pt. ud til i hvert fald ikke at være blevet bredere. Jeg håber virkelig, at Jønssons plads bliver fyldt ud med - ja, Jønsson - og at bredden bliver styrket en anelse mere med spillere, som ikke enten er mere eller mindre laveste hylde, eller er nyoprykkede førsteholdsspillere.

Men et perfekt kørt vindue herfra indtil videre. At Gaarde er godt med, giver ham forhåbentligt også lidt mere luft, hvis der pludselig sent i vinduet skulle komme et tilbud, vi ikke kan sige nej til, på f.eks. Thomsen eller J. Ahlmann. Forhåbentligt går Gaarde dog allerede også med en plan for det scenarie oppe i hovedet.
Jeg har alle dage været rigtig glad for Ene på hans topniveau men at forvente at han præsterer som superligaens ubetinget største profil sidste år om en måned (når Ene har været skadet i det sidste år) er måske lidt overkill.
Enig, det vil være urimelige forventninger at stille til ham: Men det læser jeg heller ikke, at du gør. Men at tro, at han kommer næsten derop, som jeg skriver, og altså markerer sig som en klar midtbaneprofil i superligaen, synes jeg godt med mandens historik, man kan forvente.

Jeg synes i hvert fald, det er at tale ham ned ikke at havee de forventninger til ham. Noget andet er så, om forventninger bliver indfriet. Men hvis ikke, synes jeg ikke, man kan bebrejde Gaarde, at han ikke har forsøgt at lukke hullet efter de spillere, der er rejst.
Fodbold skal ses med hjertet!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Forza » 10. jul 2014, 09:38

AaB 85 95 99 08 skrev:
Forza skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Due, Curth, Jønsson og formentlig Kusk ud i dette vindue indtil videre.

Og tre af dem er allerede næsten én til én blevet erstattet af:

- Thrane (det er svært at samnenligne en spiller på vej op med en på vej ned, men jeg forventer, at han bidrager med mindst de samme som Due.
- Helenius (et scoop og klart bedre en Curth)
- Enevoldsen (jeg ved godt, at han ikke kaldes en erstatning ofr Kusk, men alligevel. Og jeg synes godt, vi kan forvente, a han leverer på næsten samme niveau som Kusk om en måneds tid.
Det er fantastisk dejligt at se, at Gaarde er så tidligt ude af starthullerne, og på forhånd synes at have en plan for vinduet, modsat det vi har været vant til de sidste mange år. Stor ros herfra. Endelig synes AaB har have lært af tidligere tiders fejl.

Selvom vi så har fået rykket nye unge spillere op, og selvom Bruhn og Kasper P. har fået en halvsæson mere under bæltet, ser truppen dog pt. ud til i hvert fald ikke at være blevet bredere. Jeg håber virkelig, at Jønssons plads bliver fyldt ud med - ja, Jønsson - og at bredden bliver styrket en anelse mere med spillere, som ikke enten er mere eller mindre laveste hylde, eller er nyoprykkede førsteholdsspillere.

Men et perfekt kørt vindue herfra indtil videre. At Gaarde er godt med, giver ham forhåbentligt også lidt mere luft, hvis der pludselig sent i vinduet skulle komme et tilbud, vi ikke kan sige nej til, på f.eks. Thomsen eller J. Ahlmann. Forhåbentligt går Gaarde dog allerede også med en plan for det scenarie oppe i hovedet.
Jeg har alle dage været rigtig glad for Ene på hans topniveau men at forvente at han præsterer som superligaens ubetinget største profil sidste år om en måned (når Ene har været skadet i det sidste år) er måske lidt overkill.
Enig, det vil være urimelige forventninger at stille til ham: Men det læser jeg heller ikke, at du gør. Men at tro, at han kommer næsten derop, som jeg skriver, og altså markerer sig som en klar midtbaneprofil i superligaen, synes jeg godt med mandens historik, man kan forvente.

