Allan Gaarde

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Allan Gaarde

Indlæg af 9000AaB » 7. jul 2014, 15:25

Hej alle,

Tænkte det kunne være interessant at høre hvordan folks holdning er til Allan Gaards signs indtil videre i den periode han har været her.


Gode signs
Ak - Suveræn signing med en spiller der gik direkte ind i truppen har konkurede på lige fod a alle de andre, til en pris på kun 500.000 kr.
Spalvis - endnu et eksempel på en klasse spiller, der derudover var gratis! 10-15 mål er sku flot!
Risgård - En af de nu vigtigste spillere i truppen, godt overblik, målsøgende, taktisk go'.
Jönsson - når han var klar var han bestemt en af de bedste spillere i ligaen, desværre meget skadet MEN alligevel formåede han at var en klasse over mange af spillerne.

Dårlige signs.
Gilli - Ved han har været skadet meget og vi desværre ikke kan vurdere noget endnu, men det jeg har set indtil videre er bestemt ikke godt....

Ukendt
Thrane - Bliver bestemt spændende at se hvad han kan.
Ende - Virker til han er hurtigere over skaden end forventet - 7-9-13 - så lad os håbe han er klar til sæsonstart og CL kval.!

Syntes bestem Gaarde har gjort sin del af AaBs succes ud fra hans budget, signs og formåen til at hente -indtil videre- gode spillere.

Nogle der har andre holdninger til dette?
Hvad har han gjort godt og dårligt?

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Forza » 7. jul 2014, 15:33

9000AaB skrev:Hej alle,

Tænkte det kunne være interessant at høre hvordan folks holdning er til Allan Gaards signs indtil videre i den periode han har været her.


Gode signs
Ak - Suveræn signing med en spiller der gik direkte ind i truppen har konkurede på lige fod a alle de andre, til en pris på kun 500.000 kr.
Spalvis - endnu et eksempel på en klasse spiller, der derudover var gratis! 10-15 mål er sku flot!
Risgård - En af de nu vigtigste spillere i truppen, godt overblik, målsøgende, taktisk go'.
Jönsson - når han var klar var han bestemt en af de bedste spillere i ligaen, desværre meget skadet MEN alligevel formåede han at var en klasse over mange af spillerne.

Dårlige signs.
Gilli - Ved han har været skadet meget og vi desværre ikke kan vurdere noget endnu, men det jeg har set indtil videre er bestemt ikke godt....

Ukendt
Thrane - Bliver bestemt spændende at se hvad han kan.
Ende - Virker til han er hurtigere over skaden end forventet - 7-9-13 - så lad os håbe han er klar til sæsonstart og CL kval.!

Syntes bestem Gaarde har gjort sin del af AaBs succes ud fra hans budget, signs og formåen til at hente -indtil videre- gode spillere.

Nogle der har andre holdninger til dette?
Hvad har han gjort godt og dårligt?
Hvis det er signings du mener og ikke "tegn" som det du skriver betyder så er jeg meget tilfreds ;)

Frygtede det værste da Lynge stoppede men Gaarde har indtil videre bestået og mere til!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Allan Gaarde

Indlæg af alithebeast » 7. jul 2014, 15:34

Hvordan kan du få Enevoldsen til at blive til Ende?
Hader København!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Forza » 7. jul 2014, 15:35

alithebeast skrev:Hvordan kan du få Enevoldsen til at blive til Ende?
Hahahaha!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Allan Gaarde

Indlæg af frederikshavneren » 7. jul 2014, 15:42

Forza skrev:
alithebeast skrev:Hvordan kan du få Enevoldsen til at blive til Ende?
Hahahaha!
Hvis vi skal blive i det smålige hjørne så har Gaarde ikke hentet Spalvis. Litauerne kom fra ungdomsholdet.

Når det er sagt synes jeg bestemt at Gaarde har klaret det fantastisk godt siden han startede. Jeg var meget imod udnævnelsen af Gaarde som jeg anså som et fejlcast af dimensioner, men jeg er ikke bleg for at indrømme at jeg tog fejl. Gaarde har med rette fået stor ros, det er unikt at han i sin første sæson som sportslig ansvarlig var stærkt medvirkende til den mest succesrige sæson i klubbens 129 årige historie!

