KUSK

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: KUSK

Indlæg af Klaus » 12. maj 2015, 22:27

At se Kusk i FCK vil være en grim, grim ting. Jeg ved godt, at klubfølelse ikke i sig selv nødvendigvis er det vigtigste her i verden. Men Kusk har i AaB en klub, der forguder ham. Og det er også den klub, der holdt fast når Kusk spillede dårligt. Tilhængerne elsker ham og vil i den grad tage ham til sine hjerter, hvis han kommer hjem. Den kærlighed vil han sætte over styr i FCK. Han vil blive buhet ud af Aalborg stadion og betragtet som en forrædder ligesom alle andre spillere, der er gået fra AaB til Brøndby eller FCK. Jeg siger ikke det er rimeligt... Men faktum er, at Kusk på et splitsekund vil brænde samtlige Nordjyske broer, hvis han skifter til FCK. Grænsen mellem kærlighed og had er hårfin, og det er den grænse spillerne ballancerer på hvis de skifter mellem de store klubber indbyrdes, og det tror jeg godt Kusk ved. Dette aspekt kan muligvis også have en betydning for en rigtig nordjyde??? Jeg tror ikke på at han ender i FCK...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: KUSK

Indlæg af frederikshavneren » 13. maj 2015, 06:08

FCK eller Ikast, det er et valg mellem to onder, men Dennis Søndergaard mener at Kusk bør vælge Ikast hvor han kan afløse Igboun. Søndergaard jr. mener ikke at Kusk vil passe til Ståles koncept hvor kanterne skal arbejde hårdt defensivt.

Det vil ikke være sjovt at se Kusk i en af disse klubber, men hvis det skulle ske vil jeg hellere se Kusk i FCK. Vil være total nedtur hvis han vælger Ikast.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: KUSK

Indlæg af white splash » 13. maj 2015, 09:34

Kusk var en af de mest fremtrædende spillere i "Riddersholm du vinder aldrig guld" sangene i mesterskabsfejringen.... Så tror faktisk at han reelt har foragt for den klub, men selvfølgelig hvis pengene er store nok. Men er næsten helt 100% på at han ikke ender i Herning.

Hvis han kommer tilbage til Suppen, så bliver det AaB eller FCK.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: KUSK

Indlæg af Yankee » 13. maj 2015, 15:36

Det ville være et kæmpe selvmål at tage hjem til AaB. Han har opnået ALT hvad han kan opnå og han kan kun skuffe. Tilmed kommer han til at spille om placeringerne 4-6 (hvis vi skal være ærlige) og ikke om placeringerne 1-3. Han er også længere væk fra landsholdet og vigtigst af alt så er det ikke lige så stor en sportslig udfordring for Kusk som spiller. I FCK eller FCM vil han være tvunget til at tilpasse sig et andet spilsystem og lægge på sit spil. Det kan kun være sundt for ham.

På samme måde mener jeg heller ikke det er en handel, vi skal gå hårdt efter som klub. Han kommer stensikkert ikke til at være lige så god som i sidste sæson, og jeg synes det ville være langt bedre at få noget frisk blod ind i truppen - hvis vi nu alligevel er ude med den store pengepung.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3532
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: KUSK

Indlæg af hje1980 » 13. maj 2015, 15:47

Yankee skrev:Det ville være et kæmpe selvmål at tage hjem til AaB. Han har opnået ALT hvad han kan opnå og han kan kun skuffe. Tilmed kommer han til at spille om placeringerne 4-6 (hvis vi skal være ærlige) og ikke om placeringerne 1-3. Han er også længere væk fra landsholdet og vigtigst af alt så er det ikke lige så stor en sportslig udfordring for Kusk som spiller. I FCK eller FCM vil han være tvunget til at tilpasse sig et andet spilsystem og lægge på sit spil. Det kan kun være sundt for ham.

På samme måde mener jeg heller ikke det er en handel, vi skal gå hårdt efter som klub. Han kommer stensikkert ikke til at være lige så god som i sidste sæson, og jeg synes det ville være langt bedre at få noget frisk blod ind i truppen - hvis vi nu alligevel er ude med den store pengepung.
Kusk vil jo kun til Danmark hvis der ikke dukker noget op i udlandet... og så er opholdet herhjemme kun for at komme tilbage på sporet og så afsted igen.
Hvis han ender i en af plasticklubberne, så tager de jo ikke ham hjem for at hjælpe ham afsted igen efter 1-2 år!!!
Og kommer han til sommer kan jeg ikke se hvorfor vi ikke skal spille med om 1-3 pladserne...? Vi er blandt de 4 stærkeste klubber i Danmark (FCM kun så længe Benham gider - pengene slipper jo snart op med de store driftsunderskud de har)

Hvis AaB skal kritiseres for at være middelmådig skal fans vil også tro at vi er en top 4 klub. Og selvfølgelig er vi det!!!
Vi er det 3. bedste hold historisk set i superligaens efterhånden lange historie....

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: KUSK

Indlæg af Arendt » 13. maj 2015, 16:05

En sidebemærkning til jeres debat, drenge.

