Allan Gaarde

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Allan Gaarde

Indlæg af jonas386 » 22. jul 2014, 10:39

Mogens skrev:
Halil skrev:Jeg vil mene, at Gaarde har leveret et fremragende vindue. Ligesom sidste sommer.

Selvom Kusk er forsvundet, så kunne det godt ligne, at AaB offeniven kommer styrket ud, når spillerne er klar.

Samtidigt går transferbeløbene formentlig lige op, måske endda et positivt resultat, når beløbene er opgjort.

Det er meget solidt. Særligt, når man ser på, hvad andre klubber, særligt i hovedstadsområdet, har brugt på spillere.
Fuldstændig enig. Det er et supergodt vindue. Godt nok, er der ikke nogle overraskende navne iblandt, men gør det noget? Vi ved, hvad vi får (når spillerne er på toppen), og det er høj kvalitet. Hvis vi stadig rammer overskuddet på 13 mio. (uden aktieemissionen), så er det fandeme strålende.
Det passer mig fint vi ikke har hentet alle mulige eksotiske lottokuponer samt "over the hill" svenskere. FCK har feks hentet ham der Mussis der kommer til DK uden at kunne et kvæk engelsk (selvom han har vidst han skulle til Danmark i et halvt år), være totalt ude af form samt trække et rødt kort i en reservekamp for at plante en albue i hovedet på en modspiller. Han er sikkert en dygtig fodboldspiller, men han virker rimelig lad i sin indstilling.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Mogens » 22. jul 2014, 10:47

jonas386 skrev:
Mogens skrev:
Halil skrev:Jeg vil mene, at Gaarde har leveret et fremragende vindue. Ligesom sidste sommer.

Selvom Kusk er forsvundet, så kunne det godt ligne, at AaB offeniven kommer styrket ud, når spillerne er klar.

Samtidigt går transferbeløbene formentlig lige op, måske endda et positivt resultat, når beløbene er opgjort.

Det er meget solidt. Særligt, når man ser på, hvad andre klubber, særligt i hovedstadsområdet, har brugt på spillere.
Fuldstændig enig. Det er et supergodt vindue. Godt nok, er der ikke nogle overraskende navne iblandt, men gør det noget? Vi ved, hvad vi får (når spillerne er på toppen), og det er høj kvalitet. Hvis vi stadig rammer overskuddet på 13 mio. (uden aktieemissionen), så er det fandeme strålende.


Det passer mig fint vi ikke har hentet alle mulige eksotiske lottokuponer samt "over the hill" svenskere. FCK har feks hentet ham der Mussis der kommer til DK uden at kunne et kvæk engelsk (selvom han har vidst han skulle til Danmark i et halvt år), være totalt ude af form samt trække et rødt kort i en reservekamp for at plante en albue i hovedet på en modspiller. Han er sikkert en dygtig fodboldspiller, men han virker rimelig lad i sin indstilling.
Og dermed mener jeg jo også, at vi er enige?

Jeg tror godt, at vi kunne have fået endnu bedre kvalitet, hvis vi havde hentet en lottokupon eksempelvis a la Mussis, men det er jo netop det, det er: En lottokupon. Hvis han indfrier sit fulde potentiale, så tror jeg desværre, at han bliver et kongekøb, men risikoen for at han ikke slår til er bestemt også til stede.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Provst i Brovst » 22. jul 2014, 10:54

Indtil nu er det meget bedre end forgængeren.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Allan Gaarde

Indlæg af jonas386 » 22. jul 2014, 10:56

Mogens skrev:
jonas386 skrev:
Mogens skrev:
Halil skrev:Jeg vil mene, at Gaarde har leveret et fremragende vindue. Ligesom sidste sommer.

Selvom Kusk er forsvundet, så kunne det godt ligne, at AaB offeniven kommer styrket ud, når spillerne er klar.

Samtidigt går transferbeløbene formentlig lige op, måske endda et positivt resultat, når beløbene er opgjort.

Det er meget solidt. Særligt, når man ser på, hvad andre klubber, særligt i hovedstadsområdet, har brugt på spillere.
Fuldstændig enig. Det er et supergodt vindue. Godt nok, er der ikke nogle overraskende navne iblandt, men gør det noget? Vi ved, hvad vi får (når spillerne er på toppen), og det er høj kvalitet. Hvis vi stadig rammer overskuddet på 13 mio. (uden aktieemissionen), så er det fandeme strålende.