Han har helt bevidst trukket sig væk fra mediernes søgelys, men jeg tror ikke at man skal undervurdere Lynges rolle i kulissen. Jeg er sikker på at Lynge har været en rigtig god sparringspartner for Gaarde og han har sikkert også spillet en rolle i forhandlingerne med Bastia vedr. Thomsen.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Arendt » 7. jul 2014, 15:43

alithebeast skrev:Hvordan kan du få Enevoldsen til at blive til Ende?
Der bliver vel indirekte sagt, at Enevoldsen er på vej mod enden af sin karriere. Med den kritiske tilgang må Frederikshavneren snart vågne op og komme på banen ;)
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Allan Gaarde

Indlæg af frederikshavneren » 7. jul 2014, 15:46

Arendt skrev:
alithebeast skrev:Hvordan kan du få Enevoldsen til at blive til Ende?
Der bliver vel indirekte sagt, at Enevoldsen er på vej mod enden af sin karriere. Med den kritiske tilgang må Frederikshavneren snart vågne op og komme på banen ;)
Jeg lagde godt mærke til at Ene på mystisk vis blev til Ende, men at gå så langt som dig tænkte jeg slet ikke.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Arendt » 7. jul 2014, 15:52

frederikshavneren skrev:
Arendt skrev:
alithebeast skrev:Hvordan kan du få Enevoldsen til at blive til Ende?
Der bliver vel indirekte sagt, at Enevoldsen er på vej mod enden af sin karriere. Med den kritiske tilgang må Frederikshavneren snart vågne op og komme på banen ;)
Jeg lagde godt mærke til at Ene på mystisk vis blev til Ende, men at gå så langt som dig tænkte jeg slet ikke.
Det blev også skrevet fra et muntert tastatur :thumbsup:
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Mogens » 7. jul 2014, 17:44

Arendt skrev:
frederikshavneren skrev:
Arendt skrev:
alithebeast skrev:Hvordan kan du få Enevoldsen til at blive til Ende?
Der bliver vel indirekte sagt, at Enevoldsen er på vej mod enden af sin karriere. Med den kritiske tilgang må Frederikshavneren snart vågne op og komme på banen ;)
Jeg lagde godt mærke til at Ene på mystisk vis blev til Ende, men at gå så langt som dig tænkte jeg slet ikke.
Det blev også skrevet fra et muntert tastatur :thumbsup:
Hvor køber man sådan et henne?

Topic: Gaarde har gjort det glimrende med få midler. I øvrigt ligesom KONGEN. Selvfølgelig vil der altid være fejlkøb, men det altoverskyggende billede af AaB´s ageren på transfermarkedet gennem de sidste mange er absolut godkendt.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Allan Gaarde

Indlæg af AllanPedersen » 7. jul 2014, 17:53

Jeg synes vores tilgange har været overvejende positive.

og vores afgange har været alt alt for billige.. så ved ikke om i kun snakker om indkøb her

Men Helenius til 11mil og nu Kusk til 5mill.. synes jeg absolut ikke er noget der løfter vores transferhistorik.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Buzz Killington » 7. jul 2014, 18:15

AllanPedersen skrev:Jeg synes vores tilgange har været overvejende positive.

og vores afgange har været alt alt for billige.. så ved ikke om i kun snakker om indkøb her

Men Helenius til 11mil og nu Kusk til 5mill.. synes jeg absolut ikke er noget der løfter vores transferhistorik.
Alle kan være utilfredse. Det er helt gratis. Jeg ville ønske at AaB havde fået 100 millioner for både Kusk og Helenius. Men dette er virkeligheden, så kan vi blive enige om at det er irrelevant hvad vi ønsker os, og i stedet fokusere på hvad der er muligt?

Helenius ville væk, kom tættere og tættere på udløb, og kun en klub ville betale prisen
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/premier- ... -AaBs-pris

Kusk har vi snakket om vidt og bredt. Hans udvikling var eksplosiv, og pludselig stod han med alle kortene i en kontraktforhandling. Han fik sin klausul, og smutter billigt.

Facts, virkeligheden. Slut.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Mr-schou
2. div
2. div
Indlæg: 134
Tilmeldt: 21. maj 2007, 20:42
Geografisk sted: 8000 Aarhus c

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Mr-schou » 7. jul 2014, 18:21

AllanPedersen skrev:Jeg synes vores tilgange har været overvejende positive.

og vores afgange har været alt alt for billige.. så ved ikke om i kun snakker om indkøb her

Men Helenius til 11mil og nu Kusk til 5mill.. synes jeg absolut ikke er noget der løfter vores transferhistorik.
Undskyld mit sure opstød men, hvornår fanger folk at Gaarde intet med kusks klausul at gøre? Det kan snart ikke komme som et chok for nogen!! Selvfølgelig er det ærgerligt med den klausul men, hvad havde alternativet været? At Kusk var smuttet kvit og frit?