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... lt-i-vores

Hvis Kasper Kusk vil til AaB, så henter vi ham.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: KUSK

Indlæg af Elscorpio » 13. maj 2015, 16:39

Kusk vælger den klub hvor han kan få de største udfordringer, det er naivt at håbe på han vil tilbage til os hvis vi ikke kvalificerer os til Europa.

Lidt ligesom på det normale arbejdsmarked. Kan godt være det er hårdt at anerkende virkeligheden.

Kusk burde stadig have muligheder i udlandet hvor han kan få spilletid.

svendpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 192
Tilmeldt: 2. okt 2008, 18:07

Re: KUSK

Indlæg af svendpoulsen » 13. maj 2015, 16:52

Hvis Kusk vælger en anden klub end AaB, såfremt han da vender tilbage til DK - så mister jeg al respekt for ham. han fik alletiders chance med frikøbsklausul, at han så ikke har bestået den "eksamen", der skal til for at begå sig i udlandet - det må da for h...... da betyde, han gerne vil betale lidt retur for chancen han fik forærende, og det gør han kun ved at vende tilbage, hvis han vil "hjem".

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: KUSK

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. maj 2015, 17:49

Yankee skrev:Det ville være et kæmpe selvmål at tage hjem til AaB. Han har opnået ALT hvad han kan opnå og han kan kun skuffe. Tilmed kommer han til at spille om placeringerne 4-6 (hvis vi skal være ærlige) og ikke om placeringerne 1-3. Han er også længere væk fra landsholdet og vigtigst af alt så er det ikke lige så stor en sportslig udfordring for Kusk som spiller. I FCK eller FCM vil han være tvunget til at tilpasse sig et andet spilsystem og lægge på sit spil. Det kan kun være sundt for ham.

På samme måde mener jeg heller ikke det er en handel, vi skal gå hårdt efter som klub. Han kommer stensikkert ikke til at være lige så god som i sidste sæson, og jeg synes det ville være langt bedre at få noget frisk blod ind i truppen - hvis vi nu alligevel er ude med den store pengepung.
I FCK eller FCM bliver Kusk, præcist som i Twente, en af mange, og ikke den spilfordeler og offensive leder som han skal være for at være rigtigt god.

Hvis jeg var Kusk tog jeg et mindst par sæsoner i AaB, og fik sig manifesteret som en type klubber tør bygge deres offensiv op omkring - det er hvad han skulle have gjort for et år siden, og jeg synes ikke det er mindre rigtigt nu. Desuden er jeg slet ikke enig i at landsholdschancerne skulle være mindre i AaB, hvor der lægges langt større vægt på teknisk fodbold end i FCK og FCM. Og så kan jeg iøvrigt sagtens se Kusk komme til FCK og havne i en lortesituation, som så mange andre dygtige fodboldspillere de ikke har formået at få det ud af som spillerne har præsteret før de hentede dem.

Men når alt kommer til alt, er det AaB det drejer sig om, og ikke så meget Kusks karriere og hvad der er bedst for den. Helt sort/hvidt og kynisk sagt så kan jeg ikke forestille mig vi kan komme i NÆRHEDEN af spillere med samme kvalitet som Kusk har, og derfor skal AaB selvfølgelig gå benhårdt efter at få ham hjem, uanset om det skulle være det bedste for hans karriere eller ej.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: KUSK

Indlæg af Patmand » 13. maj 2015, 22:58

Jesper Schmidt skrev:
Yankee skrev:Det ville være et kæmpe selvmål at tage hjem til AaB. Han har opnået ALT hvad han kan opnå og han kan kun skuffe. Tilmed kommer han til at spille om placeringerne 4-6 (hvis vi skal være ærlige) og ikke om placeringerne 1-3. Han er også længere væk fra landsholdet og vigtigst af alt så er det ikke lige så stor en sportslig udfordring for Kusk som spiller. I FCK eller FCM vil han være tvunget til at tilpasse sig et andet spilsystem og lægge på sit spil. Det kan kun være sundt for ham.

På samme måde mener jeg heller ikke det er en handel, vi skal gå hårdt efter som klub. Han kommer stensikkert ikke til at være lige så god som i sidste sæson, og jeg synes det ville være langt bedre at få noget frisk blod ind i truppen - hvis vi nu alligevel er ude med den store pengepung.
I FCK eller FCM bliver Kusk, præcist som i Twente, en af mange, og ikke den spilfordeler og offensive leder som han skal være for at være rigtigt god.

Hvis jeg var Kusk tog jeg et mindst par sæsoner i AaB, og fik sig manifesteret som en type klubber tør bygge deres offensiv op omkring - det er hvad han skulle have gjort for et år siden, og jeg synes ikke det er mindre rigtigt nu. Desuden er jeg slet ikke enig i at landsholdschancerne skulle være mindre i AaB, hvor der lægges langt større vægt på teknisk fodbold end i FCK og FCM. Og så kan jeg iøvrigt sagtens se Kusk komme til FCK og havne i en lortesituation, som så mange andre dygtige fodboldspillere de ikke har formået at få det ud af som spillerne har præsteret før de hentede dem.