Det passer mig fint vi ikke har hentet alle mulige eksotiske lottokuponer samt "over the hill" svenskere. FCK har feks hentet ham der Mussis der kommer til DK uden at kunne et kvæk engelsk (selvom han har vidst han skulle til Danmark i et halvt år), være totalt ude af form samt trække et rødt kort i en reservekamp for at plante en albue i hovedet på en modspiller. Han er sikkert en dygtig fodboldspiller, men han virker rimelig lad i sin indstilling.
Og dermed mener jeg jo også, at vi er enige?

Jeg tror godt, at vi kunne have fået endnu bedre kvalitet, hvis vi havde hentet en lottokupon eksempelvis a la Mussis, men det er jo netop det, det er: En lottokupon. Hvis han indfrier sit fulde potentiale, så tror jeg desværre, at han bliver et kongekøb, men risikoen for at han ikke slår til er bestemt også til stede.
Det var bestemt ikke for at være uenig. Det var mere til dig "men gør det noget?", som jeg svarede på :)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Gaarde6 » 22. jul 2014, 11:03

Gaarde har gjort det FANTASTISK!

Det mener jeg nu også Lynge gjorde.
Nu er det svært at sammenligne, når man ikke kender budgetterne.

Men en ting er blevet MEGET bedre under Gaarde!
Truppen er på plads LANGT tidligere end den var under Lynge!
Det ser jeg som et kæmpe plus!

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Halil » 22. jul 2014, 11:22

Gaarde6 skrev:Gaarde har gjort det FANTASTISK!

Det mener jeg nu også Lynge gjorde.
Nu er det svært at sammenligne, når man ikke kender budgetterne.

Men en ting er blevet MEGET bedre under Gaarde!
Truppen er på plads LANGT tidligere end den var under Lynge!
Det ser jeg som et kæmpe plus!
Der kan næppe være meget tvivl om, at budgetterne under Gaarde er væsentligt mindre end under Lynge. At det dog ikke er fair at sammenligne 1:1 alene på det, er en anden sag.

Lynge og feriepengesagen er en voldsom "ridse i lakken" for mit vedkommende i, hvordan jeg synes Lynge har gjort det. Det ændrer dog ikke på, at Lynge stadig er Gud.
Uden Synd Ingen Frelse

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Allan Gaarde

Indlæg af FlæskeFrank » 22. jul 2014, 11:33

Jeg er ikke helt sikker på det med budgetterne skulle være mindre under Gaarde. Jeg kan med de handler vi har begået i dette vindue ikke forestille mig, at vi "stadig har det 4. laveste budget".

Jeg tror ikke Gaarde havde mange muligheder i sommers og i vintervinduet, men der må afgjort være rykket rundt med posterne i dette vindue.

Tror dog, at pengene for salg af Helenius og Lasse Nielsen istedet for som tidligere er faldet i et sort hul, denne gang er delvis gået til transfer. Ligesom Kusk-salget i dette vindue.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Halil » 22. jul 2014, 11:41

FlæskeFrank skrev:Jeg er ikke helt sikker på det med budgetterne skulle være mindre under Gaarde. Jeg kan med de handler vi har begået i dette vindue ikke forestille mig, at vi "stadig har det 4. laveste budget".

Jeg tror ikke Gaarde havde mange muligheder i sommers og i vintervinduet, men der må afgjort være rykket rundt med posterne i dette vindue.

Tror dog, at pengene for salg af Helenius og Lasse Nielsen istedet for som tidligere er faldet i et sort hul, denne gang er delvis gået til transfer. Ligesom Kusk-salget i dette vindue.
-38.698 -39.877 -48.144 -60.160 -72.518

Fra venstre mod højre er det personale omkostninger for perioden 2013-2009.

Gaarde har et lavere budget end Lynge.
Uden Synd Ingen Frelse

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Allan Gaarde

Indlæg af FlæskeFrank » 22. jul 2014, 12:09

Nu ved jeg ikke hvad de beløb er i, men det er jo ikke kun spilletruppen. Og den viser jo heller ikke '14, som vi netop er i, så om det er steget vides ikke.

College og konference m.m. havde vel også folk tilknyttet, som fremgår af de tal, som du viser.

Man skal huske på, at AaB har en væsentlig interesse i at underspille beløbene. Ligesom nogle klubber har væsentlig interesse i at fremstå som en verdensmands klub, som kan betale uhyggelige summer.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14708
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Hanga » 22. jul 2014, 12:10

Nu er personaleudgifter jo ikke kun spillerlønninger, omend det er langt størstedelen. Men i takt med at vores administration og organisation er blevet slanket, har det medvirket til lavere personaleomkostninger. Jeg tror Gaarde har en lille smule mere at arbejde med nu her ovenpå the double, men ingen tvivl om at det stadig er transfers, der er lavet til lavere økonomi end hvad andre kunne have tilbudt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Klaus » 22. jul 2014, 12:22

Man skal heller ikke være blind for, at Kusk, Due og Curth ikke nødvendigvis har været nederst i lønhirakiet...

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Spanky » 22. jul 2014, 12:22

Jeg har også siddet og funderet lidt over om vores budget stadig er det samme som sidste år nu vi har hentet både Ene, Helenuis og Jönne. I den sammenhæng skal man være opmærksom på, at indenfor det seneste halve år har vi sagt farvel til Lasse, Curth og Due. De kontrakter de tre har haft blev etableret under helt andre lønvilkår end vi oplever idag. Derfor tror jeg ikke budgettet er hævet væsentligt.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Brent » 22. jul 2014, 12:34

Spanky skrev:Jeg har også siddet og funderet lidt over om vores budget stadig er det samme som sidste år nu vi har hentet både Ene, Helenuis og Jönne. I den sammenhæng skal man være opmærksom på, at indenfor det seneste halve år har vi sagt farvel til Lasse, Curth og Due. De kontrakter de tre har haft blev etableret under helt andre lønvilkår end vi oplever idag. Derfor tror jeg ikke budgettet er hævet væsentligt.
Næh både Curth og Due forlængede da finanskrisen for alvor havde taget i AaB. De udtalte begge ved den lejlighed at de var gået markant ned i løn for at forlænge.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Gaarde6 » 22. jul 2014, 12:47

Det positive nu i forhold til tidligere, er at jeg tror på at Schoors IKKE giver penge til Gaarde, som vi ikke har.
Jeg tror der for første gang i mange mange år sidder en mand, som vægter vores økonomi højere end det sportslige!
Jeg tror det er slut med de store underskud i AaB!

Selvfølgelig kan der ske noget uventet.
Men tror på Schoors da han sagde, at penge skal ind før de bliver brugt.

Så om Gaardes budget er større end Lynges ved jeg virkelig ikke.
Det giver bare en dejlig ro at vi stadig kommer ud af 2014 med stort overskud, selvom der er shoppet løs :thumbsup:

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Halil » 22. jul 2014, 12:53

FlæskeFrank skrev:Nu ved jeg ikke hvad de beløb er i, men det er jo ikke kun spilletruppen. Og den viser jo heller ikke '14, som vi netop er i, så om det er steget vides ikke.

College og konference m.m. havde vel også folk tilknyttet, som fremgår af de tal, som du viser.

Man skal huske på, at AaB har en væsentlig interesse i at underspille beløbene. Ligesom nogle klubber har væsentlig interesse i at fremstå som en verdensmands klub, som kan betale uhyggelige summer.
Nej, det er samlede personaleomkostninger. Men spillertruppen er klart den største aftager i det budget.

Der diskuteres jo ikke om beløbet er steget eller ej. Men om Gaarde har et større budget end Lynge. Det har Gaarde ikke haft.

Tallene er iøvrigt taget fra seneste årsrapport, så beløbene kan ikke være underspillede, men viser de faktiske personale omkostninger.

Well. Ligegyldig diskussion. Jeg er tilfreds med AaBs transfervindue.
Uden Synd Ingen Frelse

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Allan Gaarde

Indlæg af FlæskeFrank » 22. jul 2014, 13:14

Halil skrev:Tallene er iøvrigt taget fra seneste årsrapport, så beløbene kan ikke være underspillede, men viser de faktiske personale omkostninger.
Det med underspillet var ikke henvendt til dine tal, men udtalelserne om, at vores budget er "åh, så lille".

Men du kan stadig ikke konkludere ud fra tallene, at Lynge har haft et større budget end Gaarde. Det kommer an på hvad vi havde ansat af folk de pågældende år. Du viser 2009, som første år - der måtte vi låne penge for at hente Duncan, Augu og Lumb. Så budgettet var nok ikke stort det år.

Ligeledes er 2012 og 2013 vel stort set ens, så Lynges sidste år og Gaardes første år ligner vel stort set hinanden ?
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Allan Gaarde

Indlæg af frederikshavneren » 22. jul 2014, 13:16

Halil skrev:
FlæskeFrank skrev:Nu ved jeg ikke hvad de beløb er i, men det er jo ikke kun spilletruppen. Og den viser jo heller ikke '14, som vi netop er i, så om det er steget vides ikke.

College og konference m.m. havde vel også folk tilknyttet, som fremgår af de tal, som du viser.