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Allan Gaarde

Indlæg af AllanPedersen » 7. jul 2014, 18:26

MHJ skrev:
AllanPedersen skrev:Jeg synes vores tilgange har været overvejende positive.

og vores afgange har været alt alt for billige.. så ved ikke om i kun snakker om indkøb her

Men Helenius til 11mil og nu Kusk til 5mill.. synes jeg absolut ikke er noget der løfter vores transferhistorik.
Alle kan være utilfredse. Det er helt gratis. Jeg ville ønske at AaB havde fået 100 millioner for både Kusk og Helenius. Men dette er virkeligheden, så kan vi blive enige om at det er irrelevant hvad vi ønsker os, og i stedet fokusere på hvad der er muligt?

Helenius ville væk, kom tættere og tættere på udløb, og kun en klub ville betale prisen
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/premier- ... -AaBs-pris

Kusk har vi snakket om vidt og bredt. Hans udvikling var eksplosiv, og pludselig stod han med alle kortene i en kontraktforhandling. Han fik sin klausul, og smutter billigt.

Facts, virkeligheden. Slut.
MHJ den her tråd indbyder til at evaluere på vores transfer historik
Så dit indlæg om jeg bør pakke det væk og se fremad giver ikke meget mening her

Jeg kigger bagud, præcis som alle andre gør i denne tråd,
forskellen er så jeg tillader mig ikke kun at kigge på de positive af dem...
Hvilket jeg godt er klar over er tæt på forbudt herinde i Nord Koreas forum.

Fact, Slut?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Buzz Killington » 7. jul 2014, 18:35

AllanPedersen skrev:
MHJ skrev:
AllanPedersen skrev:Jeg synes vores tilgange har været overvejende positive.

og vores afgange har været alt alt for billige.. så ved ikke om i kun snakker om indkøb her

Men Helenius til 11mil og nu Kusk til 5mill.. synes jeg absolut ikke er noget der løfter vores transferhistorik.
Alle kan være utilfredse. Det er helt gratis. Jeg ville ønske at AaB havde fået 100 millioner for både Kusk og Helenius. Men dette er virkeligheden, så kan vi blive enige om at det er irrelevant hvad vi ønsker os, og i stedet fokusere på hvad der er muligt?

Helenius ville væk, kom tættere og tættere på udløb, og kun en klub ville betale prisen
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/premier- ... -AaBs-pris

Kusk har vi snakket om vidt og bredt. Hans udvikling var eksplosiv, og pludselig stod han med alle kortene i en kontraktforhandling. Han fik sin klausul, og smutter billigt.

Facts, virkeligheden. Slut.
MHJ den her tråd indbyder til at evaluere på vores transfer historik
Så dit indlæg om jeg bør pakke det væk og se fremad giver ikke meget mening her

Jeg kigger bagud, præcis som alle andre gør i denne tråd,
forskellen er så jeg tillader mig ikke kun at kigge på de positive af dem...
Hvilket jeg godt er klar over er tæt på forbudt herinde i Nord Koreas forum.

Fact, Slut?
Du evaluerer historikken ud fra et drømmescenarie, hvor andre klubber vil give kassen for vores spillere. Det er at medindrage ting der ikke hører til i virkeligheden når du laver din vurdering. Det er en drømmeverden. Det er min anke. Jeg er ligeglad med om du er positiv eller negativ (og drop nu den der offerrolle/alle er imod mig mentalitet), hvis bare du er saglig.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Allan Gaarde

Indlæg af AllanPedersen » 7. jul 2014, 18:44

Så hvad er det din pointe er?

At hvis Kusk bliver solgt for 5millioner, så "gælder" den ikke som en dårlig transfer situation fordi vi var uheldige at komme ud i det?
Det giver da ingen mening, det er en elendig situation ligemeget hvad grundlaget er.

At Kusk er mere værd end 5 millioner, tror jeg resten af verden, selv folk der ikke ser fodbold kan blive enige om.
Derfor må den sku da også gå ind under en dårlig handel... (hvis) han bliver solgt til den pris.
At vi så er uheldige vi er endt der er vel ligemeget, vi har også været heldige med handler..
Ingen havde forudset Rasmus Thelander kunne så hurtigt blive en bærende spiller på holdet.. tæller den så heller ikke?

Hvis ikke jeg må tale markedsværdi vs. pris er det godt nok let at farve et lyserødt billede herinde, for alle vores dårlige handler kan vi let blive enige om er baseret på uheld..
Om det er Friedheim Holm der bliver skadet eller Kusk der går for billigt.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Buzz Killington » 7. jul 2014, 18:56

Så hvad er det din pointe er?