Men når alt kommer til alt, er det AaB det drejer sig om, og ikke så meget Kusks karriere og hvad der er bedst for den. Helt sort/hvidt og kynisk sagt så kan jeg ikke forestille mig vi kan komme i NÆRHEDEN af spillere med samme kvalitet som Kusk har, og derfor skal AaB selvfølgelig gå benhårdt efter at få ham hjem, uanset om det skulle være det bedste for hans karriere eller ej.
Det er jeg nu ikke helt enig i. FCK har ét stort problem, de mangler målfarlige gennembrudsspillere. Og det er det Kusk er. Så dessværre ville han være en tiltrængt forstærkning såfremt han skulle vælge at skifte til FCK.
De har købt en slovensk landsholdsspiller til venstrekanten. Hvis ellers han er god så kunne FCK blive rigtigt giftige med en Kusk på holdet. Så skal modstanderne ikke bare dæmme op for Nikolaj Jørgensen. På den baggrund håber jeg naturligvis ikke han er at finde i FCK i næste sæson.
Men hvis de vil give 15 mio. kr. for nulbonnen Steve de Ridder så tror jeg også de er parat til at smide en del efter Kasper Kusk.

Dit sidste statement er jeg til gengæld helt enig i, vi kan tillade os kun at fokusere på hvad der er bedst for AaB og ikke de enkelte spillere. Men nu diskuterer vi hvad vi finder sandsynligt vil ske for Kusk og han kan da godt havne i AaB, men jeg tror det ikke. Jeg tror dessværre han får et mere attraktivt tilbud andetsteds fra.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: KUSK

Indlæg af Eksil » 14. maj 2015, 20:15

BT journo Søren Sorgenfri skriver på Twitter at Kusk lander hos FCK i de næste par uger :-( Kedeligt valg Kasper

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: KUSK

Indlæg af Nitten » 14. maj 2015, 21:24

Nein nein nein

Det må være løgn og fantasi. Kusk vil da ikke være en farisær

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: KUSK

Indlæg af thomasjn » 14. maj 2015, 21:47

Puha håber ikke der er tale om Kusk
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/fc ... -ny-profil

Fesent, hvis han tager tilbage til Danmark efter et år. Savner godt nok at se nogle danske spillere, som tager ud og har nosserne til at blive der selvom det er svært i starten og kæmpe sig til en god karriere. En spiller som Lasse bør med hans klubvalg og udvikling være en inspiration for alle danske spillere.

KasperH
Miniput
Miniput
Indlæg: 6
Tilmeldt: 8. maj 2015, 13:32
Favoritspiller: Kasper Kusk

Re: KUSK

Indlæg af KasperH » 14. maj 2015, 22:07

Hold kæft hvor er det ulækkert hvis han tager til fck, så har jeg sku mistet alt for ham...

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4319
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Indlæg af Kristian » 14. maj 2015, 22:07

Helt ærligt Kusk!

Hvis det passer er det fandme fesent.

Jeg kunne forstå hvis han vælger FCK i slutningen af transfervinduet, når andre muligheder er væk, men at vælge dem så hurtigt!

Men FCK er vel desperate og vil give en syg løn for at få Kusk. Og det skal vi self. Ikke spille med på, men tanken om at se ham i FCK trøje er bare skidt.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: KUSK

Indlæg af thomasjn » 14. maj 2015, 22:08

Kujon Kasper.

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: KUSK

Indlæg af Remark » 14. maj 2015, 22:14

Skuffende.

Men så har Kusk selv valgt IKKE at blive en af Aalborgs evige helte, og det må han så selv om.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: KUSK

Indlæg af A_Strandfelt » 14. maj 2015, 22:18

Jeg får en rigtig dårlig smag i munden, når en spiller, jeg troede, var en rigtig AaB-dreng, viser sig at være som alle de andre. Hans udtalelser om, at han kun ville vende tilbage til AaB i DK var bare en gang øregas til at please fans. Det er sgu let købt, når man går og tror, at det ikke bliver aktuelt at spille i DK igen alligevel.

Brugeravatar
PsykoFrans
Junior
Junior
Indlæg: 74
Tilmeldt: 6. jul 2005, 19:56
Favoritspiller: Lasse

Re: KUSK

Indlæg af PsykoFrans » 14. maj 2015, 22:18

Sidder og klapper i mine små hænder. Kusk er meget overvurderet og hans bundniveau er hysterisk lavt. Derudover er Kusk meget mentalt svag, og har meget svært ved at rejse sig i dårlige perioder. Sidst men ikke mindst er hans defensive arbejde i bedste fald fraværende, og hvis han endelig hjælper til fucker han mere op end han hjælper.
Det er kun møgunger der kaster med romerlys!!!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: KUSK

Indlæg af Hanga » 14. maj 2015, 22:19

Den absolut eneste trøst man kan finde i det er, at det da trods alt ikke var til Møgjylland... Skuffende, Kasper Kusk!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar