KUSK

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: KUSK

Indlæg af white splash » 15. maj 2015, 09:40

Må han brænde tungen på hans café latte!!!!!!!!!!!
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: KUSK

Indlæg af Brent » 15. maj 2015, 09:57

Nitten skrev:Øv, endnu en til listen over gode AaB folk der lokkes af kjøwenhavnerne. Jeg kan lige komme i tanke om dem her.
Ståle
Peter Møller
Silberbauer
Würtz
Hans backe

Og modsat vej
Diego tur
Ole tobiasen kom også fra FCK til AaB
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: KUSK

Indlæg af Brent » 15. maj 2015, 10:02

FCK betaler angiveligt 7,5 mio for kusken, selvom der er penge på kistebunden ville vi aldrig betale den slags penge i en transfer
AaB - the Nordic gateway to Europe

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: KUSK

Indlæg af Forza » 15. maj 2015, 10:03

Det gik desværre som forventet. Dog trøster jeg mig væsentligt ved at han ikke ender i Midtjylland eller Brøndby. Det syn ville jeg simpelthen ikke kunne udstå.

Jeg tror dog Kusk får problemer i FCK. Kusk falder meget ud og ind af kampe og hans sidste halve år hos os var præget af mange anonyme præstationer omend han nogle gange med enkeltmands præstationer lavede noget fremragende.

Ståles benhårde taktik med spillere som skal kæmpe begge veje passer Kusk knap så godt og spiller han dårligt eller er anonym i FCK, bliver han revet ud på bænken. I AaB fik han lov til at spille uanset hvad. Der ryger hans change for at vise sig frem for udenlandske klubber.

Desuden henter FCK ikke dyrtkøbte danskere ind fra udlandet for at sælge dem igen. Derfor ryger hans udenlandske drømme de næste par år i hvert fald i min optik.

Jeg fatter ikke at han ikke forsøgte at afvente transfervinduet lidt og se om en Belgisk eller en anden Hollandsk klub ikke ville dukke op. Det virker lidt som et selvmål at vende hjem allerede efter et år.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3642
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: KUSK

Indlæg af gravballe » 15. maj 2015, 10:13

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... sk/5565204

vi får vel lidt af de penge eller?

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: KUSK

Indlæg af Jacob » 15. maj 2015, 10:14

Brent skrev:FCK betaler angiveligt 7,5 mio for kusken, selvom der er penge på kistebunden ville vi aldrig betale den slags penge i en transfer
Enig - kom forøvrigt til at tænke på om vi ikke kommer til at tjene lidt småører på hans skifte til FCK i form af udviklingspenge der vist skal betales af transfersum når transferen krydser grænser. Tvivler på om Kusks klausul i sin tid har givet os videresalgs-%, men lidt har også ret.
Life is good..... AaB is better!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: KUSK

Indlæg af Forza » 15. maj 2015, 10:36

Jacob skrev:
Brent skrev:FCK betaler angiveligt 7,5 mio for kusken, selvom der er penge på kistebunden ville vi aldrig betale den slags penge i en transfer
Enig - kom forøvrigt til at tænke på om vi ikke kommer til at tjene lidt småører på hans skifte til FCK i form af udviklingspenge der vist skal betales af transfersum når transferen krydser grænser. Tvivler på om Kusks klausul i sin tid har givet os videresalgs-%, men lidt har også ret.
Udviklingspenge må der uden tvivl falde af til os. Jeg er dog ret nysgerrig på om vi fik en %-sats klausul i kontrakten da vi solgte ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: KUSK

Indlæg af Buzz Killington » 15. maj 2015, 10:40

Forza skrev:
Jacob skrev:
Brent skrev:FCK betaler angiveligt 7,5 mio for kusken, selvom der er penge på kistebunden ville vi aldrig betale den slags penge i en transfer
Enig - kom forøvrigt til at tænke på om vi ikke kommer til at tjene lidt småører på hans skifte til FCK i form af udviklingspenge der vist skal betales af transfersum når transferen krydser grænser. Tvivler på om Kusks klausul i sin tid har givet os videresalgs-%, men lidt har også ret.
Udviklingspenge må der uden tvivl falde af til os. Jeg er dog ret nysgerrig på om vi fik en %-sats klausul i kontrakten da vi solgte ham.
Det ville vaere maerkeligt da de bare indloeste klausulen paa 4.5 mil. Der var ingen forhandling. Ej, jeg er ikke ekspert her, saa jeg kan ikke udelukke at saadan en minimumsklausul kan inkludere noget om videresalg, men eftersom Kusk havde kontraktudloeb stod han med alle kortene, saa jeg tvivler.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