At hvis Kusk bliver solgt for 5millioner, så "gælder" den ikke som en dårlig transfer situation fordi vi var uheldige at komme ud i det?
Det giver da ingen mening, det er en elendig situation ligemeget hvad grundlaget er.
JA! det er lige præcis det jeg siger!
At Kusk er mere værd end 5 millioner, tror jeg resten af verden, selv folk der ikke ser fodbold kan blive enige om.
Derfor må den sku da også gå ind under en dårlig handel... (hvis) han bliver solgt til den pris.
Kusk er det værd han bliver solgt for. Der findes ikke noget der hedder objektiv pris udover det. Det du taler om er hvad han i en anden verden kunne blive solgt for. Men det er drømmeri.

At vi så er uheldige vi er endt der er vel ligemeget, vi har også været heldige med handler..
Ingen havde forudset Rasmus Thelander kunne så hurtigt blive en bærende spiller på holdet.. tæller den så heller ikke?
Tæller ikke? Hvad mener du? Det var en heldig handel hvis det er det du mener, og en handel der var god for vores klub. Men vi gav hverken for meget eller for lidt for ham. Vi gav det AB forlangte. Hvis du udelukkende taler om hvorvidt en haldel var god eller dårlig for AaB, så havde det naturligvis været bedre hvis Helenius var blevet solgt for 100 mio. Men det virker som om du har et andet ærinde. Nemlig at han blev solgt for for lidt (i den forstand at det var dårligt købmandsskab).
Hvis ikke jeg må tale markedsværdi vs. pris er det godt nok let at farve et lyserødt billede herinde, for alle vores dårlige handler kan vi let blive enige om er baseret på uheld..
Om det er Friedheim Holm der bliver skadet eller Kusk der går for billigt.
Det må du skam også gerne. Hvis du siger at Kusk er for billig, fordi hans pris er under markedspris, så tager du fejl. For hans pris var fastsat af en klausul. Hvis du siger at Helenius blev solgt under markedspris, så pålægger det dig at vise at nogle klubber ville have givet mere. Men hvis du bare siger at øv, jeg ville ønske nogle ville give mere for ham, så er det - af mangel på et bedre ord - grundløst tuderi over at den virkelige verden ikke harmonerer med din drømmeverden.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Halil » 7. jul 2014, 20:12

AllanPedersen skrev:Jeg synes vores tilgange har været overvejende positive.

og vores afgange har været alt alt for billige.. så ved ikke om i kun snakker om indkøb her

Men Helenius til 11mil og nu Kusk til 5mill.. synes jeg absolut ikke er noget der løfter vores transferhistorik.
Jeg tager nu gerne en forlængelse med Kusk, hvor han krævede en klausul for at forlænge ellers så ville han smutte på en fri transfer, og det Kusk var en meget stor del af. Nemlig et mesterskab og en pokalsejr.

Så er det kedeligt, at Kusk smutter for 5 mio, da han sikkert er mere værd på det "frie" marked.

Men af de mulige scenarier, så ved jeg sgu godt, hvad jeg vælger...
Uden Synd Ingen Frelse

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Arendt » 7. jul 2014, 20:16

Det er fortsat kun rygter i forhold til frikøbsklausulen. Du kan ikke ikke ligge 5 mio. til grund Allan, før der er en officiel handel. Der går også rygter om, at frikøbsklausulen var gældende i vinters og er steget i dette vindue, fordi AaB fik en topplacering.

Det er nye tider med Gaarde, og jeg kan godt forstå MHJ, da der har været så mange indlæg vedrørende den klausul, som ingen ved noget om samt at Lynge har gjort det forfærdeligt, fordi det blev tilføjet. Som der også er blevet skrevet før, så var alternativet at Kusk smuttede i 2013, og så var der ingen The Double. Lynge gjorde det bedste ud fra forudsætningerne.

I forhold til Helenuis var alternativet en billigere pris, så jeg forstår ikke bebrejdelsen. Igen det bedste ud fra forudsætningerne. Derfor vil jeg gerne være med i den klub, hvor vi skal se fremad.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Provst i Brovst » 7. jul 2014, 20:23

Arendt skrev: Der går også rygter om, at frikøbsklausulen var gældende i vinters
"rygtet" er en enkelt bruger på som insisterer på at læse en eneste artikel på en måde der måske åbner mulighed for at klausulen skulle være så mærkeligt indrettet at den kun galt i vinters men han ignorer en uendelig mængde af andre artikler som nævner der er en klausul og et beskedent beløb på max 5 millioner.

Er det forresten dig?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Arendt » 7. jul 2014, 22:14

Jeg er ikke den insisterende bruger. Lad os nu se, når det bliver officielt.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Besvar