Jeg synes i hvert fald, det er at tale ham ned ikke at havee de forventninger til ham. Noget andet er så, om forventninger bliver indfriet. Men hvis ikke, synes jeg ikke, man kan bebrejde Gaarde, at han ikke har forsøgt at lukke hullet efter de spillere, der er rejst.
Okay - så er vi enige. Jeg forventer helt klart også at han igen kan blive en superligaprofil, så længe han kan holde sig skadesfri. Og ja, Gaarde kan ikke bebrejdes. Ift. hans budget har han uden tvivl leveret fremragende i dette vindue indtil videre.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Freddie » 10. jul 2014, 10:04

Der er en afgørende fordel, der klart tæller til Thomas Enevoldsens fordel, uden at det skal ses som om jeg vil nedgøre Kasper Kusk. Utroligt at man overhovedet kan finde en spiller, der kan afløse ham.
Det er, at Ene plejer at præstere bedst mod de bedste. Hvis han stadig er sig selv vil han ikke falde ud af kampene mod Brøndby, FCK, Midtjylland og Esbjerg, som Kusk godt kunne ha en tendens til. Tvært imod.
Forza skrev:
Jeg har alle dage været rigtig glad for Ene på hans topniveau men at forvente at han præsterer som superligaens ubetinget største profil sidste år om en måned (når Ene har været skadet i det sidste år) er måske lidt overkill.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Forza » 10. jul 2014, 10:15

Til gengæld skal man ikke undervurdere hvor kampafgørende Kusk var for os i sidste sæson. Det vil Ene aldrig kunne leve op til, for det var helt i særklasse.
Freddie skrev:Der er en afgørende fordel, der klart tæller til Thomas Enevoldsens fordel, uden at det skal ses som om jeg vil nedgøre Kasper Kusk. Utroligt at man overhovedet kan finde en spiller, der kan afløse ham.
Det er, at Ene plejer at præstere bedst mod de bedste. Hvis han stadig er sig selv vil han ikke falde ud af kampene mod Brøndby, FCK, Midtjylland og Esbjerg, som Kusk godt kunne ha en tendens til. Tvært imod.
Forza skrev:
Jeg har alle dage været rigtig glad for Ene på hans topniveau men at forvente at han præsterer som superligaens ubetinget største profil sidste år om en måned (når Ene har været skadet i det sidste år) er måske lidt overkill.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Allan Gaarde

Indlæg af andreasaab89 » 10. jul 2014, 10:43

Fantastisk af gaarde og fremragende vindue ind til videre

Det eneste der bekymrer mig lidt er at både Ene og Helenius er 1 årige lejeaftaler. Får vi også Jönsson på 1 årig leje mere står vi lidt skidt i forhold transfervinduet næste sommer.

Omvendt har både Ene og Jönsson kun 1 år tilbage af deres kontrakt så vi reelt kan leje dem 1 år men stadig skrive en længere kontrakt med dem til vinter når vi frit kan forhandle.

Og det er nok den eneste måde hvorpå vi kan få så gode spillere til ingen penge. Nemlig en lejeaftale hvor den anden klub stadig betaler en god del af lønposen.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Allan Gaarde

Indlæg af 9000AaB » 10. jul 2014, 10:54

Har tænkt det samme ang. leje aftalerne.

Det er lidt skræmmende at vi så -muligvis- skal ud og lede igen når deres kontrakt udløber.

Omvendte kan man håbe er der er forkøbsret på de aftaler der evt. bliver lavet således man har mulighed for at beholde dem, men igen hvad er alternativet med den løn vi kan tilbyde....
Vi kan enten få en go' spiller til låns og få hjælp med at betale lønnen og spare op til at kunne købe spilleren eller en anden bedre senere, eller også kan man købe en langt dårligere spillere for de penge man allerede har.... Det sku en svær situation.

Når det er sagt er jeg positiv overrasket indtil videre og frygter faktisk ikke så meget hvis/når Kusk og Thomson bliver solgt, håber dog stadig at Thomson først bliver solgt til jul.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Allan Gaarde

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 10. jul 2014, 10:56

andreasaab89 skrev:Fantastisk af gaarde og fremragende vindue ind til videre

Det eneste der bekymrer mig lidt er at både Ene og Helenius er 1 årige lejeaftaler. Får vi også Jönsson på 1 årig leje mere står vi lidt skidt i forhold transfervinduet næste sommer.

Omvendt har både Ene og Jönsson kun 1 år tilbage af deres kontrakt så vi reelt kan leje dem 1 år men stadig skrive en længere kontrakt med dem til vinter når vi frit kan forhandle.