KUSK

Indlæg af 9520AaB » 15. maj 2015, 10:57

Solbakken, Würtz, Grønkjær og nu Kusk. Er det kun pengene, eller er der andre faktorer inde over?, det kunne være sikkerhed for at spille Eurpæisk hvert år, det har vi ikke været sikre på i mange år. Enten stopper vi tuderiet, og accepterer at vi er minimeret til udviklingsklub for andre danske klubber, eller også går vi igang med at bruge penge igen(ikke mit valg).
Vi bør affinde os, og poppe op ind imellem, hellere det end Sugardaddy, eller økonomisk kaos.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: KUSK

Indlæg af Forza » 15. maj 2015, 11:02

9520AaB skrev:Solbakken, Würtz, Grønkjær og nu Kusk. Er det kun pengene, eller er der andre faktorer inde over?, det kunne være sikkerhed for at spille Eurpæisk hvert år, det har vi ikke været sikre på i mange år. Enten stopper vi tuderiet, og accepterer at vi er minimeret til udviklingsklub for andre danske klubber, eller også går vi igang med at bruge penge igen(ikke mit valg).
Vi bør affinde os, og poppe op ind imellem, hellere det end Sugardaddy, eller økonomisk kaos.
Jeg tror da ikke at der er nogen der ikke er realistisk nok til at se de fordele Kusk har ved et skifte til København kontra AaB. Faktum er bare at det aldrig vil blive mødt med positive tilkendegivelser når man skifter hjem til en konkurrerende klub.

Da Fabregas skiftede til Chelsea blev han også piftet af mange på Emirates Stadium. Dette skyldes vel næppe at Arsenal er en udviklings klub.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4319
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: KUSK

Indlæg af Kristian » 15. maj 2015, 11:25

9520AaB skrev:Solbakken, Würtz, Grønkjær og nu Kusk. Er det kun pengene, eller er der andre faktorer inde over?, det kunne være sikkerhed for at spille Eurpæisk hvert år, det har vi ikke været sikre på i mange år. Enten stopper vi tuderiet, og accepterer at vi er minimeret til udviklingsklub for andre danske klubber, eller også går vi igang med at bruge penge igen(ikke mit valg).
Vi bør affinde os, og poppe op ind imellem, hellere det end Sugardaddy, eller økonomisk kaos.
Vi skal dælme ikke bare se igennem fingre med sådan et skifte. Det kan da godt være at AaB ikke kan spille med på FCM og FCK's ambitionsniveau rent økonomisk, men det skal ikke afholde os fra at vise vores utilfredshed.

Det sidste der må ske, er at os fans begynder at agere som værende selvtilfredse med det hele og bare acceptere. Jeg går stærkt ud fra, at vi stadig ser AaB som en stor klub i dansk fodbold.

Klubben handler økonomisk rigtigt, men os fans skal stadig vise, at det bare ikke er i orden at skifte fra AaB til FCK (eller til en konkurrende klub)

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: KUSK

Indlæg af Califfen » 15. maj 2015, 11:40

Henriksen skrev:Vi blev mestre i et forår uden Kasper Kusk... Vi har spillet en rodet sæson med folk som Enevoldsen og Helenius hjemme igen. Jeg kan virkelig ikke hidse mig op over at Kasper Kusk vil parkere sit udlandseventyr i København. Han har, som stort set alle andre i en verden uden føleleser, valgt pengene og prestige og der ikke noget vi kan gøre ved det.
Hvad behager? Er det 07/08 sæsonen vi snakker om her?

Jeg er enig med størstedelen herinde om, at det er et rædderligt skifte. Utroligt skuffende og også ret underligt i forhold til tidspunktet. Transfervinduet er ikke engang åbnet endnu. Der er masser af tid til at finde en ny udenlandsk klub.
Jeg kan kun forestille mig, at han lider af akut hjemve, og dermed har været desperat efter at komme hjem til DK igen.
Eller har han virkelig spillet så elendigt dernede, at al selvtillid er forsvundet, og han har brug for at komme tilbage i trygge rammer og genopbygge selvtilliden?? Jeg har ikke fulgt hans Twente-karriere super tæt, men udover et par enkelte bundkarakterer i aviserne, virker det da ikke til, at det er gået helt ad helvede til. Man skal også tænke på alt det kaos der har været i klubben i år med elendig økonomi og skidt ledelse. Det kan ikke andet end påvirke en ung ny spiller som Kusk.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: KUSK

Indlæg af Hovedet » 15. maj 2015, 11:45

Der har jo heller ikke ligefrem været en vrimmel af AaB-folk til FCK: Peter Møller ligger tilbage til 1993, Ståle i 2000 og Würtz i 2007. Dertil kommer så 3 "indirekte" skift: Grønkjær (2010), Michael Jakobsen (2012) og altså nu Kasper Kusk (2015). De 3 sidstnævnte har jo alle været forbi udlandet i kortere eller længere tid, hvorfor der altså gennem snart 25 år blot har været 3, der er taget direkte fra AaB til FCK og yderligere 3, der har taget skiftet pr. mellemstation. Det behøver vi ikke ryste i bukserne over.

Selvfølgelig er det her et massivt prestigetab for AaB og et wakeup call i forhold til vores meget romantiske og til tider lettere kvalmende forhold til klubfølelse og talentudvikling.

Når dét er sagt, er Kasper Kusk en fugl, vi skal lade flyve forbi os og i stedet æde prestigetabet. Vi skal ikke give 7,5 millioner kr. for en spiller, der stort set ikke har spillet i 1 år, og selv om vi havde været bedre tjent med, at Kasper Kusk var forsvundet i anonymitet i en belgisk midterklub, skal vi ikke bruge en hulens masse millioner på prestigekøb med begrænset effekt på banen. Vi husker FCM og Jonas Borring for slet ikke at tale om Brøndby, der har formøblet et 3-cifret millionbeløb på kortsigtede wauw-løsninger.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: KUSK

Indlæg af fish » 15. maj 2015, 11:53

Califfen skrev: Jeg kan kun forestille mig, at han lider af akut hjemve, og dermed har været desperat efter at komme hjem til DK igen.
Eller har han virkelig spillet så elendigt dernede, at al selvtillid er forsvundet, og han har brug for at komme tilbage i trygge rammer og genopbygge selvtilliden??
Netop den vinkel, trygge rammer og selvtillid, burde have talt til fordel for AaB. Hvis han søger trygge rammer og tålmodig til opbygning af hans selvtillid er det da ikke i FCK han finder den. Med mindre Ståle pludseligt er blevet blødsøden.
Men hvis Twente har afvist bud fra AaB har Kusk vel reelt kun haft muligheden for FCK hvis han ville væk. Altså bortset fra at han kunne have trukket den et par måneder til tæt på vinduet.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: KUSK

Indlæg af Buzz Killington » 15. maj 2015, 12:07

Hovedet skrev: Selvfølgelig er det her et massivt prestigetab for AaB og et wakeup call i forhold til vores meget romantiske og til tider lettere kvalmende forhold til klubfølelse og talentudvikling.
Ahwhafornoe?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: KUSK

Indlæg af Frygah » 15. maj 2015, 12:13

Buzz Killington skrev:
Hovedet skrev: Selvfølgelig er det her et massivt prestigetab for AaB og et wakeup call i forhold til vores meget romantiske og til tider lettere kvalmende forhold til klubfølelse og talentudvikling.
Ahwhafornoe?
Jeg melder også pas. Det giver ikke en skid mening, det der er citeret der. Men det lyder sikkert godt.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: KUSK

Indlæg af Patmand » 15. maj 2015, 12:27

fish skrev:
Califfen skrev: Jeg kan kun forestille mig, at han lider af akut hjemve, og dermed har været desperat efter at komme hjem til DK igen.
Eller har han virkelig spillet så elendigt dernede, at al selvtillid er forsvundet, og han har brug for at komme tilbage i trygge rammer og genopbygge selvtilliden??
Netop den vinkel, trygge rammer og selvtillid, burde have talt til fordel for AaB. Hvis han søger trygge rammer og tålmodig til opbygning af hans selvtillid er det da ikke i FCK han finder den. Med mindre Ståle pludseligt er blevet blødsøden.
Men hvis Twente har afvist bud fra AaB har Kusk vel reelt kun haft muligheden for FCK hvis han ville væk. Altså bortset fra at han kunne have trukket den et par måneder til tæt på vinduet.
Pssst, AaB var ikke interesseret i at betale for Kasper Kusk. De havde nok engang håbet på at kunne leje en profil.
Det er heller ikke sikkert at de kunne have fået Kusk hjem selvom de havde matchet FCK's bud. Kasper er vel også interesseret i at prøve mest muligt i den forholdsvis korte karriere man har som fodboldspiller.
Tror du ikke også at han trods alt har så meget selvtillid, at han godt mener han kan klare sig i FCK?
Jeg tror modsat flere andre herinde, at Kasper Kusk bliver en stor succes i FCK. Jeg har længe ikke kunnet forstå at FCK ikke har hentet nogle ordentlige gennembrudsspillere, da det er helt oplagt at det netop er det de mangler.

Hvis Kasper Kusk havde spillet i FCM, BIF eller FCK og været sæsonens profil, så havde prisskiltet på ham været 20 mio. Så i mine øjne har de potentielt lavet en rigtig god handel i FCK ved at betale 7,5 mio. for Kusk

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: KUSK

Indlæg af Arendt » 15. maj 2015, 12:42

Frygah skrev:
Buzz Killington skrev:
Hovedet skrev: Selvfølgelig er det her et massivt prestigetab for AaB og et wakeup call i forhold til vores meget romantiske og til tider lettere kvalmende forhold til klubfølelse og talentudvikling.
Ahwhafornoe?
Jeg melder også pas. Det giver ikke en skid mening, det der er citeret der. Men det lyder sikkert godt.
Tilslutter mig med en sidebemærkning koret her. Det er virkelig ærgerligt, men skiftet er helt naturligt. Kan på ingen måde sammenlignes med J. Grønkjær, da han i den sidste del af karrieren var en markant profil hos FCK. Kusk er i starten af hans karriere, og jeg kan udemærket forstå hans valg. Enten slår han ikke til, og så tager vi imod ham med åbne arme ligesom med R. Würtz. Hvis han derimod slår til, vil vi igen modtage udviklingspenge i form af et salg.

I forhold til vores romantiske og lettere kvalmende forhold til talentudvikling og klubfølelse må jeg melde pas. Jeg kan ikke på nogen måde være enig i dette :D
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: KUSK

Indlæg af Hovedet » 15. maj 2015, 12:55

Arendt skrev:
Frygah skrev:
Buzz Killington skrev:
Hovedet skrev: Selvfølgelig er det her et massivt prestigetab for AaB og et wakeup call i forhold til vores meget romantiske og til tider lettere kvalmende forhold til klubfølelse og talentudvikling.
Ahwhafornoe?
Jeg melder også pas. Det giver ikke en skid mening, det der er citeret der. Men det lyder sikkert godt.
Tilslutter mig med en sidebemærkning koret her. Det er virkelig ærgerligt, men skiftet er helt naturligt. Kan på ingen måde sammenlignes med J. Grønkjær, da han i den sidste del af karrieren var en markant profil hos FCK. Kusk er i starten af hans karriere, og jeg kan udemærket forstå hans valg. Enten slår han ikke til, og så tager vi imod ham med åbne arme ligesom med R. Würtz. Hvis han derimod slår til, vil vi igen modtage udviklingspenge i form af et salg.

I forhold til vores romantiske og lettere kvalmende forhold til talentudvikling og klubfølelse må jeg melde pas. Jeg kan ikke på nogen måde være enig i dette :D
Nej, det har I da helt ret i. Revet sådan brutalt ud af sin sammenhæng giver det ingen mening og er helt fejlformuleret. Beklager. Selvfølgelig skal vi fortsætte med den talentudvikling, men også samtidig være bevidste om, at vi ikke alene tiltrækker spillere, fordi vi hedder AaB.

Det er et prestigetab, og jeg ser også gerne investeringer i spillertruppen, men jeg synes virkelig ikke, at vi skulle ofre 7,5 million kroner på at hente Kusk hjem, hvad der var hovedbudskabet i mit indlæg. Så tror jeg, vi kunne bruge pengene mere hensigtsmæssigt andetsteds.

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: KUSK

Indlæg af Henriksen » 15. maj 2015, 12:56

Califfen skrev:
Henriksen skrev:Vi blev mestre i et forår uden Kasper Kusk... Vi har spillet en rodet sæson med folk som Enevoldsen og Helenius hjemme igen. Jeg kan virkelig ikke hidse mig op over at Kasper Kusk vil parkere sit udlandseventyr i København. Han har, som stort set alle andre i en verden uden føleleser, valgt pengene og prestige og der ikke noget vi kan gøre ved det.
Hvad behager? Er det 07/08 sæsonen vi snakker om her?

Jeg er enig med størstedelen herinde om, at det er et rædderligt skifte. Utroligt skuffende og også ret underligt i forhold til tidspunktet. Transfervinduet er ikke engang åbnet endnu. Der er masser af tid til at finde en ny udenlandsk klub.
Jeg kan kun forestille mig, at han lider af akut hjemve, og dermed har været desperat efter at komme hjem til DK igen.
Eller har han virkelig spillet så elendigt dernede, at al selvtillid er forsvundet, og han har brug for at komme tilbage i trygge rammer og genopbygge selvtilliden?? Jeg har ikke fulgt hans Twente-karriere super tæt, men udover et par enkelte bundkarakterer i aviserne, virker det da ikke til, at det er gået helt ad helvede til. Man skal også tænke på alt det kaos der har været i klubben i år med elendig økonomi og skidt ledelse. Det kan ikke andet end påvirke en ung ny spiller som Kusk.
Det er mig der klokker i fakta.....modtag mine dybeste undskyldninger :'(

Årets Ups,er herfra....
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Besvar