Man skal huske på, at AaB har en væsentlig interesse i at underspille beløbene. Ligesom nogle klubber har væsentlig interesse i at fremstå som en verdensmands klub, som kan betale uhyggelige summer.
Nej, det er samlede personaleomkostninger. Men spillertruppen er klart den største aftager i det budget.

Der diskuteres jo ikke om beløbet er steget eller ej. Men om Gaarde har et større budget end Lynge. Det har Gaarde ikke haft.

Tallene er iøvrigt taget fra seneste årsrapport, så beløbene kan ikke være underspillede, men viser de faktiske personale omkostninger.

Well. Ligegyldig diskussion. Jeg er tilfreds med AaBs transfervindue.
Helenius, Ene og Jönsson må være ret dyre i løn, men måske venner af huset har spædet til ligesom det var tilfældet med Risgård sidste sommer?

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Spanky » 22. jul 2014, 13:36

Brent skrev:
Spanky skrev:Jeg har også siddet og funderet lidt over om vores budget stadig er det samme som sidste år nu vi har hentet både Ene, Helenuis og Jönne. I den sammenhæng skal man være opmærksom på, at indenfor det seneste halve år har vi sagt farvel til Lasse, Curth og Due. De kontrakter de tre har haft blev etableret under helt andre lønvilkår end vi oplever idag. Derfor tror jeg ikke budgettet er hævet væsentligt.
Næh både Curth og Due forlængede da finanskrisen for alvor havde taget i AaB. De udtalte begge ved den lejlighed at de var gået markant ned i løn for at forlænge.

Ja, finanskrisen havde taget fat i AaB, men vores budgetter var jo ikke tilpasset i større omfang på daværende tidspunkt. De to herrer gik ned i løn da de forlængede, men de har uden tvivl ligget i toppen af lønhierakiet indtil de stoppede hos os.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Halil » 22. jul 2014, 14:09

FlæskeFrank skrev:
Halil skrev:Tallene er iøvrigt taget fra seneste årsrapport, så beløbene kan ikke være underspillede, men viser de faktiske personale omkostninger.
Det med underspillet var ikke henvendt til dine tal, men udtalelserne om, at vores budget er "åh, så lille".

Men du kan stadig ikke konkludere ud fra tallene, at Lynge har haft et større budget end Gaarde. Det kommer an på hvad vi havde ansat af folk de pågældende år. Du viser 2009, som første år - der måtte vi låne penge for at hente Duncan, Augu og Lumb. Så budgettet var nok ikke stort det år.

Ligeledes er 2012 og 2013 vel stort set ens, så Lynges sidste år og Gaardes første år ligner vel stort set hinanden ?
Jeg vil stadig mene, at det kan konkluderes, at Lynge havde et større budget end Gaarde. Det viser tallene jo rent faktisk også.

Eneste undtagelse er 2012/2013 årene, hvor de var nogenlunde ens.

At AaB lige gik ud og lånte Dumcan, Augu og Lumb viser også, at der nok var nogle flere skillinger i at rykke rundt med. Lånte penge eller ej.

Men budget diskussionen er ligegyldig. Den fører ingen vegne.
Uden Synd Ingen Frelse

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Eksil » 22. jul 2014, 14:21

Halil skrev:
FlæskeFrank skrev:
Halil skrev:Tallene er iøvrigt taget fra seneste årsrapport, så beløbene kan ikke være underspillede, men viser de faktiske personale omkostninger.
Det med underspillet var ikke henvendt til dine tal, men udtalelserne om, at vores budget er "åh, så lille".

Men du kan stadig ikke konkludere ud fra tallene, at Lynge har haft et større budget end Gaarde. Det kommer an på hvad vi havde ansat af folk de pågældende år. Du viser 2009, som første år - der måtte vi låne penge for at hente Duncan, Augu og Lumb. Så budgettet var nok ikke stort det år.

Ligeledes er 2012 og 2013 vel stort set ens, så Lynges sidste år og Gaardes første år ligner vel stort set hinanden ?
Jeg vil stadig mene, at det kan konkluderes, at Lynge havde et større budget end Gaarde. Det viser tallene jo rent faktisk også.

Eneste undtagelse er 2012/2013 årene, hvor de var nogenlunde ens.

At AaB lige gik ud og lånte Dumcan, Augu og Lumb viser også, at der nok var nogle flere skillinger i at rykke rundt med. Lånte penge eller ej.

Men budget diskussionen er ligegyldig. Den fører ingen vegne.
Lånte spillere optræder ikke nødvendigvis der, hvis vi har betalt et fast beløb for at låne dem (6 mio hvis jeg husker korrekt)

Besvar