Og det er nok den eneste måde hvorpå vi kan få så gode spillere til ingen penge. Nemlig en lejeaftale hvor den anden klub stadig betaler en god del af lønposen.
Lejeaftaler er det eneste rigtige lige nu, hvor vi ikke har penge til indkøb, men gerne vil styrke holdet frem mod en kræende sæson. og om et år ser økonomien forhåbentligt noget anderledes ud, når der forhåbnetligt langt om længe er ryddet om efter det evindelige rod, som 0'ernes ledelse har efterladt.
Fodbold skal ses med hjertet!

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Allan Gaarde

Indlæg af andreasaab89 » 10. jul 2014, 11:01

AaB 85 95 99 08 skrev:
andreasaab89 skrev:Fantastisk af gaarde og fremragende vindue ind til videre

Det eneste der bekymrer mig lidt er at både Ene og Helenius er 1 årige lejeaftaler. Får vi også Jönsson på 1 årig leje mere står vi lidt skidt i forhold transfervinduet næste sommer.

Omvendt har både Ene og Jönsson kun 1 år tilbage af deres kontrakt så vi reelt kan leje dem 1 år men stadig skrive en længere kontrakt med dem til vinter når vi frit kan forhandle.

Og det er nok den eneste måde hvorpå vi kan få så gode spillere til ingen penge. Nemlig en lejeaftale hvor den anden klub stadig betaler en god del af lønposen.
Lejeaftaler er det eneste rigtige lige nu, hvor vi ikke har penge til indkøb, men gerne vil styrke holdet frem mod en kræende sæson. og om et år ser økonomien forhåbentligt noget anderledes ud, når der forhåbnetligt langt om længe er ryddet om efter det evindelige rod, som 0'ernes ledelse har efterladt.
Og vi kan stå i en situation 1/1 hvor vi kan forhandle frit med både Ene og Jönnson om længerevarende kontrakter.
Og da begge spillere pt. er skadet er interessen måske ikke så høj for dem til nytår hvor begge spillere endda er meget glade for at være i AaB
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Mr. Larsen » 10. jul 2014, 14:44

Gaarde imponerer sgu igen og igen, det er nogen solide spillerprofiler vi har fået hevet hjem for meget få penge, hatten af for det arbejde, det kan bestemt ikke ha været nemt og man skal dælme ha is i maven når fx. Villa og Mechelen kræver Euro´s på bordet (naturligvis hjulpet på vej af at Nicklas og Ene begge havde et brændende ønske om at komme hjem til Aalborg).

Udskiftningen af Lynge har gået overraskende godt, jeg håber virkelig vi forsætter med den aktuelle model fremover. Unge spiller og attraktiv fodbold, det har aldrig været federe at komme på stadion end det har været de sidste par år !

:aabfan:
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 11. jul 2005, 13:33
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Super Hansen » 10. jul 2014, 15:12

Uhhhh det er farligt at tænke højt, AaB i Holland, Kusk smutter, Vi skal møde Ajax (Lucas) laver en Helenius.!!!!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Forza » 11. jul 2014, 08:25

Mr. Larsen skrev:Gaarde imponerer sgu igen og igen, det er nogen solide spillerprofiler vi har fået hevet hjem for meget få penge, hatten af for det arbejde, det kan bestemt ikke ha været nemt og man skal dælme ha is i maven når fx. Villa og Mechelen kræver Euro´s på bordet (naturligvis hjulpet på vej af at Nicklas og Ene begge havde et brændende ønske om at komme hjem til Aalborg).

Udskiftningen af Lynge har gået overraskende godt, jeg håber virkelig vi forsætter med den aktuelle model fremover. Unge spiller og attraktiv fodbold, det har aldrig været federe at komme på stadion end det har været de sidste par år !

:aabfan:
Er helt enig. Gaarde har udført jobbet til et 12 tal. Ingen havde vel forventet at han kunne tage over for en legende som Lynge så gnidningsfrit. Jeg har også en formodning om at Lynge har været en god assisterende kraft for Gaarde i baggrunden. Men flot er det uanset hvad!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Allan Gaarde

Indlæg af hje1980 » 11. jul 2014, 09:52

Super Hansen skrev:Uhhhh det er farligt at tænke højt, AaB i Holland, Kusk smutter, Vi skal møde Ajax (Lucas) laver en Helenius.!!!!
Nogen der kan huske om Lucas var højre eller venstre benet...

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Trickster » 11. jul 2014, 10:00

hje1980 skrev:
Super Hansen skrev:Uhhhh det er farligt at tænke højt, AaB i Holland, Kusk smutter, Vi skal møde Ajax (Lucas) laver en Helenius.!!!!
Nogen der kan huske om Lucas var højre eller venstre benet...
Lucas er bedst med højreskøjten
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Provst i Brovst » 11. jul 2014, 13:25

Gaarde giver spilleren en fin skabelon til udenomssnak når medierne spørger om ambitionerne i den kommende sæson. Det er mesterligt bullshit. Godt udtænkt Gaarde!

"- Vi snakker om præstationer i stedet for mål. Vores målsætninger er nogle andre ting end top to eller top tre, det er ikke det, vi snakker om, siger Allan Gaarde til bold.dk"
AaB: Snakker præstationer i stedet for mål
- Bold.dk 11.07.2014
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Mini-p
Superliga
Superliga
Indlæg: 736
Tilmeldt: 13. jul 2007, 11:01
Geografisk sted: NEW YORK

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Mini-p » 12. jul 2014, 02:28

Skønt at se Gaarde sende en lille sviner til Twente ... Han tør sku nok sige noget
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Sv: Allan Gaarde

Indlæg af BoomZ0R » 12. jul 2014, 23:22

Mini-p skrev:Skønt at se Gaarde sende en lille sviner til Twente ... Han tør sku nok sige noget
Hva er det for en sviner? Har jeg vist misset :-\

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Sv: Allan Gaarde

Indlæg af Eksil » 12. jul 2014, 23:52

Zee skrev:
Mini-p skrev:Skønt at se Gaarde sende en lille sviner til Twente ... Han tør sku nok sige noget
Hva er det for en sviner? Har jeg vist misset :-\
At de skal nosse sig sammen og få styr på papirarbejdet, så Kusk kan komme videre.

Det har været en offentlighed hemmelighed i lang tid nu, men åbenbart har de ikke gjort deres nye bestyrelse der sidder på kassen det klart.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Sv: Allan Gaarde

Indlæg af BoomZ0R » 12. jul 2014, 23:54

Eksil skrev:
Zee skrev:
Mini-p skrev:Skønt at se Gaarde sende en lille sviner til Twente ... Han tør sku nok sige noget
Hva er det for en sviner? Har jeg vist misset :-\
At de skal nosse sig sammen og få styr på papirarbejdet, så Kusk kan komme videre.

Det har været en offentlighed hemmelighed i lang tid nu, men åbenbart har de ikke gjort deres nye bestyrelse der sidder på kassen det klart.
Ah okay, mange tak. Er der link til det?

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Halil » 22. jul 2014, 10:08

Jeg vil mene, at Gaarde har leveret et fremragende vindue. Ligesom sidste sommer.

Selvom Kusk er forsvundet, så kunne det godt ligne, at AaB offeniven kommer styrket ud, når spillerne er klar.

Samtidigt går transferbeløbene formentlig lige op, måske endda et positivt resultat, når beløbene er opgjort.

Det er meget solidt. Særligt, når man ser på, hvad andre klubber, særligt i hovedstadsområdet, har brugt på spillere.
Uden Synd Ingen Frelse

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Mogens » 22. jul 2014, 10:30

Halil skrev:Jeg vil mene, at Gaarde har leveret et fremragende vindue. Ligesom sidste sommer.

Selvom Kusk er forsvundet, så kunne det godt ligne, at AaB offeniven kommer styrket ud, når spillerne er klar.

Samtidigt går transferbeløbene formentlig lige op, måske endda et positivt resultat, når beløbene er opgjort.

Det er meget solidt. Særligt, når man ser på, hvad andre klubber, særligt i hovedstadsområdet, har brugt på spillere.
Fuldstændig enig. Det er et supergodt vindue. Godt nok, er der ikke nogle overraskende navne iblandt, men gør det noget? Vi ved, hvad vi får (når spillerne er på toppen), og det er høj kvalitet. Hvis vi stadig rammer overskuddet på 13 mio. (uden aktieemissionen), så er det fandeme strålende.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Besvar